ivermectine kaletra generique colchicine stromectol generique plaquenil oxytrol pamelor pantozol parafon parexat pariet parlodel paronex paxil cr paxil penegra pentoxi pepcid pepcidine periactin persantine pharmaquine phenhydan phoslo pirocam pirosol pk merz plavix plendil pletal podomexef ponstel pradif prandin precose premarin prevacid priligy prilosec primacton primolut n primolut nor principen prinil probalan prodafem
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » K İ T A P / K Ü L T Ü R / S A N A T » KİTAP & DERGİ » Dua Yayınları...

önceki konu   diğer konu
14 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
VeRvO su an offline VeRvO  
Dua Yayınları...
567 Mesaj -
Filistin gerçeðini ve Þeyh Ahmed Yasin'in kararlý mücadelesini bir roman üslubuyla okumak isteyenlere Dua Yayýncýlýk tarafýndan neþredilen Pîr-i Ýntifada adlý kitabý okumalarýný tavsiye ediyorum. Bu arada biraz kitaba dönmemiz, ona sahip çýkmamýz ve baþarýlý çalýþmalar yapan, kendilerinde bu konuda kabiliyet olan insanlarýmýzý cesaretlendirmemiz gerektiðini de hatýrlatmýþ olalým.
Dua Yayýncýlýk'ýn telefonu: 0212 5218556






Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : M.Ali GÖNÜL

Kitabýn Ýsmi : Yusufi Öyküler



Zindan!... Bir çok kimseye soðuk gelen bir kelime. Kim bilir, belki de ürkütücü…
Ama takdirde baþa gelince, mümince bir tavýr, mümince bir yaþam; zindaný, içine kor bir cemre düþen sýcak bir mekana dönüþtürebilir. Gül derilen bir mekana. Bir inzivagaha, bir Medrese-i Yusufiyeye… Bu eser, bunun delili, bunun göstergesidir. Yine Zindan denince akla ilk gelen pirimiz Hz. Yusuf (as)’dýr. Ona nispeten “Yusufiler” denmiþtir inancý uðruna zindanlarda bulunanlara.Özellikle 90’lý yýllardan günümüze bir deðiþim yaþadý zindanlarýmýz… Yusufi rayihalar sindi duvarlarýna… Farklý mahpuslar görüldü o güne dek görülmeyen. Ahlak, edep, yaþantý ve tutumuyla farklý bir mahpusluk..Ýþte bu kitap, yaþamýþ olduklarý gerçeklerden yola çýkarak, Yusufilere nispeten hazýrlanan” Yusufi ÖYKÜLER”dir, gerçektir. Bu sebeple ilk öykümüz, Yusuf suresinden derlenerek hazýrlanan Hz. Yusuf (as)’ýn kýssasý oldu. Zira bu kýssayla bu esere baþlamak daha anlamlýdýr.

Zindanda yaþanan veya zindanla ilgili olan her öykü, bu eserde:

*Baðýmsýzdýr.

*Yusufi bir ahlakýn yansýmasýdýr.

*Zaman ve mekaný farklý farklý zindanlardýr.

*Kahramaný bir Yusuf’tur.

Zaten önemli olan kahramanlarýnýn kim/kimler olduðu deðildir. Ahmet, Mehmet, Hasan, Hüseyin… fark etmez. Ýsmini siz koyun. Nazarýmýzda hepsi birer Yusuf’tur. O sebepledir ki “Yusuf” koyduk her öykünün etrafýnda döndüðü kahramanýn ismini. Zira þahýstan çok, asýl olan þahsiyettir.Dolayýsýyla önemli olan farklý farklý mekan ve zamanda yaþanan bu öykülerine hepsinin, gerçek ve yaþanmýþ oluþudur. Zaten amaç; edebi bir tür yazmaktan çok, zindan gerçeðinin rahmete inkýlabýný gözler önüne sermektir. Birçoklarýnýn önünde her an duran, yahut baþa gelebilen; ama yabancýsý olunan bir alemin iþitilenden çok, yaþanan güzelliklerinin öyküsünü dile getirmektirZindanlarda yaþanan deðiþimin/dönüþümün, yani zindanýn Medrese-i Yusufiye’ye inkýlabýnýn öyküsünü anlatmaktýr. Muvaffakiyet Allah (cc)’tandýr.
Gönderen: 17.10.2007 - 11:41
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
• • YETER Kİ KUR'AN SUSMASIN • •
567 Mesaj -
YETER KÝ KUR'AN SUSMASIN

ÝKÝBÝN ÖNCESÝ DOGU GERÇEGÝNDEN ÖZELLÝKLE KUR'AN'IN OKUNUP OKUTULMASI/ÖGRETÝLMESÝ MAKSADINA BÝNAEN GÖSTERÝLEN GAYRETLERÝN BAYANLAR NEZDÝNDEKÝ MÜCADELESÝNÝ ROMANI OLAN BU ESER, BÝR ZAMAN DÝLÝMÝNÝN SERÜVENÝDÝR.AKICI VE SÜRÜKLEYÝCÝ OLMASI ESERÝN GÖZE CARPAN VASFIDIR.MUSÝBETLER KARÞISINDA SABRETMENÝN VE ÝMANLA DÝRENMENÝN ÖRNEKLERÝ TABLOLAÞTIRILMIÞ ve ÝDEAL OLAN ANLATILMIÞTIR.ESER ,BÝR ROMAN OLDUGU KADAR AYNI ZAMAN DA BÝR EGÝTÝM KÝTABIDIR DA.

ÖMER SARUHAN



BEN OKUDUM SÝZLERÝNDE OKUMASINI TAVSÝYE EDERÝM.
BU KÝTABIN TAMAMI AYNI KATEGORÝDE MEVCUTTUR.



