0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Yoga, Reiki, Meditasyon, Tarot..

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Yoga, Reiki, Meditasyon, Tarot..
Moderator


4254 Mesaj -
Yoga, Reiki, Meditasyon, Tarot..

Yoga Ýslam kültüründe olmayan ve aslý hindistana dayanan bir akýmdýr. Yoga yapýlýrken çeþitli düþünceler ve hareketlerle beden ve ruh rahatlatýlmaya çalýþýlýr. Eðer bu yapýlan hareketler ve söylenen sözler islamiyete ve islami ruha aykýrý ise bunu yapmak caiz deðildir.

Diðer bir husus ise insanlar bunu bedensel ve ruhsal yönden rahatlamak için yapýyorlarsa, bunun yerine islamiyetin emrettiði ibadetleri yapmak daha iyidir.

Çünkü yapýlan ibadetler (namaz, oruç vs.) hem insanýn ruhunu rahatlatýr hem de insanýn bedeni yönden sýhhat bulmasýný saðlar .Ayrýca bu ibadetelri yapakla kendi dininin emirlerini yerine getirmenin verdiði bir huzur hali yaþanýr. Ýbadet yerine yapýlan sun'i hareketler ibadetin yerini tutamaz. Namaz ve oruç gibi ibadetlerin madden ve manen insana verdiði faydalar ilmen dahi isbat edilmiþtir. Yüce rabbimiz kuran-ý erimde “Kalpler yalnýz Allahý zikretmekle mutmain olur.” buyurmuþtur.

Bu konuyla ilgili bir araþtýrma...
Yoga, reiki, meditasyon ne kadar masum?
Þehir hayatý beraberinde dayanýlmaz koþuþturmacalar, yorgunluklar, stresler, çatýþmalar, çekiþmeler getiriyor.

Yorulan bedenler ve zihinler ertesi güne dinç kalkabilmek için yeni dinlenme ve huzur bulma yollarý arýyor. Sürekli bir þeyler yetiþtirme telaþý, konsantre olmakta güçlük çekme, dinlenmek için zaman bulamama, çabuk sinirlenme, kendini mutsuz hissetme þehir insanýnýn artýk kronik sorunlarýndan. Yapýlan yürüyüþler, koþular ya da gidilen spor salonlarý fiziksel rahatsýzlýklarý kýsmen bertaraf ediyor. Ama ruhen ferahlamak o kadar kolay olmuyor. Birçok insan huzur bulmak, hayatlarýna düzen vermek ve kiþisel becerilerini geliþtirmek için birçok etkinliðin yaný sýra yogaya da yöneliyor. Yoga diyeti, reiki, zen felsefesi, meditasyon derken bu tarz uzakdoðu inanýþlarý farklý bir þekilde ön plana çýkýyor.

“Ýntiharýn eþiðinden yogayla döndü”, “Yoga boy uzatýr, yaðlarý yakar”, “Bedeni ve zihni eðitiyor”, “Depresyona birebir!”, “Yoga ile saf arzuyu bul”, “Yoga yapan çocuklar daha rahat uyuyor”, “Ýþte bilgeliðe giden dört yol” gibi baþlýklar konuyla ilgili özendirmeerden sadece birkaçý. Zihinlerindeki sorulara cevap arayan insanlarýn ruhlarýndaki boþluðu gidermek için yoga, meditasyon, feng shui, zen felsefesi gibi þeyler alternatif olarak gösteriliyor. Bu tür uygulamalara saðlýklý yaþam, doðru beslenme, sevgi, mutluluk, pozitif düþünme, evrenle uyum, vücut enerjisini doðru kullanma gibi kavramlarla baþlanýyor. Ama günah-sevap, dünya-ahiret, cennet-cehennem, Yaratýcý-kul kavramlarýnýn içi yeni öðretilerle bir anda boþaltýlýyor. Modern yaþamýn bir parçasý gibi gösterilen ve yapýlan uygulamalarla bunu anlatan pek çok þey insanlarýn zihinlerinde iz býrakýyor. Yoga, reiki, meditasyon, Zen felsefesi vb. deðiþik þekillerde özellikle kadýn dergilerinde karþýmýza çýkýyor. Birçok televizyon dizisinde de bu tür ögeler özendirici bir þekilde yer alýyor. Yogaya ve onun gibi benzerlerine katýlan insanlardan sadece spor yapmalarýnýn ötesinde bazý öðretileri de yerine getirmesi isteniyor.
Yoga uzmanlarý, öðretiler olmadan yapýlan yoganýn jimnastik veya aerobik olacaðýný ifade ediyor. Onlara göre yoga; üç temel varlýðýmýz olan fizik, zihin ve ruh planlarýmýzýn mükemmel þekilde ahengini temin eder. Meditasyon ise, ‘mutluluðun yegane yolu’ olarak telkin ediliyor. Kiþisel geliþimle ilgili eserlerde yer alan, hayatý ve benliði anlamlandýran temel kavramlara, Budist, Maniheist, Brahmanist, Taoist bakýþ açýsýyla anlamlar yükleniyor. Yoga yapacak kiþinin, bir köþeye oturup rahatlamak için tekrar tekrar yinelediði çoðu büyüsel içerikli söz yada sözcüklere (genellikle “aum/om”) “mantra” deniyor. Ýnsanlar garip bir þekilde, Hindu, Brahman, Budist, Taoist, Þintoist âlemin kainatta neye karþýlýk geldiði, kimden ne istendiði belli olmayan “mantra”larýný söyleyerek þifa, afiyet ummaya çalýþýyor.

