generique colchicine colchicine ivermektin stromectol fluvoxamine cardura carsol cartia xt cartia casodex caverta ceclor cd ceclor ceftin cefurim celebrex celestoderm v celestone celexa cellcept cellidrine cephoral ceporex cerina cerzine cet eco cetallerg cetrine chibroxol chlorazin chlorochin chloromycetin cialis black cialis daily cialis oral jelly cialis professional cialis soft cialis strips cialis sublingual cialis super active cialis super force cialis cibacen ciloxan cimexillin cip eco
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » Arama Sonuçları

48 Sonuç - Yeni Arama
Sayfa (3): (1) 2 3 weiter >
Gönderen Mesaj
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
diyecek bir sey bulamiyorum sana. serefsizligine devamet, senki Sahabeye bile iftira eden hainin tekisin. Sahabe (r.a)'a iftra eden bizemi etmeyecek. Hakaretten hoslanan sefil ruh, iblisin talebesi istedigin kadar yirtin senin ne pislik oldugunu herkes biliyor. Tebrik yazdigin cevaplara bile karsilik almiyorsun. Zira insan olan insanlara cevap verilir. Senin gibi iblis talebelerine kimse cevap vermiyor. Benim sana yazdiklarimi cevap olarak algilama bunlar hakarettir sana, senin hayasiz, edepsiz suratina vurulan tokatlardir.
Gönderme Tarihi: 10.07.2010 - 15:19
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
RE:
69 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý kolye7

Anlat Dai/Vaha anlat çooook heyecanlý oluyor. Affedersin ama külahýmda yokk i ona anlat diyeyim sana.

Dai adýný artýk benim karþýmda bu þekilde mücadele edemeyeceðini anladýðýn ve hakaret ve küfürle mücadele için kullandýðýn Vaha adýný kullanmaya karar vermiþ olduðun için kullanmadýn.

Ama artýk Daiden sonra Vaha adýnýnda hesabý görülmüþ olduðundan sana kendini hiç boþa yorma demekten baþka bir yapacak þeyim kalmýyor.

Þüphesiz Allah yalan söyleyenide biliyor, gerçek söyleyenide. Ondan hiç bir þeyi saklamak mümkünmü ?

Tüm hükümlerimin ve iddialarýmýn arkasýndayým ve kefiliyim.

Böylece tüm kardeþlerime esen kalýn diyorum...







Basinda küllah olup olmadigini bilmiyorum ama kafatasinin icinde akil olmadigina kesinlikle eminim.
Behey divane bas, bozuk kalp satilmis ruh, merkep beden sen ne aymazin birisinki, ne laftan anliyor ve nede sözden. Kendince dogru gördügün sacmaliklara herkesin uymasini istiyorsun. 55 yasindaki saskin ne kimsin, nesinki kendini odak noktasi gösteriyorsun. Iftiraci iki yüzlü sahtekarin tekisin. hic söylemedigim sözleri yazip bana mal ediyorsun ahlaksiz.
Yalanlarinin icinde biride beni Dai olarak taktim etmen. Divane akil, bozuk kalp, satilmis ruh ve merkep beden kolye, benim dai'le alakam olmadigini ben ve Dai yazdigimiz halde durmadan ayni aptalligi yazip duruyorsun. Bütün konularda yanilip yalan yanlis yüz karsi yazilarin gibi bu (Dai ve Vaha1972) ayni sahislardir diye durmadan yalan söylüyorsun. sen ne asalarin asagisi bir ucubei hilkatsin.
55 yasindaki ucube bana zerre kadar zararin dokunmaz. Allah etrafindakiler eger daha varsa sabir versin.
Gönderme Tarihi: 09.07.2010 - 15:53
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Bak, Bak su zincirini koparan merkebin yazdigi seylere. BAK Su kendini alim diye ortada konusan cehennem oduncusuna, bak bi söylediklerine. Söylenmesi degil bir alime, cahile bile yakismayacak yazilmasi yüz kizartan yazilarina. Bak su 55 yasindaki Cehenneme odun tasiyan merkebe, bu kelimeleri yazmaktan 15 yasindaki genc bile utanir.
Senin gibi mason kemalin merkepleri yazacak seyleri bitince küfür etmekten baska careleri kalmiyor. Ondan dolayi yadirgamiyorum senin gibi bir merkebin su yazdiklarini.
Ne oldu mason kemalin alim merkebi, durmadan kop yaptigin sacma sapan seyler bittide, yazdiklarimin altinda ezildin büzüldün, basina basilan itler gibi kuyrugunumu salliyorsun.
Er meydanina Er olu Erler cikar. Senin ne isin var bu meydanda, senin yerin ahir oraya aitsin. Cek git ahirina sana benzeyen ve hizmet ettiginiz o malum mülevves ruhda orada, seninde baglanacak ipini hazirladim gel basina gecir.

Su sözleri yazarken aynayami bakiyordun merkep, 55 yasindaki küfürbaz cakal. Aslanlar sofrasinda kemikmi calacaksin, calmana gerekyok Aslanlardan geriye kalan kemikleri ahira atiyorlar, taki senin gibi itler onlari yalayip oynassin.
Bakiyorum o kemiklerin kilciklari bogazinda kalmis acidan uluyup duruyorsun, yaninda merkebi oldugun mason kemalin serbeti (icki) varsa biraz ondan ic, en azindan acisini unutur kuyruguna basilan merkepler gibi anirmazsin.

Kilincin keskin darbesini basina yiyince ne yazacagini ne yapacagini sasirdin. Basina vurulmus merkepler gibi kendi etrafinda dönmeye basladin.
Be hey vuralan darbelerden basi dönen merkep, yazacak bir seyi kalmamis sersem Cehennem oduncusu senin kohmus köhne kopyalarini kabul etmeyen herkese birseyler yakistirmaktan bikmadinmi? Her kese birseyler yakistirmayi meziyet haline getiren mason kemalin uluyan iti, kendinde olan seyleri baskalarinami yakistiriyorsun hey hat eyne sera minel sureyya....
Bakiyorum yazacak bir seyin kalmayinca insanlarin ar yerleriyle oynmaya basliyorsun. Dikkat et o oynadigin seylerin zarari dokunmasin. Kazurat yemeyek, pis sulari icmeyi sofrandan eksik etmiyorsun, cok tatlimi geliyor durmadan ayni seyleri yemek, burnunla pislik toplamak hosunami gidiyor ki, durmadan ayni seylerle mesgul oluyorsun.

Apo ve mason kemal bir birinden ne gibi bir farki, ikiside vatan haini, ikiside masumlarin katili, ikiside din düsmani, ikiside namus ve irz dümani. Sende onlarin uluyan iti olma serefine erdin tebrik ederim.
Benim namusumun bekcisi ne senin mason atan nede ona benziyen apo, ben kendi namusumu koruyacak gücteyim Allah'a sükür.
Sen kendine bak koruyamadigin yada önem vermedigin namusunun bekciligini baskalara havale etmissin tuh sana, serefsiz yüzüne tükürsem tükürügüme yazik olur.

Sonunda ne mal oldugun anlasildi! yedigin darbelerden yüzündeki masken düstü! Seni o mikrap yuvandan cikardim, gercek mide bulandirici yüzünü gösterdim. Sözde alimim diye otrtada dolasiyor, ilminin meziyetlerini anlatiyordun, senin nasil bir merkep oldugunu bundan sonra Ravda da ki herkes bilecek, herkeslerden saygi bekliordun. Bundan sonra saygi yerine tükürülecek merkep olacaksin.
Sözde toplum bilimcisiymis bu 55 yasindaki merkep, herkeslere akil verirmis bu sarlatan seytan.
Be hey müleves ruhunu seytana satmis, mikrop yuvasi bedenini mason kemale merkep yapmis sahtekar. Sen önce bi kendini yönet, kendini yönetmekten mahrum fukara senkim toplum bilimciligi kim.

