0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » *** HiZMETTE EDEP...! ***

önceki konu   diğer konu
11 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
rifat56 su an offline rifat56  
*** HiZMETTE EDEP...! ***
5108 Mesaj -

Selamun Aleykum Verahmatullahi Vebereketuhu...!


Hizmet müminin aynasýdýr. Hizmet, imanýn ve güzel Müslümanlýgýn ölçüsüdür. Hizmet, Cenab-ý Hakkýn ahlakýnýn kulda yansýmasýdýr. Kul rahman ve Rahim olan Rabbini tanýdýgý ölçüde Onun kullarýna merhametli, faydalý ve yakýn olur. Resûlullah (s.a.v) Efendimizin tarif buyurdugu gibi, gerçek Müslüman, insanlarýn kendisinden bir zarar görmedigi, herkesin ondan rahat ettigi, emin oldu u, fayda gördü ü bir kimsedir. Kendisine güvenilmeyen, insanlarý sevmeyen ve kimse tarafýndan da sevilmeyen kimse imanýn tadýný tadamaz.

Arifler: Hizmetteki edep hizmetten daha üstündür. demiþlerdir. Bütün ilahi emirler, ibadetler, hayýr ve hizmetler edep ögrenmek içindir. Her iþi edep güzelleþtirir.
Manevi terbiyenin sonu, halktan kaçmak, iþten el etek çekmek degil, halkýn arasýna dönmek ve hizmet etmektir. Tasavvuf terbiyesinin en büyük hedefi insaný herkese rahmet olacak bir kývama getirmektir. Öyle bir kimseden Cenab-ý Hak da razý olur, bütün yaratýlmýþlar da razý olur.


Allah dostlarý, alemlere rahmet olan Hz. Muhammed (s.a.v) Efendimizin meþrebi üzere hareket etmeyi en büyük gaye edinmiþlerdir. Efendimiz (s.a.v) hiçbir ayýrým yapmadan bütün insanlarý muhatap almýþ ve hepsine rahmet olmuþtur.


Muhataplarýna dost veya düþman diye degil, Allahu Teala'nýn kulu gözüyle bakmýþtýr. Yaptýgý iyilikleri kimsenin baþýna kakmamýþtýr, hiç kimseyi minnet altýna sokmamýþtýr. Onun en büyük sünneti, baþkasýnýn yükünü çekmek, ihtiyaçlarýný gidermek ve yüzünü güldürmektir.


Ýþte bütün hayatýný Allah için halka hizmete adayanlar ve bununla Allah rýzasýný arayanlar, Efendimizin (s.a.v) bu meþrep ve meslegini iyi tanýmalýdýr. Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bütün insanlýgý hizmet hedefi göstermiþ ve þöyle buyurmuþtur:
Bütün halk Allah'ýn bir ailesi durumundadýr. Bu aile içindeki insanlarýn en hayýrlýsý onlara en faydalý olandýr.(Ebu Ya'la, Müsned, No: 3302; Bezzar, Müsned, No: 1949 Ýbnu Hacer, el-Metalib, No: 897. Heysemi, Mecmauz-Zevaid, VIII, 191.)


Arifler demiþlerdir ki: Bir kimse bütün halký kendisi için bir âile ferdi gibi görmedikçe gerçek sufi olamaz.(Sülemî, Adâbus-Sûfiyye, 276. (Dokuz risale içinde)


Nakþibendi yolunun piri Þah-ý Nakþibend Hz.leri, bu yolun usul ve meþrebini þöyle tarif etmiþtir:


Bizim usulümüz, halkýn içinde Cenab-ý Hak ile beraber olmaktýr. Yolumuz sohbet ve halka hizmet yoludur. Halktan kaçmakta þöhret, þöhrette afet vardýr. Hayýr, halkýn içinde bulunup herkese Allah rýzasý için hizmet etmektedir.(Ahmed Sýddýkî, Þah-ý Nakþibend, 107. (Semerkand, 2001))


Alýntý...
Selam ve dua ile...

