budesonide budesonide ivermectin kaletra ivermectine aldactone aldara aldipin alendron alesse aleve alges x algifor allegra allergodil allo 300 tablinen allo basan allopur altace alutan alzar amanol amaryl amilo basan amilorid comp amiloride hct amiodar amlo eco amlopin amlovasc amoxi basan amoxi cophar amoxi mepha amoxil amoximex anafranil sr anafranil antabus antabuse antalgit antamex antisacer antra antramups anvitoff apcalis oral jelly
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » TARİH / SİYASET / EKONOMİ » TÜRKİYE VE DÜNYADA SİYASET » TURKİYE BİR HUKUK DEĞİL ZİLLET DEVLETİ OLDUĞUNU GÖSTERDİ...

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ebu_hanzala su an offline ebu_hanzala  
TURKİYE BİR HUKUK DEĞİL ZİLLET DEVLETİ OLDUĞUNU GÖSTERDİ...
395 Mesaj -
Anayasa mahkemesi, türban (baþörtüsügöz kırpma ile ilgili yapýlmýþ olan Anayasa deðiþikliðini iptal etti ve yürürlüðünü de durdurdu.
Karara gerekçe olarak ise, düzenlemenin laikliðe aykýrý olmasý gösterildi. Bu kararýný yazýlý bir açýklamayla kamuoyuna duyuran Anayasa Mahkemesi, açýklamasýnda þunlarý söyledi : “5735 sayýlý Türkiye Cumhuriyeti Anayasasý’nýn bazý maddelerinde deðiþiklik yapýlmasýna dair kanunun birinci ve ikinci maddeleri, Anayasa’nýn 2, 4, ve 148’inci maddeleri gözetilerek iptal edilmiþtir ayrýca yürürlüðü de durdurulmuþtur”
Atýfta bulunulan 2. , 4. ve 148. maddeleri þunlardýr :
MADDE 2. Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanýþma ve adalet anlayýþý içinde, insan haklarýna saygýlý, Atatürk milliyetçiliðine baðlý, baþlangýçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devletidir.
MADDE 4. Anayasanýn 1 inci maddesindeki Devletin þeklinin Cumhuriyet olduðu hakkýndaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri deðiþtirilemez ve deðiþtirilmesi teklif edilemez.
MADDE 148. Anayasa Mahkemesi, kanunlarýn, kanun hükmünde kararnamelerin ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Ýçtüzüðünün Anayasaya þekil ve esas bakýmlarýndan uygunluðunu denetler. Anayasa deðiþikliklerini ise sadece þekil bakýmýndan inceler ve denetler. Ancak, olaðanüstü hallerde, sýkýyönetim ve savaþ hallerinde çýkarýlan kanun hükmünde kararnamelerin þekil ve esas bakýmýndan Anayasaya aykýrýlýðý iddiasýyla, Anayasa Mahkemesinde dava açýlamaz.
Kanunlarýn þekil bakýmýndan denetlenmesi, son oylamanýn, öngörülen çoðunlukla yapýlýp yapýlmadýðý; Anayasa deðiþikliklerinde ise, teklif ve oylama çoðunluðuna ve ivedilikle görüþülemeyeceði þartýna uyulup uyulmadýðý hususlarý ile sýnýrlýdýr. Þekil bakýmýndan denetleme, Cumhurbaþkanýnca veya Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerinin beþte biri tarafýndan istenebilir. Kanunun yayýmlandýðý tarihten itibaren on gün geçtikten sonra, þekil bozukluðuna dayalý iptal davasý açýlamaz; def’i yoluyla da ileri sürülemez.
Anayasa Mahkemesi Cumhurbaþkanýný, Bakanlar Kurulu üyelerini, Anayasa Mahkemesi, Yargýtay, Danýþtay, Askerî Yargýtay, Askerî Yüksek Ýdare Mahkemesi Baþkan ve üyelerini, Baþsavcýlarýný, Cumhuriyet Baþsavcývekilini, Hâkimler ve Savcýlar Yüksek Kurulu ve Sayýþtay Baþkan ve üyelerini görevleriyle ilgili suçlardan dolayý Yüce Divan sýfatýyla yargýlar.
