lopinavir ritonavir ivermectine budesonide generique luvox generique colchicine 3tc abilify aceon acepril acerpes achromycine aciphex acivir acnecolor acnefuge acticin actigall actisite active pack actonel actoplus met actos acular adalat cc adalat adapress adartrel adcirca addyi adipur advair diskus advair rotahaler aerius aerodiol aggrenox agofenac agoprim agopton agorex airol airomir akneroxid aknex aknin n aknoral albenza
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » KADIN & AiLE » KADIN EVIN GÜLÜ'DÜR

önceki konu   diğer konu
13 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ReYYaN su an offline ReYYaN  
KADIN EVIN GÜLÜ'DÜR
288 Mesaj -


Kadýn bir evde gül gibidir gül güzel kokar kadýnda bir gül gibi güzel kokmalýki görevini yerine getirmiþ olsun

Eþi evden iþi veya baþka bir amaçla giderken kapýya kadar uðurlayýp ALLAH iþlerini ras getirsin diyen bir ev hanýmý ile evden eþinin gittiðinin farkýnda olmayan býr kadýn bir tutulmaz biri gül biri diken gibidir.

Kocasý iþten gelen bir ev hanýmý eþini kapýda karþýlayýp hoþ geldin günün nasýl geçti yorgun gözüküyorsun iþlerin çokmu yoðundu demesi bir gül kokusu gibi güzeldir

yada nerede kaldýn bu saate kadar senimi bekleyeceðim demesi kadýnýn kötü kokusudur

Evin hanimi eþi gelmeden yemeðini piþirdi eþi evine girince güzelbir yemek kokusu ile karþýlastý sýcak býr yüz sýcak bir yemek ne kadar güzel olur deðilmi iþte buda kadýnýn gül kakusudur dediklerim yanlýþmý kardeþlerim
Geçimin zorlaþtýðý 1 lira nýn zor kazanýldýðý günümüzde eþinizin aldýðý bir ev ihtiyacýný veya hediyeyi kapýdayken elinden alýp hay senden Allah razý olsun gerçekten ihtiyacýmýz vardý çok güzel yapmýþýn diyen bir ev hanýmý ile neden bu markayý aldýn nerden bulursun bu kalýklarý mecbursun bizi geçindirmeye veya hiç oralý bile olmayan kadýn bir deðildir ikisi arasýnda daðlar kadar fark vardýr
Evde ihtiyaçlar arttý nasýl yapsakki diyen bir eþ ile listeyi eline veren bunlarý almayý unutma diyen kadýn bir deðildir
Bin zorluklarla alýnan ihtiyaçlarýn kadrini bilen idareli kullanan bir ev hanýmý ile har vurup harman savuran telefci kadýn bir deðildir oðlu askere gidince gelinini yanýna alan bir komþum su faturasýnýn 30 tl den 80tl ye telefon faturasýnýn 20 tl den 70tl ye çýkmasýna yedi ay dayanabildi telefonu kapattýrdý tabi gelinini tanýyýnca yýllardýr anlayamadýðý emektar eþinin gül kokan tasarrufunu öðrenmiþ oldu
Anne diyen bir çocukla annecýðým diyen çocuðubir tutmazsýnýz arasýnda çok fark vardýr mesela eþinin ismi hüseyin olan bir ev hanýmýnýn Hüseyinciðim demesiyle hüseyin demesi arasýnda çok büyük fark vardýr

Eþinin gözüne bakýp ne demek istediðini anlayýp görevini yapan eþinin buyurmasý üzerine yapan birde buyurduðu halde görevini yapmayan ev hanýmý vardýr sizce bunlarýn hangisi gül
yemek sofrasýnda bir peceteye aðzýný üç dört kez silen tutumlu ev hanýmý vardýr birde her silmede bir peçete kullanan kadýn vardýr peçete deyip geçmeyin bizim ceddimiz ýrmakta abdest alsan suyu idareli kullan der
eþi iþe çýkmadan erkenden kalkýp yemek sofrasýný hazýrlayan güzel ev hanýmý varken ayy bana nasýl kýyýyorsun sen bir çaresine bakarsýn deyip kocasýný aç olarak iþe gönderen kadýn lar çok hangisi güzel sizce


Gönderen: 24.11.2009 - 19:16
Bu Mesaji Bildir   ReYYaN üyenin diger mesajlarini ara ReYYaN üyenin Profiline bak ReYYaN üyeye özel mesaj gönder ReYYaN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ReYYaN su an offline ReYYaN  
KADIN EVIN GÜLÜ'DÜR 2
288 Mesaj -


Allahýn taktirine razý olmak gül kokularýnýn en güzelidir
bu konuda sýze býr hýkaye anlatayým ama gercek hikaye baðdatta ticaret yapan sýska çirkin biri köylerin birinden biriyle evlenmiþ Eþini badata getirince çok zengin olan komþusu kadýnýn güzelliði karþýsýnda onu kendýne alma planlarýna gýrmýþ ve kadýna demiþki sana aðýrlýyýn ýký katý altýný mýhýr olarak vereyým benýmle evlen bu çulsuz bes para etmez herife niye katlanýyorsun der kadýn da derký eðer bu ýnsanda güzel bir taraf bulmasaydý bený Allah buna yazmazdý der her evlilikte Allahýn taktiri vardýr razý olmak gül kokusudur

Þimdi birde sanal alem arkadaþlarý türedi evin ekmek getiren erkeði çalýþmýþ bir sürü insanýn aðýz kokusunu dýnlemýþ bin zahmetle evin ekmeðini getirmiþ evin gül hanýmý eþinden baskasýyla ilgilenmezken öbürü geçiyor pc basýna msn de ki arkadaslarý ile ýlgileniyor adam geliyor gidiyor kadýn bilgisayar baþýnda bir kaç kez yanlýþ oldunu söylüyor artýk baþlýyor huzursuzluk bacým sanal arkadaþlarý býrakta evýne ekmek getýren gercek arkadaþýnla ýlgilende yuvaný ve mutluluðunu kurtar inþ



ALINTI

Yazan kisi Yazarken cok heyecanli yazmis herhalde. Okurken kelimeler ardi ardina. Baslar baslamaz bir kosusturma aldi yazinin icinde beni sevinçli

Okumanizi tavsiye ediyorum.
Gönderen: 24.11.2009 - 19:19
Bu Mesaji Bildir   ReYYaN üyenin diger mesajlarini ara ReYYaN üyenin Profiline bak ReYYaN üyeye özel mesaj gönder ReYYaN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
abihayat_22 su an offline abihayat_22  
KADIN EVIN GÜLÜ'DÜR
42 Mesaj -
Ey insanlar! Doðrusu biz sizi bir erkekle bir diþiden yarattýk. Ve birbirinizle tanýþmanýz için sizi kavimlere ve kabilelere ayýrdýk. Muhakkak ki Allah katýnda en deðerli ve en üstün olanýnýz ona karþý gelmekten en çok sakýnanýnýzdýr. Þüphesiz Allah hakkýyla bilendir (her þeyden) hakkýyla haberdar olandýr”(Hücurat 49/13).

''Hepimizde baskalarina katlanacak guc vardir'' sozu bazi erkek ve kadinlar icin gecerli degil.

IMANDAN SONRA ALLAH IN BIR MUSLUMANA VERECEGI EN BUYUK NIMET SALIHA-SALIH BIR ESTIR..


