generique kaletra budesonide chloroquine stromectol lopinavir ritonavir seretide inhaler seretide rotacaps seretide serevent serocryptin seromycin serophene seropram seroquel servambutol servanolol servicillin serviclofen servispor servitet silagra sildalis sildenafil silvitra simcora simvasine simvast sinemet cr sinemet sinequan singulair sirdalud skinoren smap sortis spersanicol spiroctan sporanox starlix stocrin strattera stromectol suhagra force suhagra sumycin super avana
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SİYER-İ NEBİ » Rabbimiz Resulünü Bizlere Nasıl Örnek Gösteriyor?

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Rabbanice su an offline Rabbanice  
Rabbimiz Resulünü Bizlere Nasıl Örnek Gösteriyor?
92 Mesaj -
Ýslam, insanýn duygu, düþünce, amaç ve eylemlerine müdahale eder; insana boþluk býrakmaksýzýn bir hayat tarzý sunar. Çünkü hayat boþluk kabul etmez, Ýslam’a tam olarak teslim olunmazsa boþ býrakýlan yerleri bir baþka din-ideoloji doldurur ki bu ortak koþmak demektir. Ýslam’a göre insan yanlýþa meyillidir, terbiye edici olarak Allah’ý seçerse, onun sunduðu rehberliðe tabi olursa kurtuluþa erer. Allah insana yapmasý gerekenleri vahyeder ve bunun mümkün olduðunu herkes gibi bir elçiyi seçip, onu tüm insanlýða örnek seçerek yapar.

Kur’an metni, çeþitli olaylar üzerine yaþanan bir pratiðin/sünnet atmosferinin içerisine yerleþtirilmiþtir. O “belirleyen bir irade” olarak nazil olmuþtur. Kur’an’ýn “Furqan” olma özelliði hakký batýldan ayýrma olarak tezahür etmiþ zaten varolan “hakk”, batýldan ayrýlarak ve detaylandýrýlarak batýldan arýndýrýlmýþtýr. Ýniþ ortamý ile belirleyen iradeyi (Vahyi) birbirinden ayrýymýþ gibi sanmak ya da göstermeye çalýþmak sadece Kur’an’ý hakkýyla anlayamamamýzý deðil, ayný zamanda kendi içinde bulunduðumuz yaþanan pratiðin atmosferiyle, metni istediðimiz gibi (heva ve zann ile) þekillendirmemize de yol açacaktýr. Bu dinsel kaos’a çok anlamlý çaðdaþ batýnilik denebilir. Ýþte o zaman kendi görüþlerimizi Kur'an'a söylettirmeye ve adým adým nefsimizi ilahlaþtýrmaya yönelik modern ruhbanlar olabiliriz. Kur'an adýna konuþan kendi yorumlarýný dayatan ayrý bir sýnýf...

Tarihsel arka plan, nüzul ortamý ya da batýl-mar’uf sünnetler olarak tanýmlayabileceðimiz Kur’an zemini, tarihi/zanni kayganlýklardan da Resulullah’a itaat emriyle korunmuþtur. Artýk tüm zamanlarý baðlayacak evrensel bir uygulama metni kaynaðý bulanýk bir takým örf ve adetlerin egemenliðine býrakýlmamýþtýr. (Bu örf ve adetler ister Arap örfü ister modern örf olsun!) Bilakis Peygamberlik misyonu Kur’an’ýn belirleyiciliðinde net bir ilmilikte tarihsel arka planý saðlýklý bir zemine oturtmuþtur. Tarih Ýlahi metni nasýl anlamlandýracaðýmýz konunusunda “tanýmlama” iþlevini görür. Kullanýlan kavramlarýn o dönemde nasýl algýlandýðýndan emrilerin nasýl tanýmlanýp uygulandýðýna kadar bir çok konuda tarihi arka plan metni tanýmlar. Metin ise belirleyiciliði kadar ayný anda tanýmlayan, birincil tarihi kaynak kendisi olacaðýndan zeminini hem belirler hem de tanýmlar. “Ýletilmiþ irade” onay, yenilik, red gibi dýþ müdahalelerle inzal olduðu ortamý ve kýyamete kadar sonrasý zaman sürecine kendi rengini verir. Tarihin Kur’anca onaylanmasýný yok saymak okuyucuyu tarihi reddetmeye sürüklerken, “Kur’an'ýn tarihe müdahale edip yenilikler getirmesi ya da tarihi bir olguyu deðiþtirmesini yok saymak ta okuyucuyu tarihin belirleyiciliðine teslim etmeye sürükler. Evrenselci ya da tarihselci söylemlerle kendini ortaya koyan bu gibi yaklaþýmlar Kur’an’ýn hakkýyla anlaþýlamamasýna ve uygulanamamasýna sebebiyet vermektedirler. Kýrk katýr mý kýrk satýr mý ikilemine düþmeden ama tepkisel de davranmadan hareket etmeliyiz. Tarihi yok sayan evrenselci / batýni söyleme tepki olarak tarihi verilere teslim olmak ya da atalar dininin hurafelerine kýzýp tüm tarihi bilgileri hiçe saymak ilmi tavýrdan uzaktýr. Bu kavþakta saðlam bir usuli perspektifle hakikat mesajýna yaklaþabiliriz.

