0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » M E A L » KURANI KERİME MANA VERMEK

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
serhendli su an offline serhendli  
KURANI KERİME MANA VERMEK
13 Mesaj -
KURANI KERÝME MANA VERMEK

kONYADAN NÝZAMETTÝN ALPKANIN SUALÝ:(Doðuda medrese usulüarapça öðrendim.Mýsýra giderekde arapçamý çok ilerlettim.Mübalaðasýz söylüyorum ki ana dilim gibi arapça biliyorum.Okuduðum ayeti kerime ve hadisi þeriflerin manasýný hemen anlýyorum.Fakat daha sonra Ehli sünnet alimlerinin kitaplarýný okuyunca yanlýþ mana vermiþ olduðumu görüyorum.Mesela:
(Dilediðimizi hidayete eriþtirir dilediðimizi sapýklikda býrakýrýz.)
Ayetini okuyunca sankibize ibadeti iþletende günaha sokanda Allahü teala olduðu anlaþýlýyor.Böylece cebriyye denilen sapýk fýrkanýn görüþü ortaya çýkýyor.(Ýman edip salih amel iþleyenler) Ayetini okuyunca amelin imandan bir parça olduðu amelsiz imanýn fayda vermeyeceði günah iþleyenin kafir olacaðý anlaþýlýyor.Böylece sapýk fýrkalardan Mutezile nin görüþü ortaya çýkýyor.Bir ayetten ömür uzamaz ve kýsalmaz manasý çýkarken baþka bir ayette ömürlerin kýsaldýðý yazýlýdýr. Ömrü uzatan ve kýsaltan amellerin olduðunu okuyorum.Çýkmaz içindeyim Ehli sünnetten ayrýlýp sapýtacaðým için çok korkuyorum.Hele kuraný kendi görüþüne göre tefsir eden kafir olur hadisini düþündükçe korkum bir kat daha artýyor ne yapabilirim.
CEVAP:Kuraný kermi okuyunca anlamak yanliþ mana vermek günah deðildir.Yanliþ manaya inanmak günahdýr Mesela ölüye iþittiremezsin ayeti kerimesinden ölülerin iþitmediði anlaþýlýr.Halbuki buharideki hadisi þerifde ölülerin iþitt,ð, yazýlýdýr.O halde buayeti kerimeye ehli sünnet alimlerinin nasýlmana verdiðine bakýlýr.Onlarda ölüden maksadýn kafirler olduðunu bildirmiþlerdir.
Mutezile gibi sapýk fýrkalar þefaat edicilerin þefaati onlra fayda vermez. ayeti kerimesini delil göstererek þefaate inanmadýlar.Halbuki tefsir alimleri baþka ayeti kerimelerle ve hadisi þeriflerle þefaatin hak olduðunu ýsbat etmiþlerdir.
kuraný kerimden anladýðý mananýn doðru olduðunu zannedip evliya kabirlerinde dua etmenin onlarý vesile ederek Allahü tealadan yardým etmenin þirk olduðunu söyleyenler olmuþtor.
Kuran tercümelerinden günümüzde tefsir diye yazýlan kitaplardan ve hadis kitaplarýndan dinimizi öðrenmemiz mümkün deðildir. üstelik sapýtýr Ehli sünnetden ayrýlýrýz.ilk okul çocuðunun üniversite okumaya kalkýþmasýna benzer.
sizin gibi iyi arapça bilen Mýsýlý ve suriyeli bir çok yazarda ayný hatalara düþmüþlerdir.Dini öðrenmek için yanlýz dil bilmek kafi deðildir.Öyle olsaydý suriye ve mýsýrýn tamamý ehli sünnet olmasý gerekirdi.72 sapýk fýrkada kuraný kerime yanliþ mana verdikleri için Ehli sünnetten ayrýlmýþlardýr.Kuraný kerimi yanlýþ anlayan birçok alim olduðuna göre bizim gibilerin fýkýh bilmeden tefsir ilminin kollarný iyice öðrenip 20 ana 80 ara ilimleri tahsil edip o olgunluða ulaþmadan kuran tercümesi okumasý çok zararlý olur.
Ehli sünnet alimleri bildiriyorki Allahü tealaya tabi olmak isteyen resulullaha tabi olmalýdýr. Resulullaha tabi olmak isteyende varisi olan alimlere tabi olmalýdýr. Her müslüman 4 hak mezhepden birine uymalý mezhepsiz olmakdan sakýnmalýdýr.Ýslam alimlerinden nakil yapmayan hiç bir yazarýn kitabýný okumamalýdýr.
SORU:Resulullahýn varisi olduðu bildirilen islam alimleri kimlerdir.Bugün bir profösöre alim denilebilirmi.
CEVAP:Resulullahýn varisi olan ve kendilerine ulamai rasihin denilen alimler eskiden çokdu.Þimdi yeryüzünde böyle alim yoktur.Mutlak müçtehit bulunmadýðý gibi Mezhepte müçtehidde yoktur.Þevahidil hakda buyruluyorki
Hicri 4. asýrdan sonra dünyada içtihad edeb,lecek alim kalmadý.Þimdi müslümanlarýn bilinen 4 mezhepden birine uymalarý lazýmdýr.
DÝN ALÝMÝ OLABÝLMEK ÝÇÝN:8 yüksek din bilgisini bütün inceliði ile öðrenmek fen bilgisindede kafi malumata sahip olmak gerekir.Müfessir tefsir kitabý yazan deðil kelamý ilahiden muradý ilahiyi anlayandýr.Tefsir ancak fahri alemin mubarek lisanýndan sahabeyi kiram ve onlardan tabiin ve tebei tabiine ve böylece saðlam kýymetli insanlarýn rivayet ile fýkýh ve kelam alimlerine gelen haberlerdir.
Eshabý kiram kitabýnda diyorki :Müçtehid olmak için.
