generique kaletra hydroxychloroquine kaletra ivermektin dexamethasone luvox lyrica marvelon maxalt medrol active mefe basan mefenacide mefenamin meladinine mellaril mellerettes melleril mentax mestinon metaglip metfin metoject metrizol micardis hct micardis micardisplus microgynon micronase micronovum microzide minac 50 minipress minocin miranova mobic mobicox moduretic motilium motrin munobal myambutol myconormin myfortic mysoline naltrexin naprolag
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » Arama Sonuçları

53 Sonuç - Yeni Arama
Sayfa (3): (1) 2 3 weiter >
Gönderen Mesaj
Konudaki Mesajlar: Ortadoğu için kritik tatbikat
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
kafirlerle el sýkýþanda kafirlerdendir onlardan umut bekleyenlerde onlara el açanlarda kim bunu yaparsa onlardandýr bu kim olursa olsun böyledir her þey meydanda ben yazmama veya konuþmama gerek yok herkes tarafýndan görülmekte ben buradan hiç kimseyi tekfir etmiyorum ALLAH cc nin ayetleri ve ALLAH RASULÜNÜN hadisleri gün gibi ortada þunu söyleyebilirsiniz ALLAH RASULÜDE DEVLET KURARKEN kafirlerle anlaþma yapmýþtýr diye bilirsiniz yanlýz þunu atlamayalým ALLAH RASULÜ evlweti kurduðunda bir gücü vardý ve onun la bu devleti kurdu ve þeriati kurduðu devlete hakim kýldý ALLAH ýn razsý olmadýðý ALLAH ýn jhükümlerinin hakim olmadýðý bir devletin kurulmasýna ALLAH cc izin vermezdi izin verseydi eðer bunun için mekke en güzel yerdi pekala burasý yani türkiye mekkemi medinemi eðer tarihi güzelce okursanýz daha güzel olurdu ve böylesine esef verici cevap yazmazdýn
ESSELAMUALEYKUM
Gönderme Tarihi: 22.06.2006 - 05:20
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: TOPKAPI SARAYINI GEZDİNİZ Mİ ?....
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
ÝNÞAALLAH MEVLA BÝZLERÝ KILICA YAKIÞIR BÝR HAYAT NASÝP EDER YANÝ CÝHAD EDEREK YAÞAMAMIZI SONLANDIRIRIZ MEVLQA ÝZLERÝ AFFETSÝN VE BAÐIÞLASIN
Gönderme Tarihi: 29.05.2006 - 10:03
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: TOPKAPI SARAYINI GEZDİNİZ Mİ ?....
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
ALLAH RAZIÝÝ OLSUN KARDEÞÝ HAZIRLADIÐIN VE UÐRAÞTIÐIN ÝÇÝN
Gönderme Tarihi: 29.05.2006 - 08:16
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Ortadoğu için kritik tatbikat
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
kafirlerin dostlarý ancak kafirlerdir kim onlara hoþ geldin derse oda onlarla birliktedir ve kim kimi dost edinmiþse ahirettede onunla birlikte haþrolacaktýr kafir olanlardan yüz çevirmek mü-min in iffetinden dir hele ki bir mü-min topluluða zarar verilecekse heleki bu birde bir mü-min eliyle verilecekse o kafirlerin iþlemiþ olduðu katliamlardan ona o iþe vesile olan da payesini alacaktýr bunun hasebiylede kafirler için yaþasýn cehennem
Gönderme Tarihi: 22.05.2006 - 18:41
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
tamamdýr kardeþim olaya ALLAH ýn izni ile hakim olacaðýz istediðin programý sana nasýl gönderebilirim bunun yolunu bana söle yeter ALLAH cc müslümanlarýn yar ve yardýmcýsý olsun
Gönderme Tarihi: 16.05.2006 - 01:11
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
var kardeþim varda yanlýz miyadýný döldürmuþ ben araþtýrmalarýma devam ediyorum birde senden basýn açýklamasý istemedimki sadece sordum netse ben ALLAH için yardýmcý olacaðým olursa bu ALLAH IN ELÝNDENDÝR OLMAZSADA BU BENÝM BECERÝKS,ZLÝÐÝMDÝR
Gönderme Tarihi: 16.05.2006 - 00:40
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
þimdi kardeþelerim sizlerin yapacaðý bi þeye var microsfta mail göndereceksiniz yanlýz orada biraz sorular var onlarý cevaplayacaksýnýz bunun içinde sorulara doðru cevap yazmanýz gerekiyor
Gönderme Tarihi: 16.05.2006 - 00:18
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
esselamualeykum sevgili kardeþim
kayýt olduðun tarihi biliyormusun
biliyorsan bana cevabýný hemen yaz
Gönderme Tarihi: 16.05.2006 - 00:14
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
msn ni alan kiþinin msn adresini biliyormusun kardeþim eðer biliyorsan verirsen sevinirim belki sana onun msn adresini hediye edebiliriz
Gönderme Tarihi: 15.05.2006 - 23:52
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: MSN GIZLI SORUYU BILEMIYORUM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
ALLAH þahit elimden geleni yaparým kardeþim
Gönderme Tarihi: 15.05.2006 - 23:31
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: www.ravda.net/radyo.htm
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
esselamualeykum
sevgili kardeþlerim sizlerden rica etsem çalgýsýz okadar güzel parçalar varkji bunlardanda yayýna koyabilirmisiniz kaldýki müzik normalde rasulün hayatýnda yeri dahi yoktu hakkýnýzý helal ediniz sadece hatýrlattým kardeþlerim sizlerden hakkýnýzý helal etmenizi bekliyorum esselamualeykum
Gönderme Tarihi: 09.05.2006 - 01:58
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Konu icon KURANA ÇİRKİN SALDIRI
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
esselamualeykum
sevgili krdeþlerim buradan yakýnda bunlarýn ölüm haberinide veririz ÝNÞAALLAH sevgili kardeþlerim bundan sonra hiç bir þekilde böyle bir hadise ye de geçit verilmez inþaallah birde bu arada bilinçli yapýlan bazý hareketler var kardeþlerim bu resimleri bilinçli bir þekilde orta yere sergiliyorlar kardeþlerim bunun amcý ise bizlerin tepkilerini ölçmek çünki dünya üzerinde bir zulüm var ve buna sessiz kalan bizlerin son haddemizi ortaya çýkarmak ve yeni edindiðim bir bilgiye göre mikrosaftun bizler hakkýnda öalýþmalarýda var net ortramýndada insanlarý fiþleme kampanyalarý baþladý anlayacaðýnýz echolon buunun amacý ise kimlerin ne yazdýklarý kontrol ediliyor buda amerikada bir þirket yahudi þirketi tarafýndan yapýlýyor anlamý ise internet casusluðu bunun ile herkezin pc sine ulaþmayý amaçlýyorlar kaldýki bu echolon olayýnýn baþlamasýný isteyende mikrosoft tur ve bunun içinde yüklü miktarda kaynak ayýrmýþtýr þimdi kardeþlerim bu tarz hareketleri unutmayacaðýz ve unutturmayacaðýz etrafýmýzda bunun la ilgili çalýþmalar yapacaðýz yanlýz kinimizi saklayacaðýz ne zaman bunlarla karþýlaþýrsak ozaman ALLAH için duyduðumuz kini ortaya sergileyeceðiz ve bizlerin YARDIMCISI OLAN ALLAH a dua edeceðiz çünki asýl silahýmýz bizim dua dýr gerek namaz içinde gerek çalýþýrken gerek yatarken gerek otururken ayaktayken her halukarda dua halinde olmamýz gerekiyor birde fiiili dua etmemiz gerekiyor ALLAH cc nin dediði gibi (sizin dua nýz olmasa) bu ayeti kulaklarýmýzda devamlý olarak bulunduralým ve ALLAH ýn yardýmýný asbr ile bekleyelim yanlýz ilk hareket bizden olmalý kardeþlerim bizler harekete geçersek ALLAH ýn bilinmeyen ordularýda harekete geçecektir iþ bizlein nefislerinde bitiyor kardeþlerim sizleri ALLAH CC ÝÇÝN SEVEN KARDEÞÝNÝZ SÝZLERÝ ALLAH A EMANET EDÝYORUM KARDEÞLERÝM ESSELAMUALEYKUM.
Gönderme Tarihi: 09.05.2006 - 01:07
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BU GÜLLER SİZE....sizleri çok seviyorum...
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
