0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » TARİH / SİYASET / EKONOMİ » TÜRKİYE VE DÜNYADA SİYASET » Müslüman-Hıristiyan düşmanlığının arkasında kimler var?

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Evrensel su an offline Evrensel  
Konu icon    Müslüman-Hıristiyan düşmanlığının arkasında kimler var?
237 Mesaj -
"Fitne"nin arkasýnda kim var?


12 Nisan 2008 Cumartesi

Hollandalý ýrkçý bir milletvekili Ýslam'ý ve Peygamberini tahkir eden ve bununla Müslümanlarý tahrik etmeyi hedefleyen “Fitna” adýnda bir belgesel çekmiþ. Þimdi dünya bu filmi tartýþýyor. Bunu yayýnlamanýn bir “fikir özgürlüðü” olduðunu savunanlar var. Bu yüzden Ýslam ve peygamberi hakkýnda olumsuz yayýnlara gösterilen tepkileri bazý batýlýlar fikir hürriyetine müdahale olarak kabul ediyorlar.



Daha önceki tahriklerin oluþturduðu gerginliklerden batýlý yetkililer ders çýkarmýþ görünüyorlar. Bu defa batý kamuoyu da saðduyulu davranýyor ve provakatif eylemlere prim vermiyor. Batýnýn daha makul ve olumlu davranmasýnda Ýslam Kalkýnma Örgütünün gayretlerinin ve Müslüman örgütlerin lobi çalýþmalarýnýn ciddi katkýsý var.



Son yýllarda Ýslam'a, Kur'ana ve Ýslam Peygamberine hakaretlerin ardý arkasý kesilmiyor. Bu saldýrýlarýn hepsinin ortak özelliði Müslümanlarýn gururunu incitecek, onlarý sokaklara dökecek kadar çirkin-aþaðýlayýcý olmasý. Þeytanýn Ayetleri'nden karikatür krizine, çevrilen filmlere kadar, yapýlanlarýn hepsi Müslümanlarýn damarýna basarak hýrçýnlaþtýrmaya yönelik gibi görünüyor.



Ýslam'a ve deðerlerine hakaret ederek saldýranlarýn ortak özelliði batý menþeli veya destekli görünmesidir. Provokasyonlarýn arkasýndan ya radikal Hýristiyanlar veya ýrkçý faþistler çýkmakta. Kanaatimce birileri bir taraftan Müslümanlarýn nefretini, þiddetini Hýristiyan kimliðine yöneltirken; diðer taraftan Hýristiyanlarýn zihnine “terörist”, “geri kafalý”, “cahil”, “gayrý medeni” Müslüman imajý yerleþtirmeye çalýþýyor. Bazý odaklar Müslümanlarla Hýristiyanlarýn kanlý býçaklý olmasý için sürekli malzeme üretiyor ve bunu batýlý Hýristiyan kimlikler üzerinden, medya kanalýyla ajite edecek þekilde servis ediyor.


“Müslümanlarla Hýristiyanlar dost mu ki baþka sorumlu arayalým?”, “Hýristiyanlar ne zaman Ýslam'a ve deðerlerine saygýlý oldu ki bu gün olsun?” gibi sorular aklýnýza gelebilir.



Ben ise; “dünyanýn iki büyük dinini ve toplumlarýný birbiri ile vuruþturmak kimin iþine gelir?” diye düþünüyorum.


Bu gün batýda Hýristiyanlýðýn etkisi çok zayýf, din duygusu ve dini inançlar insanlarý yönlendirmede oldukça yetersiz. Seküler bir anlayýþ, bohemce ve bencil bir yaþam hâkim batýya. Ortalama batýlýlarýn ne Hýristiyanlýkla ilgileri var, ne de Müslümanlýk hakkýnda bilgileri. Ýslam ve Müslümanlýkla ilgili malumatlarý yüzeysel. Medyada çýkan olumsuz haber ve imajlara dayanarak Ýslam hakkýnda yalan-yanlýþ bilgiler ediniyorlar ve bu malumatlara göre fikir sahibi oluyorlar. Hýristiyanlar Ýslam'a karþý kültürel ve tarihi olumsuz bir bakýþa sahiplerse de, Yahudilere göre çok daha müsamahalý ve objektiftirler. Öðrenmeye, yanlýþtan dönmeye açýktýrlar.



