generique stromectol generique kaletra ivermektin lopinavir ritonavir ivermectine 3tc abilify aceon acepril acerpes achromycine aciphex acivir acnecolor acnefuge acticin actigall actisite active pack actonel actoplus met actos acular adalat cc adalat adapress adartrel adcirca addyi adipur advair diskus advair rotahaler aerius aerodiol aggrenox agofenac agoprim agopton agorex airol airomir akneroxid aknex aknin n aknoral albenza
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » DİN VE SAĞLIK AÇISINDAN SİGARININ SAKINCALARI

önceki konu   diğer konu
10 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ord_prof su an offline ord_prof  
DİN VE SAĞLIK AÇISINDAN SİGARININ SAKINCALARI
93 Mesaj -
Hamd, Alemlerin Rabbi Allah’a mahsustur. Salâtü Selâm, Resûlullah’ýn, Ehlinin, Sahabesinin ve de kýyamete kadar, onlarý dost edinenlerin üzerine olsun.
Müslüman toplumlar maalesef bir çok hastalýklara maruz kalmýþ, sahih islam akidesinden uzaklaþmayla baþ gösteren gevþeklik kendini haramlarýn mubahlar gibi yayýlmasýnda da etkisini göstermiþtir. Bunlardan biri, belki de en önemlilerinden biri de genel olarak toplumu, özellikle de gençliði tehdit eden uyuþturucu ve sigara baðýmlýlýðýdýr. Uluslararasý Yahûdi siyonizm aðý sinsi emelleri uðruna; inançtan yoksun bir toplum oluþturabilmek için, eline geçirdiði medya, eðitim ve siyaset kurumlarýný kullanarak Müslüman gençliðin yýkýmý için büyük yatýrýmlar yapmaktadýrlar, ×Onlar yeryüzünde bozgunculuða koþarlar; Allah da bozguncularý sevmezØ (Mâide, 64). Böylece Müslümanlarýn izzet ve üstünlük namýna bir þeye sahip olmamalarýný tasarlamaktadýrlar. Ancak onlar hain emellerini sinsice yayarlarken Allah’ýn da bir tuzaðý olduðunu hesaba katmýyorlar elbette,
×...Onlar tuzak kurarlarken, Allah da onlara tuzak kuruyordu. Çünkü Allah, tuzak kuranlarýn en hayýrlýsýdýrØ (Enfâl, 30).
Ýþte bu risalemizde artýk çýðýrýndan çýkan ve bir mubah (!) haline gelen sigaranýn; dini ve de sýhhi açýdan mahzurlarýna deðineceðiz inþâ’allah. Ümidimiz kardeþlerimizin bunu nasihat bâbýndan kabul edip önemsenmeyecek ölçüde bir problem haline gelen bu illete karþý gerekeni yapmalarýdýr. Þüphesiz tevfik Allah’tandýr.
*Kýsaca, sigara;
4Yaklaþýk m.1492 yýlýnda bazý denizcilerin Amerika’yý keþfetmeleriyle bulunan tütünün, Ýslam topraklarýndaki ilk varlýðý da hicri onuncu asrýn sonlarýnda muvafýktýr. Nitekim bunun ilk ithalcileri de Hýristiyanlar olmuþtur.
4Sigara baþlýca; zehirli kurþun oksid (PbO3), kanser yapan maddeler, nikotin ve katran gibi haþereleri yok etmede kullanýlan bazý maddeler, alkol vs. içermektedir.
4Bedene; kanser, aðýz, dudak, dil ve bademcik hastalýklarý, sindirim, solunum ve sinir sistemi, idrar yollarý ve tenâsül sistemi üzerine olumsuz etkiler gibi birçok zararý olup deðiþik hastalýklara sebebiyet vermekle beraber ekonomik zararlara da hâizdir. Bazý zamanlar yangýnlara yol açar, çevre kirliliði ve ümmetin zararýna mâl olacak pek çok müsibete yol açmaktadýr.
Ýslâm Açýsýndan Sigaranýn Tahrimi
Kitap ve Süýýnet’terý Deliller
Sigara Resûlullah (S.A.V.) Zamanýnda yoktu. Ancak, kýyâmete kadar her zaman ve me’kâna hitap etmesi özelliði itibariyle Ýslamda birçok ayrýntýyý kapsayan genel kurallar vardýr. Bu kurallar çerçevesinde dýþ müdahelelere karþý adeta bir kale konumunda olan me’sur ilim sahibi ulemâmýz ise zamanla gündeme gelen ve geliþen olaylarý inceleyerek Müslümanlarý aydýnlatmakta, böylece ümmetin felakete sürüklenmesine Allah’ýn izni’yle engel olmaktadýrlar. Bu genel kurallar kapsamýnda bulunan sigara için de geçerli olan budur ki, az sonra bir kýsým delillerini zikrederek ulemânýn “sigaranýn tahrimi” hususundaki kýymetli tespitlerine yer vereceðiz inþâ’allah. Tevfik Allah’tandýr.
• ×...(Ýþte O Peygamber onlara) temiz (ve güzel) þeyleri helal, pis (ve zararlýgöz kırpma þeyleri haram kýlarØ (A’raf, 157).
Aklý selim sahibi hiçbir insan, sigaranýn “temiz ve güzel” þeyler kapsamýna girmediðinde þek, þüphe etmez. Þu halde sigaranýn ayetteki ifadesiyle, “habis/ pis” þeyler sýnýfýndan olduðu gayet açýktýr. Habis’in; tad veya kokusunun tiksinti verdiði þey anlamýna geldiði bilinmektedir. Bu da sigaranýn vasýflarýndandýr. Gerek ulemâ gerek Týp ehli, sigaranýn “habis/ pis” þeyler kapsamýna girdiði konusunda görüþ birliði hasýldýr.
• ×aglaMalýnýgöz kırpma gereksiz yere saçýp savurma. Zira, böylesine saçýp savuranlar, þetanlarýn dostlarýndandýr. Þeytan Rabbine karþý çok nankördürØ (Ýsrâ, 26- 27)” ×...fakat israf etmeyin: Çünkü Allah, israf edenleri sevmezØ (En’am, 141)” ×Allah’ýn geçiminize dayanak kýldýðý mallarýnýzý aklý ermezlere vermeyin...Ø (Nisâ, 5).
Ayette zikri geçen aklý ermezlerden (süfehâgöz kırpma, malýnda gereði gibi tasarrufta bulunamayanlar anlaþýlýr. Resulullah (S.A.V.) “boþ yere söz söylemek, (gereksiz) çok soru sormak ve malý zayi etmek size mekruh kýlýndý” buyurmuþtur (Buhari, Müslim). Bir þeyin mekruh olmasý helalden ziyade, harama yakýn olmasýdýr.
Sigaranýn malýn zayii olduðunda da þüphe olmadýðý gibi ×...gýda vermeyen, açlýðý da gidermeyen...Ø (Ðýâþiye, 7) ayetindeki tabire de oldukça mutabýktýr.
• ×...Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayýn...Ø (Bakara,195).
Sigara kiþiyi kanser gibi öldürücü hastalýklara düþürmektedir.
• ×...Ve kendinizi öldürmeyin. Þüphesiz Allah sizi çok esirgeyicidirØ (Nisa, 29)
Sigara baðýmlýsý bir þahýs kendisini yok edecek nedenlere sarýlmakta ve nefsini birçok hastalýða hedef kýlmaktadýr. Alimler zehir, toprak, cam, taþ ve benzeri maddelerin yenilmesinin haram olduðunu belirtmiþlerdir. Çünkü bunlar saðlýða zarar vermektedir.
Resûlullah (S.A.V.) “Her kim zehir içip kendini öldürürse, cehennem ateþinde ebediyen o zehiri içecektir” buyurmuþtur (Buhari, Müslim). Sigara içmek, þahsýn tedriciyen intihar etmesi demektir. Öldükten sonra ölüm sebebinin sigara olduðu anlaþýlan bir kimse intihar etmiþ sayýlýr (Allah korusun). Ýster doðrudan ister dolaylý yollardan hýzlý veya yavaþ kiþinin ölümüne sebep olmasý haramdýr. Netice birdir, sigara baðýmlýsý birinin, kendini ölüme sürüklediðinde þüphe yoktur.
Sigaranýn, kiþiyi ölüme götürmediðini farz etsek bile en azýndan kiþiyi güç ve kuvvetten düþürecek çeþitli yýpratýcý hastalýklara müptela kýlar.
• “Resûlullah (S.A.V.) tüm uyuþturucu ve gevþetici þeylerden nehyetti” (sahihtir, Ebü Davud- Ahmed). Hadiste geçen “müfettir/ gevþetici” vücutta gevþeme, uzuvlarda uyuþma oluþturan þey anlamýndadýr. Tiryakilerin böylesine etkilenmemesi, asýl itibariyle haramlýðýna halel getirmez.
Ayrýca sigarayý içkiye kýyas eden alimler olmuþ “çoðu sarhoþluk veren þeyin azý da haramdýr” diyerek sigaranýn tahrimine bu delili de istiþhâd etmiþlerdir. Ýçkiye yeni baþlayan birinin sarhoþ olmasý için bir kaç damla yeterken alkolik birinin bazen bir kadeh dolusu içkiden etkilenmediði vakidir. Sigara da ayný þekilde özellikle yeni baþlayanlar veya bir dönemden sonra tekrar baþlayanlar, yemekten sonra içenler için sinirleri gevþetici, uyuþturucu bir özelliðe sahiptir.
• “Dinde; zarar vermek te, zarara zararla mukabele etmek te yoktur” (Müslim). Sigara tümüyle içine de, çevresindekilere de zarar vermektedir.
• ×...her ikisinde de (içki ve kumar) günahý faydasýndan büyüktürØ (Bakara, 219).
Sigaranýn bazý faydalý yanlarý olduðunu farz etsek, tahmini faydalar ile bi’l-fiil gerçekleþen zararlarýný mukayese edip hangisinin daha aðýr bastýðýna (?!) bakmamýz gerekir... Ancak hakka karþý gözlerini kapayan, hakký aramayan ve nefsinin esiri olan, sigaranýn tahriminde þüphe eder. Ama önemli olan kiþinin neye inandýðý deðil, gerçeðin ne olduðudur..
