kamagra generique colchicine kaletra dexamethasone budesonide oxytrol pamelor pantozol parafon parexat pariet parlodel paronex paxil cr paxil penegra pentoxi pepcid pepcidine periactin persantine pharmaquine phenhydan phoslo pirocam pirosol pk merz plavix plendil pletal podomexef ponstel pradif prandin precose premarin prevacid priligy prilosec primacton primolut n primolut nor principen prinil probalan prodafem
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » KADIN & AiLE » ÖRTÜ EMRİ...

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Ukab su an offline Ukab  
ÖRTÜ EMRİ...
575 Mesaj -
Namaz ne kadar farz ise, tesettür de o kadar farzdýr. Zekat ne kadar Allah'ýn emri ise, örtünme de o kadar Allah'ýn emridir. Oruç ibadeti nasýl tüm semavi þeriatlarda varsa, tesettür de tüm semavi þeriatlarda vardýr. Ne ki illetleri farklýdýr.

Namaz içbükey bir talimatken, örtü dýþbükey bir talimattýr. Birincisinin illeti Kur'an tarafýndan 'her türlü haddi aþma ve çirkin davranýþtan kiþiyi uzaklaþtýrarak onda her davranýþýný gözetleyen bir Allah bilinci oluþturmak' þeklinde tanýmlanmýþken, ikincinin illeti 'iffetin korunmasý için simge' ve 'tanýnacak bir kimlik' oluþturmaktadýr.

Bununla amaçlanan, kadýný toplumun içinde diþiliðiyle öne çýkan bir nesne deðil, kiþiliðiyle öne çýkan bir özne kýlmaktýr. Dolayýsýyla örtü emri, kadýnýn kiþiliðinin bir parçasý olan mahremiyetine yönelik ihlalleri peþinen durduran bir önlem, kendisini diþiliðiyle deðil kiþiliðiyle tanýmladýðýný çevresine bildireceði bir iletiþim biçimidir. Yani bir kimlik ibrazý (en yu'rafne) yöntemidir.

Örtünmek insânî ve dolayýsýyla fýtrîdir. Bu nedenle hayvanlar örtünmezken insanlar örtünürler. Dolayýsýyla örtünme ve çýplaklýk arasýndaki tercihi, Ýslamlýktan önce insanlýk kriterlerine vurmak, dînî çerçeveden önce insanî ve ontolojik çerçevede tartýþmak gerekir.

Bu bilindikten sonra, 'Örtünmenin sýnýrlarýný kim belirleyecek? ' sorusu gündeme gelir. Bu sorunun 'kiþisel arzu, moda, gelenek, toplum, devlet, inanç' gibi birden fazla cevabý olabilir. Bir insaný 'müslüman' olarak nitelememize yol açan þey, onun 'Allah'a kayýtsýz þartsýz teslimiyeti'dir. Bu teslimiyet, þu ön bilgiye/tasavvura dayanýr: 'Beni yaratan, beni herkesten çok iyi biliyor ve seviyor. O halde, onun bana yaptýðý öneriler, benim için en hayýrlý olandýr. Ben kendim için, onun benim için seçip-beðendiðine razý ve teslim oldum.'

Ýþte insaný müslüman kýlan tasavvur budur. Bu tasavvurdan neþ'et etmeyen bir müslümanlýk iddiasý, Allah'a göre, sahte bir iddiadýr. Esasen, müslüman olmak söz konusu olduðunda, sizin kendinizi ne olarak tanýmladýðýnýz deðil, Allah'ýn sizi ne olarak tanýmladýðý önemli ve belirleyicidir. Bunu anlamak için de sizin müslüman tanýmýnýzýn Allah'ýn müslüman tanýmýyla örtüþüp örtüþmediðine bakmanýz yeterlidir.

Yukarýdaki tasavvurdan neþ'et eden imanýyla bir müslüman 'Örtünmenin sýnýrýný kim belirleyecek? ' sorusuna Allah'tan ve O'nun vahyinden baðýmsýz bir cevap arayamaz. Çünkü bir davranýþýn 'Ýslamî' olmasý, referansýnýn Allah olmasýyla mümkündür. Eðer Kur'an örtünmenin sýnýrlarý konusunda hükümler vaz etmiþse, bu, müslüman olma iddiasýndaki herkesi baðlar. Tabii ki o kimse iddiasýnda samimiyse.

Samimiyetin ölçüsü bellidir: Kitaba uymak. Samimi olmayanlara ise tek yol kalmýþtýr: 'Kitabýna uydurmak! ' Tarihin tüm samimiyetsizlerine bakýnýz; kitabýna uydurmayý kafaya koyduktan sonra, hangi emre karþý mazeret, hangi yasaða kýlýf bulunamaz ki? Ýnsan istedikten sonra; dinin en temel kurallarýnýn tam aksine 'fetva' verecek bir merci bulur. Hatta bir inanç sistemini, onun esaslarýný keyfi yoruma tabi tutarak, tam tersi bir iþleve büründürebilir.