11 Eylül öncesine kadar özgür düþünce ortamý, müsamaha, diðerine saygý, doðruyu bulma isteði gibi olumlu özellikler batýyý giderek Ýslam'a yaklaþtýrýyordu. Batý insanýnýn zihninde Ýslam merak ve heyecan uyarýyordu.

Bu durum Yahudilerin dünyadaki mevcut hakimiyetleri için ciddi tehdit oluþturuyordu ve bu tehdidin acilen bertarafýna ihtiyaç vardý. Batý ve kocaman bir Hýristiyan dünya hýzla yayýlan ve ilgi çeken Ýslam'a karþý gerilime geçirilmeli, Ýslam'ý bir tehdit olarak görmeliydi. Zira Yahudilerin batý medeniyetinin direksiyonunda kalabilmeleri için bu iki büyük dinin düþmanlýðýna, vuruþmasýna, enerjisini birbiri ile kaybetmesine ihtiyaç vardý. Bu arbede ve sis duman arasýnda Yahudiler hem gündeme gelmeyecek, hem de denge unsuru olacaktý. Ýllüzyonistlerin yaptýðý gibi dünyanýn nazarýný terör Ýslam-fundamantalizm vs gibi konulara çekerek iþlerini suhuletle yürütecekler, saltanatlarýný devam ettirecekler, kutsal hayallerini gerçekleþtireceklerdi..



Yahudiler ve Neo-Conlar 11 Eylül ve sonrasý Ýslama-fobiyi, terörist Müslüman imajýný dünyaya bu maksatla pompaladýlar. Batýnýn ve dünyanýn ilgisinin bu tarafa çekilmesi, Ýslam'a yöneliþin durdurulmasý, Müslümanlarýn zan altýnda kalmasý için bu tür malzemeleri (Üsame, El Kaide vb piyonlar vasýtasýyla) sürekli gündemde tuttular. Ýslam'ýn dünya nezdinde yayýlmasýnýn, hedeflerine tehdit oluþturmasýnýn önüne geçmeye çalýþtýlar.

Batý dünyasýnda Hýristiyanlara mal edilerek çýkarýlan Ýslam karþýtý provakatif film, yazý, haber, hakaret vs. arkasýnda da bu kesimlerin olabileceðine güçlü bir þekilde inanýyorum.



Bu tür konulardaki tecrübelerinden ve becerilerinden dolayý batýda Ýslam aleyhine çýkan kýþkýrtýcý yayýnlarýn arkasýnda Yahudilerin olduðunu düþünüyorum.



Zira, Yahudilerin en iyi yaptýðý þey baþkalarýný vuruþturarak aradan sýyrýlmak, güçlü ve dengeleyici olarak ayakta kalmaktýr.

http://www.aktifhaber.com/author_article_detail.php?id=3892
Gönderen: 12.04.2008 - 21:02
Bu Mesaji Bildir   Evrensel üyenin diger mesajlarini ara Evrensel üyenin Profiline bak Evrensel üyeye özel mesaj gönder Evrensel üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Kur'an, Þiddet ve Fitne Üzerine Bazý Tesbitler

07.04.2008 / dogus.nl

Her geçen gün ivme kazanan Ýslam karþýtlýðýnýn karþýsýnda, Müslümanlar da boþ durmuyorlar. Kimi hukuki, kimi ilmi, kimi fikri, kimi de eylemsel olarak bu çirkinliðe karþý durmaya çalýþýyorlar. Hollanda Ýslam Federasyonu'nun açtýðý dava 7 Nisan'da karara baðlanacak. Amsterdam'ýn Dam meydanýnda toplanan binlerce kiþi Wilders ve ýrkçýlýðý protesto ettiler. Pek çok ilmi ve fikri makale yayýmlandý. Ýþte bunlardan biri de Prof. Dr. Ahmet Akgündüz tarafýndan sadece Doðuþ için kaleme alýndý. Kafalarda yeni sorularýn, yeni þüphe ve istifhamlarýn oluþmasýna engel olacak bu önemli
belgeyi istifadenize sunuyoruz.