sevgide ne kadar ciddiyiz nekadar açýðýz ne kadar sevdalýyýz ispat istense ne yaparýz gel dense gelinirmi git dense gidilirmi sev dense sevilirmi sevme dense sevilmezmi bilinenler belliki sevilmez ama ya içimizdeki bilinmeyenler gerçekten sevgi diyoruz ya kapýnýn önüne baþ koyulurmu cannnnn verilirmi feda edilirmi cannn için canandan gayrý yoksa laftamý yoksa dilimize doladýðýmýz bir tekerlememi yoksa denilenmi yapýlanmý oysa gerçekler ne kadarda ayen beyan ortada suskunluklar dargýnlýkýlar ve birbirini süzenler bazýlarýný beðenenler bazýlarýný beðenmeyenler oysa hepsi bir lamba deðilmi yoksa yanan baþka birininmi sýrmý sevgi yoksa haykýrmadamý özdenmi kalptenmi yoksa sadece dilleride dolaþanmý hadi ispat gerekli desek hadin desek neler olabilir neler yapýlabilir yoksa birer yalanmý ben sendenmiyim snden deðilsem kardeþin deðilmiyim sen bendenmisin yoksa kardeþim deðlmisin diyenlerdenmi yüzleri kýzaranlardanmý aðlayanlardanmý yoksa gülüp geçenlerdenmi yoksa yoksa bir varmýþ bir yokmuþ masallarýndanmý tebessüm edendenmi yoksa gördüðü zaman somurtandanmý aman uzak dursun þimdi biþeyler ister içinden diyenlerdenmi yoksa gerçekten ama gerçekten ama can gideceksine mal gidecekçesine ALLAH için sevenlerdenmi tabiii hepimiz bu soruya þu cevabý vereceðiz ALLAH için bu aðzýmýzda gevelediðimiz sözlerdenmi manasýný yaþaya geldiðimizmi ama ne pahasýna olursa olsun yaþayanlardanmý sorsak burada acaba sorulmýþ gerçi bizde çanak tutmayalým demi laflarýmýzda acýda olsa kardeþimizi gerçekten sevip hatasýný güzel bir þekilde söylemekmi yoksa yaptýðý hatayý görmezden gelip ona deðer vermemekmi hangisi bizler hangisini yaþýyoruz hakkýnýzoý helal ediniz ben biraz sivri dilliyim sizleri sözlerimle kýrmýþ olabilirim hakkýnýzý helal ediniz ben kardeþiniz için ALLAH a dua ediniz kardeþiniz hepiniz için dua etmekte ALLAH a yakarmakta aramýzdaki kinleri kaldýrmasýna vbirbirimize gönül ferahlýuðý vermesinde birbirimizi sýrf onun ALLAH rýzasý için sevmek için kardeþiniz için hepiniz ama kesintisiz hepiniz deðerlisiniz ÝNÞA-ALLAH ALLAH ÝÇÝNDE DEÐERLÝ OLURSUNUZ yüreklerinizde iman kalbinizin üzerine tank mermisi isabet etsin kardeþlerim þehadete giden yolda ALLAH bizleri baðýþlasýn kardeþlerim her ne yaptýysak her ne kusur iþlediysek bizlere sözün en güzelini söylemeyi ve ona göre amel etmeyi nasip etsin kardeþlerim esselamualeykum
Gönderme Tarihi: 14.04.2006 - 06:49
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Siyonist komutandan şok sözler
imam_kettani su an offline imam_kettani  
Siyonist komutandan şok sözler
191 Mesaj -
Siyonist komutandan þok sözler
Tarih : 23:19:10 | 11.04.2006
--------------------------------------------------------------------------------
Ýþkence maðduru Ýbrahim Þen yaþadýklarýný anlatýyor- 2 Guantanamo’daki tutuklularý sorgulayan iþkenceci askerlerin yüzde 90’ý Yahudiydi
“Ýsmi Yasef olan Yahudi komutan bir taraftan vücuduma elektrik veriyor, diðer taraftan da; ‘Türk terörist, merak etme az kaldý. Irak, Ýran ve Suriye’den sonra sýra Türkiye’ye de gelecek. Kadýnlarýnýz hizmetçilerimiz, erkekleriniz de kölelerimiz olacak. Ýstanbul’a geldiðimizde ilk olarak dedeniz Abdülhamid’in mezarýný ateþe vereceðiz’ diyordu. Ben bu arada vücuduma verilen elektriðin etkisiyle tekrar bayýldým.”
“Delirtme odasý”nda sizi yalnýz baþýnýza býrakýyorlar. Bir sandalyeye oturtup, vücudunuzun farklý yerlerine çeþitli kablolar yerleþtiriyorlar. Vücudunuza yerleþtirilen kablolar çalýþtýrýlýnca, çeþitli halüsinasyonlar görmeye baþlýyorsunuz. Kulaðýnýza ilginç ve ürkütücü sesler geliyor ve bir an önce ölmek istiyorsunuz. Guantanamo’da bu odaya giren esirlerden en az 400’ü intihar giriþiminde bulundu. 90’ý da delirdi.”
ALLAH RASÛLÜ’NDEN GELEN MÜJDE
- Genel olarak esirlerin moralleri
nasýldý?
- Guantanamo esirleri yaþadýklarý iþkencelere raðmen, moral olarak diriler. Ayrýca görülen salih rüyalar, bütün esirlere müthiþ moral veriyordu.
- Bu rüyalardan bahseder misiniz?
- Bir sabah Afganistanlý bir kardeþ, Kuveytli bir âlime seslenerek; “Hocam, bu gece rüyamda Allah Rasûlü’nü gördüm. Bana; Kuveytli âlim bir rüya gördü, onu size anlatsýn
diye buyurdu” dedi. Kuveytli âlim gözyaþlarý içinde; “Kardeþler, vallahi Afganlý arkadaþýmýz doðru söylüyor. Ben rüyamda Allah Rasûlü’nü gördüm. Fakat rüyamý anlatýp anlatmamam hususunda tereddüt ediyordum. Artýk anlatacaðým. Rasûlullah bana rüyamda dedi ki; “Nefsimin yedi kudreti elinde olan Allah’a yemin ederim ki, Allah Guantanamo ehlini unutmadý. Guantanamo’daki esirler, Bedir ehline benziyorlar. Melekler onlarý gýpta ile seyrediyorlar. Onlara müjde ver...”
- Guantanamo’da nasýl karþýlandýnýz?
- Guantanamo’da da ayný Kandahar’daki askeri üstte olduðu gibi, ABD askerlerinin saldýrýlarýyla karþýlandýk. Ellerimiz ve ayaklarýmýz prangalý, baþýmýzda çuval olduðu halde devamlý vuruyorlardý. Her yerim kan içinde kalmýþtý. Dayak sebebiyle bayýlmýþým. Ayýldýðýmda kendimi sorgu odasýnda buldum. Baþýmdaki çuvalý çýkarmýþlardý. Karþýmda, baþlarýnda Yahudilerin taktýðý kippalardan bulunan 4’ü bayan, 6’sý erkek 10 asker, bir de Türk tercüman vardý. Baygýnlýðýmýn geçtiðini fark eden askerlerden biri, hemen kadýn askerlere beni soymalarýný söyledi. Kadýn askerler de ellerindeki makaslarla beni anadan üryan bir þekilde soydular. Tekrar iþkence seansý baþladý. Ýsmi Yasef olan Yahudi komutan bir taraftan vücuduma elektrik veriyor, diðer taraftan da; “Türk terörist, merak etme az kaldý. Irak, Ýran ve Suriye’den sonra sýra Türkiye’ye de gelecek. Kadýnlarýnýz hizmetçilerimiz, erkekleriniz de kölelerimiz olacak. Ýstanbul’a geldiðimizde ilk olarak dedeniz Abdülhamid’in mezarýný ateþe vereceðiz” diyordu. Ben bu arada vücuduma verilen elektriðin etkisiyle tekrar bayýldým.
ASKERLERÝN % 90’I KÝPPALI
- Kippalý Yahudi askerlerden bahsettiniz. Bu askerlerden Guantanamo’da çok var mýydý?
- Size þunu söyleyebilirim. Guantanamo’daki askerlerin % 90’ýnýn baþýnda kippa vardý. Ýsimleri de hep Yahudi isimleriydi. Guantanamo’da bizim tesbit ettiðimiz 15 de Yahudi haham vardý. Esirler içindeki âlimlerin sorgularýnda, en az 1 haham bulunuyordu.
- Sorgu odasýndan kaç gün sonra çýkabildiniz?
- 10 gün boyunca devamlý iþkenceye tabi tutuldum. Devamlý olarak, Usame bin Laden ve Molla Ömer’in nerede olabileceðini soruyorlardý. Ben ise bu kiþileri hayatýmda bir kere bile görmemiþtim. Ýþkence gördüðüm 10 günün son 3 günü beni baþka bir odaya götürdüler. Bu oda, diðer sorgu odasýna göre daha düzenliydi. Ýlk önce odadaki televizyonu açtýlar ve benden televizyondaki ahlaksýz filmi seyretmemi istediler. Ben seyretmemek için baþýmý aþaðý eðdikçe, onlar vücuduma daha fazla elektrik veriyorlardý. Bu durum yaklaþýk 45 dakika sürdü. Daha sonra iki asker herkesin gözü önünde birbirleriyle iliþkiye girmeye baþladý. Ben utancýmdan ne yapacaðýmý þaþýrdým. Devamlý olarak içimden, “Hasbünallahü ve ni’mel vekîl” diye duada bulunuyordum. Kadýn askerlerden biri eðer kabul edersem, bir kadýnla iliþkiye girebileceðimi söyledi. 3 gün boyunca beni ikna etmeye çalýþtýlar. Tekliflerini kabul etmeyince, bu sefer diðer sorgu odalarýna hiç benzemeyen farklý bir odaya götürdüler.
