ivermektine generique luvox hydroxychloroquine hydroxychloroquine budesonide 3tc abilify aceon acepril acerpes achromycine aciphex acivir acnecolor acnefuge acticin actigall actisite active pack actonel actoplus met actos acular adalat cc adalat adapress adartrel adcirca addyi adipur advair diskus advair rotahaler aerius aerodiol aggrenox agofenac agoprim agopton agorex airol airomir akneroxid aknex aknin n aknoral albenza
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » HADİS / SÜNNET » Islam Garip Basladi, Basladigi Gibi (bir hale) Donecektir. Ne Mutlu Gariplere.

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Cihan-63 su an offline Cihan-63  
Islam Garip Basladi, Basladigi Gibi (bir hale) Donecektir. Ne Mutlu Gariplere.
582 Mesaj -
Ýslam garip baþladý, baþladýðý gibi (bir hale) dönecektir. Ne mutlu gariplere!” (1)



“Garib” uzak olan demektir. Güneþ, bizden uzaklaþýp kaybolduðu için “güneþ gurub etti” denilir. Gurbet, vatandan uzaklaþmaktýr. Gurubda, kaybolma, gitme, bir köþeye çekilme vardýr. Anlaþýlmayan söze, anlayýþtan uzak olduðu için “garib” denir.(2)

“Garib” kendi cemaatý, kavmi arasýnda olmayan, kendi beldesinde bulunmayan kimsedir. Ýlk müslümanlar kendi vatanlarýnda, kendi kavimleri arasýnda görünseler de gariptiler. Küfürle iman, akla kara, görmekle körlük(3), bilmekle cehalet kadar zýt ve uzaktý. Bu sebepten onlarla diðerleri arasýnda mekana baðlý olmayan bir uzaklýk, hatta zýtlýk sözkonusu idi.

Alimler, cahil çoðunluk yanýnda gariptirler(4), Az olan müminler, çok müþrik arasýnda gariptirler. Kötülerin ve þerlerin çokluðu yanýnda hayýrlar ve hayýrlýlar az olunca garip olurlar. Fýskýn, isyanlarýn, büyük günahlarýn içinde takva, amel-i salih gariptir.

Böyle kötü bir çevrede ve zamanda, iman ve salih amelin önemi pek büyüktür. Ýçinde yaþanýlan çevrede, fýsk, büyük günahlar, þer ve isyanlar ne kadar çoksa, orada barýnabilen müminin, imanýn, salih amelin, takvanýn deðeri o derece artmaktadýr. Ýslam ve iman ilminin kalktýðý, (5) müminin, müslümanýn olmadýðý veya çok az olduðu bir toplumda “garib” olmak, amellerin sevaplarýný olabildiðince arttýracaktýr. Müminin zelil, hakir edildiði, facirin yüksek tutulduðu, fýskýn çok olduðu bir toplumda, imanýn ve amellerin keyfiyeti çok büyüktür. Orada, din gariptir, müminler gariptirler.

Bu hadis-i þerife göre:
a) Ýslam garip baþlamýþtýr. Baþlangýcý tarih kitaplarýnda anlatýlýr. Bu iþi ilk baþlatanlar da bu bakýmdan gariplerdir.
b) Sonra Ýslam, deniz dalgalarý gibi zuhur etmiþagla6), hak, iman, ahkam-ý ilahi galib olmuþtur. Bir zaman gelecek, Ýslam ilk baþladýðý duruma dönecek, anlaþýlamamasýndan ve hükümlerinin toplumda hakim olmamasýndan dolayý toplumda garip düþecektir.

Çoðu insanda bu menfi halin bulunmasý, bidatlarýn ve cahiliye zihniyetinin toplumda yer etmesi ile toplumda genel bir bozulma olacaktýr. Artýk ilk garipler dönemi gibi son garipler dönemi de baþlamýþtýr. Ýslamýn baþlangýcýnda müþrikler tarafýndan ashaba reva görülen þeyler; tahkirler, terziller, küçümsemeler, hafife almalar bu dönemde d ekendini gösterecektir. Toplumda onlara hayat hakký tanýmama, onlarýn inançlarýný, fikirlerini ve hayat anlayýþlarýný ortadan kaldýrma yoluna gidilecektir.