55 yasindaki merkep kolye! eger haysiyet ve sereften bir seyler anliyorsan buradan def olup gidersin. Zira bundan sora bura pis ve mide bulandirici yazilari yazmaya devam edecek yer yüzünde birisi olacagini ben tahmin etmiyorum. Ama sen süprizlerle dolusun belkide yazmaya devam edersin.
Ama bunu yaparsan sani kale alip adam yerine sokacak bir insanin olacagini sanmiyorum. Artik Cennetten kovulmus hocan seytan gibi sende manen buradan kovuldun. Ruhunu seytana, bedenini mason kemale merkep yapanlara kimse saygi duymuyor. Herkeslerden nefret göreceksin, kimse sani kale bile almayacak vah vah ahmak fukara.
Gönderme Tarihi: 04.07.2010 - 16:38
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
kuyruguna bastim yinekahkaha bas bas bagiriyor layik olmadigin halde baskalarindan yardim bekliyorsun.
Be hey mason kemalin 55 yasindaki merkebi senin hakkinda verdigim misal cuk diye tormus agzindan salyalar aka aka iftira, yalan, hile ve en asagilik seylerle beni itham ediyorsun. Sana aciyorum cünki acinacak halde zavallinin birisin. Kimse tarafindan benimsenmiyen nefretle anilan, herkesten tokat yiyen ve yasina ragmen kimseden saygi görmeyen acubei hilkatin birisin.
Ben pkk'liymissim kahkaha kahkaha bunu seytana bile yutturamazsin Pkk'dan en az senin atan mason kemal kadar nefret ediyorum.
Yalandan dolandan yazdigin kopyalarin bitince ne b.... yiyecegini sasirdin senin gibilerin zihniyettinde bi okadar senin kadar asagilik olan pkk ile mi beni itham ediyosun. Heyhat eyne sera minel sureyya. Kuyu dibinden yildizlara tas atan ahmagin birisin sen.
Azimli olduguna hic süphem yok. Zira senin gibi akilsiz bir merkep azm edip asla hendekten atmayacaktir. Icinde bulundugu pislik icinde eglenip duracaksin.
Senin icin ben insan degilmisim. Gülüm bari, Senin gibi burnuyla pislik toplayan sarlatan seytanlarin nazaraninda insan olsam ne yazar, olmasam ne yazar. Birak bunu insan olan insanlar karar versin, senin gibi saskin merkepler degil.

mason kemalin merkebi hersey icin yemin etmeyi huy haline getirmissin. Bundan dolayi cin carpmis seytanlara benzemissin neyin dogru neyin yanlis oldugunu farkinda olmayan seytan oyuncakalarina benziyorsun.

Vatan hainligi ile ithamina gelince. Be hey zakkum meyvesi. Bu vatan bölünmez ve bölünmeyecekte. Buna senin atan mason kemal muvafak olamadi, onun merkebi sen muvafak olamayacaksin, senin gibilere benzeyem ve mason atanin yadigi olan pkk'da muvafak olamayacak.
Küfür meselesine gelince. Benim küfür ettigimi isbatlasana sarlatan. saskin esek küfür ile hakaret ayri seyler. Ben sana ve atan olacak mason kemale en asagilik hakaretleri ediyorum. ama küfür etmiyor. Küfür senin gibi merkeplerin meziyeti.
senin alimlik meselesine gelince. Kackere bunu isbat ettim sen alim degil cahil merkebin tekisin. Sen kim alimlik kim be hey budala.

Atan olan mason kemalden özür dileme meselesi ise. Binlerce masum müslümanin kanina giren. bi önceki yazimdaki o güzel bahceyi pisletmek icin elinden geleni yapan, müslümanlarin icine nifak, fitne, ayrimcilik ve milliyetcilik gibi asagilik fikirleri asilayan bir Cehennem oduncusundan... bunlari yaptigindan dolayi özür bekliyorsan cok beklersin sakarin oduncusu.
münafiklik meselesine gelince. Sen ne azili bir seytansin ki, isine gelmeyince sende olan rezil sifatlarla tesmiye ediyosun. Eee insan kendinde olanlari baskasinda da görmek istermis.
Bakiyorum herkesin arkasinda duruyor ne cikarttigini merak ediyor ve cok lezzetli bir seymis gibi durmadan yiyorsun afiyet olsun....

Bana insan diyen Allah katinda yanmistir meselesi ise. Be hey saskin merkep baska isin kalmadi da yahudi ve hiristiyan sapiklari gibi Allah adina konusmayadami basladin haysiyetsiz akil fukarasi.

Pislik atiyorum meselesine gelince. Merkep kolye pislige pislik atildigi nedere görülmüs.

Türkiyenin degerlerine hakaret etme meselesine gelince. Senin kadar asagilik, yalanci, iftiraci birisini görmedim. Bu Vatan icin gözümü kirpmadan canimi veririm, bunu isbat etmezsen serefsizsin hadi hodri meydan hadi isbatla bakalim. Ama deger dedigin mason kemal ise o bu vatanin degerleriyle uzaktan yakindan alakasi yok. Zira o bu ülkenin degil masonlarin degerlerinden. Din düsmani hainler, bölücüler nezamandan beri deger olmus onuda anlamakta zorluk cekiyorum.

Ravda yönetiminin bana musahama edip atmamasi meselesine gelince. Ravda yönetimi beni atsa da atmasada saygi duyarim kimseyede kirilmam. Eger beni senin asagilik yalanlarindan dolayi atacaklarsa hic durmasinlar atsinlar.
Simdik sen bunu söyledinya bi de tehtit ettin hemen atarlar beni nede olsa bekduan mesur hemen tutar büyük bir alimsin ya her kes seni adam yerine koyuyor ya, senin yazilarini okuyan parmaklarini isiryor ya, seninle ugrasan hayret ve korkusundan ne yapacagini sasiriyor ya, sana karsi saygida kusur etmiyorlar ya, bi dedigini iki etmiyorlar ya.... ya ya ya ya senin hakkinda ya lar bitmez. Bu kacinci kez sikayetin ne dir bu korkun telasin benden korkma o mülleves ruhuna dokunmam. Biliyorum sana ve mason atana karsi cok hakaret ediyor aci gercekleri göz önüne seriyorum. Herkesin gizledigi gercekleri ben acik konusuyorum. ve konusacamda.
Sana bir keresinde söyle yazmistim! Yolda gelirken kamcimi düsürdüm seni kilincimla ada edecem diye.
Ama bakiyorum sen hala seytanligi insanliga, mason kemalin merkepligini medeni bir insan olmaya tercih ediyorsun. Simdiye kadar kilincin keskin olmayan tarafiyla vuruyordum kafana, bundan sonra keskin tarafini kullanacam.

Atatürk içki içerdi malum sebeplerle diye hamakatta bulunmussun. Aca o malum sebeler nelerdir bi zahmet yazi versen. Yoksa susuz bi cölde kaldida su bulamdigindan dolayi icki icmek kendisine helal oldu. Yoksa sendemi susuz bir cölde atan gibi dolasiyorsun ondan dolayi ickiyi mubah görüyorsun?
Gönderme Tarihi: 03.07.2010 - 20:39
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Allah insaf versin, bir esege senin gibi bir insan olacagi teklif edilse inan bin kere esekligi senin gibi bir acubei hilkat olmaya tercik edecektir. Sen nasil bir seysin, insan olan laftan anlar malesef anlama fukarasisin.
Cevablarim sana degil zira cevap anlayana verilir. Senin gibi anlama mahrumu merkeplere cevap verilmez.

Cevabim sena cevap yetisterenlere olacak taki senin nasil bir murdar lase oldugunu anlasinlar. Zaten o kardesler coktan anlamislardir ama yinede bir kere hatirlatmakta fayda var.

Dünyada esi ve benzeri olmayan bir bahce ki; icerisinde güllerin en güzeli, yemisli agaclarin her cesidi, tatli meyvelerin her türlüsü... icinde saraylar tatli su irmaklariyla dolu bir bahce. Doslari gibta ile, düsmanliri gayz ve nefret ile bakarmis. Günün birinde bu bahceye vahsi ahmak birisi ugrar. O bahceyi koruyan bahcivanlar baska islerle mesgul oldugu bir sirada bunu firsat bilip bahceye girer. Güzelliklere yabani, zehirlemekten lezzet alan yilanlar misüllü oda kendi yedigi ve karin sancisi yapan zakkum agacinin yemislerini o bahcenin icine serper ve icmis oldugu pis suyu o temiz irmaklara karistirip defolup gider.

Hikayenin kakikati su kardeslerim.
O bahce islam dini. Icindeki cesit cesit güller ise, Seriat-i Muhammediye (A.S.M) ve Sünnet-i Ahmediye O meyveler ve yemisler ise,ayri milletlere mensup olan müslümanlar. O saraylar ise Islam büyükleri irmaklar ise onlarin berak tertermiz fikirleri. O bahceyi koruyan bahcivanlar ise, her asir basinda gelen müctehitler.
O düsmanlar ise baska dinlere mensup milletler. O bahceye firsat bulup giren vahsi ahmak ise mason kemal. Bahcenin icine diktigi zakkum agaclari ise, kolye ve ona benzeyenler. Yiyerken karin agritan o zakkum agacinin meyveleri ise, mason kemalden miras kalan zehirli fikirleri kolye gibilerine miras kalmis. O pis su ise, icki karin sancisini unuturmak icin mason kemalin sofrasindan eksik etmedigi ickisi.
Gönderme Tarihi: 02.07.2010 - 21:52
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
RE:
69 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý kolye7

Fakat þu benim APO, PKK, BDP ilgili yazýlarýmla ilgili hiç bir tepkini neden göremiyoruz ?
Bunlar hakkýnda düþüncelerin nedir ? Anlatda þu senin sason, mason, fason masallarýndan, martavallarýndan kurtulup þu gerçek yüzünü artýk bir görüverelim. Ne dersin ?

Mesela Emine Ayna için neler düþünüyorsun onuda bir yazýverde öðrenelim.[/h3]



kolye senin icin fesat, zannediyorsun senin mason kemali yalan dolanlarla hakliligini göstermeye calistigin gibi; güya benim kürt olmam dan dolayi milliyetcilikle beni suclayacaksin. Su vaha'nin zaif bir tarafini bulsamda oradan saldirsam diye ac canavarlar gibi tuzagin basinda beklerken dislerini tirnaklarini temizliyorsun...

