fluvoxamine generique stromectol generique kaletra lopinavir ritonavir generique colchicine luvox lyrica marvelon maxalt medrol active mefe basan mefenacide mefenamin meladinine mellaril mellerettes melleril mentax mestinon metaglip metfin metoject metrizol micardis hct micardis micardisplus microgynon micronase micronovum microzide minac 50 minipress minocin miranova mobic mobicox moduretic motilium motrin munobal myambutol myconormin myfortic mysoline naltrexin naprolag
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » EDEBİYAT / MAKALE / ŞİİR » MAKALELER » Ümeyye’ler Bilâl’leri sevmez...

önceki konu   diğer konu
4 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
Ümeyye’ler Bilâl’leri sevmez...
1686 Mesaj -



Saadet asrýnda, iman ile küfrün en keskin biçimde yüzleþtiði denklemlerden biri, Bilâl-Ümeyye denklemidir.

Ümeyye b. Halef, Kureyþ’in reislerinden ve zenginlerindendir. Bilâl b. Rebah ise, onun Habeþ asýllý siyahî kölesi…

Hz. Peygamber (SAV) Rabbinden (c.c.) gelen “Ey örtüsüne bürünen! Kalk ve uyar!” emrine binaen hakký tebliðe baþladýðýnda, ona en sert ve en kaba tepkiyi verenlerden biridir Ümeyye. Kendisi gibi Mekke’nin zenginleri ve reisleri varken, henüz genç denilebilecek yaþtaki ‘yetîm-i Ebu Talib’in vahiyle kazandýðý ayrýcalýk, onun d kanýna dokunmaktadýr. Dahasý, gelen vahiy dolayýsýyla, bundan böyle hayatlarýný istedikleri gibi yaþayamayacaklarýný, istedikleri gibi kural koyamayacaklarýný, koyduklarý kuralý istedikleri gibi eðip bükemeyeceklerini hissetmektedir.

Bu durum, onun durumundaki hemen her Kureyþli gibi, onu da gelen vahye karþý þedit bir düþmanlýða yöneltir.

Bu düþmanlýða gelecek en büyük cevap ise, bizatihî kendi evi içindendir. Ümeyye’nin yetenekli kölesi Bilâl, efendisinin tam aksine, Ýslâm’ýn çaðrýsýna ilk olumlu cevap verenler arasýndadýr ve Bilâl’in bu durumu Kureyþ içerisinde Ümeyye’nin deyim yerindeyse ‘karizmasýný çizmekte’dir. ‘Yetîm-i Ebu Talib’ diyerek, anasýz babasýzlýðýndan ve yoksulluðundan küçümseme devþirdikleri Hz. Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi vesellem’in getirdiði mesaj, Ümeyye’nin kalbine giremese de evine girmiþ, kölesi Bilâl’in kalbine çýkmamacasýna yerleþmiþtir.

Bu, hayatýný üstünlük, efendilik, seçilmiþlik, önde oluþ, zenginlik ve büyüklük kavramlarý içerisinde kurmuþ Ümeyye için tahammül edilemez bir meydan okuma niteliðindedir. Bilâl’in efendisinin verdiði iþleri aksattýðý filan yoktur. Bilâl ayný yetenekli Bilâl’dir. Ama Ümeyye’nin gözünde, köle Bilâl, herþeyiyle köle olma durumundadýr. Sadece kol ve kas gücünü deðil, ruhunu ve kalbini de Ümeyye’nin mülkiyetinde saymalýdýr. Aklý Ümeyye’nin düþündüðünü onaylamak üzere çalýþmalý, kalbi Ümeyye’nin inandýðý üzere inanmalý; cüz’î iradesini Ümeyye’nin mutlaklaþtýrdýðý iradesine tâbi kýlmalýdýr.