Ýslam hoþgörü dinidir; insaný en kýymetli varlýk olarak kabul eder; ma'sum insanlara karþý yapýlan tecavüz ve hücumlarý büyük günahlar arasýnda sayar. Nitekim bahsini ettiðimiz Kur'an ayeti bunu haykýrmaktadýr: 'Kim bir baþka caný öldürmek veya yeryüzünde anarþi çýkarmak gibi bir suçu bulunmadan haksýz yere bir cana kýyarsa, bütün insanlýðý öldürmüþ gibi olur. Kim bir canýnýn kurtuluþuna vesile olursa, bütün insanlýðý ihya etmiþ gibi olur. Bizim peygamberlerimiz, onlara çok açýk deliller getirdiler. Ancak bütün bunlardan sonra insanlardan çoðu yine yeryüzünde aþýrýya gitmiþ ve zulm etmiþlerdir.' (5: 32). Gerçek þu ki, Müslüman ölüme deðil, sadece hayata hizmet eder. Bu hadise sebebiyle Ýslam'ýn koyduðu iki temel hukuk prensibini asla unutmamalýyýz: Netice itibariyle Kur'an'ý veya Ýslam'ý þiddet Kitabý veya þiddet dini olarak vasýflandýranlar, ya Ýslam'a ve Kur'an'a düþmanlýklarýndan veya cehaletlerinden yahut akli dengesizliklerinden bunu yapmaktadýrlar. Bize düþen bilimle ve akýlla bunlara cevap vermektir. Bazan onlarý muhatap almamak en iyi cevap teþkil edebilir. Zira “Her üren köpeðe taþ atacak olursanýz yeryüzünde taþ kalmaz” sözü meþhur bir atasözüdür.

1- Ýslam hoþgörü dinidir
2- Savaþ Hukuku ve Barýþ Hukuku Hükümlerinin Kasten Birbirine Karýþtýrýlmasý Asla Kabul Edilemez; Wilders bunu yapmaktadýr.
3- Savaþ Zamanýnda Þiddete Karþý Çýkan Ýslam, Barýþ Zamanýnda þiddete müsaade eder mi?
4- Fitne ne demektir?
5- Bütün Dinler Ahiretin Olduðunu ve Ahirette Allahýn Ebedi bir Azabý Bulunduðunu Kabul etmektedirler

1.Ýslam hoþgörü dinidir
Dünyada ve Hollanda'da bazý siyasiler ve çevreler tarafýndan Kur'an'ýn, þiddeti ve terörü teþvik eden bir din olduðuna dair ithamlar yapýlmaktadýr. Bundan dolayý bütün dünyada bu konu tartýþýlýr hale geldi. Bu sebeple haklý olarak bazý Müslümanlar da bu konuyu sorar hale geldiler. Bize düþen meseleyi bazý yönleriyle öncelikle de Müslümanlara hitaben anlatmaktýr. Elbette ki aklý olan her insan bu sözlerimizin muhatabýdýr.
Ýslam hoþgörü dinidir; insaný en kýymetli varlýk olarak kabul eder; ma'sum insanlara karþý yapýlan tecavüz ve hücumlarý büyük günahlar arasýnda sayar. Nitekim bahsini ettiðimiz Kur'an ayeti bunu haykýrmaktadýr: 'Kim bir baþka caný öldürmek veya yeryüzünde anarþi çýkarmak gibi bir suçu bulunmadan haksýz yere bir cana kýyarsa, bütün insanlýðý öldürmüþ gibi olur. Kim bir canýnýn kurtuluþuna vesile olursa, bütün insanlýðý ihya etmiþ gibi olur. Bizim peygamberlerimiz, onlara çok açýk deliller getirdiler. Ancak bütün bunlardan sonra insanlardan çoðu yine yeryüzünde aþýrýya gitmiþ ve zulm etmiþlerdir.' (5: 32). Gerçek þu ki, Müslüman ölüme deðil, sadece hayata hizmet eder. Bu hadise sebebiyle Ýslam'ýn koyduðu iki temel hukuk prensibini asla unutmamalýyýz: Birincisi: Kur'an'ýn 'Bir suçlu bir baþka suçlunun yükünü yüklenemez' (6: 164). düsturudur. Yani bir cani yüzünden bir baþka insan asla cezalandýrýlamaz. Hukukta cezalar ve suçlar þahsîdir.
Ýkincisi ise, berâat-i zimmat esastýr. Yani suçluluðu isbat edilinceye kadar kimse suçlanamaz. Delil olmadan kimseyi cezalandýrmak adalet deðildir. Aksi isbat edilmedikçe insanlar masum kabul edilirler.
Ýslam'ýn temel anlayýþý þudur: Sen bir gemide veya bir evde bulunsan, seninle beraber dokuz masum ile bir câni de orada olsalar. O gemiyi batýrmaya ve o evi yakmaya çalýþan bir adamýn, ne derece zulm ettiðini bilirsin. Ve zalimliðini, yerlere ve göklere iþittirecek derecede haykýrýrsýn. Hattâ bir tek masum, dokuz câni olsa; yine o gemi hiç bir kanun-u adâletle batýrýlamaz.



