kamagra ivermectine generique plaquenil ivermectine generique luvox bedranol bekunis dragees beloc cor beloc zok beloc benicar hct benicar benzoyl betagan betapace betaprol betnesol betnovate biaxin bilol comp bilol bimatoprost binaldan binordiol blocadren bocatriol bondronat bonidon boniva brand cialis brand levitra brand viagra brexidol buspar butohaler butovent bystolic cabaser calan sr calan calcijex calcium sandoz canasa canestene cardaxen plus cardaxen
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...

önceki konu   diğer konu
7 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
Son-GüL su an offline Son-GüL  
Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
1125 Mesaj -
Aldanma yollarýna kapýlmamanýn yegâne çâresi Cenab-ý Hakk’ý, Kur'an-ý Kerîm'in beyan ettiði ve Peygamber Efendimiz'in (asm.) bildirdiði gibi tanýmak ve bilmektir.

Ýnsan, Allahü Teâlâ'nýn varlýðýný, birliðini, kudsî sýfatlarýný, esmâ-i hüsnâsýný ancak Kur'ân-ý Kerîm ile öðrenebilir. Bu sayede Allah’ý vâcib (varlýðýnýn zaruri olmasýgöz kırpma, ezelî, ebedî (baþlangýcý ve sonu olmamasý, zamanla sýnýrlandýrýlmamasýgöz kırpma, herþeye Kadir ve Alîm; mahlûkatý ise, fâni, mümkin (varolup olmamasý imkan dahilinde olan), âciz olarak bilir. Hak Teâlâ'yý bütün mahlûkatýn tek yaratýcýsý, bütün âlemlerin yegâne Rabbi, bütün mevcudatýn ortaksýz hâkimi olarak tanýr. O’nun bütün kemâl sýfatlara sahip ve bütün noksan sýfatlardan münezzeh olduðunu itikad eder.

Allah, en doðru ve emin olarak ancak Kur'ân-ý Azîmüþþân'dan öðrenilebilir. O’na Kur’ânýn beyan ettiði gibi iman edilmezse o iman sahih olmaz, bir fayda vermez, þüphe ve vesveselere karþý dayanamaz.

Bilindiði gibi, "birþey sabit olsa levazýmýyla sabit olur" mantýki hükmü vardýr. Bu hükme göre meselâ, ýsý ve ýþýk güneþin lâzýmlarýndandýr; güneþ onlarsýz düþünülemez. Aynen öyle de Allah dendi mi bütün sýfât-ý zâtiye ve sübûtiyesi(1) bütün Esmâ-i Hüsnâ'sýagla2) birden düþünülür; bütün kemâl sýfatlarla vasýflandýrýlan ve bütün noksan sýfatlardan münezzeh bir Zât-ý Mukaddes anlaþýlýr. O'nun sýfat ve isimlerinden birisine dahi inanýlmasa Allah'a iman sahih olmaz.

Ýman bir bütündür; imanýn altý esasýndan birisine dahi inanýlmasa kalpte iman hâsýl olmaz. Bu kaide imanýn bütün rükünleri için de geçerlidir. Bir insan, "melâikeye inanýyorum" dedi mi, Cebrail'e (as.) inanmak da onun içindedir. Sadece bu büyük meleðe inanmasa o þahsýn meleklere inandýðýndan söz edilemez. Ve yine, bir insanýn kitaplara iman etmiþ sayýlabilmesi için bütün semavî kitaplara inanmasý gerekir. Kur'ân-ý Kerîm'in bir tek âyet-i kerîmesine inanýlmazsa o iman sahih olmaz.

Allah'a iman da yukarýdaki esaslara göre deðerlendirilir. Sonsuz kudret, sýnýrsýz irâde, hudutsuz malikiyet, ortaksýz ulûhiyet, vezirsiz saltanat, sonsuz ilim ve sonsuz büyüklük, Allahü Teâlâ'nýn zâtýnýn zaruri lâzýmlarý olduðundan, Allah'a inanan bir insan bütün bunlara da inanmýþ demektir.
Buna binaen, Kur'ân-ý Kerim'de Allah’ýn zât, sýfat ve esmasýnýn nasýl tanýtýldýðýný ana hatlarýyla açýklamaya çalýþacaðýz.

Cenâb-ý Hakk'ýn zât, sýfat ve esmasýný bildiren âyetlerden birkaçýný numune olarak takdim edeceðiz. Bu mevzudaki bütün âyet-i kerîmeleri ve tefsirlerini kaydetmemiz elbette mümkün deðildir. Örnek olarak bazýlarýný alacak ve maksada yetecek kadar izah edeceðiz.

