0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » M E A L » ZİKİR ALLAH IN EMRİDİR OLMAZSA OLMAZ

önceki konu   diğer konu
7 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
tarıkyılmaz72 su an offline tarıkyılmaz72  
Konu icon    ZİKİR ALLAH IN EMRİDİR OLMAZSA OLMAZ
163 Mesaj -
ZÝKÝR VE DÝÐER
ÝBADETLER
Rabbe dönüþ (vuslât) hedefinin gerçekleþmesi ancak, Kurân, dua, tövbe, namaz, oruc, hac, birr, zekât, infâk, sadaka, cihad, teblið, zikir ve tesbih gibi baþlýca vasýta emirlerin nefse kazandýracaðý vasýflardan sonra vücut bulur.

KUR'ÂN-I KERîM VE ZÝKÝR
Allahû ZülceIâl Hz. Kurân hakkýnda birçok âyeti kerîme inzal etmiþtir. Kurân-ý Kerîm hakkýnda bazen zikir kelimesini kullanmaktadýr.

15/ HÝCR-9: Ýnnâ nahnü nezzelnezzikre ve innâ lehü lehafizûn
Bu zikri Biz muhakkak ki Biz indirdik, onun muhafýzý (koruyucusu da) muhakkak ki Biziz.
41/ FUSSÝLLET-41: Ýnnelleziyne keferû bizzikri lemmâ câehüm, ve innehü lekitâbün aziyz.
Zikir kendilerine gelince onu inkâr edenler kâfirdir. Halbuki o azîz kitaptýr.
41/ FUSSÝLLET-42: Lâ yetiyhilbâtýlu min beyni yedeyhi ve lâ min halfih, tenziylün min hakiymin hamiyd.
Ne önünden, ne arkasýndan asla bâtýl arýz olamaz. Hikmet sahibi ve hamid olan (Allah)'tan inmiþtir.

Rabbimiz vuslata ulaþtýðýmýz yollarý peygamberlerin Allaha ulaþtýran yollarý olarak ifade etmektir ve Allaha ulaþmak için peygamberlerin ve daha sonra mürþidlerin önünde yapýlan ve Furkan Sûresi'nin 70. ve 71. âyet-i kerîmelerinde açýklanan tövbeden bahsetmektedir.



NÝSA-26: Yürîdüllâhü liyübeyyine leküm ve yehdiyeküm sünenellezine min kabliküm ve yetûbe aleyküm, vallâhü alîmün hakîm.
Allah size açýklamak ve sizden öncekilerin yollarýna hidâyet etmek ve tövbenizi kabul etmek ister. Allah Alîm'dir, Hakîm 'dir.
YUSUF-111: Lekad kâne fîy kasasýhim ýbratün liülil-elbâb, mâ kâne hadîsen yüfterâ ve lâkin tasdikallezi beyne yedeyhi ve tafsîle külli þey-in ve hüden ve rahmeten likavmin yü'minûn.
And olsun ki, Peygamberlerin kýssalarýnda Ulûl-elbâb kullar için ibretler vardýr. Kur'ân uydurulan bir söz deðildir. Fakat kendinden önceki kitaplarý tasdik eden, inanan kavme herþeyin bütün detaylarýný açýklayan bir hidâyet rehberi rahmettir.
Rabbimiz, Peygamber Efendimize (SAV) Kat'ýndan bir zikir verdiðini ve hiç kimsenin bu zikirden yüz çevirmemesi gerektiðini ifade etmektedir.

TAHA-99,1 00: Kezalike nakussu aleyke min enbâi mâ kad sebak, ve kad âteynâke min ledünnâ zikri Men a'rada anhü feinnehû yahmilü yevmel kýyameti vizrâ.
Böylece geçmiþ olaylarý sana anlatýrýz, Kat'ýmýzdan sana bir zikir verdik, kim ondan yüz çevirirse bilsin ki, kýyamet günü bir günah yükü yüklenecektir.
HUD-120: Ve küllen nakussu aleyke min enbairrusüli mâ nüsebbitü bihî füadek, ve caeke fiy hazihilhakku ve mevizatün ve zikrâ lilmü'miniyn. Peygamberin baþlarýndan geçenlerden, sana anlattýðýmýz her þeyle senin kalbindeki hissiyatý (Füâd'leri) tesbit ederiz. Sana bu belgelerle inananlar için hak, deliller ve zikir gelmiþtir.