Gönderen: 04.02.2007 - 19:25
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
insanların en hayırlısı onlara en faydalı olandır
Misafir

Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bütün insanlýgý hizmet hedefi göstermiþ ve þöyle buyurmuþtur:
Bütün halk Allah'ýn bir ailesi durumundadýr. Bu aile içindeki insanlarýn en hayýrlýsý onlara en faydalý olandýr.(Ebu Ya'la, Müsned, No: 3302; Bezzar, Müsned, No: 1949 Ýbnu Hacer, el-Metalib, No: 897. Heysemi, Mecmauz-Zevaid, VIII, 191.)

Rabbim bizleri o hayýrlýlardan eyler inþallah



AMÝN


Gönderen: 04.02.2007 - 19:30
Bu Mesaji Bildir   Yukari
YeSiLKuBBeM su an offline YeSiLKuBBeM  
7 Mesaj
Ve Aleyküm Selam Ve Rahmetullahi Ve Berekatuhu

Rifat Abim, ellerine saglik..
ALLAH razi olsun..

Güzel ve önemli bir konu..

Biliyorumki, birbirimizin iyiligini isteriz,
hatalarimiz ve yanlislarimiz icin RABBIMden özür ve af dileriz..

Ve dilerimki, birbirimizi O'nun rizasina kavustururuz..
Birbirimize destek olarak..
InsaALLAH bizlerde o en hayirli kisilerden oluruz..
Biz bir Aileyiz..
Ve daim birbirimize yardimci olmaliyiz..

RABBIM bizleri hayirli ve faydali islerden ayirmasin..

Bu yazilardan biseyler ögrenmeye calisiriz,
yanlislarimizi azaltmaya calisiriz..
Hersey O'nun rizasi icin, RABBIM yardimcimiz olsun..

Selam ve DUA ile..
Gönderen: 05.02.2007 - 09:36
Bu Mesaji Bildir   YeSiLKuBBeM üyenin diger mesajlarini ara YeSiLKuBBeM üyenin Profiline bak YeSiLKuBBeM üyeye özel mesaj gönder YeSiLKuBBeM üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
DERiNsular su an offline DERiNsular  
171 Mesaj -
Ey evlat!

Önce nefsine öðüt ver. Onu yola getir, sonra baþkalarýný. Senin henüz ýslaha muhtaç hallerin var. Gözlerin bir adým ötesini görmüyor. Körleri neyinle yola getirmek sevdasýndasýn. ?


(Abdülkadir Geylânîgöz kırpma


bir müslümana hakaret ve kalp kýrmak caiz degildir,ama bazýlarýda haddini bilmiyor ise ve noksanýný kabul etmiyor ise yapýlacak bir þey yok.

nefs i emmareden ya bu dünyada kendi çalýþmanla kurtulursun yada kabirde azapla yada çehennemde.nefs i emmareden kurtulmadan kimse cennete girecegini sanmasýn.


cahil ,cahil oldugunu bilseydi zaten cahil olmazdý.

dogrular nefs i emmareye batar ve kabullenmez.

bir insan senin eksiklerini söylüyorsa neden kabul etmiyorsun çünki nefs inin esiri olmuþsun,bu demek degilki karþýdaki kendini begeniyor veya kendini üstün görüyor ,veya bilmiþlik taslýyor.


neymiþ kalp kýrmamak lazýmmýþ senin kalbin kýrýlýyorsa eksikliklerini kabul etmiyorsan.vede yaltaklýk yapýyorsan yaranmaya çalýþýyoran nefs ine veya bazý insanlara bu benim þucummu.görülüyorki körü körüne cepheleþiliyor ve birilerine yaranýlmaya çalýþýlýyor.


nefs i emmarenin esiri olunmuþ tabiki interneti savunur tabiki internetten memnun olur,tabiki bayanlý erkekli ortamlar nefs in istedigi ve hoþlandýgý ortamdýr.

neymiþ hizmet ediyormuþ.

