hydroxychloroquine stromectol lopinavir ritonavir ivermektin dexamethasone prograf propecia proscar protonix protopic provas comp provas maxx provas provera pyridium ranimed ranisifar rebetol red viagra regepar reglan remeron reminyl renagel renova requip resochine retin a retrovir revatio revia rheumatrex rhinocort rhinovent risperdal rivodarone robaxin rocaltrol rogaine rudopram rulid rulide salazopyrin saroten selecim septicol
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » istemek yaratıcıya yakınlaştırır

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
sevdaa1 su an offline sevdaa1  
istemek yaratıcıya yakınlaştırır
1090 Mesaj -
Ýstemenin insana kazandýracaðý en büyük deðer, Evrenin Sahibinin rýzasý, sevgisi, takdiri, dostluðu ve yakýnlýðýdýr.

Ýstemeyi ve duayý sýnavlarda baþarýlý olmak, mutlu bir evlilik, akýllý çocuklar, zengin ve huzurlu bir dünya ve Cennet hayatý gibi amaçlarla yapýyor olabiliriz. Bunlar dünyaya dalan bakýþlarýmýz için çok önemli olabilir. Oysa eðer Yunus Emre'nin kalbiyle bakabilseydik, sonsuz Cenneti bile geri plâna itecektik; Sýnýrsýz Þefkate yönelerek "bana Seni gerek Seni" diyecektik.
Kulluk olgusu, sadece ibadet mekânlarýnda gerçekleþen özel eylemler ve hareketler deðildir. Namaz ve benzeri ibadetler, kulluðun dýþa yansýyan biçimleridir. Bu tür ibadetlerin dýþ biçimlerinin faydalarý çoðunlukla dünyaya, iç biçimlerinin faydalarý da çoðunlukla sonsuzluða bakar.
Adem Peygambere baþka, Nuh veya Musa Peygambere baþka ibadet suretleri öðretilmiþti... Ama tüm bu suretlerin özünde deðiþmeyen gerçek kulluðun ve ibadetin, anlamý ve içeriði idi.
Söz konusu kulluk, dört temel içerikten oluþur: Birincisi, Yaratýcýnýn sýnýrsýzlýðýný, her þeyi olaðanüstü amaçlarla kuþatmasýný ve kurduðu evren sisteminin inanýlmazlýðýný keþfetmektir. Sonra da, bu keþfe dayanarak, içten bir inançla "Ey Yaratýcýmýz, Seni her türlü eksiklikten uzak biliriz" anlamýný hissetmek ve söylemektir.
Ýkincisi, Yaratýcýnýn sýnýrsýz cömertliðini, ikramlarýný ve merhametini keþfetmektir. Sonra da, tüm övgülerin Ona ait olduðunu onaylayarak, derin bir þükür duygusu içerisine girmektir.
Üçüncüsü de, bu muhteþem evrenin milyarlarca yýldýzýný, âdeta iðne ucu gibi noktadan açarak geniþleten O Kudretin sýnýrsýzlýðýna hayran kalmak ve Onun en yüce olduðunu onaylamaktýr.25
Nihayet dua, tüm bu üç alaný birbirine baðlayarak kulluðu tamamlayan en deðerli eylemdir. Dua Evrenin Sahibinden istemektir. Ona muhtaç olduðunu, her þeyi Onun verdiðini bilmektir. Evrenin Sahibine yönelmek; Ona derdini açmayý vesile yaparak, Onun katýna yükselmektir. Dua, sanatýn ve keþfediciliðin kapýsýdýr. Dua, insaný çirkin cisimler dünyasýndan, evrenin Hâkiminin sýnýrsýz güzellikteki Yüce katýna yükseltir.
Ýslâm Peygamberi (asm), dua hakkýnda þunlarý söyler: "Ýnsanlarýn en acizi, duadan aciz olandýr..."26 "... en faziletli ibadet
duadýr."27 "Allah katýnda duadan daha deðerli bir þey yoktur."28 "Allah ýsrarla dua edenleri sever. "29 Yaratýcý da son Peygamberine (asm) þöyle seslenir: "De ki, duanýz (istemeniz) olmazsa, Rabbim size ne diye deðer versin?"