• Resûlullah (S.A.V.) “kim Sarmýsak veya soðan yerse bize ve mescidimize uzak durup evinde otursun” buyurmuþtur (Müslim). Sigara tiksindirme ve rahatsýz etmede soðan ve sarmýsaktan daha kötü veya en azýndan onlardan geri kalýr bir yaný yoktur diyebiliriz. Ayrýca Cuma namazlarýnda güzel koku sürmenin sünnet olduðu ve sigaranýn da bu sünnete aykýrý olduðu ortadadýr.
• “Ýyi arkadaþla kötü arkadaþýn misali misk taþýyan biriyle kor üfleyen birine benzer” (Buhari, Müsum). Yani kötü arkadaþ ateþi ve dumaný (?!) üfler.
• “Müslüman, Müslümanlarýn elinden ve dilinden selamette olduðu kimsedir” (Buhari). Müslümanlar acaba sigara için birinin zararýndan selamette mi olurlar?
• “Allah’a ve ahiret gününe inanan biri komþusuna eziyet etmesin” (Buhari). Sigara baðýmlýsý, sigarasýyla hem eþine, evlatlarýna, komþusuna, hem de meleklere ve de mescidde namaz kýlan diðer Müslümanlara eziyet vermektedir.
• “Günahlarý açýkça iþleyenler hariç bütün ümmetim affolunacaktýr” (Buhari, Müslim). Buna’göre sigara, baðýþlanmayacak olan açýk isyanlardan olur.
• “Bir kavme benzeyen onlardandýr” (Sahihtir. Ebu Davud). Sigara sömürgecilerin aramýzda býraktýklarýndandýr. Bu anlamda sigara içmek ruhi bir çöküntünün ifadesi olup kafirlere benzemenin bir tezahürüdür.
Bu illeti islam topraklarýna getîrip özellikle gençler arasýnda yaygýnlaþtýranlar sömürgecilerden baþkasý olmamýþtýr. Ayný zamanda sigara aðýz ve burunlarýndan duman çýkaran cehennem ehlinin durumunu da andýrmaktadýr.
• “Kýyamet günü kiþi, dört þeyden: Ömrünü nerelerde geçirdiðinden, vücudunu ne uðruna çürüttüðünden, malýný neyde kazanýp nereye harcadýðýndan ve ilmiyle amel edip etmediðinden sorulmadýkça yerinden kýmýldamaz” (Sahihtir, Tirmizi). Ömrünü sigara içmekle geçiren; haram olduðunu bildiði halde içmekte ýsrar eden; malýný yararsýz yere zayi edip vücuduna zarar veren; malýný sigara ticaretinden kazanan; þeytanýn pencerelerinden bir pencere olan sigara sayesinde vücudunu dilediði gibi oynamasý ve gezmesi üzere þeytana açan bir sigara baðýmlýsý acaba kýyamet günü ne cevap verebilir (?). ,
• Sigara, kiþiyi Allah’a zikir ve ibadet etmekten özellikle de oruç ibadetinden alýkoyan bir zarardýr. Oruç, sigara müptelâlarýna oldukça aðýr gelen bir ibadettir. Sigara müptelâsý olanlar mescidde îtikâfa girmekten, uzun uzadýya Kur’an okumaktan, zikir (Kur’ân) meclislerine oturmaktan ve namaza erkenden hazýr olmaktan hoþlanmazlar. Bunlarýn geneli cemaat namazlarýna gelmez, geldiðinde de sigarayý (ancak) caminin kapýsýnda kuvvetli bir nefes çektikten sonra atýp içeri girerler. Halbuki sünnet gereði bir topluluða gidildiðinde güzel koku sürünmek gerekir.
• Þeriatýn temel kurallarý sigarayý haram kýlmaktadýr. Binlerce hükmü kapsayan temel kurallara bazý örnekler verelim;
o Zarar vermek te, zarara zararla mukabele etmek te yoktur.
o Yararlý þeylerde asýl olan ibâha (mubahlýk), zararlý þeylerde asýl olan da (haramlýk) tahrimdir.
o Zararlarý bertaraf etmek, fayda ve kar kazanmaktan daha önce gelir.
o Bir konuda haramla helal müsâvi olsa haram galip gelir.
o Seddü’z- zerâ’î (harama götüren araçlarý ortadan kaldýrmak) kaidesi.
Yukarýda zikredilen hiç bir delilin olmadýðýný farz etsek bu sefer sigaranýn en azýndan, sakýnmakla emrolunduðumuz þüpheli þeyler kapsamýna girdiðini söyleyebiliriz. Buhari ve Müslim’in tahriç ettiði hadis-i þeriflerinde Resûlullah (S.A.V.) “Helal da, haram da açýktýr. Bu ikisinin arasýnda insanlarýn çoðunun bilmediði þüpheli, karýþýk þeyler vardýr. Her kim bu þüpheli þeylerden sakýnýrsa muhakkak dinini ve ýrzýný korumuþ olur. Ve her kim bu þüpheli alana düþerse harama girmiþ olur...” buyurmaktadýr.
Bilmeliyiz ki helal, temiz ve yararlý olan þeylerdir. Haram da pis, habis ve de zararlý olan þeylerdir.
Bütün bu delilleri nazarý itibara almayan nefsi hakkýnda Allah’tan korkmalý ve er geç tövbe etmelidir. Þüphesiz Allah tövbeleri kabul eden ve Rahmeti çok olandýr.
Bilinmesi gereken bir baþka husus ta þudur: Sigara ilk çýktýðý zamanlar ilim ehlinden bir kýsmý bunun mahiyetinden habersizdi ve uyuþturucu mu, gevþetici (rehavet verici) mi olduðunu, saðlýða zarar verip vermediðini kesin bilgilerle bilmiyorlardý. Bu nedenle alimler arasýnda bunun haram ve tahrimen mekruh olduðu þeklinde görüþ ayrýlýklarý belirmiþti. Bazýlarý, etkilenenlere haram, diðer etkilenmeyenlere mubah olduðunu söylemiþlerdi. Þurasý þüphe götürmeyen bir husustur ki, sigaranýn mekruh olduðunu söyleyen bazý alimler bugün ortaya çýktýðý þekliyle sigaranýn gerçeðini bilselerdi, haramlýðý konusunda asla tereddüt etmezlerdi. Zira onlar dinin genel prensiplerini ve þer’i kurallarý gayet iyi biliyorlardý.
Bütün bunlardan sonra yine de sigaranýn haramlýðýna kanaat getirmeyenlere bir de þunlarý sormak lazým: Sigara haram olmadýðýna göre neden onu mescidlerde, mübârek mekanlarda içmez de her türlü dolabýn dönmesine uygun yerlerde içerler?!.. Normal bir þeyse neden her yerde rahatlýkla (su içer gibi) içemezler?!.. Veya çocuklar içince kýzar büyükler içince susarlar. Güzel bir þeyse çocuklarýn suçu ne ki, onlarý mahrum ederler? Ve acaba neden Allah’ýn temiz nimetlerinde olduðu gibi sigaraya da besmeleyle baþlayýp hamd ve þükürle bitirmezler?!.. Cenab-ý Hakkýn bir nimeti müyesser kýldýðýnda O’na þükürde bulunduklarý gibi ellerine bir sigara geçtiðinde de þükrediyorlar mý?!..
Ýnsan Allah’tan korkmalýdýr. Çoðu kez bazýlarýnýn önünde sigara içmekten çekinir, ona bakarlarken sigara içmekten kaygý duyar da Allah’tan sakýnmaz, hayâ etmez?!., ×...Eðer (gerçek) mü’minler iseniz, korkmanýz gereken yalnýzca Allah’týrØ (Tevbe,13).
Son olarak bir de þunu sorabiliriz; Acaba sigara kiþinin iyilikler ve kötülükler kefesinden hangisine konulacaktýr?...
Evet bütün bunlar karþýsýnda ne gibi bir sonuca varýlýr?
àMüslüman hesap günü gelmeden evvel kendini hesaba çekmeli, Allah’tan bunu terk etmesi için yardým dilemelidir. Kim Allah için bir þeyi terk ederse Allah ona yardýmýný baðýþlar ona daha hayýrlýsýný nasip eder. Sabretmelidir, þüphesiz Allah sabredenlerle beraberdir. Kim sabretmeye gayret ederse Allah da onu sabýrlý kýlar.
àBu konuda özellikle üzerinde durulmasý gereken bir diðer husus ta sigara satmak suretiyle baþkalarýnýn haram iþlemesine yardýmcý olmaktýr. Bu durumda kiþinin kendisi sigara kullanmasa bile baþkalarýnýn bu haramý iþlemesine yardým etmekte nafakasýný haramdan temin etmektedir. Bu konuda ki ölçü ise gayet açýktýr. Ýnsan bir iyiliðe vesile olduðunda nasýl sevap alýyorsa, kötülüðe vesile olduðunda da ayný günaha ortak olur. Sebep olduðu herkesin günahýndan nasibini alýr! Gerekçesi ne olursa olsun bu kötü davranýþý terk etmeli, Müslüman Allah’tan korkmalý ve hatasýndan dönmelidir. Þüphesiz, Allah günahlarý baðýþlayandýr.
àSigara müptelâlarý þu duayý çokça okumaya gayret etmelidir, “Allahým, bizi sigara belasýndan, cehennem azabýndan, eziyet ve helaktan kurtar. Cismimizi ve sýhhatimizi korumayý nasip eyle. Kalplerimizi ve aðýzlarýmýzý temiz ve nezih kýl. Akýllarýmýza ve anlayýþýmýza istikamet baðýþla. Bizi en doðru olan ahlak ve âdetlere hidayet eyle. Ýmaný, güzel sözü, güzel kokuyu ve güzel ameli bize sevdir. Þüphesiz sen iþiten ve icâbet edensin (Amin). Allah her þeyin en doðrusunu bilendir. Ve tevfik O’ndandýr.
“Sallallahu alâ Muhammedin ve alâ âlihi ve Sahbihi ecmâîn”
VE’L-HAMDÜ LÝLAHÝ RABBÝ’L ALEMÝN
http://www.tavaf.com/risale/14.html
Gönderen: 21.02.2006 - 09:06
Bu Mesaji Bildir   ord_prof üyenin diger mesajlarini ara ord_prof üyenin Profiline bak ord_prof üyeye özel mesaj gönder ord_prof üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ord_prof su an offline ord_prof  
93 Mesaj -
Prof. Dr. Faruk BEÞER ( http://www.farukbeser.com )