Kur'ân-ý Kerîm'in bir zikir olduðunu yukarýdaki âyet-i Kerîme'lerden bir kýsmý teyid etmektedir. Fakat Kur'ân-ý Kerîm zikri ile Rabbimizin Müzemmil Sûresi 8. Âyet-i Kerîmesinde buyurdugu zikir birbirinden farklýdýr.

73/ MÜZEMMÝL-8: Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ
Rabbinin (Allah'ýn) ismiyle zikret ve herþeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaþ, vasýl ol).

Görülüyor ki, zikir Allah'ýn isminin tekrar edilmesidir. Allah'ýn Ýsm-i Celâli devamlý tekrar edilecektir. Bu tekrar sýrasýnda Allah düþünülecektir.
Allah'dan baþka hiçbirþeyin düþünülmeyeceði bir zikir asýldýr. Çünkü; Allah'dan baþka herþeyden kesilmek, ancak böyle bir zikirle mümkün olur. Kalbimizde hatem adý verilen mührün Allah'a açýlan kapýdan ayrýlýp, iblise açýlan kapýyý kapatmasý ancak Allah isminin tekrarýyla mümkündür. Yüce Rabbimiz zikir ibadetinin Kur'ân-ý Kerîm tilâvetinden de, namaz kýlmaktan da daha büyük, yani en büyük ibadet olduðunu ifade etmektedir.

29/ ANKEBUT-45: Ütlü mâ ûhýye ileyke minelkitâbi ve ekýmýssalât, innessalâte tenhâ anilfahþâi velmünker, ve lezikrullahi ekber, vallahü ya'lemü mâ tasne'ûn.
Sana kitaptan vahyedileni oku, namazý kýl çünkü namaz kötülükten ve fuhþiyattan meneder ama Allah'ýn zikri en büyüktür. Ve Allah yaptýðýnýz þeyleri bilir.

Burada da Rabbimiz Kur'ân-ý Kerîm okumanýn, namazýn ve zikrin birbirinden ayrý vasýtalar olduðunu açýklýyor ve soruyor;

57/ HADÝD-16 : Elem ye'ni lilleziyne âmenû en tahþe'a kulûbühüm lizikrillâhi ve mâ nezele minelhakký ve lâ yekûnû kelleziyne ûtülkitâbe min kablü fetâle aleyhimül'emedü fekaset kulûbühüm, ve kesiyrün minhüm fâsikuûn.
Âmenû olanlarýn kalplerinde Allah'ýn zikri ile (ve bu zikirle) Hakk'tan inen þeyle (nurla) huþûya ulaþmak (huþû sahibi olmak) zamaný gelmedi mi? Kendilerine kitap verilen ve sonra aradan uzun zaman geçen (ve bu zaman zarfýnda Allah'ý zikretmedikleri için) kalpleri kasiyet baðlayan (kalpleri zikirsizlikten kararan ve sertleþen ve hastalanan) kimseler gibi olmasýnlar. (zikretsinler ki kalpleri kararmasýn) Onlarýn çoðu fasýklardýr (hidayete erdikten sonra yoldan çýkanlardýr).

Zikirden vazgeçmenin neticesine de iþaret buyuruluyor.