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son • • VeRvO • • tarafından, 17.10.2007 - 13:05 tarihinde.
Gönderen: 17.10.2007 - 13:02
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
EK1453 su an offline EK1453  
KitaBa Gel ABİ:)
253 Mesaj -
Vervo kardeþim yarýndan tezi yok bu kitabý aldýrýyorum.O kadar yazýp çizmiþsin,Lakin hoþuma gitmesse benden çekeceðin var ona göre...
Gönderen: 17.10.2007 - 16:00
Bu Mesaji Bildir   EK1453 üyenin diger mesajlarini ara EK1453 üyenin Profiline bak EK1453 üyeye özel mesaj gönder EK1453 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
RE: KitaBa Gel ABİ:)
567 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý fth1453

Vervo kardeþim yarýndan tezi yok bu kitabý aldýrýyorum.O kadar yazýp çizmiþsin,Lakin hoþuma gitmesse benden çekeceðin var ona göre...




...Ýsterseniz kitabý burdanda okuyabilirsnz eger begenirseniz (ki eminim begeneceksiniz)o zaman kitabý satýn alýrsnz...
YETER KÝ KUR'AN SUSMASIN BURAYA TIKLA.
Gönderen: 17.10.2007 - 16:09
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
EK1453 su an offline EK1453  
253 Mesaj -
Allah razý olsun VERVO ilk sayfaya göz attým.Alcam inþallah...
Gönderen: 17.10.2007 - 16:19
Bu Mesaji Bildir   EK1453 üyenin diger mesajlarini ara EK1453 üyenin Profiline bak EK1453 üyeye özel mesaj gönder EK1453 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
Pîr-i İntifada ...
567 Mesaj -
Pîr-i Ýntifada ...

Bu eser adý ,Ýntifada ile özdeþleþen Filistinin büyük direniþ Önderini anatmaktadýr.Þeyh Ahmen Yasin'in hayatý belgelere dayanýlarak nefis bir uslupla romanlaþtýrýlmýþtýr.Þeyh Yasin'le beraber Hamas ve tüm Filistin mücadelesi canlý anlatýmlala gözler önüne serilmektedir.Bir yýlda 3 baský yapan kitap Þeyh Ahmed Yasine ithaftýr.


Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : M.Ali GÖNÜL

Kitabýn Ýsmi : Pîr-i Ýntifada

Bu kiatbýn tamamý burda eklidir..:::TIKLAYIN:::..


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son • • VeRvO • • tarafından, 18.10.2007 - 11:56 tarihinde.
Gönderen: 18.10.2007 - 11:34
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
İNTİFADA ÖYKÜLERİ
567 Mesaj -
ÝNTÝFADA ÖYKÜLERÝ

Filistin gerçegini vurgulayan gazete haberleri ekseninde vucuda getirilen bu eser ,öyküleþtirilen bir zulmun gözden ýrak boyutunu gözler önüne sermiþtir.Her haber bir öykü ,Her öykü bi zulmü ,bir direniþi ve mahiyetini anlatmaktadýr.Kýsa ve özlü öykülerden oluþan eser ,sýkýcýlýktan uzak ,akýcý bir dille yazýlmýþtýr.



Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : M.Ali GÖNÜL

Kitabýn Ýsmi : Ýntifada Öyküleri
Gönderen: 18.10.2007 - 17:30
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
...:::SOGUK SÜREÇ:::...
567 Mesaj -
SOGUK SÜREÇ

Bir gözaltý sürecinin romaný...Bastan sona ve ýzdýrap kokan bu eser kapalý kapýlar arkasýndaki gizli ve karanlýk odalarda maruz kalýnan bir zulmün belgesi niteligindeki bir gözaltý gerçegini vurgular.Dehset ve ibretle okunmasý gereken bir çalýþma...


Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : Sevket Basýbüyük

Kitabýn Ýsmi : Soguk Sürec

vesselam...
vervo...

Gönderen: 19.10.2007 - 11:50
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
Diriler Kabri
567 Mesaj -
DÝRÝLER KABRÝAdýný eserin içindeki bir hkiyaden alan bu çalýþma ,gerçek hayattan derlenmiþtir .Kimi geçmiþ kimi yaþadýgýmýz zamanda/zindanda yaþanan bu öyküler birer ibret levhalarýdýr.Bazen düþündüren bazen güldüren öyküler akýcý bir dille kaleme alýnmýþtýr.Dili itibarýyla akýcý ve güzel bir uslupa sahiptir.


Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : Hasan Sabaz

Kitabýn Ýsmi : Diriler Kabri

vesselam...
vervo...

Gönderen: 20.10.2007 - 13:24
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
VeRvO su an offline VeRvO  
Göge Yükselen Sehid
567 Mesaj -
Bu eser, iki öyküden oluþmaktadýr Adýný birinci öyküden alan çalýþma ,Yasin suresinde zikredilen Habib-i Neccar ve Hz. Yusuf 'un kýssalarýný öyküleþtirmiþtir.Bu öyküleþtirme Kur'an eksenli olup tarih boyunca hep var olagelen bir mücadeleyi dile getirmektedir.


Yayýn Evi : Dua Yayýncýlýk

Yazarý : Faysal Yaman

Kitabýn Ýsmi : Göge Yükselen Sehid

vesselam...
vervo...