Ýslam’ýn temel kaynaklarýnda adý geçmeyen bir þeyin hükmünü anlamak için Ýslam’ýn bazý genel kurallarý vardýr. Bunlardan birisi þudur: “Eþyada aslolan, ibahadýr”. Yani, her þey insanlar için yaratýlmýþtýr. Bazý þeylerin ise haram olduðu açýklanmýþ, böylece hükmü bildirilmeyen þeyler de helal olarak kalmýþtýr demektir. Bir diðeri de þudur: “Temiz ve güzel olan þeyler helaldir, pis ve zararlý þeyler ise haramdýr”.

Bu iki genel kural, beraberce düþünüldüðü zaman sigara için karþýmýza þöyle bir sonuç çýkar: Sigara hakkýnda kaynaklarda bir þey söylenmediðine göre onun hakkýnda hüküm verebilmemiz için onun pis ve zararlý olup olmadýðýna bakmalýyýz: Eðer onun pis ve zararlý olduðunu söyleyebileceðimiz özellikleri varsa haram olduðuna, yoksa, helal olduðuna hükmetmeliyiz.

Ýþte bu metodik anlayýþ sebebiyle tarihte bazý Ýslam alimleri sigaranýn helal/mubah olduðu hükmüne varmýþlardýr. Çünkü, demiþlerdir, biz sigaranýn bir zararýný görmüþ deðiliz, þu halde onun haram olduðunu söyleyemeyiz. Eðer bir gün zararlý olduðu ortaya çýkarsa biz de ona göre hüküm veririz. Oysa bu gün durum kesinlikle böyle deðildir. Sigaranýn 2000 civarýnda zehir içerdiðini, pek çok hastalýðýn sebebi olduðunu, içenlerin sadece kendilerine deðil, içmeyenlere dahi zarar verdiklerini bilim kesin olarak ortaya koymuþtur. Bu durumda sigara için söylenecek hüküm, onun haram olmasýndan baþkasý deðildir.