Madem merak ettin, madem zaif bir nokta ariyorsun, madem bu konu hakkinda fikirlerimi merak ediyorsun, iste bende sana ve senin gibi merak edenlere yukarda saydigin serodaklar hakkindaki düsüncelerimi beyan ediyorum.
Islam dinine bin sene bayraktarlik eden türk milletine saldiran kim olursa olsun kardesim dahi olsa nefretle bakarim. Zira Kur'anda övülen, Hadis ile tarif edilen bir millete silah cekilmez, yüz bin tane opo, yüz binlerce pkk, yüz binlerce bdp'yi namaz kilan bir türke degismem. Bin selik sanli bir gecmisi olan bir milleti bu hanlerle ayni kefeye koymam. Türk milletin düsmani benimde düsmanim, onun dostu benimde dostum.
emine aynaya gelince en az mason kemalden nefret ettigim kadar, nefret ediyorum.

Yüz yillardir mutlugu ve aciyi beraber bir arada yasayan iki milleti senin gibileri bir birine düsürmeye calisiyor.
mason kemal olan atan bu iki milleti bir birine düsürdü (sahbeyi bir birine düseren ibni sebe gibi) müslümanlarin arasina milleyetcilik fikrini asiladi ve bunuda malasef basardi. Yahudilerden aldigi emri fazlasiyla yerine getirdi. Islamin ciktigi günden bu yana, islamlar icerisinde mason kemal kadar zalimi tarihler göstermiyor. Bu yolda ebu cehil bile atanin yaninda cok kücük kalir.

Simdik ögrendin düsüncelerimi.
BUNLARI AL FESAT BEYNINE KOY


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 02.07.2010 - 01:00 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 01.07.2010 - 23:45
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: BİRİLERİNİN EŞ BAŞKANI OLDUĞU :((((Geçmişten Günümüze Büyük Orta Doğu Projesi..
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
al birisini vur ötekisene. Düsünce ayni, akil ayni, görüs ayni, kalip ayni, maksat ayni. Tek düsünceniz türkiyeye hizmet eden hükümeti her vesile ile kötülemek ve mason kemalin cürümüs, kokmus fikirlerini zorla kabul ettirmek.
80 yil geriden gelen dalalet batakliginda bogulmus, dostlari düsman, düsmanlari dost gören zavallilara ne denilir.
Firsat bulduklarinda deliklerinden cikan hasaratlar, zehirlemekten zevk alan beht mayeler. Aslanlarin sofrasindan kemik calan cakallar gibisiniz. Cok övündügünüz icki mübtelasi mason atanizin yapamadiginizi siz yapacaginizimi zann ediyorsunz.
Gönderme Tarihi: 01.07.2010 - 17:33
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Atatürk 1948 de yaşıyor olsaydı bugün Ortadoğuda bir İsrail devleti olmayacaktı.
vaha1972 su an offline vaha1972  
RE:
69 Mesaj -
[quote]Orijýnalý kolye7

[B]Merhaba Dai, pardon Vaha.

Nerelerdeydin vatandaþým. Arada bir kendini gösteriver.

Þu verdiðin linklerin içeriðinden çok çok daha içi pislik, iftira v.s dolu video v.s izledim okudum. Fakat yinede bu linkleri açmaya çalýþtýðýmda açýlmadýlar, yani hata verdiler. Farkeden bir þey olmayacaktý ama ben yine sana söylenmesi gerekenleri söyleyeceðim tabi. Tahmin ediyorum söylediklerim senin buraya yazdýklarýnýn dýþýnda bu videoalarla anlatmaya çalýþtýklarýnada cevap olacaktýr.

Önüne koyduðum bunca ispatlý belgeye ve gerçeklere raðmen hala hepsi birer Ýngiliz pisliði, dindar geçinen
Ve öyle zannediyorum ki yazdýðým muazzam onca yazýnýn içindekileride bir hafýza mucizesi olarak çok kýsa bir zamanda unutabilmektesin. Yoksa böyle durup durup ayný rezil tekerlemelerle burada tekrar tekrar arzý endam etmezdin.

Aslýnda þu son yazýný okuduðumda dahi beni epeyce güldürdüðünüde ifade etmeliyim. Atatürkün mezarýndandamý rahatsýzlýk duyuyorsun ? Sence nerede yatmalýydý ? Bodrumda bir turistik otelin bahçesindemi ?

Öbür taraftan mesaj gönderip kendisi belirleyemez yani.

] Demek linklere bakamadin cok üzüldüm. Ama suc senin moson kemalin arkasinda gidenlerde. korkularindan tr'de yutobe'yi kapatmislar taki senin gibi akli gözüne inen ahmaklar hakikatlardan haberdar olmasinlar. vah vah vah....
Görmeyeli beni arar olmussun. Be kolye kiymetli vakitlerimi senin sacma sapan yazilarina cevap vererek geciremem.
Arada sirada canim sikiliyor o sikintiyida senin gibilerle m. kemalin oyuncaklariyla oynayarak geciriyorum. Benim icin sitres topu gibisin.
önüme bi sürü muazam isbatli belge koymussun kolye. Ben senin önüme koydugun atan mason kemal hakkindaki sence dogru dedigin sacmaliklari ayaklarimin altina aldigimdan unutmussum kusura bakma kolye.
Bilemedim yazdiklarinin arsivlik belgeler mahiyetinde oldugunu. Ama sende kopisi vardir mutlaka bi zahmet gönderi ver bana.
Yazdiklarimi seni güldürüyormus. Cok sevindim gülmene. Zira bende senin sacma yazilarina bakip gülüyorum. Mason kemal ikimizide güldürüyor.
mason atinin mezarinda rahatmi yoksa degilmi bilemem zaten ilgilenmiyorumda.
Ama nerede yatirsalardi diye soru sormussun. Bana sorsalardi güzel bi yer biliyorum orasi ona cok uygun, hem yalnizda kalmazdi.
mesaj konusuna gelince. Be kolye mason kemal atanin mesaj atacak halimi var. Gerci biraksalar mülevves ruhu hemen kacip bura gelecek yaptigi bütün pisliklerin telafisine calisacak, malesef gidenleri geri göndermiyorlar. Ama sen yanina gide bilirsin bu mümkün zaten giddigin yol seni oraya dogru götürüyor. Ha vasiyet et belki senide anit kabir denen tas yiginin altina gömerler



Mesaj 2 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 29.06.2010 - 00:27 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 28.06.2010 - 13:35
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Atatürk 1948 de yaşıyor olsaydı bugün Ortadoğuda bir İsrail devleti olmayacaktı.
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
mason kemdal yahudi düsmaniymis! yokya. Bir numarali mason kemal yahudi düsmani olmusmus kahkaha
altaki linklere bakarsan anit kabir denen yerde yatan atanin nasil bi mason oldugunu anlarsin...
Not: Simdik seni daha iyi anliyorum Tayip Erdogan'dan neden bu kadar nefret ettigini.
Yahudileri sevmemek mason kemal atana düsmanlik oldugundan dolayi nefret ediyorsun.
http://www.youtube.com/watch?v=wLCwAY2RE8A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gitLeKqkWYw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tv0HvvXAqBs&feature=related

Gözünü kapayan yanliiz kendine gündüzü gece yapar.
Gönderme Tarihi: 28.06.2010 - 03:15
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: ISLAM TARIHI ICINDE SIA NASIL GELISTI VE SIILIK NASIL TÜREDI?
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Hz. Muaviyeden bu kadar nefretin Ehli beyten dolayi zannederim. kolye simdik söyle Hz. Muaviye Ehlibeytten kimi katl etmistir.
Ikincisi: Biz burada hikaye yada menkibe yazmiyoruz. Ciddi konularda Hadis veya tarihten söz ederken kaynaklarinida bi zahmet ver. Kaynaksiz verdigin cevaplarin hic bir ehemiyeti olmayacagini senin gibi okumus birisinin anlamasi gerek...
ücüncüsü: Az ve öz yaz. Sen laf kalabaligindan baska bir sey yaptigin yok. Saniyormusun ki, senin sayfalarca yazdigin cevaplar okunuyor. Onun icin az ve öz yaz ki, okunsun.
dördüncüsü: Kendinden birsey üretemiyecek yada arastiramiyacak kadar acizmisin ki, durmadan bilgisayarindaki yazilardan kopyalayip yapistiriyorsun. Bu sekilde arastirmadan aciz ve üretimden fakir oldugunu gösteriyorsun....
Bu yukarida saydiklarimi al akil cöbüne koy öyle cevap ver lütfennnnnnnnnnnn

Gönderme Tarihi: 07.05.2010 - 00:27
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: ISLAM TARIHI ICINDE SIA NASIL GELISTI VE SIILIK NASIL TÜREDI?
vaha1972 su an offline vaha1972  
Konu icon   
69 Mesaj -
kolye, Herzaman oldugu gibi Hz Muaviye konuyu getirip baglamissin.
Bari bi iki kelimede inbn-i sebe hakkinda yazsaydin. En azindan konuyla alakasi olurdu.
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 15:34
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: Emeviler abbasiler ve endülüs emevileri
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Elinize Saglik
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 02:58
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: NAMAZ KILMAYANDAN ŞEYTAN BİLE KAÇAR
vaha1972 su an offline vaha1972  
Konu icon   
69 Mesaj -
Elinize Saglik Kainatta en büyük hakikat imandir. Imandan sonra Namazdir. Namaz kilmyan haindir. Hainin hükmü merduddur.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 06.05.2010 - 02:32 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 02:31
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: *** MUSTAFA KEMAL iLE iLGiLi MESAJLAR HAKKINDA ***
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Ve Aleykum Selam
Cok yerinde bir karar ve anlayisla karsiliyoruz....