Arabi ilimleri ve kuraný kerimi ezbere bilmek
her ayeti kerimenin manayý muradisini, manayý zýmni ve iltizamisini bilmek ,Ayeti kerimelerin geldikleri zamanlarý ve gelme sebeplerini ve ne hakkýnda geldiklerini Külli ve cüzzi olduklarýný nasih veya mensuh olduklarýný mukayyed veya mutlak olduklarýný ve kýraatý seba ve aþereden ve kýraatý þazzeden nasýl çýkarýldýklarýný bilmek hadis kitaplarýndaki yüzbinlerle hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyrulduðunu ve manasýnýn ne kadar geniþlediðini ve hangi hadisin diðerinden önce geldiðini ve baðlý bulunduðu olaylarý ve hangi vaka üzerine irad buyrulduðu kimler tarafýndan nakil ve rivayt buyrulduðu ve nakledenlerin ne ahlakda olduðunu bilmek fýkýh ilminin usul ve kaidelerini tanýmak 12 ilmi ve kuraný kerimin ve hadisi þeriflerin iþaretlerini rumuzlarýný açýk ve kapalý manalarýný kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiþ olmak kuvvetli iman ve vicdan sahibi olmak lazýmdýr.Bütün bu üstünlükler ancak eshabý kiramda ve sonra 200 yýl içinde yetiþen bazý büyüklerde bulunabildi.Daha soralarý fikirler reyler daðýlýp bidatlar çýkýp yayýldý B öylece üstün zatlar azala azala 400 yýl sonra bu þartlara haiz olan yani mutlak müçtehid olarak meþhur olan görülmedi.
Yüksek din bilgileri 8 dir. tefsir, usulu kelam, kelam ,usulü hadis, ilmi hadis, usulu fýkýh fýkýh, ilmi tasavvuftur.Bu 8 ilmi öðrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dir.Bunlar sarf,iþtikak,nahv, kitabet,iþtikaký kebir,lugat ,metni lügat,beyan, meani,bedi, belagat ve inþa ilimleribir.(hadika)
Mevduatül ulum kitabýnýn tefsir iliminin dallarý bölümünde Kuraný kerim ilmi içinde þaþýlacak akýllara durgunluk verecek sayýsýz acayip haller bulunan engin bir denizdir.Öyle yüksek ve metin bir daðdýrki ondaki hayret veren þeyleri öðrenmek her sýrrýna eriþmek imkansýzdýr.Bu ilmin pek çok dalý vardýr. denilerek 60 dan fazla tefsir ilminin kolu olduðu bildirilmiþtir.
Fetva bir hususun dine uygun olup olmadýðýný hangi fýkýh kitabýnýn neresinden alýndýðýný bildiren hüküm demektir.Kaynaðýný göstermeden caiz veya caiz deðil demek fetva olmaz.Muftinin müçtehid olmasý lazýmdýr.Müçtehid olmayan kimse müftü yapýlýrsa bunun müçtehitlerin bildirdiklerini okuyup öðrenerek bunlarý söylemesi lazýmdýr.(ibni hümam)
Müçtehid olmayan kimse bir hadis iþitince bu hadisten kendi anladýðýna uyarak amel edemez.Mezhebindeki müçtehidlerin verdiði fetva ile amel eder.
Cengiz han fatimiler ve hatta abbasiler zamanýnda haramlara caiz diyen müfti adýný taþýyan devlet memurlarý vardý. Bunlarýn yanýnda bir kýsmýda gerçekten islam müftisi idi.Bir kýsmý ise o zamanki hükümdarýn arzusuna göre konuþurkardý. Ýslam müftileri Allahü tealanýn emir ve yasaklarýný bildiren alimlerdi.Müfti denilen devlet memurlarý ise zaten dini bilmezlerdi.Hükümdarýn arzusuna göre konuþurlardý.Böyle uydurma fetvalarýn verildiði zamanlarda dinini kayýran müslümanlar alimlerin yazdýðý fýkýh ve ilmihal kitaplarýna uyup dinlerini kurtardýlar.


Makamatý mazhariyede 12. faslýnda diyorki:Allahü tealaya ve resulüne ve onun Allahü tealadan getirdiklerinin hepsine inandým.Allahü tealanýn dostlarýný severim düþmanlarýný sevmem demek kafidir.Her bilgiyi her delil ile ýsbat etmek yani kuraný kerimdeki ve hadisi þeriflerdeki yerini göstermek Alimlerin vazifesidir.Her müslümana lazým deðildir.
BÜTÜN MÜSLÜMANLARA ÖNCE LAZIM OLAN ÞEY:
Ehli sünnet alimlerinin kitaplarýnda bildirdikleri gibi bir iman ve itikad edinmektir.Peygamberimizin yolunu bildiren Kuraný kerimden muradý ilahiyi anlayan hadisi þeriflerden muradý peygamberiyi çýkaran bu büyük alimlerdir.Kýyamette kurtuluþ yolu bunlarýn gösterdiði yoldur.Allahü tealanýn peygamberlerinin ve onun eshabýnýn yolunu kitaplara geçiren deðiþtirilmekden koruyan Ehli Sünnet alimleridir.
Dört mezhepte içtihad derecesine yükselmiþ olan müçtehidlere ve bunlarýn yetiþtirmiþ olduklarý büyük alimlere Ehli sünnet alimleri denir.Ehli sünnetin reisi ve kurucusu (imamý azam ebu hanifedir.)ve iki imam imamý maturudi veimamý eþari dir.Bu büyük imamýn ve yüzlerce talebesinin ve bunlarýn yetiþtirdiði binlerce büyük insanýn yazdýðý milyonlarca kitap peygamberimizin yolunu bütün dünyaya doüru olarak yaymýþ ve tanýttýrmýþtýr.
Taþköprülüzade ahmet efendinin Miftahüs sade kitabý 500 den fazla ilmi tarif ve izah edip her ilimde yazýlmýþkitap ve bunlarýn yazarlarý hakkýnda bilgi vermekdedir.Oðlu kemaleddin muhammed arapçadan türkçeye çevirmiþ ve MEVDUATÜL ULUM adýný vermiþtir.Bu kitabý okuyan kimse islamiyetin 20 ana ilmini ve bunlarýn kollarý olan 80 ilmi ve bu ilimlerin alimlerini ve her birinin yazdýðý kitaplarý görerek durmadan yýlmadan yazan islam alimlerinin çokluðu ve her birinin ilim deryasýna dalmadaki maharetleri karþýsýnda hayran kalmakdan kendini alamaz.
Bu kitaplarýnda tabiyecilerin ve maddecilerin sözlerini ve müslüman olmayanlarýn islamiyete sokmak istedikleri uydurmalarý deliller ile red ederek hepsini susturmuþlardýr.Kötü maksadlarla kuraný kerime yanliþ mana vermeðe bozuk tercümeler yapmaða kalkýþanlara yüz karalarýný meydana çýkarýp bir tarafdan iman edilmesi lazým gelen þeyleri birer birer açýkca yazmýþlar bir tarafdan bütün dünyada olmuþ ve kýyamete kadar olacak her olay ve hareketin fýkýh hükümlerini doðru olrak yazmýþlardýr.