Cenâb-ý Hak bir âyet-i kerîmede þöyle buyuruyor:

"O'nun misli gibi birþey yoktur" (Þûra, 11)


Yâni, ne zâtýnda, ne sýfatýnda, ne fiillerinde benzeri yoktur. Akla, hâtýra, hayâle ne gelirse Allah onun baþkasýdýr. Kâinatta gördüðümüz, görmediðimiz yaratýlmýþ varlýklarýn hiçbirisine, hiçbir surette benzemez.

Allahü Teâlâ gerek zâtýyla, gerek sýfatlarýyla akla, hayâle, zihne, fikre ve tasavvura gelen ve gelmesi mümkün olan her þeye benzemekten münezzehtir. Mukaddes mahiyeti hiçbir mahiyete benzemez.

Cenâb-ý Hakk'ýn vâcib, zâti ve ezelî olan varlýðý mahlûkatýn mümkin, hadis (sonradan varolan) ve fâni varlýklarý ile hiçbir cihetle kýyas edilemez. Hak Teâlâ'nýn Zâtý mahlûkatýyla mukayese edilemeyeceði gibi, sýfatlarý da mahlûkatýn sýfatlarýyla kýyasa girmez. Zira, O’nun bütün sýfatlarý ezelidir, sonsuzdur. Mahlûkatýn sýfatlarý ise kendileri gibi mahlûktur, sýnýrlýdýr. Bu sýfatlar ne kadar büyük hayal edilirlerse edilsinler Cenâb-ý Hakk’ýn sýfatlarý ile mukayese edilemezler; ancak O'nun sýfatlarýna iþaret ederler.

Hâlýk-i Zülcelâl'in, hiçbir mahlûkuna benzememesi açýk bir hakikattir. Malûmdur ki, her eser, bir ayna gibi kendi ustasýnýn kemâlini, ilmini, maharetini gösterir. Ama hiçbir eser, mahiyet ve hakikat itibariyle ustasýna benzemez. Meselâ, bir saat kendi ustasýnýn hünerini gösterir ve kemâline âyine olur; ama hiçbir cihetle ustasýna benzemez.

O saat, ustasýnýn þahsiyetinden koparak hariçte kendi baþýna oluþmuþ da deðildir. Ancak ustasýnýn irâde ve kudretiyle, ilim ve hikmetiyle vücud bulmuþtur. Evet, ustanýn zâtý, hakikati, sýfatlarý, unvanlarý baþka, saatinki baþkadýr. Bir saat ne kadar büyük olursa olsun, saat olma mahiyeti deðiþmez. Yine, ustasýnýn tasarrufu, irâdesi, tedbiri altýndadýr. O'nun koyduðu kanunlarýn mahkûmudur ve ustasýyla hiçbir cihetle kýyasa giremez.

Ýþte bu kâinat da gayet hassas ve ince ölçülerle çalýþan bir saat gibidir. Allahü Teâlâ'nýn yaratmasýyla yokluktan kurtulup varlýk sahasýna çýkmýþtýr. O'nun tasarruf ve idaresi altýndadýr. O Hâlik-ý Zülcelâl, kâinata ve ondaki canlý cansýz hiçbir þeye, hiçbir cihetle benzemez. Evvel ve Âhir, Zahir ve Bâtýn olan Allah, ilmiyle, irâde ve kudretiyle mahlukatýna son derecede yakýndýr. Mahlukat ise O'na benzemekten ve O’nu hakkýyla tanýmaktan son derecede uzaktýr; O'nun zâtýndan ve kudsî mahiyetinden ayrýlarak hariçte meydana gelmiþ deðildir. Ancak O'nun irâde ve kudretiyle yoktan yaratýlýp varlýk sahasýna çýkartýlmýþlardýr.

Allah’ýn zât, sýfat, mahiyet ve hakikati, mahlukatýn zât, sýfat, mahiyet ve hakikatine benzemekten münezzehtir.

"Evet, bir Zât ki, O'na yýldýzlarýn icadý zerreler kadar kolay gele... ve en büyük þey en küçük þey gibi kudretine musahhar ola... hiçbir þey hiçbir þeye, hiçbir fiil, hiçbir fiile mani olmaya... ve hadsiz efrad, bir ferd gibi nazarýnda hazýr ola... ve bütün sesleri birden iþite... ve umumun hadsiz hacetini birden yapabile... ve kâinatýn mevcudatýndaki bütün intizamat ve mizanlarýn þehadetiyle hiçbir þey, hiçbir hal, dâire-i meþiet ve irâdesinden hariç olmaya... ve hiçbir mekânda olmadýðý halde, her bir yerde ve her bir mekânda kudretiyle, ilmiyle hazýr ola... ve herþey O'ndan nihayet derecede uzak olduðu halde, O ise herþeye nihayet derecede yakýn olabilen bir Zât-ý Hayy-ý Kayyûm-u Zülcelâl'in elbette hiçbir cihetle misli, naziri, þeriki, veziri, zýddý, niddi olamaz; ve olmasý muhaldir." (3)

