generique colchicine fluvoxamine kaletra kaletra stromectol 3tc abilify aceon acepril acerpes achromycine aciphex acivir acnecolor acnefuge acticin actigall actisite active pack actonel actoplus met actos acular adalat cc adalat adapress adartrel adcirca addyi adipur advair diskus advair rotahaler aerius aerodiol aggrenox agofenac agoprim agopton agorex airol airomir akneroxid aknex aknin n aknoral albenza
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » SEMUD KAVMİ

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Rabbanice su an offline Rabbanice  
SEMUD KAVMİ
92 Mesaj -
Semud (kavmi) de uyarýlarý yalanladý. Dediler ki: "Bizden biri olan bir beþere mi uyacaðýz? Bu durumda gerçekten biz bir sapýklýk (delalet) ve çýlgýnlýk içinde kalmýþ oluruz." "Zikr (vahy) içimizden ona mý býrakýldý? Hayýr, o çok yalan söyleyen, kendini beðenmiþ bir þýmarýktýr." Onlar yarýn, kimin çok yalan söyleyen, kendini beðenmiþ bir þýmarýk olduðunu bilip-öðreneceklerdir. (Kamer Suresi, 23-26)

Kuran'da belirtildiðine göre Semud Kavmi de ayný Ad Kavmi gibi Allah'ýn uyarýlarýný gözardý etmiþ ve bunun sonucunda helak olmuþtur. Günümüzde arkeolojik ve tarihsel çalýþmalar sonunda Semud Kavmi'nin yaþadýðý yer, yaptýðý evler, yaþama biçimi gibi birçok bilinmeyen, gün ýþýðýna çýkartýlmýþtýr. Kuran'da bahsedilen Semud Kavmi, bugün, hakkýnda birçok arkeolojik bulguya sahip olunan bir tarihsel gerçektir.

Semud kavmiyle ilgili bu arkeolojik bulgulara bakmadan önce, elbette, Kuran'da anlatýlan kýssayý incelemekte ve bu kavmin peygamberlerine çýkardýklarý zorluklarý gözden geçirmekte yarar var. Zira Kuran her çaða hitap eden bir kitap olduðundan, Semud Kavmi'nin kendisine gelen tebliði inkar etmesi de her çað için ibret alýnmasý gereken bir olaydýr.


Hz. Salih'in Tebliði

Kuran'da Semud Kavmi'ni uyarýp korkutmasý için Hz. Salih'in gönderildiðinden bahsedilir. Hz. Salih, Semud halký içinde tanýnan bir kiþidir. Onun hak dini teblið etmesini ummayan kavim ise, kendilerini içinde bulunduklarý sapkýnlýktan uzaklaþmaya çaðýrmasý karþýsýnda þaþkýnlýða düþmüþtür. Ýlk tepki, yadýrgama ve kýnamadýr:
Semud (halkýna da) kardeþleri Salih'i (gönderdik). Dedi ki: "Ey kavmim, Allah'a ibadet edin, sizin O'ndan baþka ilahýnýz yoktur. O sizi yerden (topraktan) yarattý ve onda ömür geçirenler kýldý. Öyleyse O'ndan baðýþlanma dileyin, sonra O'na tevbe edin. Þüphesiz benim Rabbim, yakýn olandýr, (dualarýgöz kırpma kabul edendir." Dediler ki: "Ey Salih, bundan önce sen içimizde kendisinden (iyilikler ve yararlýlýklar) umulan biriydin. Atalarýmýzýn taptýðý þeylere tapmaktan sen bizi engelleyecek misin? Doðrusu biz, senin bizi davet ettiðin þeyden kuþku verici bir tereddüt içindeyiz." (Hud Suresi, 61-62)

