ivermectin ivermectine kaletra fluvoxamine ivermektine luvox lyrica marvelon maxalt medrol active mefe basan mefenacide mefenamin meladinine mellaril mellerettes melleril mentax mestinon metaglip metfin metoject metrizol micardis hct micardis micardisplus microgynon micronase micronovum microzide minac 50 minipress minocin miranova mobic mobicox moduretic motilium motrin munobal myambutol myconormin myfortic mysoline naltrexin naprolag
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » *** NAMAZ PLATFORMU *** » Namaz kılmamanın zararı

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Namaz kılmamanın zararı
Moderator


4254 Mesaj -
Namaz kýlmamanýn zararý

Sual: Namaz kýlmak büyük bir ibadet olduðu için terk edilmesi de çok büyük günah deðil midir?
CEVAP
Elbette çok büyük günahtýr. Hadis-i þeriflerde buyuruldu ki:
(Kasten [mazeretsiz] namaz kýlmayanýn diðer amellerini Allahü teâlâ kabul etmez. Tevbe edinceye kadar da Allah’ýn himayesinden uzak olur.) [Ýsfehani]

(Beþ vakit namazý terk eden, Allahü teâlânýn hýfz ve emanýndan mahrum olur.) [Ýbni Mace] (Namaz kýlmayanýn Müslümanlýðý, abdest almayanýn namazý yoktur.) [Bezzar]

(Ýman ile küfür arasýndaki fark, namazý kýlýp kýlmamaktýr.) [Tirmizi]
(Namaz kýlmayanýn dini yoktur.) [Ýbni Nasr]

(Bizimle kâfirlik arasýndaki fark namazdýr. Namazý terk eden kâfir olur.) [Nesai]

(Namaz, imanýn baþý ve Cehennemden kurtarýcýdýr.) [Miftah-ul-Cennet]

Ehl-i sünnet âlimleri buyuruyor ki:
En büyük günahý iþleyen de kâfir olmaz. Tembellikle namaz kýlmayana kâfir denmez. Fakat namaz, çok önemli olduðu için, namaz kýlmayanýn imanla ölmesi kolay deðildir. Namaz kýlmayanýn kalbi kararýr, diðer günahlarý iþlemesi kolaylaþýr. Günahlar da insaný küfre sürükler.
Sual: Namaz kýlmamanýn zararý nedir?
CEVAP Birçok zararý vardýr. Seyyid Abdülhakim efendi hazretleri buyurdu ki:
Namaz kýlmayan, her þeyden önce bütün müminlere zulmetmiþ olur. Çünkü her namazda (Esselamü aleyna ve ala ibadillahissalihin) demekle bütün müminlere dua ediliyor. Namaz kýlmayan, her gün beþ vakit namazda sünnetlerle beraber 21 kere tekrarlanan bu duadan Müslümanlarý mahrum býrakýyor. Kýyamette bütün müminler bu haklarýný namaz kýlmayanlardan alacaktýr.

Namaza gevþeklik gösteren, kýymetini bilmeyip hafif tutan birçok cezaya uðrar:
Ömründen hayýr ve menfaat görmez. Çeþitli hastalýk, aþaðýlýk, hakaret ve zilletler içerisinde hayat sürer. Salihlerden saygý görmediði gibi, çeþitli mahrumiyet ve sýkýntýlara maruz kalýr. Sýhhatinden hayýr ve menfaat görmez. Genelde kötü yerlerde çalýþanlar, namaz kýlmayan veya namaza gevþeklik gösterenlerdir. Zahmetli, yorucu ve aðýr iþlerde çalýþanlar da çoðunlukla bunlardýr. Namazý doðru kýlan, hem salihlerin yanýnda, hem de, arkadaþlarý ve akrabalarý arasýnda saygý ve itibar sahibidir.Namaz kýlanda yaratýlýþýndaki güzellikten baþka bir güzellik ve cemal vardýr ki, namaz kýlmayan ne kadar güzelleþmeye, süslenmeye çalýþsa da, her gün yýkansa da, yeni elbiseler giyse de, yine bu güzellik ve cemale kavuþamaz. Güzel kokular sürünse de, kendisinde hasýl olan tiksindirici kokuyu, hissedenlerden gizleyemez.

