generique plaquenil generique plaquenil budesonide hydroxychloroquine colchicine apranax aprovel aralen arava arcocillin arcoxia aricept arilin arimidex aristocort artane arthrotec artofen asacol asasantine asmaxen at 10 atarax atenil ateno basan comp ateno basan atesifar athrofen atridox atrovent augmentin avalide avana avapro avelox aventyl aviral avodart aygestin azaimun azarek azelex aziclav azulfidine bactrim basiron
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » HADİS / SÜNNET » HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ

önceki konu   diğer konu
12 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
tarıkyılmaz72 su an offline tarıkyılmaz72  
Konu icon    HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
163 Mesaj -
HÝÇ ÖLMEYECEKMÝÞ GÝBÝ AHÝRETE, YARIN ÖLECEKMÝÞ GÝBÝ DÜNYAYA ÇALIÞ


Resûlullah’ýn yanlýþ bilinen bir hadis-i þerifini düzelterek açýklayalým. Resûlullah (S.A.V) Efendimiz þöyle buyuruyor:
“Hiç ölmeyecekmiþ gibi ahirete, yarýn ölecekmiþ gibi dünyaya çalýþ.”
Kurân-ý Kerim âyetleriyle uyuþan yukarýdaki hadis-i þeriftir. Ama insanlar bunun tersini söylemektedirler. Yâni, “Hiç ölmeyecekmiþ gibi dünyaya, yarýn ölecekmiþ gibi ahirete çalýþ” demektedirler. Böyle kabul ettiðimiz zaman, dünya hayatýnýn ahiretten önce geldiðini benimsemiþ oluyoruz, dünyayý ahirete tercih ediyoruz. Halbuki, Kur’ân-ý Kerim âyetlerine baktýðýmýz zaman, Yüce Rabbimiz daima ahiret hayatýnýn önde olduðunu ifade etmiþtir.

?87- A’LÂ-16, 17; “Bel tü’sirûnelhayâteddünyâ vel’âhýretü hayrün ve ebkaâ.”
Fakat siz dünya hayatýný ahirete tercih ediyorsunuz. Oysa ki ahiret, dünya hayatýndan daha iyi ve daha bâkidir.

57/HADÝD 20: I’lemû ennemelhayâtüddünyâ le’ýbün ve lehvün ve ziynetün ve tefâhurün beyneküm ve tekâsürün fiyl’emvâli vel’evlâd, kemeseli gaysin a’cebelküffâre nebâtühü sümme yehiycü feterâhü musfarren sümme yekûnü hutâmâ, ve fiyl’âhýreti azâbün þediydün ve maðfrietün minallahi ve rýdvân, ve melhayâtüddünya illâ metâ’ulgurûr.
Bilirsiniz ki dünya hayatý; Bir oyun, eðlence, süslenme, aranýzda övünme ve daha çok da mal, evlat sahibi olma davasýndan baþka birþey deðildir. Bu durum bir yaðmurun bitirdiði, çiftçinin de hoþuna giden bitkiye benzer; sonra o bitki kurur. Sonunda da çer çöp haline gelir. (Ýþte böyle olanlar için) ahirette þiddetli bir azap, (Allah’ýn rýzasýný dileyen insanlar için ise) Allah’ýn maðfireti ve rýzasý vardýr. Dünya hayatý aldatýcý bir geçinmedir.

Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) Efendimiz, bir baþka hadis-i þerifinde þöyle buyuruyor: “Dünya hayatýna dünyada kalacaðýn kadar çalýþ, ahirete de sonsuz kalacaðýn kadar çalýþ.”
Dünya hayatýmýzla ahiret hayatýmýzý mukayese edecek olursak, Yüce Rabbimiz âyetlerde dünya hayatýnýn adeta bir kuþluk vakti kadar olduðunu ifade buyurmaktadýr. Halbuki, ahiret hayatý sonsuzdur.
Öyleyse, Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) Efendimiz buyuruyor ki: “Hiç ölmeyecekmiþ gibi, (sonsuz bir hayatla yaþayacaðýn ahirette kalacaðýn kadar) ahiret hayatýna, yarýn ölecekmiþ gibi, (dünyada kalacaðýn kadar da) dünya hayatýna çalýþmalýsýn.”
Tabii buradaki dünya hayatýndaki çalýþmak Allah’ýn âyetlerinden baðýmsýz olarak çalýþmak anlamýna gelmez. Ýnsanlarýn, dünya hayatýnýn bir ibadet olduðunu söylediklerini biliyoruz. Ama Allah’ýn evliyasý, dünya hayatýnýn zikirle ikâme edilmesi halinde ibadet olacaðýný hep açýklamýþlardýr. Abdülhalik Gücdevanî Hazretleri bunlarýn baþýnda gelmektedir. Dünya hayatýmýzýn ibadet olabilmesi için, o çalýþmanýn muhakkak ki zikirle yapýlmasýyla mümkündür. Çünkü, Yüce Rabbimiz buyuruyor ki:

73/ MÜZEMMÝL-8: Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ.
Rabb’inin (Allah'ýn) ismiyle zikret ve herþeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaþ, vasýl ol).