ALLAH RAZI OLSUN KARDESIM
Gönderen: 24.11.2009 - 19:38
Bu Mesaji Bildir   abihayat_22 üyenin diger mesajlarini ara abihayat_22 üyenin Profiline bak abihayat_22 üyeye özel mesaj gönder abihayat_22 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
keskinmetal su an offline keskinmetal  
655 Mesaj -
iþte bu ya reyhan kardeþ yüreðine saðlýk gercekdende güzel bir paylaþým olmuþ ben hep derim kadýn olsun erkek olsun hekes kendine düþen görevini aslýyla yaparsa o evde huzur mutluluk ve bereket olur tabi burada ayrý ince noktalarda var vazifeler dýþýnda tutumlu olmak israfkar olmamaktaömemli noktalardan biri bir þeyleri yerli yerinde kullanmakta önemli müsadenle þunu eklemek istiyorum
günümüz kadýn ve erkeklerine bu lütfen okuyunuz
Gönderen: 24.11.2009 - 21:09
Bu Mesaji Bildir   keskinmetal üyenin diger mesajlarini ara keskinmetal üyenin Profiline bak keskinmetal üyeye özel mesaj gönder keskinmetal üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Dai su an offline Dai  
922 Mesaj -
evet.. kadin evin gülüdür
fazla kurumayada gelmez fazla sulamayada
dengeyi saglamak gene erkeklere düsüyor

Allah.cc her aileye huzur versin insaAllah
Gönderen: 24.11.2009 - 23:03
Bu Mesaji Bildir   Dai üyenin diger mesajlarini ara Dai üyenin Profiline bak Dai üyeye özel mesaj gönder Dai üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Elinize Saglik