2. Savaþ Hukuku ve Barýþ Hukuku Hükümlerinin Kasten Birbirine Karýþtýrýlmasý Asla Kabul Edilemez
Bundan birkaç sene önce Twente Üniversitesinde bir konferansa katýldým. 600 kiþiyi bulan dinleyiciler arasýndan birisi, Kur'an'ýn þiddet içerdiðini ve insanlarý þiddete teþvik ettiðini iddia etti ve bana Kur'an'dan bir ayet okudu. Meali þöyleydi: 'küfrün önderlerine karþý savaþýn. Çünkü onlar yeminleri olmayan adamlardýr. (Onlara karþý savaþýrsanýz) umulur ki küfre son verirler.' Ben ise ayetin baþ tarafýný okumasýný söyledim Okumak istemedi. Ben tamamladým. 'Eðer antlaþmalarýndan sonra yeminlerini bozarlar, ve dininize saldýrýrlarsa,….' (Kur'an, Tevbe, Ayet 12). Þu anda bazý siyasetçilerin ve Ýslam'a bu yönüyle saldýranlarýn tamamý bu þekilde davranmaktadýr ve ayetleri sadece iþlerine gelen yönlerini alarak çarpýtmaktadýrlar.
Daha önemli bir nokta da þudur: Bildiðiniz gibi, her devletin savaþ hukuku ile barýþ hukuku kurallarý ayrýdýr. Eðer siz barýþ hukuku kurallarý ile savaþ hukuku kurallarýný birbirine karýþtýrýrsanýz, o zaman Hollanda'nýn, Afganistan'da ve Türkiye'nin Kuzey Irak'ta yaptýðýna da þiddet dersiniz. Aynen öyle de Ýslam Hukukunun birinci kaynaðý Kur'an-ý Kerim'dir. Kur'an-ý Kerim'de hem barýþ dönemine ve hem de savaþ dönemine ait ayetler vardýr. Ýþte Wilders ve benzerleri, Kur'an'ýn savaþ dönemine ait bazý ayetlerini alarak, sanki genelmiþ gibi göstermektedirler. Doðrudur; Kur'an'da 109 tane Savaþ Hukuku ile alakalý hüküm vardýr. Mesela Hz. Peygamberin, Medine'yi müdafaa ederken inen bazý savaþ hükümleri bunlara misaldir.
'190. Size karþý savaþ açanlara, siz de Allah yolunda savaþ açýn. Sakýn aþýrý gitmeyin, çünkü Allah aþýrýlarý sevmez.
191. Onlarý (size karþý savaþanlarýgöz kırpma yakaladýðýnýz yerde öldürün. Sizi çýkardýklarý yerden siz de onlarý çýkarýn. Fitne, adam öldürmekten daha kötüdür. Mescid-i Haram'da onlar sizinle savaþmadýkça, siz de onlarla savaþmayýn. Eðer onlar size karþý savaþ açarlarsa siz de onlarý öldürün. Ýþte kâfirlerin cezasý böyledir.
192. Eðer onlar (savaþtan) vazgeçerlerse, (þunu iyi bilin ki) Allah gafûr ve rahîmdir.
193. Fitne tamamen yok edilinceye ve din (kulluk) de yalnýz Allah için oluncaya kadar onlarla savaþýn. Þayet vazgeçerlerse zalimlerden baþkasýna düþmanlýk ve saldýrý yoktur.' (Bakara Suresi).
Þimdi siz bu ayetleri okur da, barýþ zamanýna uygularsanýz, o zaman hata yapmýþ olursunuz. Maalesef, mesela Washington Times'ýn yazarlarýndan Cal Thomas týpký Wilders gibi davranmýþ ve bu ayetin sadece 'Onlarý yakaladýðýnýz yerde öldürün' kýsmýný alarak Ýslam'ý ve Kur'an-ý suçlamýþtýr. Doðrudur; Kur'an-ý Kerim'de 109 adet savaþ ayeti bulunmaktadýr. Ancak bunlar tamamen savaþ dönemine ait hükümlerdir. Eðer siz bu ayetlerin niçin nazil olduðunu veya hangi münasebetle Peygambere indirildiðini bilmezseniz, manayý anlayamaz ve yanlýþ hüküm verirsiniz. Yukarýda, naklettiðimiz ve tamamen savunma savaþýyla alakalý olan Bakara suresinin ayetlerini, þiddet ayetleri olarak vasýflandýrýrsýnýz. Ben bu ayetlerden bazýlarýnýn numaralarýný verebilirim: (2: 244, 216; 3: 56, 151; 4: 74, 76, 89, 95, 104; 5: 53 gibi). Maalesef dünyadaki bazý politikacýlar, Kur'an ve Ýslam Hukuku konusunda cahildirler. Bunlar Kur'an'ýn Savaþ Hukuku ile alakalý ayetlerini tahrife uðratarak; Kur'an'da, þiddeti teþvik eden ayetlerin olduðunu iddia etmektedirler. Ayrýca her konuda olduðu gibi bu konularda da genellemelere gitmektedirler. Bu sebeple, yanlýþ tefsir edilmeye çalýþýlan bazý ayetleri zikretmek istiyoruz.