Allah’ýn ismiyle yapýlan zikrin farz olduðunu, Allah bu âyet-i kerimede açýklamaktadýr. Ama sadece Allah’ýn isminin kalbimizde tekrarý deðil, ayný zamanda bu zikrin daimî olarak yapýlmasý da üzerimize farzdýr.

4/ NÝSA-103: Feizâ kadaytümüssalâte fezkürullahe kýyâmen ve ku’ûden ve alâ cünûbiküm, feizatýne’nentüm feakiymüssalâh, innessalâte kânet alelmü’miniyne kitâben mevkuûtâ.
Namaz kýldýktan sonra, otururken de ayaktayken de, yanüstü yatarken de hep Allah’ý zikredin. Emniyete kavuþunca namazý erkânýyla kýlýn. Muhakkak ki namaz mü’minlerin üzerine vakitleri belirlenmiþ bir farz olmuþtur.

Ýnsan hayatýnda sadece bu üç fiil söz konusudur. Ya kiþi oturuyordur, ya ayakta çalýþýyordur veya yataðýnda yan üstü yatýyordur. Öyleyse hayatýmýzý tamamiyle kaplayan bu üç fiilin herhangi birisinde olmamýz halinde, mutlaka zikretmemiz emir buyuruluyor. Eðer dünya hayatý içinde çalýþýyorsak, bu çalýþmanýn muhakkak ki âyet-i kerimede belirtildiði gibi zikirle yapýlmasý lâzým. Ýnsanlarýn dünya hayatýný daima ahiretten önde tuttuklarýný da, Allahû Teâlâ bizlere açýklýyor.

75- ?KIYAME-20,21;“Kellâ bel tühýbbûnel’acilete ve tezerûnel’ âhýreh.”
Hayýr, siz çarçabuk geçmekte olaný (dünyayýgöz kırpma seviyorsunuz. Ve ahireti terkedip, býrakýyorsunuz.

Kiþi nefsine tâbî olduðu sürece öncelikli olan dünya hayatýdýr. Onun için ahiret hayatý sonra geliyor. Ama ruhunun talebine uyan insanlar için öncelikli ahiret hayatýdýr, dünya hayatý ahiret için sadece bir vasýtadýr. Ruhun talebine uyan bir insan, dünya hayatýný ahiret için harcamaktadýr, yâni dünyasýný ahiret için feda etmektedir.
Hepimizin bu gerçeðe uyarak hayatýmýzý tanzim etmemiz, bu gerçeðe uyarak hayatýmýzý yaþamamýz lâzýmdýr.
Yüce Rabbimiz, “Siz dünya hayatýný tercih ediyorsunuz.” derken dünya hayatýnýn esiri olduðumuzu ifade etmektedir. Dünya hayatýnýn esiri olan insanlar için durumun ne olacaðýný ise Allahû Teâlâ Naziat Suresi’nin 35, 36, 37, 38, 39, 40 ve 41. âyet-i kerimelerinde dile getirmiþ.

79- ? NAZIAT- 35, 36, 37, 38, 39, 40 ve 41; “Yevme yetezekkerul’ insânü mâ se’â ve bürrizetilcahýymü limen yerâ fe’emmâ men tegaâ ve âserelhayâteddünyâ feinnelcahýyme hiyelme’vâ ve emmâ men hâfe mekaâme rabbihi ve nehennefse anilhevâ feinnelcennete hiyelme’vâ.”
O gün insan ne yaptýðýný, (çalýþmasýnýgöz kırpma görecektir. (Kiþinin kendi çalýþmasý önüne gelecektir.) Cehennem, (her bakanýn görebileceði þekilde) kendisine gösterilir. Artýk her kim azgýnlýk edip dünya hayatýný tercih ederse þüphesiz ki cehennem öyle kimselerin varacaðý bir yerdir. Fakat kim Rabb’inin makamýndan korkar da, nefsani arzularýndan kendisini alýkoyarsa onun varacaðý yer de elbetteki cennettir.

