generique colchicine chloroquine ivermectin ivermektin dexamethasone epanutin epilantine epivir ercolax eriacta escodarone escoprim escozem esidrex estrace etimonis etopophos euglucon eulexin euthyrox evista exelon exitop extra super avana extra super p force ezetrol famvir farlutal felden feldene felodil female cialis female viagra femara finasterax flagyl flamon flomax flox ex floxal floxin floxyfral flucazol flucinome flucoderm fluconax
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » cebrail ikra derken neyi kastetti?

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
fakiri su an offline fakiri  
Konu icon    cebrail ikra derken neyi kastetti?
40 Mesaj -
Oku dedi cebrail.
Ben okuma bilmem ki dedi rasulullah.


Sorum þu :cebrail hz muhammede oku derken cebrailin elinde hz muhammede verilmiþ bir yazý var mý idi? Yoksa oku derken neyi kastetmiþti?

Ayrýca cebrail as ýn sýkmasý ile ne kastediliyor? Burada anlatýlmak istenen sýr nedir.Saygýlarýmla konunun izahýný uzmaný yapsýn.

Ýnsan çok düþünmekten de sýkýlabilir.Acaba cebrail as hz muhammed'i çok düþündürdüðü için mi sýkmýþtý.Ve bu düþünce ile kendinde bazý oluþlar hasýl oldu?

Konu hakkýnda fikri zikri olup bizlerle paylaþmak isteyenlerin sonu hayrola inþallah.

Ýkra kelimesinin sýrrý nedir?

Hürmetlerimle.
Gönderen: 01.03.2006 - 23:00
Bu Mesaji Bildir   fakiri üyenin diger mesajlarini ara fakiri üyenin Profiline bak fakiri üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
1- Yaratan Rabbinin adýyla oku.

2- O, insaný bir kan pýhtýsýndan yarattý.

3- Oku, Rabbin en büyük kerem sahibidir.

4- O, insana kalemle yazmayý öðretti.

5- Ýnsana bilmediðini öðretti.

Kur'an'ýn ilk suresi bu suredir. Ve bu sure Allah'ýn adý ile baþlamaktadýr. Resulullah'ý yönlendirdiði ilk esnada, yücelerin yücesi ile baðlantý kurduðu ilk anda, seçilmiþ olduðu davet yolunda atmýþ olduðu ilk adýmda onu Allah'ýn adý ile okumaya yönlendirmektedir: "Oku yaratan Rabbinin adý ile." Ve sure Allah'ýn adý ile baþladýðý gibi, Rabbin sýfatlarýndan olan yaratmanýn ve hayata baþlamanýn kendisi ile saðlandýðý yaratma sýfatý ile baþlamakta ve Allah'ý "yaratan" diye nitelemektedir.

Sure sonra insanýn yaratýlmasýný ve hayata baþlamasýný özel olarak ele almaktadýr. "O, insaný bir kan pýhtýsýndan yarattý". Evet Allah insaný, bu donmuþ ve rahime yapýþan bir damlacýk kandan yarattý. Ýþte bu son derece sade ve küçük kaynaktan yaratýlmýþtýr insanoðlu. Bu bir damlacýk kan pýhtýsý da Yaratýcýnýn gücünü göstermekle birlikte ondan da öte O'nun keremini, ihsanýný gösterir. Çünkü onun lütfu ile bu kan pýhtýsý öðretilebilen ve buna dayalý olarak da, öðrenen insan seviyesine yükselmiþtir. "Oku Rabbin en büyük kerem sahibidir. O insana kalemle yazmayý öðretti, insana bilmediðini öðretti."

Gerçekten insanýn doðuþu ile vardýðý son durum arasýnda son derece büyük bir aþamadýr bu. Ama Allah'ýn herþeye gücü yeter. ikramý çoktur. Zaten bu yüzden o baþ döndürücü aþamayý gerçekleþtirmiþtir.

Bu gerçeðin yanýsýra, öðretme gerçeði, Rabbin insaný "Kalemle" öðretme gerçeði ortaya çýkmaktadýr. Çünkü kalem eskiden olduðu gibi bugün de, insan hayatýna en geniþ ve en derin etkiyi yapmýþ ve yapan öðretim aracýdýr. O zamanlar bu gerçek þu anda bizim gördüðümüz ve insan hayatýnda bildiðimiz biçimi ile bu açýklýkta deðildi. Ama yüce Allah kalemin deðerini biliyor ve insanlýða gelen en son kutsal mesajýn inmeye baþladýðý ilk anda ve Kur'an'ýn ilk suresinde kalemin önemine dikkatleri çekiyordu. Halbuki bu kutsal mesajý getiren peygamber kalemle yazabilen birisi deðildi.