Meditasyonla ne amaçlanýyor?
Liderliðini Maharishi Mahesh Yogi’nin yaptýðý Transandantal Meditasyon (TM) hareketi de yoga gibi giderek yayýlýyor. Onlar da ayný söylemi kullanýyor ve herhangi bir dini amaçlarýnýn olmadýðýný söylüyorlar. Amaç olarak yine saðlýklý beslenme, enerjiyi dengeleme, huzur ve sükunet konularý öne çýkarýlýyor. Mürit adaylarýna “kendi inançlarýnýzý, dininizi deðiþtirmenize gerek yok” deniyor, ancak, her gün sabah kahvaltýsýndan ve akþam yemeðinden önce olmak üzere iki defa büyük üstad Maharishi’nin resmine bakarak meditasyon yapmanýz, transa geçmeniz gerekiyor. TM’nin, Türkiye’de 20 bin kayýtlý üyesi bulunan 5 derneði bulunuyor. Kamuoyunun çok iyi bildiði isimlerin sürekli tavsiye ettiði TM, her geçen gün daha çok insana ulaþýyor. Onlara göre TM, bir din deðil. Ýlahiyatçýlara göre ise transandantal meditasyon, Budist “aydýnlanma”yý elde etmek için Hindu “Raja Yoga” üzerine temellenen bir din hüviyetinde.Bütün bu Hint kökenli kültlerin hepsinde reenkarnasyon düþüncesi bulunuyor. Çünkü bu, dinlerin temel inancýný oluþturuyor. Ýlahiyatçý-yazar M. Enes Ergene, yoga ve meditasyon söylemleriyle Türkiye’de faaliyette bulunan gruplarýn yoga ve meditasyonu bir nevi spor olarak lanse ettiklerini; ancak gerçekte yoga felsefesinin sosyo-psikolojik açýdan bir dini inanç biçimi olduðunu söylüyor. Tüm dünyada mistisizme ve metafiziðe ciddi bir yönelme olduðunu söyleyen Ergene, “Yoga ve meditasyonda dini sayýlabilecek bir dizi rabýta ve trans biçimi, tören, sembol ve ritüeller var. Zaten Amerika’da kendilerini yeni ve kozmik bir dinin üyeleri olarak tanýtýyorlar. Ama Müslüman bir ülkede bunu din gibi teblið etmeyi stratejik bulmadýklarý için bir nevi spor gibi takdim ediyorlar. Hepsi köken olarak, dünya görüþü olarak ve birer felsefe olarak Uzakdoðu dinleriyle ve özellikle de Budizm’le yakýndan ilgili.” diyor.

Spor görünümlü felsefeler
New age hareketlerde büyü ve sihir çok büyük bir yer kaplamaktadýr. Uzakdoðu dinlerinin tüm büyü ritüelleri, Þamanizm gibi büyü temelli batýl inanýþlarý ve tarih boyunca süregelmiþ her türlü o kült inanýþ bu batýl dinle tekrar dünya gündemine getirilmiþtir.

Falcýlýk, tarot kartlarý, ruhlarla baðlantý kurarak gelecekten bilgi alma aldatmacasý, medyumluk ve kehanette bulunma gibi batýl inanýþlar new age kültürünün önemli bir bölümünü oluþturuyor. Zaten Guru ismini verdikleri yoga uzmanlarý da genelde ruhlarla baðlantý kurduklarý, medyumluk yaptýklarý, tarot kartlarý ile geleceði söyleyebilecekleri gibi iddialara baþvurarak insanlarý etkilemeye çalýþýyorlar. Oysa gaybý da ve müþahade edilebileni de sadece Allah bilir. (Neml Suresi, 65) , (Cin Suresi, 26-27).