DELÝRTME ODASI
- Bu odanýn diðer sorgu odalarýndan farklý olan yönü neydi?
- Odanýn her tarafý çeþitli elektromanyetik âletlerle kaplýydý. Bu odaya Guantanamo’daki esirler kendi aralarýnda “Delirtme odasý” diyorlar. Ben oradayken deliren 90 kadar Müslüman esir, bu odada fazla býrakýlmalarý sebebiyle delirdi. “Delirtme odasý”nda sizi yalnýz baþýnýza býrakýyorlar. Bir sandalyeye oturtup, vücudunuzun çeþitli yerlerine çeþitli kablolar yerleþtiriyorlar. Önce odanýn ýsýsý düþürülüyor, daha sonra da yükseltiliyor. Mesela odanýn ýsýsý -20 derece soðuktayken, birden 60 derece sýcaða çýkarýlýyor. Vücudunuza yerleþtirilen kablolar çalýþtýrýlýnca, çeþitli halüsinasyonlar görmeye baþlýyorsunuz. Bütün dengeniz bozuluyor. Kulaðýnýza ilginç ve ürkütücü sesler geliyor ve bir an önce ölmek istiyorsunuz. Öyle bir acý çekiyorsunuz ki, tarifsiz... Guantanamo’da bu odaya giren esirlerden en az 400’ü intihar giriþiminde bulundu. 90’ý delirdi. Deliren esirleri Delta D Bloðu’na götürüyorlardý. Birçok esir bileklerini kesti. Ben de o “Delirtme odasý”na girdikten sonra çok kötü günler yaþadým. Kendimi tanýyamýyordum. Sanki içimde baþka bir insan vardý. Sürekli onunla mücadele etmek zorunda kalýyordum. Kulaðýma gelen uðultular, benden sürekli intihar etmemi istiyorlardý. Fakat Allah’ýn yardýmýyla yavaþ yavaþ kendime geldim. Bu odadan çýkarýldýktan sonra da 2 sene boyunca kalacaðým hücreme götürüldüm.
- Hücrede günlerinizi neler yaparak geçiriyordunuz?
- Hücrelerde sürekli olarak Kur’an’ý Kerim okuyorduk. Guantanamo’daki esirlerin % 90’ý hafýz oldular. Aramýzdaki âlimler; “Allah’ýn kuluna kaldýramayacaðý yükü yükleyemeyeceðini” ve her þartta Ýslâm’ýn izzetini ayakta tutmamýz gerektiðini söylüyorlardý. Biz de askerlerin morallerini bozmak için çeþitli eylemler yapýyorduk.
- Ne tür eylemler?
- Her gece mutlaka Usame bin Laden’i öven marþlar söyleniyordu. Çünkü Amerikalý askerlerin en çok nefret ettikleri insan, Usame bin Laden’di. Ayrýca hücrelerin demirlerine vurarak, Ýslâm’ýn zafer kazanacaðýna, ABD ve Ýsrail’in yýkýlacaðýna dair sloganlar atýyorduk. Hücrelerdeki arkadaþlarla Amerikalý askerler geldiði zaman, silah sesi çýkarmaya karar verdik. 1 gün sonra askerler bizim bulunduðumuz bloða geldiklerinde, aðzýmýzla silah sesi çýkarmaya baþladýk. Askerler birden paniðe kapýlýp yere yatarak; “Saldýrýya uðruyoruz. El Kaide Guantanamo’ya saldýrýyor” diye baðýrmaya baþladýlar. Herkes bir tarafa kaçýþmaya baþladý. Askerlerin düþtükleri komik duruma dakikalarca güldük. Bazý esirler de, ellerine fýrsat geçirdikleri an, ABD askerlerini esir alýyorlardý.
SUUDÝ TUTUKLUNUN
ÇEVÝK GÝRÝÞÝMÝ...
- Hücrelerde ABD askerlerini esir almanýz imkansýz deðil mi?
- Normalde hücrelere 15 kiþi birlikte ve yanlarýnda bir köpek bulundurarak geliyorlardý. Bir gün baþýnda kippa olan Yahudi askerler; “Biz 3 kiþi sizi odanýzdan alýp, sorguya götürebiliriz” diye hava atmak için bir Suudi Arabistanlý esirin hücresine girdiler. Hücre kapýsý açýlýr açýlmaz, bu Arap kardeþ askerlere saldýrdý. 5 dakika içinde 3 askeri hücreye sokup, üzerlerine hücrenin kapýsýný kapattý. Bizim kaldýðýmýz blokta askerlerin ilan yaptýklarý bir mikrofon vardý. Bu mikrofondan çýkan sesi Delta Kampý’ndaki bütün asker ve esirler duyabiliyordu. Arap esir daha sonra bu mikrofonu eline alýp, “Ey Amerikalýlar, ey Ýsrailliler, 3 askerinizi hücreye týktým. Bir gün Bush ve Þaron’u da bu hücrelere sokacaðýz. Allah’ýn vaad ettiði zafer çok yakýnda gelecektir. Ýzzet mücahidlerindir” diye baðýrdý. Hücrelerin her birinden “Tekbir” sesleri gelmeye baþladý. Guantanamo’yu ele geçirmiþ gibi sevindik. Daha sonra gelen askerler, bu Arap kardeþi kelepçeleyip, götürdüler. Ona 40 güne yakýn iþkence yaptýlar. Vücudu yara bere içinde hücresine döndüðü zaman bile ABD askerlerine; “Bir daha 3 kiþi hücrelerimize gelmeye cesaret edin bakalým.Yine sizi, buraya týkacaðým” diye tehditlerde bulunuyordu. Bir baþka olay daha anlatayým. Rüstem isimli bir Çeçen esir vardý. Küçük boyluydu, fakat çok iyi döðüþebiliyordu. O da bir sayým esnasýnda 4 ABD askerini dövüp, onlarý kaldýðý hücreye kapattý. Daha sonra da gidip ABD askerlerine; “Bakýn sizin arkadaþlarýnýzý hücreye kapattým. Ýslâm’ýn hayýrlý evladlarý bir gün Guartanamo’ya gelip, hepinizi, bizi kapattýðýnýzý hücrelere týkacaklar” diye tehditte bulundu. ABD askerleri Rüstem’in ellerini kelepçeyip, onu götürdüler. Rüstem’den bir daha haber alamadýk.
“90 KÝÞÝ ÝÞKENCEDEN DELÝRDÝ”
- Guantanamo’daki esirlerin açlýk grevi yaptýklarýna dair haberler geliyor. Bütün esirler bu açlýk grevine katýlýyor mu?
- Gördükleri iþkenceler ve kendilerine verilen ilaçlar sebebiyle deliren esirlerin dýþýnda herkes katýlýyor. Yeni bir ilaç çýktýðýnda ilacý kontrol etmek için kobay olarak bizi kullanýyorlardý. Ben Guantanamo’da kaldýðým 2 sene içinde, 90 esirin delirdiðine þahid oldum. Fakat 1300’e yakýn esir, açlýk grevi yapýyordu. Açlýk grevi Guantanamo’da haklarýmýzý almak için en iyi yöntemdi. Birçok isteðimizi açlýk grevi sayesinde Amerikalýlara kabul ettirdik.
- Kabul ettirdiðiniz istekler nelerdi?
- Mesela kadýn askerlerin sayým için hücrelerimize gelmelerini istemiyorduk. Ýlk önce bu isteðimize karþý çýktýlar. Fakat biz eyleme baþlayýnca kabul etmek zorunda kaldýlar. Kadýn askerlere; “Çirkin, çöp tenekesi” diye isimler takmýþtýk. Onlara bu þekilde seslendiðimiz de, sinirden köpürüyorlardý. Her hücreden bir kiþinin ezan okumasýna izin vermelerini de yine açlýk grevi eylemiyle saðladýk. Ayrýca Kur’an-ý Kerimler’in yere atýlmasýný da, açlýk grevleri yoluyla engelledik. Guantanamo’da iþkence ve saldýrý olduðu kadar, direniþ de var. Fakat, Guantanamo’nun bu yönü sürekli olarak kamuoyundan saklanýyor.
- Amerikalýlar, Guantanamo’ya sürekli yeni esirler getiriyorlar mýydý?
- Evet, hem de her hafta. Zaten mevcud bloklar, getirilen esirlere yetmediði için Guantanamo’ya devamlý yeni bloklar inþa ediyorlardý.
- Serbest býrakýlmanýz nasýl gerçekleþti?
- Guantanamo’da kimin, ne zaman serbest býrakýlacaðý belli olmuyordu. Bir gün yine kaldýðým hücreye gelip, beni sorgu odasýna götürdüler. Yalan makinasýna baðlayýp tekrar sorguladýlar. El Kaide militaný olmadýðýma kanaat getirdiklerini söyleyip, serbest býrakýlacaðýmý söylediler. Daha sonra da, Türkiye’ye gönderilmek üzere bir uçaða bindirildik. Bu uçak Adana-Ýncirlik Hava Üssü’ne indi. Amerikalý yetkililer, burada da bizi Türk polisine teslim ettiler. Tük polisi de bir gün þubede tuttuktan sonra, serbest býraktý.
Gönderme Tarihi: 11.04.2006 - 04:40
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BU COK ILGINC
imam_kettani su an offline imam_kettani  
191 Mesaj -
Bir iþin hayýrlý olup olmadýðýnda tereddüt eden ve hayýrlý olan þýkka kalben taraftar olmayý dilemek için kýlýnan bir namazdýr. Mekruh vakitler dýþýnda kýlýnmalýdýr. Ýstihare niyetiyle iki rek'at namaz kýlýndýktan sonra aþaðýda yazýlý dua okunur. Sonra kalb neye taraftar olursa ona göre davranýlýr. Bazen istihare namazý ve duasýndan sonra uyumak ve rüya görmekle karara varýlmak istenir. Fakat rüyadan ziyade kalbin temayülü esastýr.