hele bakýn bakalým þu bir, bir lerine kardeþim veya abi diyenlere güzel abim güzel kardeþim diye iltifatta bulunuyorlar bu yakýnlýgýda iþine gelenlere gösteriyorlar bu yakýnlýk msn çetleþmesine kadar gider ve götürenlerde var kendisini din alimi sanýp ta ilgi çekmek isteyenler o kadar çokki.hele o abi sandýgýnýz kiþinin msn sini bir ekleyin kendi msn nize bakalým sizinle konuþacakmý konuþmayacakmý.?

nefs i emmaresinden kurtulmamýþ böyle bay ve bayanlar bu durumlara elveriþli ve hazýrdýr,kendini ve yaradýlýþ gayesini bilenler zaten bu ortamda hayatýný heder etmez ölçü budur birileri böyle karýþýk ortamlarda neden kalýyor acaba iyi düþünsünler nefs sanimi yoksa rahmanimi.


ve birileri seni kýrdýysa bu kýrýlmada yanlýþ anlamandan olmuþ ise ,seninde ona hakaret etme ve kýrma hakkýn varmý,ve bu karþý cephe alman birilerine yaranmak ve menfeat için ise ne olur acaba.?


ALLAH dostlarý kendi yapmadýklarýný baþkalarýna yap demezler,hem tesir bakýmýndan hemde ÞU AYETÝ KERÝMENÝN AZARINA MUHATAP OLMAMAK ÝÇÝN.

(Niçin kendi yapmadýklarýnýzý baþkalarýna söylersiniz) buyurmaktadýr. (Bekara 44) .


bir alimin ben cahilim demesi veya benim nefs im azýlý olan bir kafirin nefs inden daha aþagý demesi caiz degimi,o alimin ALLAH ýn ilminin yanýndaki ilmi nedirki.?


insanlar hoþ görü diye diye nereye varmaya çalýþýyorlarki,kimlere ne ugruna yaranmaktýrbu.?


ALLAH için gayrete gelmek yokmudur islamda.?bazý yanlýþlýklarda allah için gayrete gelerek celal lenmek yokmudur islamda,?


birisi allah için gayrete geliyorsa ,bu þumu demek kendini begeniyor veya karþýsýndakini insan yerine koymuyor,


tekrar söylüyorum koyunun olmadýgý yerde keçiye abdurrahman çelebi derler.bu demek degilki abdurrahman çelebi kötü gösteriliyor ,bunu ancak cahiller kötü anlarr ve yorumlar.


alimlerin olmadýgý yerde cahalet diz boyu olur.yanlýþ bilgilerle ve hikayelerle veya bazý sitelerden kopyalarla geçiþtirilir görende aha bu bir alim sanar.gerçek alimlerin böyle ortamlara ayýracak vakti yoktur,

istisnalar kaideyi bozmaz.


niyetin ilim ögrenmek ise kitab oku daha saglam ve saglýklý bilgidir ilimdir.

bu internette forumlarda kimin kim ve ne oldugu bellimiki.?ve yazdýklarý ve kopyalarý ve görüþleri ne derece dogrudur ki.?

aslýnda HEP NEFS ANÝ ÞEYLER BUNLAR .NEDEN DERSENÝZ ,KÝÞÝ KENDÝSÝ MUHTAÇ ÝKEN NASIL BÝR BAÞKASINA YARDIMI DOKUNURKÝ .*


nefs inin esiri olmuþ ama farkýnda degil.neyin peþindesin müslüman.?sana bir emirmi geldiki çýk internette nasihat yap veya bidiklerini paylaþ diye,yooo gelmedi kendi nefs inin egosunu tatmin ediyorsun.


neyi savundugunu ve ne yaptýgýný bilmiyorsun.


iyiligi emretmek kötülükten vazgeçirmeye çalýþmak ALÝM lerin iþidir cahillerin degil.ve sana farz vacipte degil,iþi ehline býrak,internette olmadýn diyede iyiligi emretmedin ve günahlardan sakýndýrmadýn diyede günaha girmesin müslüman.




hakikatler nefs in çok zoruna gider,insaf ehline gereken odurki hakikatler batmasýn ve tevbe etsin.


istisnalar kaideyi bozmaz.