Ýmamý azam dersinde hazýr bulunan talebesinden 800 den fazlasýnýn isimleri ve hal tercümeleri kitaplarýnda yazýlýdýr. Bunlardan 560 ý fýkýh ilminde derin alim olarak þöhret bulmuþ 36 sý içtihad makamýna yükselmiþtir.
Her bidat sahibi kuraný kerimden ve hadisi þeriflerden manalarý açýk olmayan ( müteþabih) itikad bilgilerinde yanliþ tevil yaparak yanliþ mana çýkardýðý için hak yoldan ayrýlmýþtýr. halbuki peygamberimiz kendi görüþüne göre mana çýkaran kafirdir buyurmuþtur. Allah muhafaza
Ehli sünnet alimleri bu bilgileri Eshabý kiramdan bunlarda resulullahdan öðrendiler.Her bidad sahibi tutduðu yolun doðru olduðunu sanýr ve iddia eder.Ehli sünnet alimlerinin kitaplarýndan kýl kadar ayrýlanlarýn sözleri ve kitaplarý zehirdir.Hele dünyalýk toplamak isteyenlere alet olmamalýdýr.Çünkü Din geçim vasýtasý yapýlamaz para kazanmak için alet edilmez.
Kalpde doðru imanýn bulynmasýna alamet kafirleri düþman bilip onlara mahsus kafirlik alametlerni yapmamakdýr. Çünkü islamile küfr birbirinin zýddýdýr.Birinin bulunduðu yerde diðeri bulunmaz gider.Bunlardan birisine kýymet vermek diðerini hakaret ve kötülemek olur.Ail imran 149.
Müslümanlarýn bilmesi lazým olan bilgilere ulumu islamiyye denir. Bazýsý farz bazýsý sünnet bazýsýný öðrenmekde mübahdýr. Ýki büyük kýsma ayrýlýr. Din bigileri Fen bilgileri
Din bilgileride zahiri ve barýni diye ikiye ayrýlýr.Nakl yolu ile gelen bilgiler çok yüksekdir.Bunlar hiç bir zaman hiç kimse tarafýndan deðiþtirilemez. Akýl yolu ile ( fen ) bilgileri ise deðiþebilir.Ancak nakl yolu ile gelen bilgilerle öðrenilmesi ve sonuçlarýnýnislamiyete göre açýklanmasý insanlara faydalý olmasý zulüm ve iþkence vasýtasý yaplmamasý emr edilmiþtir.
Mecellede 36. maddede ve sonraki maddelerde zamanýn deðiþmesi ile örf ve adete baðlý hükümler deðiþebilir ama nassa dayanan hükümler deðiþemez yazmaktadýr.
Peygamberimizin bir hadisi þerifinde Birbirinize müslümanlýðý öðretiniz EMRÝ MAÐRUFU býrakýr iseniz en kötünüzü baþýnýza mussallat eder ve dualarýnýzý kabul etmez .Bütün ibadetlerin sevabý Allah yolunda gaza sevabýnýn yanýnda denizde damla gibidir Gaza sevabýda Emri maðrufun yanýnda denizde bir damla gibidir buyuruyor.
Tabiki emri marufu herkez yapamaz þartlarý var Alimlerin görevidir .Nefret ettirmeden fitne çýkarmadan yapýlmasý lazým.

1 Hayýr ve þerrin Allahtan olduðuna inanmak. insanda iradeyi cüzziye vardýr.Ýþldiði gnahlardan mesuldur.
2.Amel imandan parça deðildir.Yani ibadet etmeyen veya günah iþleyen mümine kafir denmez.
3.Ýman artýp eksilmez
4.Kuraný kerim mahluk (yaratýk) deðildir.
5.Allahü teala mekandan münezzehdir.
6.Ehli kýble tekfir edilmez.
7.Kabir suali ve kabir azabý hakdýr.
8.Gaybý yalnýz Allahü teala bilir.Dilerse enbiya ve evliyasýnada bildirir.
9.Evliyanýn kerameti hakdýr.
10.Eshabý kiramýn hepsi cennetliktir.(Hadid 10)
11.Ebu bekir sýddýk eshabý kiramýn en üstünüdür.
12.Mirac ru ve bedenle birlikde olmuþtur.
13.Öldürülen intihar eden eceliile ölmüþtür.
14.Peygamberler günah iþlemez.
15.Bugün için 4 hak mezhepten birinde olmak.
16.Peygamberlerin ilki Adem Aleyhisselam sonuncusu Muhammed aleyhisselamdýr.
17.Þefaate ,sýrata,hesaba,mizana inanmak.
18.Ruh ölmezKafir ve müslüman ölülerin ruhlarý iþitir.
19.Kabir ziyareticaizdir.Enbiya ve evliyanýn kabirlerine gidip onlarýn hürmetine dua etmek ve onlardan yardým istemek caizdir.(vehhabiler buna þirk derler)
20.Kýyamet alametlerinden olan Deccal, dabbetül arz,Hz.Mehdinin geleceðine Hz.isanýn gökten ineceðine Güneþin batýdan doðacaðýna ve bildirilen diðer kýyamet alametlerine inanmak .imamý azam hz.leri kýyamet alametlerine tevilsiz inanmalý buyuruyor.Bir hadisi þerif meali (Güneþ batýdan doðmadýkça kýamet kopmaz o zaman herkez iman eder ama artýk fayda vermez) Buhari müslim . Güneþin batýdan doðmasýný avrupa müslüman olaacak diye tevil etmek imamý azamýn sözüne aykýrýdýr.Hiç bir islam alimi tevil etmeniþtir.Nitekim salat dua dýr namaz diye birþey yok diyenler çýkmýþtýr. o zaman ortada din diye birþey kalmaz.Birde avrupa müslüman olunca iman niye fayda vermesin?Güneþin batýdan doðmasý ilmende mümkündür.
21.Ahirette Allahü teala görülecektir.
22.Kafirler cehennemde sonsuz kalýr ve azaplarý hafiflemez gittikçe artar.
23.Mest üzerine mesh caizdir.