Gönderen: 20.10.2007 - 13:28
Bu Mesaji Bildir   VeRvO üyenin diger mesajlarini ara VeRvO üyenin Profiline bak VeRvO üyeye özel mesaj gönder VeRvO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ebu_hanzala su an offline ebu_hanzala  
395 Mesaj -
Bir kitapta nelere dikkat ederiz? Ýçeriðine, konusuna, yazarýna, kapaðýna… Daha baþka özellikler arayanlar da vardýr elbette; ancak sözünü ettiðimiz ortalama bir okurun bakýþ açýsýdýr. Kitabý bir de yayýnlayanlar açýsýndan tanýmak ve öðrenmek için bir söyleþi gerçekleþtirdik. Dua yayýncýlýk editörü ve ayný zamanda dergimiz yazarlarýndan olan Mehmet Ali GÖNÜL ile gerçekleþtirdiðimiz söyleþinin ilginizi çekeceðine inanýyoruz.

Ýnzar: Bize kýsaca Dua adýyla açtýðýnýz yayýnevini tanýtýr mýsýnýz?

Mehmet Ali GÖNÜL: Yayýnevimiz 2005’in baþýnda kuruldu. Ayný yýlýn mart ayýnda ilk eserimizle baþladýk yayýn hayatýna. Yaklaþýk üç yýl içerisinde otuz beþe yakýn kitabý Rabbimizin lütfu ve okuyucularýn ilgisiyle yayýnladýk. Satýþ ve irtibat yerimiz Ýstanbul kitap ve kültür merkezindedir. Eserlerimizin dizgi, mizanpaj ve daðýtým iþlerini de kendimiz gerçekleþtirmekteyiz.

Ýnzar: Çok sayýda yayýnevi bulunmasýna raðmen neden yeni bir yayýnevi?

Mehmet Ali GÖNÜL: Evet deðiþik alanlarda çok sayýda yayýnevi faaliyet göstermekte. Biz bu alanda bir boþluðu doldurmaktan çok, hizmet eksenli bir yayýncýlýða baþladýk. Yayýncýlýkta bir Müslümana yakýþýr tarzda ilkeli olmayý, Ýslam kültür mirasýna sahip çýkmayý, hizmet ve tesanüdü geliþtirmeyi, ihtilaflardan uzak durup kucaklayýcý olmayý esas alýyoruz. Bu doðrultuda yapýlabilecekler çerçevesinde ümmetin sorunlarýna eðilirken bireysel ve bölgesel sorunlarý göz ardý etmeme gayretindeyiz.

Ýnzar: Yayýnladýðýnýz eserlerde farklý bir dil, farklý bir bakýþ açýsý göze çarpýyor. Bir eseri yayýnlarken neyi esas alýyorsunuz.

Mehmet Ali GÖNÜL: Ýçerik açýsýndan dediðim gibi geniþ bir perspektiften bakma gayretindeyiz. Bir kitabý yayýnlamaya karar verirken kullanýlan dile, üsluba, Ýslami ilkelere yani biraz önce dile getirdiðimiz temel prensiplere uyup uymadýðýna, bir iddia ve hüküm ifadesi varsa kaynaða-kaynaðýn sýhhatine, ümmetin maslahatýný gözetip gözetmediðine dikkat ediyoruz.

Ýslam kardeþliðini yaralayýcý, tefrikayý teþvik edici Ýslam tarihindeki ifrat ve tefrit düþüncesine sahip marjinal gruplarýn görüþlerini esas alan/dile getiren eserlerin Müslümanlara fayda getirmeyeceðine inanýyoruz.

“Müminlere karþý merhametli, kâfirlere karþý þiddetli olmak” þeklinde tezahür eden ilahi emri eserlerin diline ve içeriðine de uygulama gayretindeyiz.

Ayrýca þunlarý da belirtmek istiyorum: Son dönemlerde yayýnlanan birçok eserde maalesef ticari kaygýlar ön planda tutulmuþtur. Bundan dolayý yayýnlanan eserler toplumdaki yozlaþan Ýslami yaþama alternatif sunma yerine, bu yaþamý teþvik edici boyuttadýrlar. Hâlbuki Kur'an ve sünnet eksenli bir sunuþ, bir kaygý, bir endiþeyi teþvik eden eserlerle hizmet alanýný geniþletmek en güzeldir. Çünkü sünnetin önemini kaybetmeye baþladýðý bir ortamda derin kaygýlar taþýmanýn önemli olduðu kanaatindeyiz.

Ýnzar: Edebi eserlerden ve içeriklerinden söz edecektim. Okuyucuya ne vermeye çalýþýyorsunuz?

Mehmet Ali GÖNÜL: Edebi eserlerden olan roman, öykü ve þiirler, günümüz dünyasýnda düþünce ve yaþam tarzlarýnýn anlatýlmasýnda önemli iþlemlere sahiptirler. Diyaloglar, tasvirler ve canlý anlatýmlar, fikri eserlere göre daha cezp edici olabilmektedir. Kültür emperyalizminin en önemli ayaklarýndan birinin edebiyat olduðu bugün herkes tarafýndan kabul edilmektedir. Batýnýn batýl kültürü, ahlaksýz yaþam tarzý ve düþünceleri zihinleri bulandýracak tasvirlerle, anlatýmlarla doðu dünyasýný ve özellikle Ýslam dünyasýný iþgal etmiþtir. Zihinlerdeki iþgal bitmeden topraklardaki iþgalin bitmesi zordur.