allahýn habibine salatüselam olsun
Gönderen: 05.02.2007 - 13:55
Bu Mesaji Bildir   DERiNsular üyenin diger mesajlarini ara DERiNsular üyenin Profiline bak DERiNsular üyeye özel mesaj gönder DERiNsular üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
dilaratuba su an offline dilaratuba  
934 Mesaj -
Allah razý olsun rifat56 abim.
Gönderen: 05.02.2007 - 15:06
Bu Mesaji Bildir   dilaratuba üyenin diger mesajlarini ara dilaratuba üyenin Profiline bak dilaratuba üyeye özel mesaj gönder dilaratuba üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rifat56 su an offline rifat56  
Hizmetin Kıymeti...
5108 Mesaj -

Hizmetin Kýymeti


Allah rýzasý için bir hizmetin içinde bulunmak kadar kazançlý bir iþ yoktur. Resûlullah (s.a.v) Efendimiz hizmet ehlini þöyle övmektedir:

Bir topluluk içinde en büyük sevabý onlara hizmet eden alýr.

Ýnsanlarýn en hayýrlýsý, diðer insanlara en faydalý olandýr.

Sadakalarýn en faziletlisi, Allah yolunda hizmet etmektir.

Kardeþlere yapýlan hizmet, nafile ibadetten daha üstündür. Bu konuda þu hadisleri hatýrlatmamýz yeterlidir:

Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bir müminin ihtiyacý için koþmanýn faziletini ve þerefini þöyle belirtiyor:

Bir mümin kardeþimin ihtiyacýný görmek için yürümem bana, þu mescidde (Mescid-i Nebide) oturup bir ay itikafa girmekten daha sevimlidir.

Hizmetin en büyük kerameti insaný Allahu Teala'nýn sevgi ve yardýmýna mazhar etmesidir. Efendimiz (s.a.v) buyuruyor ki:

Bir kul, din kardeþinin yardýmýnda bulunduðu sürece, Allah da onun yardýmýnda olur.

Ashabtan Abdullah Ýbnu Abbas (r.a), Hz. Peygamber'in (s.a.v) mescidinde itikafa girmiþti. Yanýna bir adam geldi, selam verdi ve oturdu. Ýbnu Abbas (r.a) adamýn yüzüne baktý, onu biraz kederli gördü:

-Ey falancý! Seni kederli ve üzüntülü görüyorum, bir sýkýntýn mý var? Diye sordu. Adam:

-Evet, ey Allah Rasülünün amcasýnýn oðlu. Falancýnýn üzerimde velâ hakký var, para karþýlýðýnda beni hürriyetime kavuþturdu. Fakat þu kabirde yatan Peygamber hakký için söylüyorum, üstlendiðim borcu ödeyecek gücüm yok dedi. Ýbnu Abbas (r.a):

-Ona senin hakkýnda konuþsam olur mu? Diye sordu. Adam:

-Ýstersen bir konuþ dedi. Ýbnu Abbas (r.a) hemen ayakkabýlarýný giydi, mescitten çýktý. Adam:

-Ýtikafta olduðunuzu unuttunuz herhalde! diye hatýrlatmada bulundu. Ýbnu Abbas (r.a):

-Hayýr unutmadým. Fakat ben þu kabirde yatan Hz. Peygamber'i (s.a.v) iþittim. O aramýzdan ayrýlalý çok geçmedi. Bu arada Ýbnu Abbas'ýn gözlerinden yaþlar boþandý. Sözüne devam etti: Efendimiz (s.a.v) þöyle buyurdu:

Kim bir din kardeþinin ihtiyacýný gidermek için yürür ve sýkýntýsýný giderirse, bu yaptýðý onun için on senelik itikaftan daha hayýrlýdýr. Halbuki, kim Allahu Teala'nýn rýzasý için bir gün itikafa girse Allahu Teala onunla cehennem ateþi arasýnda üç hendek koyar. Her bir hendeðin arasý doðu ile batý arasý kadar uzaktýr.