Cabir bin Abdullah þöyle rivayet etmiþtir: Rasulullah (s.a.v.) Kur'an'dan bir sure öðretir gibi, iþlerimizin tümü hususunda istihare duasýný öðretmek üzere:

"Sizden biriniz kalben bir iþe azmettiði vakit, farzýn dý­þýnda (istihare niyetiyle nafile olarak) iki rekat namaz kýlsýn. Namazdan sonra þu duayý okusun' buyurdu:



Ýstihare Duasý:


"Allahümme innî estahiruke bi îlmike ve estakdiruke bi kudretike ve es'eluke min fadlike'1-azîm. Feinneke takdiru ve la akdiru ve ta'lemu ve lâ a'lemû ve ente âllamü'l-ðuyûb. Allahumume in künte ta'lemu enne haze'l-emre hayrün li fi dini ve meaþî ve akýbeti emri fakdürhu li ve yessirhu li sümme bârik li fihi ve in künte ta'lemu enne hazel emre þerrün li fi dini ve meâþi ve akibeti emri fesrifhu ânni vasrifni ânhu vakdür liyel hayra haysu kane sümme ardýni bihi"
Duanýn türkçesi:

"Allahým, hakkýmda hayýrlýsýný sen bildiðin için ben hayýrlýsýna irþad edilmemi senden isterim ve gücünden yardým diliyerek hayýrlýsýna gücü­mün yetmesini senden dilerim ve senin büyük fazlýndan isterim. Çünkü sen (her þeye) kadirsin. Ben hiç bir þeye kadir deðilim. Sen her þeyi bilir­sin. Ben hiç bir þey bilmem. Sen herkese gizli olan her þeyi çok bilensin. Allahým istediðim bu iþ senin ilminde benim için dinime, hayatýma ve âhiretime hayýrlý ise bana mukadder kýl, bana kolay kýl ve bana mübarek kýl. Eðer bu iþ senin ilminde benim için dinime, hayatýma ve âhiretime þer ise bu iþi benden, beni de bu iþten çevir ve hayýr nerede ise onu bana mu­kadder kýl. Sonra nefsimi bu hayra razý kýl."
Gönderme Tarihi: 11.04.2006 - 03:01
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Konu icon BU NAMAZI TANIYOR MUSUNUZ?
imam_kettani su an offline imam_kettani  
bu namazı hatırladınızmı RE
191 Mesaj -
SEVGÝLÝ KARDEÞLERÝM
DEDÝÐÝNÝZ GÝBÝ YANLIZ SÝZLERE KAYNAÐINI UNUTTUÐUM BÝR KISSA DAHA DOÐRUSU ALLAH RASULÜile sahabeler araqsýnda geçen bir hadiseyi aktarayým olmazmý
ALLAH RASULÜ SAHABELERÝNDE ÝÇÝNDE OLDUÐU BÝR GÜNDE ÞÖYLE BÝR SÖZ AKTARIR SAHABELERÝNE DERKÝ kim aklýna bir þey getirmeden 2 rekat namaz kýlarsa ona hýrkamý cereceðim der ve sahabeler içinden Hz ali öne çýkar ve namaza durur namaz bittiðinde ise Hz ali kalkar ve namaz la alakalý þu sözleri sarfeder derki EY ALLAH ýn RASULÜ namazýn ikinci rekatýna kadar hiç bir þey aklýma gelmedi yanlýz selam vermeden önce acaba dedim ALLAHIN RASULÜ BANA YENÝ HIRKASINIMI YOKSA ESKÝ HIRKASINIMI VERECEK DER ve orada bulunan sahabeler hafifçe tebessüm ederler ALLAH RASULÜ ise þöyle der eðer sizler hiç bir þeyi aklýnýza getirmeden namaz kýlsaydýnýz þeytan sizi gördüðü zaman yolunu deðiþtirirdi der
evet þimdi bu bizlere þunu hatýrlatmasýn zaten hatýrlatacaðýnýda düþünmüyorum Hz ali yaptýysa bizler hayli hayli yaparýz bu kabul edilemez bizler yapmaya gayret edeceðiz eðer gayretkar olmazsak bizlerin gevþek hareket ettiði ozaman daha açýk belli olur bana ve sizlere ALLAH ýn razýii olacaðý namazlarý kýlmayý nasip etsin
esselamuelykum
Gönderme Tarihi: 09.04.2006 - 00:38
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: sevmek ya nasıl sevmek
imam_kettani su an offline imam_kettani  
sevmek ya nasıl sevmek
191 Mesaj -
evet bu gün sadece bu tarz sadece sevgi olsun konumuz her daim o olsun sözümüz ve nasýl sevmesi gerekiyorsa nasýl sevilmesi gerekiyorsa öyle sevelim ömür boyunca bu sevgi solmasýn üç beþ pahaya hasret koksun sevgimiz masallarda deðil gerçekte olsun sevgimiz ne rüzgara kapýlsýn sevgimiz nede poyraza biz sevdik dedimmi adamlar nasýl sevmiþse biz de öyle sevelim sonunda piþmanlýk olmasýn sounda dargýnlýk olmasýn ve sevmek neyse onu yaþayalým gerçek olanýndan hemde sahici olsun tutunalým dallarýna sevginin sarsýlmadan duralým eller o dalý yýkmaya çalýþsada biz kendimizi kýrmayalým ve dökülmeyelim ve sonunda zafere ulaþalým dedik ya adamlar gibi sevelim
Gönderme Tarihi: 08.04.2006 - 21:52
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: VARSAYIM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
VARSAYIM
191 Mesaj -
VARSAYIM