Ýslâm, yaratýlýþ itibarýyla kadýn ve erkeðin eþit olarak yaratýldýðýný bildirir "Ey insanlar; Doðrusu biz sizi bir erkekle bir diþiden yarattýk..." (el-Hucurat, 49/13). Yine Ýslâm dini kadýn ve erkek arasýnda bir ayrýmýn sözkonusu olmadýðýný, doðum, ölüm ve daha sonraki hayatlarýnda bu iki cinsin birbirinden üstün bir tarafý olmadýðýný beyan eder. Çünkü insan Allah huzuruna yardýmcýsýz, tek baþýna çýkarak, hesabýný kendisi verecektir (Meryem, 19/93). Ýman sahibi, salih amel iþleyerek Allah yolundan ayrýlmayan kadýnlarýn durumu Kur'an'da "ahirette ebedî bir hayat sürüp Cennete gidecek kiþiler" arasýnda zikredilir (en-Nahl, 16/97).
Kadýnla erkek arasýndaki farklýlýk uzviyetten ileri gelmekte ve kadýnlarýn zayýf, hassas varlýklar olduðu belirtilmektedir. Bunun için fert ve toplum hayatýnda bu iki cinsin fonksiyonlarýnda farklýlýklar görülmekte ve bunda da kadýnýn korunduðu ortaya çýkmaktadýr. Ýslâm dini cahiliyyet hayatý inançlarýnda olduðu gibi kadýný ne aþaðýlara itmiþ ne de maderþahi (ailede kadýnýn hâkimiyetinin geçerliliði) bir modelle aile yaþantýsýnýn sürdürmüþtür. O, öyle bir aile modeli çizmiþtir ki, bu ailede bütün aile fertlerinin ayrý ayrý görevleri bulunmakta ve bu görevlerinde kesinlikle biribirlerine karþý haksýzlýk görülmemektedir. Ýslâm düzeni aile hayatýna getirdiði yenilikle adalette çýðýr açacak nitelikte bir modeli benimseyerek erkeðe ve kadýna aile içerisinde baský unsuru olabilecek ailenin zararýna tüm davranýþlarý ortadan kaldýrmýþtýr.
Ýslâm aile reisi olarak bu görevi erkeðe vermiþtir. "Erkekler kadýnlar üzerinde hâkimdirler (ailenin reisidirler). Bu sebepledir ki Allah bazýlarýný (erkekleri) bazýlarýnýzdan (kadýnlardan) üstün kýlmýþtýr. Bir de (erkekler onlara) mallarýndan infak etmektedirler..." (en-Nisâ, 4/34). Yine Allahu Teâla baþka bir âyette "...(Erkeklerin kadýnlar) üzerindeki (haklarýgöz kırpma gibi kadýnlarýn da erkeklerin) ma'ruf þekilde lehlerine de (haklarýgöz kırpma vardýr. Erkeklerin ise kadýnlarýn üzerinde bir dereceleri vardýr. Allah, aziz (mutlak galib)dir, hakîm (gerçek hüküm ve hikmet sahibi)dir" (el-Bakara, 2/28) buyurarak aile reisliði görevini erkeðe vermiþtir. Erkeðin aile reisliðinde, ailenin ihtiyaçlarýný karþýlamak ve aileyi her türlü dýþ tesirlerden koruma görevi de sözkonusu olduðu için ona büyük sorumluluk düþer. Buna karþýlýk erkek aile içerisinde kadýnýn þahsi malýna karýþamadýðý gibi ona bazý yükümlülükler yükleyemez. Hatta kadýn çocuða bakmak istemezse kocasýndan bir bakýcý bile isteyebilir ve ev iþlerini yapmayabilir. Ama buna raðmen bu tür ev ile ilgili iþ ve sorumluluklar kadýnýn takvasýnýn göstergesi olduðundan Peygamberimiz (s.a.s) tarafýndan teþvik edilmiþtir. Kadýn erkeðin meþru dairedeki emirlerine itaat etmekle mükellef tutulmuþtur (Ebu Davud, Nikâh, 40).
Ýslâm aile hayatýnýn devamý karþýlýklý haklarýn korunmasýyla mümkündür. "Sizin kadýnlar üzerinde haklarýnýz, kadýnlarýnýzýn da sizin üzerinizde haklarý vardýr" (Tirmizi, Radâ', 11). Karþýlýklý haklarda kadýnýn teslimiyeti ve itaatinden maksat ise kocasýna karþý vazifelerini meþru dairelerde yerine getirmesidir.
Kadýn'ýn Koca Üzerinizdeki Haklarý
Erkek ailenin geçimini saðlamakla görevli olduðu için kadýnýn maddi ihtiyaçlarýný karþýlamak ve bunu da Ýslâm dairesi içerisinde gerçekleþtirmek zorundadýr (en-Nisa, 4/34). Erkek kadýnla iyi geçinmek ve onun haklarýný korumakla yükümlüdür "...Onlarla (zevcelerinizle) iyi geçinin. Þayet onlardan hoþlanmadýnýzsa (sabredin). Olur ki bir þey hoþunuza gitmez de Allah (ü Teâlâgöz kırpma onda bir çok hayýr takdir etmiþ bulunur. (Olur ki Allah size onlardan hayýrlý evlâd ihsan eder, yahud, aranýzda muhabbet oluverir)" (en-Nisâ, 4/1 9).
Ýslâm, her þeyden önce erkeðe verilmiþ olan aileyi yönetmek ve reislik yetkisini kötüye kullanmayý yasaklar. Bundaki amaç aile düzeninin korunmasýdýr. Bu bakýmdan erkeðin bu þekilde bir imtiyazý kadýn üzerinde zulümkâr bir þekilde kullanmasý caiz deðildir. Ancak böyle bir iliþki sonucu kadýn ve erkek arasýndaki iliþkiler normal seyrinde gidebilir.
Ýslâm, kadýnýn sosyal iliþkiler yönünden yeteneklerini ve yeterliliðini, mümkün olan azami düzeyde meþru daireler içerisinde kullanmasýna izin verir. Yine bu sosyal çerçevede en güzel þekilde müslümanlara yardýmcý olmasý için çalýþma ve faaliyetleri yerine getirme, ilim öðrenme özgürlüðünü verir (Buhârî, Ýlim, 36;Ýbrahim Cemal, Müslüman Kadýnýn Fýkýh Kitabý, terc. Beþir Eryarsoy, Ýstanbul 1987, s. 483 vd.).
"Kadýn eðe kemiði gibidir. Eðer onu doðrultmaya kalkarsan kýrýlýr. Mutlu olmak istersen o eðrilikle birlikte kabul et" (Buhârî, Nikâh, 79). "Sizin en hayýrlýnýz hanýmýna karþý en iyi olandýr" (Tirmizi, Radâ, 11; Ýbn Mace, Nikâh, 50). Bu hadislerden Peygamberimizin kadýnlar konusunda müslümanlarý sürekli uyardýðý ve onlarla iyi geçinmeyi tavsiye ettiðini öðreniyoruz. Kadýn dövülmez, nasihat edilir. Yalnýz kadýn âsî olur erkeðini Ýslâmî ölçülerde dinlemezse ve mahrem olmayan kimselerle oturup kalkar ve erkeðin malýný savurganlýkla harcar, aile sýrlarýný dýþarý çýkarýrsa önce uyarýda bulunulur, bunun þiddeti biraz arttýrýlýr ancak yine fayda saðlamýyorsa duruma göre korkutmak için biraz dövülebilir (en-Nisa, 4/34). Ancak bu da fayda vermiyorsa dövülmemelidir.
Kocanýn Kadýn Üzerindeki Haklarý
"Erkekler kadýnlar üzerinde yönetici (kavvâm) dýrlar. Çünkü Allah kimini kiminden üstün kýlmýþtýr ve çünkü erkekler (kadýnlara) mallarýndan harcamaktadýrlar" (en-Nisa, 4/34). "Ýyi kadýnlar; gönülden boyun eðenler ve Allah'ýn korunmasýný emrettiðini kocasýnýn bulunmadýðý zamanlarda koruyanlardýr... " (en-Nisa, 4/34).
Kadýnlar kocalarýna karþý itaatli ve saygýlý olmalýdýrlar ki koca da aile içerisinde gereði gibi vazifelerini yapabilsin. Kadýn meþru þartlarda kocasýna itaat etmekle mükelleftir. Ayrýca yaptýðý ev iþleri ve çocuk yetiþtirme ise kadýnýn takvasýný artýran hususlardýr. Çünkü Ýslâm böyle bir sorumluluðu kadýna þart koþmamýþ, teþvik ederek Allah'ýn rýzasýný kazanacaklarýný bildirmiþtir.
Erkekler kadýnlardan, kadýnlarda bulunmayan bazý doðal nitelik ve güçlere sahip olduklarý için üstündürler. Yoksa bu onlarýn þeref ve fazîlet bakýmýndan üstün olduklarý anlamýna gelmez (Mevdûdî, Tefhimu'l Kur'an, I, Ýstanbul 1986, s. 317, 318). "Kadýn beþ vakit namazýný kýlar, yýlda bir ay orucunu tutar, ýrzýný korur ve kocasýna itaat ederse cennet kapýlarý ona açýktýr" (Buhârî, Miskat, II, 202). Yalnýz buradaki itaat Allah'ýn emirleri çerçevesinde olacaðýndan kocanýn bunu hiçe saymasý durumunda kadýnýn kocasýna karþý itaatý gerekmez. Çünkü Allah'a itaat, kocaya itaatten önce gelir.
Ailede karý-koca arasýnda karþýlýklý tatmin gerekli olan bir ihtiyaç olduðundan her iki tarafýn bunu gözardý etmesi doðru deðildir. Normal hallerde kadýn kocasýnýn bu durumunu bilmeli ve ona karþý saygýlý olmalýdýr. Ýslâm yaradýlýþ bakýmýndan kadýn ve erkeðin eþit olduðunu savunur. Erkek-kadýn eþitliðinde dünyaya ait cezalarda da fark bulunmaz. Kadýna karþý iþlenen suçlarla, erkeðe karþý iþlenen suçlarýn cezasý aynýdýr. Mirasta kadýnýn erkeðin yarýsý kadar hisse almasý kadýný küçültücü bir hareket olmadýðý gibi eþitsizlik de deðildir. Ýslâm'ýn kadýna bakýþý ve erkeðin onun iþlerini çekip çevirmekle yükümlü oluþu, evliliðinden önce gerekli harcamalarý yapma görevini kadýnýn velisine vermiþ olmasý, evliliðinden sonra ise bu harcamalarý kocasýna yüklemiþ olduðu hususu bilindiðinde, Allah'ýn bu konuda ne gibi bir hikmet murad ettiði açýkça anlaþýlýr.
Kadýn, almýþ olduðu mirastan erkeðe sadece gönül rýzasý ile olanýn dýþýnda hiç bir þey harcamamakta serbesttir. Buna karþýlýk erkek, her durumda harcamak görevi ile yükümlüdür. Böylelikle kadýn miras almakla birlikte ona el de sürmeyebilmektedir (Ýbrahim Cemal, a.g.e. s. 485).
Allahu Teâlâ kadýný evin sahibesi olarak yaratmýþtýr. Erkek ailenin geçimini saðlamak, mal kazanmakla görevli olduðu gibi, kadýn da bu mallarý evin iþlerini gereken þekilde yürütmek üzere harcamakla yükümlüdür. Çünkü kadýn, kocasýnýn evinin çobanýdýr. Bunun dýþýnda Ýslâm, evin dýþýnda kalan görevlerin hiçbirinde kadýný yükümlü tutmaz. Kur'an "Ve evlerinizde oturunuz" (el-Ahzâb, 33/33) âyetiyle kadýný evinde oturmaya teþvik etmiþtir. Ancak bazý hallerde kadýnýn evin dýþýna çýkmasý gerekebilir. Meselâ; kadýnýn iþlerini görüp gözetecek erkeðin bulunmamasý, yahut ailenin içinde bulunduðu sýkýntýlar dolayýsýyla evin dýþýnda çalýþmak zorunda kalmasý, erkeðin geçim sýkýntýsý içerisinde bulunmasý, hasta olmasý, geçimi saðlamaktan âciz olmasý bu türden þart ve durumlarla karþý karþýya kalýnmasý halinde Ýslâm hukukunda bir geniþlik ve bir çýkar yol sözkonusudur. "Allah, siz kadýnlara ihtiyaçlarýnýz için dýþarý çýkmanýza izin vermiþtir. (Buhârî-Müslim). Ancak bütün bunlara karþýn içinde bulunduðumuz koþullarda ne kadar Ýslâmî ölçülere uyarsa uysun müslüman bir kadýn çarþýda-sokakta, iþ hayatýnda kötülerin gözünden kendini koruyamamaktadýr. O bakýmdan geçimi zor þartlar içerisinde olsa da kadýnlar sokaklardan uzak olmalýdýr.
Ýslâm kadýna evinde görev vererek, çalýþma problemini ortadan kaldýrmaktadýr. Ýslâm, harem ve selâmda ihanete uðrayan insan ruhunu ayný anda kurtaracaktýr. (Seyyid Kutub, Ýslâm Kapitalizm Çatýþmasý, Ýstanbul 1988, s. 129; Ayrýca bk. Said Havva, Ýslâm, terc. Said Þimþek, Ankara ts., s. 197 vd; Ýbrahim Cemal, a.g.e. s. 481 vd; Mustafa Sibai, Kadýnýn Yeri, Ýstanbul 1988, s. 57 vd.; Abdullah Nasuh Ulvan, Ýslâmda Aile Eðitimi, I, s. 221 vd.; Ömer Ferruh, Ýslâm Aile Hukuku terc. Yusuf Ziya Kavakcý, Ýstanbul 1976, s. 228 vd; Hz. Peygamber ve Aile Hayatý, Komisyon, Ýstanbul 1989, s. 171 vd.; M. Ali Haþimi, Kur'an ve Sünnette Müslüman Þahsiyeti, terc. Resul Tosun, Ýstanbul 1988, s. 63 vd.).
ALINTI