Þayet Hz. Muhammed bu Kur'an'ý kafasýndan uydurmuþ olsaydý, þayet bu Kur'an vahiy ürünü olmamýþ olsaydý ve eðer onun getirdiði çaðrý kutsal mesaj olmamýþ olsaydý, kalemin önemini vurgulayan bu gerçek daha ilk anda kesinlikle ortaya çýkamazdý.

Sonra sure bilginin Alýnacaðý kaynaðý gösteriyor. Bilginin tek kaynaðýnýn yüce Allah olduðunu, insanýn bildiði ve bileceði herþeyi, þu varlýk aleminin gizemlerine, þu hayatýn ve insanýn kendi nefsinin bilinmezliklerine dair çözebildiði neler varsa bunlarýn tümünün kaynaðýnýn yüce Allah olduðunu belirtiyor. Ýnsanýn tüm bildikleri, oradan, bir baþkasý daha olmayan bu tek kaynaktan, aldýðýný ifade ediyor.

Rasulullah'ýn yüceler yücesi ile baðlantý kurduðu ilk anda inen bu biricik bölümle evet bu bölümle iman düþünce sisteminin geniþ olan temeli atýlmýþ oldu. Her iþ, her davranýþ, her adým, her çalýþma Allah'ýn adý ile, O'nun adýna yapýlýr. Allah'ýn adý ile baþlar, Allah'ýn adý ile yürür, Allah'a yönelir ve sonuçta O'na varýr. Allah'týr yaratan. O'dur öðreten. Doðuþ ve baþlangýç O'ndan dýr. Öðretme O'ndan, bilgi O'ndan dýr. Ýnsan öðrenebildiðini öðrenir. Öðretebildiðini öðretir. Ama bütün bunlarýn kaynaðý yaratan ve öðreten yüce Allah'týr. "O insana bilmediðini öðretti."

Rasulullah'a o andan itibaren hayatý boyunca bütün duygularýna hakim olan, dilini Allah'a baðlayan, davranýþ ve yöneliþine etki eden kalbinin daha ilk anda almýþ olduðu bu ilk Kur'an gerçeðidir. Çünkü bu gerçek imanýn ilk temeli oluyordu. imam Þemseddin Ebu Abdullah Muhammed b. Kayyim El Cevziyye Zadu'l Mead isimli eserinde, Resulullah'ýn Allah'ý zikretmesini þöylece özetliyor:

"Yaratýklar içinde yüce Allah'ý en mükemmel zikreden Resulallah idi. Hatta aðzýndan çýkan bütün sözler Allah'ý zikirdi. Allah ile ilgili idi. Ümmetine her emri, yasaklamasý, yasa koymasý Allah'ý zikri demekti. Rabbinin isimlerini, sýfatlarýný, hükümlerini, fiillerini, vaadini ve ihtarýný onlara anlatmasý hep Allah'ý zikir demekti. Allah'ý nimetleri ile övmesi, yüceltmesi, hamd etmesi tesbih etmesi, O'nun Allah'ý zikri demekti. Allah'tan istemesi, O'na dua etmesi, O'na yönelik sevgisi ve O'ndan korkmasý da Allah'ý zikri demekti. Susmasý hiçbir þey söylememesi Allah'ý kalbi ile zikri idi:' Kýsacasý Resulallah her an ve her þartta Allah'ýný zikrederdi. Ayakta iken, otururken, yere uzanmýþken, yürürken, binerken, yolculuk ederken, bir yerde konaklarken, bir yere giderken bir yerde kalýrken alýp verdiði nefeslerle akýp giden hep Allah'ýn zikri idi. Uykudan uyanýnca, "Hamd olsun bizi öldürdükten sonra yeniden dirilene. Son gidiþ ancak O'nadýr." derdi. Hz. Aiþe der ki: Gece uyanýnca, on kere tekbir ve on kere de tehlil (La ilahe illallah demektir) getirir ve sonra on kez: "Ya Rab! Dünyanýn ve kýyamet gününün sýkýntýsýndan sana sýðýnýrým. Senden baþka hiçbir ilah yok. Seni tesbih ederim. Allah'ým senden günahlarýmý baðýþlamaný ve rahmetini dilerim. Allah'ým benim bilgimi artýr. Bana doðru yolu gösterdikten sonra kalbimi kaydýrma. Katýndan bana rahmet bahþet. Kuþkusuz sen çok baðýþlar ve verirsin" derdi. Bu rivayet Ebu Davut'da yer Alýr. Baþka bir rivayette Resulallah þöyle buyurur: "Bir kiþi geceleyin uykusundan uyanýr da, bir olan Allah'tan baþka ilah yoktur, O'nun hiçbir ortay yoktur, mülk O'nundur, hamd O'nadýr, O'nun herþeye gücü yeter, hamd Allah'adýr, Allah'ý tesbih ederim, Allah'tan baþka hiçbir ilah yoktur, Allah en büyüktür, güç ve kuvvet ancak yüce ve ulu Allah'a aittir" der sonra da "Allah'ým beni baðýþla" derse ya da baþka bir dua okursa, duasý kabul olunur. Bu kiþi eðer abdest alýr ve namaz kýlarsa, namazý da kabul olunur" buyurur. Bu rivayet de Buhari de yer alýr.