Kesinliði kanýtlanmamýþ verilerden ha­reketle ileri sürülen geçici yargýya, Önerme­ye verilen isimdir. Varsayým, olgular ara­sýnda, sýnanmasý henüz yapýlmamýþ geçici bir neden-sonuç baðý kuran Önermelere ve­rilen genel bir kavramdýr. Bu anlamýyla

varsayým, bilimsel bir metodun aþamalarýn­dan birisi olarak karþýmýza çýkar ve metodo­lojinin alanýna giren bir kavram olarak da belirlenir. Aksiyon ve postulatlar gibi bi­limsel araþtýrmanýn adýmlarýndan, daya­naklarýndan ve hatta ön-kabüllerinden biri­sini teþkil eder.

Mantýkta, hipotetik bir önermede þartlý yargýya veya ön-bileþene verilen isim ola­rak kullanýlýr. Ayrýca, bir tezin, kendinden daha genel bir teze tabî kýlýnmasý anlamýnda da varsayým kavramý kullanýlmaktadýr.

Metodolojide ise bir olay veya olaylar grubunun þartlý izahý olarak ileri sürülen bir ilke olarak kabul edilir. Veya ayný tarzda, belirli bir fenomenin izahý hakkýnda, müte­akip bir delilin tasdik ve doðrulanmasýna kadar, gözlem ve deneyleri yaparken kýla­vuz bir önerme olarak kabul edilen þarta baðlý bir yargý þeklinde de tanýmlanmakta­dýr. Bir varsayým, þarta baðlý ve þartlý bir ya­pý arzeder, çünkü o, olasýlýða ve yetersiz elemanlara ve savlara dayanmaktadýr. Fa­kat, bir varsayým yine de keyfî ve indî bir fi­kir beyan ediþ deðildir. O, gerçekliðin ku­rulmasýnda ileri sürülen, kabul edilebilir bir saný (faraziye)dýr.

Bir varsayým kendisi tarafýndan belirlen­miþ olan mantýksal öncüller ile sonucun (yargýnýn) uygunluðunun ölçüsünün hesa­býnýn verilmesinde de rol oynar. Bu yönüy­le bir varsayým, artýk manük alanýnýn yanýn­da olgular alanýna ait Önermelerin sunulu­þunu da ifade etmektedir. Bilimsel alanda bir varsayým, daha sonraki deneyler ile ke­sinliðe kavuþacak olan fenomenler arasýn­daki neden-sonuç baðýnýn ifade edildiði bir öncül niteliðine bürünmektedir. Bilimsel bir varsayým, kuram ile yakýn bir anlamý çaðrýþtýrýyor olsa da, tek bir olay hakkýnda

yapýlan bir açýklama taslaðý anlamýna gel­mektedir. Kuram ise daha genel anlamda, bir olaylar öbeðini açýklamak için kurulan bir taslaktýr. Kuram, bu anlamý ile, varsa­yýmlarý içerir veya varsayýmlardan oluþan genel bir varsayýmdýr demek yanlýþ ol­maz.

Bilimsel ve mantýksal platformda varsa­yým, bir takým olgularý açýklama gücünde görünen ve doðrudan ispatlanamayan bir önerme olarak tanýmlanýr. Bu tanýmdan ha­reketle her önermenin bir varsayým olmadý­ðý, olamayacaðý söylenebilir. Bir önerme­nin varsayým olabilmesi için þu iki niteliði taþýyor olmasý gerekir:

1- Doðru olup olma­dýðýnýn bilinmemesi;

2- Doðrudan ispatla­nabilir olmamasý.

Doðrudan ispatlanabilir olmamasýna raðmen bazý genellemeler tasvir edici bir tarzda karþýmýza çýkabilmektedirler. Bazý alanlarda bu gibi tasvir edici önermeleri de birer varsayým olarak kabul etmek mümkün olmaktadýr. Nitekim Henri Poincare, "Her genelleþtirme bir varsayýmdýr" demek sure­tiyle bu fikri doðrulamaktadýr. Fakat bu önermeler dizisi içinden yeterince doðru­lanmýþ ve ispatlanmýþ olanlarýna bilimsel alanda birer açýklayýcý ve kuramsal yasa gö­züyle bakýlabilir. Ancak bu karmaþýklýðýn önlenmesi ve bilim adamýnýn varsayým oluþturmada karþýsýna çýkacak sorunlarýn çözümü için bilimsel bir varsayýmýn nite­liklerinin tespit edilmesi þarttýr.

Bilimsel bir varsayýmýn nitelikleri þöyle sýralanabilir:

1- Bir varsayým, deneye karþý olmamalý­dýr. Yani, basit anlamda da olsa bir gözlem­den sonra oluþturulmuþ ve deneye konu ola­bilir bir önerme kimliðini taþýmalýdýr.

2- Kurulmuþ teoriler ile uygunluk arzetmelidir. Bir bilimsel varsayým, genellikle eldeki mevcut bilgilerimizle çeliþmez. Özellikle, yerleþmiþ, kuvvetli gözlem ve deney sonuçlan ile doðrulanmýþ ve yasa ni­teliði kazanmýþ genellemelerle uygunluk göstermeyen varsayýmlar kuþkuyla karþýla­nýr.

3- Akledilebilir (makûl) ve ait olduðu konuyla iliþkili olmalýdýr. Aksi takdirde bîr fantazi, bir masal öðesi olarak kalýr.

4- Tatbikinde verimli ve kontrol edilebi­lir olmalýdýr.

5- Bir varsayým, kolay anlaþýlabilir ol­malýdýr. Fakat bu kolay anlaþýlabilirlik en az varsayým gerektirme, basit bir yapý arz etme anlamýnda ete alýnmalýdýr. Genellikle basitliðinden ve daha az varsayým gerektir­mesinden dolayý Kopernik'in güneþ sistemi teorisi Batlamyus'unkine tercih edilmekte­dir.

6- Bir varsayým, iliþkin olduðu olgularýn tümünü kapsar ve hiçbiriyle tutarsýzlýk gös­termez.

7- Bir varsayým, açýklama ve Ön-kabul gücü yüksek ve olguya ait yolla doðrulan­maya elveriþli olmalýdýr.

8- Varsayým, ayný mesele hakkýnda ken­disinden önce ileri sürülmüþ varsayýmlarý açýkta býrakmalýdýr.

Bir varsayým, bir olayýn görünür (dýþsal, zahirîgöz kırpma durumlarýný tahmin etmek anlamýn­da tasvir edici ve olayýn nedensel baðlarýný gösterme anlamýnda da açýklayýcý olmalý­dýr. Bu yönüyle açýklayýcý bir varsayýmýn iki türü sözkonusu olabilir



1- Genetik Varsayým:


Bir fenomenin gerçekleþme þartlarýnýn veya nedenlerinin tarzým belirlemeye, tespit etmeye çalýþýr.



2- Nedensel Varsayým:


Bir fenomenin üretimi (bir eseri meydana getiriþi) için gerekli olan þartlan veya nedenleri tespit edip belirlemeye çalýþýr.

Bu iki tür açýklayýcý varsayým yanýnda, deneysel bilimlerde sözkonusu edilen bir de iþleyen varsayým (kýlavuz varsayým, wor-king hypothesis) mevcuttur. Bir iþleyen varsayým, belirli bir fenomenin keþfinde, belirsiz ve bulanýk (gizli) birkaç olguya da­yanarak ileri sürülen bir baþlangýç önerme­sidir. Ýþleyen varsayým ile bilimsel varsa­yým arasýndaki fark, çoðu zaman bîr derece farkýndan ibarettir. Her halükârda bir varsa­yým, nadiren ayrýntýlý öncülleriyle karmaþýk bir þekilde çeþitlenir. Ýþleyen varsayým, bu varsayýmlar içinde belirli bir sonuca ulaþ­mada baþvurulan en basit bir varsayým ola­rak karþýmýza çýkmaktadýr. Bilimsel bir var­sayým ise bir bilimsel ön-görü, bir bilimsel tahmindir.