Gönderen: 25.11.2009 - 00:08
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ReYYaN su an offline ReYYaN  
288 Mesaj -
Hepinize paylasimlarinizdan dolayi tesekkür ederim Güle Güle
Gönderen: 07.12.2009 - 14:22
Bu Mesaji Bildir   ReYYaN üyenin diger mesajlarini ara ReYYaN üyenin Profiline bak ReYYaN üyeye özel mesaj gönder ReYYaN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
calikususen su an offline calikususen  
ya koca her tartışmada artık seni isdemiyorum deyip boşamayla tehtit ederse
36 Mesaj -
hani kadýn evin gülüydü niye dikenleri koparýlýp dikeninin oluþmasýna müsade edilmiyor
sevgi hükmetmekmi anlaþmakmý?
niye iþine gelmeyen bir yanda kendi isdeði doðrultusunda emrivaki yapabiliyor
beki buna yapan bir kocanýn ahlak ve saðlýk bakýmýndan normal olduðu söylene bilirmi
benimle uðraþma bak kadýn eðekemiðinden yaratýlmýþ ben cokmu kötüyüm
niye beni olduðum gibi kabul etmiyorsun deðince ben seni dos doðru yapmasýný bilirim
diye hanýmýný kýran bir erkek nasýl daha eskisi gibi tatlý dil güler yüz bekleyebilir
lütfen birbirimizin sorunlarýnada bir care bulmaya calýþalým
evet allah büyük elbetde bir cýkýþ yolu gösderir
fakat sadece iyi gün dostu olup yiðip icdiðimi bile baþýma kalkan bir kocayla
hayat devam edermi?
hem suclu hem güclü
allahým zalimlere zulumlerini söyleyin diyor anladýðýma göre
fakat bunu baþkaldýrý olarak deðerlendiren ve kendini örnek müslüman kabul eden bir insana nasýl izah edilir
paylaþýmlarýnýzý rica ediyorum!sıkıntılı
Gönderen: 16.12.2009 - 13:47
Bu Mesaji Bildir   calikususen üyenin diger mesajlarini ara calikususen üyenin Profiline bak calikususen üyeye özel mesaj gönder calikususen üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Boþanmak ve nikahý bozan þeyler

Sual: Dinimizde boþanmak hakkýnda geniþ bilgi verir misiniz?
CEVAP
1- Boþamak için kullanýlan kelimeleri erkeðin hanýmýna karþý söylemesi ile talak yani boþama hasýl olur. Boþamak için kullanýlan sözler iki çeþittir: Açýk sözler ve Kinayeli sözler.

"Sen benden boþ ol", "Ben seni boþadým" gibi sözler açýk sözdür. Bu sözleri, þaka olarak veya þaþýrarak da söylediði anda, manasýný bilmese bile, boþamýþ olur.

"Seni býraktým, seni terk ettim" kelimeleri açýk söz kabul edilir. Bir veya iki defa böyle açýk sözle boþamaya, yani geri dönüþü mümkün olan boþamaya talak-ý rici denir. Ama yine de üç haktan biri gitmiþ olur. Bu sözlerden herhangi biri bir defa söylendiðinde, piþman olunmuþsa, eski nikaha dönmek niyetiyle hanýmýnýn elini tutar veya öperse, tekrar nikah yapmadan iki bað ile evliliðe devam eder.

2- Evlilikte üç bað vardýr. Yani, boþama sözleri üç defa tekrarlanýrsa, "Seni boþadým, boþadým, boþadým" derse, veya "Seni üç defa boþadým" derse üç baðý birden koparmýþ, geri dönüþü olmayacak þekilde boþamýþ olur. Böyle üç kere boþayýnca talak-ý rici, talak-ý baine dönmüþ olur.

3- "Babanýn evine git!", "Defol git!", "Cehenneme git!", "Senin kocan deðilim artýk" gibi, baþka manalarda da kullanýlan sözler kinayeli, kapalý sözlerdir. Bu sözler, boþamak niyeti ile söyleyince boþamýþ olur. Buna bain talak, yani iddet müddeti içinde geri dönüþü olmayan kesin boþama denir.

Bu þekilde boþamada, iddet müddeti geçip yeniden nikah yapýlmadýkça bir araya gelinemez.

4- Kayýnpederine "Ben senin kýzýný istemem, kime ister ise varsýn" demek ve hanýmý gezmek için izin istediðinde, "Ben seni ip ile baðlamadým git", "Ýstediðin yere gidersin. Bana haným olmazsýn" veya "Artýk ben seni istemem”, "Seni boþamak istiyorum" gibi þeyler söylese, boþamak niyet etmedikçe, boþamýþ olmaz.

5- "Þart olsun", "Dilediðini yap!" sözleri, boþamak manasýna kullanýlan yerlerde, hanýmýna böyle söyleyince, niyet etmese bile, bir bain talak olur.

6- Hanýmýna, anam, kýzým, kardeþim demekle boþama olmaz. Fakat (Þimdiden sonra anam, kýzým veya kardeþim ol) derse boþama olur. Bu bir talak-ý bain olur.

7- Kinayeli sözle boþamada, bain talak iddetinde, hanýmýnýn odasýna giremez. Kadýn süslenemez, koku sürünemez, yabancý kadýn gibi talak veren kocasýndan uzak durur. Ýddet sonunda yeniden nikah lazýmdýr.

8- Boþamada, sayý bildirilmezse bir boþama olur. Üç veya fazla sayý söylerse, üç talak ile boþamýþ olur. "Bedenimdeki kýllar adedince" veya "Denizdeki balýklar adedince" yahut "Gökteki yýldýzlar kadar" veya "Üçten dokuza" deyince, yine üç boþama olur.

9- Hanýmýný boþayan erkeðin akýllý ve uyanýk olmasý gerekir. Sarhoþun, hastanýn ve tehdit edilenin sözü ile veya mektubu ile, e-maili ile, faksý ile boþama geçerli olur. Bunlar kadýnýn eline vardýðý anda, boþ olur. Yani kadýn bu boþamayý öðrenince, haberdar olunca boþama gerçekleþmiþ olur.