Bununla birlikte Hanefî gelenekte þöyle bir anlama metodu vardýr: “Kýyasa/kurallara göre haram olan, ancak Kuran-ý Kerim’de ve sünnette adý ve hükmü açýkça zikredilmeyen þeylere haram yerine, tahrîmen mekruh demek daha uygundur. Gerçi bununla kastedilen de haramlýktýr, ancak bir þeye haram ya da helal hükmü vermek sadece Allah’a (cc) ait bir hak olduðu için, haram olduðu kesinkes anlaþýlsa bile, Kur’an’da haram denmeyen þeylere nezaketen, tahrimen mekruh demek daha güzeldir.” Bu sebeple son dönem Hanefîler sigara için “tahrimen mekruh” hükmünü tercih etmiþlerdir. “Tahrîmen mekruh”, kanun hükmünde kararname gibi, haram hükmünde mekruh demektir. Öyleyse sigara helal deðildir.

Helal olmayan bir þeyi yapmak ise elbette günahtýr. Ayrýca sigara insanýn kendisini tehlikeye atmasýdýr. Oysa Allah (cc): “Kendinizi kendi ellerinizle tehlikeye atmayýn” buyurmaktadýr. Bu sebeple sigara doðrudan bir intihar olmamakla beraber, insanýn kendisini tehlikeye atmasý ve yavaþ yavaþ öldürmesi demektir. Sigara içmek ayrýca çok önemli bir kul hakkýdýr, çünkü içenler içmeyenlere zarar vermekte ve onlarý rahatsýz etmektedirler. Kul hakkýnýn affedilmesi de ancak, hakký olan insanlarýn baðýþlamasýna baðlýdýr. Bunu temin etmek ise çok zordur.

http://www.suffe.net/sigara.htm
Gönderen: 21.02.2006 - 10:15
Bu Mesaji Bildir   ord_prof üyenin diger mesajlarini ara ord_prof üyenin Profiline bak ord_prof üyeye özel mesaj gönder ord_prof üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ord_prof su an offline ord_prof  
Konu icon    Son Sigarayı İşte Böyle Söndürdüm
93 Mesaj -
Son Sigarayý Ýþte Böyle Söndürdüm
Ahmed Salim Bâduveylân




Çeviri: E. Abdurrahman Konyalý









Önsöz




Allah’a hamdolsun. O’ndan yardým ve baðýþlanma dileriz. Nefislerimizin þerrinden ve kötü amellerimizden Allah’a sýðýnýrýz. Allah kime hidayet ederse onu saptýracak yoktur. Kimi de saptýrýrsa ona hidayet verecek yoktur. Þehadet ederim ki Allah‘dan baþka ilah yoktur ve Muhammed O’nun kulu ve rasulüdür. Allah O’na çokça salât ve selam eylesin.

Bundan sonra... Kardeþlerim! Bu benim sigaradan kurtuluþ tecrübemdir. Bu hayra beni, izzet ve celâlet sahibi Rabbim yöneltti. Beni bir çok hayýra sevkettiði için O’na hamd ve senalar olsun. Beni, yirmi yýl süren acý bir mücadelenin ardýndan bir beladan kurtararak, onu yenmemi saðladý. Sýhhatim bozuldu, ruhi ve mali bir yýkým yaþadým. Evime, aileme ve sevdiklerime rahatsýzlýk verdim. Müslümanlardan hiçbirinin ona müptela olmamasýný ve müptela olanlarýn da hemen ondan kurtulmasýný Allah’dan dilerim. Þüphesiz O, bizlere yakýndýr ve dualara cevap verir.


Ey sigara tiryakisi kardeþim!


Ýyi biliyorum ki þöyle diyeceksin: Tekrar tekrar ve bir çok kere onu býrakmaya çalýþtýn ve baþarýlý olamadýn... Ben de diyorum ki: Bu benim de baþýma geldi. Þimdi sana yaþadýðým tecrübeyi ayrýntýsýyla anlatacaðým. Fakat senden, bu kitapçýðý okurken ciddi olmaný ve hayatýmýn yirmi sene süren kara dönemini atlayarak, yaþadýðým tecrübeyi denemeni istiyorum.

Allah þahittir ki, bunu burada günahla övünmek ve onu meþhur etmek için anlatmýyorum. Bilakis, sigaradan kurtulma konusunda Allah’ýn bana baðýþladýðý büyük bir lütuf dolayýsýyla O’na hamd ve senada bulunmak için anlatýyorum. Belki sigara müptelasý olan bu tecrübeden faydalanýr; kendisi için hidayet yazýlýr ve bu kitapçýðýn son sayfasýyla birlikte hayatýndaki son sigarayý da söndürür diye onu ayrýntýsýyla zikrediyorum.








Ýlk sigara



Sigarayla olan hazin serüvenim, yirmi yýl önce ortaokulda öðrenciyken, sýnav günlerinde baþladý. Bazý arkadaþlarýmla bizim evin terasýnda ders çalýþmak için toplanýyorduk. Aramýza, sigara müptelasý kötü bir arkadaþ da katýlmýþtý. Biz kendisini azarlamadan ve ayýplamadan sigara içebilmek için bizi de kendisi ile sigara içmeye çekmeye çalýþtý. Bize, sigara içmenin düþünceyi toplamaya ve anlamaya yardýmcý olduðunu ve kendisinin bunu denediðini söyledi. Bunu tecrübe etmemizi, bir sonuç alamazsak býrakmamýzý istedi. Biz de tecrübeye giriþtik. Arkadaþlarýmla birlikte ilk sigarayý yaktým. Baþýmýn vücudumdan daha aðýr olduðunu ve eþyalarýn etrafýmda döndüðünü hissettim. Vücudumda bir uyuþukluk yayýlmaya baþladý. O kötü arkadaþa “Bu hissettiðim nedir?” dedim. Dedi ki: “Bu ilk sigara, sana olan normal bir þey. Ýkinciyi iç, uyuþukluk ve baþ dönmesi gider.” Ýkinciyi, üçüncüyü, dördüncüyü içtim. Ýlk kez bakkala giderek en kötü ve en zararlýsýndan bir paket sigara aldým. Çünkü o, en ucuzuydu.

Ýþte böyle aldýðým her kuruþu sigara için ayýrmaya baþladým ve günde yirmi sigara içer oldum. Yirmi yýl boyunca günlük içtiðim sigara sayýsý daha da arttý. Öyle ki, Allah’ýn lütfu ile sigarayý býrakmadan önce günde seksen sigaraya ulaþmýþtý.

Bu utanç verici sigaraya baþlangýcý, çocuklarý sigara alýþkanlýðý gibi istenmeyen sonuçlara düþmesinler diye velilere bazý uyarýlarda bulunmak için anlattýðýmý belirtmek isterim. Bu uyarýlardan bazýlarý þu þekildedir:

-Çocuðunun, senin kontrolün olmadan arkadaþlarýyla birlikte gezip dolaþmasýndan sakýn.

-Ders çalýþmak için çocuðunun, bir arkadaþý ile yetinmesini saðlamaya çalýþ. Bu arkadaþý da senin tanýdýðýn ve güvendiðin, doðruluðuyla tanýnan bir arkadaþý olsun.

-Çocuðunu, senin ya da annesinin gözlerinden uzakta ders çalýþmaya býrakma.

-Çocuðuna çok para verme. Fazla para onu sigara satýn almaya sevkedebilir. Para yerine ona ihtiyacý olan þekerleme, tatlý, meyve suyu ve benzeri þeyleri saðla.

-Sigara içen bir arkadaþýn varsa, evinde onun sigara içmesine müsade etme. Bunu yapamazsan, çocuðunu yanýnýza girmekten alýkoy.

-Onlara güvensen dahi, çocuðunun arkadaþlarýyla birlikte evden uzak yerlere gitmesinden sakýn.

Ey veliler! Dikkatli olun!. Çünkü küçük yaþta sigaraya alýþmak ondan ayrýlmayý ve býrakmayý zorlaþtýrýr. Bu kötü alýþkanlýk, Rabbim merhamet edip hidayet etmezse, ömür boyu kiþiyi býrakmaz.