Varsayýmýn, bilimin geliþiminde önemli bir rol oynadýðý ve hatta bilimsel araþtýrma­ya bir ilk adým olduðu pek çok bilim ada-mýnca kabul edilmiþtir. Örneðin, bu konuda kapsamlý bir de kitap yazan Henri Poincare, varsayýmýn þimdiye kadar hiç kimsenin inkâr etmediði bir role sahip olduðunu be­lirtmektedir. O, varsayýmlarý tabii olanlar, ilgisiz varsayýmlar ve hakiki genelleþtirme­lerden oluþmuþ varsayýmlar olarak üç grup­la ele alýr.

H. Poincare, her ne kadar, hiç kimsenin varsayýmý inkâr etmediðini belirtiyor olsa da, Newton ve Hegel gibi meþhur düþünür ve bilim adamlarýnca varsayýmýn küçüm-sendiði de bir gerçektir. Örneðin, Newton, varsayýmýn çalýþmalarýnda yeri olmadýðýný þu sözleri ile belirtmektedir: "...ben varsa­yým ileri sürmüyorum. Çünkü, olgulardan çýkarýlmayan her þey varsayým sayýlmak gerekir. Varsayýmlarýn ise, ister metafýzik-

scl ister fiziksel olsun, ister gizli ister meka­nik niteliklere iliþkin olsun, deneysel felse­fede yeri yoktur..."

Günümüzde açýkça görülmektedir ki varsayýmlar sadece geçmiþ dönemlerdeki az-geliþmiþ bilimsel çalýþmalar ile iliþkisin­de deðil, günümüzün ileri seviyedeki bilim­sel buluþlarýnda da oldukça önemli bir yere sahiptir. Açýklayýcý varsayýmlar, sadece fi­zik ve kimya gibi bilimlerde deðil, tesbit edici bilimler olarak isimlendirilen tarih gi­bi sosyal bilimler sahasýnda da etkileyici yerini korumaktadýr.
Gönderme Tarihi: 05.04.2006 - 03:01
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: VERSTEHEN
imam_kettani su an offline imam_kettani  
VERSTEHEN
191 Mesaj -
VERSTEHEN


Genellikle 'anlama' þeklinde çevrilen bu Almanca kavram, pozitivist ve natura I isi sosyolojiye yöneltilen eleþtirinin bir parça­sýný oluþturur. Verstehcn, sosyolojinin, in­san eylemlerini doða bilimlerinin yöntem­lerini kopya etmek sureliyle 'dýþarýdan' ço-zümleyemcyeceðini öne sürer. Sosyoloji bunun yerine insanlarýn eylemlerine ver­dikleri anlamlan öðrenmeye çalýþmalýdýr. Verstehen, sosyologlarýn aracýlýðýyla bu anlamlara ulaþabilecekleri yöntemdir. Kavram, sosyolojiye büyük ölçüde sosyo­lojiyi anlamlý eylemle ilgili bir disiplin ola­rak tanýmlayan Max Weber'in eseri yoluyla girmiþtir. Verstehen, bir araþtýrmacýnýn, in­sanlarýn eylemlerine verdikleri anlamýn, eylemleriyle hizmet ettikleri amaçlarýnýn ya da inandýklarý gayelerin ne olduðunu görmek amacýyla kendisini baþka insanla­rýn yerine koymasý yöntemidir. Örneðin, eðer sosyologlar toplumsal dalgalanma olaylarýný çözümlemek istiyorlarsa, bir in­sanýn kolunu sert bir þekilde aþaðý-yukan sallamasýnýn bir el iþareti olduðuna ve baþ­ka bir þeyi kastettiðine hükmetmek için bazý esaslara sahip olmalan gerekir. Yoksa ey­lemlerin anlamlarýný araþtýrmaya çalýþmak eylemlerin fiilî olarak farklý kiþilere ait olduklan durumlarda hepsini tek bir kategori­de toplamak suretiyle ciddi biçimde yanlýþa götürücü olabilir. Bir dereceye kadar bura­da bahsedilen anlamýn kontrolü, araþtýrýl­masý; eylemi anlama yolundaki gündelik çabalarýn geniþletilmesinden ibarettir.

Bununla birlikte Weber, verstehen'i ne­densel açýklamayla birleþtirerek eylemin yorumlanmasý konusunda daha da ileri git­mek ister. Burada tam neyin amaçlandýðý açýk deðildir ve Weber yorumcularý da verstehen'in sadece nedensel hipotezler oluþturabileceðini ya da anlamlarýn neden­ler olarak kabul edileceðini Öne sürmüþler­dir.

Verstehen'in kullanýlýþý, iki bakýþ açýsýn­dan eleþtirilmiþtir. Bir yanda sosyologlar verstehen yorumlarýnýn geçerli olabilmesi için hiç bir yol görmediklerini iddia ederler­ken, öte yanda nedensel ve verstehen ana­lizlerini birleþtirme giriþimlerinin fiilî ola­rak o olay içindeki bireylerin bakýþ açýlarýný inkâr etmekle iflas ettiðini ileri sürmüþler­dir
Gönderme Tarihi: 05.04.2006 - 03:00
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: VOLONTARİZM
imam_kettani su an offline imam_kettani  
VOLONTARİZM
191 Mesaj -
VOLONTARÝZM


Latince, irade anlamýna gelen "voluntas" kökünden türetilmiþ bir kavramdýr. Ontolo­jide iradenin, gerçekliðin nihâî teþkil edici­si, temeli olduðunu; iradenin, olaylarýn iza­hýnda zihin veya akla göre daha evvel veya daha üstün olduðunu ileri süren felsefi bir teoridir. Daha genel anlamda, volontarist teoriler, doðayý ve tecrübenin çeþitli yönle­rini irade kavramý ýþýðýnda yorumlamaya çalýþmaktadýrlar. Bu bakýmdan Volonta­rizm evrenin, eþyanýn ya da varlýðýn esasýný zihni kavramlar ve benzerlerinde deðil, ira­denin akýl dýþý eðilimleriyle tasarlamak ge­rektiðini kabul eden, kýsaca iradeyi evrenin özü kýlan bir öðreti niteliðindedir. Bu irade kavramý, eski felsefelerdeki tutku, istek, ar­zu gibi kavramlarla ayný anlamý içermekte­dir. Volontarizm kavramý, muhteva olarak böyle tarihsel bir temele dayanmakla birlik­te kavram olarak ilkin, F. Tönnies tarafýn­dan kullanýlmýþtýr. Augustinus, Duns Sco-tus, Schopenhauer gibi filozoflardan önce ilk olarak Stoacýlar'da volontarist bir anla­yýþ görülmektedir.

Stoacýlarýn volontarist anlayýþtan temel­de tabiattý uygun davranmayý amaçlarken, Augustinus'un volontarizmi ahlâkî ilkede ifadesini bulur. Augustinus'a göre iyi ve en iyi Tann'nýn emrettiði þeydir, dolayýsýyla bir þey iyi olduðu için deðil, Tanrý emrettiði için uyulmalýdýr. Ancak ahlâkî ilkenin kim­seye tabi olmadýðýný, mutlak olduðunu, hat­ta iyiyi, güzeli, doðruyu teþkil edenin Tan­n'nýn iradesi olmadýðýný, fakat Tann'nýn ira­desini teþkil edenin mutlak iyi, mutlak gü­zel ve mutlak doðru olduðunu söyler. Yani ahlâkî ilke iyi olduðu için, onu emredeni en yüksek kanun koyucu saymaktayýz. Öte yandan kendi çabasýyla günahtan kurtula­mayan insaný Tanrý kurtuluþa erdirir, fakat bu kurtuluþa erdirmesi bütün insanlar için deðil, bazý insanlar içindir. Kýsacýsý Augus-tinus'da tanrýlýk iradeyi teþkil eden þey mut­lak iyidir.

