chloroquine generique rhinocortkamagra hydroxychloroquine kamagra oxytrol pamelor pantozol parafon parexat pariet parlodel paronex paxil cr paxil penegra pentoxi pepcid pepcidine periactin persantine pharmaquine phenhydan phoslo pirocam pirosol pk merz plavix plendil pletal podomexef ponstel pradif prandin precose premarin prevacid priligy prilosec primacton primolut n primolut nor principen prinil probalan prodafem
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » *** NAMAZ PLATFORMU *** » bel amiyatli ve sandalede namaz kilmasi

önceki konu   diğer konu
4 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
kadirler su an offline kadirler  
bel amiyatli ve sandalede namaz kilmasi
4 Mesaj
felcli kisi namaz kilmasi ??


bir kisi felc , yada kisi belden amiyat olduysa , yani belfidigi.
ama cami de namaz kilarken, ayakta yani normal secde edemiyordur.
sorum size bir hasta kisi misal camide sandalede namaz ibateni yapabilirmi ?
yoksa oturmasi mi gerekiyor ayaklarini uzatip .
sizce hangi sekil yapilabilir ibadet.
sizler bana yardimci olun kardeslerim ,soruya cevap ariyorum
Gönderen: 06.01.2008 - 11:48
Bu Mesaji Bildir   kadirler üyenin diger mesajlarini ara kadirler üyenin Profiline bak kadirler üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
mevsimlerin dosttu su an offline mevsimlerin dosttu  
RE: bel amiyatli ve sandalede namaz kilmasi
51 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý kadirler

felcli kisi namaz kilmasi ??


bir kisi felc , yada kisi belden amiyat olduysa , yani belfidigi.
ama cami de namaz kilarken, ayakta yani normal secde edemiyordur.
sorum size bir hasta kisi misal camide sandalede namaz ibateni yapabilirmi ?
yoksa oturmasi mi gerekiyor ayaklarini uzatip .
sizce hangi sekil yapilabilir ibadet.
sizler bana yardimci olun kardeslerim ,soruya cevap ariyorum




Tabikide ibadet yapmalý.Benim bir tanýdýðým var.Felç,ama hala ibadetini yapýyor.Eðer ibadet yapmak istiyorsan karþýna çýkan bütün engelleri aþarsýn...

gülSelam ve Dua ilegül
Gönderen: 07.01.2008 - 11:22
Bu Mesaji Bildir   mevsimlerin dosttu üyenin diger mesajlarini ara mevsimlerin dosttu üyenin Profiline bak mevsimlerin dosttu üyeye özel mesaj gönder mevsimlerin dosttu üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
toprak03 su an offline toprak03  
s.a.
3 Mesaj
islam dini kolaylik dinidir zorluk dini degildir..!!!

Namazýn farzlarý on ikidir. Bunlarýn bir kýsmý namazdan önce olup namaza hazýrlýk niteliðindedir. Bunlara "namazýn þartlarý" denir. Bir kýsmý da, namaza durunca yapýlýr ki bunlara da "namazýn rükunlarý" denir.

yani hastamizi ilgilendiren kismi..

Namazýn Rükunlarý:

1. Ýftitah Tekbiri: namaza baþlama tekbiridir. Niyetten sonra "Allahu Ekber" deyip eller yukarý kaldýrýlýp tekbir alýnýr.

2. Kýyam: Namazda ayakta durmaktýr. Gücü yetenler ayakta, yetmeyenler ise gücünün yettiði þekilde namazlarýný kýlarlar.

3. Kýraat: Namazda Kur'ân okumak demektir. Kýraat kýyamdadýr ve en az üç kýsa ayet miktarý okunmalýdýr.

4. Rükû: Kýraatten sonra eller dizlere eriþecek þekilde eðilmekten ibarettir.

5. Sücûd: Rükûdan sonra ayak, diz ve ellerle beraber alný ve burnu yere koymaktýr. Yalnýz alnýn ve burnun yere deðmesi yeterli deðildir. Alýn yerin sertliðini hissetmelidir. Kalabalýk cemaatlerde arka saftakiler ön saftakilerin sýrtýna secde edebilirler.

