stromectol chloroquine ivermektin ivermectin ivermektine naprosyn natyl nebilet neggram negram nemexin neo stediril neoral neurolithium neurontin neurotop nexium nimotop nivaquine nizoral cream nizoral nolvadex nootropil norflocine norlutate noroxin norsol nortrilen norvasc norvir novonorm nyolol ocuflox oculastin oftan olmetec plus olmetec omix omnicef onymax optivar orelox orfiril osiren otrivin rhume des foins oxsoralen
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » TARİH / SİYASET / EKONOMİ » TÜRKİYE VE DÜNYADA SİYASET » Başörtüsünün farziyyeti (1)

önceki konu   diğer konu
6 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
Başörtüsünün farziyyeti (1)(2)(3)
1686 Mesaj -
Önce Kur'an'ýn hatýrlattýðý ilkeleri hatýrlayalým: 1. “Bilmediðin þeyi savunma! Þüphe yok ki kulak, göz ve gönül; bunlarýn hepsi elbet savunduklarýndan dolayý sorumludur.”

2. “Bilmiyorsanýz zikir/Kur'an ehline sorunuz.”

3. “Allah'a kullarý içinde gereði gibi saygý duyanlar bilenlerdir.”

Bu köþede yazdýðým Kur'an eksenli yazýlara gelen tepkileri üçe ayýrabiliriz.

1. Bilenlerin tepkileri.

2. Bilmediðini bilenlerin tepkileri.

3. Bildiðini zannedenlerin tepkileri.

Bu üçüncüsünü de kendi içinde üçe ayýrabiliriz:

1. Bildiðini zanneden samimi tipler.

2. Tüm cehaleti cesaretinden kaynaklanan bilgiç tipler.

3. Haddini bilmez tipler.

Son ikisine hiç cevap vermedim. Zira cevap soru sorana, bilmediðini bilene, haddini bilene verilir, bir. Cevap bilginin kýymetini takdir edene, öðrenmek isteyene, verilir, iki. Cevap, üretildiði kökün de delalet ettiði gibi (cevb “kesmek” demektir), doðrusunu öðrenince sesini kesecek olana verilir.

Bildiðini zanneden ama bilmeyen, bildiðini de yanlýþ bilen samimi tiplere cevap vermeye çalýþtým. Samimiyeti kendi baþýna bir deðer bildim. “Din samimiyettir” diyen Hz. Peygamber idi.

Bugünkü köþeme bildiðini zanneden ama yanlýþ bilen bir okurumun, bir önceki yazýma iliþkin yazýsýný alacaðým. Yer darlýðýndan dolayý yazýnýn doðrudan yazýmý ilgilendiren kýsýmlarýna yer vereceðim. Okur bu yazýsýný internette yayýmlamýþ ve bana da bir giriþ ekleyerek yollamýþ. Virgülüne dokunmadan aldým. Ýmla hatalarý okura aittir:

“Sayýn Hocaoðlu, önce Allah'ýn selamý üzerinize olsun diyerek sözlerime baþlamak istiyorum. Ben 50 yaþýnda bir emekli bir vatandaþým. Amacým yanlýz ve yanlýz Rabbim in gerçek yolunu Kuran'dan bulmaya çalýþmaktýr. Yaradan'ýn ayetleri sonunda söyledikleri þu sözler beni gerçekten düþünmeye ve araþtýrmaya yönlendirdi.

/…/ Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu söylenir, baþtan bahsedilmez. “Arapçada kadýnlarýn baþlarýna örttükleri þeyin özel adý “hýmar” deðil “mikna” ve “nasýyf”týr. Hangi Arapça sözlüðe bakýlýrsa bakýlsýn “mikna(çoðulu mekani)” ve “nasýyfýn” hanýmlarýn baþlarýný örttükleri kumaþýn adý olduðu yazýlýdýr.” Allah eðer “hýmar” kelimesi ile baþýn örtülmesini isteseydi “hýmarürres” gibi bir vurgulama ile baþörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baþ bölgesi vurgulanýr ve örtü kelimesi olan “hýmar” ile beraber baþörtüsü net bir þekilde anlaþýlýrdý. Nitekim abdest alýnmasýyla ilgili ayette baþýn sývazlanmasý söylenirken, baþ kelimesi Arapça karþýlýðý 'res' ile vurgulanýr. Gelelim ayette anlatýlmak istenen asýl konuya. Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu geçer. Yani hýmarýn baþý kapatmasý deðil, ayette açýkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açýðý manasýna gelen 'cuub' kelimesi hem bu ayette kapanýlacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa'nýn yaka açýðýna elini soktuðunu belirten ayetlerde geçer.) /.../

