0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » HADİS / SÜNNET » (bayanlara) rukuda nıcın dumduz durmuyorsunuz?

önceki konu   diğer konu
31 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ibn teymiyye su an offline ibn teymiyye  
(bayanlara) rukuda nıcın dumduz durmuyorsunuz?
416 Mesaj -
sahabeler rasulullahýn ruku esnasýnda sýrtýnýn dumduz oldugunu rývayet edýyorlar........ve rasulullah sav bený nasýl namaz kýlýyor goruyorsanýz sýzde oyle kýlýn buyuruyot...týrmýzý ,nesaý

peký bayanlar nýcýn ruku esnasýnda kambur duruyorlar ýnsaallah bayan kardeslerýmýz bu sorunu duzeltýrler bayanlarda bu konuda rasulullaha tabýdýr her konuda tabý oldugu gýbý.....
Gönderen: 22.06.2006 - 00:29
Bu Mesaji Bildir   ibn teymiyye üyenin diger mesajlarini ara ibn teymiyye üyenin Profiline bak ibn teymiyye üyeye özel mesaj gönder ibn teymiyye üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
F a t i h su an offline F a t i h  
Moderator


1050 Mesaj -
Ellerini de kulak hizasýna kaldýrsýnlarmý ibni Teymiyye?

Veya Namaz zamaný baþörtülerini çýkararak sarýk mý taksýnlar?
Gönderen: 22.06.2006 - 00:41
Bu Mesaji Bildir   F a t i h üyenin diger mesajlarini ara F a t i h üyenin Profiline bak F a t i h üyeye özel mesaj gönder F a t i h üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast NeV-Ra  
Misafir
düsün
bayanlarýn namazýmý dikizleniyoKararsiz

kiþi önce kendi semerini konturol etsin ne kadar saglam diye.....

Gönderen: 22.06.2006 - 00:53
Bu Mesaji Bildir   Yukari
~eSRa~ su an offline ~eSRa~  
941 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý F a t i h

Ellerini de kulak hizasýna kaldýrsýnlarmý ibni Teymiyye?

Veya Namaz zamaný baþörtülerini çýkararak sarýk mý taksýnlar?




şaşkın göz kırpma))
Gönderen: 22.06.2006 - 00:57
Bu Mesaji Bildir   ~eSRa~ üyenin diger mesajlarini ara ~eSRa~ üyenin Profiline bak ~eSRa~ üyeye özel mesaj gönder ~eSRa~ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
**Su_DamlasI** su an offline **Su_DamlasI**  
1420 Mesaj -
SELAMUN ALEYKUM

EVET NEVRACIÐIM ÝBNÝ TEYMÝYYE BÝZÝ GÖZETLÝYOR

HANÝ KAMERA NERDE....
ALLAHA EMANET OLUNUZ.
Gönderen: 22.06.2006 - 01:00
Bu Mesaji Bildir   **Su_DamlasI** üyenin diger mesajlarini ara **Su_DamlasI** üyenin Profiline bak **Su_DamlasI** üyeye özel mesaj gönder **Su_DamlasI** üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sicilyali su an offline sicilyali  
1054 Mesaj -
düsün düsün

Kafayý mý yedin kardesim !..
Gönderen: 22.06.2006 - 01:04
Bu Mesaji Bildir   sicilyali üyenin diger mesajlarini ara sicilyali üyenin Profiline bak sicilyali üyeye özel mesaj gönder sicilyali üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast NeV-Ra  
RE:
Misafir
Alıntı
Orijýnalý menteseci

düsün düsün

Kafayý mý yedin kardesim !..


kahkaha kahkaha kahkaha
bundan sonra sarýkta takýcazkahkaha
hatta elleri göbektede tutalýmkahkaha
Gönderen: 22.06.2006 - 01:13
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pertev su an offline Pertev  
601 Mesaj -
Hanimlara namazi ögreten yine Resul-i Zisan (SAS) Efendimizin emriyle Aise validemiz dir. Bu soruyu kendilerine sormak lazim.

Hanimlarin namazdaki durumlari, hanim olmalari hasebiyle, en mükemmel sekildedir.

Bunu en iyi hanimlar bilir. Ben sahsen böyle bir suali sormaktan utanirim.

Diyelim ki, merak ettim. Bir kadin ilmihali alir okur ve merakimi giderirdim.

Merak edenlere tavsiye olunur.

(Ya Rabbi, güleyim mi? aglayayim mi?)
.
Gönderen: 22.06.2006 - 01:22
Bu Mesaji Bildir   Pertev üyenin diger mesajlarini ara Pertev üyenin Profiline bak Pertev üyeye özel mesaj gönder Pertev üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast NeV-Ra  
Misafir
pertev abim
...gül...