Yüce Divanda, savcýlýk görevini Cumhuriyet Baþsavcýsý veya Cumhuriyet Baþsavcývekili yapar. Yüce Divan kararlarý kesindir. Anayasa Mahkemesi, Anayasa ile verilen diðer görevleri de yerine getirir.
Dikkat edilecek olursa, Anayasa Mahkemesi, Anayasa deðiþikliklerini sadece þekil bakýmýndan inceleme ve denetleme yetkisine sahiptir. Esas bakýmýndan inceleme veya denetleme yetkisine sahip deðildir. Buna raðmen Anayasa Mahkemesi söz konusu yasayý esastan bozmuþ ve tamamýyla iptal edip yürürlüðünü de durdurmuþtur.
Ýþin hukuki tarafý ve bu konuda yapýlan hukuki içtihatlara girecek deðilim, esas üzerinde durmak istediðim konu da bu deðildir. Diðer yandan, Üniversitelerde türbaný (baþörtüsünügöz kırpma serbest býrakan Anayasa deðiþikliðini onaylamýþ olsalardý, ben þahsen yine sevinmiþ olmazdým. Çünkü Üniversitelerde serbestliði söz konusu olacak olan türban, bu yasayla, daha önce yasal bir yasak olmamasýna raðmen üniversiteler dýþýndaki bütün devlet kurum ve kuruluþlarýnda yasal yasak haline gelmiþ olacaktý. Bu konuda daha o zaman da AKP’nin bu giriþimle yanlýþ yaptýðýný ve adý konulmamýþ sun’i yasaklarý yasalaþtýrdýðýný söylemiþtim.
Benim burada üzerinde durmak istediðim ve dikkat çekmek istediðim husus þudur :Baþta Milletvekillerinin oturduðu Meclis olmak üzere, devletin bütün çatý kurumlarýnýn yetkili ve üyeleri aðýzlarýný açtýklarýnda “Türkiye bir hukuk devletidir” demektedirler. Türkiye’nin hukuk devleti olmasý demek; bireyden baþlamak üzere, toplumun bütün özel ve tüzel kiþilikleriyle birlikte devletin bütün kurum ve kuruluþlarýnýn yetki, görev ve sorumluluklarýyla hak ve hukuklarýnýn Anayasa ve Kanunlarla belirlenip güvence altýna alýnmasý, hak ve hukuka aykýrýlýk halinde yargý yoluyla iþlerin hal yoluna koyulmasý demektir.
Halbuki; Türkiye Cumhuriyeti Anayasasý içerik ve hüküm bakýmýndan kabul edilebilir ve adil olmadýðý gibi, iþlerlik açýsýndan da mevcut haliyle iþletilip icra edilmemektedir.
Madem ki yasalar ve kanunlar var, o halde buna evvela devletin çatýsý uymalý, madem ki hukuk devleti deniyor ve madem ki hukuk var, o halde buna devletin yetkilileri iþlerlik kazandýrmalýdýr. Madem Meclis var ve yasama yetkisi ona verilmiþ, madem Anayasa Mahkemesine Anayasa deðiþikliklerinde sadece þekil bakýmýndan inceleme ve denetleme yetkisi verilmiþ, o zaman bu kurumlar görevlerini icra etsinler, yetki ve sorumluluklarý dairesinde hareket etsinler.
Ancak görülüyor ki; Türkiye’yi perde arkasýndan yöneten etkin ve yetkin eller, mevcut yasalar çerçevesinde yapýlmýþ bile olsa, ideolojilerine ve çýkarlarýna aykýrý gördükleri oluþum ve icraatlara asla müsaade etmemekte, yasalarý hiçe saymakta ve gerektiðinde rafa bile kaldýrmaktadýrlar. Onlar da her kes gibi kanun ve yasalara uymakla mükellef olduklarý halde, kanun ve yasalarý kendi isteklerine uydurmaktadýrlar.