10- Delinin, bunaðýn, baygýnýn, uyuyanýn ve hastalýkla ve kýzarak dalgýn olanýn söylemesi ile boþama olmaz. Kýzarak dalgýn olmak, söylediðini bilmemek demektir. Bu da iki türlü olur:

a) Manasýný bilmeden, kast ve arzu etmeden söyleyince, boþama olmaz. Bu kinaye sözler içindir. Yoksa açýk kelime ile yani seni boþadým dese, kast ve arzusu olmasa bile yine talak vaki olur.

b) Manasýný bilerek ve isteyerek söyleyip, sonra söylediðini bilmemek, hatýrlamamaktýr. Bu sözünü iki þahit iþitip, sonra söylerlerse, boþama olur. Yani seni boþadým der, fakat sonra bunu hiç hatýrlamaz, sen böyle demiþtin denilince hayýr ben hiç hatýrlamýyorum, böyle bir þey söylemedim derse, eðer iki þahit, evet biz duyduk bu hanýmýný boþadý derse, o zaman boþama vuku bulur. Demezlerse, adam inkâr ettiði için boþama vaki olmaz.

11- Hiç iliþki olmamýþ veya bir odada veya tenha bir yerde hiç beraber kalýnmamýþ ise, bir kere boþayýnca, kadýn iddet beklemeden ayný gün bile, baþkasý ile evlenebilir.

12- Kocasýna veya baþkalarýna dili ile, hareketleri ile sýkýntý veren, herhangi bir farzý yapmayan, mesela farz namazlarý kýlmayan, fuhuþ þüphe olunan kadýný boþamak þart deðildir müstehaptýr, boþamak iyi olur.

13- Farzý yapmayan mesela namazýn farz olduðuna inandýðý halde kýlmayan kadýný boþamamak günah deðildir. Kocasýnýn ona güzellikle namaz kýldýrmaya çalýþmasý gerekir, çalýþmazsa günaha girer.

Evlilik vazifesini yapamayan, mesela büyü yapýlmýþ, iliþkiden aciz olan erkeðin hanýmý ayrýlmak isterse, bunu boþamasý vacip olur.

14- Hanýmýna baþka baþka üç zamanda birer kere boþarsa veya bir defa, "Üç kere boþadým" derse, geri dönüþü olmayacak þekilde nikah bozulmuþ olur.

Bu kadýný tekrar alabilmek için, hulle lazým olur. Hulle demek, kadýn baþka erkekle nikahlanýp, düðün olup, iliþki olup, o erkek de boþayýp ve bundan sonra, tekrar iddet zamaný geçmek demektir. Ancak bundan sonra, birinci kocasý yeni bir nikah ile tekrar alabilir.

Bu ise, bir erkek için zillettir, aþaðýlýktýr. Allahü teâlâ, erkeklere boþamak hakkýný verdi ise de, bu hakký geliþi güzel kullanmamalarý ve kadýnlar, erkeklerin elinde oyuncak olmamalarý için, erkeklere bu hulle zilletini yüklemiþtir. Hulle korkusundan müslüman bir erkek, boþama lafýný aðzýna bile alamaz. Aile arasýnda boþanmak lafý, þakasý olamaz.

15- Korkutmak için þaka için de olsa boþama sözlerini hiç kullanmamalýdýr. Hatta ayrýlmaya karar verilse bile yine bu kelimeleri kullanmamalýdýr. Daha sonra ayrýlmaktan vazgeçilebilir. Yakýnlarý ile dostlarý ile istiþare edip ayrýlmaya kesin karar verildikten sonra bir talak vermelidir. Hiçbir zaman üç talak birden vermemelidir. Zaten üç talak birden vermek günahtýr. Hayat þartlarý insaný birçok þeye katlanmayý gerektirebilir. Olmaz denilen þey olabilir. Bir talakla boþama yapýlýrsa kapý tamamen kapatýlmamýþ olur. Boþamamak bir risk getirmez; ancak boþamak hele üç talak vermek çok büyük risktir. Telafisi mümkün olmayabilir.

16- Ýddet, boþanmadan sonra, kadýnýn yeniden evlenmesi haram olan zamandýr. Ýlk temizlik baþýndan, üçüncü hayzýn sonuna kadar olan zamandýr. Hayz görmüyorsa, talak için üç ay, ölüm için dört ay on gündür.

17- Hanýma karþý iyi huylu, güler yüzlü olmalý. Onun yanlýþ hareketlerine, akla uymayan sözlerine ve iþlerine sabretmelidir. Onunla tatlý konuþmalý. Onun seviyesine ve aklýna uymalýdýr. Onunla þakalaþmalý, oynamalýdýr. Yemede, giyinmede, gücü yettiði kadar eli açýk olmalýdýr.
Dinimizde, kadýnlarýn bilmesi farz olan þeyleri, elbette öðretmelidir.

Hanýmýnýn giyinmesinde, evden dýþarý çýkmasýnda, çok sýký davranmamalý ve baþý boþ da býrakmamalýdýr. Kendini ve hanýmýný þüpheye, iftiraya düþürecek hallerden sakýnmaya çok önem vermelidir. Hanýmýný, yabancý erkeklerin bulunduðu yerlere göndermemeli, yabancýlarý görmesine mani olmalýdýr.

Ev iþleri ile vakit geçirmesi, onun zevki olmalý. Ona sert davranmamalý. Þaka olarak da, kýzgýn olunca da, hiçbir zaman boþamak lafýný aðza almamalý, bir defa daha evlenmek lafý etmemelidir.
Gönderen: 16.12.2009 - 21:46
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Sual: Nikahý bozan þeyler nelerdir?
CEVAP
Boþadým demek, boþamak niyetiyle kinaye sözler söylemek, mesela hanýmýna çýk git demek. Bir de küfre düþürücü söz söylemek.

Sual: Hanýma çýk git (defol git) dedi isek nikah bozulur mu?
CEVAP
Def ol git demekle nikah bozulmaz. Eðer niyeti boþamak ise, yani artýk senden ayrýldým, boþ ol anlamýnda ise, o zaman bir talak-ý bain olur. Ýddet müddeti geçtikten sonra nikah etmek gerekir.

Sual: Ýnsan hanýmý ile tartýþma esnasýnda ben seni býraktým derse nikah bozulur mu yoksa boþadým demediði müddetçe nikah bozulmaz mý?
CEVAP
Býraktým = boþadým demektir. Bir talakla boþamýþ olur.

Sual: Ýnsan elfaz-ý küfür söyleyince imaný ve nikahý gidiyor mu?
CEVAP
Evet imaný da nikahý da gidiyor.
Boþamak ayrý, küfre düþmek ayrý. Bu talak sayýlmýyor. Yani baðýn biri kopmuyor. Bin kere küfre düþse bin kere nikah tazelemek gerekir, fakat bu talak sayýlmaz.

Sual: Bir talak-ý bain olunca, bir boþama olduðunda, iddet müddeti boyunca bu karý koca ayrý mý olurlar? Ayný evde kalabilirler mi? Konuþmalarý, görüþmeleri, uygun olur mu?
CEVAP
Aynen yabancý gibi olur. Adam fasýksa ayný evde beraber kalmamalýdýr. Salih ise haramdan korkacaðý için ayný evde kalabilir. Ancak yabancý gibi durur. Zaruretsiz konuþamazlar. Oturup beraberce yemek bile yemeleri caiz olmaz.

Sual: Üçten dokuza þart etmek nedir? Dinimizce sakýncasý nedir? Böyle þart edenin ne yapmasý gerekir?
CEVAP
Üçten dokuza demek galattýr, abartmalýdýr. Hepsi üçtür fazlasý fazladýr. Üç talakla haným boþanýnca bir daha o erkekle evlenemez.

