generique rhinocortchloroquine ivermektin generique stromectol generique luvox cordarone coreg coridil corpamil corprilin corpriretic corticotherapique cosaar plus cotrim coumadin cozaar crestor crixivan cyclogyl cycrin cyklokapron cymbalta cytotec cytoxan dalacin c dalacin t dalacin v danatrol danocrine daonil deflamat deltasone demadex demolaxin dentomycine depakine chrono depakine depakote depo provera dermestril dermovate deroxat desogen desoren desyrel detrol la
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » İnsanlarin en buyuk dusmani

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Rabbanice su an offline Rabbanice  
İnsanlarin en buyuk dusmani
92 Mesaj -
Ýnsanlarýn En Büyük Düþmaný

Her kim olursanýz olun sizin sonsuz bir azap çekmenizi isteyen, bütün varlýðýný buna adamýþ son derece tehlikeli bir düþmanýnýz var. Ýsmi, Þeytan. Bir baþka deyiþle, Allah tarafýndan lanetlenmiþ ve O'nun huzurundan kovulmuþ olan Ýblis ve onun takipçileri.

O en büyük düþmanýnýz. Bir efsane ya da bir masal deðil, gerçeðin ta kendisi. Ýnsanlýk tarihinin her aþamasýnda var oldu. Yaþamýþ ve ölmüþ milyarlarca insaný ateþin içine çekti ve halen çekiyor. Hiçbir zaman ayýrým yapmaz. Genç, yaþlý, kadýn, erkek, devlet baþkaný veya dilenci farketmez. Her insan bu düþmanýn hedefidir.

Bu yazýyý okurken de sizi gözlüyor ve planlar yapýyor. Tek arzusu var; kendisiyle beraber olabildiði kadar çok insaný -siz de dahil- cehenneme sürüklemek.

Zafer kazanmasý için insanlarýn kendisine tapýnmasý veya çok uç sapkýnlýklar yapmalarý gerekmiyor. Ýnsanlardan mutlaka Allah'ý inkar etmelerini de istemiyor. Zaten Allah'ý kendisi inkar etmiyor ki, insanlardan özellikle bunu istesin. Onun tek isteði düþmanlarýný Allah'ýn dininden ve Kuran'dan uzak tutmak, halis olarak Allah'a ibadet etmelerini engellemek, bunun sonucunda sonsuz azap çekmelerini saðlamak. Hatta kimi zaman dindarlýk maskesi altýnda, Allah'ýn adýný kullanarak insanlarý gerçek dinden uzaklaþtýrýp, saptýrýyor. Bu da insanlarý kendisiyle beraber cehennem çukurunun içine çekmek için yeterli. Hangi vesileyle olursa olsun, onu takip edenlerin sonu hiç deðiþmiyor:

Ona yazýlmýþtýr: "Kim onu veli edinirse, þüphesiz o (þeytan) onu þaþýrtýp-saptýrýr ve onu çýlgýn ateþin azabýna yöneltir." (Hac Suresi, 4)

ÝBLÝS'ÝN ALLAH'A ÝSYANI

Kuran'a göre þeytan, ilk insan olan Hz. Adem'den bu yana insan neslini Allah yolundan saptýrmak için çaba harcayan ve kýyamete kadar da harcayacak olan varlýklarýn genel adýdýr. Tüm þeytanlarýn atasý ve en büyüðü ise, Hz. Adem'in yaratýlmasýyla birlikte Allah'a isyan eden Ýblis'tir.

Kuran'dan öðrendiðimize göre Allah Hz. Adem'i yaratmýþ ve meleklerden ona secde etmelerini istemiþti. Melekler Allah'ýn emrini yerine getirirken, cinlerden olan Ýblis Hz. Adem'e secde etmedi. Kendisinin insandan daha üstün bir yaratýk olduðunu öne sürdü. Bu itaatsizliði ve küstahlýðý yüzünden Allah'ýn huzurundan kovuldu.*

Allah'ýn huzurundan ayrýlmadan önce, bu duruma düþmesine neden olan insanlarý kendisi gibi saptýrmak için Allah'tan süre istedi. Allah da ona kýyamet gününe kadar süre tanýdý. Böylece Ýblis'in insana karþý verdiði mücadele baþladý. Allah Ýblis'i ve ona uyanlarý cehenneme dolduracaðýna hükmetti. Allah, Kuran'da bu olayý þöyle haber vermiþtir:

Andolsun, biz sizi yarattýk, sonra size suret (biçim-þekil) verdik, sonra meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Onlar da Ýblis'in dýþýnda secde ettiler; o, secde edenlerden olmadý.