Namaz kýlanýn yüzü güzel olur, uzun zaman yýkanmasa da, günlerce çamaþýr deðiþtirmese de, vücut, elbise ve çamaþýrlarý pis kokmaz. Namaz kýlmayan, sýk sýk yýkanýp çamaþýr deðiþtirse de, o nezafete, o zarafete sahip olamaz. Günde defalarca sadaka verse, yetimleri sevindirse, yedirip giydirse, günlerce Kur’an okusa, her yýl hacca gitse, buna benzer ibadet ve iyilik yapsa da sevap alamaz. Allahü teâlâ, o vakitleri namaza mahsus kýldýðýndan bu vakitleri namazda geçirmek gerekir. Bu vakitleri Allahü teâlânýn tayin ettiði þekilden çýkarmak yani bozmak zulmünde bulunduðu için namaz kýlmayanýn her iþinden, hayýr ve bereket kalkar, duasý da makbul olmaz.

Namaz kýlan Ya Rabbi dediði zaman, Allahü teâlâ, (Lebbeyk = söyle yapýlsýn) buyurur. Namaz kýlmayana lebbeyk, iþittim demez. Ancak namazý doðru kýlan hayýr ve berekete ve rahmete vesile olur. Namazda, Hz. Âdem’den itibaren bütün müminlerin ve bütün mahlukatýn haklarý vardýr. Namaz terk edilince, Hakkýn rahmeti, örtülü kalýr. Rahmetin gelmesine kesilmesine sebep olduðundan bütün mahlukat namazý terk edene buðzeder. Müslümanlarýn dualarýnýn bereketinden mahrum kalýr. Ölse, mezarý yanýndan geçen bir müslümanýn okuduðu Fatihadan gerektiði kadar faydalanamaz. Allahü teâlâ böylelerini, uluhiyet makamýnda özel hizmet sayýlan namaza almadýðýndan, bu önemli hizmetten kovulmuþ olur. Bu hizmet için verilecek olan faydalardan mahrum kalýr.

Namaz kýlmayan, görünüþü bozularak yataða düþer. Üstünü baþýný, yataðýný, yorganýný ve diðer þeylerini pisleterek berbat eder. Öyle olur ki, en yakýnlarý, çocuklarý, hanýmý, ana ve babasý da ölümünden nefret eder. Hiç kimseden saygý göremez.. Bu kimse büyük bir padiþah da olsa, yine ölüm zamanýnda nefret edilen bir þekilde ölür.

Namaz kýlmayanýn ölümünde, gözlerinde korku alametleri, telaþ ve hüzün eserleri, gözünü göðe dikme iþaretleri görünür. Gözlerinin rengi deðiþir. Yukarýya veya aþaðýya doðru dikilir ki, bakmak mümkün deðildir. Burun delikleri kurur. Kuþ tüyü yatakta, süslü odada ve sarayda bin bir ihtiþam ve debdebe içerisinde bulunsa da, yine zelil ve aþaðý olur.

Namaz kýlmamakla iman zayýflar. Bu kimsenin namaza saygýsý olmadýðýndan melekler, ölüler ve diðer yaratýklar da ona saygý göstermez.

Namaz kýlmayan ölürken saçý sakalý karýþýr. Namaz kýlanýn ise ölümünde de hayattaki durumu bozulmaz, canlý gibi kalýr. Onun ölümünü gören, ölümünden haberdar deðilse, uyuduðunu zanneder.

Namaz kýlmayan ne kadar çok yemek yese de, yine açlýk ýzdýrabý dinmez. Gittikçe þiddetlenir, dayanýlmaz bir hâl alýr. Ne kadar fazla ve iyi yemekler yedirilse, bu acý, bu aðrý, bu sýzý dindirilemez. Bu ýzdýrap teskin olunamaz. Hep açlýkla acý çeker. Açlýk bir orantý halinde yükselir, artar. Nihayet kývrana kývrana can verir. Çünkü namazý terk etmek büyük günahtýr. Cezasý da o nispette büyük olur.

Namaz kýlan, güler yüzlü, parlak ve nurani yüzlü olur. Sevinç ve neþe alametleri yüzünde ve gözlerinde aþikâr olur. Kendi kusurlarýný ve Hak teâlânýn lütuf ve ihsanýný görür de, alnýndan terler dökülür, burnunun delikleri sulanýr. Kulak altlarý ve burun delikleri hafif bir þekilde terler. Güzel bir þekilde kokar. Renginde latif bir güzellik olur. Etrafa güzel kokular yayýlýr. En lezzetli ve en nefis yemekler yemiþ gibi tok ve kanmýþ olarak vefat eder.