6. Kade-i Âhire: Namazýn sonunda "et-Tehiyyâtü" duasýný okuyacak kadar oturmaktýr.

namazin farzlarini en az terkedecek sekilde gücü yettigi kadariyla
ister oturarak,ister yatarak, eger yatalaksa ima ile bile kilabilir..yani hastaliginin durumuna bakilir..

Allah-ü teala bütün hastalara acil sifalar versin.. (amin..)

selametle..


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son toprak03 tarafından, 07.01.2008 - 23:58 tarihinde.
Gönderen: 07.01.2008 - 23:52
Bu Mesaji Bildir   toprak03 üyenin diger mesajlarini ara toprak03 üyenin Profiline bak toprak03 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
HASTALIKTA NAMAZ
Abdesti bozan þeyin bedenden çýkmasý, devamlý olursa, (Özr) denir. Ýdrâr, iç sürmesi, yel kaçýrmak, burun kanamasý ve yaradan kan, sarý su akmasý, aðrýdan, þiþten dolayý gözyaþý akmasý devamlý olunca, bu kimse ve istihâza kaný akan kadýn, (Özr sahibi) olurlar. Týkamakla, ilâc ile veya namazý oturarak yâhut îmâ ile kýlarak, bunlarý durdurmalarý lâzýmdýr. [Ýdrâr kaçýran erkek, idrâr yoluna arpa kadar nebâtî pamuk sokar. Sun'î pamuk kullanýlýrsa, elyâfý böbreklere gidip, iltihâb yapabilir. Ýdrâr yaparken, fitil kendiliðinden dýþarý çýkar, gider. Ýdrâr çok kaçýyorsa, fazlasý fitilden geçerek, dýþarý sýzar ve abdesti bozulur. Sýzan idrârýn çamaþýrý kirletmemesi lâzýmdýr. Bunun için de, idrâr çýkan yere bez sarýp, köþesine baðlý ipi ile, sarýlýp baðlanýr. Ýpin serbest ucundaki ilmik, çengelli iðne ile dona rabt edilir. Ýdrâr çok kaçarsa, bezin içine pamuk da konabilir. Ýp ucundaki halka, iðneden zor çýkarsa, iðneye rabtiye teli takýlýp, halka buna geçirilir. Halka bundan kolay çýkarýlarak, üç defa muslukta yýkanýr. Ýdrâr kaçýran kimse, cebinde üç, beþ bez bulundurmalýdýr. Ýpli bez hazýrlamak için, (12x15) cm. ebatýnda bir bezin, bir köþesi bükülüp buraya 50 cm. kadar sicim baðlanýr. Ýhtiyârlarda ve bazý hastalarda, zeker küçülüp, üzerine sarýlý bez çýkýyor. Böyle kimseler, küçük naylon torbaya, mendil kadar bez yerleþtirip, zeker ve husyeleri torbaya koyar. Torbanýn aðzýný baðlar. Beze dirhemden fazla idrâr sýzar ise, abdest alýrken, bez deðiþtirilir. Namaz vakti çýkýnca, özr sahibinin abdesti bozulur. Vakit çýkmadan önce de, özre sebep olan þeyden baþka bir sebep ile abdesti yine bozulur. Meselâ, burnu deliklerinin birinden kan gelmekte iken abdest alýp, sonra diðer delikten de akmaya baþlasa, abdesti bozulur. Hanefîde ve þâfi'îde, (özr sahibi) olmak için, abdesti bozan þeyin, bir namaz vaktinde devamlý akmasý lâzýmdýr. Abdest alýp, o vaktin farzýný kýlacak kadar bir zamanda akmazsa, özr sahibi olmaz. Bir kimse özr sahibi olunca, sonraki namaz vakitlerinde, bir kere, bir damla bile gelse, özr sahibi olmasý, o vakitlerde de devam eder. Bir namaz vaktinde hiç gelmezse, özr sahibi olmak biter. Özre sebep olan necâset elbiseye dirhem miktârýndan fazla