Baþarýsýz deneyimler



“Sigara içtiðim yirmi yýl boyunca yüz kereden fazla onu býrakmaya çalýþtým” dersem bir sýrrýmý sizden gizlememiþ olurum. Fakat baþarýsýz oluyordum. Sigarayý býrakmam bir ya da iki günü geçmiyordu. Ve her býrakmaya çalýþtýðýmda kararsýz kalýyordum: Günlük içtiðim sigara sayýsýný yavaþ yavaþ azaltarak mý býrakayým, yoksa bir kerede býrakýp oracýkta sigara paketini parçalayayým mý?

Sigarayý býrakmaya çalýþtýðým her seferde pis þeytan, vesvese ile bana birinci yolu sevdirirdi. Sigarayý aniden terkedersem ve sigara paketini parçalarsam yirmi dört saatten önce ona döneceðimi söyleyerek korkuturdu. Þeytan ve avâneleri, iþte böyle sigarayý yavaþ yavaþ býrakmam gerektiðini fýsýldarlardý. Bu þekilde, sigara içmeye yeniden baþlardým ve bu durum bir müddet daha böyle sürerdi. Bir baþka seferde sigarayý yavaþ yavaþ azaltarak býrakmayý düþününce þeytan gelir ve bir kerede býrakmanýn daha iyi olacaðýný fýsýldardý. Her seferinde bir veya iki gün hariç sigarayý býrakamadan iþte böyle sürüp gitti.

Þu gerçeði sizden gizlemeyeceðim: Sigarayý býrakmayý baþaramamamýn nedeni, her býrakmayý düþündüðümde onu býrakmaya iten faktörün ya toplumun sigaraya bakýþý, ya sýhhatim ya da para biriktirme isteði olmasýdýr. Biraz sonra anlatacaðým baþarýlý deneyimime kadar, sigarayý býrakmayý baþaramadýðým deneyimlerimde Allah için býrakmayý, O’ndan yardým isteyip O’na tevekkül etmeyi hiç düþünmedim.



Doðruyu bulmadan önce



Fazilet ve ihsan sahibi Allah beni sigarayý býrakmaya yöneltmeden önce canlý ve hareket eden bir bacaya dönüþmüþtüm. Büyük bir iþtahla sigara içiyordum. Öyleki günde dört paket -yani seksen sigara- içer oldum. Hatta bazen sigara içmek için uykumdan kalkar, sonra yine uykuya dönerdim.

Ýþyerinde olsun evde ya da arkadaþlarýn yanýnda olsun oturduðum odayý ben oradayken dumandan yoðun bir sis bulutu kaplardý. Halsizlik ve tembellik sürekli baþýmdaydý. Siyah bir balgam ve hiç bir tedavinin iþe yaramadýðý sürekli öksürük... Simsiyah dudaklar, kýzarmýþ gözler ve asýk bir surat... Hangi sebeple olursa olsun sigara içemediðim mekaný hemen terkederdim. Sigara içebilmek için namazlarý çabucak kýlardým.

Ramazan’da, bazen hurmadan önce sigarayla iftar ederdim... Yürürken aðýr adýmlarla yürürdüm ve aðzým kururdu. Çayý ve suyu çokça, büyük bir özlemle içerdim... Ne dostu ne de düþmaný sevindiren üzücü bir durum... Baþarýsýz olduðum bir çok giriþimden sonra sigarayý býrakmak için önümdeki bütün yollar yüzüme kapanmýþtý. Öyle ki, bir daha sigarayý býrakmayý denememeye karar verdim. Cesaretim tamemen kýrýlmýþ ve ümitsizliðe kapýlmýþtým. “Ölürken aðzýmda sigarayla öleceðim” diye hayal eder oldum.




Kesin karar aný



Allah Teâlâ þöyle buyurur: (De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aþan kullarým! Allah’ýn rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahlarý baðýþlar. Þüphesiz O, çokça baðýþlayan ve merhamet edendir.) (39/ez-Zümer/53) Ve þöyle buyurur: (Allah kime hidayet ederse iþte o, hakka ulaþmýþtýr. Kimi de hidayetten mahrum ederse artýk onu doðruya yöneltecek bir dost bulamazsýn.) (18/el-Kehf/17)

Hicri 1412 yýlýnýn Ramazan ayýnýn son on gününün mübarek gecelerinin birinde, benim gibi sigara içen kardeþimle birlikte Riyad’da, Nasýriyye mahallesinin camilerinden birinde gece namazý kýlýyorduk. Genellikle gece namazý kýlanlar dördüncü rekattan sonra, namaza tekrar baþlamadan önce su, kahve ya da çay içmek için biraz dinlenirler. Benim de aklýma bir sigara için camiden çýkmak, sonra dönüp namaza devam etmek geldi. Kötülüðü emreden nefsimin aklýma getirdiði bu düþünceyi kardeþime de açtým. Cevabý þöyle oldu: “Sigara içmeye gitmek yerine sigarayý býrakmaya yardým etmesi için Allah’a dua etmeye ne dersin? Azabýndan korkarak ve rahmetini umarak Allah için sigarayý býrakalým. Gece namazý bitinceye kadar bol bol dua edelim. Allah’dan bu gece bizi, umutlarýmýzý boþa çýkararak göndermemesini, bize hidayet ihsan etmesini dileyelim.”

Onun bu sözleri bende güzel bir etki býraktý ve gönlümde kabul gördü. Gece namazýna devam ettik. Namaz bittikten sonra ben de, kardeþim de cebimizde kalan sigaralarý çýkarttýk ve caminin önünde parçaladýk. O mübarek geceden sonra bir daha sigara içmemeye ve ikimiz de, yeniden içmeyi aklýna getirdikçe sigarayý býrakmasý için diðerine yardým etmeye söz verdik. Allah’a hamdolsun, bu, hayatýmýzda kesin bir karar aný oldu. Allah’ýn yardýmýyla o andan sonra bir daha sigara içmedik.

Þimdi ben de, kardeþim de iki yýldýr bir sigara bile yakmadýk. Yüzümüze yeniden kan geldi. Göðüs hastalýklarýna, balgama ve öksürüðe veda ettik. Benim için yirmi yýl süren bir iþkence yolculuðu bitmiþ oldu. Ailem ve arkadaþlarým yaptýðýmýza sevindi. Lütfu ile salih ameller tamamlanan Allah’a hamdolsun.




Sigara içmenin hükmü



Sünnet-i Mutahhara, bizi her sarhoþ edici ve uyuþukluk verici þeyden meneder. Yine bize rahmetinden ve lütfundan dolayý, gereksiz ve boþ yere para harcamaktan bizi meneder.

Alimler; dini ve dünyevi, toplumsal ve sýhhi zararlarý nedeniyle sigara içmenin haramlýðýna hükmetmiþlerdir. Bu zararlarýndan dolayý sigara, Kur’an’ýn haram kýldýðý pis þeylerden sayýlýr. Allah Teâlâ þöyle buyurur: ((Peygamber) onlara temiz þeyleri helal kýlar, pis þeyleri haram kýlar.) (7/el-A’râf/157)

Sigara, sadece sigara içenlere eziyet vermekle kalmaz, çevresindekilere de eziyet verir. Allah Subhanehu ve Teâlâ müslüman kardeþlerimize eziyet vermeyi bizlere yasaklamýþtýr. Þöyle buyurur: (Mümin erkeklere ve mümin kadýnlara, yapmadýklarý bir þeyden dolayý eziyet edenler, þüphesiz bir iftira ve apaçýk bir günah yüklenmiþlerdir.) (33/el-Ahzâb/58) Sigara içmek hattý zatýnda malý boþa harcamak, israf etmek ve saçýp savurmaktýr. Allah ise, israf edenleri sevmez.