Ýbn Abbas, Peygamberin yanýnda geçirdiði geceyi þöyle anlatýr: "Resulallah, uykusundan uyanýnca baþýný gökyüzüne doðru çevirdi. Ve Al-i Ýmran suresinin "Göklerin ve yeryüzünün yaratýlýþýnda gece ile gündüzün birbirini kovalayýþýnda derin düþünceliler için birçok ibret dersi vardýr." diye baþlayan son on ayetini okudu. Sonra þöyle dua etti: "Allah'ým hamd sanadýr. Sen göklerin, yeryüzünün ve bunlarda bulunanlarýn nurusun. Hamd sanadýr. Sen göklerin yeryüzünün ve onlarda bulunanlarýn hakimisin. Hamd sanadýr. Gerçek Hak sensin. Senin verdiðin söz hak ve gerçektir. Sözün doðru ve haktýr. Sana kavuþmak hak ve gerçektir. Cennet haktýr ve vardýr, cehennem de haktýr ve gerçektir. Peygamberler haktýrlar, doðruyu söylemiþlerdir. Muhammed de doðruyu söylemiþtir. Kýyamet günü doðrudur mutlaka gelecektir. Allah'ým sana teslim oldum. Sana inandým. Sana güvendim. Sana döndüm. Senin yardýmýnla savaþtým. Senin hükmüne baþvurdum. Benim geçmiþ ve gelecek günahlarýmý baðýþla. Gizli ve açýk yaptýklarýmý affet. Sen benim ilahýmsýn. Senden baþka hiçbir ilah yoktur. Güç ve kuvvet ancak ve ancak yüce ve ulu Allah'a aittir." Hz. Aiþe der ki: Peygamber geceleyin kalktýðýn zaman, "Cebrail'in, Mikailin ve israfilin Rabbi olan, gökleri ve yeri yaratan, görüleni ve görülmeyeni bilen ey Allah'ým. Kullarýnýn birbirleri ile anlaþmazlýklara düþtükleri konularda sen hükmünü verirsin. Hakka aykýrý davrandýðým noktalarda izninle bana doðru yolu göster. Sen dilediðine doðru yolu gösterirsin" Hz. Aiþe, "Peygamber namazýna bu dualarla baþlardý" demiþ de olabilir.

"Resulallah vitir namazý kýldýðý zaman, vitrin sonunda üç kez "Kuddus (Gafletten, hatadan ve her türlü eksiklikten çok uzak) olan Allah'ý tesbih ederim" der ve üçüncüsünde sesini uzatýrdý."

"Evimden çýkýnca, Allah'ýn adý ile çýkýyorum. Allah'a güvendim. Sapmaktan veya saptýrýlmaktan ayaðýmýn kaymasýndan, zulmetmekten veya zulme uðramaktan, bilmemekten ya da cahilce davranýþlara muhatap olmaktan sana sýðýnýrým:' dedi. (Hadis sahihtir).

Resulallah der ki: "Kim evinden çýkarken, `Allah'ýn adý ile çýkýyorum. Allah'a güvendim. Ondan baþka güç ve kuvvet yoktur derse, kendisine,sana doðru yol gösterildi, senin yönetilmen üstlenildi, sen koruma altýna alýndýn, denir. Ve þeytan ondan uzaklaþýr" (Hadis hasen hadistir.)