Ama böyle yapmamýþtýr Bilâl. O günün þartlarýnda bir köle olarak kol ve kas gücünü efendisinin hizmetinden esirgememiþ; ama ‘köle’liðin ‘beden’le ilgili bir durum olduðunu, köle olmanýn aklýný, kalbini, iradesini ve ruhunu da efendisine teslim anlamýna gelmediðini idrak edegelmiþ biri olarak, Hz. Peygamberin (SAV)getirdiði davet karþýsýnda kendi tercih hakkýný kullanmýþtýr. Ümeyye’yi rahatsýz eden “Lâ ilâhe illallah,” Bilâl’in dünyasýnda gerçeðin ta kendisidir.

Ýþte bu kabul, Ümeyye’yi çýlgýna çevirir.

Bilâl’in bu haliyle sergilediði örneklik, nitekim Âmir b. Füheyre gibi baþkaca kölelerin de Bilâl gibi imanlarýný açýkça ikrar cesareti göstermeleri, Mekke’nin reislerini kaybedilmiþ bir mücadeleyi kazanmaya hýrslandýrýr.
Baþvurulan tedbir, tam bir zavallýlýk göstergesidir. Bedeninin köleliðine karþý ruhunu özgürleþtirebildikleri için imaný tercih edebilmiþ mü’min köleleri, bedenlerine eziyet ederek ‘yola getirmeye’ çalýþýrlar. Mekke’nin kýzgýn kayalýklarýnda üzerine kýzgýn taþ konularak aç susuz güneþin altýnda býrakýlan Bilâl, bu halde iken söylemeyi vird edindiði “Ehad! Ehad!” nidalarýyla, Ümeyye’yi ve ‘halef’lerini daha bir çýlgýna çevirmektedir.
Bilâl’in bu halinde “Ehad! Ehad!” diyerek Rabbini anýyor olmasýnda ise, tam da onun ruhunu özgürleþtiren sýrra iþaret eden bir mânâ vardýr.

Allah (c.c.) Vâhid’dir ve O’nun vâhidiyeti Kureyþ müþriklerince de kabul edilmektedir. Onlar, bir ilahlar hiyerarþisi içeren þirkleriyle, Allah’ý hiyerarþide onun ayarýnda bir baþka ilah bulunmayan en üstün ilah olarak görmektedirler.

Ama Ehad, onlarýn ‘vâhidiyet’e yükledikleri bu kirli mânâyý silip süpürmekte, bu sözümona ilahlar hiyerarþisini tastamam bertaraf etmekte, âlemler Rabbinin baþka hiçbir þeyin ve hiç kimsenin uluhiyetinde O’na ortak olamayacaðý Tek Bir olduðunu bildirmektedir. Ehad ismi, Rabbimizi eþyanýn varoluþunda iþgören bütün sýfatlarýn mevsufu ve bütün isimlerin müsemmasý olarak bildirir bize. Böylece, yaratma fiilinde þirke hiçbir mahal býrakmaz.

Yine Ehad ismi, Allah’ý (c.c.) ‘herþeyi yaratan’ olarak tarif eden Vahid ismine kýyasla, ‘her bir þeyi yaratan’ olarak tanýtýr bize. Her bir þeyin onu baþka herþeyden ayýran bir kimliði, teþahhusu, ferdiyeti, biricikliði vardýr ve bu keyfiyet Ehad isminin bir cilvesidir. Her insanýn bir ferdiyetinin olmasý, onu diðer insanlardan ayýran bir sûretinin, simasýnýn, sîretinin ve þahsiyetinin olmasý da iþte bu sýrdandýr.

Dolayýsýyla, onu ‘nesne’leþtiren ve efendisinin iradesine tâbiiyete, aklýna teslimiyete mecbur bilen Ümeyye’ye karþý Bilâl elbette “Ehad! Ehad!” diyecektir. Her bir “Ehad!” nidasýyla, þirki âleminden büsbütün tardederken, efendisine “Ehadiyet sýrrýnýn cilvesi olarak, benim seninkinden ayrý bir þahsiyetim, aklým, iradem, tercih yeteneðim var. Ben bedenimle sana esir kýlýnmýþ olsam bile, irademi sana teslime mecbur ve mahkum deðilim” mesajýný da verecektir.

Bilâl’in tarifiyle ‘küfrün baþý Ümeyye’yi en ziyade fitil eden sözün “Ehad! Ehad!” olmasý, bu açýdan bakýlýrsa, elbette tesadüf deðildir.