Ýnsanoðlu nefsine uyarak dünya hayatýný tercih edebilir, ya da ruhun talebine uyarak ahiret hayatýný tercih edebilir. Bu iki tercihten insan için doðru olan kesinlikle ahiret hayatýdýr. Hatta dünya hayatýný ahiret için kullanmasýdýr. Kur’ân-ý Kerim’de dünya hayatý, mal ile temsil ediliyor.

18- ?KEHF- 46; “Elmâlü velbenûne ziynetülhayâtiddünyâ, velbâkýyâtüssâlihâtü hayrün inde rabbike sevâben ve hayrün emelâ.”
Mal ve çocuklar dünya hayatýnýn süsüdür, ziynetidir. Allah katýnda bâki olan ise derecat kazandýran salih amellerdir.

Ýþte kiþi ya dünya hayatýnýn ziyneti, süsü olan mal ve çocuklarý tercih edecektir veya bâki olan salih ameli tercih edecektir. Salih amel, biliyorsunuz zikirdir. Kiþi, 7 tane kalp þartýnýn sahibi olmasý halinde Allahû Teâlâ’nýn emrettiði zikri yapar ve bu zikir nefsini ýslah edecektir. Ýþte bir tarafta salih amel, öbür tarafta mal ve çocuklardan vücuda gelen dünya hayatýnýn ziyneti.
Biliyorsunuz bizimle Allah arasýndaki iliþkilerde 28 basamak var. Bu 28 basamaðýn 24’üncüsü Zühd kademesidir. Kur’ân-ý Kerim’imizde Yusuf Suresi’nin 20. âyet-i kerimesinde negatif zühd ifade edilmiþtir. Negatif Zühd, kiþinin dünya malýna raðbet etmesi, zikri unutmasý anlamýna geliyor. Pozitif Zühd ise bunun tam tersi olan, kiþinin dünya malýna zahid, Allah’ýn zikrine raðbetkâr olmasýdýr. Ýþte dünya malýna zahid, Allah’ýn zikrine raðbetkâr olan kiþi ahiret hayatýný dünya hayatýna tercih eden insandýr. Ama dünya malýný tercih eden, ahiret hayatýný geride býrakan, zikri az bir kiþi de dünya hayatýný ahirete tercih etmiþtir.
Her halükârda bizlerin doðru düþünme alýþkanlýðý içerisinde tercihimizi doðru yapmamýz lâzýmdýr. Doðru tercih bizi doðru çalýþmaya götürecektir. Ve doðru çalýþma bizi Allahû Teâlâ’nýn indinde en üst seviyede mukarreblerden kýlacaktýr. Yüce Rabb’imiz Kur’ân-ý Kerim’de bunu çok iþlemektedir ve özellikle de bizi dünya malýna karþý hep uyarmaktadýr.

89- ? FECR-20; “Ve tühýbbûnelmâle hubben cemmâ.”
Malý bir yýðma tutkusu ve hýrsý ile çok seviyorsunuz.

90-? BELED-6; “Yekuûlü ehlektü mâlen lübedâ.”
O: “yýðýnla mal tüketip, yok ettim diyor.”

Ve Allahû Teâlâ Tevbe Suresi’nin 34. âyet-i kerimesinde Allahû Teâlâ’nýn yolunda bir çok din adamýnýn haksýz yere insanlarýn malýný tükettiklerini ifade ediyor.

9-? TEVBE-34 “Yâ eyyühelleziyne âmenû inne kesiyren minel’ahbâri verrühbâni liye’külûne emvâlennâsi bilbâtýlý ve yasuddûne an sebiylillâh.”
Ey iman edenler! Gerçek þu ki (Yahudi) bilginlerinden ve (Hristiyan) rahiplerinden çoðu insanlarýn mallarýný haksýzlýkla yerler ve Allah’ýn yolundan alýkoyarlar.

35- ? FATIR-15; “Yâ eyyühennâsü entümülfukarâü ilallahi, vallahü hüvelganiyyülhamiyd.”
Ey insanlar! Siz Allah’a (karþý fakir olan) muhtaçlarsýnýz; Allah ise ganiy (hiç birþeye ihtiyacý olmayan)dýr, hamid (övülmeye layýk)týr.