Allah'in selami Allah'in Emrine tabi olanlar üstüne olsun. Aminnnnn
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 02:21
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: ISLAM TARIHI ICINDE SIA NASIL GELISTI VE SIILIK NASIL TÜREDI?
vaha1972 su an offline vaha1972  
Şiîler yirmi iki fırkaya ayrılmıştır. Bunlar:
69 Mesaj -
Sebeiyye Fýrkasý:
Kurucusu, Abdullah Ýbn-i Sebe’dir. Temel inançlarý; Hz. Ali’ye ve evlâtlarýna ulûhiyet isnat etmektir. Onun ölmediðini, aslýnda ölenin, onun kýlýðýna giren bir þeytan olduðunu iddia ederler. Hz. Ali ise, göðe çýkmýþtýr. Gök gürlemesi onun sesi; þimþek çakmasý ise, onun kamçýsýnýn þakýrtýsýdýr.

2-Kâmiliye Fýrkasý:
Bu fýrkaya göre, imamet (imamlýk) bir nurdur. Ýmam, ayný zamanda nebidir. Bunlar sahabeyi tekfir ederler.

3-Ulyaniyye Fýrkasý:
Hz. Ali ve oðullarýna ulûhiyet isnat eden bu fýrka mensuplarý, Hz. Peygamber’in (asm.) Hz. Ali tarafýndan gönderildiðine inanýrlar.

4-Muðapriyye Fýrkasý:
Bunlar, Cenâbý Hak için “Nûrdan bir recul (erkek) sûretindedir ve baþýnda nûrdan bir tâc vardýr.” derler ve daha böyle sayýsýz köhne hurâfe ve efsanelere inanýrlar ki, þeytanlarý bile hayrette býrakýr.

5-Mensuriyye Fýrkasý:
“Ýmamlar masumdur, peygamberler hatadan hâli deðildirler, imamlar mertebece peygamberlerden daha üstündürler; “ gibi sayýsýz hurâfe ve efsanelere dayanýr.

6-Hatabiyye Fýrkasý:
Bunlara göre: Dünya ebedîdir. Cehennem diye bir þey yoktur. Bunlar, haram, helâl tanýmazlar.

7-Haþimîyye Fýrkasý:
Cenâbý Hakk’ý insan sûretiyle yâd eder,

8-Numaniyye Fýrkasý:
Þeytaniye ismi de verilen bu fýrka, Haþimîyye fýrkasý gibi, Cenâbý Hakk’a insan sûreti izafe ederler.

9-Yunusiyye Fýrkasý:
Cenâbý Hakk’ýn, arþ üzerinde oturduðunu ve melâikelerin daima Onu gördüklerini iddia ederler.

10-Nasriyye Fýrkasý:
Cenâbý Hakk’ýn, Hz. Ali ve oðullarýna hulûl ettiðini, yani, onlarla bütünleþtiðini iddia ederler.

11-Cenahiyye Fýrkasý:
Bunlar, “Allah’ýn ruhu Hz. Âdem’de (as) idi. Ondan sonra diðer peygamberlere intikal ederek geldi. En sonra da 12 Ýmam’a intikal ederek geliyor..” þeklinde hezeyanlarda bulunurlar.

12-Gurabiyye Fýrkasý:
Bu fýrka mensuplarý, “Peygamber Efendimiz’in Hz. Ali’ye olan benzerliðini savunarak, Cebrâil’in (as.) yanlýþlýkla vahyi Hz. Peygamber Efendimize götürdüðünü iddia ederler.

13-Zerrariyye Fýrkasý:
Allah’ýn, hayat sýfatýnýn dýþýndaki diðer sýfatlarýnýn sonradan olduðuna inanýrlar.

14-Zerramiyye Fýrkasý:
Bunlar da “Ýmamet Hz. Ali’den (ra.) oðlu Muhammed Hanifiye’ye, o’ndan da diðerine intikal etti...” derler.

15-Mufavvize Fýrkasý:
Bunlar, “Cenâbý Allah, sadece Peygamber Efendimizi yarattý. Peygamberimiz de, yeri göðü, kâinatýn tamamýný yarattý.” þeklinde bir cehalete saplanmýþlardýr.

16-Bedaiyye Fýrkasý:
Bunlarýn durumu çok daha acayiptir. Zira, Cenâbý Hakk’ýn, yarattýklarýnýn evvel ve âhirlerini düþünmeden yarattýðýný söylerler.

17-Benaniyye Fýrkasý:
Nasriyye fýrkasý gibi, hulûl akidesini kabul ederler.

18-Salihiyye Fýrkasý:
Ýtikatta Mûtezile, amelde Hanefîdirler.

19-Süleymaniye Fýrkasý:
Bunlar, Hz. Ebubekir ve Ömer’in (ra.) imametlerini kabul etmekle beraber, Hz. Ali (ra.) yerine bunlarýn imam olmalarýný hatalý kabul ederler.

20-Cârudiyye Fýrkasý:
Peygamberimizin imamet hakkýndaki sözlerinin gerçekte Hz. Ali’ye (ra.) dair olduðunu, onu imam kabul etmeyen Sahabe-i Kirâm’ýn (hâþâgöz kırpma kâfir olduðunu iddia ederler.

21-Ýmamiyye Fýrkasý:
Onlara göre, Hz. Peygamber (asm.), Hz. Ali’yi (ra.) bizzat imam tayin etmiþtir. Müteâkip imamlarý da, Resulüllah’ýn vasiyeti gereði hep o seçer. Bunlar, imamet mertebesiyle nübüvvet mertebesini birbirine denk tutarlar. Þu farkla ki, imama vahiy gelmez, derler.

22-Ýsmailiyye Fýrkasý – Batýnîler- :
Bu mezhep sahiplerince din perdesi altýnda saltanat yolu açýlmaya çalýþýlmýþ ve sonunda Ýbn-i Meymun’un torunlarýndan Ubeydullah isimli birinin baþkanlýðýnda bir devlet kurulmuþ ve bu devlet bilâhare Þam’dan Fas’a kadar geniþleyerek Ýmparatorluk haline gelmiþtir. 270 sene hüküm sürdükten sonra, hicri 567 senesinde yýkýlmýþtýr. Bunlara, Bâtýnîler de denir.



Kendi mezheplerinin imamlarýný baþkalarýndan ayrý olarak ilâhi feyze mazhar kabul ederler. Onlara göre, imamlarý masumdur, hata yapmaz, günah iþlemez, yaptýklarýndan sorumlu tutulamaz. Zira, imamlar, baþkalarýnýn bilmediði þeyleri bilirler.
Ehl-i Sünnete ve Þiîlere göre on iki imam meselesinin aslý nedir?
Þiîler; Gâliye, Zeydiye ve Ýmamiye gibi birkaç sýnýfa ayrýlsalar da, günümüzde Þiî denince, umumiyetle Ýmâmiye anlaþýlmaktadýr.

Bunlar, Peygamberimizin (a.s.m.) dâr-ý bekaya irtihalinden sonra Hz. Ali (r.a.) ve sýrasýyla iki oðlu ile torunlarýný Allah’ýn emri, Resulullahýn tayini ve vasiyeti ile meþru imam (halife) kabul eder ve böylece on iki Ýmama inanmayý imânî bir rükün olarak görürler. Ýþte bu fýrka, imam olarak sadece on iki Ýmamý kabul ettiklerinden dolayý “Ýsnâ Aþeriyye (onikiciler)”, imamlara inanmayý îmânýn þartlarýndan birisi olarak kabul ettiklerinden dolayý “Ýmâmiye”, hem itikat, hem de ibadet ve muamelâtta Ýmam Cafer Sâdýk’ýn görüþlerine dayandýklarý için “Caferiyye” adý verilmektedir.

Þiîler, imametin, yani halifeliðin, Ehl-i Sünnetin kabul ettiði gibi, Müslümanlarýn istek ve seçimine býrakýlabilecek “küçük” iþlerden olmadýðý görüþündedirler. Onlara göre imamet, dinin aslýnda bulunan bir rükündür ve îman esaslarý arasýnda yer alýr. Bundan dolayý Þiiler nasýl Allah’a, peygamberlere ve âhiret gününe îman ediyorlarsa, ayný þekilde imamýn mevcudiyetine de inanmak zorundadýrlar.Bu inanca göre, imamlar aynen peygamberler gibi mâsumdurlar; ne küçük, ne büyük hiçbir günah iþlemezler, zulmetmezler; onlarý tanýmayan kimse küfre girer. Hattâ, “Onlarýn emirleri Allah’ýn emirleridir; nehiyleri de O’nun nehyidir. Onlara itaat, Allah’a itaattir, onlara isyan Allah’a isyandýr.”