Sami Hocaoðlu beyefendi hýmar kelimesine birden fazla anlamlar vererek hem baþörtüsü hem de örtü anlamýnýn olduðunu yazmýþ. Bu fikri düþündüðünüzde Yaradan ýn ayetlerini açýk ve anlaþýlýr gönderdim sözlerine uymuyor. Nedeni her isteyen istediði anlama çekecektir de ondan günümüzde olduðu gibi. Bu görüþü konuþmaya devam edelim. Bu ayette anlatmak istenen þey baþýn örtülme emri deðil peki neresi? Göðüs kýsmýný örtünüz diyor Rabbim. O zaman koskoca Kuran da Allah kadýnlar baþýný örtmelidir diye bir tek ayet yazmayacak da bu ayette göðsünü örtmelidir ayetindeki bir kelimeye baþörtüsü ismi takarak Ýþte bakýnnnnn Allah kadýnýn baþýný örtmelidir demek istiyor aslýnda bu ayette diyeceksiniz öylemi kardeþlerim. Yaradan eðer kadýn baþýnýn örtülmesini isteseydi hiç kuþkusuz kadýn baþýný örtmelidir derdi dostlarým, Çünkü Kuran ben böyle açýkça yazarým diyor dolaylý ima etmem diyor birçok ayetinde. Yukarýda yazdýðým onca ayetin hiç mi hükmü yok sizce. Hiç ama hiç baþýný örtmeli kelimesi dahi geçmediði halde. Peki, ayetlerinde hani Rabbim yemin ederek; Yemin olsun ki, biz bu Kuran'da insanlar için her türlü örneði verdik. Diyordu. Ama kadýn saçýný göstermesin örtsün diyen ayetler nerede? Hani Rabbim; Biz bu Kitap'ta, herhangi bir þeyi ne eksik býraktýk ne fazla yaptýk. Diyerek bizlere açýklýk getiriyordu. Hani öðüt alýnmasý için kolaylaþtýrdýk sözleri unutuldu mu dostlar. Ben isterseniz bir ayeti daha hatýrlatayým sizlere; Zühruf Suresi 44 Gerçek þu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatýrlatýcý/bir düþündürücü/bir þeref/bir öðüttür. Bundan sorumlu tutulacaksýnýz. Bakýn ne diyor Yaradan bu kitaptan sorumlusunuz. Bu kitaptan sorumlusunuz diyen Rabbim bizlerin birbirine düþmesi için mi acaba kadýn baþýný örtmelidir namehremdir demeyi açýkca yazmamýþtýr dersiniz (HAÞA).”

Sahibi samimi görünüyor. Fakat samimiyetin tek baþýna yetmediðini de biliyorum.

“Aleyküm selam” sevgili okurum. Sabýrla cevaplayacaðým. Bu kadar karýþýk kafa saðlýða zararlýdýr. Kafalarý karýþtýrmak için akla atýlan taþý çýkarmak, kör kuyuya atýlan taþý çýkarmaktan bin kat daha zordur, bilirim. Umarým “kitabýna uydurmak isteyen” biriyle deðil de “kitaba uymak isteyen” biriyle karþý karþýyayýmdýr.




Mustafa Ýslamoðlu


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son cananberraramazan tarafından, 18.02.2008 - 15:50 tarihinde.
Gönderen: 06.02.2008 - 00:42
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
 Başörtüsünün farziyyeti (1)(2)(3)
KaLBeNuR 06.02.2008 - 00:42
 Nur suresi 31. ayetin farklı anlatımı.
hasan24 06.02.2008 - 10:54
 RE: Nur suresi 31. ayetin farklı anlatımı.
RuZGaR 06.02.2008 - 18:14
 Başörtüsünün farziyyeti (1)(2)(3)
Maksat kelam olsun 06.02.2008 - 18:16
 Başörtüsünün farziyyeti (2)
KaLBeNuR 09.02.2008 - 14:16
 Başörtüsünün farziyyeti (3)
KaLBeNuR 18.02.2008 - 15:49

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 785 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Resul_K@kulu (37), suldan (39), RuZGaR (37), ceylangozlum (40), aylinugur (44), gülsema (39), ufaklik00 (35), zeyd04 (44), CAN_SUYU (53), musab_umeyr (43), huzur-islamda (39), yeniçeri (43), Dava Adami (35), göhkan_ (39), Ahmet Taþ.. (43), mrfrksltrk (40), brunetto (49), mavi18 (37), horoskop4040 (41), coolbeta (45), ramao (39), sevkice (43), murat yilmazer (49), emreemre (45), turhansolak (56), *SEFA* (37), vedat54 (54), YaradanaHasret (42), webmeraklisi (44), berzah53 (42)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.56325 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.