(Allah) Dedi: "Sana emrettiðimde, seni secde etmekten alýkoyan neydi?" (Ýblis) Dedi ki: "Ben ondan hayýrlýyým; beni ateþten yarattýn, onu ise çamurdan yarattýn."

(Allahsevinçli "Öyleyse oradan in, orada büyüklenmen senin (hakkýn) olmaz. Hemen çýk. Gerçekten sen, küçük düþenlerdensin."

O da: "aglaÝnsanlarýn) dirilecekleri güne kadar beni gözle(yip ertele.)" dedi.

(Allahsevinçli "Sen gözlenip-ertelenenlerdensin" dedi.

Dedi ki: "Madem öyle, beni azdýrdýðýndan dolayý onlarý (insanlarý saptýrmak) için mutlaka senin dosdoðru yolunda (pusu kurup) oturacaðým."

"Sonra muhakkak önlerinden, arkalarýndan, saðlarýndan ve sollarýndan sokulacaðým. Onlarýn çoðunu þükredici bulmayacaksýn."

(Allah) Dedi: "Kýnanýp alçaltýlmýþ ve kovulmuþ olarak oradan çýk. Andolsun, onlardan kim seni izlerse, cehennemi sizlerle dolduracaðým." (Araf Suresi, 11-18)

Ýblis böylece Allah'ýn huzurundan kovulduktan sonra, kýyamete kadar sürecek olan mücadelesine baþladý. Ýnsanlarý aldatarak saptýrmak için onlara sokuldu. Ýlk büyük tuzaðý, cennette yaþamakta olan Hz. Adem'i ve eþini kandýrarak onlarý Allah'ýn emrine isyana sürüklemesiydi. Ýnsanlýk tarihinin baþlangýcýndaki bu olay Kuran'da þöyle anlatýlýr:

Ve ey Adem, sen ve eþin cennete yerleþ. Ýkiniz dilediðiniz yerden yiyin; ama þu aðaca yaklaþmayýn. Yoksa zalimlerden olursunuz.

Þeytan, kendilerinden "örtülüp gizlenen çirkin yerlerini" açýða çýkarmak için onlara vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbinizin size bu aðacý yasaklamasý, yalnýzca, sizin iki melek olmamanýz veya ebedi yaþayanlardan kýlýnmamanýz içindir."

Ve: "Gerçekten ben size öðüt verenlerdenim" diye yemin de etti.

Böylece onlarý aldatarak düþürdü. Aðacý tattýklarý anda ise, ayýp yerleri kendilerine beliriverdi ve üzerlerini cennet yapraklarýndan örtmeye baþladýlar. (O zaman) Rableri kendilerine seslendi: "Ben sizi bu aðaçtan menetmemiþ miydim? Ve þeytanýn sizin gerçekten apaçýk bir düþmanýnýz olduðunu söylememiþ miydim?"

Dediler ki: "Rabbimiz, biz nefislerimize zulmettik, eðer bizi baðýþlamazsan ve esirgemezsen, gerçekten hüsrana uðrayanlardan olacaðýz."

(Allah) Dedi ki: "Kiminiz kiminize düþman olarak inin. Yeryüzünde belli bir vakte kadar sizin için bir yerleþim ve meta (geçim) vardýr."

Dedi ki: "Orda yaþayacak, orda ölecek ve ordan çýkarýlacaksýnýz." (Araf Suresi, 19-25)

Ýþte insanlýðýn dünyadaki yaþamýnýn baþlangýcý, Hz. Adem'in üstteki ayetlerde anlatýlan hatasýydý. Ancak Hz. Adem Allah'a tevbe etti ve Allah onu baðýþladý. Ancak Ýblis'in insanlarýn aleyhine yürüttüðü mücadelesi son bulmadý. Kuran'ýn Maide Suresi'nde bildirildiði gibi, Hz. Adem'in iki oðlundan birini ayarttý ve onu kardeþini öldürmeye sürükledi. (Maide Suresi, 27)

