ivermectin lopinavir ritonavir generique kaletra lopinavir ritonavir generique plaquenil epanutin epilantine epivir ercolax eriacta escodarone escoprim escozem esidrex estrace etimonis etopophos euglucon eulexin euthyrox evista exelon exitop extra super avana extra super p force ezetrol famvir farlutal felden feldene felodil female cialis female viagra femara finasterax flagyl flamon flomax flox ex floxal floxin floxyfral flucazol flucinome flucoderm fluconax
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » BİLGİSAYAR / İNTERNET » ARADIKLARINIZ & DİĞERLERİ » bir kac sorum var

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
albatros su an offline albatros  
bir kac sorum var
37 Mesaj -
soru : 1 Kur’aný Kerimde “O müþriklerle hiçbir fitne kalmayýncaya ve din bütünüyle Allah’ýn oluncaya kadar savaþýn” deniliyor. (Enfal Sûresi, 39) Ayetin ikinci kýsmýnýn inanç hürriyetine uygun düþmediði iddiasýna ne dersiniz?

soru : 2 Kýyamet koptuðunda biz dirilip bir daha ölmeyecek miyiz? Baþka imtihanlardan da geçecek miyiz?
Gönderen: 19.04.2006 - 15:06
Bu Mesaji Bildir   albatros üyenin diger mesajlarini ara albatros üyenin Profiline bak albatros üyeye özel mesaj gönder albatros üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
NurBahcesi su an offline NurBahcesi  
2687 Mesaj -
Ýslâm'da Savaþ ve Barýþ
Ýslâm dînini peþin hükümle veya maksatlý olarak -olduðundan farklý- anlatan ve yorumlayanlarýn bir kýsmýna göre o bir savaþ ve kýlýç dînidir, kendisini insanlara zorla kabûl ettirmiþtir, müslümanlar imkân bulur, bir ülkede veya dünyada hâkimiyeti ele geçirirlerse baþka dinden olanlara hayat hakký tanýmazlar. Ýktidara gelememeleri ve güç yetirememeleri halinde ise teröre baþvurur, masûm insanlarý öldürürler...
Ýslâm'ýn temel kaynaðý Kur'ân-ý Kerim ile Hz. Peygamber'in (s.a.v.) açýklama ve uygulamalarý yukarýdaki iddiayý/iftirayý kesin bir dille reddetmektedir. Eðer müslümanlar þu veya bu yerde ve zamanda Ýslâm'ýn buyruklarýna, örnek Peygamber'in (s.a.v.) uygulamalarýna aykýrý davranmýþlarsa bu Ýslâm'ýn deðil, onlarýn (bunu yapan þahýs veya guruplarýn) suçu, günahý, ayýbý olur; hem hükümde hem de cezâda genelleme yapmak zulümdür, terörün bir baþka çeþididir.
Savaþ ve barýþ konusunda birçok âyet içinde birkaç örneðe baktýðýmýzda þu tablo ile karþýlaþýrýz:

"Eðer barýþa yanaþýrlarsa sen de ona yanaþ ve Allah'a güven; O her þeyi iþitendir ve bilendir. 62- Seni oyuna getirmeye kalkýþýrlarsa kuþkusuz Allah sana yeter; yardýmýyla ve müminlerle seni destekleyen O'dur. 63- Müminlerin gönüllerini birleþtiren de O'dur. Dünyanýn bütün servetini harcasaydýn onlarýn gönüllerini birleþtiremezdin, fakat Allah onlarýn aralarýný düzeltti, O izzet ve hikmet sahibidir." (Enfal: 8/61-62)
"Size ne oldu da Allah yolunda ve "Rabbimiz, bizi halký zâlim olan bu þehirden çýkar, bize tarafýndan bir sahip gönder, bize katýndan bir yardýmcý yolla!" diyen çaresiz erkekler, kadýnlar ve çocuklar uðrunda savaþmýyorsunuz? 76-Ýman edenler Allah yolunda savaþýrlar, inanmayanlar ise bâtýl dâvâ uðrunda savaþýrlar. Þu halde þeytanýn dostlarýna karþý savaþýn; þüphe yok ki, þeytanýn tuzaðý daima zayýftýr." (Nisâ: 4/75- 76)
"Kendilerine haksýz yere saldýrýlan kimselere savaþma izni verilmiþtir. Þüphesiz Allah onlara yardým etmeye kadirdir./ Onlar ki, sadece "bizim Rabbimiz Allah'týr" dedikleri için haksýz yere yurtlarýndan çýkarýldýlar. Çünkü Allah insanlarýn bir kýsmý ile diðer kýsmýný savunmamýþ (onlara yönelen haksýz saldýrýyý püskürtmemiþgöz kırpma olsaydý þüphesiz içlerinde Allah'ýn isminin çokça anýldýðý manastýrlar, kiliseler, havralar ve mescitler yýkýlýp giderdi."aglaHacc:22/39-40)

Ebû Bekir Ýbn el-Arabî'nin de isabetle kaydettiði gibi (Ahkâm, II, 854) bazý âyetlerde geçen "fitne ortadan kalkýncaya ve dînin tamamý Allah için oluncaya kadar onlarla savaþýn..." meâlindeki cümleyi (meselâ Enfal: 8/39) iki þekilde anlamak mümkündür. 1. "Dünyada veya bölgede hiçbir müþrik kalmayýncaya ve herkes müslüman oluncaya kadar". 2. "Din ve vicdan hürriyeti yerleþinceye, herkesin serbestçe dînini yaþamasý imkâný doðuncaya ve böylece hak olsun bâtýl olsun din seçimi ve dinî hayat baskýya deðil, samîmî inanca dayanýncaya kadar. Ýkinci anlayýþýn doðru olduðu, Hz. Peygamber'den (s.a.v.) beri örnek devirlerde görülen uygulama ile ortaya çýkmýþtýr; çünkü hiçbir devirde savaþ, müslüman olmayanlarý zorla Ýslâm'a sokmak veya öldürmek için yapýlmamýþtýr.