Bugün Ýmamiyeliði resmî bir mezhep olarak kabul eden Ýran, dinî selâhiyetleri haiz imamlýk vazifesini de “Âyetullahi’l-Uzmâ”ya vermiþtir. Bunun için bu “imam”a mutlak sûrette itaat gerekmektedir. Ona karþý gelmek Allah’a ve Peygambere karþý gelmek gibidir. “Ýran’ýn resmî dini Ýslâm ve Ýsnâ Aþerî Câferî mezhebidir. Ve bu madde ebediyyen deðiþtirilmez” þeklinde yer alan Ýran Anayasasýnda “On iki Ýmama” inanma mühim bir esas olarak kabul edilmektedir.(1)

Þiiler tarafýndan bu þekilde görülen imamet meselesi, Ehl-i Sünnete göre, kesinlikle dinin usulü arasýnda yer almaz. Ýmam, yani halife, Müslümanlarýn meþvereti ve seçimi ile iþbaþýna gelir. Din ve dünya iþlerinde belli vasýflarý taþýyan herhangi bir þahýs Müslümanlarýn idaresini üstlenebilir. Hiçbir þekilde mâsum ve günahsýz olamaz.

Ehl-i Sünnetin On iki Ýmama bakýþýna gelince; Peygamberimizin mübarek neslinden gelen on bir imam (Hz. Ali efendimizle birlikte on iki) olur fazilet, takva ve mânevî mertebe olarak büyük veli ve kutupturlar.
Bediüzzaman, “Ümmetimin âlimleri Beni Ýsrâil peygamberleri gibidir.” hadisinin sýrrýna mazhar olan zatlarý sayarken, on iki imamý da zikreder. (2) Baþka bir ifâdesinde, “Ehl-i hakikat baþta Eimme-i Erbaa [dört mezhep imamý> ve Ehl-i Beytin Eimme-i Ýsnâ Aþer [On iki Ýmam> olarak Ehl-i Sünnet” (3) diyerek on iki Ýmamý ehl-i sünnetin büyükleri olarak takdim eder.

On iki Ýmam þu zatlardýr: Hz. Ali, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Ali bin Hüseyin, Muhammed Bâkýr, Câfer-i Sâdýk, Musâ Kâzým, Ali Rýza, Muhammed Takî, Ali Nakî, Hasan Askerî ve Muhammed Mehdî (Allah hepsinden razý olsun.)

Kaynaklar
1. Çaðýmýzda Ýtîkâdî Ýslâm mezhepleri, s. 118-139; Muvazzah îlm-i Kelam,s. 24-25.
2. Þualar, s. 527.
3. Emirdað Lahikasý, 1:201
Ýmam Gazalinin Þialar hakkýndaki görüþü nedir?
Ýslam kaynaklarýnda Þialar hakkýndaki ehl-i sünnetin görüþü kimsenin meçhulü deðildir. Ýmam gazali de bunlardan biridir.

Ýmam Gazalî, Ýhya’da –Þialar deðil- Rafiziler hakkýnda konuþmuþ ve onlarýn sahabeye dil uzattýklarýna iþaret etmiþ, masum imam düþüncelerinin yanlýþ olduðunu söylemiþtir. Ayrýca, Kadý Ebu Tayyýb’in yazdýðý “Keþfu’l-esrar ve hetku’l-estar” adlý kitabýndan istifade ederek kaleme aldýðý “el-Mustazherî” adýnda bir eser yazdýðýný ve batini fýrkalardan rafizilerin durumunu belirttiðini ifade etmiþtir. (bk. Ýhya, 1/489-Þamile).

Bütün ehl-i sünnet gibi Gazali de þialarýn yanlýþ düþüncelerini reddetmiþtir. Ancak yukarýda vurgulandýðý gibi, asýl hedefte olanlar Þianýn en aþýrý olanlarýndan olan rafiziler vardýr.

Bu gün, bize düþen -Ýslam aleminin maslahatýnýn gereði olarak- þialarla ehl-i sünnet arasýnda ihtilaflý olan meseleleri mevzu münakaþa etmeden, Ýman’ýn ortak paydasýndaki kardeþliði ön plana çýkarmaktýr.



Þia'nýn Hz. Alinin ilk halife olmasý gerektiði iddiasýna getirdikleri deliller nelerdir, bu iddialara nasýl cevap verilebilir?
Bu iddialara çeþitli baþlýklar altýnda cevap vermek mümkündür.

1-"Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni teblið et! Þayet yapmazsan O'nun risaletini yerine getirmemiþ olursun. Allah seni insanlardan koruyacaktýr."

Ayetin ifadesinde Hz. Alinin hilafetiyle ilgili hiç bir þey yoktur. Þevkaninin de belirttiði gibi, ayet umum ifade etmektedir. Yani, "rabbinden sana ne indirilmiþse, hepsini teblið et" demektir. Nitekim Hz. Aiþe, "her kim 'Muhammed kendisine indirilenlerden bir þey gizledi' derse, yalan söylemiþ olur" demiþ ve üstteki ayeti okumuþtur.

Durum böyle iken, þia bazý zayýf ve uydurma rivayetlere dayanarak, mezkur ayetin Hz. Alinin hilafetini bildirdiðini söyler. Halbuki bu iddialarýyla Hz. Peygamberi görevini tam yapmamakla itham etmektedirler. Zira ayet eðer onlarýn anladýðý gibiyse, Hz. Peygamber bunu teblið etmeden gitmiþ demektir.

2-Hz. Peygamber bir sefere (Süyutinin rivayetinde Tebük seferine) giderken yerine Hz. Aliyi býrakýr. Hz. Ali, "Beni kadýn ve çocuklarla mý býrakýyorsun?" deyince Hz. Peygamber þu cevabý verir: "Benimle Hz. Musa ve Harun misali olmak istemez misin? Ancak þu var ki, benden sonra peygamber yoktur."

Hz. Peygamberin cevabýnda Hz. Musanýn Tura gidiþ olayýna iþaret vardýr. Hz. Musa, yerine kardeþi Harunu býrakarak Tura gitmiþtir. Hz. Harun da kardeþi Musa gibi bir peygamberdir.

Üstteki rivayetten Hz. Alinin faziletine istidlalde bulunmak son derece makuldür ve buna kimsenin bir itirazý da yoktur. Fakat bu rivayetten "ilk halife Hz. Ali olmalýydý" neticesine varmak zoraki bir yorumdur. Zira Hz. Peygamber sefere giderken Hz. Aliden baþkalarýný da yerine býrakmýþtýr. Abdullah b. Ümmi Mektum bunlardan biridir.

3-"Bera b. Azib anlatýyor: "Bir seferde Ðadir-i Hum'da konakladýk. Namaza nida olundu... Namazdan sonra Hz. Peygamber Hz. Alinin elini tuttu. "Ben kimin efendisiysem Ali de onun efendisidir. Allahým, ona dost olana dost, düþman olana düþman ol" dedi."

Bu rivayet sahih olarak kabul edilse bile, buradan Hz. Alinin ilk halife olmasý lüzumunu anlamak mümkün deðildir. Çünkü Hz. Ali gerçekten müslümanlar içinde en seçkin kimselerden biridir. Cesaretiyle, Allahýn aslaný ünvanýný taþýr. Þah-ý velayet makamýna sahiptir. Bunlar gibi seçkin özellikleri sebebiyle tarih boyunca bütün müslümanlarýn efendisi olmuþtur. Alusinin dediði gibi, þayet Hz. Peygamber yerine halife olarak Hz. Aliyi býrakmak istese, "Ey insanlar! Bu, benden sonra idareciniz, emirinizdir. Dinleyin itaat edin" derdi. Böyle bir emir ise, mutlaka yerine getirilirdi. "Anam babam sana feda olsun" diyen sahabelerin, böyle ciddi bir konuda Paygamberin sözünü dinlememeleri elbette düþünülemez. Nitekim, "Benden sonra size Ömeri tavsiye ederim" diyen Hz. Ebubekirin isteði yerine getirilmiþ, Müslümanlar Hz. Ömere biat etmiþlerdir.

4-Þianýn haklýlýklarýna delil olarak ileri sürdükleri rivayetlerden biri de þudur: "Hz. Peygamber, vefatý öncesi hastalýðý ilerlediðinde, "Bana kalem kaðýt getirin, size benden sonra sapmamanýz için vasiyet yazdýrayým" der. Hz. Ömer, "Peygamberin rahatsýzlýðý þiddetlendi. Allahýn Kitabý bize kafidir" deyince ileri geri konuþmalar olur. Hz. Peygamber, "Kalkýn yanýmdan, der. Benim yanýmda niza (çekiþmek) yakýþmaz."