Ashabýn büyüklerinden Muaz b. Cebel (r.a) demiþtir ki: Allah yolunda cihada giden arkadaþlarýmýn eþyalarýný hazýrlamam, yüklerini düzeltmem ve bineklerini çekip çevirmem bana on nafile hacdan daha sevimlidir.

Ebu Kilabe el-Basri (rah.), þu hadiseyi anlatmýþtýr:

Resûlullah (s.a.v), yolculuk yaparken ashabýný gruplara ayýrýyordu. Bir defasýnda grubun birisi Efendimiz'in (s.a.v) huzuruna gelerek gruptaki bir þahsý þöyle övmeye baþladýlar:

Ey Allah'ýn Resûlü! Biz bunun gibisini görmedik. Bir yere indiðimizde hemen namaza koþar; durmadan namaz kýlar. Hareket edince tek iþi Kur'an okumaktýr. Bir de devamlý oruç tutuyor. dediler. Resûlullah (s.a.v):

Ona bunlarý yapma imkanýný kim veriyor. O bunlarý yaparken ihtiyaçlarýný kim görüyor? diye sordu. Arkadaþlarý:

Bizler! diye cevap verdiler. Resûlullah (s.a.v), ayný soruyu bir kere daha sordu. Onlar tekrar:

Bizler! diye cevap verince, Efendimiz (s.a.v):

Bu durumda sizin hepiniz ondan daha hayýrlýsýnýz buyurdu.

Hace Ubeydullah Ahrar (k.s) hizmetin ibadetler içindeki sevap ve yerini þöyle belirtir:


Hâcegân yolunda (Nakþibendî terbiye sisteminde) içinde bulunulan vaktin icabý neyse ona göre davranýlýr. Þahsi zikir ve murakabe, ancak Müslümanlara hizmet edecek bir durum olmadýðý zaman yapýlýr. Gönül almaya vesile olacak bir hizmet, zikir ve murakabeden önce gelir. Bazýlarý nafile ibadetlerle uðraþmanýn hizmetten üstün olduðunu zannederler. Halbuki gönül feyzini temin eden þey Allah için baþkalarýna hizmet etmektir.


Ölçü þudur: Hak yolcusu farzlarýn dýþýnda hangi iþ ve ibadeti yapacaðýný kendisi belirlemez. Tercihi mürþidine býrakýr. Mürþid ona hangi iþi ve nafile ibadeti gerekli görüyorsa onu emreder. Ýnsan için en hayýrlýsý ve emniyetlisi odur. Hizmet eden zikir çekmez denemez. Zikir, duruma göre deðiþik þekillerde yapýlabilir. Fakat þunu unutmamak gerekir: Zikir hiç ara verilmeyecek bir ibadettir. Bütün ibadetlerin hedefi devamlý zikir hâlini muhafaza etmektir. Kalbin Yüce Allah ile irtibatýný ve uyanýklýðýný artýrmayan bütün hizmetlere þeytan karýþmýþ olabilir. Bu durumda hizmet ehli, niyet ve vaziyetini bir daha kontrol etmelidir. Hizmetteki hedef, hem nefsimize hem de mümin kardeþlerimize fayda vermektir. Asýl fayda, Yüce Allah'a yakýnlýk saðlayýp dost olmaktýr


Gönderen: 05.02.2007 - 16:00
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
YeSiLKuBBeM su an offline YeSiLKuBBeM  
7 Mesaj
Alıntı
Orijýnalý hanzade3

Allah Razı Olsun Mümine en gerekli olan Edebi öðrenebilmesidir..

Hakîkî edeb ve ahlâk kahramaný olanlar, peygamberler ve velîlerdir. Bir de, bu zevatý takip etmesini bilenlerdir ki, onlar, yüce bir ahlâka sahip olma irâdesini gösterirler. Ahlâkýn esasý, dînin olgunluðundan ayrý bir þey deðildir. Ahlâk, hayvânî vasýflardan kurtulup insanî meziyetlerle ziynetlenmektir. Gerçekte müslüman olmak da, Ýslâm ahlâkýna sahip olmaktýr. Ulvî güzellikleri, hâl ve davranýþlara taþýyabilmektir.