Ýnsanýn malýný heder etmesinden, bedenine ve sýhhatine zarar vermesinin yanýnda onu gözlerinin önünde yakmasýndan daha büyük bir israf ve malý boþa harcama olabilir mi!? Allah insana bilgi, akýl ve irade kuvveti vermiþtir. Sigaranýn zararlarýný ve haramlýðýný öðrenince mutlaka onu býrakmaya karar vermek gerekir. Kim Allah için bir þeyi terkederse Allah da ona, ondan daha hayýrlýsýný verir. Yapýlan iþin karþýlýðý daima kendi türünden olur. Ey müslüman! Sigaranýn zararlarýný öðrenince onu samimi bir þekilde býrakmaya, ondan uzak durmaya ve sigara içenlerle oturup-kalkmamaya karar vermelisin.

Hicri 1402 yýlýnda Medine-i Münevvere’de toplanan Ýslam Konferansý’nýn içki ve uyuþturucuyla savaþ kapsamýnda aldýðý kararlar; dini ve dünyevi, sýhhi ve toplumsal zararlarý dolayýsýyle, her çeþit tütün içiminin, ayný þekilde alýmýnýn ve satýmýnýn haram olduðu yönünde alimlerin verdiði fetvayý destekler niteliktedir. Bu kararlar þu þekildedir:

-Sigara, ne besleyen, ne de açlýðý gideren bir þeydir; sadece bir dumandýr.

-Sigara saðlýða zarar vericidir.

-Uyuþturucudur ve uyuþukluk vericidir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem her sarhoþluk veren þeyi yasaklamýþtýr.

-Sigara, Kur’an-ý Kerim’in ifadesi ile haram olan pis þeylerdendir. Allah Teâlâ, peygamberi Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’i tanýmlarken þöyle buyurur: (Onlara temiz þeyleri helal kýlar, pis þeyleri haram kýlar.) (7/el-A’râf/157)

-Sigara kokusu, sigara içmeyen insanlara eziyet verir. Hatta meleklere de eziyet verir.

-Sigaraya para vermek israftýr, malý boþa harcamaktýr. Allah ise, israf edenleri sevmez. Allah Teâlâ þöyle buyurur: (Gereksiz yere saçýp savurma! Zira böylesine saçýp savuranlar þeytanlarýn dostlarýdýr. Þeytan ise Rabbine karþý çok nankördür.) (17/el-Ýsrâ/26-27)




Kýsa ve öz gerçekler



-Dünyada her yýl sigaradan ölenlerin sayýsý 2,5 milyona ulaþmýþtýr. Bu, yýllýk toplam ölü sayýsýnýn %5’idir. Oysa Uluslararasý Saðlýk Örgütü (WHO)’nun sigarayla savaþ için bütçesinden ayýrdýðý pay sadece %1’dir.

-Araþtýrmalar ve bilimsel incelemeler, toplam kalp hastalýklarýnýn yaklaþýk %90’ýndan sigaranýn sorumlu olduðunu tesbit etmiþtir. Akciðer kanserinde ve diðer birçok kanser çeþitinde de durum ayný þekildedir.

-Sigaranýn, uyuþturucu kullanýmýnda ilk durak olduðu bilimsel olarak belirlenmiþtir. Uyuþturucu baðýmlýlarýndan %90’ýnýn, geçmiþte aþýrý þekilde sigara içtikleri görülmüþtür.

-Araþtýrmalar, tütünün ve tütünle doldurulmuþ ürünlerin yakýlmasý sonucu ortaya çýkan 400 ayrý madde belirlemiþtir.

-Sigara içenlerin bronþite yakalanma ihtimali daha çoktur.

-Sigara içmek, bronþlarda kronik týkanýklýða neden olmaktadýr.














Sonuç



Sigara tiryakisi kardeþim!..

Bu, sigarayý býrakman için kalpten kalbe yönelen samimi bir çaðrýdýr...

Diyeceksin ki sen bunu birçok kez denedin.

Fakat bu kez, onu saðlýðýn için býrakma!

Toplum ve insanlar için býrakma!

Paraný korumak için de býrakma!

Bilakis onu Allah için býrak... Allah da, sigarayý býrakman için sana yardým edecektir.

Allah’ýn seni sigarayý býrakma konusunda baþarýlý kýlmasýný dileriz. Þüphesiz O, doðru yola iletendir.

Allah seni her türlü kötülükten korusun.

http://www.islamhouse.com/tk/books/doc/2182.doc
Gönderen: 21.02.2006 - 10:20
Bu Mesaji Bildir   ord_prof üyenin diger mesajlarini ara ord_prof üyenin Profiline bak ord_prof üyeye özel mesaj gönder ord_prof üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ord_prof su an offline ord_prof  
Konu icon    Haram olarak kabul edenlerin kararlarının ne kadar isabetli olduğu, zamanımızda tam mânâsıyle anlaşılmışdır
93 Mesaj -
Sigara içen kadýnlarda kýsýrlýk, içmeyenlere oranla on kat daha fazladýr. Kýsýrlýk, nikotinin yumurtalýklardan atýlan yumurtanýn rahime geçmesini önlemesine baðlýdýr.
Sigara içen hâmile kadýnlarda düþük nisbetinin, içmeyenlere göre en az iki kat olduðu; erken doðumlarýn ise % 80'i bulduðu görülmekdedir..

EVET: Bilhassa gebe kadýnlar, sigara içmemeli ve sigara içilen yerlerde bulunmamalýdýr..

Hâmile bir kadýn için sigara içmek ve sigara içilen yerlerde bulunmak, doðacak yavrunun boðazýný sýkmak demekdir...

Emziren bir kadýn sigara içiyorsa, sütüne geçen nikotin ve sigara dumaný ile çocuðunu zehirliyor demekdir. Bu çocuklarda sýklýkla görülen bulantý, kusma, ishal gibi hastalýklar, ilk yýllarda ölümle sonuçlanýr..

Bu sebeble hâmile kadýnlar gibi, emzikli kadýnlar da kesinlikle sigaradan ve sigara dumanýndan kaçýnmalýdýr.

Tekel Genel Müdürlüðünden alýnan bilgiye göre 1990 yýlýnda tiryakiler sigaraya:

6 trilyon 96 milyar Türk lirasý ödemiþler. Bu meblâð içinde ithâl sigarasýnýn payý 2,5 trilyondur.

Bu rakamlara:

• Sigaranýn sebeb olduðu hastalýklarýn tedavi masraflarý,

• Ýþ gücü kayýblarý,

• Trafik kazalarý ve hastalýklar sebebiyle kaybolan canlar dâhil deðil.

Sigaranýn sebeb olduðu hastalýklar þu þekilde özetlenebilir:

1 - Sigaranýn insan beyni üzerindeki etkisi, diðer uyuþturucu maddeler gibidir.

2 - Sigara, ayni zamanda alýþkanlýk yapýcýdýr.

3 - Beyin damarlarýnýn daralmasýna baðlý olarak felçler ortaya çýkabilir.

4 - Kalbin kroner damarlarýnda daralma ve týkanmalar sonucu enfarktüse, bacaklarda kangrene sebeb olur.

5 - Solunum sisteminde; aðýz, dil, dudak ve gýrtlak, bilhassa akciðer kanserine sebeb olmakdadýr.

6 - Son yýllarda kadýnlarýn sigara içmesi, yahut eþi sigara içen hanýmlarda sigara dumanýna baðlý olarak akciðer kanserinin, birinci sýrayý iþgal eden meme kanserinin önüne geçmesi., düþündürücüdür.

7 - Sindirim sisteminde sigara; yemek borusu ve mîde kanserine ve bilhassa oniki parmak ülserinin ortaya çýkmasýna sebeb olmakdadýr.

