stromectol stromectol lopinavir ritonavir generique luvox dexamethasone apranax aprovel aralen arava arcocillin arcoxia aricept arilin arimidex aristocort artane arthrotec artofen asacol asasantine asmaxen at 10 atarax atenil ateno basan comp ateno basan atesifar athrofen atridox atrovent augmentin avalide avana avapro avelox aventyl aviral avodart aygestin azaimun azarek azelex aziclav azulfidine bactrim basiron
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Efendimiz’in (sas) kullandığı 40 öğretme metodu

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
kurtalanli su an offline kurtalanli  
Efendimiz’in (sas) kullandığı 40 öğretme metodu
46 Mesaj -
Efendimiz’in (sas) kullandýðý 40 öðretme metodu

Efendimiz (sas) hayatýnýn her karesinde anlatacaðý bir hususu en uygun ve en güzel bir üslupla anlatmýþ ve öðretmede de ayný metodu kullanmýþtýr. Bütün insanlýða rehber olan Efendimiz (sas)’in hayatýna bakýldýðýnda O’nun öðretim adýna kullandýðý bazý metotlarý öðrenmek, bütün insanlar için iyi bir örnek oluþturacaktýr. Burada Efendimiz’in kullandýðý her bir metoda, onun hangi söz veya davranýþýnýn dayanak olduðunu anlatmak yerine sadece metodu söyleyip geçmek istiyoruz:

1. Efendimiz, söylediði hakikatleri bizzat yaþayarak hayatýyla göstermiþtir.
2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaþ yavaþ, basamak basamak) bir sistemle öðretmiþtir.
3. Öðretmede orta yolda durmaya ve insanlarý býktýrmaktan uzak durmaya riayet etmiþtir.
4. Öðrenenler arasýndaki kiþisel farklýlýklarý göz önünde bulundurmuþtur.

5. Karþýlýklý konuþma ve soru-cevap þeklini kullanmýþtýr.
6. Yanlýþ düþünceyi söküp atmak ve gerçek doðru bilgiyi net bir þekilde muhatabýn kafasýna yerleþtirmek için aklî ölçüleri kullanmýþtýr.
7. Muhataplarýna soru yöneltmiþ, böylece onlarýn zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüþtür.
8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmýþtýr.
9. Benzetme ve halk arasýnda yaygýn olarak kullanýlan örnekleri kullanmýþtýr.

10. Anlattýðý hususu, elinde herhangi bir þey ile yere ve topraða çizerek bizzat göstermiþtir.
11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmýþ ve el ile iþaretlerde bulunmuþtur.
12. Önemine binaen, halin mümkün kýldýðý bir nesneyi bizzat eline almýþ, eliyle kaldýrmýþ ve arkasýndan söyleyeceði hususu söylemiþtir.
13. Muhataplarýndan bir soru gelmeden söze önce kendileri baþlamýþtýr.
14. Muhatabýnýn sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiþtir.
15. Muhatabýnýn sorusuna, onun ihtiyacýna binaen sorduðundan daha fazlasýyla cevap vermiþtir.

16. Muhatabýný, güzel bir hikmete binaen, sorduðu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiði de olmuþtur.
17. Soru soranýn sorduðu soruyu tekrarlamasýný istemiþtir.
18. Muhatabýn aldýðý cevabý tekrar etmesini istemiþtir. Böylece cevap unutulmayacaktýr.
19. Bildiði bir husustan dolayý kiþiyi imtihan etmiþtir ki bununla doðru cevap vereceði için kiþiyi sena etmek, övmek istemiþtir.

20. Önünde olan bir olaya karþý susma yolunu tercih etmiþtir.
21. Öðretme esnasýnda meydana gelebilecek imkan ve fýrsatlarý deðerlendirmiþtir.
22. Latife ve þaka yoluyla öðretmeyi tercih etmiþtir.
23. Öðrettiði hususu yeminle tekit etmiþ perçinlemiþtir.
24. Öðretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiþtir.
25. Konunun önemini oturuþunu ve duruþunu deðiþtirerek ve sözü tekrar ederek göstermiþtir.

