0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » NİKAH

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
terekeme su an offline terekeme  
NİKAH
1 Mesaj
selamun Aleyküm
dalin kardeþimin yazdýgý nikah olayý ilgimi çekti cevabýn yetersiz oldugunu (anlamakda zorluk çektim) tefaruatlý anlatýmýn olmasý acýsýndan cevap içinde soru sormak istiyorum kabul buyurursa hocalarým sevinirim.
Ýki
mezhebin biribirine zýt olan hükümleriyle bir meselede amel edip teflik
yapmak iki
çeþittir:

1- Ýcmaa muhallif olan teflik.

2- Ýcmaa muhallif olmayan

teflik.

Yapýlan bir teflik, icmaa muhallif ise, kesinlikle caiz deðildir. Mesela Hanefi

mezhebinde; baliða ve akile olan kadýnýn nikahý için velinin izni ve rýzasý þart deðildir.
Kendi
kendini evlendirebilir. Diðer Mezheplerde ise; velinin izni þarttýr. Maliki Mezhebinde
de akit
esnasýnda þahitlerin bulunmasý þart deðildir. Akitten sonra da ilan edilse kafidir.
Mesela: Bir
kimse, þahitsiz kýzýný biriyle evlendirse, daha sonra da nikahý ilan etseler
caizdir. Ama diðer
Mezheplerde þahitlerin bulunmasý þarttýr. Þafi'i mezhebinde mehri dile
getirmek þart deðilken,
Maliki mezhebinde þarttýr. Bir kimse nikah hususunda bu üç
mezhebi birleþtirip teflik ederse caiz
deðildir. Yani: Hanefi mezhebine göre velisiz, Maliki
mezhebine göre þahitsiz, Þafii mezhebine
göre de mehirsiz nikahý aktederse sahih deðildir.
Çünkü böyle bir nikah; ne Þafii'ye, ne
Hanefi'ye, ne de Maliki'ye göre akd edilmiþ
sayýlmaz.

Fakat icmaa muhallif olmayan
taflik ise caizdir diyebiliriz. Mesela: Malýki
mezhebinde abdest ve gusülde vücut ve organlarý
oðmak þarttýr. Ayný mesele Þafii'de
þart deðildir. Þafii mezhebinde bir erkeðin vücüdü bir
kadýnýn vücüdüna dokunduðunda
abdesti bozulmasýna raðmen. Malýki mezhebinde
bozulmaz.

Bir kimse bu iki
mezhebi taklit ederek; abdest organlarýný oðmadan abdest
alýr, vücudu bir kadýnýn
vücuduna dokunduðu halde namaz kýlarssa her iki mezhebe göre de
sahih olmamýþ olur .
Yalnýz bu teflik icmaa muhallif deðildir. Çünkü Hanefi Mezhebine göre
oðmak þart
olmadýðý gibi, erkeðin vücudu kadýnýn vücuduna dokunmasý halinde de abdest
bozulmaz. Bunun için de böyle bir namaz Hanefi Mezhebine göre sahihtir.
El-Ýzz b.
Abdüsselam ile Ýbn Dakiku'l-Ýd gibi alimler bu tip telfikte bit sakýnca yoktur
diyorlar.

þahitsiz olarak bir kadýna belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün.kardeþle evlenmek caiz midir?
Elbette caiz deðildir .Burada farklý bir amaç var.
kiþiye Þahit gerekiyorsa Allah yeterli degilmi.Fakat nikahlarýn saklanmasý caiz deðildir.Toplumda düzen,sistemi oluþturmak için belli kurallar gerekir.

Eðer kalkýpda denilse Evet herkes kendi arasýnda nikah kýyabilir.O vakit Dünyada olumsuzluklarýn önüne gecilemez.

çift olarak inandýðýnýz deðerler uðruna yemin ederseniz Nikahýnýzýn kabul olmamasý için gerekçe nedir._?

Öðle ya beni yaradan Allah Siz veya ben ona yemin ediyorum.onun yazdýðý kelama yemin ediyorum.Allah kalplerdekini bilendir.hangi amaçla neyi zikir ettiðimizi Allah bilir.
Ant olsunki Allaha bu tarlayý alýrsam 3 gün oruc tutucam.Þahite gerek yok.Allah biliyor.
Hocam Dini nikah kullar arasýndaki fitne ,fesat gibi etginliklere sebbep olmamasý acýsýndan oluþmuþmudur__?
ÝNsanlar yemin ettikleri ki az aklý selim olan ne amaçla yemin ettiðini bilir ; haþa Allahý kandýramayýz Þirke girer.kiþi YEmini tutmalý ve bilmeli.
Beni sabýrla dinleyip cevabý bana makbul gördüðünüz için saygý ve sevgilerimi sunarým
EcMAiN
Gönderen: 19.10.2006 - 08:27
Bu Mesaji Bildir   terekeme üyenin diger mesajlarini ara terekeme üyenin Profiline bak terekeme üyeye özel mesaj gönder terekeme üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
yoktan su an offline yoktan  
...
1227 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý terekeme

selamun Aleyküm

þahitsiz olarak bir kadýna belli para verip, belli zaman için [mesela bir saat, bir gün.kardeþle evlenmek caiz midir?
Elbette caiz deðildir .Burada farklý bir amaç var.
kiþiye Þahit gerekiyorsa Allah yeterli degilmi.Fakat nikahlarýn saklanmasý caiz deðildir.Toplumda düzen,sistemi oluþturmak için belli kurallar gerekir.