Thomas'nýn zihnin irade üzerindeki üs­tünlüðünü reddeden Scotus'a göre herþeyin ilk nedeni olan tanrýlýk irade, yaratýlmýþ zi­hinlerin en yüksek yasasýdýr. Ýyi, doðru, ahlakî yasa, ancak Tanrý tarafýndan istenil­miþ olduðu için mutlaktýr. Tersine iyilik, güzellik, doðruluk, tanrýlýk iradeden ba­ðýmsýz olarak mutlak olsalardý Tanrý, kud­retinde kendine tabi olmayan bir yasa tara­fýndan sýnýrlandýrýlmýþ, olurdu ve sonuçta ne mutlak özgürlük, ne de en yüksek varlýk ol­mazdý. Gerçekte iyi, ancak Tanrý onun böy­le olmasýný istediði için iyidir. O bakýmdan Tanrý, Musa'nýn emirleri yerine Ýsa'nýn yeni Ýncil'in kanunlarýný koyduðu gibi, baþka ya­salar da koyabilir. Aslýnda Scotus'un irade­ciliðinin köklerini müslüman kelamcýlann, özellikle Gazali'nin irade konusunda ileri sürdükleri tartýþmalarda aramak gerekir. Gerçekte Gazali ilâhî iradeyi evrenin yara­týlýþýnda yeter sebep olarak kabul eder, an­cak Allah'ýn iradesi sadece yaratýþ iradesi deðil, her an eþyada sürekli yaratýþ halindes tecelli eder. Bu bakýmdan Gazali'nin ilahî iradeyi yorumlamasý batýdaki volontarist öðretilerden tamamiyle farklýlýk gösterir. Ayrýca bazý müslüman filozoflara yöneltti­ði eliþtiri de bu baðlamda yoðunlaþýr. Öte yandan o nedensellik ilkesinin mutlak ola­mayacaðýný; ilâhî irade, Allah'ýn takdir et­mesi açýsýndan eleþtirir.

Günümüzde bu teorinin psikolojik, etik, teolojik ve metafizik volontarizm olarak ele alýnmasý adeta bir gelenek halini almýþtýr.



Psikolojik Volontarizm:


Psikolojideki volontarist teoriler insaný, akh ve zihni ira­desine baðlý, belirli ve kesin sonuçlan irade eden oluþumlara sahip bir canlý olarak yo­rumlar. Bu teorinin klasik temsilcileri Tho-mas Hobbes, David Hume, Arthur Scho-penhauer'dýr. Örneðin, Hobbes, bütün ira­deli insan davranýþlarým, tamamýný "gayret" ismi altýnda topladýðý arzu veya nefrete bir cevap, bir tepki olarak düþünmüþtü. O, bu iddiasýnda temel olarak, etik ve politik teo­rilerine dayanmaktaydý. Hume ise iradenin yönelimlerinde aklýn hiçbir rolünün olma­dýðýný ileri sürmektedir. O, "Akýl, sadece ih­tiraslarýn kölesi olabilir ve onlara hizmet ve itaat etmekten baþka bir göreve sahip oldu­ðunu da asla iddia edemez" demektedir. Schopenhauer ise iradenin insanýn doðasý ve özü olduðuna ve kendisini tüm fenomen­lerin altýnda yalan kendinde þey (thing in it-self) ile tanýyabildiðimiz herþeyin hakikati olduðuna inanmaktadýr.

Diðer psikolojik volontarizmi savunan filozoflarýn görüþleri, Hume'un teorisinden temelde çok farklý deðildi. Hepsi de insanýn arzulan, istekleri veya iradeleri tarafýndan harekete geçtikleri fikrinde mutabýktýrlar.



Etik Volontarizm:


Açýkça görülmekte­dir ki insan doðasýnýn volontarist yorumu,

etik için oldukça önemli konulan ve sorun­larý içermektedir. Eðer hedefler ve sonuçlar tamamiyle iradenin ürünleri iseler irade, ne aklî ne de gayn aklî (akýldiþýgöz kırpmadir. Aynca amaçlar, kendi baþlarýna, aklî ve gayn aklî olarak da nitelendirilemezler. Zira, iradî bir oluþumun sonucu olarak gerçekleþen bu ve­ya þu hedefin baðýmsýz bir þekilde Ýyi veya kötü olup olmadýðýný sormak anlamsýz ola­caktýr. Thomas Hobbes bu sonucu belirli bir þekilde belirtmiþti. Hobbes, bir þeyin iyi ol­duðunu söylememin, o þeyin bir kimsenin arzusunun yansýdýðý bir nesne olmaktan baþka bir anlama gelmediðini ifade etmek­teydi. Ona göre bir þeyin kötü olduðunu söylemek de bir kiþinin ona karþý nefretinin belirtilmesidir. iyi ve kötü kavramlan, fark­lý insanlarda çok deðiþik anlamlara bürünen göreli kavramlardýr. Bu bakýþ açýsýndan bil­ge bir davranýþ; sahip olunan hedeflere ulaþmada uygun davranýþýn seçimi demek olan ihtiyat ve basiretten baþka bir anlama gelemez. Hobbes, her insanda bir amacýn varolduðunu düþünür. Her ne kadar bu, tüm insanlarca ortak olan kendini koruma amacý olsa bile. Nitekim onun siyaset felsefesi, içinde insanlarýn emniyet ve muhafaza için­de kendilerini koruyabilecekleri bir devle­tin varoluþ imkânlarýný formüle eden araþ-týrmalan içerir.

Temel olarak, ayný düþünceleri, Sokra-tes'in çaðdaþý Protagoras da ileri sürmüþtür. Bu düþünce, onun meþhur "insan, herþeyin ölçüsüdür" vecizesinde dile gelir. Bu fikir­ler, yüzyýllar sonra William James felsefe­sinde, pragmatizmin önemli bir yönü olarak etkilerini gösterecektir. James, þeylerin (nesnelerin), insanlarca istenen veya arzu­lanan hakikatin bir özelliði olarak iyi olduk­larýný düþünmekteydi. O, böyle bir isteðin

"güneþin altýndaki herþey" için sözkonusu olabileceðini belirtmekteydi. James, du-yumlanabilir varlýklann arzularýndan baþ­ka, evrendeki hiçbir þeyin bundan daha baþ­ka bir deðere sahip olmadýðýný kabul etmek­teydi. Bu fikirlerden hareketle James, dü­þüncelerini kendine has bir vecize ile ta­mamlar. Bu vecizeye göre insanlar, diðer arzularýna engel olmadan, "en az zararla", sahip olduklarý arzularýný gerçekleþtirmek zorundadýrlar.

Volontarist teorilerin temelinde yatan gerçek açýk bir þekilde görülmektedir ki bu teorilerde, "Bir insanýn arzularýný gerçek­leþtirmesi nedir?" anlamýnda yorumlansa bile, "Ýnsanlarýn arzularýnýn gerçek deðeri nedir?" þeklindeki bir soru hiçbir cevap ala­mayacaktýr. Hiçbir anlam ile iliþkilendiril-meyen böylesine bir sorunun yanýnda, Kanl'ýn yaptýðý gibi, ahlâkýn metafizik ilke­lerinin araþtýrýlmasý da sözkonusu deðil­dir.

Bu ahlâk anlayýþýnda, doðruluk veya yanlýþlýk araþtýrmalarý, arzularýn tatmini ko­nusunda ileri sürülen araç deðerlerin fayda-lýlýðýný içeren çeþitli görüþlerin doðruluk veya yanlýþlýðýyla ilgili sorularda gündeme gelmektedir. Bu araþtý imalarýn, kendi baþ­larýna hedeflere yönelik sorularla hiçbir iliþkisi sözkonusu deðildir.

Jeolojik Volontarizm: tnsan iradesine, insan aklýnýn üzerinde bir yer veren teoriler­de görüldüðü gibi teolojik yorumlamalar da ilâhî iradeye özel bir önem atfetmektedir­ler. Belki teolojik volontarizmin en belirgin biçimi, St. Peter Damian (1007-1072)'ýn düþüncesinde Örneðini bulmaktadýr. O, in­san aklý veya "diyalektik"in teolojik olay­larda deðersiz olduðunu ve basit bir akýl için bile mantýk ilkelerinin sadece Tanrý iradesinin arzusu tarafýndan gerçekleþtirildi­ðini ileri sürmektedir. O, Tann'nýn mutlak kudret sahibi olduðunu ve aklýn ileri sürebi­leceði tüm saçma ve çeliþik yargýlara karþý­lýk, doðrularýný söyleyebileceðini belirt­mektedir. Nitekim, bu görüþ sadece Tann iradesine dayanan ilâhî olaylar sözkonusu olduðunda spekülasyonlarda bulunan filo­zoflar için bir temel teþkil etmektedir.