Sual: Erkek talak verse, haným duymadýðý müddetçe, boþ olur mu?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Biri, hanýmýný herkesin yanýnda boþasa, hanýmý bunu 20 yýl sonra duysa, 20 yýl sonra mý boþ olur?
CEVAP
Evet.

Sual: Kinayeli sözle hanýmýný boþayan, sonra bunu kasten inkâr etse, yine boþamýþ olur mu?
CEVAP
Evet boþamýþ olur.

Sual: Talak-ý rici ile boþayan, boþadýðýný hatýrlatmak niyetiyle, birkaç defa (Artýk iþin bitmiþtir) dese, talak-ý selase olur mu?
CEVAP
Evet.

Sual: Hanýma (Senden ayrýlmak istiyorum) demekle talak olur mu?
CEVAP
Ýstiyorum demekle talak olmaz.

Sual: Ýki talak-ý bainden sonra bir talak-ý rici verilse, üç talak olur mu?
CEVAP
Evet.

Sual: Kayýnpedere boþamak niyetiyle (Kýzýný götür) dedim. Haným duymazsa talak vaki olur mu?
CEVAP
Olmaz.

Sual: Hanýma (Ýzmir’e varýnca seni boþayacaðým) dedim. Böyle söylemekle talak vaki oldu mu?
CEVAP
Hayýr. Ýstikbal manasýndaki sözle, talak vaki olmaz.

Sual: Hanýma (Annen bize gelirse, þart olsun seni boþarým) dedim. Annesi bize geldi. Talak-ý rici mi oldu?
CEVAP
Evet.

Sual: Oðluma, (Evime girersen, hanýmým boþ olsun) dedim. Kavga esnasýnda istemeyerek girmiþ. Talak-ý rici oldu mu?
CEVAP
Evet.

Sual: Talakta kullanýldýðýný bilmeyenin þart sözü ile talak olur mu?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Hamile kadýnýn da boþanmasý sahih midir?
CEVAP
Evet sahihtir.

Sual: Hanýmdan ayrýlmak günah mýdýr?
CEVAP
Hanýmdan ayrýlmak günah deðildir, helaldir. Ancak Allahü teâlâ, helal da olsa, talaký sevmez. Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Allahü teâlânýn hiç sevmediði helal þey, talaktýr.) [Hakim]
Gönderen: 16.12.2009 - 21:48
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Sual: Bir kimse, hanýmýna “Seni boþadým” dese, sonra, þakadan boþamaktan vazgeçtiðini bildirse, boþamaktan vazgeçmiþ olur. Hadis-i þerifte, (Üç þeyin þakasý da, ciddisi gibi sahihtir. Nikah, boþamak, boþamaktan vazgeçmek) buyuruldu.
Boþamaktan vazgeçince, yine üç talak baki mi, yoksa birisi gitmiþ olur mu?
CEVAP
Þakadan boþayýnca da bir talak vermiþ oluyor, iki talak kalýyor. Rici talakta erkek, iddet zamaný içinde, söz ile veya fiilen, eski nikaha dönebilir. Yani hanýmý istemese de, nikah yapmadan evliliðe devam eder. Tekrar almak için, Hanefi ve Maliki’de þahide lüzum olmadan, (Önceki nikaha döndüm) demesi yetiþir. Yahut, önceki nikaha dönmek niyeti ile öpmesi veya þehvetle elinden tutmasý da yetiþir. Nikah tazelenmiþ olur. Þafii ve Hanbeli’de ise, iki þahit yanýnda, (Önceki nikaha döndüm) demesi lazýmdýr. Fakat, velinin bulunmasý ve izin vermesi gerekmez.

Sual: Beyime büyü yapýlmýþ, evlilik vazifesini yapamýyor, ayrýlmak istiyorum. Beyimin beni boþamamasý günah deðil mi?
CEVAP
Evlilik vazifesini yapmaktan aciz olan erkeðin hanýmý ayrýlmak isterse, kocasýnýn bunu boþamasý vacip olur. Yani boþamamasý günahtýr.

Sual: Uzun zaman ayrý kalmakla nikah bozulmuþ olur mu?
CEVAP
Uzun zaman ayrýlmakla nikah bozulmuþ olmaz. Boþanmadýkça boþanýlmýþ olmaz.

Sual: Deliren kimsenin nikahlarý devam eder mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Düðünde oynamak nikahý giderir mi?
CEVAP
Halk arasýnda bu çok yaygýn, düðünde karý koca oynarsa nikah gider diyorlar. Bu bazý din cahillerinin uydurmasýdýr. Çýrýlçýplak soyunsalar da nikaha zarar vermez.

Haram ayrý, günah ayrý, nikah ayrýdýr. Orada haram iþlenir ve bu harama önem verilmezse, (Herkes yapýyor biz de yapsak ne çýkar) diyerek günaha önem vermezse o zaman küfre düþer, küfre düþenin nikahý da gider. Açýk gezenin durumu da böyle. Açýk gezmenin günah olduðunu bilir, ama (Mecburen açýk geziyoruz) derse küfür olmaz. (Açýk gezmek günah deðil, bu kadar günahýn ne önemi var) gibi diyerek, günah küçümsenirse küfür olur. Ýçki içmek de böyledir.

Sual: Boþ ol demekle kadýn boþ mu olur? Boþamak öyle kolay mý? Erkeðin bunu söylemeye üç kere hakký varmýþ, üçüncüsünde o kadýnla bir daha evlenemezmiþ. Bunlar Kur'anda var mý?
CEVAP
Dinde delil sadece Kur'an deðildir. Öyle olsaydý, Allahü teâlâ Kur'aný gönderirdi, alýn bununla amel edin derdi, Peygamber göndermezdi. Allahü teâlâ, Peygamber efendimize, (Kur’aný insanlara açýkla) buyuruyor. Her þey Kur’an-ý kerimde açýkça yazmaz. Onun için hadis-i þerifler ve âlimlerin açýklamasý da delil olur.

Konu ile ilgili üç âyet-i kerime meali:
(Boþanmýþ kadýnlar, üç ay iddet müddeti beklerler.) [Bekara 228)

(Boþanma iki defadýr. Ya iyilikle tutulur, veya iyilikle býrakýlýr.) [Bekara 229]

(Eðer erkek kadýný, üçüncü defa boþarsa, ondan sonra kadýn bir baþka erkekle evlenmedikçe onunla evlenmesi kendisine helal olmaz. Eðer bu kiþi de o kadýný boþarsa, [her iki taraf da] Allah’ýn sýnýrlarýný muhafaza edeceklerine inandýklarý takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah’ýn koyduðu sýnýrlarýdýr.) [Bekara 230]

(Bu söylenenler Allah’ýn koyduðu sýnýrlardýr. Sakýn onlarý aþmayýn. Kim Allah’ýn sýnýrlarýný aþarsa iþte onlar zalimlerdir, yani kâfirlerdir.) [Bekara 229]

Sual: Bir ateist ile talak üzerine konuþuyorduk. “Bir söz ile talak olur mu?” dedi. Ne cevap vermeliyiz?
CEVAP
Bu hüküm, Müslümanlar içindir, ateistler için deðildir demeniz yetiþir. Din öyle diyorsa öyledir.
Müslüman için durum þöyledir:
Bir söz ile [boþadým demekle] insanýn hanýmý yabancý olduðu gibi, bir söz [nikah] ile de elin kýzý, bizim hanýmýmýz olur.