Ýbadetler imandan parça deðildir. Yani inandýðý halde bir ibadeti yapmayan veya bir haramý iþleyen kâfir olmaz. Ancak namazda sözbirliði olmadý. Hanbeli’de bir namazý özürsüz terk eden kâfir olduðundan öldürülür. Yýkanmaz, kefene sarýlmaz, namazý kýlýnmaz ve müslümanlarýn kabristanýna konulmaz. Ayaðýna ip baðlanýr, murdar bir it gibi, bir çukur kazýp içine konur. Üzerine toprak atýlýr. Üzerine kabir alameti de yapýlmaz. Þafii ve Maliki’de büyük günah iþlediði için ceza olarak öldürülür. Hanefi’de namaza baþlayýncaya kadar dövülüp hapse atýlýr. Namaz kýlmamak imansýz ölmeye, namaz kýlmak ise iki cihan saadetine sebep olur.

Vazife elbette mukaddestir
Sual: Bazý kimseler, (Ben namaz kýlmam ama, fakirlere yardým ederim, hayvanlara acýrým. Bunlar da ibadettir. Sadece namaz kýlmakla olmaz. Vazife mukaddestir. Önce iþ, sonra namaz) diyorlar. Namaz kýlmayanýn yaptýðý iyi iþler kabul olur mu?
CEVAP
(Sadece namazla olmaz) demek, namazý hafife almak olur. Namaz sanki iman gibidir. Nasýl ki, imaný olmayanýn hiçbir ibadetine, iyiliðine sevap verilmiyorsa, namaz kýlmayanýn da hiçbir ibadetine sevap verilmez. Peygamber efendimiz buyuruyor ki: (Kýyamet günü kulun ilk sorguya çekileceði ibadet namazdýr. Namaz düzgün ise, diðer amelleri kabul edilir. Namaz düzgün deðilse, hiçbir ameli kabul edilmez.) [Taberani]

(Namaz kýlmayanýn ibadetleri kabul olmaz.) [Ebu Nuaym] (Namaz dinin direðidir, namazý terk eden dinini yýkmýþ olur.) [Beyheki]

(Vazife mukaddestir. Önce iþ, sonra namaz) diyerek namaz kýldýrmamak doðru deðildir. Namaz kýlmakla iþverenin hakký geçmiþ olmaz. Yani iþverenin namaza mani olma hakký olmaz.

Vazife ne demektir? Vazife, âmir tarafýndan emredileni yapmak, yasak edileni yapmamak demektir. Birkaç âmirin verdiði emir, birbirine benzemiyorsa, daha üstün olan âmirin emri yapýlýr. Memuriyette ve askerlikte de, birinci vazife büyük âmirin emrini yapmaktýr. En büyük âmir kimdir? Vazife elbette mukaddestir. Çünkü hadis-i þerifte, (Ýnsanlarýn en iyisi, insanlara faydalý olandýr) buyuruldu. (Kudai)

Ýnsanlara ne yapýlýrsa faydalý olacaðýný da, en büyük âmir olan Allahü teâlâ bildirmiþtir. Birinci vazife, en büyük âmirin emrini yapmak olduðuna göre, en büyük âmir ne diyor? (Ýmandan sonra en büyük vazife namaz kýlmaktýr) buyuruyor. Namaz kýlmayanýn ibadetleri, iyi iþleri kabul olmadýðý gibi, kazancý da bereketsiz olur.

Namaz kýlmak, iþi aksatmaz. Hatta namaz kýlan, iþini daha canla baþla yapmaya gayret eder. Namaz kýlan, kul hakkýndan, haramdan korkar, vazifesini ihmal etmez. (Namaz kýlmaya vaktim yok) demek veya baþka bahane uydurmak, beynamaz mazeretidir, namazýn önemini bilmemektir. Hadis-i þerifte, (Bir kimse, namazýný kasten, mazeretsiz kýlmazsa, Allahü teâlâ onun diðer ibadetlerini faydasýz kýlar) buyuruldu. (Ý.Gazali)

Allahü teâlâ, namaz kýlmayanýn iyiliklerine sevap vermez. (Sefer-i ahiret)Kasten yapanýn suçu çok aðýr olur
Sual: Bazýlarý; bir namazý, uyuyarak, unutarak veya meþru bir mazeretle kazaya býrakmakla, tembellikle veya kasten terk etmeyi ayný kefeye koyuyorlar. Kasýtlý ve kasýtsýz kýlmamak arasýnda fark yok mudur?
CEVAP
Namazý kasten terk etmekle, meþru bir özürle terk etmenin cezasý ve kazasý ayný deðildir. Sadece namaz deðil, her iþi, kasýtlý veya kasýtsýz yapmak arasýnda çok fark vardýr. Kasýtlý ve kasýtsýz yapmak konusunda Kur’an-ý kerimden ve hadis-i þeriflerden örnekler verelim:Bir iþi kasten yapmak, taammüden, planlayarak, isteyerek yapmak demektir. Dinimizde adam öldürmek en büyük günahlardandýr. Bunu taammüden, yani planlayarak öldürmek daha þiddetlidir. Bekara suresinin 178. âyet-i kerimesinde, kasten adam öldürenin, mahkemece, ayný cezaya çarptýrýlmasý bildirilmektedir. Bir mümini öldürmek büyük günah olduðu gibi, mümini mümin olduðu için öldürmek daha büyük günahtýr. Bu konuda Kur’an-ý kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Bir mümini [mümin olduðu için] kasten öldürenin cezasý, Cehennemde sonsuz kalmaktýr.) [Nisa 93]

