kaletra kaletra generique colchicine kaletra stromectol tricor trileptal triple trial pack trittico tryptizol tylenol ulcidine urispas uroxatral uvadex valif valtrex vaniqa vantin vaseretic vasotec ventolin inhaler ventolin vepesid veracim vermicidin vermox vesanoid vesdil viagra oral jelly viagra professional viagra soft viagra strips viagra sublingual viagra super active viagra super dulox force viagra super fluox force viagra super force viagra vibramycin vicard vigora virazole vistagan volmax cr
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » ILIMLI İSLAM VE DEFİLE TESETTÜRÜ

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
rahil su an offline rahil  
ILIMLI İSLAM VE DEFİLE TESETTÜRÜ
1191 Mesaj -
ILIMLI ÝSLAM VE DEFÝLE TESETTÜRÜ

Batý’nýn kaydettiði bilim ve teknoloji alanýndaki ilerlemeler, Batý sömürgeciliði karþýsýnda maðlup olmuþ doðu toplumlarýnýn gözlerini kamaþtýrýyor Hint, çin, Ýslâm toplumlarý þimdiye kadar birçok yýkýmlarla (MOÐOL istilalarý, HAçLI savaþlarýgöz kırpma karþýlaþmýþ, bu maðlubiyetlerin etkisini dinine sýðýnarak üstünden atmýþ Ýslâm toplumlarý da daha sonraki yüzyýllarda kaynaktan koparak tevhidi geleneði terk edip muharref geleneði üretip, gelenekçiliði dinleþtiriyor, bu bozuk din anlayýþýnýn yol açtýðý sorunlardan dolayý Batý karþýsýnda yaþadýðý yýkýmlarýn sorumluluðunu, týpký Batýlýnýn Kilise dogmatizminin faturasýný dine kestiði gibi, dine yüklüyor Böylece Müslüman halklar da dahil olmak üzere, tek doðru medeniyet projesinin Batýlýlaþma ve modernizim olduðu düþüncesi yavaþ yavaþ bütün dünyada yerleþiyor Ki Türk modernleþmesi sadece teknolojik ve bilimsel anlamda deðil, bütün kültürel kodlarý, hatta giyim kuþamlarýyla bile Batý'ya benzemenin elzem olduðu ön kabulüyle ta Osmanlý’da 2 Mahmut zamanýndan baþlayarak bir gardýrop devrimine giriþiyor Bu dayatmacý ve tek tipleþtirici modernleþme projesi günümüze kadar baský ve zor yoluyla kendi yaþam biçimini dayatýyor Toplumdaki asýl dönüþtürücü gücün ve yeni nesilleri yetiþtirme fonksiyonundan dolayý toplumun lokomotifinin kadýn olduðunun bilincinde olan modernleþme projesinin aktörleri iþte bundan dolayý önce kadýný hedef alýyor
Aslýnda toplumun periferinde olan geleneksel örtülü çekingen kadýn imajý, modern projenin mimarlarý için sorun teþkil etmiyor Ne zaman ki bu kadýnlar merkeze yürümeye ve toplumun her kesiminde özellikle eðitimli kesimde görünür hale gelmeye baþladýlar, asýl sýkýntý burada baþ gösterdi çünkü bu, toplum için biçilen modern projede çatlaklar oluþturabilirdi Geleneksel kitleler bunu örnek alabilir, kendine güvenli, eðitimli, deðerlerinin deðiþtirilmesine izin vermeyen tesettürlü hanýmlar modern paradigma açýsýndan tehdit teþkil edebilirdi
Ýþte bu þekilde yýllardýr uygulamada olan halký jakoben, tepeden inmeci bir tarzda dönüþtürme çabasý her alanda kendini hissettirdi örgün eðitim yoluyla, ders kitaplarýnda çocuk dimaðlarýna annenin mini etekli ve baþý açýk, babanýn traþlý ve takým elbiseli olduðu ideal aile tipi nakþedilmeye çalýþýldý