24.Sultana isyan caiz deðildir.(Bu bilgiler Fýkhý ekber,nuhbetül leali,R. nasihin,M.Rabbani,F fevaidden alýnmýþtýr




KURANI KERÝM:Kuraný kerimi tam olarak yalnýz Resulullah anlamýþtýr.Çünkü muhatabý odur.Kuran ona gelmiþtir.Ondan baþkasý tam anlayamaz.Onun için Allahu teala buyuruyorki (insanlara açýkla diye kuraný sana indirdik.Nahl44)
Açýklamak ayeti kerimeleri baþka kelimelerle ve baþka surette anlatmak demektir.Býrakýn bizleriÜmmetin alimleride ayetleri anlayabilselerdi ve kapalýaglamüteþabih) olanlarý açýklayabilselerdi Allahü teala peygambeine sana vahy olunanlarý teblið et der açýklamasýný emr etmezdi Bu ve benzeri ayetlere raðmen (Resulullah kuraný getirmekle iþi bitmiþtir o bir postacý idi (haþa) diyenler vardýr.
Eshabý kiram ana dilleri arapça olduðu halde bazý ayetleri anlayamayýp Peygambe efendimize sorarlardý Resulullah Kuraný kerimin tefsirini eshabýna bildirmiþtir.Eshabý kiramýn bildirdiðinden baþka türlü söyleyenler dalalete hatta Allah korusun küfre düþer Tefsir yorma ilhama deðil nakle dayanýr.
M Masum faruki Hz.leri buyuruyorki :Birgün Peygamber efendimiz ince marifetleri onun seviyesine göre anlatýyord.Yanlarýna Hz. ömerb geldi . konuþma tarzýný deðiþtidi Hz. osman gelince biraz daha deðiþtirdi Hz.Ali gelince hepsinin anlayacaðý tarzda deðiþtirdi.Bu istidat ve anlama derecelerinin farklý oluþundan meydana gelmiþtir.Benden sonra peygmber gelseydi ömer peygamber olurdu osmanýn þefaati ile 70.000 kiþi sorgusuz cennete gidecek ali ilim þehrinin kapýsýdýr buyurduðu halde Hz.ebubekire anlatýlan tefsiri bile anlayamadýlar.
Birhadisiþerifde insanlarýn anlayiþlarýna göre söyleyin inkarcý olmasýnlar Allah ve resulünü yalanlamasýnlar.Buyurulmiþtur (Buhari)
Kuraný kerimi arapça bilende tam anlayamaz.Dil bilmek ayrý ilm bilmek ayrýdýr.Türkçe bilen týp ,hukuk, kimya biyoloji anlayabilirmi
mEvduatül ülum da deniyorki;Kuran ilmi içinde þaþýlacak akýllara durgunluk verilecek sayýsýz acayiphaller bulunan engin bir denizdir.Ondaki her ilmi öðrenmek sýrrýna eriþmek imkansýzdýr.Ýnsanlarýn yazdýðý anayasayý bile anlamak için hukukçulara gidiliyor.Bir kanunda bile herkez ayný þeyi anlamazken Allahýn kelamýný nasýl anlayabilir.
Kuraný kerimin açýklanmasý;Yusuf suresinin (Anlayabilmeniz için Kuraný arapça indirdik.)mealindeki 2. ayeti kerimesi tefsirlerdev özetle þöyle açýklanýyor.( Kuraný kerimi herhangi bir lisan ile deðil en geniþ en açýk olarak Arapça olarak indirdik.Eðer iyi düþünürseniz bu kitabýn ulviyetini kendisinin bir þaheser sözlerinin bütün insanýýða hitab ettiðnð göür müslüman olmayý en büyük bir vazife en yüksek bir saadet telakki edersiniz.Ey araplar kuraný kerim sizin dilinizle indi Edebiyatçýlarýn þairlerin sözüne benzemediðni gördünüz.Bunun insan sözü olmadiðýný ilahi bir kelam olduðunu diþünürseniz anlarsýnýz.)
Demekki ayetteki anlamak bunun ilahi kelam olduðunu anlamaktýr. Yoksa Ahkamýný anlamak deðildir. Eðer öyle olsaydý resulüm Kuraný insanlara açýkla buyurmazdýagla nahl 44)
Fusulet suresinin (Eðer biz kuraný yabancý bir dil ile gönderseydik ayetleri tafsilalý þekilde açýklanmalýydý.Araplar için arapça olmayan bir kitapmý olur derlerdi DEKÝ O kuran inananlar için doðru yolu gösteren bir rehber ve þifadýr. inanmayanlarýn ise kulaklarýnda bir aðýrlýkvardýr. ve kuran onlara kapalýdýr. sanki onlara uzak mesafeden baðrýlýyorda kurnýn ne söylediðni anlayamýyorlar mealindeki 44. ayetin açýklamasýda þöyledir. Kuraný kerim sizin lisanýnýzda arapçadýr. siz arap olduðunuza göre ifadelerin vecizliðinden ilahi bir kelam olduðunu anlarsýnýz.yoksa arapça bildiðinize göre kuranýn hükümlerinide anlarsýnýz) Denmiyor Ayetin devmýnda inanmayanlarýn (Yanlýz kuran diyenlerin)Kuraný saðýrlar gibi anlamadýklarý bildiriliyor.
Köylüye ait kanunlarýn vali,kaymakam,muhtar eliyle geldiði gibi Askerdeki orgeneralin ere emrinin gelirken sýralý komutanlardan geçerek geldiði gibi,Anayasa hükümlerinin kanun, tüzük genelgelerle açýklandýðýgibi alimlerde bize açýklanmýþ halde fýkýh ilmihal kitaplarýný býrakmýþlardýr.

FIKIH ALÝMLERÝ 7 TABAKADIR:En yüksek derecedekiler ahkamý islamiyede müçtehid olanlardýr.Bunlara mutlak müçtehid denir 4 mezhep alimleri bunlardandýr.
2.Tabaka:Mezhepte müçtehid denilen büuük alimlerdir.Ebu yusuf ve Ýmam muhammed þeybani ve diðer talebeleri böyledir.Bunlar imamý azmýn usul ve kaidelere uyarak delillerden hüküm çýkarýrlar.Çýkardýklarý hükümlerden bazýlarý imamý azamýn hükümlerine uymayabilir.Bunlarada mezhepde mutlak müçtehid denildiði mizanül kübrada 17. syfada yazýlýdýr.
3.Tabaka:Mesellerde müçtehid olan alimlerdir.Bunlar ortaya yeni çýkan meselelerin hükümlerini bulurlar.Bunlarýn bulduðu hükümlerin ilk iki tabakanýn hükümlerine uymasý lazýmdýr.Hassaf,tahavi,kerhi,þemsül eimme,halvani, serahsi,pezdevi,kadihan bu alimlerdendir.
4.Tabaka:Bu tabakadan sonraki alimler müçtehid deðildirler.mukallitdirler.Mücmel kýsabildirilmiþ olan iki türlü anlaþýlabilecek olan hükümleri açýklayarak bir manasýný seçer.Ebu bekr ahmed razi bunlardandýr.