Roman ve öykülerde dikkatli ve ölçülü bir dilin, bir üslubun peþindeyiz. Hakkýn anlatýlmasýnda haksýzlýk yapýlmamasý, zihinleri bulandýracak tasvir ve izahatlarýn olmamasý, yoz bir yaþamýn kötü örnek olarak yer bulmamasý gerektiðine inanýyoruz. Edebi eserlerimizde Ýslami hassasiyetlerimize sýký sýkýya baðlý kalarak gerçekleri anlatmaya çalýþýyoruz. Fakat þunu da unutmuyoruz. Hizmet eksenli çalýþmalarda gaye en güzel roman, hikâye yahut þiiri yazmak olmamalýdýr. Hizmet amacýna binaen bu türleri bir araç olarak deðerlendirme durumundayýz. Bunu da yaparken o türün kendi özelliklerini bu gaye için en güzel þekilde kaleme almayý ihmal etmemeliyiz. Kaygý ve ölçü bu çerçevede deðerlendirilmelidir.

Ýnzar: Yayýnladýðýnýz ilmi eserlerde nelere dikkat ediyorsunuz?

Mehmet Ali GÖNÜL: Kaynak eserlerde, kullanýlan kaynaklarýn sýhhatine, geniþ bakýþ açýsýna dikkat ediyoruz. Ayný zamanda genel prensiplerimiz ve edebi eserlerdeki ölçülerimiz ilmi eserler için de geçerlidir.

Ýnzar: “Üstad” kitabýna gelmek istiyorum. Birkaç soruyu iç içe soracaðým; neden böyle bir kitap? Birinci kitaba nasýl tepkiler aldýnýz? Bu alanda baþka çalýþmalar var mý sýrada?

Mehmet Ali GÖNÜL: Bediüzzaman Said Nursi hazretleri þüphesiz ki yirminci yüzyýlý en fazla etkileyen âlimlerimizden biridir. Ýsmi etrafýnda çok fazla spekülasyon yapýlan, lehte ve aleyhte çok sayýda kitap ve makale bulunan bir kiþiliktir Üstad. Keza Risale-i Nur’un da yýllarca önemli bir fonksiyon icra ettiði, etmeye devam ettiði ve etmeye namzet olduðunu müþahede ediyoruz. Biz birçok kavramý deðerlendirmede Risale’nin önemli bir kýlavuz olduðuna inanýyoruz. Bundan dolayý Üstad ve Risale çalýþmalarýna ayrý bir önem vermekteyiz.

“Üstad” serisinin çok önemli bir çalýþma olduðuna inanýyoruz. Muhammed Þakir, Risale’nin yazýldýðý mekânlarda ondan beslenerek, Üstadýn manevi bir öðrencisidir. Ýyi bir araþtýrma, titiz bir tahlil çalýþmasýdýr. “Üstad” Kitabý okuyanlar gerçekten ummadýklarý bir Üstad portresiyle karþýlaþtýklarýný ifade ediyorlar. “Üstad” bir þairin yüreði ve aklýyla yazdýðý iyi bir çalýþmadýr. Biz bu çalýþmayla Üstadýn anlaþýlmasýna katkýda bulunduðumuza inanýyoruz. Zira oldukça müspet ve takdir toplayan tepkiler aldýk. Þuan yayýnladýðýmýz serinin ikinci kitabýnýn heyecanla beklendiðini biliyoruz. Serinin üçüncü kitabýný da Ýnþaallah bir müddet sonra okuyucularýmýza arz edeceðiz. Elbette ki takdirler yazarýnadýr. Biz de kendilerine teþekkürlerimizi sizin vasýtanýzla sunuyoruz. Yine bu alanda seviyeli ve faydalý çalýþmalarý gayretle deðerlendiriyoruz. Gençler için Fikret Bayram’ýn yazdýðý “Ýlk Dokuz Söz Üzerine Notlar” adlý bir kitap yayýnladýk. Deðerlendirmeye aldýðýmýz baþka kitaplar da var elimizde. Allah (cc) izin verirse yayýn programýmýz çerçevesinde onlarý da yayýnlayacaðýz.

Ýnzar: Kýsa ve uzun vadede yayýnlayacaðýnýz, yayýnlamayý düþündüðünüz eserleri sorsak…

Mehmet Ali GÖNÜL: Ahlaki hastalýklar ve manevi geliþim ile ilgili kitaplar yayýnlamayý düþünüyoruz. Bu arada Türkçe açýklamalý Cevþen-ül Kebir hazýrlýyoruz. En büyük projemiz ise yeni bir hatla hazýrladýðýmýz Kur'an-ý Kerimdir. Titiz bir çalýþmanýn içerisindeyiz. Rabbimizden yardým, kardeþlerimizden dua talep ediyoruz. Kur'an meali ilmihal ve tercüme kitaplarýmýz var. Onlarýn da hazýrlýðý içindeyiz. Yayýnlayacaðýz Ýnþaallah!

Ýnzar: Son kitaplarýnýzda fiyatlarý oldukça düþürdünüz, bu bir yayýn politikasý mý?

Mehmet Ali GÖNÜL: Kitaplarýn okuyucuya mümkün mertebe ucuz bir þekilde ulaþmasýna gayret ediyoruz. Kýsýtlý imkânlarýmýzý zorlayarak da olsa kitap fiyatlarýný düþürmeye çalýþýyoruz. Bu politikamýzý yine imkânlar nispetinde ilerde de devam ettireceðiz. Özellikle bazý konularda setler oluþturarak ucuz kitap kampanyalarý yapmayý düþünüyoruz. Þu bir gerçektir ki okuyucunun ulaþamayacaðý yahut cebinin müsait olamayacaðý kitaplar raflarda kalýr. Öyleyse kitap sigaradan daha ucuz olmalýdýr. Çünkü biri aklý ve bedeni söndürürken diðere yeni bir hayat veriyor. Belki de insanlarý diriltiyor.