Eðer kalkýpda denilse Evet herkes kendi arasýnda nikah kýyabilir.O vakit Dünyada olumsuzluklarýn önüne gecilemez.

çift olarak inandýðýnýz deðerler uðruna yemin ederseniz Nikahýnýzýn kabul olmamasý için gerekçe nedir._?

Öðle ya beni yaradan Allah Siz veya ben ona yemin ediyorum.onun yazdýðý kelama yemin ediyorum.Allah kalplerdekini bilendir.hangi amaçla neyi zikir ettiðimizi Allah bilir.
Ant olsunki Allaha bu tarlayý alýrsam 3 gün oruc tutucam.Þahite gerek yok.Allah biliyor.
Hocam Dini nikah kullar arasýndaki fitne ,fesat gibi etginliklere sebbep olmamasý acýsýndan oluþmuþmudur__?
ÝNsanlar yemin ettikleri ki az aklý selim olan ne amaçla yemin ettiðini bilir ; haþa Allahý kandýramayýz Þirke girer.kiþi YEmini tutmalý ve bilmeli.
Beni sabýrla dinleyip cevabý bana makbul gördüðünüz için saygý ve sevgilerimi sunarým
EcMAiN



aleykum selam kardeþim..

Yukarýdaki açýklamalarýnýz için teþekür ederiz. Ancak þunu belirtmek isterim ki yukarýda mezhepler arasý birleþtirme konusunda yazdýgýnýz bilgiler yeterli deðil. Mezhepler arasý birleþtirme belli þartlar dahilinde ve ehil kiþilerin izni ile yapýlýr. Taklid seviyesinde olan bizim gibi kiþiler mezhepler arasý telfik'i kendi istek ve iradesi ile geliþi güzel kullanmazlar.

Telfik yani mezhepler arasý birleþtirme zaruret hallerinde caiz olabilir. Örneðim diþ dolgusu ile Hanefi mezhebinde gusül olmaz iken Þafi mezhebinde geçerlidir. Günümüz alimleri saðlýk açýsýndan zaruret gerektirdiði için bu konuda Þafi mezhebini taklid etmeye cevaz vermiþlerdir. Ancak unutulmamasý gereken konu bu fetvayý veren yine ehil kiþilerdir.

Gelelim nikah ile ilgili sorunuza.

dalin kardeþimizin ve buna benzer gelen diðer kardeþlerimizin sorusunda ki nikah akitlerinde hep bir gizlilik hep bir muamma hep bir çýkýþ yolu arama vardýr.

Nikah bir akittir. Ve karþýlýklu hal ve sorumluluklar yükler kiþiye ve kiþilere.

Mezhepler kendi yaþadýðý ortamda o bölgenin adetlerini göz önüne alarak bazý hükümler vermiþlerdir. Belki o dönemde nikah akdi için geçerliydi bu hükümler. Ancak günümüzde zamanýn getirdiði þartlardan dolayý bu hükümler yetersiz kalmýþtýr.

Ýþte burda alimler günümüzün þartlarýný en iyi þekilde giderecek ve nikahýn akdini mahiyetini önemini en iyi karþýlaycak hükümleri alýp içtima kýyas ve icma yoluyla yeni hükümler vermiþlerdir.

Günümüzde þahitsiz, veli izni olmadan ve duyurulmadan kýyýlan nikahlarýn sahihliði ve geçerliliði tartýþýlýr.

Nikahýn en güzeli düðüne zamanýn ayný eve paylaþýlacaðý gün herkese duyurulan ve insanlar arasýnda fitneyi kaldýran NÝKAH'týr.

Nikah gibi ciddi bir akti gereði gibi yapmak ve yaptýrmak ve anlatmak zorundayýz.

el ele tutuþma, beraber gezme gibi bir nikah olmaz.

Sorunuzda demiþsiniz

çift olarak inandýðýnýz deðerler uðruna yemin ederseniz Nikahýnýzýn kabul olmamasý için gerekçe nedir._?

Yemin nikahýn bir þartý deðildir. Ve nikah sadece dini bir akit deðildir Toplumsal bir akittir. Bu yüzden bu söz nikah için kullanýlamaz. Bugün uymadýðýmýz uyamadýðýmýz bir çok yeminler var.

Ant olsunki Allaha bu tarlayý alýrsam 3 gün oruc tutucam.Þahite gerek yok.Allah biliyor.

Bununla nikahý kýyaslamak yanlýþ bir kýyas olur.

Son söz olarak þunu söylemek isteriz.

Biz nikah'ta veli izni þahit ve duyurma hepsinin ayný anda olmasýný öneriyoruz. Günümüz þartlarýnda nikahý geçerli kýlacak þartlar bunlardýr.

Selam ve dua ile
Gönderen: 19.10.2006 - 08:50
Bu Mesaji Bildir   yoktan üyenin diger mesajlarini ara yoktan üyenin Profiline bak yoktan üyeye özel mesaj gönder yoktan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1869 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
burcunur (42), jihad soldat (43), alpakman (34), kerbela_34 (41), SpedeR (47), eminilhan (47), Glkc (36), mujdatciftci (35), aklima gelmedi (34), meraladem (39), heval yunus (34), muhammet ali (38), sosyolog983 (41), agus (44), müslüman cocuk (37), nakirev (42), enime (42), furkan_^^ (49), guller (44), sahdamar (41), metin uzun (42), abdulsamet (55), negative (39), homurhomur (51), snibsirm (44), husamaygor (37), estor (63), caykarali61 (43), aLi_osman (36), Avci_55 (37)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.86168 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.