Muhteþem bir aðaç yetiþtiriyorsanýz, meyvesinin çirkin görünmesini, çürük kokmasýný ve yiyenleri zehirlemesini ister misiniz? Bu muhteþem "evren aðacýnýn" Sahibi insaný en güzel surette yarattýðýný söylüyor.31 Ýnsanýn en güzel surette yaratýlmasý, evrenin en deðerli yaratýðý, yani meyvesi olmaya aday gösterilmesi demektir. Peki, insanýn üstü baþýnýn kokuþmuþ; kiþiliðinin ve ahlâkýnýn çürümüþ olmasý, evrenin sair canlýlarý için üzücü ve utandýrýcý olmaz mýydý? Nice çocuklar, anne babalarýný ölünceye kadar utandýrýyor. Nice insanlar da, hayatlarý boyunca yaptýklarýyla, þerefli evren sarayýný acýya ve üzüntüye boðuyor.
Allah insaný güzel yaratmýþtýr. Tanýmladýðý sýnýrlar içerisinde özgür býrakacaðýna söz vermiþtir ve sözünü tutmaktadýr. Üstelik, insanýn kusurluluktaki anlaþýlmaz ýsrarýna raðmen, onu olaðanüstü bir cömertlikle baðýþlamaktadýr. Ýslâm Peygamberi (asm) bu müthiþ baðýþlayýcýlýðý þu sözüyle açýklýyor: "Allah'ýn kulunun baðýþlanma dilemesinden duyduðu sevinç, birinizin çölde kaybettiði devesini bulmasýndan duyduðu sevinçten daha fazladýr." Çölde kaybettiði deveyi bulanýn sevinci, hakkýndaki idam kararý geri alýnan mazlumun sevincinden az deðildir.
Evrenin Sahibi insanlara þöyle seslenir: "... Siz beni anýn ki ben de sizi anayým." 33 Peygamberine de (asm) þöyle der: "Kullarým beni senden soracak olurlarsa, bilsinler ki Ben pek yakýným. Benden isteyenin isteðine cevap veririm." 34
Tarihteki kimi düþünürler duanýn gereksizliðini iddia etti; Yaratýcýdan bir þey istemenin Onun ihsanýndan þüphelenmek olduðunu savundu. Oysa Allah'ýn yarattýðý her lütuf azizdir; canlýdýr, bilinçlidir ve ardýnda temiz bir ruh bulunur. Bir lütfü istemeyene vermek, deðerini bilmeyene, þükrünü idrakten uzak kalana vermektir. Evrenin adil ve þefkatli sahibinden lütfa ve iyiliðe zulmetmesini istemek kimin haddine?... Ýstememek Ýlâhî lütfü hiçe saymaktýr; Evrenin Hakimine olan ihtiyacýný göz ardý etmektir, þükürsüzlüktür; nankörlüktür.
Sonra da kimi düþünürler, baþka bir kusurlu felsefeye kapýldýlar: Allah'ýn merhametli olduðunu, ihtiyaçlarýmýzý bildiðini ve kendiliðinden bize ihsan ettiðini, dolayýsýyla ayrýca istemeye gerek olmadýðýný savundular.
Elbette Allah sýnýrsýz merhametlidir. Ýstemeye dili ol-\ mayanlarýn ihtiyaçlarýný nasýl da karþýladýðýný biliyoruz. Bizi soluksuz býrakmadýðýný, gözlerimizin görmesini ve \ kulaklarýmýzýn duymasýný sürekli yarattýðýný görüyoruz.
Ancak insan dünyaya hayvanlar gibi, sabit ihtiyaçlarla ve sabit yetenek kalýplarýyla eðitilmiþ ve öðretilmiþ olarak y gönderilmedi. Ýnsanýn önünde dehþetli uçurumlar ve inanýlmaz zirveler yaratýlmýþ; insan bu iki uzak hat arasýnda tercihinde hür býrakýlmýþtýr. Gitmek istediði yönü ve miktarý kendisi istemezse, evrenin meyvesi olmayý hak edebilir miydi? Ayrýca, istemeyenlerin ve lâyýk olmayanlarýn yüceltilmesi veya alçaltýl-masý, Ýlâhî adalete ve rahmete uyar mýydý?
