dexamethasone fluvoxamine generique kaletra generique kaletra generique rhinocortapranax aprovel aralen arava arcocillin arcoxia aricept arilin arimidex aristocort artane arthrotec artofen asacol asasantine asmaxen at 10 atarax atenil ateno basan comp ateno basan atesifar athrofen atridox atrovent augmentin avalide avana avapro avelox aventyl aviral avodart aygestin azaimun azarek azelex aziclav azulfidine bactrim basiron
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » DİĞER KONULAR » ÖNERİLERİNİZ » YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??

önceki konu   diğer konu
9 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
Esma-Sultan su an offline Esma-Sultan  
YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
330 Mesaj -
Hürriyet Gazetesi Genel Yayýn Yönetmeni Ertuðrul Özkök'ün ‘Siz bu haberi verir miydiniz’ baþlýklý makalesi, Hürriyet’in internet sitesinde ‘Hürriyet yazý iþlerini üçe bölen haber’ baþlýðýyla yayýnlandý. Yazýnýn konusu Zeynep Sultan Camii'nin kapýsýndaki tahtaya el yazýsýyla yazýlan Maide Suresi'nin 51'inci ayetinin meali oldu. Özkök bu konuyu köþesinde tartýþmaya açtý. Hürriyet Gazetesi yazarý Ahmet Hakan Coþkun da köþesinde ‘Hocalara üç soru’ baþlýklý yazýsýnda ayný konuda sorgulayýcý bir yazý yazdý.

Ýlahiyatçý-Yazar Kenan Demirtaþ tartýþmalý konu hakkýnda doðrularý Moralhaber.net'le paylaþtý.

'Yahudileri ve Hýristiyanlarý dost edinmeyin'

Gülhane’deki Zeynep Sultan Camiinin yazý tahtasýna oradaki görevliler þu âyet meâlini yazmýþlar:

"Ey iman edenler! Yahudileri ve Hýristiyanlarý dostlar edinmeyin. Onlarýn bazýsý, bazýsýnýn dostlarýdýrlar. Ýçinizden kim onlarý dost edinirse þüphe yok ki, o da onlardandýr. Muhakkak ki Allah o zalimleri hidayete, doðru yola iletmez."[1]

Baþta Hürriyet Gazetesinden Ertuðrul Özkök olmak üzere birçok gazeteci bu meali tartýþma zeminine çekti ve herkes kendi açýsýndan yorumladý. O tartýþma ve yorumlarý þimdilik bir kenara býrakýp âyetin mânâsýný anlamaya çalýþalým.

Ayný konu bundan yüz sene önce Bediüzzaman Said Nursî’ye de sorulmuþ:

“Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur’ân’da nehiy (yasaklama) vardýr: ‘Yahudileri ve Hýristiyanlarý dost edinmeyin.’ Bununla beraber nasýl dost olunuz der­si­niz?”

Said Nursî de cevabýný iki temele bina etmiþ. Biri “tefsir metodolojisi” diðeri “tarihî kontekst”.

A. Tefsir metodolojisi açýsýndan Said Nursî’nin verdiði cevap özetle þöyle:
1. Doðru ve saðlam bir hükme varabilmek için elimizdeki delil kesin olmasý gerektiði gibi, o delilin hangi anlamý gösterdiði de kesin olmasý gerekir. Burada söz konusu olan delil Kur’ân âyeti olduðu için kesindir. Ancak bu delilin hangi anlamý gösterdiði kesin deðildir, baþka anlamlara gelme ihtimali de vardýr. Çünkü, Kur’ân’ýn bu yasaðý “âmm” deðil, “mutlak”týr. Yani, Yahudi ve Hýristiyanlarýn bütün bireyleri, bütün nitelikleri, bütün zamanlarý yasak kapsamý içinde deðildir. Yasak mutlak býrakýlmýþ, bir sýnýrlama getirilmemiþtir. Büyük bir tefsirci olarak zaman bir sýnýr getirmiþse, artýk ona itiraz edilmez (Bu konu aþaðýda “tarihî kontekst” içinde açýklanýyor).