Ýnzar: Peki niçin 2.90 deðil de 3.00 ytl…

Mehmet Ali GÖNÜL: (Gülümsüyor) Reklam caiz olan bir durumdur. Fakat aldatmak deðil. Bu doðrultuda 1.90-2.90 gibi sunuþlar pek içimize sinmedi. Ýlla olacaksa 3.00 ytl olsun diye düþündük. Zaten diðer türlüsü bize yakýþmazdý.

Ýnzar: Rabbim çalýþmalarýnýzda muvaffakiyetler nasip etsin. Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Mehmet Ali GÖNÜL: Kardeþlerimizi okumaya, bilgiye, bilgiyi paylaþmaya davet ediyoruz. Günceli takip etmek iyidir, ancak takýlýp kalmak yerine kalýcý bilgiyi gündemimize almamýzýn daha hayýrlý olacaðýný düþünüyoruz. Ya bir kitap okumak yahut aile ortamýnda bunu paylaþmakla da olsa buna gayretli olmalýyýz.
Son olarak bize bu fýrsatý verdiðiniz için Allah razý olsun. Sizleri de çalýþmalarýnýzda azimli kýlsýn.
Gönderen: 02.02.2008 - 16:57
Bu Mesaji Bildir   ebu_hanzala üyenin diger mesajlarini ara ebu_hanzala üyenin Profiline bak ebu_hanzala üyeye özel mesaj gönder ebu_hanzala üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ebu_hanzala su an offline ebu_hanzala  
KİTAP DÜNYASINDAN
395 Mesaj -
Düþünce; tasarlanmýþ, adeta imbikten geçirilmiþ en deðerli üründür. Elbette Ýslami olmasý onu daha çok deðerli kýlmaktadýr. Hele hele Ýslami hareketin yol projesi mahiyetli oluþuyla düþünce boyutunu adeta bir kýlavuz, bir rehber olarak görmek, bilmek, tanýmak kaçýnýlmazdýr.

Bir düþünce adamý, bir fikir adamý olan Üstad Prof. Dr. Fethi Yeken bu bazda ele alýndýðýnda akla ilk gelen þey külliyatýdýr. Türkiye’de seksen sonrasý Ýslami þuurun yayýlmasýnda hemen hemen hepimizin birkaç defa okuduðu / faydalandýðý meþhur ‘Fethi Yeken Külliyatý”…

Bu külliyat, bir oturuþta yazýlmadýðý gibi Üstad’ýn muhtelif þehirler ve ülkelerde (‘Ýslam Gençliði’ adlý eseri, Ýtalya’nýn Biruca þehrindeki bir konferansýdýr.) vermiþ olduðu sunum ve teliflerinden meydana gelmiþtir. Yaþanýlan tecrübeler ve tanýk olunan geliþmeler çerçevesinde düþüncenin þekillenmiþ adý ‘Müslüman Olmam Neyi Gerektirir’ ile baþlayan bu muhteþem külliyatý vücuda getirmiþtir. Külliyatýn 14 kitaptan oluþmasý ayrý bir birikimdir. Ravza Yayýnlarý tarafýndan yayýnlanan bu külliyat, kýymetini ve zaruretini hala da hissettirmekte haklýdýr.

Külliyatýn eserleri þunlardýr:
1- Müslüman Olmam Neyi Gerektirir.
2- Ýslam Gençliði
3- Teori ve Pratikte Ýslam
4- Davet Yolunda Hazýrlýk
5- Ýslam’a Nasýl Davet Edelim
6- Davet Yolunda Dökülenler
7- Davetçiye Notlar
8- Çaðdaþ Davet Önderleri
9- Fikri Hastalýklar
10- Davet ve Davetçinin Problemleri
11- Ýslam Iþýðýnda Hareket ve Ýdeolojiler
12- Ýslam Âlemi
13- Ýslam’ýn Evrenselliði
14- Koruyucu Ýslami Eðitim
Doðrusu birinci eserden itibaren akla ilk gelen þey külliyatýn belli bir dizime uygun bir þekilde olduðudur. Öyle ya bir Müslüman her þeyden önce müslüman olmasýnýn neyi gerektirdiðini idrak etmelidir. Ruhi ve bedeni tekâmülünün gereklerini bu eserle pekiþtirmelidir.

Yeryüzünün hak olsun batýl olsun fikir alanýndaki gidiþatýna destek ve yön veren, meydanlarý dolduran tek gerçeði gençliktir. Üstad bu gençliði Ýslami boyutuyla ele alarak tahlile tabi tutmuþ, hamuruna þekil vermeye çalýþmýþtýr “Ýslam Gençliði” adlý çalýþmasýyla.

Müslüman olmanýn gereðini öðrenen davetçi, öðrendiklerinin teori ve patriðini üçüncü kitapla deðerlendirir. Görecektir ki Ýslam, fýtrata en uygun dindir. Ýslam’ýn özündeki gerçeði, batý medeniyetiyle kýyaslamanýn dahi söz konusu olamayacaðýný fark eder.

Bu idrakten sonra insanlýðý Ýslam gerçeðine davet için hazýrlýk gerekir. Harici ve dâhili (ruhi-bedeni) yeterliliðin yaný sýra Ýslami þahsiyetin nebevi bir metodla eðitilerek cemaat ahlakýyla yoðrulmasý “Davet Yolunda Hazýrlýk”la anlatýlýr.

Böylece insanlýk “Ýslam’a Nasýl Davet Edilir” hakikatinin yoluna girmiþ olur. Onlara nasýl seslenilmeli, nasýl hitap etmeli, neler anlatýlmalý, cemaatsel çalýþmanýn gerekliliði böylelikle idrak edilir.