Onlara göre her insan özünde “ilahlýk” enerjisi taþýdýðý için, belli bir seviyeye geldiðinde “doðru - yanlýþ”, “günah - sevap” diye bir þey kalmamaktadýr. Onlara göre insanýn yaptýðý herþey doðrudur.

Psikiyatrist Mustafa Merter: Ýnsan ruhuyla oynanmaz!
“Avrupa’daki uzun hayatým boyunca, yoðun bir þekilde meditasyon uyguladým. Türkiye’ye gelip Ýslam’la müþerref olduktan sonra, gitgide meditatif aktivitelerim ikinci plana düþtü. Meditasyonu ben, psikoterapide bazý yardýmcý metotlara ek olarak telakki ediyorum. Meditasyonu eðer bir dinsel uygulama gibi algýlarsak bir süre sonra, zehir haline dönüþebilir. Çünkü meditasyon esnasýnda deðiþik bir bilinç boyutuna giriyor ve çýkýyor insan. Bir baðýmlýlýk oluþabiliyor. Oradan bu boyuta geldikleri zaman, bir boþluk hissediyorlar. Dünyadan zevk alan, o hazlarý hissedemez hale dönüþüyor. Tekrar öbür tarafa dönmek istiyor. Fakat öbür taraftaki hali bulamadýðý için, iki cami arasýnda bînamaz oluyor. Bu gidip gelmelerin sonunda insan, çok aðýr depresyona girebiliyor.

- Nasýl tezahür ediyor?
Senelerce beraber olduðumuz bir arkadaþým, gül gibi bir karýsý, güzel çocuklarý var. Psikiyatristlerin tanýmýný koyamadýklarý bir depresyon yaþýyor. 70’li yýllarda Budist mabetlerinde kalýp, uzun süre meditasyon yapan bir çocuk. Ne bu dünyadan zevk alabiliyor, ne öbür tarafa gidebilir halde. Sokaklarda ruh gibi dolaþýyor. Ve o münferit bir vaka deðildir. Geçen bir olay aktarýldý: Birisi, Azerbaycan’dan gelen bir þifacýya gidiyor. Kendinde bir rahatlama hissediyor. Ve yakýnlarýný da oraya gitmeleri için teþvik ediyor. Yakýnlarýndan bir tanesi, “Bana vahiy geliyor” demeye baþlýyor. Eþi de paranoid bir krize giriyor. O aile parçalanmak üzere. Ýnsan ruhuyla oynanmaz. Kendin piþir, kendin ye maneviyatý olmaz. Ýnsanýn bu dünyada bir haz kredisi var. Eðer bu haz kredisi aþýlýrsa, artýk hiç haz alamaz hale geliyoruz.

- Bu enerji alýp vermelere ne diyorsunuz?

Ýþin içinde enaniyet var. Ýþin Rahmani boyutu bitmiþ. Büyük bir ego þiþmesi oluyor. Bu insanlar yalnýz þifada kalmýyorlar, ondan sonra “Ben Hz. Mevlana’yým, reenkarnasyonum. Ben peygamberim, ben Allah’ým” diyenler var. New age gruplarýn temel öðesi, insanlarýn ‘ben yaptým’ duygusunu yaþamalarýdýr. Kulluk bilinci yoktur.
(Zaman. Nuriye Akman röportajýgöz kırpma