Fakat bir mümini kasten deðil de, yanlýþlýkla, kasýtsýz öldürürse, cezasý hafiftir. Varsa bir köle azat eder ve diyet verir. Kur’an-ý kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Bir mümini yanlýþlýkla öldürenin, bir mümin köleyi azat etmesi ve öldürülenin ailesi baðýþlamadýkça, diyet ödemesi gerekir.) [Nisa 92]

Bir insan doðru zannederek yalan yere yemin edebilir. Bunu kasýtlý yapmadýðý için günah olmaz. Fakat bir þeyi yapmayacaðým diye yemin edip de, yaparsa yemin kefareti ödemesi gerekir. Bu konuda Kur’an-ý kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allah, kasýtsýz yeminlerinizden dolayý sizi sorumlu tutmaz. Ama kasýtlý yeminlerinizden dolayý sizi sorumlu tutar.) [Bekara 225]

Hadis-i þeriflerden de birkaç örnek verelim. Besmelesiz kesilen hayvan yenmez. Ama besmele unutulmuþsa yenir. Bir hadis-i þerifte buyuruluyor ki:
(Besmele unutularak kesilen hayvan helaldir, Besmeleyi kasten terk etmedikçe tutulan av da yenir.) [Abd bin Hamid]

Ramazan orucunu kasten bozmanýn cezasý, kefareti aðýrdýr. Ama unutarak yiyip içmenin cezasý yoktur. Bir hadis-i þerifte buyuruluyor ki:
(Oruçlu, unutarak bir þey yiyip içerse, kaza gerekmez.) [Dare Kutni]

Kasten hadis uydurmanýn cezasý da büyüktür. Bir hadis-i þerifte buyuruluyor ki:
(Kasten bana izafeten yalan söyleyen [hadis uyduran] Cehennemdeki yerine hazýrlansýn.) [Buhari]

Kasýtlý ve kasýtsýz yapmakla ilgili fýkýhta çok konu vardýr. Mesela Ýbni Âbidin hazretleri diyor ki, (Özürsüz, çocuk almak haramdýr. Ananýn veya süt emen diðer çocuðun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvlarý teþekkül etmeden almak caiz olur.)

Namazý kasten kýlmamak çok büyük günahtýr. Hadis-i þeriflerde buyuruluyor ki:
(Namazý kasten terk eden, Allahü teâlânýn zimmetinden [korumasýndan] çýkar.) [Ý. Ahmed]

(Namazý kasten kýlmayanýn diðer amellerini Allahü teâlâ kabul etmez.) [Ýsfehani]

(Namazý kasten terk eden kâfir olur.) [Taberani]

Bu kadar önemli bir ibadeti kasten terk etmekle, uyuyarak, unutarak kýlmamak arasýnda çok fark vardýr, mukayese bile kabul etmez, ikisi ayný kefeye konamaz. Uyumak, unutmak veya baþka meþru bir mazeretle kazaya kalan namaz varken, sünnet veya nafile namaz kýlmakta mahzur yoktur. Ama kasten terk edilmiþ namazlarý varken, bunlarý kaza etmeden nafile kýlamaz.
Gönderen: 25.01.2009 - 22:48
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 689 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
ilkser (43), gorkem yildiz (37), akky (39), HAKAN KÜCÜK (51), feride orhan (56), ME10 (47), MDMETIN (39), deniz-19 (37), avni kamzeli (43), asteroit (49), erdem (), Webcam_M (54), sel14tr (44), icalim (53), ilyas.fr (46), maneviyat (46), Ý.TEKGÜL (55), vgozukara (42), EMRULLAH (39), artvinli (59), emineyzc (48), looder (56), Cheetah (34), Keje (43), sahmeran28 (50), meto54 (63), selmani fahrisi (40), alonewolf (47), ibocan2 (42), chocuq87_54 (37), KaRaGoZLuM (41)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.57068 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.