Elbette ki bu Nebevi yol zorluklarla döþenmiþtir. Bu yolda ilerlerken herkes ayný direnci göstermeyebilir. Bu sebepledir ki Üstad Fethi Yeken “Davet Yolunda Dökülenler”i; Tebük Gazasýndan geride kalanlardan ele alarak bunun sebep ve sonuçlarý üzerinde bir irdelemede bulunmuþtur. Kimi yerde bunu hareketin kendisi, kimi yerde ferd, kimi yerde de aile-çevre gibi baskýcý dýþ etkenlerle açýklamýþtýr.

Davetçi bu sýkýntýlarýn varlýðýný yani hayatýnda karþýlaþabileceði güçlükleri öðrenmiþtir artýk. Öyleyse önü alýnmalý ve bu girdaba düþmemelidir. Davetçiye bu konuda birtakým notlar aracýlýðýyla seslenmek uyarmak gerekir. “Davetçiye Notlar” bu açýdan önemli bir çalýþmadýr.

Ayrýca davetçi yeryüzünün çeþitli beldelerinde ve kendi asrýnda yaþayan nice davetçinin de bu tip sýkýntý / güçlük ve baþarýlarla dolu hayatlarýný bilmelidir ki, gayret ve azmi pekiþmiþ olsun. “Çaðdaþ Davet Önderleri”nin nasýl baþarýlý bir davetçi olduklarý, ne tür sýkýntýlara maruz kaldýklarý onlarýn kutlu siretlerinden bu kitapla öðreniyoruz. Hasan el Benna’dan Malcolm X’e, Bediüzzaman Said Nursi’den Ömer Muhtar’a, Muhammed Ýkbal’den Þehid Nevvab Safevi’ye dek birçok þahsiyeti…

Davetin boyutunun evrensel özellikler gösterdiðini de öðrenen davetçi tümdengelim metoduyla hareket eder. “Ýslam’a Davette Fikri Hastalýklar” ile “Davet ve Davetçinin Problemleri”ni tarayýcý bakýþ açýsýyla öðrenip akide ve hareket tarzý açýsýndan ne tür bir tehlikenin davetçiye musallat olduðunun farkýna varýr. Sorunun varlýðýndan haberdar olmak, sorunu yarý yarýya çözmektir. Ýþte bu çalýþma bu hastalýðýn teþhisini /hikâyesini bize anlatmaktadýr.

Bu süreçte Üstad Fethi Yeken insanlýða musallat olan ‘izm’lerden Komünizm, Kapitalizm, Masonluk, Milliyetçilik, Makyavelizm gibi zararlý akýmlara Ýslam’ýn bakýþ açýsýný, davetçinin önüne sermekte ve adeta ‘düþmanlarýný taný’ demektedir. Davetçi bu bilgiyle donanmýþ bir halde davet için meydana atýlmaktadýr. Yani ‘Ýslam’ýn Iþýðýnda Hareket ve Ýdeolojiler”i artýk tanýmýþtýr.

Dolayýsýyla “Çaðdaþ Saldýlar Karþýsýnda Ýslam Âlemi” hakkýnda davetçinin bilgilenme zamaný gelmiþtir. Endonezya’dan Türkiye’ye, Mali’den Yemen’e takriben 40 ülke hakkýnda tanýtýcý bilgileri kýsaca verdikten sonra Ýslam âlemi için hazýrlanan beynelmilel tuzaklar hakkýnda bilgiler vermektedir.

Nitekim davetçinin karþýsýnda pamuktan bir dað yahut bir serap gibi görünen yalancý, ihtiþamlý, zararlý akýmlarýn akýbetini “Ýdeolojilerin Çöküþü ve Ýslam’ýn Evrenselliði” çalýþmasýyla net bir þekilde Üstad; ‘izm’lerin hezimeti karþýsýnda Ýslam’ýn izzetini ortaya koymuþtur. Prestroika ile baþlayan Komünizm’in çöküþünü bu eserde net bir þekilde davetçi anlamaktadýr.

Ve Ýslam’ýn Evrenselliðini kabul ettiren ilahi kaynaklý izzetli yapýsýnýn muhafazasý için “Koruyucu Ýslami Eðitim” serinin son kitabý olup adý gibi davetçinin elindeki elmasý korumasýnýn yolunu göstermektedir. Zira manevi ve ruhi kalkan, ancak Ýslami eðitim ile mümkün olmaktadýr.

Mizanpaj ve tashih açýsýndan külliyata itina gösterilmemiþ olmasý külliyatýn manevi deðerine halel getirmemekle beraber, her zaman ve zeminde davetçi için temel bir kaynak olma vasfýna haiz ve baþucumuzda bulunmasý gereken bir çalýþmadýr.

Gönderen: 12.02.2008 - 14:49
Bu Mesaji Bildir   ebu_hanzala üyenin diger mesajlarini ara ebu_hanzala üyenin Profiline bak ebu_hanzala üyeye özel mesaj gönder ebu_hanzala üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ebu_hanzala su an offline ebu_hanzala  
395 Mesaj -
DELÝLLERÝ SONSUZ OLAN ALLAH



Önsöz


Her iþin baþtnda ve sonunda hamd Allah'adýr. Salât ve selam O'nun Resulüne; âline ve ashabýna olsun. Yine; yegâne güç ve Ýhtiþam sahibine,