Ýbn Abbas Peygamberin yanýnda geçirdiði geceyi ve gördüklerini þöyle anlatýr: Peygamber sabah namazýna kalktý ve þöyle dedi: "Allah'ým, kalbime aydýnlýk ver. Dilime aydýnlýk ver. Kulaðýma aydýnlýk ver. Gözüme aydýnlýk ver. Arkamdan aydýnlýk önümden aydýnlýk, ver. Üstümü aydýnlat, ayaðýmýn altýný aydýnlat. Allah'ým benim nurumu büyüt."

Merzuk oðlu Fazl Avf'lý Atýyye'den o da Ebu Said el-Hudri'den nakleder. Ebu Said'in nakline göre Resulallah þöyle buyurur: "Kim namaza gitmek üzere evinden çýkarken, `Allah'ým,senden isteyenlerin hakký için, sana yürüyüþümün hakký için senden istiyorum. Ben þýmararak, azarak, gösteriþ olsun diye, baþkalarý duysun diye çýkmadým. Aksine senin gazabýndan korktuðum için, hoþnutluðunu arzuladýðým için, çýktým. Beni cehennemden kurtarmaný, günahlarýmý baðýþlamaný, diliyorum. Çünkü senden baþkalarý günahlarý baðýþlayamaz" derse yüce Allah bu kiþi için yetmiþ bin meleði, kendisi adýna baðýþlanmasýný dilesinler diye görevlendirir. Yüce Allah namazýný bitirinceye dek yüzünü bu kuluna çevirir"

Ebu Davut da Hz. Peygamberden þöyle rivayet eder: "Resulallah mescide girince "Kovulmuþ þeytandan ulu Allah'a sýðýnýrým" derdi. Resulallah bunu deyince, þeytan da "Bu günün diðer anlarýnda da benden korundu" derdi:'

Resulallah þöyle buyurur: "Mescide girdiðinizde namaz kýlýnýz. Bana dua ediniz. Sonra da "Allah'ým bana rahmet kapýlarýný aç." deyiniz. Mescitten çýkýnca ise: "Ya rabbi senin ihsanýndan ve fazlýndan istiyorum" deyiniz." Bir rivayete göre Resulallah mescide girince, Muhammed'e ve ona uyanlara dua eder ve sonra "Allah'ým benim günahlarýmý baðýþla. Bana rahmetinin kapýlarýný aç." Mescitten çýkýnca da, yine Muhammed'e ve ona uyanlara dua eder ardýndan da "Allah'ým benim günahlarýmý baðýþla, ihsanýnýn kapýsýný bana aç" diye dua edermiþ.

Resulallah sabah namazýný kýldýðý zaman namaz kýldýðý yerde oturarak güneþ doðana kadar Allah'ý zikrederdi. Sabaha erince "Allah'ým senin yardýmýnla sabaha erdik. Senin yardýmýnla akþama erdik. Senin sayende yaþýyoruz. Bizim canýmýzý alacak olan sensin. Kabirlerimizden dirilip kalktýðýmýzda sana döneceðiz" diye dua ederdi. (Hadis sahih hadistir). Ve derdi ki: "Sabaha erdik. Sahibi yalnýz Allah olan mülk de sabahladý. Hamd Allah'adýr. Bir olan Allah'tan baþka hiçbir ilah yoktur. O'nun hiçbir ortaðý yoktur. Mülk O'nun dur, hamd O'nun dur. Onun gücü herþeye yeter. Allah'ým bu gün en hayýrlý olaný ve yarýn da ve yarýndan sonra da hayýrlý olaný senden diliyorum. Bugünün kötülüðünden, yarýnýn ve yarýndan sonrasý kötülüðünden sana sýðýnýyorum. Rabbim, tembellikten ve ihtiyarlayýp kocamanýn kötülüðünden sana sýðýnýyorum. Ya Rabbi, cehennemin ve kabrin azabýndan sana sýðýnýyorum. Akþam olunca ise "Biz akþama erdik. Sahibi yalnýz Allah olan bütün mülk de akþama erdi... vs." derdi. (Müslim)

Hz. Ebu Bekir Rasulullah'a "Ey Allah'ýn peygamberi, sabahladýðým ve akþama erdiðim zaman hangi dualarý okumalýyým bana öðretir misin?" diye sorar. Resulallah da ona: "Göklerin ve yerin yaratýcýsý olan görüleni ve görülmeyeni bilen herþeyin Rabbi, herþeyin sahibi ve her mülkün hükümdarý olan Allah'ým! Senden baþka bir ilah olmadýðýna tanýklýk ederim. Nefsimin ve þeytanýn kötülüðünden ve sana þirk koþmaktan sana sýðýnýrým. Kendi nefsime ya da bir Müslümana kötülüðümün dokunmasýndan sana sýðýnýrým:' dedi. Sonra bu urdu ki: "Ey Ebu Bekir, sabaha çýktýðýnda, akþama erdiðinde ve yataðýna uzandýðýnda bu duayý oku." Bu hadis de sahihtir. Sonra ibn Kayyým bu konuda birçok hadis zikreder.