5.Tabaka:Eshabý tercihtir.Kendilerine gelmiþ olan çeþitli rivayetler arasýndan sahih olanlarýný seçerler. Kuduri ve hidaye sahibi Burhaneddin merginani bunlardandýr.
6.Tabaka:Eshabý temyiz olup kavi hükümleri zaif olanlardan Zahir haberleri nadir olanlardan ayýran mukallid imamlardýr. kenz, muhtar ,ihtiyar , vikaye ,mecmaul bahreyn kitaplarýnýn sahipleri bunlardandýr.
7.Tabaka:Yukarýda bildirilen hizmetleri yapamayan ancak önceki tabakalarýn kitaplarýndan doðruolrak nakil yapabilen mukallitlerdir. TAHTAVÝ, ÝBNÝ ABÝDÝN, DURRUL MUHTAR sahibinin bunlardan olduðu Mecmau zühdiyyede yazýlýdýr.Altýncý tabakadaki alimler kýyamete kadar bulunacak hakký batýldan ayýracaklardýr.Ümmetimden hak üzere olan alimler kýyamete kadar bulunacaktýr hadisi þerifi bunu haber vermektedir.
Gönderen: 22.04.2008 - 10:54
Bu Mesaji Bildir   serhendli üyenin diger mesajlarini ara serhendli üyenin Profiline bak serhendli üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
serhendli su an offline serhendli  
13 Mesaj -
Soru:Tefsirden mealden din öðrenmeye kalkýþmayýn bu mümkün deðil deniyor.Kaþ yapalým derken göz çýkar deniyor.Peki biz dinimizi nereden öðreneceðiz?
CevapÝFýkýh ,tefsir,hadis ilimlerinde ve tasavvuf ilminde çok derin alim olan 100 den fazla kýymetli kitap yazmýþ bulunan Abdulgani nablusi Hz.leri konu ile ilgili olarak buyuruyorki;
FIKIH bilgileriniderin alimler kuraný kerimden ve hadisi þerifden çýkarmýþlardýr.Bunun için din bilgilerini ancak fýkýh kitaplarýndan öðrenilir.Müçtehid olmayanlarýn tefsirden fýkýh bilgis, öðrenmesi imkansýzdýr.Cehenneme gidecekleri hadisi þerif ile bildirilen 72 sapýk fýrka kuraný kerimden yanlýþ mana çýkardýklarý için sapýttýlar.Alimler sapýtýnca diðerlerinin tefsir okumasý felaket olur.Kuraný kerimin hakiki manasýný öðrenmek isteyenEhlisünnet alimlerinin kelam fýkýh ve ahlakmkitaplarýný okumasý lazýmdýr.
Fýkýh ilmi insanýn yapmasý ve yapmamasý lazým olan iþleri bildirir.Fýkýh bilgileri kitap sünnet icma ve kýyasdan çýkarýlýr.Dinin emirlerini bilen müçtehid alimlere Fakih denir.
Bir kimse kuraný kerimi i,htiyaç miktarý ezberledikten sonra (enaz namaz kýlack kadar)Fýkýh la meþgul olmalýdýr.Çünkü kuranýn tamamýný ezberlemekfarzý kifaye fýkýhýn kendisine lazým olanýný ezberlemek farzý ayndýr.Dinimiz fýkýh ilmine çok önem vermiþtir.Hadisi þerifte en kýymetli ibadet FIKIH ilmidir buyurulmuþtur.Ýman itikat bilgilerini anlatan ilme kelam ilmi denir.alimlei ve ilmi çok büyüktür.Akaid kitaplarýda denir.amel edilecek beden ile yapýlacak bilgileri anlatan ilmede ilmi fýkýh denir.4 mezhebin kelam kitaplarý ayný olup. Fýkýh kitaplarý n aslý 4 dür .Fýkýh bilgilerini kýsaca ve açýkca anlatan kitaplara ilmihal denir.(kitap tanýtýmýnda ilmihallerle ilgili ayrýtýlýbilgi verilmiþtir lütfen oradan okuyunuz)
Soru:Bir dni kitabýn muteber olup olmadýðý nasýl bilinir.
Cevap:Günümüzde müçtehid,muhaddis,müfessir bulunmadýðý için yazýlan bir kitabýn muhakkak muteber kitaplardan nakledilmiþ olmasý gerekir. Kuraný kerimde ve hadisi þeriflerde manalarý açýk olmayan yerlerden bidad sahipleri yanlýþ tevil ederek yanlýþ mana çýkarmýþlardýr.Halbuki mektubatý rabbanideki hadisi þerifde kuraný kerimden kendi aklýna göre ve bilgisine göre mana çýkaranlarýn din büyüklerinin peygamber efendimizden ve eshabý kiramdan alarak yaptýklarý tefsire aykýrý tefsir yazanlarýn müslümanlýkdan çýkacaðý bildirilmektedir.Berikadaki hadisi þeriflerde buyurulduki(Kuraný kendi görüþüne göre açýklayan DOÐRU OLSA BÝLE muhakkak hata etmiþtir. nesai)(Kuraný kerime EHLÝYETÝ olmadan mana veren cehennemde azab görür. tirmizi)Hadisi þerifdende anlaþýlacaðý gibi bir kimse ehliyeti olmadan mana verse bile hata edmiþ olur.
Hadisssi þerifleri ve ayeti kerimeleri hadis kitaplarýndan ve direk kuraný kerimden deðil hakiki islam alimlerinin kitaplarýndan alarak nakletnek gerekir.Böylece nefs de aradan çekilmiþ olur.Nefs pay alamayacaðýndan gururdan kibirden nisbeten kurtulunur.Gerçek islam alimleri hocamdan iþittimki hocam buyurduki diye baþlarlar.Hekez hocasýný söyleyincede rivayetler peygamberimize kadar gider dine ekleme çýkarma yapmaktan kurtulunmuþ olur.Ýmamý azam 800.000 meseleyi çözmüþtür.