8 - Sigaranýn, erkek ve kadýn tenasül organlarý üzerindeki etkisi de bellidir:

a) Erkeklerde iktidarsýzlýk, erkek cinsiyet hücrelerinin-spermlerin- hareket kabiliyetinin ve sayýsýnýn azalmasýna baðlý olarak kýsýrlýk, böbrek ve mesane kanseri;

b) Kadýnlarda ise -yukarýda belirtdiðimiz gibi-âdet bozukluklarý, erken âdetden kesilme, kýsýrlýk; böbrek, mesane ve rahim aðýzý kanseri, yüzde kýrýþýklýklar, güzellik ve zarafetin kaybolmasý.

c) Hamile kadýnlarda doðum sonu kanamalarý, erken ve ölü doðumlar ve doðanlarda zekâ geriliði; emziren kadýnlarda ise süt ifrazýnda azalma, bebeklerde çarpýntýlar, havale nöbetleri, solunum sistemi hastalýklarý, ve neticede ilk aylarda sýkça görülen ölüm sebebleri...

Dünyâ saðlýk teþkilâtý:

1 - Sigara tüketimimin bu düzeyde devam etmesi hâlinde, gelecek yýllarda 500 milyon kiþinin sigaranýn yolaçdýðý hastalýklar sebebiyle ölmesinin beklendiðini ifâde etmekdedir.

2 - Sigara içenlerin hayâtýnýn, yaþadýklarý yýllara göre 15-20 yýl kýsalabileceðini,

3 - Sigara tüketiminin, sanayileþmiþ ülkelerde azalma göstermesine raðmen, geliþmekde olan ülkelerde açýk bir artýþ gösterdiðini bildirmekdedir.

Netice olarak diyebiliriz ki: Sigara; alkollü bir içki, veya uyuþturucu bir madde olarak kabul edilmelidir.

Gerçekden pek çok ülkede sigara içmek, uyuþturucu gibi bir salgýn hâline gelmiþdir.

Ülkemizde yapýlan istatistiklere göre:

• Erkeklerin % 58'i

• Kadýnlarýn % 24 u

• Evli erkeklerin % 69'u

• Evli kadýnlarýn % 48'i

• Üniversite öðrencilerinin % 35'i.. sigara içmekdedir..

VE MAALESEF: Pek çok kimse, sigaranýn zararýný bildiði halde içmekdedir. iþin vahim tarafý da budur.

Zamanýmýzda, Ýslâm alimleri arasýnda sigarayý mübah, mekruh veya haram olarak kabul edenler var..

Haram olarak kabul edenlerin kararlarýnýn ne kadar isabetli olduðu, zamanýmýzda tam mânâsýyle anlaþýlmýþdýr.

Biz; tabib gözüyle, sigaranýn bugün açýk bir þekilde ortaya konan, insan saðlýðýna, toplum hayâtýna verdiði zararlarý dikkate alarak, en azýndan alkollü içkiler kadar zararlý olduðunu biliyor, görüyor, ve sigaraya haram diyenlerin görüþlerine, ÝCTÝHADLARINA cânü gönülden iþtirak ediyoruz.

http://www.sevde.de/Haram_icecekler/sigara_hamilelik.htm
Gönderen: 21.02.2006 - 10:25
Bu Mesaji Bildir   ord_prof üyenin diger mesajlarini ara ord_prof üyenin Profiline bak ord_prof üyeye özel mesaj gönder ord_prof üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast  
Misafir
ALLAH RAZI OLSUN
Gönderen: 11.07.2006 - 14:54
Bu Mesaji Bildir   Yukari
cecenya_42 su an offline cecenya_42  
Konu icon    Haram...
85 Mesaj -
Canýmýz RABBÝM'izden emanet oldugu icin saglýgýmýza dikkat etmek bir nevi emanete gözümüz gibi bakmaktýr... Yani sigara gibi seylerden uzak durarak bunu bir nebze saglamýs oluruz. Ýcen kardeslerim varsa sayet bir an evvel tedavilerine bakmalarýný siddetle öneririm...

Paylasim icin ALLAH(c.c.) senden razi olsun kardesim... selametle...
Gönderen: 11.07.2006 - 15:03
Bu Mesaji Bildir   cecenya_42 üyenin diger mesajlarini ara cecenya_42 üyenin Profiline bak cecenya_42 üyeye özel mesaj gönder cecenya_42 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
NurBahcesi su an offline NurBahcesi  
2687 Mesaj -
Sigaranýn zararsýz olduðunu söylemek, artýk bugün ilmen ve týbben imkansýz olduðuna göre konunun dini yasaklar çerçevesinin tamamen dýþýnda düþünülemeyeceði þüphesizdir. Bilim adamlarý sigarýnýn ihtiva ettiði nikotinin ve sigara dumanýnýn bünyede kanserden, sinir sistemlerinde bozukluðu kadar bir dizi zarar ve hastalýða yol açtýðýndan söz etmektedir. Kuranda, Kendinizi elinizle tehlikeye atmayýn buyurulmuþ, Hz. Peygamber de,;Ne doðrudan zarar verme ne de zararla karþýlýk verme vardýr diyerek bir kimsenin kendine ve baþkalarýna zarar vermemesinin temel bir dini ilke olduðunu vurgulamýþtýr. Sigaranýn hem içene hem de çevresinde bulunan kimselere zarar verdiði göz önüne alýnýnca hem Allah hakkýnýn hem de kul hakkýnýn birlikte ihlal edildiði söylenebilir.
Gönderen: 11.07.2006 - 15:04
Bu Mesaji Bildir   NurBahcesi üyenin diger mesajlarini ara NurBahcesi üyenin Profiline bak NurBahcesi üyeye özel mesaj gönder NurBahcesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
~KeMaL~ su an offline ~KeMaL~  
785 Mesaj -
Kýsaca Sigara; nefse zulüm, baþkasýna eza ve israf olmak üzere üç haramý cem eden bir haramdýr.


Measselam...gül

Gönderen: 11.07.2006 - 15:20
Bu Mesaji Bildir   ~KeMaL~ üyenin diger mesajlarini ara ~KeMaL~ üyenin Profiline bak ~KeMaL~ üyeye özel mesaj gönder ~KeMaL~ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
NurBahcesi su an offline NurBahcesi  
Sigara mubahtir
2687 Mesaj -
derken, bazý kimseler ise mekruh demekte ve bu hükmü harama kadar götürmektedir. Doðrusu nedir?

Cevap: Peygamber (sav) Efendimiz'in þereflendirdiði asýrda ve müctehidlerin devrinde sigara yoktu. Bu sebeple, sigara içmenin hükmünde farklýlýklar göze çarpmaktadýr. Ýslam alimlerinin görüþlerinde ortaya çýkan deðiþik hükümler, meselenin tetkikinde seçilen nokta-i hareketin birbirinden farklý olmasýndan ileri gelmektedir.

Ýlim sahiplerinden bir kýsmý, "Eþyada aslolan ibahadýr" fýkýh kaidesi ile tütün kullanmakta bir mahzur bulunmadýðý görüþünü müdafaa etmiþ ve bu istikamette fetva vermiþlerdir. Bir kýsým din alimleri de bu nebatý, hoþa gitmeyen kokuSu yönünden tetkike koyulmuþ, sarmýsak, soðan ile tütünün kerih kokularý arasýnda bir benzeyiþ yönü olduðu iddiasý ile, onlar hakkýnda verilmiþ bulunan "kerahat-i tenzihiye" hükmünü tütüne de teþmil etmiþlerdir.

Bazý ilim adamlarý ise bu hususu biraz daha geniþ olarak tahlil etmiþ, çeþitli zararlara yol açmasýný dikkate alarak, tütün içmenin harama yakýn mekruh olduðu neticesine varmýþlardýr.