A) Ayet 47:4 “(Savaþta) inkâr edenlerle karþýlaþtýðýnýz zaman boyunlarýný vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince, baðý sýkýca baðlayýn (esir alýn). Savaþ sona erince de artýk ya karþýlýksýz veya fidye karþýlýðý salýverin. Durum þu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alýrdý. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onlarýn yaptýklarýný boþa çýkarmaz..”
Bu ayet tümüyle savaþ hukukunu düzenlemektedir. Eðer bu kurallarý modern savaþ hukuku ile kýyaslayacak olursanýz, Kur'an'ýn koyduðu hükümlerin daha mükemmel ve insanlýðýn yararýna olduðunu görürsünüz. Baþka türlü izahlar tamamen çarpýtmadýr.

B) Ayet 8: 39: “Fitne ortadan kalkýncaya ve din tamamen Allah'ýn oluncaya kadar onlarla savaþýn! (Ýnkâra) son verirlerse þüphesiz ki Allah onlarýn yaptýklarýný çok iyi görür.” Bu surenin adý, savaþ ganimetleri manasýný ifade etmektedir. Hatta Ku'an-ý Kerim, ayet 8: 1'de þöyle demektedir: “Sana savaþ ganimetlerini soruyorlar …”
Bir çocuk bile, Kur'an'ýn bu ayetlerle savaþ hukukunu düzenlediðini anlar; zira bu ayetten sonra yine, Kur'an'ýn ganimetlerin taksimini düzenleyen ayeti gelmektedir.

C) Ayet 8: 60: “Onlara (düþmanlara) karþý gücünüz yettiði kadar kuvvet ve cihad için baðlanýp beslenen atlar hazýrlayýn, onunla Allah'ýn düþmanýný, sizin düþmanýnýzý ve onlardan baþka sizin bilmediðiniz, Allah'ýn bildiði (düþman) kimseleri korkutursunuz. Allah yolunda ne harcarsanýz size eksiksiz ödenir, siz asla haksýzlýða uðratýlmazsýnýz..”
Eðer bütün silah teknolojilerini ve harp taktiklerini fitnenin ve þiddetin belirtisi Kabul ederseniz, o zaman dünyadaki en büyük fitne ve þiddet, Amerika Birleþik Devletleri ve Batýlý Devletlerdir; zira bütün dünyaya silah teknolojisini veren ve hazýrlayan bunlardýr. Kur'an, Müslümanlara kendilerini harbe hazýrlanmalarý için talimat vermektedir. Bundan normal daha ne olabilir? Bu ayet de, Savaþ Hukukuna dâhildir. Keþke bütün Ýslam ülkeleri bu talimatlara uysalardý da batýlý devletler gibi kuvvetli olsalardý ve barýþ için bir denge oluþtursalardý.