Resulallah sarýk, veya gömlek ya da aba gibi yeni bir giysi giydiðinde duasýnda o giysinin adýný anarak þöyle derdi: "Allah'ým sana hamd olsun. Sen giydirdin bunu (giydiði ne ise onun adýný söylerdi) bana. Onun ve yapýldýðý gayenin Hayrýný dilerim senden. Onun ve yapýldýðý gayenin þerrinden sana sýðýnýrým:' (Hadis sahihtir)

Bize gelen haberlere göre Hz. Peygamber evine dönünce, "Hamd olsun her ihtiyacýmý gideren ve beni barýndýran Allah'a. Hamd olsun beni yediren ve içirene Allah'a. Hamd olsun bana ihsanda bulunan Allah'a. Senden beni ateþten korumam diliyorum." derdi.

Buhari ve Müslim'de yer aldýðýna göre Resulallah tuvalete gireceði zaman "Allah'ým pislikten ve pis ve kötü olan þeylerden sana sýðýnýyorum" derdi. Tuvaletten çýkýnca "Affýný dilerim" der. "Benden sýkýntýyý gideren ve bana rahatlýk veren Allah'a Hamd olsun" dediði de rivayet edilir. (Ýbn Mace)

Rasulullah'ýn elini içinde su olan bir kaya sokarak daha sonra sahabelere

"Allah'ýn adý ile abdest alýnýz" dediði de rivayetler arasýndadýr.

Rasulullah'ýn gökte hilali görünce, "Allah'ým hilali bize gösterirken bizi güvenli, esenlikte ve islam dini üzere kýl. Ey Hilal! Benim ve senin Rabbimiz Allah'týr." derdi. (Tirmizi hadisin hasen hadis olduðunu belirtmiþtir.)

Elini yemeðe uzattýðý zaman, "Allah'ýn adý ile baþlýyorum" der, yemek yiyenlere besmele çekmesini emrederek, "Yemek yemeye baþladýðýnýz zaman, Allah'ýn adýný anýnýz. Eðer baþlangýcýnda Allah'ýn adýný anmayý unutursanýz hatýrladýðýnýz anda "Baþýnda da sonunda da Allah'ýn adý ile" deyiniz" derdi. (Hadis sahihtir)

Rasulullah'ýn hayatý en ince ayrýntýlarýna kadar Ýþte böyle idi. Ýlk anda aldýðý ve imanî düþünce sisteminin derin ve köklü temeline oturduðu kutsal emirlerin etkisi ile deðiþmiþ ve yenilenmiþ bir hayattý.

Ýnsanýn Allah'ý tanýmasý, O'na þükretmesi bu gerçeðin, yani yaratanýn, öðretenin ve ihsan edenin Allah olduðu gerçeðinin gereklerindendi.

Selam ve dua ile...
Gönderen: 03.03.2006 - 00:13
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 552 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
yalnizkurt55 (62), siyahnur (56), SULEYMAN ONCU (48), corluca (54), batalli (61), Fethi62K (62), emin2325 (66), yasin ibrahim e.. (53), h_hayrettin (43), turhanozturk (61), hazanrengi (43), Zilkade (42), akif1980 (44), mekselina (34), neverness (51), rufeyde (48), rabia| (50), Selvaa (49), antaly59 (66), BÜYÜK BALIKÇI (53), cemiluygun (70), Mikai66 (46), polat_23 (44), adar72 (35), nzl44 (47), m_ugurluoglu (37), emperor (50), osmanorhan (55), muhacir (53), salepli (51), musdem (54), ilyas_bozkurt (50), Jeday (35), ebuzerbasak (35), RaHMeT_YaGMuRu (40), eL_SaLvAdoR (42), faruk38 (62), ibrahimkindan (64), Karizmatik_63 (41), halimeuzunlar (41), hakan__ (43), citakhalil (70), serin (48), ZorDünya (54), cüneyd75 (49)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.53174 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.