43/ZUHRUF-36: Ve men yaðþü an zikrirrahmâni nükayyýd lehü þeytânen fehüve lehü kariyn.
Kim Rahman'ýn zikrinden yüz çevirirse Biz ona þeytaný musallat ederiz. Ve onun için þeytan arkadaþtýr.
Gönderen: 16.11.2005 - 21:10
Bu Mesaji Bildir   tarıkyılmaz72 üyenin diger mesajlarini ara tarıkyılmaz72 üyenin Profiline bak tarıkyılmaz72 üyeye özel mesaj gönder tarıkyılmaz72 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
tarıkyılmaz72 su an offline tarıkyılmaz72  
..
163 Mesaj -
Allah razý olsun
Gönderen: 25.11.2005 - 23:32
Bu Mesaji Bildir   tarıkyılmaz72 üyenin diger mesajlarini ara tarıkyılmaz72 üyenin Profiline bak tarıkyılmaz72 üyeye özel mesaj gönder tarıkyılmaz72 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
pejocu su an offline pejocu  
..
84 Mesaj -
KALBÝN ZÝKÝRLE NURLANMASI
Ancak zikirdir ki, manevi (nefsimize ait) kalbimizde Allah'a açýlan kapýnýn üzerindeki Hatem'in (mührün, perdenin) o kapýdan ayrýlmasýný ve þeytana açýlan kapýyý kapatmasýný saðlayabilir. Zikirden önce þeytanýn kapýsý açýk, Allahû Tealâ Hz.nin kapýsý kapalý olduðu için kalbimize sadece zulmet girerken ve kalbimizi daha karanlýk yaparken zikirle birlikte Allah'ýn kapýsý (Takva kapýsýgöz kırpma açýlmakta, þeytanýn kapýsý (Füccur kapýsýgöz kırpma kapanmaktadýr.
Takva kapýsý açýk kaldýkça oradan sadece Allah'ýn rahmet adýný verdiði Nur'u, kalbimize girecek ve onu dolduracaktýr. Kalbimize, zikir yaptýðýmýz sürece devamlý rahmet (nur) ulaþýr. Asaðýdaki âyet-i kerîme bu gerçeði açýklamaktadýr. Huþû müessesesi zikirle artar ve ayný oranda artar.
Bilindiði gibi zikirden vazgeçmek, þeytana ait kapýyý açacaðýndan O'nun bize musallat olmasýný mümkün kýlar.

43/ ZUHRUF-36: Ve men yaðþü an zikrirrahmâni nükayyýd lehü þeytânen fehüve lehü kariyn.
Kim Rahman'ýn zikrinden yüz çevirirse Biz ona þeytaný musallat ederiz. Ve onun için þeytan arkadaþtýr.

Ve böylece þeytanýn nüfuz sahasý içinde oluruz. Þeytanýn niyeti ise hiçbir zaman insanlarýn hayrýna deðildir.

MAÝDE-91: Ýnnema yüridüþþeytânü en yûki'a beynekümül-adâvete velbaðdâe filhamri velmeysiri ve yesuddeküm an zikrillâhi ve anissalâh.
Þeytan süphesiz içki ve kumar yüzünden aranýza düþmanlýk ve kin sokmak, sizi Allah'ý zikretmekten ve namazdan alýkoymak ister.

Bu âyet-i kerîme çok açýk bir þekilde Allah'ý zikretmekle (Allah'ýn ismini tekrar etmekle) namaz'ýn ayrý ayrý þeyler olduðunu ifade etmektedir.
Zikrin namazdan ve zekâttan ayrý bir ibadet olduðunu Nur Sûresi'nin 37. âyet-i kerîmesi de açýklýyor:

NUR-37: Ricalün lâ tülhîhim ticâratün ve lâ bey-un an zikrillâhi ve ikâ missalâti ve itâizzekâti yehâfûne yevmen tetekallebü fihilkulûbü vel-ebsâr.
Bunlarý ne ticaret ve ne de alýþveriþ Allah'ý zikretmekten, namaz kýlmaktan ve zekât vermekten alýkoyar. Bunlar kalplerinin ve gönül gözlerinin þeytana döneceðinden korkarlar.

Bu âyet-i kerîmede iþaret edilen husus, zikrin, gönül gözünün açýlmasýna vesile olduðu ve zikir sýrasýnda kalpte mevcut olan bir mührün (perdenin) þeytana dönük kapýyý kapatmak suretiyle, devamlý Allah'a dönük kapýnýn açýk olmasýný saðladýðý hususudur. Çünkü âyet-i kerîmenin devamýnda, zikrin yapýlmamasý halinde, þeytana açýk olan kapýdan þeytanýn zulmâni karanlýðý girerek kalp aynasýnýn üzerini perdeleyeceði anlatýlmaktadýr.
Kiþi zikrettikçe Ýndi Ýlahi'den ikiþer ikiþer o kiþinin kalbine gelir. Eðer o kiþinin göðsü teslime açýlmýþ ise;