Duayý küçümseyen kimi düþünürler de, kadere rýzanýn þartýnýn Allah'tan istememek olduðunu iddia ettiler. Onlar Allah'tan istememeyi, verilene razý olmak sandýlar. Oysa Allah'tan, tüm iyilikleri çýlgýnca istemek ayrý, Allah'ýn isteklerimiz arasýndan seçip bu dünyada verdiklerine razý olmak ayrýdýr.
Kader sadece bu dünyadan ibaret deðildir. Bizim kaderimiz ruhlarýmýzýn ilk yaratýldýðý andan baþlar ve sonsuza dek sürer. Kaderin Sahibinden isteriz; isteklerimizi bizim hayrýmýza olacak tarzda en güzel þekilde kabul eder. Sonra da, onlardan bazýlarýný bu dünyada, bazýlarýný da sonsuz hayatta verir. Hangilerini burada; hangilerini sonsuz hayatta verdiðine razý olmak ayn þey; Allah'tan çok þeyi çýlgýnca istemek ayn þeydir.
Ýstememek, yaratýlýþýn hikmetini reddetmektir. Zira Evrenin Sahibi istemeseydi evren var olamazdý... Çevrenizde gözlemlediðiniz inanýlmaz güzelliklerin istenilmeden yaratýldýðýný düþünebilir misiniz? Gülün güzel kokmasýný kimse istememiþ midir? Gözlerinizi tozlardan koruyan kirpikleriniz, kimsenin dilemesinin sonucu deðil midir?
Merhametli Yaratýcý, insanýn da merhametli olmasýný istiyor. Temiz Yaratýcý, insanýn da temizlenmesini seviyor. Evrenin Sahibi, kendi güzel isimlerinin insanýn varlýðýnda ve benliðinde yansýmasýný diliyor.
Yaratýcý, tüm iyilikleri tercih eden ve isteyendir. Merhameti, yardýmlaþmayý, temizliði isteyen, bilen ve canlandýran Odur. Neden insanýn da "Kendisinin istediklerini istemesini" istemesin? Size ait olanlarýn, sizin gibi isteme lerini istemez misiniz? Anne babalar çocuklarýna inandýklarý doðrularý kazandýrmak için çýrpýnýp durmuyorlar mý? Yaratýcý da bize isimlerinin güzelliklerini kazandýrmak istiyor.
Evrenin Sahibi bizden "olmamýzý istediði" gibi "olmayý istememizi" istiyor. Tercih bizim olsun istiyor. Âdeta "Ben sizin yüksek olmanýzý istiyorum; bu yüzden sizin yüksek olmayý istemenizi istiyorum; ta ki bu yüksekliðe lâyýk olmuþ hâlde iken size baðýþlayayým." diyor.
Gönderen: 04.03.2009 - 15:57
Bu Mesaji Bildir   sevdaa1 üyenin diger mesajlarini ara sevdaa1 üyenin Profiline bak sevdaa1 üyeye özel mesaj gönder sevdaa1 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 929 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Maksat kelam ol.. (54), betl_22 (37), erdogan955 (69), adaletli (55), erdoganisik (53), osman.d. (51), mehmetyz (44), yucelirfan (43), yazioba (53), °*°SiBeL°*° (32), haydem (45), ORGENERAL (43), yolcu_38 (44), karadað (51), cumali ak (43), adnanmuzaffer (70), MEMOLÝ2 (64), saara (31), plumbi (44), zeynebiye29 (43), mdemirbasci (50), muhammed_fatih (571), meslus (50), adnan65 (59), kýr&yacu.. (51), elisranur (40), ben_ölecem (44), asayan (49), yakamoz_38 (40)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.60864 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.