Ýlk gariplerin yaþadýðý cemiyette, günahlar, isyanlar, fýsk nasýl diz boyu ise, bu ikinci dönemde de adý müslüman olan bir toplumda günahkarlarýn, fasýklarýn, kötülerin zihniyeti hakim olacaktýr.

Yine ilk devirde olduðu gibi bu menfi çevrede bozulan ümmet içinde, az olan bir takým garipler bulunur. Onlar çoðunluðu teþkil edenler karþýsýnda azlýk olmalarýna raðmen imanlarýna yapýþýrlar, çoðunluðun akýp gittiði mecradan farklý bir yönde yürürler, kafa yapýlarý, hayata bakýþlarý, anlayýþlarý diðerlerine uymaz. Sanki o toplumun insaný deðillerdir. Kendilerine yapýlan her türlü iþkenceye sabrederler, zaten karþý koymaya güçleri de yoktur. Maddi maðlubiyet ve mahkumiyetlerine raðmen, manen kuvvetlidirler. Dinlerine sýký bir þekilde yapýþýrlar. Ýnançlarýndan ve yaþayýþlarýndan taviz vermezler. Ýþte bunlar ümmetin sonunda gelen “Ðuraba” dýr.

Son gariplerin yaþadýðý bozulmuþ cemiyetlerinde ne gibi kötü haller zuhur edeceðini Resulullah (SAV) hadis kitaplarýnýn fitne ile ilgili bölümlerinde anlatmýþ, ümmetini önceden uyarmýþtýr. Onun için sahabelerin ilk devirde dinlerinde fitnelendikleri gibi ümmetin sonlarýnda da fitne pek büyük bir rol oynayacaktýr.

Son Gariplerin zamaný da ilk gariplerin zamaný gibi pek þiddetli, tehlikeli, fitneli olacaktýr. Resulullah (SAV) ahir zamandan haber verirken genel hatlarý ile o zamaný bize tasvir etmiþtir.

Allah Rasülü’nün zaman zaman çeþitli þekillerde bize tablolaþtýrdýðý bu fesat döneminde, bir bakýma ilk baþladýðý hale dönecektir. Dindarlar da çektikleri sýkýntýlardan dolayý, amellerindeki sevap bakýmýndan onlara benzeyeceklerdir.
Fakat ilk gariplerle son gariplerin önemli bir farký vardýr. Ýlk Garipler müþrik bir toplumda mücadele etmiþlerdir. Ahir zamanda gelen son garipler, fesad-ý ümmet zamanýnda, bozulmuþ islam cemiyeti içinde cihat edeceklerdir. Son gariplerin iþi, ilk gariplere göre daha kolaydýr. Zahmetleri daha azdýr. Bu sebeple sevapta, hayýrda, külli fazilette ilk garipler olan sahabelere yetiþmeleri mümkün deðildir. Ýlerlemeden sonra gerilemekle, iþe ilk baþlamanýn zorluðu bir deðildir.

Kaynaklar:

1. el-Cami‘ li Ahkamil-Kuran IV, 172, Ayrýca bk. Sahihu’l-Müslim 232, 251. Hadisler, Sunenu Ýbn-i Mace II, 1319 (no: 3987, 3988).
2. el-Müfredat, s. 359, el-Mu’cemu’l-Vasit, s. 647; el-Kamûsu’l-Muhit I, 107-108.
3. Ayet-i kerimede “Görenle Görmeyen bir mi?” buyrulur. Ra’d 13/16.
4. el-Cami‘li Ahkamil-Kuran IV, 172; Ayrýca bk. Sahihu’l-Müslim 232, 251. Hadisler, Sunenu Ýbn-i Mace II, 1319 (no: 3987, 3988).
5. el-Mufredat s. 359; el-Kamûsu’l-Muhit I, 108. Ayrýca bk. Te’vilü Muhtelifi’l-Hadis s. 107-108; el-‘Acluni Ali b. Muhammed Keþfu’l-Hafa, I-II, Kahire ty. 887 (islamýn garip baþlamasý ile ilgili hadis-i þerif için bk.)
6. Ramûzu’l-Ehadis s. 366; Sunenu Ýbn-i Mace II, 1331 (no: 4015), 1339 (no: 4036: boþ adamlar nutuk atacaklar.) 1344 (no: 4047: Ýlim ve Kuran yani onu anlama azalacak.) 1335 (no: 4050-4052: ilim kalkacak cehalet yeryüzüne inecek, o hakim olacak. Burada ilimden maksat, gün geçtikce geliþen teknik, fen ilimleri, deðil, dini ilimlerdir). Ayrýca bk. el-Buhari, Muðire b. Berdubeh, Sahihu’l-Buhari, I-VIII, Ýstanbul, ty. VIII, 89.
Gönderen: 02.06.2007 - 10:09
Bu Mesaji Bildir   Cihan-63 üyenin diger mesajlarini ara Cihan-63 üyenin Profiline bak Cihan-63 üyeye özel mesaj gönder Cihan-63 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ayfehmi su an offline ayfehmi  
Konu icon    "çok az ve küçük olması":
48 Mesaj -
"çok az ve küçük olmasý": Hz. Ýsa'yý tanýyacak kiþiler ona tabi olan yakýn bir Hristiyan grup olmakla birlikte, O'nu bekleyen Müslümanlarýn baþý olan Mehdi ve yakýnlarý tarafýndan da tanýnacaktýr. Hz. Ýsa dünyaya geldiði zaman onu tanýyacak yakýnlarý nasýl az bir topluluk olacaksa, Mehdi geldiði zaman da onu tanýyacak yakýnlarý çok az olacaktýr. Üstadýn burada bu topluluðun hem fert olarak sayýlarýnýn çok az olacaðý, hem de yaþadýklarý ülkenin kurumsal yapýlanmasýnýn içinde çok küçük kalacaklarýna dikkat çekmiþtir.

"cemaat-i ruhaniye-i mücahidinin" vasýflarýyla tarif ettiði bu topluluðu Bediüzzaman, 3 önemli belirleyici özelliðiyle zikretmiþtir.

"Cemaat" olmalarý, Mehdi ve yardýmcýlarýnýn da bir özelliði olacak. Bu onlarýn bir tarikat olmadýðýný, bir þahs-ý manevi olmadýðýný da iþaret etmesi açýsýndan önemlidir.

"Ruhani" olduklarýný da belirtirken Üstad, bu cemaatte olanlarýn, taklidi bir imana sahip olmadýklarýna ve zahiri olmadýklarýna, bilakis olaylarýn batýnýný görüp yaþayabilen Batýni bir cemaat olduklarýna da iþaret etmiþtir.

"mücahidin" ifadesi de o cemaatin belki de en belirgin özelliði olan cihat yani teblið cemaati olduklarýný göstermektedir.

Hz. Ýsa Hz. Mehdi'ye Tabi Olur.

"Þahs-ý Ýsa Aleyhisselam'ýn kýlýncý ile maktül olan þahs-ý Deccal'ýn teþkil ettiði dehþetli maddiyunluk ve dinsizliðin azametli heykeli ve þahs-ý manevisini mahvedecek ancak Ýsevi ruhanileridir ki; o ruhaniler din-i Ýsevi'nin hakikatýný hakikat-ý Ýslamiye ile meczederek o kuvvetle onu daðýtacak, mânen öldürecek. Hattâ, "Hazret-i Ýsa Aleyhisselam gelir, Hz. Mehdi'ye namazda iktida eder, tâbi olur." diye rivâyeti bu ittifaka ve hakikat-ý Kurâniye'nin matbuiyetine ve hakimiyetine iþaret eder." (Þualar, 493)

"din-i Ýsevi'nin hakikatýný hakikat-ý Ýslamiye ile meczederek": Hz. Ýsa'nýn tekrar dünyaya döndüðünde tabi olacaðý Allah'ýn hükümlerini içeren kitap Kuran olduðundan, Hz. Ýsa bozulmuþ Hristiyanlýðýn gerçeðini ortaya çýkararak, Ýslam'ýn gerçekleriyle birleþtirecek.