2. “Bir hüküm türev üzerine bina edilmiþse, o türevin kaynaðý hükmün illetini (asýl sebebini) gösterir.” Bu kaideyi þöyle açýklayabiliriz: Âyette geçen “Yahudi” ve “Hýristiyan” kelimeleri türevdir. Bu kelimelerin kaynaðý ise “Yahudilik” ve “Hýristiyanlýk”týr. Âyetteki hüküm türev üzerine bina edildiði için–kâide gereðince–Yahudi ve Hýristiyanlar, dinleri için, dinlerini yansýttýklarý için sevilmez. Yahudilik, Hýristiyanlýk açýsýndan onlarla dostluk kurmak ve onlarý sevmek haramdýr. Öyleyse mühendislik, mucitlik, doktorluk, güzellik, yöneticilik gibi dinlerine ait olmayan diðer güzel ve meþru nitelikleri sevilebilir ve bu yönleriyle onlarla dostluk kurulabilir. Çünkü bu nitelikleri âyetin yasak kapsamý dýþýnda kalýr.

Þayet âyet-i kerime þöyle buyursaydý, dostluk ve muhabbet onlarýn bütün niteliklerini kapsardý: “Yahudi ve Hýristiyanlarýn kendilerini dost edinmeyin!” Çünkü o zaman, dinlerine ait olsun veya olmasýn, kendileriyle her bakýmdan dostluk ve muhabbet yasak olmuþ olurdu.

Ýslâm dini insanlýðýn bütün dinî ihtiyaçlarýný, bütün zamanlarda karþýlayan kapsamlý ve üstün bir dindir. Baþka dinlere ihtiyaç býrakmaz. Bu açýdan âyet-i kerime, müminlere, baþka dinler karþýsýnda dik durmalarýný, dinleri hakkýnda tereddüt etmemelerini, tereddüde yol açan böyle dostluklara girmemelerini emrediyor.

Birilerinin iddia ettiði gibi, bu ifadeden dinler arasý çatýþma hükmünü çýkartmak mümkün deðildir. Çünkü âyet-i kerime müminlere “Dost olmayýn!” buyuruyor. Çünkü dinî dostluktan nifak kokusu gelir. Kendi dinini beðenmemek çýkar. “Sizin dininiz size, benim dinim bana” denilmeli.

Hem bütün dünya biliyor ki Kur’ân ve hadisler ve 1400 senelik Ýslâm tarihindeki uygulamalar, Yahudi ve Hýristiyanlara tam bir dinî özgürlük vermiþtir. Havra ve kilise inþa etmelerine müsaade edilmiþ ve dinleri teminat altýna alýnmýþtýr. Dinlerini özgürce yaþayabilmiþ ve Müslüman toplum içinde bu kadar yýl yaþadýklarý hâlde dinî açýdan þikâyetleri olmamýþtýr.

3. Bir insanýn, hiçbir sebep yokken bizzat kendisi sevilmez. Ya taþýdýðý nitelikten veya sanatýndan dolayý sevilir. Ayrýca her kâfirin bütün nitelikleri ve sanatlarý kâfir olmasý da düþünülemez. Yani, kâfirlerin de Ýslâm’a uygun nitelikleri ve sanatlarý olabilir. Bu açýdan Ýslâm’a uygun olan bir niteliði veya bir sanatý güzel bularak alýntý yapmak neden câiz olmasýn? Bir Müslüman’ýn Yahudi ve Hýristiyanlardan nikahlý bir hanýmý olsa onu elbette sevecektir. Aksi halde sevmediði bir hanýmla niye evlensin ki… Zaten Kur’ân, bir Müslüman erkeðin bir Yahudi veya Hýristiyan kadýnla evlenmesine izin veriyor.