Bu, þu anlama gelmektedir: Türkiye’deki idari mekanizma gibi, devlet hukuku da bu etkin ve yetkin ellerin tekelindedir. Vitrinde Hükümet adýna bir veya birkaç parti olabilir, bunlar halk tarafýndan seçilip yetkilendirilerek Meclise vekil olarak gönderilmiþ olabilir, devletin yasa ve kanunlarý olabilir. Ancak bütün bunlar, bu etkin ve yetkin ellerin ideoloji ve çýkarlarýna aykýrý bir istikamet alýrsa, derhal müdahaleye maruz kalýrlar. Yasalar da, kanunlar da, devletin kurum ve kuruluþlarý da onlarýn ellerindeki direksiyon gibidir, istedikleri yöne kýrarlar. Onlar, kanunlarýn da yasalarýn da üstünde bir yetkiye sahiptirler.
Ýþte Türkiye’deki sistem budur, böyle iþlemektedir. Ýþte Türkiye’deki hukuk düzeni ve demokrasi anlayýþý budur. Meclis, yeri geldiðinde bütün kurumlarýn üstü ve devletin çatýsý olur, devlet iradesinin þekillendiði yer olur, yeri geldiðinde sembolik bir toplanma yeri olur, yeri geldiðinde Anayasa Mahkemesi meclis yetkisini gayri nizami devralýr, yeri geldiðinde Yargýtay yasalar ve meclis üstü bir konum alarak yasama ve yürütme organlarýný te’dip görevini üstlenir, yeri geldiðinde asker namlunun ucunu gösterir ve bütün bunlarý uygun adým yürütür.
Baþta Müslümanlar olmak üzere, bütün insaf sahibi insanlarýn bu yapýlanlardan ders almalarý gerekir. Türkiye’de yasalar var, kanunlar var, þöyle þöyle haklarým var, yasalarýn ve kanunlarýn verdiði imkanlar çerçevesinde siyasi davamý, düþünce ve projelerimi uygularým demenin hiçbir güvencesi yoktur. Mevcut yasalarýn ve kanunlarýn zerrece dýþýna çýkmamýþ olsan bile, düþüncenle, inancýnla ve potansiyel varlýðýnla bu etkin ve yetkin ellerle ters düþüp tehdit olarak algýlandýðýn an, sýðýndýn veya medet umduðun yada istifade ettiðin o yasalar da kanunlar da bir anda rafa kaldýrýlýr ve önün kesilir.
Ve Türkiye’de var olduðu söylenen yargýnýn baðýmsýzlýðýnýn olmadýðý müþahade edilmektedir.
Anayasa Mahkemesine bu kararý dayatanlarýn mesajýný, AKP’nin ve DTP’nin de kapatýlacaðý þeklinde yorumlamak mümkün mü bilmiyorum. Þimdiden kesin bir þey söylemek doðru olmaz. Ancak kapatýlmalarý yönündeki ihtimalin daha da kuvvetlendiðini söylemek mümkündür. Þimdiden buna hazýrlýklý olmak gerekir.
Selam ve dua ile…

Gönderen: 13.06.2008 - 18:16
Bu Mesaji Bildir   ebu_hanzala üyenin diger mesajlarini ara ebu_hanzala üyenin Profiline bak ebu_hanzala üyeye özel mesaj gönder ebu_hanzala üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 850 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mouharem68 (56), Mavi mutluluk (42), gardiyan (51), hüzünn (36), yanardag (49), kalebeyi (43), Trabzon61 (34), Kameraman_63 (61), Rabia1 (52), MaviguL (42), YSMNT (45), kardelen_06 (40), PembeGül (39), aliosmantr (37), safak13 (46), secere (47), yasargokmen (51), mehmet23 (53), HaBeSii (43), tkardelen (42), MUSTAFA ONUR (63), efendi54 (54), cemilakgun (48), þip&thorn.. (45), cemilakgün (48), Moehh80 (44), ismailbaturay (47), tümtürk (36), SaBoTaJ (124), resadiyeli84 (40), muhammedali_x (49), metinx (49), Fatih almanya (44)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58697 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.