Hâsýlý akýl ve hikmet nazarý ile bakýldýðýnda Kur'ân-ý Kerîm'de en büyük ve esaslý yer tutan mevzuun edeb ve ahlâk olduðu görülür. Ondaki târihî kýssalar dahî ahlâký, yâni davranýþ mükemmelliðini telkin maksadýyladýr.


Hazret-i Mevlânâ buyurur:

"Kalbim: «- Ýmân nedir?» diye aklýma sordu. Aklým da kalbimin kulaðýna: «- Ýmân edebden ibarettir.» diye fýsýldadý."
"Onun için edebsiz kimseler, yalnýz kendisine kötülük etmiþ olmaz. O, belki edebsizliði yüzünden bütün dünyâyý ateþe vermiþ olur."



Selam ve Dua ile.. KULTANESÝ..


Gönderen: 21.02.2007 - 08:05
Bu Mesaji Bildir   YeSiLKuBBeM üyenin diger mesajlarini ara YeSiLKuBBeM üyenin Profiline bak YeSiLKuBBeM üyeye özel mesaj gönder YeSiLKuBBeM üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rifat56 su an offline rifat56  
iNSANI HiZMET ÖLÇER...!
5108 Mesaj -

Ýnsaný Hizmet Ölçer


Mürþid, müridin olgunluk seviyesini insanlarla geçimi ve halka hizmeti ile ölçer. Güzel geçim ve hizmet kadar insanýn cevherini ortaya koyan hiçbir þey yoktur. Ýmandan sonra her mümin güzel ahlaký ile ölçülür. Güzel ahlak, Yüce Allah’ýn ve halkýn haklarýný güzel korumaktan ibarettir. Bununla herkesin niyeti, kabiliyeti, aklý, ilmi ve ulaþtýðý terbiye seviyesi belli olur.

Abdurrahman-ý Tâhî Hz.leri þöyle buyurur: “Nisbet (manevi feyiz ve yardým) hizmete göredir. Hizmetteki ilahi rahmet hiçbir þeyde yoktur. Nakþibendi tarikatýnda rahmete sebep olacak her türlü amel ve hizmet vardýr. Ýbadet için evine kapanýp halkýn hizmetinden kaçan kimse, pek çok hayýrdan mahrum kalýr. Sadece zikirle yetinmek olmaz. Mal ve can ile Allah yolunda cihat ve gayret etmek gerekir.”132


Ýnsanýn Allah rýzasý için yaptýðý bütün ameller, gayretler, harcamalar hizmetin içine girer. Bunun için hizmetteki edepleri bilmemiz ve korumamýz gerekmektedir.


Hizmetin temeli ve ruhu ihlastýr. Ýhlasla yapýlan hiçbir iþe küçük denmez. Allah rýzasý için mescitten atýlan bir çöp bile hayýrdýr, hizmettir. Ýnsan bir hayýr yaparken ne yaptýðýndan çok, onu kim için yaptýðýna bakmalýdýr.


Hizmeti kullanýp içimizdeki nefsani hisleri tatmin etmek, insanlarýn raðbetini çekmek, özel çýkarlar saðlamak, baþ olma hevesine kapýlmak, hizmet edip hürmet beklemek doðru deðildir.


Gönderen: 22.02.2007 - 17:33
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rifat56 su an offline rifat56  
Hizmetin Alanı...!
5108 Mesaj -

Hizmetin Alaný


Hizmette sýnýr olmaz, yer ve insan seçilmez, cemaat ve millet taassubuna düþülmez. Allahu Teala’nýn yarattýðý bütün mahlukat hizmette hedeftir. Mümine hizmet gerektiði gibi, mümin olmayan, inkar içinde koþan, haramlara bulaþan insan da hizmete muhtaçtýr, ilgiye layýktýr. Hizmet, karþýmýzdakinin ihtiyacýný gidermektir.