Bir söz ile [kelime-i þehadet ile] müslüman olur. Bir söz ile [Mesela Allah yok demekle] insan kâfir olur.
Kanunlar bir Evet ile çýkar, bir Hayýr ile reddedilir.

Bütün hayatýmýz bir evet ve hayýr ile cereyan eder. Günlük iþlerde bunu ateist de bilir ve yapar, ancak söz konusu din olunca, ateistliðini gösterir. Unutmamalý ki, Allahü teâlâ, Cenneti boþuna yaratmadýðý gibi, Cehennemi de boþuna yaratmadý.

Tehditle talak
Sual: Hanýmýna zulmeden, döven, dine uymasýný yasaklayan, kocalýk vazifesini yapmayan, eve barka girmeyip nafakasýný bile vermeyen, buna raðmen onu boþamayan sadist bir erkeðe, kadýnýn yakýnlarý, (Karýný boþa yoksa seni öldürürüz) diye tehdit etseler, o da korkup hanýmýný boþasa, bu boþama dinen sahih olur mu?
CEVAP
Evet sahih olur. O kadýn iddet bittikten sonra baþkasýyla evlenebilir. Evlendikten sonra da artýk o kadýný geri alamaz. Din kitaplarýndaki ifade þöyledir:
Tehdit edilen kimsenin sözü, mektubu, telefonu, mesajý ile talak yani boþama Hanefi mezhebinde sahih olur. Diðer üç mezhepte sahih olmaz. Tehdit bittikten sonra, tehdit edilerek karýsýný boþayan kimsenin, kadýn baþkasýyla evlenmemiþse ve eski kocasýyla da evlenmek istiyorsa, boþadýðý kadýný, iki talak hakký daha olduðu için tekrar nikâh ederek almasý sahih olur.

Talak-ý bain ve talak-ý rici
Sual: Talak-ý bain ile talak-ý rici arasýndaki fark nedir?
CEVAP
Talak, boþamak demektir. Talak-ý bain kesin boþama demektir. Talak-ý rici, açýk boþamadýr. Mesela seni boþadým denirse, talak-ý rici olur. Ama istediði zaman, eski nikahýna dönebilir. Ýddet bitene kadar dönmezse, talak-ý rici, talak-ý bain halini alýr. Üç talak hakkýndan birini kaybetmiþ olur.

Talak-ý bainde ise, kinayeli sözlerle kadýn boþanýr. Mesela boþamak niyetiyle, (babanýn evine git) demesi gibi. Ýddet bitmeden artýk o kadýnla evlenilemez. Boþama niyeti olmadan söylerse talak olmaz.

Talak-ý ricinin, talak-ý bainden farklý yönleri þunlardýr:
1- Nikahý yenilemek gerekmez. Eski nikaha döndüm diyerek hanýmýnýn elini tutmasý yeter. Bainde ise, iddet bitmeden nikah yapýlamaz. Ýddet bitince de, kadýn razý olursa ancak nikah yapýlabilir.

2- Mehri çoðaltmaya gerek kalmaz. Bainde ise, yeni nikah olacaðý için arzu ettiði mehri isteyebilir.

3- Þahitsiz evlenebilir. Bainde ise, iddet bitince iki þahit þarttýr. Çünkü bu yeni bir evliliktir.

4- Kadýn razý olmasa da erkek ben eski nikahýma döndüm demesi yeterlidir. Bainde ise, kadýn razý olmadan evlenilemez.

5- Ýddet müddeti içinde, karý kocadan biri ölürse, biri diðerine mirasçý olur. Bainde mirasçý olamaz.

6- Ýddet müddeti içinde erkek ölürse, kadýnýn iddeti, ölüm iddeti olur, yani dört ay on gün bekler. Bainde ise, normal iddeti bitince, baþkasý ile evlenebilir.

7- Kadýn, riciden sonra süslenebilir. Ama bainde, iddet müddeti içinde süslenemez.

8- Kadýn, kocasý ile ayný evde kalabilir. Bainde ise kalamaz. Ancak ayrý odada kalabilir. Yani ona yabancý durumdadýr.

9- Talak-ý rici, nikahý kökten söküp atmaz, ona bir gevþeklik meydana getirir. Rici, yaralamaya, bain ise öldürmeye benzer.

10- Îlâ, Zýhar geçerli olur, kazf ederse li’an gerekir.

Îlâ: Hanýmýna, dört ay veya daha çok zaman veya zaman söylemeyerek, (Sana yaklaþmayacaðým) diye yemin etmektir. Dört ay içinde yaklaþmazsa, bir talak-ý bain olur. Dört ay içinde, yemini bozarsa, hanýmý boþ olmaz. Yemin kefareti verir.

Zýhar: Erkeðin, hanýmýný veya yüz, baþ, ferç gibi bir organýný, mahreminin bakmasý haram olan yerine benzetmesidir. (Senin baþýn anamýn sýrtý gibidir) demek gibi. Kefaretsiz hanýmýna sarýlmasý, öpmesi, beraber yatmasý haram olur. Zýhar kefareti, oruç kefareti gibidir.
Gönderen: 16.12.2009 - 21:50
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Li’ân: Hanýmýna, zaniyesin veya bu çocuk benden deðildir dese, karýsý hakimden li’an isterse, hakim, li’an yapýlmasýný emreder. Li’an yapmak için, önce erkek, (Sözüm doðrudur) diye yemin eder. Dört kere tekrar eder. Beþincisinde, (Yalan söylüyorsam, Allah’ýn laneti benim üzerime olsun) der. Sonra kadýn, dört defa (Allah þahit olsun ki, bu adam bana zaniye demekle, yalan söyledi) diye yemin eder. Beþincisinde, (Doðru söyledi ise, Allah’ýn gazabý benim üzerime olsun) der. Sonra hakim, bunlarý bir talak-ý bain ile ayýrýr.

Kazf: Namuslu bir kadýna zina etti diye iftira etmektir.

Sarhoþun sözlerinin hükmü
Sual: Sarhoþun talaký ve küfrü geçerli midir?
CEVAP
Delinin, çocuðun, bunaðýn, baygýnýn, uyuyanýn ve hastalýkla ve kýzarak dalgýn olanýn söylemesi ile talak olmaz. Kýzarak dalgýn olmak, söylediðini bilmemek demektir. Bu da iki türlü olur: Manasýný bilmeden, kast ve arzu etmeden söyleyince, talak vaki olmaz. Manasýný bilerek ve isteyerek söyleyip, sonra söylediðini bilmemek, hatýrlamamaktýr. Bu sözünü iki þahit iþitip, sonra söylerlerse, talak vaki olur.

Bayýlanýn, delirenin, ilaçla veya içki içerek sarhoþ olanýn abdesti bozulur.
Talak veren erkeðin uyanýk olmasý lazýmdýr. Sarhoþun sözü ile veya mektubu ile talak vaki olur. Þafii mezhebinde, sarhoþun sözü ile, talak vaki olmaz. (Mecmuai Zühdiyye)

Sarhoþ iken, bilmeyerek küfre sebep olan bir þey söyleyenin imaný gitmez. Mürted olmaz. Ancak sarhoþ iken, zevcesini boþamasý, alýþ veriþi sahih olur. (Emali kasidesi)

Sarhoþ iken, ne söylediðini bilerek kýldýðý namazlarý sahih olur, borçtan kurtulur ancak namaz kýlmakla hasýl olacak büyük sevaba kavuþamaz.