D) Ayet 4: 89: “Sizin de kendileri gibi inkâr etmenizi istediler ki, onlarla eþit olasýnýz. O halde Allah yolunda göç edinceye kadar onlardan hiçbirini dost edinmeyin. Eðer yüz çevirirlerse onlarý yakalayýn, bulduðunuz yerde öldürün ve hiçbirini dost ve yardýmcý edinmeyin”.

Bu ayet de Savaþ Hukuku ile alakalýdýr. Eðer herhangi akýllý bir insan, savaþ hukukunda uzman olsun olmasýn, diyecekler ki, bu ayet savaþý ilgilendirmektedir, barýþ zamanýný deðil. Zaten bir sonraki ayeti okuyan da hemen bunu anlayacaktýr: “Ancak kendileriyle aranýzda antlaþma bulunan bir topluma sýðýnanlar yahut ne sizinle ne de kendi toplumlarýyla savaþmak (istemediklerin) den yürekleri sýkýlarak size gelenler müstesna.….”
Böylesine bir çarpýtma ne ahlakidir, ne insanidir; ayný zamanda bütün mukaddes kitaplara da hakarettir, cahillik ve ahlaksýzlýktýr.



3. Savaþ Zamanýnda Þiddete Karþý Çýkan Ýslam Barýþ Zamanýnda þiddete müsaade eder mi?
Ýslam'da soykýrýmýn olup olmayacaðýný veya insana karþý þiddet uygulanýp uygulanamayacaðýný; harp halinde bile yasak ve serbest fiilleri ayrý ayrý özetleyerek izah edebiliriz:

A) Yasak fiiller: Zulüm ve iþkence ile öldürmek; muhârip sýnýfýna girmeyen kadýnlarý, çocuklarý, sahiplerine hizmet için gelmiþ köleleri, sakat ve müzminleri, yaþlýlarý, hastalarý, akýl hastalarýný ve dünyadan el etek çekmiþ din adamlarýný öldürmek yasaktýr. Ancak bunlardan biri bedeni, fikri ve malý ile savaþa katýlýrsa, öldürülebilirler.
Ýnsan ve hayvanlarýn uzuvlarýnýn kesilmesi (müsle) de yasaktýr. Verilen söze veya muâhedeye aykýrý hareket yasaktýr. Savaþ zarureti bulunmadan ziraî mahsuller, orman ve aðaçlar yakýlamaz. Zina ve gayr-i meþrû münasebetler yasaktýr. Rehineler öldürülemez; ölülerin baþý ve uzuvlarý kesilemez ve katliam yapýlamaz. Baþta baba olmak üzere, yakýn akraba, savaþla ilgisi olmayan esnaf ve tüccarlar öldürülmez. Daha baþka yasaklar da bulunmakla beraber, biz bu kadarýyla iktifâ ediyoruz[1].

B) Normal zamanlarda yasak olduðu halde, savaþ sebebiyle serbest hale gelen fiiller iki gruba ayrýlýr:
Birinci grup; düþman þahýslara karþý yapýlmasý caiz olan fiillerdir. Savaþa katýlan düþman askerlerini öldürmek, yaralamak, takip etmek ve esir almak caizdir. Öldürülmemesi gerekenleri daha önce belirtmiþtik. Hz. Peygamber'in “Harp hiledir” hadisi gereði, düþmaný þaþýrtmak, moralini bozmak ve yanlýþ taktik ve stratejilere sevk etmek amacýyla savaþta hile yapýlabilir. Bunun hazýrlayýcýsý olan 'soðuk harp' yani 'propaganda' da caiz görülmüþtür. Düþmana her çeþit silahla hücum edilebilir. Ancak zehirli silahlarýn kullanýlmasý, hukukçular tarafýndan reddedilmiþtir. Kalelerin yakýlmasý veya düþmanýn suda boðulmasý da caiz görülmüþtür. Gece baskýný ve pusu da harbin sevk ve idaresinde caiz görülen harb vasýtalarý arasýndadýr. Bedir harbinde yapýldýðý gibi suyollarý kesilebilir veya kullanýlmaz hale getirilebilir. Düþmana haber sýzdýran casuslar ölüm cezasýna çarptýrýlýrlar. Kýsaca, yasak fiillerin dýþýnda bütün fiiller, harp zamanýnda serbest hale gelir. Bu arada hava ve deniz harbinin de caiz görüldüðünü belirtelim[2].