Yoga din deðilse ne?
Yoga bugünkü Hint dillerine temellik yapan Sanskritçede ‘boyunduruk’ etme anlamýndaki ‘yug’ kelimesinden türemiþ ve bedenin, duygularýn ve zihnin tam kontrolü anlamýna geliyor. Bu, bir taraftan vücudun, zihnin ve ruhun uyumu ve bütünleþmesi, diðer taraftan da kiþisel ruhun “Evrensel Ruh”la(!) birleþmesi demek. N. V. Raghuram’ýn Türkiye’deki yogacýlarýn sitesinde yayýnlanan makalesinde “Yoga yaparsam Hindu olur muyum?” sorusu sorularak cevap olarak, “Yoga din deðildir” deniyor; ama bakýn devamýnda “din” nasýl bir müessese olarak görülüyor: “Yoga’nýn bir dine ait olduðunu düþünmek, büyükbabanýn yeni doðmuþ torununa benzediðini söylemek gibidir. Din çoðu zaman bizi sýnýrlarken yoga bizi geniþletir. Bizi köle haline getirmekten ya da dünyanýn içinde boðulmaktan, ya da ben-merkezci olmaktan korur. Yaþam yolunda, kiþi içsel tanrýsal yönünü tezahür ederek büyüyebilir.”
Yine ayný makalede, “Yoga ile âþina olmayanlarýmýz onu genellikle Hindu dininin bir uzantýsý olarak görür ve bilmeden pagan bir ritüelin bir parçasý olmaktan çekindiði için yogadan uzak durur. Ancak, Yoga bir din deðildir! Çünkü yoga, bilinen tüm dinlerden daha önce baþlamýþ bir felsefedir!” deniyor.
Türkiye’ye sýk sýk gelen tanýnmýþ gurulardan Shri Mataji’nin çalýþmalarý durumu en iyi þekilde özetliyor: Harbiye Askerî Müzesi’nin fuar salonunda düzenlenen yoga ayini sýrasýnda katýlýmcýlarýn Shri Mataji’ye taptýklarý için ayaklarýný bile öptükleri, ayaklarýný yýkadýðý suyu içtikleri medyaya yansýmýþtý. (Milliyet, 23.04.2002) Shri Mataji’nin büyük bir fotoðrafý ile tütsü, Hint müziði ve mumlar, Sahaja yoganýn öðretildiði mekanlardan eksik edilmiyor. Eðitime katýlanlara önce “aydýnlama meditasyonu” yapýlýyor, yani herkesin omuriliðinde olduðu varsayýlan ‘kundalini enerjisi’ baþýn üzerine yükseltilip baðlanýyor! Ondan içlerindeki ‘saf çocuðu’ uyandýrmasý isteniyor. Ancak, tüm bunlar, yapýlýrken Shri Mataji’nin fotoðrafýnýn önünde mum yakarak ona doðru dönük olmak, onunla kalben transa geçmek þart!
(Sabah)

Medya yönlendiriyor
Birçok kadýn dergisi ve gazete yoga ve benzeri akýmlarý manken görüntüleri eþliðinde sayfalarýna taþýyarak gündemde tutuyor. Ancak, bu tarz programlarda miskinliði bir yaþam tarzý olarak benimsemiþ malum Hind fakirlerinin imajý yansýtýlmýyor. Bu özendirmeler sayesinde artýk kolejler, ilköðretim okullarý, devlet daireleri, hatta bazý özel ana sýnýflarýnda dahi çocuklara Hindli yogiler eþliðinde yoga yaptýrýlýyor. Yoga, meditasyon, þifacýlýk, biyoenerji tedavileri, transandantal meditasyon gibi uygulamalar bu tarz inanýþlarda büyük bir yer tutuyor. Astroloji, tarot kartlarý, falcýlýk, medyumluk bu kültürün önemli bir bölümünü oluþturuyor.

Sonu Budizm’e varýyor
Budizm putperest bir anlayýþ üzerine kurulmuþ, çok tanrýlý bir dindir. Bu anlayýþla yetiþen Budist rahipler tüm hayatlarýný Buda’ya ibadetle geçirirler. Budizm, tevhidi kabul etmeyen, sadece insanýn bazý ahlaki yönlerden geliþimini ve dünyaya ait ýzdýraplarýndan kurtulmasýný temel alan özünde çok tanrýcý bir felsefedir. Budizm, insanýn dünyaya sürekli geldiði, bir önceki hayatýndaki davranýþlara göre bir sonraki hayatýnýn þekillendiði (reenkarnasyon) düþüncesi üzerine kurulmuþtur. Bunlar Ýslam’a ve Kur’an’a tamamen zýt düþüncelerdir.

Uçmak, suda yürümek!
Türkistan’da yetiþen büyük velîlerden Ebu Said Ebü’l-Hayr’a bir gün, “Filanca kimse su üstünde yürüyor. Buna ne dersiniz?” diye sorulunca; “Bunun kýymeti yoktur. Ördek ve kurbaða da yüzer.” dedi. “Filan adam havada uçuyor.” dediler. “Sinek ve çaylak da uçuyor. Sinek kadar kýymeti var.” dedi. “Filan kimse, bir anda þehirden þehre gidiyor.” dediler. “Þeytan da, bir solukta þarktan garba gidiyor. Böyle þeylerin dînimizde kýymeti yoktur. Merd olan, herkesin arasýnda bulunur. Alýþ-veriþ yapar, evlenir. Fakat, bir an Rabbini unutmaz.” buyurdu
Yazar: Mustafa Aydýn
Gönderen: 10.10.2009 - 12:16
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1563 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Gönülbagi (36), zekiyem (40), sofican2006 (42), gülsena (47), gül_ (50), ~~nur~~ (40), yunus07 (37), zaza_kral (45), Fenerli_1907 (32), semedani (46), farukk (46), talebe- (61), miluji (37), m_celik (31), tamer038 (51), dadas recep (45), alain (40), olgunol (52), efkanaksoy (57), Hasannn (43), Sedat IÞI.. (39), m.salih fidan (37), fuheyre (44)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.75543 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.