O tarihten sonra da Ýblis insan neslinden pek çok kiþiyi kandýrdý ve kendi safýna çekti. Öte yandan diðer cinlerden de pek çok yandaþý oldu. Ýblis'in yolunu izleyen bu cinler, ayný onun gibi insanlarý saptýrmak için onlara sokulmaya, onlarýn "kalplerine gizlice vesvese vermeye" (Nas Suresi, 4) baþladýlar. Ýblis'in yandaþý olan bu cinler ve insanlar da onun sahip olduðu "þeytan" sýfatýný kazandýlar. (Þeytan, "uzak olmak" kökünden gelen bir kelimedir ve Allah'ýn rahmetinden kovulup uzaklaþtýrýlmýþ her azgýn ve isyankar kulun sýfatýdýr.)

Dolayýsýyla insanoðlunun karþý karþýya olduðu en büyük tehlike olan þeytan, liderliðini Ýblis'in yaptýðý bir grup cin ve insandýr. Bu cin ve insanlar, Ýblis'in yolunu izlerler, kendileri saptýklarý gibi diðer insanlarý da saptýrmaya çalýþýrlar. "Cinni" (cinlerden olan) þeytanlar, insanlar tarafýndan görülmedikleri için onlara fark edilmeden yanaþýr, zihinlerine saptýrýcý düþünceler sokarlar. "Ýnsi" (insanlardan olan) þeytanlar ise diðer insanlara açýkça sokulur, onlarý Allah'ýn yolundan alýkoymak için telkinde bulunurlar. Bu, insanýn yakýn dostu gibi görünen bir insan olabileceði gibi, bir zorba ya da bir "fikir adamý" da olabilir. Kuran'da, bu tehlikeye karþý müminlere þu dua öðretilmektedir:

De ki: Ýnsanlarýn Rabbine sýðýnýrým.

Ýnsanlarýn malikine,

Ýnsanlarýn (gerçek) ilahýna;

"Sinsice, kalplere vesvese ve þüphe düþürüp duran" vesvesecinin þerrinden.

Ki o, insanlarýn göðüslerine vesvese verir (içlerine kuþku, kuruntu fýsýldar);

Gerek cinlerden, gerekse insanlardan. (Nas Suresi, 1-6)

Þeytan insana bu denli sinsice yaklaþabilen bir düþman olduðuna göre, ondan sakýnmak için azami dikkat göstermek gerekir. Bunun en baþta gelen þartý, þeytaný tanýmaktýr. Þeytaný tanýmak için ona baktýðýmýzda ise, oldukça garip, oldukça esrarengiz bir mantýða sahip olduðunu görürüz. Önce Ýblis tarafýndan kullanýlan ve sonra da onun tüm takipçileri tarafýndan devralýnan bu mantýðýn temelinde, kibir ve büyüklenme yatmaktadýr.

ÞEYTAN'IN ESRARENGÝZ MANTIÐI

Kuran'daki þeytan kýssasýnda, Ýblis'in Allah'a isyanýnýn sebebi þöyle bildirilir:

(Allah) Dedi: "Sana emrettiðimde, seni secde etmekten alýkoyan neydi?" (Ýblis) Dedi ki: "Ben ondan hayýrlýyým; beni ateþten yarattýn, onu ise çamurdan yarattýn." (Araf Suresi, 12)

Ýblis kendisinin daha üstün bir varlýk olduðunu öne sürerek, insana secde etmeyi reddeder. Ancak isyanýný dayandýrdýðý temel oldukça zahiri ve çürüktür. Kendisinin ateþten, insanýn çamurdan yaratýldýðýný belirtir ve ateþin çamura göre daha üstün bir madde olduðunu öne sürer. Yani kibirlenmesinin bütün nedeni, iki madde arasýndaki fiziksel yapý farkýdýr. Ancak yapýlarý ister çamur ister ateþ olsun, Ýblis de insan da Allah tarafýndan yaratýlmýþ varlýklardýr. Yaratýlmýþ bir varlýðýn, kendisini yaratanýn emrine, yaratýldýðý maddeyi öne sürerek isyan etmesi, hem büyük bir akýlsýzlýk, hem de büyük bir nankörlüktür. Ancak Ýblis'in insana karþý duyduðu kýskançlýk ve içindeki büyüklük hissi bunu kavramasýný engeller, fiziksel bir farklýlýða takýlýr ve kendisini yaratanýn emrine isyan eder. Ýblis'in þuurunun, kendisini üstün ve farklý gördüðü için kapandýðý diðer ifadelerinden de anlaþýlýr:

Dedi ki: "Ben, kuru bir çamurdan, þekillenmiþ bir balçýktan yarattýðýn beþere secde etmek için var deðilim." (Hicr Suresi, 33)

Ýblis kendisinin Allah tarafýndan yaratýldýðýný inkar etmez. Ýsyanýnýn nedeni bu deðildir. Aksine kendisini yaratanýn Allah olduðunu bizzat söyler. Ancak "ben ondan daha hayýrlýyým, beni ateþten yarattýn, onu ise çamurdan yarattýn" diyerek, küstahlýk eder. Bu akýlalmaz isyanýn hiçbir mantýðý yoktur.

Ýblis'in mantýk bozukluðunu gösteren bir diðer ifadesi ise þöyledir:

Hani, meleklere: "Adem'e secde edin" demiþtik. Ýblis'in dýþýnda (hepsi) secde etmiþlerdi. Demiþti ki: "Bir çamur olarak yarattýðýn kimseye ben secde eder miyim?" (Ýsra Suresi, 61)

Buradaki son ifade, Ýblis'in ne kadar büyük bir gaflet ve yanýlgý içinde olduðunu çok açýk gösterir. Baþka bir kimsenin yüceltilmesi, kendisinin ise geri planda kalmasý, hatta o kimseye secde etmesinin istenmesi onu korkunç bir kýskançlýða sürekler. Bu ruh hali içinde, Allah'a karþý saygýsýz ve küstah bir tavýr takýnýr:

(Allah) Dedi ki: "Ey Ýblis, iki elimle yarattýðýma seni secde etmekten alýkoyan neydi? Büyüklendin mi, yoksa yüksekte olanlardan mý oldun?"

Dedi ki: "Ben ondan daha hayýrlýyým; sen beni ateþten yarattýn, onu ise çamurdan yarattýn." (Sad Suresi, 75-76)

Ýblis'in Hz. Adem'e secde etmeyi reddetmesindeki þeytani zihniyet, Allah'ýn elçisini kabul etmeyen, ona itaat etmeyi reddeden kiþilerde -bir baþka deyiþle insi þeytanlarda da- görülür. Bu kiþiler görünüþte kendileri gibi olan bir insaný, Allah'ýn elçisi olarak kabul etmeyi reddederler. Allah'ýn elçisi olarak kabul edecekleri kimsede çok büyük bir üstünlük görmek istediklerini söylerler. Ancak bu üstünlük siyasi veya maddi bir güce dayanmalýdýr. Hz. Muhammed dönemindeki inkarcýlarýn ifadeleri buna bir örnektir:

Ve dediler ki: "Bu Kuran, iki þehirden birinin büyük bir adamýna indirilmeli deðil miydi?" (Zuhruf Suresi, 31)

Ya da inkarcýlar elçiye iman etmek için, doða üstü bir güç veya baþka boyuttan bir delil görmek isterler. Kuran'ýn birçok ayetinde bu kiþilerin isteklerine örnekler verilmiþtir:

Dediler ki: "Bize yerden pýnarlar fýþkýrtmadýkça sana kesinlikle inanmayýz. Ya da sana ait hurmalýklardan ve üzümlerden bir bahçe olup aralarýndan þarýl þarýl akan ýrmaklar fýþkýrtmalýsýn.Veya öne sürdüðün gibi, gökyüzünü üstümüze parça parça düþürmeli ya da Allah'ý ve melekleri karþýmýza (þahit olarak) getirmelisin. Yahut altýndan bir evin olmalý veya gökyüzüne yükselmelisin. Üzerimize bizim okuyabileceðimiz bir kitap indirinceye kadar senin yükseliþine de inanmayýz."