Salih Peygamber'in çaðrýsýna halkýn az bir kýsmý uydu, çoðu ise anlattýklarýný kabul etmedi.Özellikle de kavmin önde gelenleri Hz. Salih'i inkar ettiler ve ona karþý düþmanca bir tavýr takýndýlar. Hz. Salih'e inananlarý güçsüz duruma düþürmeye, onlarý baský altýna almaya çalýþtýlar. Hz. Salih'in kendilerini Allah'a ibadet etmeye çaðýrmasýna öfke duyuyorlardý. Bu öfke sadece Semud halkýna özgü de deðildi aslýnda; Semud Kavmi, kendisinden önce yaþayan Nuh ve Ad Kavimleri'nin yaptýðý hatayý yapýyordu. Kuran'da bu üç toplumdan þöyle söz edilir:
Sizden öncekilerin, Nuh kavminin, Ad ve Semud ile onlardan sonra gelenlerin haberi size gelmedi mi? Ki onlarý, Allah'tan baþkasý bilmez. Elçileri onlara apaçýk delillerle gelmiþlerdi de, ellerini aðýzlarýna götürüp (öfkelerinden ýsýrdýlar) ve dediler ki: "Tartýþmasýz, biz sizin kendisiyle gönderildiðiniz þeyleri inkâr ettik ve bizi kendisine çaðýrdýðýnýz þeyden de gerçekten kuþku verici bir tereddüt içindeyiz." (Ýbrahim Suresi, 9)

Hz. Salih'in uyarýlarýna raðmen kavim, Allah hakkýnda kuþkulara kapýlmaya devam etti. Ancak yine de Hz. Salih'in peygamberliðine inanmýþ bir grup vardý, ki bunlar, daha sonra azap geldiðinde Hz. Salih ile beraber kurtarýlacaklardý. Önde gelenler ise, Hz. Salih'e iman etmiþ olan topluluða zorluk çýkarmaya çalýþtýlar:
Kavminin önde gelenlerinden büyüklük taslayanlar (müstekbirler), içlerinden iman edip de onlarca zayýf býrakýlanlara (müstaz'aflara) dediler ki: "Salih'in gerçekten Rabbi tarafýndan gönderildiðini biliyor musunuz?" Onlar: "Biz gerçekten onunla gönderilene inananlarýz." dediler. Büyüklük taslayanlar (müstekbirler de þöyle) dedi: "Biz de, gerçekten sizin inandýðýnýzý tanýmayanlarýz." (Araf Suresi, 75-76)

Semud Kavmi hala Allah ve Hz. Salih'in peygamberliði hakkýnda kuþkulara kapýlmaktaydý. Üstelik bir kýsým, Hz. Salih'i açýk olarak inkar ediyordu. Hatta, inkar edenlerden bir grup-hem de sözde Allah adýna-Hz. Salih'i öldürmek için planlar yapýyordu:
Dediler ki: "Senin ve seninle birlikte olanlar yüzünden uðursuzluða uðradýk." (Salih) Dedi ki: "Sizin uðursuzluðunuz (baþýnýza gelenler) Allah katýnda (yazýlýgöz kırpmadýr. Hayýr, siz denenmekte olan bir kavimsiniz." Þehirde dokuzlu bir çete vardý, yeryüzünde bozgun çýkarýyorlar ve dirlik-düzenlik býrakmýyorlardý. Kendi aralarýnda Allah adýna and içerek, dediler ki: "Gece mutlaka ona ve ailesine bir baskýn düzenleyelim, sonra velisine: Ailesinin yokoluþuna biz þahid olmadýk ve gerçekten bizler doðruyu söyleyenleriz, diyelim." Onlar hileli bir düzen kurdu. Biz de (onlarýn hilesine karþýgöz kırpma onlarýn farkýnda olmadýðý bir düzen kurduk. (Neml Suresi, 47-50)