Þianýn iddiasýna göre Hz. Peygamber, yerine Hz. Alinin geçmesini yazdýrmak istemiþ, Hz. Ömer ise buna engel olmuþtur. Halbuki, mezkur rivayette asla buna bir delalet yoktur. Rivayeti o tarzda deðerlendirmek sadece bir zorlamadýr.

5-"De ki: Yaptýðým tebliðe karþý ben sizden yakýnlýk sevgisi dýþýnda bir ücret istemiyorum."

Bir rivayette, ayet nazil olunca Hz. Peygambere "Ya Rasulallah, sevmemiz vacip olan yakýnlarýn kimlerdir?" diye sorulmuþ, Hz. Peygamber, "Ali, Fatýma ve oðullarý" cevabýný vermiþ.

Bu ayet þia tarafýndan Al-i Beyt sevgisine bir delil olarak zikredilir. Bunu iþari bir mana olarak kabul etmek mümkün olmakla beraber, ayetin sarih manasýnda buna bir delalet yoktur.

Ýbn-i Abbasa bu ayetten sorulur. Daha cevap vermeden, orada bulunanlardan Said b. Cübeyr, "Al-i Muhammed" deyince, Ýbn-i Abbas "Acele ettin, der. Çünkü Kureyþin hiçbir ailesi yoktur ki Hz. Peygamberin onlara akrabalýk baðý olmasýn. Ayetin manasý "hiç olmazsa yakýnlýk hakkýný gözetin" demektir."

Ýbnu Kesir, ayetin yorumunda þu manaya dikkat çeker: "Bana yardým etmiyorsanýz, hiç olmazsa aramýzda olan akrabalýk sebebiyle eziyet etmeyin."

Kendisinin þu yorumu da gerçekten zikre þayan bir incelik arzeder: "Ayetten muradýn "Hz. Ali, Fatýma ve oðullarýdýr" þeklindeki rivayet senet olarak zayýftýr. Ayrýca, sure Mekki surelerdendir. Mekede ise Hz. Fatýmanýn çocuklarý yoktu. Hz. Ali ile evlilikleri hicretin ikinci yýlýnda Bedir Savaþý sonrasý olmuþtur. Ancak bu rivayeti kabul etmemek, Al-i Muhammede sevgi beslememek anlamýnda deðildir. Çünkü onlar temiz bir zürriyetten, fahr, hasep ve nesep noktasýnda yeryüzündeki en þerefli evden gelmiþlerdir."

Fahreddin Razi, "Ehl-i Beytim Nuhun gemisine benzer; binen kurtulur" ve "Ashabým yýldýzlar gibidir. Hangisine uysanýz hidayete erersiniz" riayetlerini nazara verip þu yorumu yapar: "Þimdi biz mükellefiyet denizindeyiz. Þüphe ve þehvet dalgalarý bize çarpmaktadýr. Denizde yol alan iki þeye muhtaçtýr:
1-Saðlam bir gemi.
2-Iþýk saçan yýldýzlar.

Ýþte, böyle bir gemiye binen ve yýldýzlara bakarak yol alanlarýn kurtulma ümidi fazla olur. Ehl-i Sünnet, Ehl-i Beyte muhabbet gemisine binmiþ, sahabe yýldýzlarýna bakarak yol almaktadýr."

Ehl-i Sünnetin Ehl-i Beyti sevmeme diye bir problemi yoktur. Her namazýn teþehhüdünde onlara dua ederiz ve onlarý ciddi severiz.(20) Ehl-i Sünnet arasýnda "Ali, Hasan, Hüseyin, Fatýma..." gibi isimler son derece yaygýndýr.

Kaynaklar:
1- Maide, 67
2- Þevkani, Muhammed, Fethu'l- Kadir, Daru Ýhyai't- Türasi'l- Arabi, Beyrut, ts. II, 59. Ayrýca bkz. Kurtubi, VI, 157
3- Buhari, Tefsir, 5/7; Þevkani, II, 59
4- Bkz. Þevkani, II, 59-60
5- Tirmizi, Menakýb, 20; Süyuti, Celaleddin, Tarihu'l Hulefa, Daru'l- Kütübi'l- Ýlmiyye, Beyrut, 1988, s. 133
6- Bkz. Hamidullah, Muhammed, Ýslamýn Hukuk Ýlmine Yardýmlarý, Ýst. 1962, s. 142-143
7-Ýbnu Hanbel, IV, 281; Süyuti, Tarihu'l- Hulefa, s. 134; Alûsî, VI, 192-193
8-Bkz. Onat, Hasan, Emeviler Devri Þii Hareketleri ve Günümüz Þiiliði, TDV. Yay. Ankara, 1993, s. 24
9-Alûsî, Ebu'l-Fadl, Ruhu'l-Meani, Daru Ýhyai't-Türasi'l-Arabi, Beyrut, 1985, VI, 195
10-Süyuti, Tarihu'l - Hulefa, s. 62-64
11-Buhari, Merda, 17; Müslim, Vesaya, 22; Ýbnu Hanbel, I, 325
12-Naim, Ahmet, Tecrid-i Sarih Tercemesi ve Þerhi, Diyanet Yay. Ankara, 1982, I, 108. Ahmet Naim, ilgili rivayetleri burada ve devamýnda çok güzel bir þekilde tahlil etmektedir. Geniþ bilgi için oraya bakýlabilir.
13-Þura, 23
14-Beydavî, Kadý, Envaru't-Tenzil ve Esraru't-Te'vil, Daru'l-Kütübi'l-Ýlmiyye, Beyrut, 1988, II, 362
15-Kurtubi, XVI, 15-16; Ýbnu Kesir, VII, 187; Süyuti, Dürrü'l- Mensur, Daru'l - Mektebi'l- Ýlmiyye, Beyrut, 1990, V, 699
16-Ýbnu Kesir, VII, 187
17-Age. VII, 189
18-Aclûnî, I, 132
19-Razî, XXVII, 167
20-Razî, XXVII, 166



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 06.05.2010 - 03:30 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 01:09
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: ISLAM TARIHI ICINDE SIA NASIL GELISTI VE SIILIK NASIL TÜREDI?
vaha1972 su an offline vaha1972  
ISLAM TARIHI ICINDE SIA NASIL GELISTI VE SIILIK NASIL TÜREDI?
69 Mesaj -
Þiîliðin doðuþu nasýl olmuþtur?
En büyük hidayet meþalesi olan Kur’ân-ý Azimüþþân’ýn nâzil olmasýyla bütün insanlýk âleminde yepyeni bir devir baþlamýþtý. Ýnsanlar kalp ve ruhlarýnýn tabiî ihtiyacý olan “Hak Din”e kavuþma sevinci içinde idiler. Þirkten tevhide, zulmetten nura, hurafelerden hakikate, cehaletten bilgiye kavuþmuþlardý. Kur’an’ýn hayattar prensipleri, onlarý her an maddî ve mânevî yüceliðe doðru götürüyordu.

Resul-i Ekrem Efendimizin döneminde Ýslâmiyet’ Mekke, Medine, Hicaz ve civar bölgelerde mutlak hakimiyetini kurdu. Artýk cehalet ve zulmet devri, yerini saadet ve nûr devrine býrakmýþtý.

Hz. Ebubekir ve Ömer (ra.) devirlerinde kýsa zaman içerisinde yapýlan eþsiz fetihlerle Suriye, Mýsýr, Irak ve Ýran’ýn fethine baþarýlý olundu.

Bu harikulâde geliþme, Ýslâm düþmanlarýnýn, bilhassa Yahudilerin haset ve kinlerini kabarttý. Yahudiler, Ýslâmiyet’in kýsa zamanda gösterdiði büyük geliþme karþýsýnda dehþete kapýlýyor ve beyinleri çatlayacak gibi oluyordu. Üstelik birçok Yahudi cemaatlerinin Ýslâm’a giriþi de onlarý büsbütün çýldýrtýyordu. Ýslâmiyet’in bu hýzlý ve parlak yayýlýþý mutlaka durdurulmalýydý.

Vaktiyle, Hýristiyanlara karþý tezgâhlanan oyunun, þimdi Müslümanlara karþý oynanmasý lâzýmdý. Uzun müzakerelerde bulundular ve sonunda Medine’de Ýbn-i Sebe’yi sahneye çýkardýlar. Abdullah Ýbn-i Sebe hahambaþýydý ve büyük bir komiteciydi.

Ýbn-i Sebe, tahribat programýný baþlýca iki esas üzerine kurdu. Ýlk olarak, Müslümanlar arasýnda ayrýlýk çýkarmakla, Ýslâm’ýn geliþmesine engel olacak; ikinci safhada Ýslâmî inanç ve itikada hurâfeler katarak, onlar arasýna, kýyâmete kadar sürecek bir fikir ayrýlýðý sokacaktý. Bu iki hedefin gerçekleþmesi için komiteler kuracak ve onlar aracýlýðý ile Müslümanlar arasýndaki birlik ruhunu, muhabbet, uhuvvet gibi mânevî baðlarý zayýflatarak ortadan kaldýrmak üzere yoðun faaliyet gösterecekti. Her bir ifsat merhalesinin arkasýndan hemen durum deðerlendirmesi yapýlacak, plânlanan hedeflerle alýnan neticeler kontrol edilecek, deðiþen ve geliþen þartlar altýnda yeni hedeflerin gerçekleþmesi için yeni plânlar yapýlacak ve uygulama sahasýna sokulacaktý.