Eshabý kiramýn hepsi birer müçtehid olduðu için bizim gibi müçtehid olmayan kimseler. bunlardanda nakil yapamaz.Mesela Hz.Alinin veya Hz.ömerin bu hususdaki hükmü þudur bizde öyle yaparýz demek caiz olmaz.Çünkü onlarýn hükmü kendileri için muteberdir.Eðer bir sahabinin bildirdiði hüküm mezhebimizdede varsa uyabiliriz.Kýsacasý biz mezhebimizin hükmüne uyarýz.Diðer mezheplerdeki hükümlere ancak ihtiyaç halinde uyarýz.Bununda usulü vardýr .zaruret olursa uyulur.ihtiyaç ve zaruret farklýdýr.uyulurkende bazý kaideler vardýr onlara dikkat etmek þartý ile uyulur .aksi halde yanlýþ yaparýz.iþte fýkýh öðrenmek ilmihal okumak bunun için en büyük ibadet olmuþtur.Haramlardan sakýnmak ibadet etmekden önce gelir.Mesela seferde güçlük halinde öðle ile ikindiyi akþam ile yatsýyý birleþtirerek kýlabiliriz.Ama þartlarý kaideleri var.çünkü Çeþitli muteber kitaplardaki hadisi þerifler alimler arasýndaki fýkhi ayrýlýðýn RAHMET olduðu bildirilmiþtir.Oyüzden islamiyet kolaylýk dini denmiþtir .Ama bu kolayýna geleni yapmak deðil mezhep imamlarýmýzýn daha önce açýklanmýþ olan nice özellikleri kendisinde toplayýp akýllara durgunluk verecek ilimleri sayesinde dini kaidelere uyarak islamiyetin ayet ,hadis ve peygamberimizin uygulamalarýndan her mezhep imamýmýzýn çýkarmiþ olduðu kaidelere uygun olrak yapmaktýr.


Hadisi þþerifleri her okuyan anlayabilirmi:Ýyi bilinmelidirki hiç bir hadis kitabýnda uydurma hadis olmaz.Çünkü Ehli sünnet alimleri uydurma hadis nakletmenin vebalini çok iyi bilirler.Hadis bir ilimdir.o hadiste kastedilen mana nedir?Bilmeden hemen uydurma demek o hadis alimine büyük bir iftira olur.Mesela (Cimri çok ibadet etsede cennete girmez.Cömert çok günah iþlesede cehenneme girmez.)hadisi þerifine bakan birisi demek namaza oruca imana ihtiyaç yok,cömert oldukmu cennete gideriz zannedebilir.Alimlerimiz bu hadisi þerifi þöyle açýklýyor.Cömerdin imaný yoksa ebedi olarak cehennemde kalýr.Ýmaný varsa sevaplarý fazla ise cennete girer.Cimri cennete giremez demek hiç girmez demek deðildir.(cimri günahýnýn cezasýný çekmedikçe cennet giremez)demektir.Hatta sevabý çoksa cehenneme girmedende cennete girebilir.Þartsýz bildirilenleri þartlý anlamalýdýr.
Ana babasýný razý eden cehenneme girmez.incitende cennete gigmez.Hadisi þerifide böyledir.Müslümanda bulunmasý gereken þartlar varsa o zaman cennete girer.Dine atkýrý iþlerde ana babanýn verdiði emre uyulmaz.
Yetim malý yiyen cennete giremez hadiside böyledir.Komþusu aç iken tok yatan mümin deðildir hadiside böyle.Ýki rekat kuþluk namazý bir hac ve umreye bedeldir. hadisi þerifindeki hacda elbetteki nafile hacdýr.
Abdest alanýn bütün günahlarý affolur hadisindede maksad küçük günahlar ve tövbe edilmiþ günahlardýr.Büyük günahlar ve kul haklarý ödenmedikçe af edilmez.
Deve eti yemek abdesti bozar(müslim,ebu davud,tirmizi)Halbuki deve eti yemek yalnýz hanbelide bozar.
Ateþte ýsýnmýþ bir þeyi yiyip içmek abdesti bozar.(müslim .tirmizi,nesai)Halbuki hiç bir mezhepte bozmaz.Kütübü sitte denilen 6 kýymetli hadis kitabýnda n 5inde mevcuddur.Hiç bir hadis alimi bu hadise uydurma dememiþtir.Bu hadisi þerifin açýklamasý mizanul kübra kitabýnda vardýr.
ön avretine dokunan erkeðin abdesti bozulur.hadisindede halbuki hanefide bozmaz diðer üç mezhepte bozar.iþte fýkýh ilmi bunun için önemlidir.Ehli sünnet alimlerinin açýklamalarý bunun için önemlidir.Bir mezhebe tabi oluup onun inceliklerini bilmek bunun için önemlidir.Buna benzer hadisi þerifler çoktur.
Ön avretine dokunan erkeðin abdesti bozulmaz.çünkü oda vucuddan bir parçadýr.hadisindede durum aynýdýr.
Eli ile ön avretine dokunanýn abdesti bozulur(hakim) hadisi þerifinde ise avret yerine dokunursa deniyor.Kadýnmý erkekmi elin içi ilemi dýþý ilemi bunlar açýk deðildir.Halbuki hanefide erkek ve kadýn bildirilen yere dokununca bozulmaz.Fakat þafide ise elin içi ile deðince bozulur.
Baþkasýna hatta erkek veya kýz kendi bebeðininkine deysede bozulur.Malikide ise erkeðin bozulur.Hanbelide ise her halukarda bozar.
Bu hükümleri bizim hadisi þeriflerden çýkarmamýz mümkün deðildir.
Diðer mezhepleri öðrenipde ne yapacaðýz kendi mezhebimizi öðrensek yeter diye akla gelebilir.Zaruri hallerde mezhep taklid edeceðimiz zaman taklid ettiðimiz mezhebin o konu ile ilgili hükümlerinin tamamýna uymamýz lazým usulü þartý denilen hadise bu.

KÜFRE DÜÞÜREN HALLER:
1.Allahü teala arþtan ve gökten bize bakýyor demek.
2.Sen banazulmettiðn gibi Allahü tealada sana zulmediyor demek(Haþa allahü teala zulmetmez.)
3.Filan müslüman benim gözümde yahudi gibidir demek
4.Yalan bir söze Allah biliyorki demek(Allahü tealayý yalancý þahit gibi göstermek haþa)
5.Melekleri küçültücü þeyler söylemek.(Haþa zebani gibi)Kýz zannetmek.
6.Kuraný kerimin bir harhine küçültücü söz söylemek.inanmamak
7.Çalgý çalarak kuraný kerim okumak.
8.Kuraný kerimi þaz olan harflerle okuyup kuran budur demek.
9.Peygamberlere küçültücü þeyler söylemek.(isimlerini kýsa söylemek de uygde uygun deðildir.)