Eðer biz sürekli Allahû Teâlâ’ya ihtiyaç içindeysek, Allah’ýn emrine tâbî olmamýz, teslim olmamýz gerekir.

?47- MUHAMMED-38 ;“Hâ entüm hâülâi tüd’avne litünfikuû fiy sebiylillâh, feminküm men yebhal, ve men yebhal feinnemâ yebhalü an nefsih, vallahülganiyyü ve entümülfukarâ, ve in tetevellev yestebdil kavmen gayreküm sümme lâ yekûnû emsâleküm.”
Ýþte siz öyle kimselersiniz ki, Allah yolunda infak etmeye çaðrýlýyorsunuz ama buna raðmen sizden kimi cimrilik etmektedir. Kim cimrilik ederse artýk o ancak kendi nefsine cimrilik etmektedir. Allah ise ganiydir.

Fakir olanlar ise sizlersiniz. Eðer siz yüz çevirecek olursanýz, sizden baþka bir kavmi getirip deðiþtirir, sonra onlar sizin benzerleriniz de olmazlar, sizin gibi mala cimrilik etmezler. Onlar Allah’ýn yolunda infak ederler.
Yüce Rabbimiz her zaman dünya hayatýný kazanmamýzý ama bunu Allah yolunda feda etmemizi, Allah yolunda tüketmemizi istiyor.
Mal sahibi olmamak demek, aç susuz durmak, çalýþmayý terketmek anlamýna gelmiyor. Fark Allah’tan kaynaklanan deðerleri, maddeden kaynaklanan deðerlerin üstünde tutmaktýr. Yâni ilmi mala tercih etmektir. Mü’min, ölümlüye (faniye) yâni mala teslim olmak pahasýna kendisine sunulan Allah’ýn ilim, irfan nimetini terketmez. Çünkü, dünya hayatýnýn mal nimeti, önde tutulursa, tercih edilirse Allah’a ulaþma yolunun üzerindeki kiþi için bir engel oluþturur ve kiþinin Allah’a teslimiyetine mani olur. O halde eðer dünya malý, dünya hayatý bizimle Allah arasýnda bir engelse, bu engelin kaldýrýlmasý ancak Allah’ýn emrettiði biçi
Gönderen: 05.12.2005 - 04:39
Bu Mesaji Bildir   tarıkyılmaz72 üyenin diger mesajlarini ara tarıkyılmaz72 üyenin Profiline bak tarıkyılmaz72 üyeye özel mesaj gönder tarıkyılmaz72 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar gizle
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
Konu icon  HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
tarıkyılmaz72 05.12.2005 - 04:39
Konu icon  ..
tarıkyılmaz72 08.12.2005 - 06:15
 hadis
Ermis2006 08.12.2005 - 07:07
Konu icon  ..
tarıkyılmaz72 08.12.2005 - 10:32
 HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
Ermis2006 08.12.2005 - 13:22
Konu icon  ..
tarıkyılmaz72 17.12.2005 - 18:49
 ..
pejocu 11.03.2006 - 20:24
 HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
buhari 12.03.2006 - 01:23
 HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
cello_175 04.08.2006 - 20:23
 HİÇ ÖLMEYECEKMİŞ GİBİ AHİRETE, YARIN ÖLECEKMİŞ GİBİ DÜNYAYA ÇALIŞ
rabbim 19.08.2006 - 11:43
Konu icon  ÇOK ANLAMLI VE MANALI BİR YAZI ANLAYABİLENE... RABBİM MÜSLÜMANLARA İDRAK NASİP ETSİN
ehlihikmet 22.11.2006 - 19:04
 selam hidayete tabi olanlara olsun!
zec 29.03.2007 - 16:27

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 762 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
firefly (42), tiknaz (53), sonerözdil (53), sambloom (42), ayrilikzor21 (39), dervisan (63), selincik (37), X-YASIN-X (50), selsebil571 (50), sregma (38), zlm (41), khanagaoglu (56), yakub16 (35), davut12 (47), ergunozgen (55), niyazibeycan (40), erol31 (52), seyidhan59 (64), aksoyemre (44), vesile (43), selvinaz (40), HaTiRLa (124), inciler (40), zene (37), elrude (49), bulentzan (48), acizane_06 (39), IslamYurdu.net (32), emmre (37), envercakar (43), kitmir32 (41), ebru_82 (42), mert.kaan (47), senvarya_49 (46), zümra (42), mustafa_tekin87 (37), Hasret08 (40), hhan (43), cancandar (49), naim sever (46), baþkentli (63)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.62222 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.