Ýlâh, bütün noksan sýfatlardan münezzeh ve bütün kemâl sýfatlara sahip bir Zât-ý Vâcib demektir. Birden fazla ilâh farzedildiði takdirde her birinin “vücudu vâcib, kudreti sonsuz, ilmi muhit, irâdesi nafiz...” olmasý lâzým gelir. Bu ise mümkün deðildir. Çünkü faraza, iki ilâh bulunsa, her ikisinin de kudretinin sonsuz olmasý gerekecektir. Bu ise bir tezattýr. Öte yandan her ikisinin de iradelerinin sýnýrsýz olmasý icap eder. Birisi hayat vermek isterken, diðeri öldürmek isteyecek yahut biri bir yaratmak isterken, diðeri yaratmamak isteyecektir. Birisi güneþin þarktan doðmasýný isterken, diðeri garbdan doðmasýný irâde edecektir. Misâller çoðaltýlabilir. Her iki ilâhýn da irâde ettiði þeylerin tahakkuk etmesi lâzým geldiðinden bir þeyin ayný anda hem yaratýlmasý, hem yaratýlmamasý safsatasý ortaya çýkar. Bu ise sonsuz tezatlarý ve muhalleri içine alýr.

"Eðer gökte ve yerde Allah’tan baþka tanrýlar olsaydý, ikisinde de düzen kalmazdý. Arþ’ýn Rabbi olan Allah, onlarýn yakýþtýrdýðý þeylerden uzaktýr.” (Enbiyâ: 22)

Madem kâinat var ve bu kâinat içinde atomlardan sistemlere, çekirdeklerden aðaçlara, sinek kanadýndan semavat kandillerine kadar herþeye hükmeden, hassas, mükemmel, þaþmaz bir düzen var. Öyle ise bu âlemin sahibi ve maliki birdir. Þirk sadece bir vehimdir, hariçte yeri yoktur.

Diðer taraftan, bu âlemin birden fazla ilâhýn iþbirliðiyle yaratýlmasý ve idare edilmesi de muhaldir. Çünkü iþbirliði herhangi bir iþi taraflarýn müstakil olarak yapamamasýnýn neticesidir. Bu ise iki ilâhýn da âciz ve birbirine muhtaç olmasý ve birbirilerinin tesiri altýnda kalmasý demektir. Böyle bir durumda, her iki ilâhýn ulûhiyetleri, hâkimiyetleri, amiriyetleri, irâde, ilim ve kudretleri kayýtlý olmuþ olur. Dolayýsýyla bunlarýn her ikisi de ilâh olamazlar. Bir þeyin hem sýnýrsýz, hem kayýtlý; hem sonsuz, hem sýnýrlý olmasý muhaldir.

Mevhum ilâhlardan birinin diðerinin emir ve irâdesine tâbi olmasý da düþünülemez. Çünkü tâbi olan, ilâh olamaz.

***

Gönderen: 08.06.2007 - 20:11
Bu Mesaji Bildir   Son-GüL üyenin diger mesajlarini ara Son-GüL üyenin Profiline bak Son-GüL üyeye özel mesaj gönder Son-GüL üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Son-GüL 08.06.2007 - 20:11
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Son-GüL 08.06.2007 - 20:13
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Son-GüL 08.06.2007 - 20:14
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Son-GüL 08.06.2007 - 20:18
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Son-GüL 08.06.2007 - 20:18
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
Ônder23 08.06.2007 - 20:25
 Aldanmaktan Kurtulmanın Kur'ani Çözümleri Allah'ı Zat, Sıfat ve İsimleriyle tanımak...
rifat56 09.06.2007 - 20:36

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 544 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
yalnizkurt55 (62), siyahnur (56), SULEYMAN ONCU (48), corluca (54), batalli (61), Fethi62K (62), emin2325 (66), yasin ibrahim e.. (53), h_hayrettin (43), turhanozturk (61), hazanrengi (43), Zilkade (42), akif1980 (44), mekselina (34), neverness (51), rufeyde (48), rabia| (50), Selvaa (49), antaly59 (66), BÜYÜK BALIKÇI (53), cemiluygun (70), Mikai66 (46), polat_23 (44), adar72 (35), nzl44 (47), m_ugurluoglu (37), emperor (50), osmanorhan (55), muhacir (53), salepli (51), musdem (54), ilyas_bozkurt (50), Jeday (35), ebuzerbasak (35), RaHMeT_YaGMuRu (40), eL_SaLvAdoR (42), faruk38 (62), ibrahimkindan (64), Karizmatik_63 (41), halimeuzunlar (41), hakan__ (43), citakhalil (70), serin (48), ZorDünya (54), cüneyd75 (49)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.60038 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.