Ýkinci grup ise; düþman mallarýna karþý harp esnasýnda yapýlabilecek fiillerdir. Ýslâm hukuku, temelde sulh veya harp halinde her çeþit mal telefini yasaklar. Ancak harp zarureti gereði, bu kaidenin istisnalarý ortaya çýkmýþ ve düþmana ait binalarýn yýkýlmasý, aðaçlarýn kesilmesi ve ziraî mahsullerin telef edilmesi caiz görülmüþtür[3].
Harp halinde bile bu sýnýrlamalarý getiren bir dinin þiddete, insan öldürmeye, katliama ve soykýrýma müsaade etmesi mümkün deðildir.

4. Fitne ne demektir?
Fitnenin, imtihan anlamýnda kullanýlan genel tanýmýn yanýnda, biz daha çok "insanlar arasýnda fesat çýkarmak, dirlik ve düzeni bozmak, ortalýðý karýþtýrmak" gibi özel manalarý üzerinde duracaðýz. Bu nedenle Cenab-ý Hak: "... Fitne çýkarmak adam öldürmekten daha þiddetli bir günahtýr." [Bakara: 191] "... “Onlarla çarpýþýn (ve cihat edin ki) fitne ortadan kalksýn, din yalnýz Allah'ýn dini olsun." [Bakara: 191] buyurmaktadýr.
Ýnsanlarýn kafasýný karýþtýracak, þaþkýnlýða ve taþkýnlýða sebep olacak ve ihtilaf çýkaracak þekilde bazý yersiz ve yararsýz konularý gündeme getirmek de, manevi bir fesatçýlýk sayýlmýþtýr. "Kalplerinde eðrilik olanlar, fitne çýkarmak ve kendi keyiflerine göre yorumlamak için, müteþabih ayetlerin peþine düþerler. Hâlbuki onun hakiki te'vilini Allah'tan baþka kimse bilemez" [Al-i Ýmran: 7] ayeti bu duruma iþaret etmektedir.
Fitnenin, bir diðer manasý da, zalim yöneticilerin istismar aracý olmak ve onlarýn zulmüne uðramaktýr. "Rabbimiz bizi zalimlerin fitnesi kýlma. Rahmetinle bizi inkârcý güruhun elinden kurtar" [Yunus: 85]

5. Bütün Dinler Ahiretin Olduðunu ve Ahirette Allah'ýn Ebedi bir Azabý Bulunduðunu Kabul etmektedirler
Pavlos, Romalýlara yazdýðý bir mektupta demektedir ki, 'Allah insanlarý kendi itaatsizliklerinden dolayý ve bütün insanlara merhamet olsun diye ebedi hapse atacaktýr.' (Rom. 11: 32). Ebedi azap konusunda da (Matt. 25: 46) þu hakikat, Hýristiyanlýkta vurgulanmaktadýr ki, ebedi azap kesindir, nihaidir ve devamlýdýr.
Ýslamiyet'e göre de, mükâfat veya mücazat bu dünyadaki hayat imtihanýndan sonra insanlar beklemektedir. Ýyi iþler yapan ve Allah'a inanan insanlar, Allah'ýn rýzasýný kazanýrlar ve ebedi Cennet ile mükâfatlandýrýlýrlar. Sapýtanlar, Allah'ý inkar edip O'nun hükümlerini çiðneyenler ise, Cehenneme müstahak olurlar ve ebedi azap ile karþýlaþýrlar.
Bazý cahil insanlar ebedi azap ile alakalý Kur'an'ýn bazý ayetlerini okuyarak; Kur'an insanlýða karþý þiddet ihtiva ettiðini iddia etmektedirler.

Mesela 4:56 ayeti gibi ki buyruluyor: “Þüphesiz âyetlerimizi inkâr edenleri gün gelecek bir ateþe sokacaðýz; onlarýn derileri piþip acý duymaz hale geldikçe, derilerini baþka derilerle deðiþtiririz ki acýyý duysunlar! Allah daima üstün ve hakîmdir..” Böyle bir iddia bütün mukaddes kitaplarý inkârdýr ve onlara hakarettir. “Sizi sadece boþ yere yarattýðýmýzý ve sizin hakikaten huzurumuza geri getirilmeyeceðinizi mi sandýnýz?” (23: 115).