Ýbn-i Sebe, Müslümanlar arasýnda çýkardýðý ihtilaflarla ve iç harplerle birinci maksadýna tam muvaffak olmuþtu.

Ýbn-i Sebe, bu iç savaþlarla esas amacýna yaklaþmýþ oluyordu. Çünkü onun asýl amacý, Ýslâm inancýna hurâfeler sokarak onu öz saflýðýndan çýkarmaktý.

Bugün kavga eden müminler yarýn barýþabilir ve tekrar bir araya gelerek Ýslâm birliðini yeniden tesis edebilirlerdi. Müslümanlar arasýnda tâ kýyâmete kadar devam edebilecek bir ayrýlýk çýkararak onlarý inanç yönünden parçalamak, hiziplere ayýrmak icap ediyordu. Þimdi yapýlacak en önemli iþ, inançlarý asýl çizgisinden saptýrmak için dine hurâfeler sokmaktý. Ýbn-i Sebe bu iþe, “Ehl-i Beyt” muhabbetini istismar etmekle baþladý. Ehl-i Beyt’in en ateþli bir taraftarý olarak sahneye çýktý. Hilâfetin baþtan beri Hz. Ali’nin hakký olduðunu ve ondan haksýz olarak gasp edildiðini etrafa yaydý. Hz. Ali ve evlâtlarýný, “Ýlâhlar Hanedaný” haline getirerek Ýslâm Dinini Hýristiyanlýkta olduðu gibi tevhit esasýndan saptýrmaya tevessül etti. Sonunda, Ýbn-i Sebe baþkanlýðýndaki bir grup, Hz. Ali’nin (ra.) huzuruna çýkarak ona: “Sen Rabbimizsin, Ýlâhýmýzsýn,” dediler. Hz. Ali, bu müþriklerin bir kýsmýný yaktýrdý. Ýbn-i Sebe’yi ise, ordu içinde taraftarlarýnýn çokluðu sebebiyle, fitne ve zaafa yol açacaðý endiþesinden, yaktýrmaktan vazgeçti. Ýran’ýn eski hükümet merkezi olan Medayin’e sürdürdü.

Ne yazýk ki, Medayin, Ýbn-i Sebe’nin sapýk fikirlerinin üretilmesine çok müsait bir zemin idi. Ýbn-i Sebe burada, vaktiyle Hz. Ali’den kaçan Haricilerle görüþtü ve reisleri Evfa oðlunu buldu. Evfa oðlunun Hz. Ali’ye karþý bir harekette bulunmak istediðini anlayýnca, ona: “Böyle bir hareketle Ali’yi maðlup edemezsiniz, ancak siz maðlup olursunuz.” dedi. Evfa oðlu, Ýbn-i Sebe’ye fikrini sorunca, o da: “Üç fedai ile bu iþi hallederiz.” dedi.



Bu konuþmadan sonra, Hz. Ali, Hz. Muâviye ve Hz. Amr Ýbnü’l-Âs’ýn öldürülmesinde mutabýk kaldýlar. Bu maksatla üç suikastçýyý yola çýkardýlar. Üç sahabe, Ramazan’ýn 17. günü sabah namazýný kýldýracaklarý sýrada öldürüleceklerdi. Takdir-i Ýlâhi ile Hz. Muâviye ve Amr Ýbnü’l-Âs bu suikasttan kurtuldular. Fakat Ýbn-i Mülcem isimli suikastçý Hz. Ali’yi, þahadetine sebep olan zehirli bir kýlýç ile yaralamaya muvaffak oldu.

Ýbn-i Sebe, Ýbn-i Mülcem’i Hz. Ali’yi öldürtmek üzere yola çýkardýktan sonra, Meymun oðlunu birkaç adamýyla Küfe’ye göndermiþti. Meymun oðlu orada: “Ali ölmedi, uruç etti, semâya çýktý. Þimdi o, bulutlarýn üzerindedir. Çok geçmeden geri dönecek ve kýlýcýyla bütün dünyaya adalet daðýtacaktýr...” gibi hurâfeler yayacaktý.

Ýbn-i Sebe, yakýn mesai arkadaþlarý ile beraber Ýran’da yapacaklarý ihanet faaliyetlerinin plânlarýný hazýrladýlar ve çalýþmaya koyuldular. O günkü sosyal durum da onlarýn bu plânlarýný uygulamaya son derece elveriþli idi. Þöyle ki:

Ýslâmiyet çok kýsa bir zamanda geniþ bir sahaya yayýlmýþtý. Bu derece geniþ ve yaygýn bir coðrafya üzerinde Ýslâm’ýn bütün anlam ve inceliklerini, hikmet ve hakikatlerini, yeni Müslümanlýðý kabul etmiþ milletlere, intikal ettirmek, mizaçlarý farklý kavimleri Ýslâmî potada eritmek ve yoðurmak, henüz yeni kurulmuþ bir Ýslâm Devleti için fevkalâde zor bir iþti. Ýslâm’ýn ulaþtýðý her yerde, Ýslâm’a kitleler halinde katýlmalar oluyordu. Gerçi bu durum, Müslümanlarý sevindiriyordu. Fakat, mânevî hamur gerekli þekilde yoðrulamýyor, ideal mânâda Müslümanlar pek yetiþemiyor, dolayýsýyla da ideal duyuþ ve yaþayýþ açýsýndan Müslümanlar arzu edilen kývamda bütünleþemiyordu. Halk tabakalarý, iþlenmemiþ ham toprak gibiydiler. Bu durum, bilhassa kendini Ýran’da açýk bir þekilde gösteriyordu.

Yeni Müslüman olmuþ kimseler, eski yanlýþ inançlarýndan bütün bütün kurtulmuþ deðillerdi. Asýrlardan beri süre gelmiþ hurâfe ve bâtýl inançlarýn etkisinde kalarak ruhlarý, akýllarý, kalpleri boyanmýþ bu insanlara Ýslâm’ýn vehim ve hayâlâttan, düzmece ve hurâfattan uzak olan berrak, net, safi hakikatlerini olduðu gibi kabul etmek hayli zor geliyordu. Ýslâmiyet bu mutaassýp insanlarca hakkýyla hazmedilemiyor ve hak din kalplere ve hislere tam mânâsýyla yerleþtirilemiyordu. Psikolojik olarak istiyorlardý ki eski inançlarýný, örf ve an’anelerini de Ýslâmiyet’le birlikte devam ettirsinler. Diðer taraftan, hilâfet makamý da, bu ülkede ikaz ve irþat hizmetini gereken seviyede yapamýyordu. O beldelerdeki insanlara, Ýslâm’ý bütün kurumlarýyla yerleþtirme ve onlarýn þüphe ve tereddütlerini izale etme hizmeti, büyük ölçüde aksýyordu. Zira, Ýslâmiyet gayet geniþ bir sahaya yayýlmýþ, sahabelerin büyük bir kýsmý iç fitnelerde vefat etmiþ, diðer bir kýsmý uzlet hayatýný tercih etmiþ, bir kýsmý da sosyal hayata müdahale edemeyecek kadar yaþlanmýþtý.

Bu önemli görevin ihmal edilmesi neticesinde, bu yeni beldeler uzun süre sahipsiz kaldý. Fetih zamanýnda aldýklarý ilk feyiz ve ilimle Kur’an’a ve imana ait hakikatleri tamamýyla anlayamamýþlardý. Bu sebeple henüz hak ve bâtýlý, hurâfe ve hakikati temyiz edecek duruma gelmemiþlerdi.

Ýþte, Yahudi gibi fitneci bir kavim, bu sosyal durumdan faydalanmayý baþardý.

Ýbn-i Sebe’nin, Ýran’da olumsuz fikirlerini yerleþtirmesinde önemli bir faktör de halkýn psikolojik yapýsýydý. Onlarýn iç dünyasýnda, akýldan ziyade his hükmediyordu. Gönülleri hakikatten ziyade efsane ve hurâfelere açýktý. Hâdiseleri mantýk ve muhakeme uyumu içinde tahlil edemiyor, fikir süzgecinden hakkýyla geçiremiyorlardý.

Diðer taraftan asýrlarca süren saltanatlarýnýn ve milli gururlarýnýn, vaktiyle köle addettikleri Araplar tarafýndan söndürülmesini de bir türlü hazmedemiyor, akýl plânýnda olmasa bile, his plânýnda Ýslâmiyet’e karþý bir hazýmsýzlýk gösteriyorlardý.

Ýbn-i Sebe, bütün bu faktörleri deðerlendirmesini bildi. Arkadaþlarýný toplayarak onlara, “Biz asýl harbe yeni baþladýk. Bilmiþ olun ki, bu, Müslümanlar arasýnda kýyâmete kadar devam edecek bir savaþýn baþlangýcýdýr. Þimdi, biz Ali’yi takdis edeceðiz ve ettireceðiz. Ona, yerine göre ‘ilâhlýk’ yakýþtýracaðýz, yerine göre ‘peygamberdir’ diyeceðiz, yerine göre de ‘hilâfetin, Ali’nin hakký olduðunu, fakat Ebubekir, Ömer ve Osman’ýn onun bu hakkýný gasbettiklerini’ anlatacaðýz.”