De ki: "Rabbimi yüceltirim; ben, elçi olan bir beþerden baþkasý mýyým?" (Ýsra Suresi, 90-93)

Elçilere muhalefet eden, onlara karþý savaþan insanlarýn kabullenemedikleri noktalardan biri iþte budur. Ýnkarcýlar kendileri gibi normal bir insana elçilik verilmesini ve bu insana itaat etmeyi gururlarýna yediremezler. Bu haset ve kibir dolu isyan, Ýblis'in Hz. Adem'e secde etmeyi reddetmesiyle ayný temel üzerine kurulmuþtur. Ayetin devamýnda insanlarýn çoðunun sýrf bu yüzden hidayete eremediklerinden bahsedilir:

Kendilerine hidayet geldiði zaman, insanlarý inanmaktan alýkoyan þey, onlarýn: "Allah, elçi olarak bir beþeri mi gönderdi?" demelerinden baþkasý deðildir. (Ýsra Suresi, 94)

Ýblis'in isyanýna bir esrarengizlik hakimdir. Ýblis ilim sahibi bir varlýktýr, Allah'ýn varlýðýna bizzat þahittir. Hatta Allah ile konuþur. Etrafýnda melekler vardýr, insanýn yaratýlýþýndan haberdardýr. Allah'ýn izzetini, gücünü ve sonsuz cehennem azabýný da bilmektedir.

Ýþte Ýblis'in ve onu izleyen tüm þeytanlarýn esrarengiz mantýðý burada gizlidir: Allah'ýn varlýðýný ve birliðini bildiði halde onun hükmüne karþý gelebilmek ve kafirlerden olmak... Bu son derece mucizevi bir olaydýr. Çünkü bu bilgilere ve ilme sahip olan Ýblis'in, çok üstün bir imana sahip olmasý gerekir. Þuur seviyesi de ayný oranda yüksek olmalý, Allah'a son derece itaatli ve saygýlý olmalýdýr. Oysa Ýblis en þuursuz kiþinin bile cesaret edemeyeceði bir iþe kalkýþmýþtýr.

Ýblis'in yapýsýndaki esrarengizlik bununla da kalmaz. Ýnsanlara inkarý telkin etmek gibi korkunç bir günah iþlediði halde aslýnda Allah'tan korktuðunu söyler. Bu da oldukça hastalýklý bir mantýða iþarettir:

Þeytanýn durumu gibi; çünkü insana "inkar et" dedi, inkar edince de: "Gerçek þu ki ben senden uzaðým, doðrusu ben alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarým" dedi. (Haþr Suresi, 16)

Bir baþka ayette þeytanýn kafirleri müminler aleyhine kýþkýrttýktan sonra, onlarý yüzüstü býraktýðý ve Allah'tan korktuðunu itiraf ettiði bildirilir:

O zaman þeytan onlara amellerini çekici göstermiþ ve onlara: "Bugün sizi insanlardan bozguna uðratacak kimse yoktur ve ben de sizin yardýmcýnýzým" demiþti. Ne zaman ki, iki topluluk birbirini görür oldu (karþýlaþtýgöz kırpma o, iki topuðu üstünde geri döndü ve: "Þüphesiz ben sizden uzaðým. Çünkü ben sizin görmediðinizi görüyorum, ben Allah'tan da korkuyorum" dedi. Allah (ceza ile) sonuçlandýrmasý pek þiddetli olandýr. (Enfal Suresi, 48)

Ýblis'in bir yandanAllah'ýn varlýðýný, O'nun sonsuz gücünü ve ilmini kabul edip, bir yandan da O'na bile bile isyan etmesi son derece çeliþkili bir durumdur.

Ayný þekilde, Allah'ýn Kuran'da bildirdiði emirleriyargýlamaya, reddetmeye, Allah'ýn hüküm verdiði bir konu hakkýnda kendi kafasýna göre muhakemeler yapýp, ilahi hükmü geçersiz göstermeye çalýþan herkesin durumu, Ýblisin hali gibidir. Bu kimseler de Allah'ýn varlýðýný týpký Ýblis gibi bilirler, ancak kendilerini bilmez tavýrlarýyla onun konumuna düþerler.