bulaþýnca, tekrar bulaþmasýna mani olmak mümkün ise, bulaþmýþ yeri yýkamak lâzým olur. (El-fýkh-u alel-mezâhib-il-erbe'a)da diyor ki, (Bir hastanýn mâlikî mezhebine göre özr sahibi olmasý için, iki kavl vardýr: Birinci kavle göre, abdesti bozan þeyin, bir namaz vaktinin yarýsýndan fazla devam etmesi ve baþladýðý ve durduðu vakitlerinin belli olmamasý lâzýmdýr. Ýkinci kavle göre, birinci kavldeki iki þart olmasa dahî, bu akýntýlar baþlayýnca, hasta özr sahibi olur. Abdesti bozulmaz. Kesildiði vakit mâlûm olursa namaza duracaðý zaman, abdest almasý müstehab olur. Hanefîde ve þâfi'îde özr sahibi olamýyan hasta ve ihtiyâr, mâlikî mezhebinin ikinci kavlini taklîd eder.)
Gusül abdesti alýnca, hasta olmaktan veya hastalýðýnýn þiddetlenmesinden yâhut uzamasýndan korkan teyemmüm eder. Bu korku, kendi tecrübeleri ile yâhut müslüman, âdil tabîbin söylemesi ile mâlûm olur. Fýský, günah iþlemesi dillere düþmüþ olmýyan tabîbin sözü de kabûl edilir. Soðuk olup barýnacak yer, suyu ýsýtacak þey, þehirde hamâm parasý bulamamak, hastalýða sebep olabilir. Hanefîde, bir teyemmüm ile, dilediði kadar farz kýlabilir. Þâfi'îde ve mâlikîde her farz için yeniden teyemmüm eder.
Abdest azasýnýn yarýsýnda yara olan teyemmüm eder. Yara yarýdan azýnda ise, saðlamýný yýkayýp, yarayý mesh eder. Gusülde, bütün beden bir uzv sayýldýðý için, bütün bedenin yarýsý yara ise teyemmüm eder. Yaralý yer, yarýdan az ise, saðlamýný yýkayýp yaralarý mesh eder. Yaraya mesh zarar verirse, sargýya mesh eder. Buna da zarar verirse, meshi terk eder. Abdestte ve gusülde, baþa mesh zarar verirse, baþý mesh etmez. Eli çolak [ekzema, yara] olup, su kullanamýyan teyemmüm eder. Yüzünü, kollarýný yere, [kirecli, topraklý, taþlý duvara] sürer. Elleri ve ayaklarý kesik olanýn yüzü de yara ise, namazý abdestsiz kýlar. Abdest aldýracak kimse bulamýyan, teyemmüm eder. Çocuðu, kölesi, ücret ile tuttuðu kimse, yardýma mecbûrdurlar. Baþkalarýndan da yardým ister. Fakat, onlar yardýma mecbûr deðildir. Zevc ve zevce de, birbirlerine abdest aldýrmaya mecbûr deðildirler. Kan aldýrarak, sülük tutunarak, yara, çýban olarak, kemiði kýrýlarak veya incinerek sargý [pamuk, gaz bezi üzerine flaster, merhem] koyan, orasýný soðuk, sýcak su ile yýkamaya veya mesh etmeye kâdir olamazsa, abdestte ve gusülde, bunlarýn yarýdan fazlasý üstüne bir kere mesh eder. Sargýyý çözmek zarar verirse, altýndaki saðlam yerler yýkanmaz. Sargý aralarýnda görünen saðlam deri kýsmlarý mesh edilir. Sargýyý abdestli olarak sarmak lâzým deðildir. Meshden sonra, sargý deðiþtirilirse, üstüne baþkasý da sarýlýrsa, yenisine mesh lâzým olmaz.(Ni'met-i islâm)da diyor ki:
Ayakta duramýyan veya ayakta durunca, hastalýðýnýn uzayacaðýný çok zanneden hasta, namazýný oturarak kýlýp, rükû' için bedenini biraz eðer. Sonra dikilip, sonra yere secde yapar. Kolayýna geldiði gibi oturur. Diz çökmesi, baðdaþ kurmasý, ihtibâ etmesi, yâni kaba etleri üzerine oturup kollarýný dizlerinin etrâfýna halka yapmasý câizdir. Baþ, diþ, göz aðrýsý hastalýk sayýlýr. Düþmana görünmek korkusu da, özrdür. Ayakta orucu, abdesti bozulan da oturarak kýlar. Bir þeye dayanarak ayakta durabilen, dayanarak kýlar. Ayakta fazla duramýyan, iftitâh tekbîrini ayakta alýp, aðrý hâsýl olunca oturarak devam eder. Yere secde yapmaktan âciz olan, ayakta okuyup, rükû' ve secde için oturarak îmâ eder. Oturup rükû' için biraz, secde için daha çok eðilir. Bedenini eðemiyen, baþýný eðer. Birþey üzerine secde etmesi lâzým deðildir. Birþey üzerine secde ederse, secde için, rükû'dan fazla eðilmiþ ise, namazý sahih olursa da, mekruhtur. Dayanarak oturmak mümkün iken, yatarak îmâ câiz olmaz. Peygamberimiz, bir hastanýn, önüne yastýk koyup, yastýk üzerine secde ettiðini görerek, yastýðý alýp atmýþ. Hasta, önüne tahta koymuþ. Onu da atmýþ ve (Müktedir isen, erd üzerinde [yâni alnýný topraða koyarak] kýl! Buna gücün yetmezse, îmâ et ve secde için, rükû'dan daha çok eðil!) buyurmuþtur. (Bahr-ür-râýk)da bildirildiði üzere, Âli Ýmrân sûresinin yüzdoksanbirinci âyet-i kerimesi, (Namazý, gücü yeten ayakta kýlar. Âciz olan oturarak kýlar. Bundan da âciz olan, yatarak kýlar) demektir. Ýmrân bin Husayn hasta olunca, Resûlullah buna, (Ayakta kýl! Gücün yetmezse, oturarak kýl! Buna da kudretin olmazsa, yan veya sýrt üstü yatarak kýl!) buyurdu. [Görülüyor ki, ayakta duramýyan hasta, oturarak kýlar. Oturamýyan, yatarak kýlar. Herhangi bir þekilde oturamýyan, yatarak kýlar. Yerde oturabilen hastanýn ve otobüste, tayyârede gidenin, koltukta, sandalyada kýlmasý câiz deðildir. Cemaate gidince ayakta kýlamýyan, evinde ayakta kýlar. Yirmi þeyden birinin bulunmasý, cemaate gitmemek için özr olur: Yaðmur, þiddetli sýcak ve soðuk, canýna veya malýna saldýracak düþman korkusu, arkadaþlarýnýn gidip yolda yalnýz kalmaktan korkmak, havanýn çok karanlýk olmasý, fakir borçlunun yakalanýp habs olunmaktan korkmasý, kör olmak, yürüyemiyecek felci olmasý, bir ayaðý kesik olmak, hasta, kötürüm olmak, çamur, yürüyememek, yürüyemiyen ihtiyâr, nâdir bulunan fýkh dersini kaçýrmak, sevdiði yemeyi kaçýrmak korkusu, yolculuða hareket hâlinde olmak, yerine býrakacak kimse bulunmýyan hasta bakýcý, gece þiddetli rüzgâr, halâya gitmek için sýkýþmak. Hastalýðýnýn artmasýndan veya uzamasýndan korkan hasta ve hastasý bakýmsýz kalacak olan hasta bakýcý ve çok ihtiyârlýktan yürümesi güç olmak, Cuma namazýna gitmemek için özrdür. Cemaate yürüyerek gidip gelmek, vâsýtaya binerek gitmekten eftaldir. Câmide sandalyada, koltukta oturarak, îmâ ile kýlmak câiz deðildir. Ýslâmiyetin bildirmediði þekilde ibâdet yapmak (Bid'at) olur. Bid'at iþlemenin büyük günah olduðu fýkh kitaplarýnda yazýlýdýr.]