10.Kuraný kerimde isimleri bildirilen peygamberlerden birine inanmamak.(124 binden fazla peygamber geldiði için bu þekilde inanmamýz lazým )
11.Çok iyilik yapan birisi için peygamber gibi adam demek
12.Peygamberler muhtac idi demek(çünkü onlarýn fakirlikleri kendi istekleri idi
13.Birisi peygamber olduðunu söylese inananlarla birlikde küfr olur,
14.Ahirette olacak þeylerle alay etmek(komik prðramlara dikkat)
15.Kabirdeki ve kýyametteki azablara akla fenne uygun deðil diye inanmamak
16.Cennette Allahü tealayý görmeðe inanmamak
17.Ben cennet istemem Allahü tealayý isterim demek
18.Fen bilgileri din bilgilerinden daha hayýrlýdýr demek
19.Namaz kýlsamda kýlmasamda birdir demek
20.Farz olan emirleri yapmam demek
21.Faiz helal olsaydý demek(haramlar helal olsaydý demek)
22.Haramdan olan malý fakire verip sevap beklemek.
23.Meþhur sünnetlerden birini beðenmemek.
24.Ýmamý azmýn kýyasý hak deðildi demek
25.Kabrim ile mimberim arasý cennet bahçelerinden bir bahçedir hadisi þerifini iþitince ben mimber hasýr ve kabirden baþka birþey göremiyorum demek.
26.Ýslam bilgilerini ve alimlerini aþaðýlamak.
27.Kafir omayý ve kafir biri ile evlenmeye niyet etdiði anda küfr olur.
28.Baþkasýnýn kafir olmasýný isteyen küfrü beðendiði için kafir olur
29.Küfre sebep olan þeyleri bilerek söylüyorsa küfürdür.Bilmeden söylüyorsa alimlerin çoðuna göre yine küfrdir.
30.Beline zünnar denilen papaz kuþaðý baðlamak ve küfre mahsus þeyleri giymek küfr olur.
31.Yanýndakileri güldürmek için dine aykýrý yada alay maksadý ile söz söylemek.
32.Gýybet etmedim onda bulunaný söyledim dese küfr olur
33.Çocuk iken nikah edilmiþ kýz akýl balið olduðu zaman imaný islamý bilmese sorulunca anlatamasa kocasýndan boþ olur.(anlatmaya aklý yetmezse anlatýlýr ve böyle inandým dedittirilir)
34.Bir mümini öldüren veya öldürülmesini emr eden kimseye iyi yaptýn diyen kafir olur.
35.Mevki sahibi birisine aksýrýnca (yerhamükellah) denilince büyüklere karþý böyle söylenmez diyen
36.Allahýn rahmetinden ümit kesmek küfr olur.
37.Bildiði halde kýbleden baþka yerde namaz kýlmak
38.Toplanan vergilerin sultanýn mülkü olduðuna inanmak
39.Bir kimse baþtan aþaðý ipek giyse diðeride mubarek olsun dese küfr olur
40.Bir kimse yemek yerken konuþmamak mecusilerin iyi adetlerindendir dese kafir olur.
41.Bir kimse evladý ölen bir kimseye Allahü tealaya senin oðlun gerekli idi dese küfr olur.
42Bir kimse haram yerken bismillah deseküfr olur
43.Gaybý Allhü teladan ve onun bildirdiklerinden baþkasý bilemez bilirim diyen kafir olur.
44.Siyah köpeklere arap hamam böceðine karafatma demek
45.Rýzýk Allahü tealadandýr fakat kuldan hareket gerekir dese þirk olurHreketde Allahü tealadandýri
46.Peygamberimizin Sünnetleri ile alay etmek
47.Bir kimse Adem aleyhisselam buðday yemeseydi bizde þaki olmazdýk dese küfr olur.
48.Bir kimse þimdi sana sövmem sövmenin adýný günah koymüþlar demek
49.Sünnet üzere okunan ezana kýymet vermemek
50.Kuraný kerime kendi görüþü ile mana veren
51.Kafire saygý ýle selam veren
52.Allahü telanýn haricideki þeyler için yemin etmek (oðlumun baþý için vesaire)
53.Falcýlara yýldýznameye bakýyorum diyen üfürükçülere inanmak
54.Nevruz ve mihrican günlerini bayram bilmek
55.Sihir Allahü teala izin verirse tesir eder muhakak tesir eder diyen
56.Allahü tealadan baþkasýna yaratýcý demek
57.Abdulkadir yerine abdulkoydur demek Hýyar aleyhisselam demek
58.Abdestsiz olduðunu bildiði halde namaz kýlmak
59.Eshabý kiramdan herhangi birine ehli beyte dil uzatmak.Ustünlük sýralarý hilafetlerindeki sýradýr.Bunun tersini düþünmek
60.Üzerinde kabe resmi ve mubarek yazý olan örtü ve secadeyi yere sermek üzerinde namaz kýlmak edebe aykýrýdýr çok sakýncalýdýr hatta hacý þakir ismi yazan sabunlarý dahi belden aþaðý tutmamalýdýr hemen yazýyý silip ondan sonra kullanmalýdýr.Terliklere dahi mubarek isimler yazýlmýþtý bir zamanlar unutmayalým biz koyun olursak güden biri bulunur.Artýk kabe resimsiz seccadelerde üretiliyor.yeterki bilinçli olalým
61.Herhangi bir hadisenin kendi kendine olduðuna inanmak
62.Namaz surelerini okumayý iyi öðrenmeli manayý bozavak þekide okumamalý
63.Ýsa aleyhiselamýn gökten ineceðine inanmamak
64.Kuraný kerimi teganni ile okuyan (þarký kalýbý gibi)ýa ne güzel okudun diyen
65.Cin ve perilerin varlýðýna inanmayan
66.Tenasuha yani ölen insanýn ruhunun baþka bedene geçtiðine inanmak
67.Kuraný kerimin zahiri manasý olduðu gibi batýni manasýda vardýr esas batýni manasý lazýmdýr demek
68.Büyükgünahda ýsrarda küfr olur
69.Allahü teala akýllýdýr þuurludur sanatkardýr diyerek insanda olan özellikleri aAllahü tealaya Allahü tealada olan özellikleri insanlarda olduðunu söylemek
70.Biz olgunlaþtýk Haþa namaz oruç bizden kalkdý demek
71.Alemin kadim olduðunu yokdan yaratýlmadýðýný söylemek
72.Ýslamiyete islam düþüncesi demek.Ýslamiyet bir düþünce sistemi deðildir.Ýlahi emir ve yasaklara düþünce demek çok zararlýdýr.