Ýblis itaatsizliði yüzünden küçük düþürülür, aþaðýlanýr ve Allah katýndaki konumundan horlanarak kovulur. Gururu ve kibiri yüzünden isyan eden Ýblis, bu karakterine en aðýr gelecek muameleyle, aþaðýlanmayla kovulur. Allah'ýn huzurundan ayrýlmadan önce Allah'tan süre ve izin ister. Ancak bu süreyi Allah'tan baðýþlanma dilemek, O'na tekrar yönelmek ve piþmanlýðýný dile getirmek için istemez. Amacý insaný da ayný aþaðýlýk konuma düþürebilmektir.

Ýþte þeytanýn insana karþý düþmanlýðý ve mücadelesi böyle baþlamýþtýr. Ancak þeytanýn da bütün özellikleriyle Allah tarafýndan yaratýlmýþ ve tamamen O'nun kontrolünde bir güç olduðu unutulmamalýdýr. Yani þeytanýn Allah'a karþý hiçbir müstakil gücü yoktur. Ancak cahiliye toplumunda yaygýn olan sapkýn inanca göre, þeytanla Allah arasýnda bir mücadele mevcuttur. Yine bu insanlara göre þeytan, insanlarý saptýrmayý baþardýðý zaman Allah'a karþýzafer kazanmaktadýr. (Allah'ý tenzih ederiz)

Oysa þeytan bütün faaliyetlerini Allah'ýn izni ve dilemesiyle gerçekleþtirebilmektedir. Ancak bu sayede insanlarýn büyük bir kýsmý üzerinde etkili olabilir. Allah'ýn izni dýþýnda birþey yapamaz. Kuran'da þeytanýn istediði süre ve Allah'ýn verdiði izin þöyle bildirilmiþtir.

(Þeytan) Dedi ki: "Rabbim, öyleyse onlarýn dirileceði güne kadar bana süre taný."

(Allah) Dedi ki: "Öyleyse, sen (kendisine) süre tanýnanlardansýn." (Hicr Suresi, 36-37)

Bir baþka ayette þeytanýn aldýðý izin þöyle belirtilmiþtir:

(Þeytan) Demiþti ki: "Þu bana karþý yücelttiðine bir bak; andolsun, eðer bana kýyamet gününe kadar süre tanýrsan, onun soyunu -pek az dýþýnda- kuþkusuz kendime baðlý kýlacaðým.

(Allah) Demiþti ki: "Git, onlardan kim sana uyarsa, þüphesiz sizin cezanýz cehennemdir; eksiksiz bir ceza." (Ýsra Suresi, 62-63)

Ayetlerden de anlaþýldýðý gibi þeytan Allah'ýn irade ve takdiri içinde faaliyet gösterir. Faaliyetleri insana zarar vermek içindir. Zaten þeytan Allah'ýn alemlerin Rabbi olduðunun bilincindedir. Hatta Ýblis, insanlarý azdýracaðýný belirtirken, Allah'ýn büyüklüðü adýna yemin eder:

Dedi ki: "Senin izzetin adýna andolsun, ben, onlarýn tümünü mutlaka azdýrýp-kýþkýrtacaðým." (Sad Suresi, 82)

Þeytanýn insanlarý saptýrmak için kullanacaðý taktikler bile yine Allah tarafýndan belirlenmiþtir. Allah þeytaný huzurundan kovmadan önce bunlarý ona bildirir:

Onlardan güç yetirdiklerini sesinle sarsýntýya uðrat, atlýlarýn ve yayalarýnla onlarýn üstüne yaygarayý kopar, mallarda ve çocuklarda onlara ortak ol ve onlara çeþitli vaadlerde bulun. Þeytan, onlara aldatmadan baþka bir þey vaadetmez. (Ýsra Suresi, 64)

Þeytanýn, Allah'ýn izni dahilinde kullandýðý taktikleri önümüzdeki sayfalarda ayrýntýlarýyla inceleyeceðiz.