Örtünme emrinin estetik bir form olan kadýn için, erkekten farklý yanlarý olduðu aþikar. Bunun kadýnýn diþiliðinin, kiþiliðinin önüne geçmemesi/geçirilmemesi için simgesel bir uyarý amacý taþýdýðýný söylemiþtik. Bu uyarýnýn muhatabý, daha çok kadýný nesneleþtiren üçüncü þahýslardýr. Kadýn tesettürünün baþa taalluk eden kýsmý, tesettürün simgesel boyutunun zirveleþen kýsmýdýr.

Baþýn örtülmesiyle ilgili Kur'anî talimatlarýn pratikte ne demeye geldiðini öðrenmek isteyen biri, bu ayetlerin Hz. Peygamber'in elleriyle yoðurduðu bir hayatta nasýl uygulandýðýna bîgane kalamaz. Bu týpký, dinin teorik kaynaðý olan Kur'an'da yer alan 'Namazý dosdoðru kýlýnýz! ' emrini yerine getirmek için dinin pratik kaynaðý olan Peygamber'e baþvurma zorunluluðu gibidir. Eðer dinin teorik kaynaðýyla olan iliþkinizin, dinin pratik kaynaðýndan baðýmsýz gerçekleþeceðini düþünüyorsanýz, bunun, balý kabul edip arýnýn varlýðýný ve fonksiyonunu inkar etmekten farksýz olduðunu bilmelisiniz.

Bunun adý, dini peygambersizleþtirmektir. Sormazlar mý adama 'Bu kitap, sizin baþýnýza gökten mi düþtü? ' diye. Hiçbir peygamber 'iletiþim aleti', 'ara kablosu' ya da 'postacý' deðildir. Hz. Peygamber ise hiç deðildir. O, dinin ve imanýn bir parçasýdýr. Týpký bunun gibi, tesettür emri de Kur'an'ýn bir emridir ve baþörtüsü týpký namaz kadar, oruç kadar farzdýr.

Eðer peygambersiz düþünülürse, namazýn da 'çaresine bakmak' mümkündür. Bu durumda tartýþýlmasý gereken Kur'an ve onun getirdiði esaslar deðil, sizin Ýslam'la geçinmeye gönlünüzün olup olmadýðýdýr.

Mustafa ÝSLAMOÐLU...


Tesettür, Allâh’ýn Emridir...