Resulullah Muhammed (as) Kur’an parçalarýný bu tarihsel arkaplanýnýn bütünlüðü içinde safha safha almakta ve bu uyumlulukla Alemlerin Efendisi tarafýndan kendisine verilen toplumsal/dini yetkileri “Kur’an’ýn belirleyiciliðinde” icraa etmekteydi. Ýlahi Vahiy çeþitli vesilelerle uygulanagelen vahyi pratikleri ve maruf örf ve adetleri tümden yok sayarak ortaya çýkmadý. Bilakis Ýletilen belirleyici Rab iradesi batýl ve zan ile birbirine karýþmýþ olan Vahyi ve maruf olan pratikleri batýldan ayýrdý ve diðer maruf pratikleri/sünnetleri Hem Yazýlý kitap aracýlýðýyla hem de Rehber Resul aracýlýðýyla düzenledi, ýslah etti ve kemale erdirdi. Uygulana gelen Dinsel yaþamýn iki ayaðý bulunmaktaydý. Bu iki damar da Muhammed (as) gibi “Güzel Örnek” (33/21, 60/4) olan Ýbrahim (as)’ýn sünnetlerinin devamý niteliðindeydi.

Kur’an’ýn kýlavuzluðunda yolunu bulan ve yola devam eden Kur’an’ýn elçiliðini yapan peygamber bu kýlavuzluk, belirleyicilik ve ast-üst iliþkisinden koparýlarak “Kainatýn Efendisi”, yaratýlmýþlarýn en üstünü, hatta varlýðýn yaradýlýþ gayesi mesabesinde kutsanmýþ ve aþýrý yüceltmeci bir tavýrla hristiyanlarýn Ýsa Mesih (as)’a yaptýklarý ölçüsüzlüklere maruz býrakýlmýþtýr. Bu ölçüsüzce yüceltmenin zýddýnda ise Resulleri görevleri bakýmýndan diðer insanlarla eþdeðer gören onlarý bu anlamda sýradanlaþtýran ve kendi benliklerini Resullerin görev alanlarýný iþgalde kullanan yaklaþýmlar zuhur etmiþtir.

Kur’an’ýn rehberliði bizlere Allah’ýn seçtiði Resullerine nasýl hitap edeceðimizi de göstermektedir. Ýnsanoðlu Resulleri yücelterek putlaþtýrmaya ya da sýradanlaþtýrarak hafife almaya müsait eðilimlere sahip olduðundan Resuller’e Kur’an’ýn verdiði “Resulullah” sýfatýyla hitap etmek bizce en uygun nitelemedir.

تِلْكَ حُدُودُ اللّهِ وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

Bunlar, Allah'ýn sýnýrlarýdýr. Kim Allah'a ve/yani elçisine itaat ederse, onu altýndan ýrmaklar akan, içinde ebedi kalacaklarý cennetlere sokar. Ýþte büyük kurtuluþ ve mutluluk budur. (4/13)
Gönderen: 14.02.2007 - 22:35
Bu Mesaji Bildir   Rabbanice üyenin diger mesajlarini ara Rabbanice üyenin Profiline bak Rabbanice üyeye özel mesaj gönder Rabbanice üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 529 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
marullar (63), aozcifci (45), gunel303 (60), saniye25 (43), ayse (52), didedar (42), amb2616 (55), SevYa (39), adilyagsagan (52), BenCesur (48), tiryakinim_ (44), filem (42), arius (44), optimistic (39), ramazanakcay (38), mehter02 (40), kemal2358 (36), laparako (68), maksut5994 (31), ozlemkaya25 (39), mustafa öz (45), ErdemOgrtm (44), erolgunel (61), TERAZÝ (51), tongac27 (46), Gunahkar (56), özvatan (59), asým (49), Miray_2006 (48), guelbahcesi (45), abdulkerim öztü.. (49), gült@ze (46), cemilcihan (48), SeveNCLoveS (40), Ben (37), aklin_gozyaslar.. (38), furkanburak (47), myorulmaz (46), koney2001 (55), ncinici (54), barman35 (44), webduskunu (49), ahakan (48), funda78 (36), erhanim15 (36), mehmet66 (60), nurfeyza (), zeyneb-ikübra (42), esma.s (35), mertoglan1 (47), empati74 (50), yusufcihan (47), MUSLIME KUBRA (41), nurcu80 (44), kztpkp (57), osman72 (52), OlcayS (46), menzilsevdalisi (43), salomo (42), buses_ (43), Halilcan (43), iremnur (48), çilek (53), Abdulkadir Abu .. (44), asgold35 (64), eyyüp (38), gokdeniz (59), siyabe (45), hayrettin (44)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.55861 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.