B. Said Nursî’nin tarihî kontekst açýsýndan bu âyet hakkýnda verdiði cevap ise kýsaca þöyle:

Saadet çaðý olan Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yaþadýðý dönemde bir “büyük dinî inkýlâp” meydana geldi. Bütün akýl ve düþünceleri dinî noktaya çevirdi. Bütün sevgi ve düþmanlýk din merkezliydi. Ýnsanlar baþkalarýna dinleri açýsýndan sevgi gösterir, dinleri açýsýndan düþmanlýk ederlerdi. Onun için gayr-i Müslim denilen Yahudi ve Hýristiyanlara gösterilen sevgiden ve onlarla kurulan dostluktan nifak kokusu geliyordu.

Ýçinde yaþadýðýmýz þu zamanda meydana gelen inkýlâp ise, “medenî”dir, “dünyaya ait”tir. Bütün akýl ve düþünceleri meþgul eden þey; medeniyet, kalkýnma ve dünyadýr. Düþünceler, en iyi uygarlýk seviyesine nasýl ulaþýlýr, geliþip kalkýnma nasýl temin edilebilir, dünya hayatýnda huzurun temelini teþkil eden güvenlik nasýl elde edilebilir gibi noktalar üzerinde dolaþýyor. Bu sebepten dolayý, onlarla olan dostluk iliþkilerimiz, onlarýn güzel bulduðumuz medeniyet ve kalkýnma projelerini, uygulamalarýný iktibas etmektir, alýntý yapmaktan ibarettir. Ýþte þu dostluk, kesinlikle Kur’ân’ýn yasak kapsamýna dâhil deðildir.

[1] Mâide Sûresi, 5:51.



26-11-2007
haber7.com

($imdi hepsini tam anlamayamadim düsün
bunu okurken kafama cok takildi - cünkü almanyada ya$iyor ve alman hiristiyan arkada$larimda var... maalesef türkcem okadar fazla iyi degil - tabi anliyorum ama bazi kelimeleri degil.. eger aranizda biri kisaca anlayacagim $ekilde yorum yaparsa sevinirim..
RABBIM $imdiden razi olsun sizlerden..

selam ve dua ile
Gönderen: 04.12.2007 - 23:13
Bu Mesaji Bildir   Esma-Sultan üyenin diger mesajlarini ara Esma-Sultan üyenin Profiline bak Esma-Sultan üyeye özel mesaj gönder Esma-Sultan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
Esma-Sultan 04.12.2007 - 23:13
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
Muhtazaf 04.12.2007 - 23:33
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
Esma-Sultan 06.12.2007 - 00:11
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
NurBahcesi 07.12.2007 - 04:11
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
Emirdag 05.01.2008 - 16:36
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
KaLBeNuR 05.01.2008 - 17:45
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
Maksat kelam olsun 09.01.2008 - 01:14
  MUBÂREK ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ'NİN 118. ÂYET-İ KERÎMESİ BÂBINDA...
KaLBeNuR 09.01.2008 - 14:40
 YAHUDI - HIRISTIYANLA DOST OLUNURMU??
-ERDAL- 19.02.2008 - 00:31

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1063 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Maksat kelam ol.. (54), betl_22 (37), erdogan955 (69), adaletli (55), erdoganisik (53), osman.d. (51), mehmetyz (44), yucelirfan (43), yazioba (53), °*°SiBeL°*° (32), haydem (45), ORGENERAL (43), yolcu_38 (44), karadað (51), cumali ak (43), adnanmuzaffer (70), MEMOLÝ2 (64), saara (31), plumbi (44), zeynebiye29 (43), mdemirbasci (50), muhammed_fatih (571), meslus (50), adnan65 (59), kýr&yacu.. (51), elisranur (40), ben_ölecem (44), asayan (49), yakamoz_38 (40)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.61080 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.