Bu Asr-ý Saadet tablosundan hâzýr zamana dair bir hisse devþirecek olursak; bugün ‘elinin altýnda’ gördüðü insanlarýn iman tercihinden rahatsýz olan, bize tepeden bakan, kendilerini üstün gören ve biz efendiniz böyle düþünür, böyle inanýr, böyle yaþar iken siz nasýl öyle düþünüp inanýr ve yaþarsýnýz öfkesiyle elindeki güce, imkâna, iktidara baþvuran günümüz müstekbirlerinin bu tavrýnýn gerisinde de Ümeyye-misal bir ruh hali vardýr. Onlarýn gözünde, bizler hizmetçi kölelerizdir; bizim onlardan ayrý bir ferdiyetimiz ve þahsiyetimiz yoktur; cüz’î iradelerimiz ise onlarýn ‘mutlak’lýk izafe ettikleri iradelerine teslimiyet için vardýr.

Ýmaný hatýra getiren her emare, gündelik hayatta imaný tezahür ettiren her sembol, birilerini iþte bu yüzden öfke ve tehevvüre sevk etmektedir.

Kapanan kimi kapýlar, konulan kimi yasaklar, ikna odalarý, medyatik infazlar… hepsinin ardýnda Ümeyye-misal bir ruh-u habis bulunmaktadýr.

Ümeyye’ler Bilâl’leri sevmez.

O halde, Ümeyye’lere inat, Ehad! Ehad!…

alinti(resim mesutcelik sendenkalan.net)



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son cananberraramazan tarafından, 01.04.2008 - 13:32 tarihinde.
Gönderen: 01.04.2008 - 13:31
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
*selsebil* su an offline *selsebil*  
81 Mesaj -
Emeðine saðlýk .

Gönderen: 01.04.2008 - 17:12
Bu Mesaji Bildir   *selsebil* üyenin diger mesajlarini ara *selsebil* üyenin Profiline bak *selsebil* üyeye özel mesaj gönder *selsebil* üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
RuZGaR su an offline RuZGaR  
Moderator


1295 Mesaj -


Harika bir yazýydý gerçekten, biz hep cahilliye devirlerini günümüzden çok ayrý, çok uç noktalarda tasavvur ediyoruz ama tabii ki Efendimiz'in (sav) bütün hayatý bizler için bir örnek ve ona her türlü zulmü reva gören müþrikler de bugünler için emsal teþkil ediyorlar. Rabbim bizi þerlerinden emin kýlsýn..agla
Gönderen: 01.04.2008 - 18:45
Bu Mesaji Bildir   RuZGaR üyenin diger mesajlarini ara RuZGaR üyenin Profiline bak RuZGaR üyeye özel mesaj gönder RuZGaR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
1686 Mesaj -
Ýmaný hatýra getiren her emare, gündelik hayatta imaný tezahür ettiren her sembol, birilerini iþte bu yüzden öfke ve tehevvüre sevk etmektedir.

Kapanan kimi kapýlar, konulan kimi yasaklar, ikna odalarý, medyatik infazlar… hepsinin ardýnda Ümeyye-misal bir ruh-u habis bulunmaktadýr.

Ümeyye’ler Bilâl’leri sevmez.

O halde, Ümeyye’lere inat, Ehad! Ehad!…


gül gül
Gönderen: 15.07.2008 - 22:22
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 835 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
karaali70 (54), Mücahit58 (42), firdevs_91 (33), harman76 (48), gul2 (47), özgür3 (35), songokou (42), nuri72 (52), aysun saglam (46), dalin (39), caglar_1988 (36), emine_yilmaz (45), elif19 (37), morcali (63), enderim23 (46), aga2 (61), hüzünlü gurbet (46), yeþil (42), 1yavuz (53), suvari_ (41), gazeteci1985 (39), adem03 (45), azzat (60), huemeyra41 (32), Kursad_ist (46), ruhan_ruhani (41), eskalibo (50), neofatih (39), yuuusuf (43), yunuscelik (46)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58941 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.