Ýbn-i Sebe ve arkadaþlarý, bu kararý aldýktan sonra etrafýndaki adamlarýný, bu fikirleri yaymak üzere görevlendirdiler. Bunlar, “Hilâfet Ali’nin hakký idi. Hilâfete lâyýk Ali ve evlâtlarýdýr. Bu hak, onlardan gasp edildi. Üç halife, bilhassa Ömer, bu hakký gasbetmekle Allah’ýn iradesine karþý geldiler... Allah’ýn iradesine itaat için Ali’den yana çýkmak lâzýmdýr...” diye telkinlere baþladýlar. Bu telkinler, halk tarafýndan kabul görünce, daha da ileri giderek insanlara ilâhlýk isnat eden “Hulûl Akidesini” Ýslâm inancýna sokmak için gayret gösterdiler. Ýslâm inancýný asýl çizgisinden saptýrarak, tevhit akidesine taban tabana zýt bir inanýþý yaymaya baþladýlar. “Hulûl Akidesi’ Ýranlýlarýn eski dinlerinde de vardý. Bu bakýmdan, bu bâtýl itikat onlarda kolaylýkla taraftar buldu.

Önce, Hz. Ali’ye (ra.) ilâhlýk izafe ettiler. Daha sonra, bu ilâhlýðýn, onun evlâtlarýna da intikal ettiði davasýnda bulundular ve neticede Ýran’da bir ilâhlar hanedaný ortaya çýktý.

Hz. Ali’nin (ra.) vefatýnda Ýbn-i Sebe, “Ölen Ali deðil, onun sûretine giren bir þeytandýr. Ali þimdi göklere çýkmýþ ve bulutlar üzerinde taht kurmuþtur.” diyerek onun ölümüne hulûl akidesi paralelinde bir yorum getirdi.

Böylece, Mýsýr’da “Sebeiyye Mezhebi”nin kurulmasýyla tohumu atýlan Þiîlik, Ýran’da yeþermeye, geliþmeye baþladý. Ve bundan yirmiden fazla fýrka (kol) türedi.
Þiî akýmý kaç bölüme ayrýlýr ve inanç olarak farklý yönleri nelerdir?



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 06.05.2010 - 01:10 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 06.05.2010 - 01:07
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: KAPATIVERELIM GITSIN
vaha1972 su an offline vaha1972  
RE: RE: RE: MEĞER NAPOLYON'DA AZILI BİR MASONMUŞ..
69 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý kolye7

Atatürk'ün hizmetkara söylediði sözün yani "KAPATIVERELÝM GÝTSÝN " sözünün kendisine söylendiðini zannedip, bu bir emirdir diye telakki edip sonraki gün sabah "ATATÜRK'ÜN EMRÝDÝR, MASON LOCALARINI KAPATIN" diye gerekli emri verir. Ve artýk mason localarý kapatýlmýþtýr.

Atatürk hiç istemediði halde gerçekleþen bu MASON LOCALARINI KAPATMA OLAYINDAN sonra bu yanlýþý düzeltmek için geri adým atmanýn doðru olmayacaðýný hesaplar ve "NASILSA BENDEN SONRA ÝSMET BU ÝÞÝ TERSÝNE ÇEVÝRÝR" düþüncesiyle zamanýn akýþýna býrakýr meseleyi.

Tabi tam Paþanýn düþündüðü, öngördüðü gibi olur bu iþin sonu. Ýsmet Ýnönü Atatürkten sonra hemen bu kararý kaldýrýr ve MASON LOCALARINI TEKRAR AÇAR.

Yani arkadaþlar lütfen gerçekleri araþtýrmadan böyle iftira mahiyetinde haberler aktarmayalým lütfen.

[B]VAHA + DAÝ aslýnda beraber ayný þeye tavafuk falan ettiðiniz yok, zaten teksiniz ama ayný kapkara cehalete ve safdilliliðe sahip olduðunuza dikkat celp ettiðiniz konusunda hiç bir þüphem yok.

Ecinnilerin 03.53 te dürtüþüyle Dai ve Þeytanýn 04.02 de dürtüþüyle Vaha olan bu iki ruhlu vatandaþýmýza sanýrým bu MASON LOCALARI ibreti ile hayatýnýn dersini vermiþ olacaðým. Ben o kadar ikaz ettim bu varlýklarýn sabah dürtüþleriyle dolmuþa gelme/gelmeyin çok zor durumlarda kalýrsýnýz diye, ama anlaþýlan anlatamamýþým.



ALLAH'A AND OLSUN KÝ, ÖNCEKÝ YAZIMDA ANLATTIÐIM "MASON LOCALARI YANLIÞLIKLA KAPATILDI" MESELESÝNÝN GERÇEKLE UZAKTAN YAKINDAN EN UFAK BÝR ALAKASI BÝLE YOKTUR.

Yani anlattýðým olay tamamen bir uydurmadýr ve benim o sýrada aklýma gelip kendim oluþturduðum bir fýkradýr.
Bu uydurma olay içinde bir tek gerçek ifade vardýr. O da
"ATATÜRK'ÜN KAPATTIÐI MASON LOCALARINI ÝSMET ÝNÖNÜNÜ'NÜN TEKRAR AÇTIÐIDIR"

Bunun dýþýnda, olay ve olayda Atatürkün konuþmalarý, düþünceleri v.b tüm anlattýklarým, yani yazýnýn içinde var olan tüm ifadeler tamamen uydurmadýr.




atan mkemal o talihsiz sözü söylerken mutlaka sarhostu, ayildiginda ne halt isledigini anladi ama is isten coktan gecmis, Islam dinini yikmada kendisine yardim eden yahudileri küstürmekten ve kendiside mason kulübünün önemli bir mensubu olan mkemal cok üzülmüs..
kolye sende atan mkemal gibi sarhokenmi cevap veriyorsun. atana mubah gördügün ickiyi kendin icindemi mubah görüyorsun...
ice ice su tulumbasina dönen ve su sisesi su yolunda kirilir misali ickiyle ölen icki mübtelasina ayetleri pes pese siralarken insanin sarhos olmasi gerek.

alinti kolye:Yada sizin dediðiniz gibi olsun. Yani sabahýn köründe kablel vuku peþ peþe kalkýp yazý yazan iki ayrý insan olun. Yani her anlamda ayný kalýptan çýkmýþ iki insan olun.

Küfrü nimet kabul etmenin sonucudur bu sizin düþtüðünüz ibret hal.


Sen anlamazsin bilmezsin neden o saatlerde kalkildigini, cünki namaz vakitlerini bilmezsin. Senin ve senin gibilerin öyle bir özelligi olmadigi icin, o saatlerde neden mü'min uyanir bir türlü anlamazsiniz.
ataniz mkemal gibi hep sarhosmu yatarsiniz?
Gönderme Tarihi: 05.05.2010 - 21:52
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: KAPATIVERELIM GITSIN
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
Selamun Aleykum..
Ne garip bir tevafuk ikimizde ayni anda ayni seye dikkat celb ediyoruz...

Allah'a emanet ol insaallah
selam ve selametle
Gönderme Tarihi: 05.05.2010 - 04:02
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: KAPATIVERELIM GITSIN
vaha1972 su an offline vaha1972  
69 Mesaj -
URL=http://www.youtube.com/watch?v=dMaPKTgeiXo

Burada can dostlari ve mkemal ve o isareti yapan deger masonlar
Gönderme Tarihi: 03.05.2010 - 23:20
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Konudaki Mesajlar: KEMALISTLER NUTUK'U NASIL SANSÜRLEDI?
vaha1972 su an offline vaha1972  
Konu icon   
69 Mesaj -



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son vaha1972 tarafından, 03.05.2010 - 16:16 tarihinde.
Gönderme Tarihi: 03.05.2010 - 16:12
vaha1972 üyenin diger mesajlarini ara vaha1972 üyenin Profiline bak vaha1972 özel mesaj arzu etmiyor vaha1972 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Sayfa (3): (1) 2 3 weiter >
İmzalar göster - Konu olarak göster

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 840 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
tektabanca (45), recebcorduk (42), hacibaba (86), deryadeniz8585 (39), mhuisltalfa (36), salihabaþf.. (54), boss58 (54), mahmut1988 (36), feti (47), özel dedektif (43), Mutlu79 (45), muhammednesim (53), esranur_ (41), bahar_ (40), hasan37 (), mehmet_bilxx (28), Rahmankazi (41), akadir62 (62), fbozan26 (57), d_elif (49), GsLi_SeDa (34), koc (35), feti29 (47), nihat bekta&tho.. (54), nazt (42), Günahkar20 (35), sarica68 (52), eneserdinc (42), necmetdin (47), abi (35), hier (56), AyGeN (38), sea_stars (52), ben_onun_hayran.. (51)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.59641 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.