"o kuvvetle onu daðýtacak, mânen öldürecek": Hristiyanlýðýn Hz. Ýsa'ya vahyolduðu þekli Ýslamiyet ile birleþerek geniþ anlamda güç bulunca, Ýslam dünyasýnýn dýþýnda kalan ve Hristiyanlýðýn yaygýn olduðu bölgelerde hakim ideoloji olan materyalizmi fikren maðlup edecekler ve materyalizmin insanlarýn üzerindeki etkisini daðýtacaklar.

"hakikat-ý Kurâniye'nin matbuiyetine ve hakimiyetine": Ýki dinin birleþmesinin Ýslamiyet üzerine olacaðýný hadislerle izah eden Bediüzzaman, Kuran'ýn tabi olunan kitap olacaðýný, onun hükümlerinin geçerli ve hakim olacaðýný bildirmiþtir. Böylesine büyük geliþmeler Üstad'ýn döneminde de, henüz de yaþanmamýþtýr.

Peygamber Efendimizin (SAV) hadislerinde iþaret edilen alametlerin gerçekleþiyor olmasý, Bediüzzaman'ýn izahlarýnda gözüktüðü gibi hicri 14. asýrda, yani içinde bulunduðumuz yüzyýlda, Hz. Mehdi'nin önderliðinde Ýslam'ýn dünyaya hakim olacaðýný göstermektedir.
Gönderen: 02.06.2007 - 12:33
Bu Mesaji Bildir   ayfehmi üyenin diger mesajlarini ara ayfehmi üyenin Profiline bak ayfehmi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 827 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
gocmenkuslar (56), fatihalperen (40), cumababa (64), osman karaca (59), selim444 (33), furkan2005 (44), sena_66 (56), sebo1963 (61), manolya (59), sertkaya (54), sofigardas (44), MEHMET_1960 (64), dursun ali (68), cepkamil (51), romen (42), selim_wien (42), awsaroglu (49), tekin58 (59), sahabegulu (47), hintavi (47), sivassporlu (38), hakký özka.. (59), Hayriye Esra (38), eylem (49), nurdane_unlu (58), tüncay (46), uzaktaki (48), Goblin (37), aliyasar (60), ozturk yasin (61), iborrr (59), Elbistan (44), s_a_r_a_ (36), HABÝBE (39), sefaiscan20 (35), YAKAMOZ42 (44), p_rens (69), metin007 (47), P_kardes (51), mehmetturkmen (46), Bayramalptekin (60), sitemkar (44), ATEKER (51), muco_15 (39), hicran (37), beyondvision (38), Konyali_Yakup (38), Hayat-i (55), Ece (38), Meviza29 (51), meaksa (39), Pfantom (63), INCE (52), musab27 (46), vuslaterimi (39), nisa06 (53), nisan3aknur (49), KabirYolcusu (40), ates_2001 (40), Gundepster (44), BiLMARUF (51), haroun66 (38), benmuzo27 (46), ahmet349 (39), O NA KAVUÞMAK (37), kadir_1818 (49), kadir_kadir (49), siblako (51), kökan (51), ünsal (46), hasanözen (54), y-o-l-c-u (45), EFSANE35 (50), nbalâ has.. (32), yusufla (45), tomi56 (34), yavuzselim (48), huseyin22 (50), insanlýk.. (36), code10 (49), Barbaros tas (65), mahinur40 (49), kerbela_ (38), furkan71 (53), macfurkan (48), Atomcan (49), bukey musab (39), benlikolmas&yac.. (37), serdaroglu1 (79), comert_harun (39), Musabbukey (39), rduman07 (39), erolxyz (46), prenses82 (42), mErVe.. (38), sakinliman (57), sofi180 (38), msene (50), yavuz1d (42), Muhammed74 (50), travaci (51)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.57662 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.