73.Ýnþallahla maþallahla karýn doymaz demek
74.Avrupadaki þehirlere özenip birde gavur derler hýrýstýyanlar müslümanlardan hayýrlýdýr demek
75.Allahým çocuðumu aldýn baþka elinden ne gelirse yap demek
Allahým neydi günahým gibi isyan kokan fiiller
76.Namaz kýlmam ama kalbim temiz demek Gökten zenbillemi indin diyene evet demek
77.Kafire Allah razý olsun demek (Razý olduðu hale çevirsin niyeti ile söylenebilir)
78.Bir kafir bir kelime ile müslüman olduðu gibi terside olabilir.
79.Ecelin hoyrat eli demek
80.Ebu cehil þimdikilerden daha þerefli kafirdi demek
81.Anan baban esmer sen nasýl sarýþýnoldun denince ben imalat hatasýyým gibi cümlelere dikkat
82.Bir müslümaný kötülemek gayesi ile Allahlýk demk
83.Buzdolabý azizlik etti demek sakýncalý
84.Mazlum olarak öldürülenkafir cennete girer demek
85.Yüzünü gören cennetlik seni gören hacý oluyor demek
86.Günahkara veya kafire günah keçisi demek
87.Bir buluþ için kafir harkasý demek
88.Dayak cennetden çýkma demek sakýncalý
89.Allah unutmadý Koþ Allahým koþ Allah yarattý demem döverim gibi sözler tehlikelidir
90.Yemin etsem baþým aðrýmaz demek
91.Nuh der peygamber demez Anladýysam arap olayým edepsizlikdir
92.Kaderime küstüm malayani boþ söz olur
93.Ýmaným gevredi demek Müslümana þeytan gibi adam demek
94.Allah bana kulum demesin diye yemin etmek
95.Hadise çýkardý manasýna hadise yarattý demek uygun deðildir.
96.Kuraný kerim okurken bütün mim lerde durmak gerekir
97.Gökten bir ses geldi demek
98.Yahudi ve hýrýstýyanlarda cennete gidecek demek
Ehli sünnet itikadýnýn kýsaca özeti ve bazý sakýncalý ve küfre düþürücü halleri öðrenmeye çalýþtýk Unutmayalým Cennet ucuz deðil Cehennem luzumsuz deðil Allahü teala beterinden saklasýn.Bütün inananlar son nefeste imanýný kurtararak ölürüz inþallah

99.Mucize ve kerameti inkar etmek
100.Allahü tealayý mekanlý bilmek
101.Harama güzele bakmak sevaptýr demek
102.Cenneti istmem cehennemi isterin çünkü bütün fahiþeler oradadýr diyerek alay etmek Vs Vs.


MÜTEÞABÝH NASLAR
Sual:Yed,vech,istiva,nüzul gibi kelimeler için keyfiyetini nasýl olduðunu bilemeyiz ama,Allahý eli vardýr,yüzü vardýr,oturur inre çýkar demekte bir sakýnca varnýdýr?insan görüp iþitiyor,Allahda görüyor,insanýn eli olduðu gibiAllahýnda eli vardýr,ama onunkinin keyfiyetini bilemeyiz demekte mahzur varmýdýr?
Cevap:Bu müþebbihe fýrkasýnýn inancýdýr.Bu Allahý mahlukata(yaratýk)benzetmek olur.Yaratan yaratýklara asla benzemez.El yüz bir organý anlatýr.hadisi þerifde
Allahü teala hatýra gelen herþeyden uzaktýr.(Diyaul kulüp)Bir Ayette
Leyse kemislihi þeyün(onun benzeri hiç yoktur.o hiç bir þeye benzemez.Þura 11)
Eli var ayaðý var demek kalbi var demekonu yaratýklara benzetmek olur.Hatýrýmýza gelen herþeyden münezzehdir.
Tatarhaniye fetva kitabýnda milel ve nihal kitabýnda ve bütün Ehli sünnet kitaplarýnda mücessime ve müþebbihe fýrkalarýnýn,(Allah Arþ üzerinde oturur,iner yürür,eli vardýr gibi þeyler söylediklerinden dolayý kafir olduklarý yazýlýdýr.
Allahü tealanýn görmesi göz ile deðildir.iþitmesi kulak ile deðildir.Kuraný kerimde geçen yedullah kelimesindeki yed, hiç bir zaman organ olan el anlamýnda deðildir.vech,yüz anlamýnda deðildir.istivada oturma anlamýnda deðildir.istiva;sahip olmak,malik olmak,emri altýnda olmak demektir.Diðerleride böyledir.Selefi salihin denilen eski alimler(Allahýn eli vardýr ama bilmeyiz dememiþlerdir.)(Yedullahýn vediðer müteþabihlerin keyfiyetini Allah bilir demiþlerdir.Selefi denilen kimseler selefi salihin gibi söylemiyorlar.,(Keyfiyetini bilmeyiz ama Allahýn eli vardýr diyorlar.)
Selefi salihin böyle söylemþyor.(Yedullahýn keyfiyetini bilemeyiz)diyor.Aradaki farký anlamalý küfre düþürücü benzetmelerden uzak durmalýdýr.
Sual:Sevgililer gününü kutlamak ve hediye alýp vermekte sakýnca varmýdýr?
Cevap:Bu bir adettir.sakýncasý yoktur,yani evliler,karý koca birbirlerine hediye verebilirler.Ancak þimdi sevgili denince gayri meþru olan sevgiyi nikahsýz dost hayatý yaþamayý kast ediyorlar.Bu ise asla caiz olmazAdette olan þey caiz ama dine aykýrý ise kullanlýmaz.
Gönderen: 22.04.2008 - 10:55
Bu Mesaji Bildir   serhendli üyenin diger mesajlarini ara serhendli üyenin Profiline bak serhendli üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1655 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
sakir bayram (64), arabulan (55), ümit09 (53), hilalbaþa.. (44), ESÝLA (39), HiLaL90 (34), enes.gs (38), aksoy60 (40), Beste (46), gümüþta&#2.. (43), derdodertli (51), nurangurtekin (45), irfan temel (53), ismail_kutahya (37), Basel-Stadt (48), BLaCKHaPPY (47), haya (36), hesert (51), lütuf (39), köln72 (52), emretavsan (44), ahmet51 (47), ahmetpolat1983 (41), cansin18 (60), mizgin_islam (44), *HilaL* (39), ogretmen78 (45), mehmet70 (54), bluedream (42), Gül-i Ruhsar (37), Meral Cölkusu (44), Dünyali (52)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.14668 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.