Ýþin ilginç tarafý, iþ yeni nesillerin yönlendirilmesiyle býrakýlmadý, yaygýn eðitim enstrümanlarýyla çaðdaþ yaþam tarzý bu sefer de ailelerin beyinlerine kodlandý Hani, sinemada bir yeþilçam fenomeni vardýr: Köylü ve cahil olduðu için kentli beyefendi tarafýndan beðenilmeyen bir genç kýz, bu kiþinin ardýndan þehre gidince ilk yaptýðý horlanmak ve aþaðýlanmaktan kurtulmak amacýyla giyim tarzýný deðiþtirmek, dönüþmektir Ýþte bu andan itibaren eþik altý öðrenme devreye giriyor Güya bir aþk hikâyesine bakarken þehirlinin güzel, bilgili, açýk fikirli, çaðdaþ giyimli ve özgüvenli olduðu, köylünün ise çirkin, görgüsüz, cahil, baþörtülü ve güvensiz olduðu varsayýmý gizlice beyinlere iþleniyordu Sinemadaki köylü tanýmýna uyan çekingen, silik kendini aþaðý gören dönüþmeye açýk baþörtülü tipi bu toplumsal mühendislik projesinin mimarlarý açýsýndan bir tehdit teþkil etmiyordu Onlar açýsýndan asýl tehdit, Ýslâmi kimlik ve deðerlerinin bilincinde olarak örtünenlerdi
Fakat çalýnmaya çalýþýlan bu mayalarýn toplumda tutmadýðý çok kýsa sürede belli oldu Halk koparýlmaya çalýþýldýðý deðerlere dönmeye baþladý Katý, jakoben, modernlik; toplumsal kabule mazhar olmadý Bundan dolayý her 10-20 yýlda bir topluma çeki düzen verilmeye çalýþýldý En son yaþadýðýmýz 28 Þubat süreci de bu müdahalelerden biriydi Toplumun, istemedikleri bir yöne çevrilmesine izin vermeyeceklerdi
“Balans ayarý”nýn üzerinden 10 yýl gibi uzunca bir süre geçmesine raðmen, sürecin travmatik etkilerini hâlâ üzerimizden atamadýðýmýzý hatta yaþanan sürecin Ýslâmi algýlarýmýzýn dönüþümüne ve Ýslâmi kesimde sekülerleþme doðrultusundaki deðiþime ivme kazandýrdýðýný görüyoruz
Bu dönemde baskýnýn, korkunun etkisiyle zihin dünyalarýnda oluþan yýkýcý dalgalar Ýslâm’ýn cemaat ruhunu yerle bir etti, yerine birey eksenli bir din algýsý gelip yerleþti Bu durum namazýný kýlan, baþýný örten ama hayatýnýn diðer alanlarýna (ekonomi, siyaset, toplumsal hayat ve insan iliþkileri vs) dinin müdahalesine izin vermeyen, sekülerleþmiþ din algýsýna, rölativizmin ve tarihselcilik anlayýþýnýn etkisiyle hoþgörüyle bakan, halden razý, toplumun Ýslâmi anlamda dönüþümüyle ilgilenmeyen, ‘Bana dokunmayan yýlan bin yaþasýn’ mantalitesinin tesiriyle sadece kimi bireysel haklarýný talep eden, ki onlarýn elde edilmesi için bile çok fazla gayret göstermeyen, çocuklarýna Ýslâmi hassasiyetlerle eðitim verilmesi ve yetiþtirilmesini önemsemeyen ilkesiz, opürtinist Müslüman tiplerinin oluþumuna yol açtý
Nasýl mý? Ýþte: Daha önce ibadetleri yapma amacý Allah rýzasý olarak açýklanýrken, þimdi bireysel tercih olarak nitelendiriliyor Ayrýca demokrasi, laiklik gibi Batý'nýn seküler kültürel hinterlandýndan neþvü nema bulmuþ, oranýn kültürel kodlarýný taþýyan kavramlar sanki bize ait ve dinimizle uyuþan kavramlarmýþ gibi, bazen yeniden tanýmlanarak kullanýlýyor Son zamanlarda hakim dil haline gelen bu teorik kavramlarýn dönüþümüyle orantýlý olarak zihin dünyamýzda da çok köklü deðiþimler meydana geliyor Eklektik bir din algýsýnýn yerleþmesine zemin hazýrlýyor
Allah rýzasýný önceleyen Müslüman tipi, yerini kiþisel çýkarlarýný maksimize etmeyi önceleyen, dini bireysel bir tercih olarak algýlayan muhafazakâr demokrat dindarlara terk ediyor