Dini meseleleri incelemekte mahareti bulunan ilim erbabý, tütünün insan saðlýðýnda yaptýðý tahribatý dikkate alarak, meseleyi üç bu'dLu ve mukayeseli olarak ele almýþlar; tütünün insan saðlýðýndaki menfi tesirine dair tabip raporlarýný nazar -ý dikkate alýp haram olduðu neticesine varmýþlardýr.

Sigara içmenin haram olduðu fikrinÝ müdafaa eden ilim sahipleri, Þehr bin Havþeb'in Ümmü Seleme validemizden naklettiði "Resulullah (sav) müskir ve müftir her þeyi yasakladý" Hadis-i Þerifini, verdikleri hükmün delili olarak göstermiþlerdir.

Hadis-i Þerifin metnindeki "Müftir" kelimesini, Ýbni Esir, "Ýçildiði zaman vücuda hararet veren; uzuvlarda kýrýklýk, güç azalmasý, göz kapaklarýnda mahmurluk ve zayýflama meydana getiren þey" diye açýklamaktadýr.

Bilhassa tiryakisi olmayanlarýn üzerinde tütünün tesiri incelendiði zaman, vücutta bir gerginlik, göz kapaklarýnda aðýrlýk ve mahmurluk hali, gerilen uzuvlarda bir gevþeme olduðu açýkça anlaþýlmaktadýr.

Þafii mezhebi alimlerinden Kalyubi, bir din alimi olduðu kadar tabip idi. Bahsi geçen muhterem zat, her iki ilimdeki dirayeti ile tütün içmenin haramlýlýðýna hükmetmiþ bulunmaktadýr.

Doktorlarýn ifade ve beyanlarý ile zararlarý ve insan vücudundaki tahribatý gün ýþýðýna çýkmýþ bulunan tütünü, birbirine ikram etmenin -zararý daha yaygýn bulunduðundan-haram olduðu sarahatle ifade edilmektedir.

Bu alýþkanlýðýn zararýný yakinen anlamýþ birçok sigara müptelasý, tütünü terketmeyi devamlý olarak temenni etmektedirler. Bu hal, onlarýn tütünden gördükleri zararýn acý itirafý olmaktadýr.

Son devrin ilim adamlarýndan Muhammed el-Hamid, "Hiç þüphe yok ki tütün, habis bir þeydir. Onu içmeye devam, eliyle kendini tehlikeye atmaktýr. Bu sebeple kendimi onu haram olmasý hükmüne meyletmiþ görüyorum" demiþtir.

Bu zat, Muhaddis Þeyh Bedreddin el-Haseni ed-Dimeþki'nin, Þeyh Haþim el-Hatib'in ve Þeyh Ali Dark'ýn, halka yapmýþ olduklarý derslerde tütünün haram olduðu fýkrini açýkça ifade ettiklerini eserlerinde nakletmektedir.

Hiç tereddüt etmeden ifade edebiliriz ki, tütün ne besleyici ne de onarýcý bir vitamini ihtiva etmektedir. Keçi ve benzeri canlýlarýn, çalý yapraklarýný tütüne tercih etmeleri, onda besleyici bir deðer bulunmadýðýna iþaret edici ve dikkat çekici bir husustur.

Nikotin, bazý haþeratýn itlafýnda koruyucu ilaç imal etmekte kullanýlmakta ise de, aðrýlarý dindiren, yaralarý tedavi eden, tek kelime ile þifa verici bir hassayý içinde bulunduran ilaç imalatýnda kullanýlmamaktadýr.

Sigara, gýda deðilse, þifa vermiyorsa ve hiçbir derde deva olamýyorsa ona verilecek para elbette israftýr. Peygamber (sav) Efendimiz, boþ yere para harcamayý ve malýný zarara uðratmayý yasaklamýþtýr. Karný doyduktan sonra yemeðe devam etmekte kerahet bulunduðu ve zararlý olacak derecede fazla bir þey yemenin haram olduðu bir gerçektir. Bu hakikat karþýsýnda çocuklarýnýn ekmek parasýný sigaraya vermek israf deðil ise ya nedir?

Ýslam dini, aðýz kokularýný gidermek için misvak kullanmanýn sünnet olduðunu hükme baðlamýþtýr. Ayrýca, çok olarak sarmýsak, soðan ve pýrasa yiyenlerin cemaate eza vermemek için, camiye gelmelerine müsaade edilmemektedir. Sarmýsak ve soðan kokusuna rahmet okutacak kadar fena bir kokusu bulunan tütünü içmek, misvak sünnetinin teþriindeki hikmete tamamen aykýrýdýr. Efendimiz (sav)'in ve ashabýnýn yoluna aykýrý bulunduðu için bid'attýr.

Sigara müptelasý bulunan bir þahýs ile camide ayný safta, yanyana durma bahtsýzlýðýna uðramýþ bir mü'mine sorunuz! Onun yanýnda geçirdiði sýkýntýlý dakikalar ne kadar uzun ve çektiði iþkence ne derece büyüktür?

Ýnsanlarýn eza duyduklarý þeylerden, meleklerin de eza duyacaðý bir Hadis-i Þerifte ifade edilmektedir. Peygamber (sav) Efendimiz'in bu beyaný karþýsýnda tütün kokusundan meleklerin rahatsýz kalacaðýnda kimsenin þüphesi olmamalýdýr.

Bir mesele hakkýnda helal ve haramlýk hükümleri toplanacak olursa, haramlýk hükmünden galip olacaðýna dair kaadie-i külliye dikkate alýndýðý zaman, sigara içmekle ilgili olan deðiþik hükümler arasýndan haramlýðý tercih, ihtiyata muvafýk bir davranýþ olur.

Bu ihtilaflarýn ortaya çýkardýðý bir durum vardýr: Þüphe... Zira kimi mubah, kimi tenzihen mekruh, kimi de tahrimen mekruh veya haram demektir. Bu çekiþmeler karþýsýnda, istemeyerek insanda bir þek ve þüphe doðmaktadýr. Hadis-i Þerifte, "Kim þüpheye düþecek olursa harama da düþer" buyurulmuþtur. Bunun gibi, haramlýkla mübahlýk hükmü bir meselede içtima ederse, haramlýk yönü tercih edilmeli ve müteverri alimin sözü öne alýnmalýdýr.

Kendisi fakir, nüfusu kesir, yataðý hasýr bulunan kimselerin, çocuðu ateþler içinde kývranýrken ona alacaðý ilaca para bulamayan, kýþýn ortasýnda efradý ailesi soðukta titreþirken, sobada tüttüreceði dumaný aðzýndaki sigara ile tüttüren kimsenin irtikap ettiði bu hal haramýn katmerlisidir.

Mehmed Emre

Gönderen: 11.07.2006 - 15:28
Bu Mesaji Bildir   NurBahcesi üyenin diger mesajlarini ara NurBahcesi üyenin Profiline bak NurBahcesi üyeye özel mesaj gönder NurBahcesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast  
Misafir
http://www.ravda.net/rf/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=37511&entries=0#post178756
Gönderen: 17.07.2006 - 13:40
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 691 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
gurbetgulu (34), kurtulus_kurtul.. (42), Cabir73 (51), CANBAY44 (36), alperkaymakci (38), necatiosman (51), 42BeyazMelek68 (35), ravzakonuralp (57), sultaným (39), meyro (51), sss_eee (53), Joofy :) (35), mertce_67 (48), sevde_e (48), teoman1453 (33), sudaayakizleri (48), erdogan (62), yasemin26 (45), akifan (50), engin sevinckan (33), aksuvek (44), NURULLAH_CANBAY (36), kocaeli (52), asveli (39), BADI_SABA (47)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.65867 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.