Tesettürün, Rabbimiz ve Rasûlullâh -sallallâhu aleyhi ve sellem- katýnda ne kadar önemli bir emir olduðunu âyetler ve hadîs-i þerifler ýþýðýnda hatýrlamanýn faydalý olacaðýný düþünüyorum:
“Ey Ademoðullarý! Size çirkin yerlerinizi örtecek bir giysi, bir de giyip süsleneceðiniz bir giysi indirdik. Takva örtüsü ise daha hayýrlýdýr.” (el-A’raf, 26)
Bu âyet-i kerîmenin de dikkat çektiði üzere giysi, takvâ ile meczolunmalýdýr.
“Mü’min kadýnlara da söyle: Gözlerini haramdan sakýnsýnlar, ýrzlarýný korusunlar. Zînet yerlerini açmasýnlar. Bunlardan kendiliðinden görünen kýsmý müstesnâdýr. Baþ örtülerini yakalarýnýn üstüne koysunlar… Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarýný da vurmasýnlar. Ey mü’minler! Hepiniz Allâh’a tövbe edin. Böylece korktuðunuzdan emin, umduðunuza nail olasýnýz.” (en-Nûr, 31)
Kadýnlarýn ev dýþýnda veya yabancý erkeklerin yanýnda, normal ev içi elbisesinin üstüne bir dýþ elbise daha giymeleri gerekir. Bu husustaki âyet-i kerîmede þöyle buyurulur:
“Ey Peygamber! Eþlerine, kýzlarýna ve mü’minlerin kadýnlarýna dýþ elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onlarýn tanýnýp, kendilerine sarkýntýlýk edilmemesi için daha uygundur. Allâh çok baðýþlayýcý ve çok esirgeyicidir.” (el-Ahzâb, 59)
Allâh Rasûlü’nün Îkazlarý
Örtünme ile ilgili bu âyetler inzâl oldukça, Allâh Rasûlü -sallallâhu aleyhi ve sellem- de en yakýnlarýndan baþlayarak bu âyetlerde kastedilen örtünmenin þeklini tarif ve teblið etmiþ; kendi hanýmlarýný, kýzlarýný ve bütün müminlerin hanýmlarýný Allâh’ýn murâdýna uygun örtünme hususunda yetiþtirmiþtir. Bu hususta pek çok fiilî örnek bulunmakla beraber, biz burada birkaç tanesiyle yetinmek istiyoruz.
Hazret-i Âiþe’nin rivâyetine göre, birgün Hazret-i Ebû Bekir’in kýzý (Hazret-i Âiþe’nin kýzkardeþi) Esmâ, ince bir elbise ile Allâh Rasûlü’nün huzuruna girmiþti. Rasûlullâh (s.a.s) yüzünü baþka tarafa çevirdi ve þöyle buyurdu:
“-Ey Esmâ! Þüphesiz kadýn erginlik çaðýna ulaþýnca, onun þu ve þu yerlerinden baþkasýnýn görünmesi uygun deðildir.” Hazret-i Peygamber bunu söylerken, yüzüne ve avuçlarýna iþaret etmiþti.” (Ebu Davûd, Libâs, 31)
Temimoðullarý kabilesinden birtakým kadýnlar, Hazret-i Âiþe’yi ziyarete gelmiþlerdi. Üstlerinde ince giysiler vardý. Hazret-i Âiþe, onlara ikaz mâhiyetinde þöyle dedi:
“-Eðer sizler mü’minler iseniz, bunlar inanmýþ hanýmlarýn giysileri deðildir. Eðer mü’min deðilseniz o zaman durum deðiþir.”
Yine bir gün onun huzuruna, ince baþörtülü bir gelin getirilmiþti. Bunun üzerine O þöyle dedi:
“-Nûr Sûresine inanan bir kadýn böyle örtünmez.” (El-Kurtubî, El-Cami’, XIV, 157)
* * *
Peygamberimiz, ashâb-ý kirâmdan birine Mýsýr’da dokunmuþ keten bir kumaþ vermiþ ve yarýsýndan kendine gömlek diktirmesini, diðer yarýsýndan ise hanýmýnýn giysi yapmasýný istemiþtir. Ancak daha sonra þöyle buyurmuþtur:
“-Hanýmýna git ve söyle: Altýna bir gömlek diksin. Çünkü vücut þeklinin ortaya çýkmasýndan korkarým.” (El Kurtubî, El Cami’, XIV,156)
Hazret-i Peygamber, müslüman kadýnlarýn ibadetlerini îfâ ederken dikkat etmesi gereken bir hususa da: “Allâh Teâlâ ergin kadýnýn namazýný baþörtüsüz kabul etmez.” (Ýbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151) buyurarak dikkat çekmiþlerdir.
Yine ümmetinin iffet, hayâ ve namusunu korumaya yönelik, Allâh Rasûlü’nün þu hadîs-i þerifleri, bilhassa bugünler çok ikaz edicidir:
“Ümmetimin son dönemlerinde giyimli, fakat çýplak birtakým kadýnlar olacaktýr. Bunlarýn baþlarýnýn üstü deve hörgücü gibi bulunacaktýr. Ancak onlar cennete giremez, cennetin kokusunu bile alamazlar.” (Ebu Davud Libas 125, Cennet 52)
“Bir kadýn koku sürünerek dýþarý çýkar ve koku ulaþsýn diye bir topluluðun yanýna uðrarsa, zinaya bir adým atmýþ olur.” (Tirmizi, Edeb, 35; Nesâî, Zîne, 35)
“Kadýnlardan erkeklere benzeyenlerle; erkeklerden kadýnlara benzeyenler bizden deðildir.” (Buhârî, Libas, 61)
Âyet-i kerîmeler ve hadîs-i þerîfler, gayet açýk ve net bir þekilde Müslüman kadýnýn giyim tarzýný beyân etmektedir.
Bu âyet ve hadislerin ýþýðý altýnda zihinlerimizde ve kalblerimizde tesettür þeklimizi tekrar muhasebe etmeliyiz. Biz, tesettür anlayýþýmýz ile bu emirlerin neresinde bulunuyoruz? Acaba bilerek veya bilmeden hatâ mý iþliyoruz? Rabbimizin ve Peygamber Efendimizin çizdiði sýnýrlarý zorluyor muyuz?

EsSelam Aleykum...
Gönderen: 13.03.2007 - 10:16
Bu Mesaji Bildir   Ukab üyenin diger mesajlarini ara Ukab üyenin Profiline bak Ukab üyeye özel mesaj gönder Ukab üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 911 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Suayb (46), cuneytarkin82 (49), emira (40), ibrahim13 (50), geylani2 (42), ilknur1977 (47), mhmtyel (43), Müslüman kiz (30), hitoprak (51), solmayan-gül (39), pancoloji (39), gül_güzeli (39), güle güle (37), Sueda (38), suvari (41), teacherone (45), kudüs (48), sensinnn (38), Isik Hafize (39), masumca (51), muradmurad (45), burku (36), hatice.d (47), ismail arabaci (37), ariiff (43), nur44_55 (42), deepsilver (36), _SON_NEFES_ (32), onur5844 (52), sailor2005 (67), canfeza (37), saltanat (45), saltiks (50), van65 (), Taha1 (38)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58636 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.