Zuhurunun þiddetinden dolayý görünmeyene,

Mutlak hüviyet oluþundan dolayý, gereðince kavranýlmayana,

Gözlerin görmekten aciz olduðu o ulu sultana,

Kendisinden baþka hiçbir kudret dairesi bulunmayan, o yüce padiþaha,

Sevene ve sevdiði için yaratana,

Eksik ve noksanlýðýn zatýna ulaþamadýðý tek, yegâne varlýða,

Memuru olan, ama yardýma muhtaç olmayana,

Madde ohnaktan ve þekle girmekten beri olana,

Gözsüz görene ve kulaksýz iþitene,

Elsiz yapana, bedensiz iþ görene,

Varlýðýn yegâne sahip ve koruyucusuna,

Kýymetin ancak onunla kýymet olacaðýna,

Her yerde olan ve hiçbir yerde olmayana,

Zat ve sýfatlarýnda artma ve eksilmenin olmadýðý o zatý,

Ýmtihaný mükemmel bir þekilde gerçekleþtirene,

Çifti yaratýp tek kalana,

Sevilmeye ve övgüye layýk olana,

Rahmeti gazabýný geçene hamd eder; sena ve þükrü O tahsis ederiz.




Kitap Hakkýnda Bazý Notlar:


Tabiat ve diðer her þey niçin ilah olmaz? Allah yok diyenlere! Kâinat kendi kendine oldu diyenlere!

• Yaþadýðýmýz çaðla beraber mantýkçý ve akýlcý düþün­cede patlama yaþandýðý bir gerçek. Bu açýdan Kelam ilmi­ni az ya da çok bilme gereksinimi doðmaktadýr, imam Pezdevi, tüm ehli sünnet âlimlerinin, Eþari ve Mutezile­nin kelamý öðrenme konusunda cevaz verdiklerini, yerli ve yabancý saldýrýlara karþý Kelam'ýn öðrenilmesinin farz olduðunu yazar. (Bakýnýz Ý.Pezdevi, Ehli Sünnet Akaidi, sh.5) Bu kitap da bu bilinçle yazýldý. Ameli terk edip, Ýs­lam'ýn izzetini ve onurunu koruma erdemini býrakýp da Kelam tartýþmalarýna girmek ise Müslümanlarýn bulun­duklarý hâle ve zor duruma uymayacaðý aþikârdýr. Bu açý­dan biz, Kelam ilminin yararlý ve güncel yönlerinden fay­dalanma gerekliliðini inanýyoruz.

• Unutmayalým ki ilimlerin farziyeti dahi yer ve ko­numla alakalýdýr. Bir fýkýh meclisinde Kelam gerekli de­ðilse de Ýslam itikadýnýn konuþulduðu, Ýslam'a ve hak mezheplere saldýrýnýn olduðu bir mekânda, ateist ve sosyalist bir ortamda ne siyer, ne fýkýh, ne de benzer ilimler farzdýr. Evet, bu ortamlarda farz olan yani gerek­li olan Kelamdýr ve Ýslami felsefedir. Bu ortamlarda Ýs­lam'ýn savunmasýný ve düþünsel savaþýmýný en iyi Ke­lam ilmi yapar.

• Kitapta Kelam ilminin tartýþmalarýna da girmedik. Güçlü ve saðlam olduðunu düþündüðümüz delilleri al­dýk. Baþtan sona kadar otorite olan Ýslam âlimlerinden faydalandýk. Kelam ilminin; "Ýslam inananýn kurallarýný mantýk ve akýlcý bir yolla, vahyin kýlavuzluðunda, Ýs­lam'ýn hak olduðunu ispatlamaya çalýþan bir bilim dalý" olarak tarif edildiði malumunuzdur. Dolayýsýyla, bu ta­ným çerçevesinde kelam ilminden faydalanmanýn Müslümanlarýn görüþ ve muhakeme kabiliyetlerini son derece güçlendireceði, Ýslam'ý daha iyi kavratacaðý aþikârdýr. Bü­yük Ýslam âlimlerinin tümünün (Ebu Hanife, Ýmam Þafiî gibi) hatta kelamla arasý iyi olmayanlarýn da, kelam ilmi­ni az çok okuduklarý bir gerçektir. Kelam ilmi üzerindeki eleþtiriler, Kelam ilmini eleþtirmekten çok, ilmin düzeltil­mesine dairdir. Yoksa mutlak manada kelam ilminin te­mel bir ilim olduðuna kimsenin bir itirazý da yoktur. Do­layýsýyla avam mantýðýyla bu Ýslami ilimleri horoz gibi dövüþtürüp, fýkýh üstündür, siyer daha üstündür, benim Dim senin ilmini döver... gibi batýl bir dayatma ve tav­da düþmemek lazým gelir. Asýl olan, ilimleri Ýslam'ýn ve onuru için kullanmak ve çalýþtýrmaktýr.

• Kitaptaki bazý deliller için "zayýf" denilebilir. Buna karþý deriz ki, nice kalýn halatlar ince ipliklerden oluþur. Kaldý ki zayýf demek yalan ve mevzu demek de deðildir.

• "Konu çok ve gereksiz uzatýldý " denirse biz deriz ki: Harç temele çok verildi diye bir zarar söz konusu olmaz. Bunlar temel konulardýr. Ama gövde ve çatý çok fazla aðýrlaþtýrýlýrsa o bina batabilir. Yani bu denilen eleþtiri binanýn gövde ve çatýsý içindir. Kök için bir deðer ifade et­mez. Köke giden fazla harç, fazlalýk deðildir. Yine deriz ki kýsa boylulara (inkarcý, ateist ve bozuk itikatlýlara) uzun boy (Hak) göstermek daha evladýr.

• Bu konular sadece Allah'ýn varlýk delilleri deðildir. Ayný zamanda bize Kelami ve felsefi tarzla rabbimizi tanýtmaktadýr.

• Kitapta tekrarlar çoktur. Bu doðal görülmelidir. Çün­kü "ilmin anasý tekrar, irþadýn etkisi de tekrarýndandýr."