Gönderen: 22.06.2006 - 01:30
Bu Mesaji Bildir   Yukari
ibn teymiyye su an offline ibn teymiyye  
416 Mesaj -
sýzýn bu sozlerýnýzden allaha sýgýnýrým....ben sýzlere rasulullahýn yaptýgý rukuyu soyluyorum ....ama sýzler ne kadar býlgýsýz oldugunuzu býr kere daha ýsbatladýnýz....yaný sýmdý sýz rasulullahýn rukusu farklý kadýnlarýnký farklý mý dýyosunuz........yazýn býr delýl de ben acýzane ogreneyým ýns....hepýnýz býr yorum yapmýssýnýz ...gonul ýsterdý býr hadýs yazasýnýz ...allah sýzý ýslah etsýn....


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son ibn teymiyye tarafından, 22.06.2006 - 08:21 tarihinde.
Gönderen: 22.06.2006 - 08:20
Bu Mesaji Bildir   ibn teymiyye üyenin diger mesajlarini ara ibn teymiyye üyenin Profiline bak ibn teymiyye üyeye özel mesaj gönder ibn teymiyye üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sicilyali su an offline sicilyali  
RE:
1054 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý ibn teymiyye

allah sýzý ýslah etsýn....




Seni de !..
Gönderen: 23.06.2006 - 00:31
Bu Mesaji Bildir   sicilyali üyenin diger mesajlarini ara sicilyali üyenin Profiline bak sicilyali üyeye özel mesaj gönder sicilyali üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast NeV-Ra  
RE: RE:
Misafir
Alıntı
Orijýnalý menteseci

Alıntı
Orijýnalý ibn teymiyye

allah sýzý ýslah etsýn....




Seni de !..


şaşkın
amin cümlemizi....
Gönderen: 23.06.2006 - 00:33
Bu Mesaji Bildir   Yukari
$ua su an offline $ua  
Bre nadân !
222 Mesaj -
Hadi kabul etmiyorsun diyelim, hiç mi duymadýn da ikide bir bir hadis gösterin diyorsun?
Ýslâm'da þeri delillerin sadece Kitab ve Sünnet olmadýðýný kafirler bile biliyor. Ýcmâ ve kýyas diye iki þeri delil daha var.
Senin gibi mezhepsizler bu delilleri yok saysalar da bunlar var. Bu konuda ulemamýzýn açýklamalarýný da bu konu ile alâkalý diðer astýðýn yazýda cevaplandýrmýþtýk.
Belâný arama !
Edille-i þeriyyenin iki delilini yok sayýp burada kafa ütülemeye gelme !
Herþey Kuran ve Sünnette olsaydý Yemen'e vali olarak atanan Muaz (R.A.) Hadis-i Þerifte **Kuran ve Sünnette bulamadýðý hususlarda içtihadýma göre hareket ederim.** demedi mi ?
Bu hakikati bilmediðin belli.Ya da bildiðin halde devekuþuluk yapýyorsun. Çünkü, ille de hadis diye tutturmuþsun.
Bu halinle tam bir MUANNÝD ve muteriz'sin ve icmayý-kýyasý kabul etmemekle Ýslâm Dini dairesi dýþýna çýkýyorsun. Ýþte Ýslâmdan nasýl kaydýðýnýn delili :
Medarik tefsirinde (Müminlerin [itikad ve ameldeki] yolundan ayrýlan Cehenneme gider) mealindeki Nisa suresinin 115. âyet-i kerimesini bildirdikten sonra, (Kitab ve sünnet gibi icmadan da ayrýlmak caiz deðildir) buyuruluyor. Beydavi tefsirinde ise ayný âyet-i kerimenin açýklamasýnda (Bu âyet, icmadan ayrýlmanýn haram olduðunu göstermektedir. Müminlerin yolundan ayrýlmak haram olunca, bu yola uymak da þart olur) buyuruluyor. Hadis-i þeriflerde buyuruldu ki:
(Ýki kiþi, bir kiþiden, üç kiþi, iki kiþiden iyidir. O halde cemaatle birlikte olun! Allahýn rýzasý, rahmeti, yardýmý cemaattedir. Cemaatten ayrýlan Cehenneme düþer.) [Ýbni Asakir]
(Ümmetimin âlimleri, hiçbir zaman dalalette birleþmezler. Ýhtilaf olunca sivad-ý a'zama [âlimlerin ekseriyetinin bildirdiði yola] uyun!) [Ýbni Mace]
(O gün her fýrkayý imamlarý ile çaðýrýrýz) mealindeki Ýsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadý Beydavi hazretleri, (Her ümmeti peygamberleri ve dinde uyduklarý imamlarý ile çaðýrýrýz) þeklinde açýklamýþtýr. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseynide ise, (Herkes mezhebinin imamý ile çaðýrýlýr. Mesela ya Þafii veya ya Hanefi denir) þeklinde açýklanmaktadýr. Bu açýklamalar da, her müslümanýn dört hak mezhepten birine uymasý gerektiðini açýkça bildirmektedir.
Sana tavsiyem bu kadar inatçý olma, sonra yediðin týmarýn haddi hesabý olmaz.