Kýbleye dönemiyen hasta, kolayýna gelen cihete doðru kýlar. Sýrt üstü yatanýn baþý altýna birþey konarak, yüzü kýbleye karþý yapýlýr. Dizlerini dikmesi iyi olur. Baþý ile îmâ edemiyenin namazý kazaya býrakmasý câiz olur. Namaz arasýnda hasta olan, gücü yettiði þekilde devam eder. Yerde oturarak kýlan hasta, namazda iyi olursa, ayakta kýlarak devam eder. Aklý, þu'ûru giden namaz kýlmaz. Beþ vakit geçmeden iyi olursa, beþ vakti kaza eder. Altý namaz geçerse, hiç kaza etmez. Îmâ ile de olsa, kýlýnmýyan namazý acele kaza etmek farzdýr. Kaza etmeye vakit bulmadan ölüm hâline gelirse, kýlmadýðý namazlarýn iskâtý için, býraktýðý maldan fidye verilmesini vasýyet etmek vâcib olmaz. Kaza edecek zaman sýhhat bulursa, vasýyet vâcib olur. Vasýyet etmezse, velîsinin hattâ yabancýnýn kendi malýndan iskât yapmasý câiz olur denilmiþtir. (Ni'met-i islâm)ýn yazýsý tamam oldu. Ve dahî, hadis-i þerifte þöyle gelmiþtir: (Ýnsana yoksulluk, yirmidört þeyden gelir:
1- Zarûret olmadan ayakta bevl etmek.
2- Cünüb olarak taâm yimek.
3- Ekmek ufaðýný, hor görüp basmak.
4- Soðan ve sarmýsak kabuklarýný ateþe atmak.
5- Büyüklerin önünde yürümek.
6- Babasýný ve anasýný adiyle çaðýrmak.
7- Aðaç ve süpürge çöpü ile diþini karýþtýrmak.
8- Elini balçýkla yýkamak.
9- Eþik üzerine oturmak.
10- Bevl ettiði yerde, abdest almak.
11- Çanaðý ve çömleði, yýkamadan taâm koymak.
12- Esvâbýný üstünde dikmek.
13- Aç iken soðan yimek.
14- Yüzünü eteði ile silmek.
15- Evinde örümcek býrakmak.
16- Sabah namazýný kýlýnca mescidden acele çýkmak.
17- Pazara, erken gidip, geç dönmek.
18- Yoksul kimseden ekmek satýn almak.
19- Babaya ve anaya, kötü duâda bulunmak.
20- Çýplak yatmak.
21- Kap kaçaðý, örtüsüz býrakmak.
22- Çýraðý, mumu üfleyerek söndürmek.
23- Her þeyi, bismillah demeden iþlemek.
24- Þalvarýný ayakta giymek.)
Bir kimse yatacaðý vakit, (Ýnnâ a'taynâgöz kırpma sûresini okusa ve sonra, (Yâ Rabbî! Beni sabah namazýna vaktiyle uyandýr) derse, Biiznillâhi teâlâ, o kimse, sabah namazýna, vaktiyle uyanýr.
Ne bahtiyâr, o kiþi kim, okuduðu Kur'an ola!
Ezan, ikâmet duyunca, gönlü dolu îman ola!
ALINTI


Gönderen: 08.01.2008 - 12:29
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 531 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Atak74 (50), bkaan50 (28), hballi44 (43), emrah3946 (41), safari (55), 1 yolcu (48), hballi (43), adamisali (34), YaSinYuSuf (57), sayha (54), nigdeliemre (35), ocaku08 (49), furkan_safa (28), ilbeyizmir (46), manarin (49), mekizgin (56), cihangir (52), KADRI (53), gluck (47), hha19 (42), firat7 (40), ZEYNEPRABIA (46), vivaa (37), konhair (47), ERTASCH (50), byy (42), sibbelll (38), yolcu-01 (43), KANADALI (46), engina (41), ubeydullahoztur.. (44), MeMo-X (37), fatih1980 (44), darknessman (41), My_hos (36), hkanca (56), cetintas (35), Berra&Sare (48)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.54613 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.