6/ EN'AM-125: Femen yüridillâhü en yehdiyehü yeþrah sadrehü lil'islâm, ve men yürid en yudýllehü yec'al sadrehü dayyikan haracâ, ke'ennemâ yassa''adü fiyssemâ', kezâlike yec'alûllâhürricse alelleziyne lâ yü'minûn.
Allah kimi hidayete erdirmeyi (ruhunu Allah'a ulaþtýrmayýgöz kırpma dilerse onun göðsünü teslime (Ýslâm'a) açar. Kimi dalâlette býrakmayý dilerse onun göðsünü göðe çýkýyormuþ gibi sýkýntýlý kýlar. Allah mü'min olmayanlarýn üstüne iþte böyle azap býrakýr.
39/ ZÜMER-22 : Efemen þerehallahü sadrehü lil'islâmi fehüve alâ nûrin min rabbihî, feveylün lilkaâsiyeti kulûbühüm min zikrillâh, ülâike fiy dalâlin mübiyn.
Allah'ýn göðsünü Ýslâm'a açtýðý ve Rabbinden (kalbine gelen ) bir nur üzere olan kiþi kalbi kasiyet baðlamýþ (kararmýþ ve sertleþmiþgöz kırpma gibi midir. Vay onlara ki kalpleri kasiyet baðlamýþtýr, zikir sebebiyle, (zikir yapmadýklarý için) onlar açýk bir dalâlet içindedirler.

Yukarýdaki âyetler; Allah'ýn nurlarýnýn kalbe ulaþmasý için göðsümüzün þerh edilmesi gerektiðini, göðsümüzden kalbimize nur yolunun açýlmasý gerektiðini izah etmektedir.
Eðer bir kiþi âmenu olmuþsa (Allah'a ulaþmayý, teslim olmayý dilemiþse); Allah onun kalbindeki vakrayý, ekinneti ve hicab-ý mestureyi kaldýrýp ihbat koyacak, o kiþinin kalbini kendisine döndürecek, göðsünden kalbine ulaþan nur yolu açacak, kalbin içine ulaþan rahmetiyle huþu oluþturacak. Bu huþuyla o kiþi mürþidinin önünde tövbe alacaktýr. Bu tövbe ile Allah o kiþinin kalbindeki mührü açacak, kalbin içindeki "küfür" yazýsýný alarak "imân" yazacaktýr. Artýk bu kiþi için zikir yaptýðý zaman kalbin nurlanmasýný engelleyen hiçbir engel kalmamýþtýr. Zikir yaptýklarý halde kalpleri kararanlardan deðildir. Yedi kalp þartýnýn sahibi olmasý sebebiyle ;
1. Allah kalpteki ekinneti alýr,
2. Allah kalbin içine ihbatý koyar,
3. Allah kalbi kendisine döndürür,
4. Allah göðüsten kalbe bir nur yolu açar,
5. Allah kalpte bulunan mührü açar,
6. Allah kalbin içinde bulunan küfrü alýr,
7. Allah kalbin içine imâný yazar.
Mürþidin önünde tövbe almýþ bu kiþi zikir sebebiyle amilüssalihata baþlamýþtýr.

25/ FURKAN-70: Ýllâ men tâbe ve âmene ve amile amelen sâlihan feülâike yübeddilullahü seyyiâtihim hasenât, ve kânallahü gafûren rahýymâ.
Ama (mürþidin önünde) tövbe eden ve (mürþidin önünde tövbe etmek suretiyle kalbine îmân yazýldýðý için) mü'min olan ve (ayný sebeple) nefsi ýslâh edici ameller iþleyen kiþinin Allah günahlarýný sevaba çevirir. Ve Allah günahlarý sevaba çeviren ve rahmet gönderendir.

Bu zikir insanýn kalbine nurlarýn ikiþer ikiþer girmesini saðlar. Bütün insanlarýn kalbi baþlangýþta kapkaranlýktýr. Kasiyet baðlýdýr. Ondokuz afetle kaplýdýr. Ama zikrederek Allah'ýn nurlarýný davet eden kiþinin kalbinde bakýnýz neler olmaya baþlar;