Ýslâm'ýn savaþtan amacýnýn ne olduðu, meâli yukarýda verilmiþ olan âyetle (Enfal:8/61) açýklanmýþ olmaktadýr: Zulmü ve saldýrý ihtimâlini ortadan kaldýrmak, meþrû savunmada bulunmak. Bu zarûretler yüzünden baþvurulan savaþ, karþý tarafýn zulümden ve saldýrýdan vazgeçerek barýþa yönelmesi ile gereksiz hale geleceði için buna müsbet cevap verilmesi, barýþmak isteyenle barýþýlmasý emrolunmuþtur.
Savaþ ve barýþla ilgili âyetleri bir bütün halinde deðerlendirerek genel bir sonuç çýkarma konusunda tefsirciler görüþ ve söz birliðine ulaþamamýþlardýr. Savaþýn amacýný dünyada müþrik kalmamasý veya müminlerin dünyaya hâkim olmalarý olarak anlayanlara göre barýþý emreden âyetlerin hükmü, sonradan gelen þu âyetlerle kaldýrýlmýþ, neshedilmiþtir: Müþriklerin yakalandýklarý yerde öldürülmelerini emreden âyet (Tevbe: 9/5) veya Ehl-i kitab'a karþý, Ýslâm'ý kabûl edinceye yahut da Ýslâm devletine boyun eðerek cizye ve haraç vermeye râzý oluncaya kadar savaþýlmasýný emreden âyet (Tevbe: 9/29), kezâ "Siz üstün durumda iken düþmaný barýþa çaðýrarak gevþeklik göstermeyin (Muhammed :47/35) meâlindeki âyet.
Bu anlayýþa karþý Ebû Bekir Ýbn el-Arabî'nin (II, 875 vd.) ve Cessâs'ýn (III, 68) dile getirdikleri ikinci görüþ þöyledir: Nerede bulunurlarsa öldürülecek olan müþrikler Arabistan kýtasýnda o zaman yaþayan ve müslümanlarýn kökünü kazýmaya azmetmiþ bulunan müþriklerdir. Âyetlerin devamlý olan hükümlerinin bunlarla alâkasý yoktur. Savaþ ve barýþ müslümanlarýn güçlerine, menfaatlerine ve dînin amaçlarýna baðlýdýr; buna göre savaþmak, teklif ederek veya karþý tarafýn teklifini kabûl ederek barýþ yapmak, barýþ karþýlýðýnda bir þey almak veya vermek câizdir. Âyetler birbirini neshetmemiþ, duruma göre nasýl hareket edileceðini göstermiþtir. Nitekim Peygamberimiz (s.a.v.) de buna göre davranarak Medine'ye geldiðinde bazý Yahudi ve müþrik guruplarla barýþ antlaþmasý yapmýþtýr, kezâ Mekke müþrikleri ile Hudeybiye sulhunu yapmýþ, karþý tarafýn anlaþmayý bozarak -müslümanlarla ortak savunma antlaþmasý yapmýþ bulunan- Huzâ'a kabilesine savaþ açmalarýna kadar barýþa sadýk kalýnmýþtýr. Necran hristiyanlarý ile barýþ antlaþmasý imzalamýþtýr. Müslümanlar güçlenince Ehl-i kitab'a ya Ýslâm, ya cizye, yarýmada müþriklerine ise " ya Ýslâm, ya bölgeyi terk veya ölüm" teklifi gelmiþtir. "Savaþ ve barýþýn güç, fayda ve amaç esaslarýna göre yürütülmesi, bu konuda Ehl-i kitap müþrik farkýnýn gözetilmemesi" hükmünün uygulamasýna ilk halifeler döneminde de devam edilmiþtir
Savaþ nerede ise insanlýkla yaþýttýr. Ýdam cezâsýný kaldýrarak suçsuz, günahsýz insanlarýn hayat hakkýný korumak nasýl mümkün olmazsa savaþý kaldýrarak, yok ederek, hesap dýþý tutarak barýþý ve uluslararasý iliþkilerde adâleti saðlamak da öyle mümkün deðildir. Yapýlmasý gereken savaþýn, hukukî ve ahlâkî amaçlarýný belirlemek ve onu bu amaçtan saptýrmamaktýr. Savaþla ilgili âyetlere bakýldýðýnda Ýslâm'ýn, ancak zulmü, din yüzünden baskýyý ve haksýz saldýrýyý ortadan kaldýrmak için buna izin verdiði görülmektedir. Giriþte meâlleri verilen iki âyet (Nisâ:4/75-76) savaþýn iki önemli amacýný ortaya koymaktadýr: a) Allah rýzâsý, b) Zulmü