Hz. Salih, Allah'ýn vahyi üzerine, kavminin Allah'ýn emirlerine uyup uymayacaklarýný belirlemek için son bir deneme olarak onlara diþi bir deve gösterdi. Kendisine itaat edip etmeyeceklerini denemek için kavmine, sahip olduklarý suyu bu diþi deve ile paylaþmalarýný ve ona zarar vermemelerini söyledi. Böylece kavim bir denemeden geçirildi. Kavminin Hz. Salih'e cevabý ise, bu deveyi öldürmek oldu. Þuara Suresi'nde, bu olaylarýn geliþimi þöyle anlatýlýr:
Semud (kavmi) de, gönderilen (elçi)leri yalanladý.
Hani onlara kardeþleri Salih: "Sakýnmaz mýsýnýz? demiþti. "Gerçek þu ki, ben size gönderilmiþ güvenilir bir elçiyim. Artýk Allah'tan korkup-sakýnýn ve bana itaat edin. Buna karþýlýk ben sizden bir ücret istemiyorum; Siz burada güvenlik içinde mi býrakýlacaksýnýz? Bahçelerin, pýnarlarýn içinde, ekinler ve yumuþak tomurcuklu gözalýcý hurmalýklar arasýnda? Daðlardan ustalýkla zevkli evler yontuyorsunuz. Artýk Allah'tan sakýnýn ve bana itaat edin. Ve ölçüsüzce davrananlarýn emrine itaat etmeyin. Ki onlar, yeryüzünde bozgunculuk çýkarýyor ve dirlik-düzenlik kurmuyorlar (ýslah etmiyorlar)." Dediler ki: "Sen ancak büyülenmiþlerdensin. Sen yalnýzca bizim benzerimiz olan bir beþerden baþkasý deðilsin; eðer doðru sözlü isen, bu durumda bir ayet (mucize) getir-görelim." Dedi ki: "Ýþte, bu bir diþi devedir; su içme hakký (bir gün) onun, belli bir günün su içme hakký da sizindir. Ona bir kötülükle dokunmayýn, sonra büyük bir günün azabý sizi yakalar." Sonunda onu (yine de) kestiler, ancak piþman oldular. (Þuara Suresi, 141-157)

Hz. Salih ile kavmi arasýndaki mücadele Kamer Suresi'nde ise þöyle bildirilir:
Semud (kavmi) de uyarýlarý yalanladý. Dediler ki: "Bizden biri olan bir beþere mi uyacaðýz? Bu durumda gerçekten biz bir sapýklýk (delalet) ve çýlgýnlýk içinde kalmýþ oluruz. Zikr (vahy) içimizden ona mý býrakýldý? Hayýr, o çok yalan söyleyen, kendini beðenmiþ bir þýmarýktýr." Onlar yarýn, kimin çok yalan söyleyen, kendini beðenmiþ bir þýmarýk olduðunu bilip-öðreneceklerdir. Gerçek þu ki Biz, bir fitne (imtihan ve deneme konusu) olarak o diþi deveyi kendilerine göndereniz. Þu halde sen onlarý gözleyip-bekle ve sabret. Ve onlara, suyun aralarýnda kesin olarak pay edildiðini haber ver. Su alýþ sýrasý (kiminse, o) hazýr bulunsun. Derken arkadaþlarýný çaðýrdýlar, o da býçaðýný kapýp 'hayvaný ayaðýndan biçip yere devirdi. (Kamer Suresi, 23-29)

Deveyi öldürdükten sonra kendilerine azabýn çabucak gelmemesi, kavmin azgýnlýðýný daha da arttýrdý. Hz. Salih'i rahatsýz etmeye, onu eleþtirmeye ve yalancýlýkla suçlamaya baþladýlar:
Böylelikle diþi deveyi öldürdüler ve Rablerinin emrine karþý çýkýp (Salih'e de þöyle) dediler: "Ey Salih, eðer gerçekten gönderilenlerden (bir peygamber) isen, vadettiðin þeyi getir, bakalým." (Araf Suresi, 77)

Allah, inkar edenlerin kurduklarý hileli düzenleri boþa çýkarttý ve Hz. Salih'i kötülük yapmak isteyenlerin ellerinden kurtardý. Bu olaydan sonra artýk kavme her türlü tebliði yaptýðýný ve hiç kimsenin öðüt almadýðýný gören Hz. Salih, kavmine kendilerinin üç gün içinde helak olacaklarýný bildirdi:
...(Salih) Dedi ki: 'Yurdunuzda üç gün daha yararlanýn. Bu, yalanlanmayacak bir vaattir'." (Hud Suresi, 65)

Nitekim üç gün sonra Hz. Salih'in uyarýsý gerçekleþti ve Semud Kavmi helak edildi:
O zulmedenleri dayanýlmaz bir ses sarýverdi de kendi yurtlarýnda dizüstü çökmüþ olarak sabahladýlar. Sanki orada hiç refah içinde yaþamamýþlar gibi. Haberiniz olsun; Semud (halkýgöz kırpma gerçekten Rablerine (karþýgöz kırpma inkâr etmiþlerdi. Haberiniz olsun; Semud (halkýna Allah'ýn rahmetinden) uzaklýk (verildi.) (Hud Suresi, 67-68)
Semud Kavmi Hakkýndaki Arkeolojik Bulgular

Günümüzde Semud Kavmi, Kuran'da bahsi geçen kavimler içinde hakkýnda en fazla bilgiye sahip olunanlardan bir tanesidir. Tarih kaynaklarý da, Semud isimli bir kavmin yaþadýðýna deliller sunmaktadýr.