39/ ZÜMER-23 : Allahü nezzele ahsenelhadîys, kitâben müteþâbihen mesâniy, takþa'ýrru minhü cülûdülleziyne yahþevne rabbehüm, sümme teliynü cülûdühüm ve kulûbühüm ilâ zikrillâh, zâlike hüdallahi yehdiy bihi men yeþâ , ve men yudlilillâhü femâ lehü min hâd.
Allah ihdas ettiði (nurlarýn) ahsen olanlarýný ikiþer ikiþer (rahmet-fazl ve rahmet-salâvât) kitaba müteþabih (benzer) olarak indirir. Bu (nurlar)dan insanlarýn derileri (tüyleri) ürperir ve Rablerine karþý huþu sahibi olurlar, sonra Allah'ýn zikri ile (bu nurlar) kiþinin derilerini (vücudunu) ve (nefsinin) kalbini yumuþatýr (titretir, aydýnlatýr, tezkiye eder ve böylece kiþinin ruhunu Allah'a ulaþtýrýr ve onu hidayete erdirir). Ýþte bu Allah'ýn hidayetidir ki, Allah dilediði kiþiyi (nefsini Allah'ýn nurlarýyla tezkiye ederek ve böylece Zat'ýna ulaþtýrarak) hidayete erdirir. Kimi de dalâlette býrakýrsa onun için bir hidayetçi yoktur.

Bu sebeple nurlar Kur'an'ýn ayetleri muhafaza etmesi gibi kitaba müteþabih olarak ikiþer ikiþer gelir. Ve kalbi huþuya ulaþtýrýr, aydýnlatýr , titretir.
Taþýyýcý nur olan rahmet, fazl ve salâvatý kalbe ulaþtýrýr. Fazllar ruhtaki hasletleri temsil etmektedir. Ýmân kelimesinin etrafýna yerleþir. Çünkü imân kelimesinin bir çekim alaný mevcuttur, fazllarýn orada kalýcý olabilmeleri için. Zikir arttýkça nurlanma, aydýnlýk kalýcý olarak artar. Afetler azalýr. Kiþinin nefsini ýslah etmesi olayý budur.
Daimi zikre ulaþmýþ olan kiþi kalbinde hiç karanlýk kalmamýþ, bütün afetlerinden kurtulmuþ olan kiþidir.

3/ ÂL-Ý ÝMRAN-191: Ellezine yezkürûnallahe kýyâmen ve ku'ûden ve alâ cünûbihim, ve yetefekkerûne fi halkýssemâvâti vel'ardý, rabbenâ mâ halakte hâzâ bâtýlâ, sübhâneke fekýnâ azâbennâr.
O (ulûl'elbab) ki (lüblerin, Allah'ýn sýr hazinelerinin sahipleri) onlar ayakta iken, otururken ve yan üstü yatarken (hep) Allah'ý zikrederler. Göklerin ve yerin yaratýlýþý hakkýnda tefekkür ederler (ve derler ki); " Ey Rabbimiz! Sen bunlarý batýl olarak (boþuna) yaratmadýn. Seni tespih (tenzih) ederiz. Bizi ateþ azabýndan koru."

Zikir Müzemmil suresinin 8. ayeti ile üzerimize farz kýlýnýyor. Ahzab suresi 41. ayetinde daha çok zikir emri ile karþýlaþýyoruz. Ve Ali Ýmran 191 ve Nisa 103'de görüldüðü gibi zikrin aralýksýz yapýlmasý üzerimize farz kýlýnmýþtýr.

33/ AHZAB-41: Yâ eyyühelleziyne âmenûzkürullahe zikren kesiyrâ.
Ey îmân edenler , Allah'ý çok zikredin.
3/ ÂL-Ý ÝMRAN-191: Ellezine yezkürûnallahe kýyâmen ve ku'ûden ve alâ cünûbihim, ve yetefekkerûne fi halkýssemâvâti vel'ardý, rabbenâ mâ halakte hâzâ bâtýlâ, sübhâneke fekýnâ azâbennâr.
O (ulûl'elbab) ki (lüblerin, Allah'ýn sýr hazinelerinin sahipleri) onlar ayakta iken, otururken ve yan üstü yatarken (hep) Allah'ý zikrederler. Göklerin ve yerin yaratýlýþý hakkýnda tefekkür ederler (ve derler ki); " Ey Rabbimiz! Sen bunlarý batýl olarak (boþuna) yaratmadýn. Seni tespih (tenzih) ederiz. Bizi ateþ azabýndan koru."
73/ MÜZEMMÝL-8: Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ
Rabbinin (Allah'ýn) ismiyle zikret ve herþeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaþ, vasýl ol).
Gönderen: 26.03.2006 - 12:50
Bu Mesaji Bildir   pejocu üyenin diger mesajlarini ara pejocu üyenin Profiline bak pejocu üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Ebu hasan su an offline Ebu hasan  
2 Mesaj
SAVRVB Sevgili kardeslerim

Hay Allah sizlerden razi olsun

Yani Zikir En büyük Ibadettir, Ankebut-45 "VE LE ZIKRULLAHI EKBER" ayeti geregince.