Eðer denilirse ki "sizin gibi insanlarýn bu tehlikeli (Ha­bislerde dahi bu tehlikeye atýflar vardýr.) konulara girmesi caiz deðildir. Ýmana zarardýr." deriz ki: Biz sadece miikem-nettýk mefhumunu baz aldýk, bundan hareketle düþünüyor kulak veriyoruz. Mükemmellik mefhumunun bu konuda temel bir umde olduðunu ve her türlü yan­lýþlýðý önleyeceði kanýsýndayýz. Tartýþmalý, gereksiz konula­ra girmiyoruz. Çýkýþýmýzýn düzgün, yolumuzun ve metodu­muzun saðlam olduðuna inanýyor, Allah'a iltica edip Ondan yardým diliyoruz. En güzel O'dur en iyisini de O bilir. Her iyilik O'ndan ve her kötülük bizim kendi nefsimizdendir. Hatalarýmýz bizi baðlar.

Gönderen: 09.03.2008 - 18:59
Bu Mesaji Bildir   ebu_hanzala üyenin diger mesajlarini ara ebu_hanzala üyenin Profiline bak ebu_hanzala üyeye özel mesaj gönder ebu_hanzala üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ebu_hanzala su an offline ebu_hanzala  
395 Mesaj -

TENZÝH (LA ÝLAHE) KISMI (TABÝAT ÝLAHTIR DÝYENLERE... ÝLAH OLAMAYACAKLAR)




Evvel


1- Baþlangýcý olan hiçbir þey ilah olamaz: Bir þey doð­muþsa, kesinlikle onun bebekliði de vardýr. Bebeðin korunmaya, büyütülmeye ve yardýma ihtiyacý da vardýr. Bu dev­rede (oluþ aþamasýnda) dýþardan bir baþka yardýmcý olmasý lazýmdýr. Bu yardýmcý da olamayacaðýna göre baþý olanýn, ilah olamayacaðý savý yüzde yüzlük bir kesinlik ifade eder. Tüm doðanlar büyür, yaþlanýr, hastalanýr ve ölürler. Kâinat 15 milyar yýl önce doðdu, büyüdü ve þu anda yaþlanmýþ du­rumda. Ýþte bundandýr ki doðan ilah olamaz. Çünkü o, za­yýftýr, koruyucuya muhtaçtýr, onu ilk yapana muhtaçtýr. Al­lah ise doðmaz, doðamaz. Çünkü birinin kâinatý doðurma­sý, ibda etmesi lazýmdý. Ýlah mükemmel varlýktýr. Mükem­melin baþý, doðumu ve büyütülmeye muhtaç olmasý aký] kân deðildir. Ýþte bu açýdan evveli olmayana (o büyük zata) iman deðerlidir. Onun ilmi evvel, zatý evvel, sýfatý evveldir. Yine O, baþýn baþý sonun baþýdýr.

"Cenab-ý Hak ezelîdir, ebedîdir, evvel ve ahirdir. Hiçbir cihette ne zatýnda, ne sýfatýnda, ne ef âlinde naziri, küfüvü, þebîhi, misli, misali, tnesîli yoktur." (Sözler sh: 412)



Ahir


2- Sonu olan bir þey ilah olamaz: Sonu olan, eðer ilah ol­sa, kendini sondan ve Ölümden kurtarýr. Kendini kurtara­mayan þu yaþlý kâinat, kime ilahlýk yapabilir? Çok güçlü ol­saydý kendini yaþlanmaktan kurtarýrdý. Eðer "kâinatýn sonu yok" dersen, hata edersin. Çünkü her doðan ölür. Ýlim, kâ­inatýn ölebileceðim, büyük patlamalarla yok olabileceðini, artýk ispatlamýþ durumda. Kâinat maddedir ve Ölmeyen, deðiþmeyen ve de bozulmayan, hiçbir madde yoktur. O, sondur; ilmin sonu, hükmün sonudur. O'ndan gayn yoktur. Ahir O'dur ve ahiret de O'nundur. Baþý ve doðumu olmadý­ðýndan O'nun sonu da yoktur. Sonunu ve kurtuluþunu dü­þünen, elbet O sonsuz güce, ahirsiz ömre tabi olmalýdýr.

Gönderen: 09.03.2008 - 19:01
Bu Mesaji Bildir   ebu_hanzala üyenin diger mesajlarini ara ebu_hanzala üyenin Profiline bak ebu_hanzala üyeye özel mesaj gönder ebu_hanzala üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 735 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
jakup (32), muzocel26 (58), salihhazar (55), Beyza (56), cs7014 (50), oezkan (51), kara61 (66), aetkral (51), kubratalp (48), K.GOCERLI (27), cecenmucahidi (33), yaburka (49), violine (44), mavi_ruya (48), mbahaddin (55), Kerim_Bey (36), Süreyya (66), yemenici68 (56), mecid (43), kerime (42), mehmet_eyigör_6.. (28), tokayca (51), hasan5335 (36), volkan33 (54), mgunhan (48), ttufan (42), isvec (65), beyazguel (38), atay (62), sonromeo2 (47), kulibo (38), Zeynepgul (44), nihat 60 (44), g_neferalperen3.. (46), sebiarus (55), hace (41), EsmerKiz-NL (39), n@ksýben (43), pedino (54), hatice 1975 (49), hesbollahi (45), hafýz_ (37), ozel (68), fethic (55), hacimeryem (54), telve (52), Levent75 (49), züleyha hanc&ya.. (47), erciyas tamer (46), m.kýl&ya.. (53)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.62865 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.