engelleyip adâleti saðlamak. "Allah rýzâsý" da fayda bakýmýndan kullara râci olmaktadýr; Allah Teâlâ'nýn hiçbir þeye ihtiyacý bulunmadýðýndan, O'nun rýzâsý için savaþmak, kullarýnýn yararý, din ve vicdan hürriyetinin temini için savaþmaktýr; Allah mutlak âdil olduðu ve zerre kadar zulme râzý olmadýðý için "Allah rýzâsý için savaþmak", adâlet, hukuk ve hakkâniyet uðrunda savaþmaktýr. Allah'a ve hak dîne inanmayanlarýn da bir tanrýlarý, baþ eðdikleri, itâat ettikleri -nefis dahil maddî, manevî- bir önderleri olacaktýr; bu önderler Kur'ân'a göre tâðutlardýr, þeytanlardýr; bunlara tâbî olanlarýn savaþ amaçlarý ise hukuk ve adâletin gerçekleþmesi deðil, egoizmin tatminidir, zulüm, baský ve sömürüdür.
Hacc sûresinin meâlleri verilen 39-40. âyetleri, Ýslâm'ýn farklý dinler ve inançlar konusundaki tavrýný, hiçbir þüpheyi barýndýrmayacak ölçüde açýk olarak ortaya koymaktadýr. Allah Teâlâ'nýn, kendisine itâat eden mücahid kullarý ile koruduðu mâbetler yalnýzca mescitler deðil, ayný zamanda diðer dinlere ait ibâdet yerleridir. Ýslâm'a göre ve gerçekte Allah bir olduðu için, O'nun adýný anýp baþka bir varlýðý kastedenler veya adýný -O'na yakýþmayan- niteliklerle birlikte ananlar da, bilerek bilmeyerek, doðru veya yanlýþ Allah'ý zikretmektedirler. Dünyada insanlarý, farklý inanýyorlar, inançlarý belli bir dîne aykýrý düþüyor diye cezâlandýrmak veya baský altýna almak Ýslâm'ýn -câiz görmesi bir yana- savaþ sebebi saydýðý bir davranýþtýr.
Silâhlý mücadele ve þiddet, amacý veya þekli bakýmýndan -din, hukuk ve ahlâkça meþrû sayýlan- sýnýrlarý aþýnca zulüm olur, terör olur; Ýslâm'ýn bunu da tasvip ve tecviz etmesi düþünülemez.
Gönderen: 19.04.2006 - 15:13
Bu Mesaji Bildir   NurBahcesi üyenin diger mesajlarini ara NurBahcesi üyenin Profiline bak NurBahcesi üyeye özel mesaj gönder NurBahcesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1310 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
6607 üye ile 12.06.2024 - 22:37 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
44ilhandemirci (54), IsmailG (39), musab66 (43), *nimet* (43), OmeR (39), xHasanx (44), yusuf3672 (44), ummah (39), humustek25 (42), nubak (48), uzunoglu (47), nurulhuda (56), yediiklim (46), selahaddin71 (40), evladi_Fatihan (49), rosegarden34 (45), fthdrmsrsdyly (39), uzuncell58 (39), kelkor (55), Nihal1983 (41), rübeyda (40), kkuzeyy (50), acohsny (46), islamkosesi (42), yigido (39), Med__Cezir (47), ehli_kuran (39), baron60 (51), ebii (41), senel yusuf (48), mevlüt26 (46), muzaffer1972 (52), Karanfil61 (35), tucem (47), nihal22 (41), mücahit67 (37), tugba67 (36), nikon (47), Neslisah (40), nevzat44 (53), ömer|_yigit (44), esenfad dil (42), mstdmr (46), cagri68 (56), alparslan (37), guclu1453 (36), oztrkhakan (44), Goekhan00 (44), gazikentli (46), HALÝD_B&.. (43), Seyyid_han (46), kadirhana (32), Betül111 (41), bozkandakli70 n.. (55), mesela (37), Atesdagli77 (47), emir_malik (22), Iso68 (39), isimsiz (47), GonlumunGulu (41), gunaysp (45), Ottomaan (38), huzeyfexx (46)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.63464 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.