26. Cevabý geciktirerek muhatabýn sorusunu tekrar etmesini saðlayarak onu uyarmýþtýr.
27. Muhatabý intibaha sevk etmek için, onu omuzundan veya elinden tutmuþtur.
28. Muhatabý teþvik için veya onu sýkýntýya sokacak bir durumdan dolayý, bazý hususlarýn gizli kalmasýný yeðlemiþtir.
29. Söyleyeceði hususun hafýzalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kýsa ve öz bir þekilde ifade etmiþ, daha sonra ise ayrýntýlarýna geçmiþtir.

30. Cevabýn birkaç madde ile verileceði durumlarda önce cevabýn kaç maddeden oluþtuðunu bildirmek için sayýyý söylemiþ daha sonra saymýþtýr.
31. Va’z etme, nasihat etme ve öðüt verme metodunu kullanmýþtýr.
32. Ýnsanlarýn þevklerini kamçýlama veya neticesi elem verici hususlardan þiddetle uzaklaþtýrma (Terðib ve terhib) metodunu kullanmýþtýr.
33. Kýssa ve geçmiþ ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öðretme metodunu uygulamýþtýr.
34. Sorunun cevabýnýn muhatabý utandýrma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazýrlýk süreci hazýrlamýþ ve soruyu öyle cevaplandýrmýþtýr.

35. Sorunun cevabýnýn muhatabý utandýrma ihtimali olan hususlarda üstü kapalý olarak kinaye yoluyla ve iþaret ederek yetinmiþtir.
36. Kadýnlara öðretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiþtir.
37. Halin gerektirdiði durumlarda öðretme hususunda azarlayýp paylamayý (ta’nif) ve kýzmayý (gadab) da ihmal etmemiþtir. Ne var ki onun paylamasý ve kýzmasý da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuþtur.

38. Talim ve tebliðde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmýþtýr.
39. Yabancý dilleri (mesela Süryaniceyi) öðrenmesi için bazý sahabileri görevlendirmiþtir ki bu husus da günümüzde dünyanýn dört bir tarafýnda Ýslam’ýn güzelliklerini öðrenmek isteyenlere karþý yapýlacak vazifenin çok önemli bir basamaðýný teþkil etmektedir.
40. Bizzat kendi mübarek zatýyla talimde bulunmuþtur.
Evet, Efendimiz (sas) evrensel bir eðitim-öðretim sistemi getirmiþ ve bütün kalbleri, bütün ruhlarý, bütün akýllarý, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuþtur. Sadece O’nun getirdiði sistemdir ki hem ruhu, hem aklý hem de nefsi, yükselebilecek en son noktaya ulaþtýrmýþtýr.

Gönderen: 19.04.2007 - 12:15
Bu Mesaji Bildir   kurtalanli üyenin diger mesajlarini ara kurtalanli üyenin Profiline bak kurtalanli üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 393 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
joseph (54), memoli1999 (56), ilyas53 (39), abisten (62), katre16 (45), yaffan (48), melikbey (60), SeLiM_66 (32), DuaDilencisi (44), M_e_r_y_e_M (51), ýmran daly.. (55), selcukk53 (42), yasin28 (49), kamil_0680 (44), ömer38 (46), ilhanbey (), y.naman (52), semih34 (43), **reis** (39), sergeantmental (51), akcay_79 (45), elzeyn (45), mazhar (37), EMANET (39), Vurgun1 (55), Melihat (39), übeyt (43), meral--53 (38), ali ozet (56), yetim (51), x_boncuk_x (36), visdöksan (44), cemile495 (48), hakikat_Tr (45), selimffm (47), ihlas2 (55), yasin_8 (37), melikezeynep (39), duygusalbiri (44), avar-2 (60), EFSANE10 (45), SADIK 55 (47), mudogan21 (45), mehmetsefa (43), SemOw (37), Huzeyfe-tul Yem.. (35), dinceral (47), ozcansasmaz (47), Huzur_Sokagi (44), dolunay_1 (46), beylerbeyi61 (60), tugra37 (55), EROL GÜNASLAN (61), fayza (45), xmahmut (37), Alaattin Enes (53), MÜCAHIDE : ) (36), saricicek (52), susuzyurek (46), Damla (35), rdagci (42), yakamoz79 (45), erbas (50)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.55157 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.