Hace Ubeydullah Ahrar (k.s) der ki:


“Ben bu yolun feyzini tasavvuf kitaplarýndan deðil, halka hizmetten elde ettim. Herkesi bir yoldan götürürler. Bizi de hizmet yolundan götürdüler. Ben hizmette insan ayýrýmý yapmadým, hayýr umduðum herkese hizmet ettim. Heri’deyken sabahlarý hamama gider ve Müslümanlara hamamda hizmet ederdim. Hizmette iyi veya kötü, beyaz veya siyah, kuvvetli veya zayýf ayýrýmý yapmadan herkese hizmet ederdim. Hizmetime karþýlýk olarak kimse bana bir ücret vermesin diye, iþimi bitirir bitirmez hemen hamamdan uzaklaþýrdým.”133


Gönderen: 23.02.2007 - 10:52
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
rifat56 su an offline rifat56  
Hizmet Ahlakı
5108 Mesaj -

Hizmet Ahlaký


Hizmette ben yoktur, biz vardýr. Benlik birlik için feda edilmelidir ki güzel geçim olsun. Hizmetteki kardeþlerimiz ile doðruyu bulmak için konuþuruz, tartýþýrýz, araþtýrýrýz, fakat sonuçta bir noktada anlaþýrýz. Katiyyen fitne ve ayrýlýða kapý açamayýz. Birbirimize nefis için kýzýp küsülü duramayýz. Özellikle baþýmýzdaki idareciler ile farklý düþündüðümüz durumlarda ya onlarý bizim tercih ettiðimiz doðruya ikna etmeliyiz, ya da onlarýn tercih ettiði doðruya ikna olmalýyýz. Aksi tavýr ve davranýþlar ile hizmeti aksatma hakkýmýz yoktur. Þu örneði iyi düþünelim.


Ýmam Zühri (rah) nakleder:


Resûlullah (s.a.v) Efendimiz Þam tarafýna Kelb ve Ðassan kabileleri üzerine gördermek üzere iki grup asker hazýrladý. Birisinin baþýna Ebu Ubeyde b Cerrah’ý (r.a), diðerinin baþýna da Amr b. As’ý (r.a) kumandan yaptý. Hz. Ebu Bekir ile Hz. Ömer (r.a) Ebu Ubeyde’nin kumandasýndaki grupta bulunuyorlardý. Haraket edecekleri sýrada Resûlullah (s.a.v) Efendimiz Ebu Ubeyde ile Amr’ý saadetli huzuruna çaðýrdý ve:


-Siz ikiniz sakýn birbirinize karþý gelmeyin! diye tenbihatta bulundu. Yola çýkýldý. Medine’den ayrýldýklarýnda, Ebu Ubeyde (r.a), Amr b. As’ý (r.a) bir kenara çekti ve:


-Biliyorsun Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bana ve sana: “birbirinize karþý gelmeyin!” diye tenbihatta bulundu. Öyleyse ya sen bana uyacaksýn, ya da ben sana uyacaðým” dedi. Amr b. As:


-Sen bana uy, idare bende olsun! dedi. Ebu Ubeyde:


-Tamam, ben sana uyacaðým, dedi ve Amr b. As iki ordunun da kumandanlýðýný üstlendi. Bu durum Hz. Ömer’in hoþuna gitmedi. Ebu Ubeyde’ye:


-Sen Nâbiða’nýn oðlu Amr’a mý uyuyorsun? Onu kendine, Ebu Bekir’e ve bizim üzerimize kumandan mý yapýyorsun?, diye söylendi. Ebu Ubeyde (r.a):


-Caným kardeþim! Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bana ve ona: “birbirinize karþý gelmeyin!” diye tenbihatta bulundu. Ona itaat etmeseydim Rasulullah’a (s.a.v) asi olurdum, halk iþin içine karýþýrdý. Fitneden korktum. Vallahi ben Medine’ye dönünceye kadar ona tabi olacaðým, dedi.134


Hizmette en önemli fedakarlýk iþte böyle olur. Hizmet ehli nefsini deðil hizmeti düþünür. Hizmet ayaða kalksýn diye gerekirse nefsini ayaklar altýna serer. Bu yolda Allah için tevazu gösterip alçak gönüllü olan kimselerin baþý Arþ’a deðer. O kimseyi Yüce Allah sever. Bu þeref de ona yeter.