Boþanmadan evlenilmez
Sual: Bir olay yüzünden hapse düþtüm. Karým, uzun yýllar hapiste kalacaðýmý sanarak, hemen gidip baþka biri ile evleniyor. Bu olaydan hiç haberim olmadý. Çok geçmeden hapisten çýktým. Karým, yeni kocasýndan ayrýlýp tekrar benimle evlendi. Ama boþanýnca iddet bekleme diye bir þey varmýþ, biz iddet beklemedik. Günah oldu mu?
CEVAP
O sizin zaten nikahlý eþiniz idi. Siz onu boþamamýþtýnýz. Onun baþkasý ile evlenmesi caiz deðil idi. Tekrar sizinle beraber olmasý için iddet beklemesi gerekmez, hatta nikah da gerekmez. Ama her zaman nikah tazelemek iyi olur. Siz boþamadan hanýmýnýz baþkasý ile asla evlenemez. Baþkasý da eþini boþamadan sizinle evlenemez.

Boþamak niyetiyle
Sual: Bir kimse, hanýmýný boþamak niyetiyle (Babanýn evine git!) gibi kinayeli bir söz söylese, hanýmý da, (Boþamak niyetiyle mi söyledin?) dese, o da, inkâr edip, (Hayýr, gezmek için git demek istedim) dese hanýmýný boþamýþ olur mu?
CEVAP
Evet, boþamýþ olur; çünkü burada niyet geçerlidir.

Boþanma dilekçesi
Sual: Hanýmla avukata gidip, boþanmaya karar verdik diye bir dilekçe yazdýrdýk. Dilekçeye ayrýlmaya karar verdik diye imza atýnca, dinen bir talak mý vaki oldu?
CEVAP
Evet.

Tehditle boþatmak
Sual: Þafii mezhebinde iþkenceyle zorlananýn sözüyle talak vaki olmadýðýný bilen Hanefi bir erkek, talak vermesi için tehdit edilince, boþamanýn sahih olmamasý için, Þafii mezhebini taklit etmesi caiz olur mu?
CEVAP
Evet, caiz olur.

Talak olmaz
Sual: Beyim, (Þart olsun seni yalnýz olarak hiç bir yere göndermem) dedi. Ondan habersiz teyzeme gidip gelsem talak vaki olur mu?
CEVAP
Beyiniz göndermediði için talak vaki olmaz. Beyiniz duysa da, yine talak vaki olmaz.

Talak-ý bain
Sual: Boþamak niyetiyle hanýmýna, (Seni eþim olarak tutarsam Allah benim canýmý alsýn) demekle, bir talak-ý bain olur mu?
CEVAP
Evet.

Ýddet müddeti içinde talak
Sual: S. Ebediyye’nin talak bahsinin baþýnda, (Ric’i olsun, bain olsun, üçten az olarak boþanmýþ kadýna, iddet zamanýndayken tekrar talak verilebilir) deniyor. Bir talak vermekle kadýn zaten boþ oluyor. Ýkinci talak vermesi geçersiz deðil mi?
CEVAP
(Ýddet zamanýndayken tekrar bir talak verilebilir) deniyor; çünkü o kadýn hâlâ o adamýn hanýmý sayýlýyor. Erkek, nafaka vermek mecburiyetinde oluyor. Kadýn da bu iddet müddeti bitmeden baþkasýyla evlenemiyor. Ölüm iddetinde de kadýn, iddet bitmeden baþkasýyla evlenemiyor, ölen adamýn hanýmý sayýlýyor. Ölüsüne bakabiliyor.

Talak-ý selase
Sual: S. Ebediyye’de, baþka baþka üç zamanda birer kere boþamanýn talak-ý selase [üç boþama] olacaðý bildiriliyor. Bir kimse, hanýmýna peþ peþe (Seni boþadým, seni boþadým, seni boþadým) dese veya birer saat arayla üç ayrý yerde (Seni boþadým) dese, yine talak-ý selase olur mu?
CEVAP
Evet, üç bað da kopmuþ olur.

Sen bana haramsýn
Sual: S. Ebediyye’de, (Erkek zevcesine (Sen bana haramsýn) deyince, niyet etmese bile, bir talak-ý bain vaki olur) deniyor. Bu söz kinayeliyse niye niyet gerekmiyor? Sarih yani açýk bir sözse niye talak-ý ric’i olmuyor?
CEVAP
Bu, istisna bir sözdür. (Sen bana haramsýn) sözü, kinaye olmasýna raðmen, bunda, sarih söz gibi niyete gerek kalmýyor. Kinaye söz olduðu için de talak-ý bain oluyor.

Sen haramsýn
Sual: Boþama yetkisi elinde olan kadýn, kocasýna (Sen haramsýn) dese boþama vaki olur mu?
CEVAP
Boþama olmaz. Eðer, (Sen bana haramsýn) derse o zaman bir talak-i bain olur. (Hindiyye)

Çünkü bir erkek, nikâhý olmayan bütün kadýnlara haramdýr. Sen bana haramsýn denince, kime haram olduðu bildiriliyor. O zaman da, talak vaki oluyor.

Birinci talaký tasdik
Sual: Avukata gidip, (Karýmý boþamaya karar verdim) diye bir dilekçe yazdýrdým. Avukat bana (Ciddi olarak hanýmýndan ayrýlmayý kabul ediyor musun?) diye sorunca da, evet dedim. Sonra piþman oldum. Dilekçeye (Boþamaya karar verdim) diye imza atýnca, bir talak mý vaki oldu? Avukat sorunca evet demem ikinci bir talak mý?
CEVAP
Boþamaya karar verdim denince bir talak vaki olur. Avukata evet denince, birinci söz tasdik edilmiþ olur. Ýkinci bir talak, yani boþama olmaz.

Hanýmýna kýzým demek
Sual: Bir kimseye, hanýmýyla telefonda konuþurken, (Kiminle konuþtun?) deseler, o da, (Kýzýmla konuþtum) dese veya hanýmýný gösterip (Bu benim kýzým) dese nikâha zararý olur mu?
CEVAP
Hayýr, zararý olmaz. Bunun gibi, bizzat hanýmýna, kýzým, anam veya kýz kardeþim demekle de talak olmaz. (Artýk, bundan sonra, anam, bacým ol) denirse, bir talak-ý bain olur.
Gönderen: 16.12.2009 - 21:51
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Kardes bosama tehditi ile kadina istedigini söylemek erkeklik degildir islamda öyle bir sey demez.
Bunlar halkimizin din konusunda cehaletinden gelir. Nikah sakaya gelmez erkeklikte aciz insana
kendinden zayiflara saldirmak dövmek degildir hakli her zaman haklidir. Ne yazikki her topluluktan böyle insanlar cikiyor.
selam ve dua ile.
Gönderen: 16.12.2009 - 21:55
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 639 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
***Murat*** (48), behlul (50), hatice57 (44), GaZZe (60), erveysel (61), Abdulkadir22 (31), samyeli13 (47), candeniz (24), balacan (54), abdulkadir (31), babam veben (55), askbumu (43), sahra_yagmur (37), halit42 (39), Babacan52 (56), gurbetcigenc (33), Fikret1972 (52), NuR_EFSAN (39), jopp777 (47), pempe1987 (37), Nur baçesi (28), seyhzadem (36), Mustafa Alptug (41), gunes_akca (35), KanKaZ (36), hsusal (72), olimp_ (45), ufkumuzvar (42), gakkosfatih (42), HIKKI (51), Selale1 (49), Yasin Tural (36), nebitdag (45)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.65772 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.