Bu görüþe çok benzer bir diðer fikir, ilâhî kaderin haklýlýðýný göstermeye çalýþan fýde-izm (imancýlýk)'in çeþitli biçimlerinde etki­lerini göstermektedir. Nitekim, Sören Kier-kegaard; dinî yaþamda hiç yeri olmayan akýl ve delil gibi kavramlarýn (nosyonlarýn) kesin inkârýný ve tek bir þeyin rýzasý olarak kalbin saflýðýný tasvir etti. Blaise Pascal ta­rafýndan ileri sürülen fikirlerin takipçisi olarak William James de benzer tarzda her­hangi bir delilin sözkonusu olmadýðý dinî inancýn yansýdýðý muhtelif olaylar altýnda mutlak saflýðýn müdafaasýný yaptý ve irade­ye inanmanýn haklýlýðým savundu. Pek çok çaðdaþ din felsefecileri tarafýndan da ifade edildiði gibi dinî fenomenler ve özellikle inanma olgusu, akýldan çok iradenin yansý­dýðý bir durum olarak karþýmýza çýkmakta­dýr. Bu, klasik Hýristiyan düþüncesinde, St. Ansclmus gibi filozof ve rasyonalist teo-loglarca, dinî inanma önce gelmeli, onu ise aklî anlama, anlamlaþtýrma takip etmelidir þeklinde dile getirilmiþtir. Nitekim, bu fikir, þu alýþýlmýþ vecizeyle ifade edilmiþtir: "Credo ut intclligam (Aniayayým diye ina­nýyorum.)"

Belki de ahlâkî sorunlarda Tann'nýn ira­desinin üstünlüðü konusunda Sören Kier-kegaard gibi titizlik gösteren kimse yoktur. O, ilâhî iradenin, tüm edimlerin tek ve son ahlâkî yorumunda sözkonusu cdilcbileccðini ileri süren bir kiþidir. Kierkegaard, bir olayýn ancak ve ancak bu tarzda anlaþýlmasý gerektiðini, aksi takdirde, Tann'nm emret­tiklerine ve hakimiyetine bir þart getirilmiþ olacaðýný ve bundan da ilâhî Ýradenin uzak olduðunu belirtmektedir. Bu fikir, 14. yy'da açýk bir tarzda Ockham'lý William tarafýn­dan da ileri sürülmüþtür. Ockham, insanî ve ilâhî akýl deðil, ilâhî iradenin, nihaî bir ahlaksal ölçüt olduðunu ileri sürmüþtü. Ba­zý davranýþlar günahtýr, çünkü Tann tarafýn­dan yasaklanmýþlardýr; bazýlarý da deðerli­dir, çünkü Tanrý tarafýndan emredilmiþtir.

Bundan dolayý Ockham için ahlâkî ka­nun, Tann'nýn serbest seçiminin eseridir ve Tann'nm seçimi için de hiçbir ahlâkî kanu­nun zorlamasý sözkonusu deðildir. O, kendi baþýna, bu kanunun yegâne kaynaðýdýr.



Metafizik Volontarizm;


Bir dizi düþünür, irade kavramýnýn hukuk, ahlâk ve genel ola­rak insan davranýþlarýnýn anlaþýlmasýnda ol­dukça büyük bir öneme sahip olduðuna inanmaktadýrlar. Bunlardan birkaçý gerçek­liðin kendi baþýna anlaþýlmasýnda iradenin Önemini vurgularlar. Bazý görüþler de J. G. Fichte, Henri Bergson ve diðerlerinin felse­felerinde bulunmaktadýr. Fakat, hiçbir fel­sefede iradenin önemi, Arthur Schopenhau-er'ýnkinden daha belirgin deðildir. Scho-penhauer, iradenin temel ve asýl gerçeklik olduðunu ve tüm fenomenal dünyanýn (gö­rünürler aleminin) iradenin bir yansýmasý olduðunu düþünmekteydi. O, yaþayan nes­neleri, iradelerinin nesnelleþmesi (objekti-vikasyon) olarak tasvir eder. Schopenhau-er, ayrýca sadece davranýþlarý deðil, ayný za­manda bitki, hayvan ve insanlarýn anatomik yapýlarýný da bu varsayýmdaki terimlerle açýklamaya çalýþýr. Ýrade, Schopenhauer ta­rafýndan, tüm kudrete sahip bir kör kuvvet olarak, görülebilen herþeyin sonsuz yaratýcýsý þeklinde tasvir edilir. Tüm canlýlarda temelde ayný olduðunu söylediði cinsel ar­zu, yaþamak ve arkasýnda hiçbir amacý ba­rýndýrmayan, bir varlýðý devam ettirmek (ebedîleþtirmek) için mevcut bulunan kör bir itilim kuvveti (motiv, urge) olarak ta­nýmlanýr. Schopenhauer, akýl veya zekâ ile yapýlan hiçbir þeyi kabul etmez. Tüm kül­türlerde ve bütün zamanlarda bulunan dinî coþkunluk (içtepi, itki), sonsuz varlýða sa­hip, akýldýþý ve kör iradeye yönelik bir tepki olarak izah edilmiþtir. Tüm canlýlarýn bü­yüme ve geliþiminde Schopenhauer, doða­daki iradenin yayýl iminin sözkonusu oldu­ðunu söyler. Doðada nesneler, hiçbir aklî amaç veya hedefle iliþkili olmaksýzýn, me­tafizik manâda irade edilmiþ olanla ve de­ðiþmez bir biçimle uygunluðu gerçekleþti­ðinde, engellere raðmen, onaya çýkar ve de­ðiþime uðrar. Bu volontarizmin temelinde o, hepsine de iradenin yansýdýðý kin, merha­met gibi duygusal terimlerin ýþýðýnda ahlâký izaha çalýþýr.

Schopenhauer, Kant'a keskin bir karþýt­lýkla, ahlâkýn akýl veya zekâ ile yapýlan hiç­bir þeye sahip olmadýðýný ileri sürer. O, in­sanlarýn sadece iradeye sahip olduklarýný ve her insanýn iradenin bir serbest etkisi, yan­sýmasý olduðunu belirtmektedir. Ýnsanlar kendi karakter, davranýþ ve kaderlerinin ya­zarlarý deðildirler.

Diðer volontarist filozoflar gibi Scho­penhauer da insan davranýþlarýnda akýl dýþý faktörlere büyük önem vermekledir. Daha sonraki dönemlerde Nietzsche, "güçlülük Ýradesi" kavramýný ortaya atmýþ ve dünya­nýn özü olarak güçlülük iradesini kabul et­miþtir. En yüksek iyi olarak yaþamayý gören Nietzsche'ye göre, hayatýn olduðu her yerde güçlülük iradesi vardýr.
Gönderme Tarihi: 05.04.2006 - 02:56
imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Sayfa (3): (1) 2 3 weiter >
İmzalar göster - Konu olarak göster

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 772 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
jakup (32), muzocel26 (58), salihhazar (55), Beyza (56), cs7014 (50), oezkan (51), kara61 (66), aetkral (51), kubratalp (48), K.GOCERLI (27), cecenmucahidi (33), yaburka (49), violine (44), mavi_ruya (48), mbahaddin (55), Kerim_Bey (36), Süreyya (66), yemenici68 (56), mecid (43), kerime (42), mehmet_eyigör_6.. (28), tokayca (51), hasan5335 (36), volkan33 (54), mgunhan (48), ttufan (42), isvec (65), beyazguel (38), atay (62), sonromeo2 (47), kulibo (38), Zeynepgul (44), nihat 60 (44), g_neferalperen3.. (46), sebiarus (55), hace (41), EsmerKiz-NL (39), n@ksýben (43), pedino (54), hatice 1975 (49), hesbollahi (45), hafýz_ (37), ozel (68), fethic (55), hacimeryem (54), telve (52), Levent75 (49), züleyha hanc&ya.. (47), erciyas tamer (46), m.kýl&ya.. (53)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.57083 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.