Ýslam'a göre, Cehennemin varoluþ, vücudu ve þiddetli azabýnýn, hadsiz rahmete ve hakiki adalete ve israfsýz, mizanlý hikmete zýddiyeti yoktur. Belki rahmet ve adalet ve hikmet, onun vücudunu isterler. Çünkü, nasýl bin mâsumun hukukunu çiðneyen bir zâlimi cezalandýrmak ve yüzlerce mazlum hayvaný parçalayan bir canavarý öldürmek, adalet için mazlumlara bin rahmettir. Ve o zâlimi affetmek ve canavarý serbest býrakmak, bir tek yolsuz merhamete mukabil, yüzlerce biçareye yüzlerce merhametsizliktir.
Evet, nasýl bir serseri, âsi ve raiyete tecavüz eden bir adam, oranýn izzetli hâkimine dese, "Beni hapse atamazsýn ve yapamazsýn" diye izzetine dokunsa, elbette o þehirde hapis olmasa da o edepsiz için bir hapishane yapacak, onu içine atacaktýr. Aynen öyle de, kâfir-i mutlak, küfrüyle izzet-i celâline þiddetle dokunuyor. Ve azamet-i kudretine inkâr ile dokunduruyor. Ve kemâl-i rububiyetine tecavüzüyle iliþiyor. Elbette Cehennemin pek çok vazifeler için pek çok esbab-ý mucibesi ve vücudunun hikmetleri olmasa da, öyle kâfirler için bir Cehennemi halk etmek ve onlarý içine atmak, o izzet ve celâlin þe'nidir.

Netice itibariyle Kur'an'ý veya Ýslam'ý þiddet Kitabý veya þiddet dini olarak vasýflandýranlar, ya Ýslam'a ve Kur'an'a düþmanlýklarýndan veya cehaletlerinden yahut akli dengesizliklerinden bunu yapmaktadýrlar. Bize düþen bilimle ve akýlla bunlara cevap vermektir. Bazan onlarý muhatap almamak en iyi cevap teþkil edebilir.

Prof. Dr. Ahmet Akgündüz
Rotterdam Ýslam Üniversitesi Rektörü
Gönderen: 12.04.2008 - 23:09
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Maksat kelam olsun su an offline Maksat kelam olsun  
1463 Mesaj -
Muhtazaf abimizinde yazdýðý gibi......

"Yahudiler ve Neo-Conlar 11 Eylül ve sonrasý Ýslama-fobiyi, terörist Müslüman imajýný dünyaya bu maksatla pompaladýlar. Batýnýn ve dünyanýn ilgisinin bu tarafa çekilmesi, Ýslam'a yöneliþin durdurulmasý, Müslümanlarýn zan altýnda kalmasý için bu tür malzemeleri (Üsame, El Kaide vb piyonlar vasýtasýyla) sürekli gündemde tuttular. Ýslam'ýn dünya nezdinde yayýlmasýnýn, hedeflerine tehdit oluþturmasýnýn önüne geçmeye çalýþtýlar. "

...Sorunun sorumuzun cevapý burada saklý ama þunlarýda eklemek lazým bu fitnenin içine bunlarýn fikir babalarý arsýnda daima melun ingilizler her zaman olmuþtur olacaktýrda....

Mevlaya emanet olun..gül
Gönderen: 13.04.2008 - 07:44
Bu Mesaji Bildir   Maksat kelam olsun üyenin diger mesajlarini ara Maksat kelam olsun üyenin Profiline bak Maksat kelam olsun üyeye özel mesaj gönder Maksat kelam olsun üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1382 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
VuSlaT_ZaMbaK (40), HAMAS (41), cilekesh (34), Umuda_Dogru (35), muhammed yakub (53), -selenay- (38), kiciman (53), -Dushi- (37), melike_ (44), 271277sedat (47), katade_58 (42), samimikul (52), sansarselim (39), omerbicak (47), rajaahmet (48), BETÜL SULTAN (44), Toprakkiz (38), perteviyat (54), azra aksu (51), esiir (47), eminem (44), cihann4 (41), merve987 (38), ceylan (43), byberk (39), mehmetaliakti (45), serkanberber20 (50), FTK (38), p.celik (39), keklik (38), nazan (38), GREY (54), ketcapm (39), faruk1987 (37), semanurnl (54)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.64720 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.