Amaç, yok edilemeyen düþmanýn ýslahý, kapitalizme uyumlu hale getirilmesi Bu da ancak Ýslâm anlayýþýnýn içinin boþaltýlmasýyla, kavramlarýn yozlaþtýrýlmasýyla, ubudiyet bütünlüðünün parçalanýp, bireysel parça ibadetlerin forma indirgenmesiyle mümkündür Ilýmlý Ýslâm projesinin gerçekleþebilmesi için Ýslâm toplumunun ana direðini teþkil eden ve yeni nesilleri yetiþtirecek olan Müslüman kadýnýn dönüþtürülmesi oldukça önem arz ediyor Bunun için de ilk önce hicaba el atýlýyor Tesettür kavramýnýn içi boþaltýlýyor Defilelere konu ediliyor, sýnýrlarý esnetiliyor, türban gibi modern bir kavram baþörtüsü yerine ikame edilmek isteniyor Modernleþme ve sekülerleþme, kadýn üzerinden Müslüman topluma enjekte edilmeye çalýþýlýyor Müslüman kadýn tesettür modasý adý altýnda daha çok tüketime yönlendiriliyor, tesettürüyle sahip olduðu Müslüman kimlik içerik kaybýna uðratýlmaya çalýþýlýyor Baþörtüsü bir bilincin tezahürü olmaktan çok, bir moda aracý haline getiriliyor Ýþte bu hal Ýslâm'ý Müslümanlarýn hayatlarýnda kuþatýcý ve ýslah edici bir din olma konumundan, þekli ibadetlerden, ritüellerden, bir metrelik kumaþtan ibaret bir konuma indirgiyor
Bu da dünyevileþen hayatlarý, dini motiflerle bezemekten baþka bir anlama gelmiyor!
-
Gerçekten müthiþ, mutlaka deðerlendirilmesi ve elinden tutulmasý gereken bir yetenek… Bugüne kadar okuduðum en güzel “tahlillerden” birine imza atan Zeynep ülkü Taþyürek’i, Hanýmlar Günü’nde dikkatlerinize sunuyorum
Vakit Serdar Arseven
Gönderen: 08.04.2009 - 08:54
Bu Mesaji Bildir   rahil üyenin diger mesajlarini ara rahil üyenin Profiline bak rahil üyeye özel mesaj gönder rahil üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Te$ekkürler Elinize Saglik
Gönderen: 08.04.2009 - 17:11
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
keskinmetal su an offline keskinmetal  
655 Mesaj -
kardeþim müslüman uyanýk olacak yalnýzca bu deyil oynanan oyunlar öyle kelimeler yerleþtirilmiþki nevse hoþ gelen tarzda öyle hülafalar varki insaný maz allah dinden imanden eder ama bunlarý anlamak için islamý ve dinimizi iyi öðrenmek ve iyi öðretmek gerekiyor sen dinini iyi anlarsan onlar neyaparsa yapsýn ters tepecektir bu ülkede beyazlar veyaþar efeler oldukca daha neler görürüz bu ülkede imam hatipler kapanýr ama azizlerin okullarý harýl harýl ataistler yetiþtirir onun için lütfen uyanýk olalým ne yani bir islam var birde ýlýmlýsýmý var iki islam olurmu iki din olurmu din tekdir ve allahýn buyurmuþ olduðu ve redusulü ekremin s.a.v.bizlere teblið etmiþ olduðu dindir ben ýlýmlý mýlýmlý anlamam gül gül Elinize Saglik Te$ekkürler gül gül
Gönderen: 08.04.2009 - 21:45
Bu Mesaji Bildir   keskinmetal üyenin diger mesajlarini ara keskinmetal üyenin Profiline bak keskinmetal üyeye özel mesaj gönder keskinmetal üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 693 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
ilkser (43), gorkem yildiz (37), akky (39), HAKAN KÜCÜK (51), feride orhan (56), ME10 (47), MDMETIN (39), deniz-19 (37), avni kamzeli (43), asteroit (49), erdem (), Webcam_M (54), sel14tr (44), icalim (53), ilyas.fr (46), maneviyat (46), Ý.TEKGÜL (55), vgozukara (42), EMRULLAH (39), artvinli (59), emineyzc (48), looder (56), Cheetah (34), Keje (43), sahmeran28 (50), meto54 (63), selmani fahrisi (40), alonewolf (47), ibocan2 (42), chocuq87_54 (37), KaRaGoZLuM (41)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.55695 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.