Cok güzel harika
Gönderen: 27.08.2006 - 22:25
Bu Mesaji Bildir   Ebu hasan üyenin diger mesajlarini ara Ebu hasan üyenin Profiline bak Ebu hasan üyeye özel mesaj gönder Ebu hasan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
tarıkmaster su an offline tarıkmaster  
ZİKİR ALLAH IN EMRİDİR OLMAZSA OLMAZ
5 Mesaj
Allah razý olsun kardeþlerimiz ayetler ýþýðýnda ne güzel izah etmiþler ama onu görecek göz lazým idrak edecek kalp lazým hasta beyinler maraz kalpler duyan ama iþitmeyen kulaklar ahhhhh
Gönderen: 29.08.2006 - 07:54
Bu Mesaji Bildir   tarıkmaster üyenin diger mesajlarini ara tarıkmaster üyenin Profiline bak tarıkmaster üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rifat56 su an offline rifat56  
5108 Mesaj -
Görülüyor ki, zikir Allah'ýn isminin tekrar edilmesidir. Allah'ýn Ýsm-i Celâli devamlý tekrar edilecektir. Bu tekrar sýrasýnda Allah düþünülecektir.
Allah'dan baþka hiçbirþeyin düþünülmeyeceði bir zikir asýldýr. Çünkü; Allah'dan baþka herþeyden kesilmek, ancak böyle bir zikirle mümkün olur. Kalbimizde hatem adý verilen mührün Allah'a açýlan kapýdan ayrýlýp, iblise açýlan kapýyý kapatmasý ancak Allah isminin tekrarýyla mümkündür. Yüce Rabbimiz zikir ibadetinin Kur'ân-ý Kerîm tilâvetinden de, namaz kýlmaktan da daha büyük, yani en büyük ibadet olduðunu ifade etmektedir.

gül Allah Razı Olsun gül


saygý,sevgi,selam ve dua ile...
Gönderen: 29.08.2006 - 09:23
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ayfehmi su an offline ayfehmi  
Konu icon    Ve kim Rahmân’ın zikrinden yüz çevirirse, şeytanı ona musallat ederiz. Böylece o (şeytan), onun yakın arkadaşı olur.
48 Mesaj -
73/MUZEMMÝL-8: Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ
Rabbinin (Allah’ýn) ismiyle zikret ve herþeyden kesilerek O’na (Allah’a) dön (ulaþ, vasýl ol).

29/ANKEBUT-45: Utlu mâ ûhýye ileyke minel kitâbi ve ekýmýs salât(salâte), innes salâte tenhâ anil fahþâi vel munker, ve le zikrullâhi ekber, vallâhu ya’lemu mâ tasneûn.
Kitaptan sana vahyedilen þeyi oku ve salatý ikâme et (namazý kýl). Muhakkak ki salat (namaz), fuhuþtan ve münkerden nehyeder (men eder). Ve Allah’ý zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptýðýnýz þeyleri bilir.

43/ZUHRUF-36: Ve men ya’þu an zikrir rahmâni nukayyýd lehu þeytânen fe huve lehu karîn.
Ve kim Rahmân’ýn zikrinden yüz çevirirse, þeytaný ona musallat ederiz. Böylece o (þeytan), onun yakýn arkadaþý olur.
Gönderen: 09.04.2007 - 08:46
Bu Mesaji Bildir   ayfehmi üyenin diger mesajlarini ara ayfehmi üyenin Profiline bak ayfehmi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 2010 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mehmet-macit (39), yaser_ekinci (39), kalan (49), gulbeyaz_66 (35), rozerin (47), talias (50), gokay3406 (59), ihl43 (37), Müptela (40), wefalidost (37), hatice eyce (37), egitmenali (42), emran (41), mazo57 (59), nursel (42), meloþ (46), baltunbas (54), saklidiyar (51), nevzat (44), alitekcan (41), abraham (35), burhan724 (39), göcmen (47), Neyzen12 (50)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.42345 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.