Hizmette kin, intikam, acelecilik, düþmanlýk, haset ve ihanet olmaz. Hizmet, ihlas kadar edebe ve sevgiye muhtaçtýr. Dili acý, yüzü sert, kalbi katý, gönlü dar olan kimse, hizmet edeyim derken hezimete sebep olur. Kalpleri toplamak yerine daðýtýr, ýsýndýrayým derken soðutur ve sevdirmek yerine nefret ettirir.


Hizmet içindeki kardeþler birbirlerine edep içinde þefkat ve merhametle davranmalý, acý sözden, asýk yüzden çekinmeli, hizmet arkadaþlarý için istiðfar ve hayýr dua etmelidir. Bir mümin diðer mümin kardeþi için hayýr dua ediyor ve Allah’tan onun affedilmesini istiyorsa Allah’ýn rahmetini üzerine çekmiþ demektir. Hizmette hedef nokta kalplerin kaynaþmasýdýr.


Resûlullah (s.a.v) Efendimiz, hizmet için yola çýkan kimsede þu niyet ve ahlaklarýn bulunmasýný gerekli görmüþtür:


1-Allah rýzasý için yola çýkmak.

2-Baþýndaki imama ve baþkana itaat etmek.

3-Sevdiði malýndan Allah rýzasý için kardeþlerine infak ve ikram etmek.

4-Beraber olduðu arkadaþlarýyla iyi geçinmek, onlara yumuþak davranmak.

5-Fitne ve fesattan çekinmek.


Kim böyle yaparsa onun bütün uykusu ve uyanýklýðý hayýr olur kendisine sevap getirir.


Kim de övünmek, kendini sevdirmek ve gösteriþ için yola çýkar, baþýndaki imamýn sözünü dinlemez, insanlarýn arasýný açar ve yeryüzünde fesat yayarsa onun elde edeceði hiç bir hayýr yoktur.”135

Hak yolu, kardeþini kusuruyla birlikte sevme yoludur. Bu yol, vermeyene verme, gelmeyene gitme yoludur. Bu yol, canla baþla hizmet edip sonunda kendi kusuruna istiðfar etme yoludur.


Kendisini baþkalarýndan kýymetli görenin ve bunun için herkesten hizmet bekleyenin Allah katýnda gübre kadar deðeri yoktur. Cenab-ý Hakk’ýn katýnda ve halkýn yanýnda kýymetli olmak isteyen kimse, hizmete talip olmalýdýr. Ýnsana verilen sevgi baþkasýna merhamet içindir. Ýkram edilen nimet, cömertlik içindir. Akla verilen feraset adalet içindir. Vücuda verilen kuvvet, Hakk’a ibadet, halka hizmet içindir.


Gönderen: 23.02.2007 - 15:27
Bu Mesaji Bildir   rifat56 üyenin diger mesajlarini ara rifat56 üyenin Profiline bak rifat56 üyeye özel mesaj gönder rifat56 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
gavs su an offline gavs  
278 Mesaj -
Allah Razı Olsun ayaklarý ile baþýmýn üstüne çýkacak kadar talep ehli olmayan müride hakkýmý helal etmem..der. þah-ý
nakþi-bend k.s


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son gavs tarafından, 27.02.2007 - 13:00 tarihinde.
Gönderen: 27.02.2007 - 12:50
Bu Mesaji Bildir   gavs üyenin diger mesajlarini ara gavs üyenin Profiline bak gavs üyeye özel mesaj gönder gavs üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1713 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mehmet-macit (39), yaser_ekinci (39), kalan (49), gulbeyaz_66 (35), rozerin (47), talias (50), gokay3406 (59), ihl43 (37), Müptela (40), wefalidost (37), hatice eyce (37), egitmenali (42), emran (41), mazo57 (59), nursel (42), meloþ (46), baltunbas (54), saklidiyar (51), nevzat (44), alitekcan (41), abraham (35), burhan724 (39), göcmen (47), Neyzen12 (50)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.41057 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.