Kuran'da bahsi geçen Hicr halký ve Semud Kavmi'nin aslýnda ayný kavim olduklarý tahmin edilmektedir; zira Semud Kavmi'nin bir baþka ismi de Ashab-ý Hicr'dir. Bu durumda "Semud" kelimesi bir halkýn ismi, Hicr þehri ise bu halkýn kurduðu þehirlerden biri olabilir. Nitekim Yunan coðrafyacý Pliny'nin tarifleri de bu yöndedir. Pliny, Semud Kavmi'nin oturmakta olduðu yerlerin Domatha ve Hegra olduðunu yazmýþtýr ki, buralar günümüzdeki Hicr kentidir.1

Semud Kavmi'nden bahseden bilinen en eski kaynak, Babil Kralý II. Sargon'un bu kavme karþý kazandýðý zaferleri anlatan Babil devlet kayýtlarýdýr. (MÖ 8. yüzyýl) Sargon, Kuzey Arabistan'da yaptýðý bir savaþ sonunda onlarý yenmiþtir. Yunanlýlar da bu kavimden bahsetmekte ve Aristo, Batlamyus ve Pliny'nin yazýlarýnda isimleri "Thamudaei", yani "Semudlar" olarak anýlmaktadýr.Peygamberimizden önce, yaklaþýk MS 400-600 yýllarý arasýnda ise izleri tamamen silinmiþtir.

Kuran'da Ad ve Semud Kavimleri'nin isimleri daima birlikte anýlýr. Dahasý Allah ayetlerde, Semud Kavmi'ne Ad Kavmi'nin helakýndan ders almalarýný öðütlemektedir. Bu ise, Semud Kavmi'nin Ad Kavmi hakkýnda detaylý bir bilgi sahibi olduðunu gösterir:

Semud (toplumuna da) kardeþleri Salih'i (gönderdik. Salihsevinçli "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin O'ndan baþka ilahýnýz yoktur... (Allah'ýn) Ad (kavminden) sonra sizi halifeler kýldýðýný ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleþtirdiðini hatýrlayýn. Ki onun düzlüklerinde köþkler kuruyor, daðlardan evler yontuyordunuz. Þu halde Allah'ýn nimetlerini hatýrlayýn, yeryüzünde bozguncular olarak karýþýklýk çýkarmayýn. (Araf Suresi, 73-74)

Ayetlerden anlaþýldýðýna göre Ad Kavmi ve Semud Kavmi arasýnda bir iliþki vardýr, hatta belki de Ad Kavmi, Semud Kavmi'nin tarihinin ve kültürünün bir parçasýdýr. Hz. Salih, Semud Kavmi'ne Ad Kavmi'nin örneðini hatýrlamalarýný ve bundan ders almalarýný emretmektedir.

Ad Kavmi'ne de kendilerinden önce yaþamýþ olan Nuh Kavmi'nin örnekleri gösterilmiþtir. Ad Kavmi'nin Semud Kavmi için tarihsel bir önemi olmasý gibi, Nuh Kavmi'nin de Ad Kavmi için tarihsel bir önemi vardýr. Bu kavimler birbirlerinden haberdardýrlar ve belki de ayný soydan gelmektedirler.

Oysa Ad Kavmi ve Semud Kavimleri'nin yaþadýklarý yerler, birbirlerinden coðrafi olarak uzak bir konumdadýrlar. Bu iki kavim arasýnda görünüþte herhangi bir baðlantý yoktur; öyleyse ayette Semud Kavmi'ne hangi sebepten dolayý Ad Kavmi'ni hatýrlamalarý söylenmektedir?