Ancak unutulmamalýdýr ki, þeytanýn Allah'ýn kendisine tanýdýðý imkan dýþýnda bir gücü yoktur. Þeytanýn saptýracaðý insanlar da zaten Allah tarafýndan daha önceden belirlenmiþtir. Þeytanýn görevi, cehennem için yaratýlmýþ insanlarýn, ait olduklarý yere gitmelerine vesile olmaktýr. Þeytana uyanlar, Allah'ýn cennetine layýk olmayan, ahlak olarak hayvandan daha aþaðýlýk olan varlýklardýr. Allah bunu ayetlerinde þöyle açýklar:

Andolsun, cehennem için cinlerden ve insanlardan çok sayýda kiþi yarattýk (hazýrladýk). Kalpleri vardýr bununla kavrayýp-anlamazlar, gözleri vardýr bununla görmezler, kulaklarý vardýr bununla iþitmezler. Bunlar hayvanlar gibidir, hatta daha aþaðýlýktýrlar. Ýþte bunlar gafil olanlardýr. (Araf Suresi, 179)

Bunun yaný sýra þeytanýn Allah'ýn muhlis kullarý üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Allah izin vermediði için, þeytan, müminleri saptýrmaya güç yetiremez. Allah, kendisini Allah'a adayan ve O'na ortak koþmayan ihlaslý kullarýný þeytanýn saptýrýcý etkisinden korumuþtur.

Gerçek þu ki, iman edenler ve Rablerine tevekkül edenler üzerinde onun (þeytanýn) hiçbir zorlayýcý-gücü yoktur. (Nahl Suresi, 99)

Sonuç olarak þeytan tüm diðer varlýklar gibi, Allah tarafýndan görevlendirilmiþ bir varlýktýr. Görevi, Allah'ýn cennet için yarattýðý müminler ile cehennem için yarattýðý diðer insanlarýn birbirlerinden ayrýlmalarýna vesile olmaktýr. Bu bir nevi temizlik anlamýna gelir. Kalbinde hastalýk ve pislik bulunanlar, þeytan sayesinde müminlerden uzaklaþýr, ayrýlýrlar. Ayette þeytanýn etkisinin yalnýzca bu kimseler üzerinde olacaðý bildirilmiþtir:

Þeytanýn (bu tür) katýp býrakmalarý, kalplerinde hastalýk olanlara ve kalpleri (her türlügöz kırpma duyarlýlýktan yoksun bulunanlara (Allah'ýn) bir deneme kýlmasý içindir. Þüphesiz zalimler, (gerçeðin kendisinden) uzak bir ayrýlýk içindedirler. (Hac Suresi, 53)

Dahasý þeytanýn müminlere vermeye çalýþtýðý sýkýntýlar, müminlerin dünyada Allah'a yakýnlaþmalarýna, Allah'a daha sýký sarýlmalarýna ve hidayetlerinin artmasýna vesile olur:

(Bir de) Kendilerine ilim verilenlerin, bunun (Kuran'ýn) hiç tartýþmasýz Rablerinden olan bir gerçek olduðunu bilmeleri için; böylelikle ona iman etsinler ve kalpleri ona tatmin bulmuþ olarak baðlansýn. Þüphesiz Allah, iman edenleri dosdoðru yola yöneltir. (Hac Suresi, 54)
Gönderen: 17.02.2007 - 00:33
Bu Mesaji Bildir   Rabbanice üyenin diger mesajlarini ara Rabbanice üyenin Profiline bak Rabbanice üyeye özel mesaj gönder Rabbanice üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1005 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
8808 üye ile 25.06.2024 - 09:59 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
yoksun (44), Ismet_Sahin (32), a_taha_t (53), muhammedreis06 (40), ismetali (53), gazimurat (38), mtarik (36), dadasabuzer (50), sercan_islam (41), loveangel (43), _sima_ (35), cavdar (45), karadali (50), ismail_þah.. (40), NURTAÇ (41), _sercan_ (41), nefs (49), SERACI (67), Falcon_4267 (41), besh (39), ekinci10 (53), tugba_1986 (38), tuncaym (48), malikester (43), ayyüzlüm (40), bicaksirti (40), serhan43 (65), AutumNsuN20 (40), fercisli (32), KOCYIGIT ADEM (45), ShadowHunter_67 (36), nese- (44), cem_bilinir (45), Oruçoglu (72), hulya_gul (48), aktiv38 (53), ahlem22 (43), ismail.b.abdula.. (52), münevver (53), mehmetaygun58 (46), dindarkardes (52), alihsan (57), maniac_18 (37), sakaryamuzik (56), binyamin (54), cengiz70 (54), 072memati (52), huzunluyum (39), Mesut (66), abdurahman deri.. (66), karamanligenc (43), ÝNAN&Cce.. (40), hikmet71 (53), Hasan000 (53)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58889 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.