Cevap, biraz araþtýrýldýðýnda ortaya çýkar. Ad ve Semud Kavimleri arasýndaki coðrafi uzaklýk aldatýcýdýr. Semud Kavmi Ad Kavmi'ni bilmekteydi, çünkü bu iki kavim, büyük bir olasýlýkla ayný kökenden geliyorlardý. Ana Britannica Ansiklopedisi "Semudlar" baþlýðý altýnda bu kavimden þöyle bahseder:
Eski Arabistan'da önem taþýdýðý anlaþýlan kabile ya da kabileler topluluðu. Güney Arabistan kökenli olduklarý, ancak içlerinden büyük bir grubun çok eskiden kuzeye göç ederek Aslab Daðý yamaçlarýna yerleþtiði sanýlmaktadýr. Hicaz ve Þam arasýnda yaþayan Semudlar, Ashab-ý Hicr olarak bilinir. Son arkeolojik araþtýrmalarda, Arabistan'ýn orta kesimlerinde Semudlar'a ait çok sayýda kaya resim ve yazý ortaya çýkartýlmýþtýr.

(Allah'ýn) Ad (kavminden) sonra sizi halifeler kýldýðýný ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleþtirdiðini hatýrlayýn. Ki onun düzlüklerinde köþkler kuruyor, daðlardan evler yontuyordunuz. Þu halde Allah'ýn nimetlerini hatýrlayýn, yeryüzünde bozguncular olarak karýþýklýk çýkarmayýn.
(Araf Suresi, 74)

Semud medeniyetinin kullandýðý bir çeþit alfabenin (buna "Semudik alfabe" ismi verilir) çok benzeri bir alfabeye hem Hicaz'da hem Güney Arabistan'da rastlanmýþtýr. Bu alfabe, ilk defa Orta Yemen'deki bugünkü Semud kasabasý yakýnlarýnda bulunmuþtur. Bu bölgenin kuzeyinde Rub al-Khali, güneyinde Hadramut ve batýsýnda da Sabwah kenti vardýr.

Daha önce Ad Kavmi'nin, Güney Arabistan'da yaþayan bir kavim olduðunu görmüþtük. Ad Kavmi'nin yaþadýðý bölgede, özellikle Ad'ýn torunlarý olan Hadramiler'in yaþadýklarý bölgenin ve baþkentlerinin yakýnlarýnda Semud Kavmi'ne ait bulgularýn elde edilmesi ise son derece önemlidir. Bu durum, Kuran'da iþaret edilen Ad-Semud Kavimleri'nin baðlantýsýný da açýklar. Bu baðlantý, Hz. Salih'in, Semudlarýn Ad Kavmi'nin yerine geldiklerini belirten sözünde þöyle açýklanmaktadýr:

Semud (toplumuna da) kardeþleri Salih'i (gönderdik. Salihsevinçli "Ey kavmim, Allah'a kulluk edin, sizin O'ndan baþka ilahýnýz yoktur... (Allah'ýn) Ad (kavminden) sonra sizi halifeler kýldýðýný ve sizi yeryüzünde (güç ve servetle) yerleþtirdiðini hatýrlayýn." (Araf Suresi, 73-74)

Kýsacasý Semud Kavmi, Allah'ýn elçilerine uymamanýn karþýlýðýný helak olarak ödemiþtir. Yapmakta olduklarý yapýlar, sanat eserleri kendilerini azaptan koruyamamýþtýr. Semud Kavmi, daha önceki ve sonraki birçok inkarcý kavim gibi þiddetli bir azapla helak edilmiþtir.
Gönderen: 20.02.2007 - 15:47
Bu Mesaji Bildir   Rabbanice üyenin diger mesajlarini ara Rabbanice üyenin Profiline bak Rabbanice üyeye özel mesaj gönder Rabbanice üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 640 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
ay_sakini (49), iyibirinsan (65), emin27 (43), mirsat (46), alican_1982 (42), ~Leyla~ (40), merve (24), ebrar. (40), hakan78 (46), 26kRal26 (52), seyitcengiz (45), black_pearl (36), macup54 (48), rana_80 (44), emreali (43), bekirsahin (47), mustafatv38 (38), By.Kanka® (49), lee (46), alaz (39), piri_reis (40), bkaya75 (49), ruh (49), yasmin61 (44), veznematik (65), arkadas55 (49), Nuray (42), MaRaLiM (60), garip_mucahit (37), kemal celebi (56), zihni (59), yolcu79 (43), AlwaysHAK (44), iyibiri (65), ..::ABRE::.. (44), Yusuf-Islamx61 (52), Hayri_58 (37), lamek67 (52), osman0101 (42), 20fevzi (42), CeMoKa (41), sýla1979 (45), Kati210 (47), yakamoz362 (39), enes76 (48), Ufki (70), ismail03 (48), yellowstone (51)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.56437 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.