Mesaj 3 kez düzenlendi. En son $ua tarafından, 23.06.2006 - 10:47 tarihinde.
Gönderen: 23.06.2006 - 07:28
Bu Mesaji Bildir   $ua üyenin diger mesajlarini ara $ua üyenin Profiline bak $ua üyeye özel mesaj gönder $ua üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
musab05 su an offline musab05  
251 Mesaj -
Selamün aleyküm...

Sevgili arkadaþlarým ve dostlarým.Ben bir müslüman olduðunu iddia eden biri olarak,ve efendim MUHAMMED MUSTAFA SALLALLAHU ALEYHÝ VESSELLEM in ümmeti olduðumu sayarak yukarýdaki yazýlan yazýlardan,birbirinize yazdýklarýnýzdan utandým.

Peygamber efendimin Ahlaký bu mu idide,sizler böyle hitab ediyorsunuz birbirinize.Karþýnýzdaki bir gayrimüslim bile olsa onu aþaðýlamaya hakkýmýz var mý?

Mademki kardeþimiz doðrusunu bilmiyorsa tatlý dille anlatýlamaz mý?Mümin baþkasý ile alay edermiydi?

Ve alaya alýnan konu ibni teymiyenin adýyla efendimizin hadisine karþý olmuyor mu?ibni teymiye kardeþim sende hakkýný helal et,ben kendi adýma senden özür diliyorum.
Yazdýklarýmdan kalbini kýrdýklarým varsa haklarýný helal etsinler.

Utanýyorum abim gibi bu yapýlan ve yazýlanlardan UTANIYORUM..UTANIYORUM...UTANIYORUM

YA RAB BÝZLERÝ ÝSLAH EYLE...
Gönderen: 23.06.2006 - 15:25
Bu Mesaji Bildir   musab05 üyenin diger mesajlarini ara musab05 üyenin Profiline bak musab05 üyeye özel mesaj gönder musab05 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ibn teymiyye su an offline ibn teymiyye  
416 Mesaj -
allah razý olsun kardesým ......gercekten oyle kýnlýlerký kardesler....býr anlam vermek mumkun degýl....ama allah býzlerý goruyor ýsýtýyor....ya sua kardesým sen neyýn kýyasýndan bahsedýyuosun...býzler kýyasý ýcmayý býlmeyen ýnsanlar degýlýz..lakýn rasulullah sav ýn býr hadýsý varsa býr konu hakkýnda...artýk o konu hakkýnda kýyas býtmýstýr...býrde...bu konu uzerýne ýcma mý varký sen tutup ýcma deyýp duruyorsun..allah ogrenmemýzý nasýp etsýn...
Gönderen: 23.06.2006 - 15:38
Bu Mesaji Bildir   ibn teymiyye üyenin diger mesajlarini ara ibn teymiyye üyenin Profiline bak ibn teymiyye üyeye özel mesaj gönder ibn teymiyye üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
bir.musluman su an offline bir.musluman  
86 Mesaj -
selamun aleykum kardeslerim
cuma'niz mubarek olsun
ben yeni uye oldum.yazilarinizi bir haftadan beri okuyorum ve begeniyorum .

sozler vardir insanlarimiz soylerler"
bir -hatasiz kul olmaz
iki -tatli dil yilani deliginden cikarir .
(konusmayi pek beceremem dogrusu)

selamun aleykum


Mesaj 2 kez düzenlendi. En son bir.musluman tarafından, 23.06.2006 - 15:55 tarihinde.
Gönderen: 23.06.2006 - 15:48
Bu Mesaji Bildir   bir.musluman üyenin diger mesajlarini ara bir.musluman üyenin Profiline bak bir.musluman üyeye özel mesaj gönder bir.musluman üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
..... su an offline .....  
SADECESÜKUT
172 Mesaj -
????


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son SÜKUTALTINDIR tarafından, 24.06.2006 - 10:33 tarihinde.
Gönderen: 23.06.2006 - 15:53
Bu Mesaji Bildir   ..... üyenin diger mesajlarini ara ..... üyenin Profiline bak ..... üyeye özel mesaj gönder ..... üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
$ua su an offline $ua  
222 Mesaj -
teymiyye'nin torunu !

Madem kýyasý ve icmayý bilyorsun ve ititraz etmiyorsun ne demeye böyle tuhaf bir meseleyi gündeme getirdin ?

Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin rükû hakkýndaki hadis-i þerifi elbetteki erkekleri ilgilendirmektedir. Bayanlarýn farklý oluþu ve 14 asýrdýr namazlarýný farklý þekilde kýldýklarýný kimse akýl edip-farkemedi de sen mi keþfettin ve erkekler gibi olacaðýný akýl ettin ?
Bak arkadaþ ! Bu senin yaptýðýn düpedüz fitnedir.Eðer, fitne nedir bilmiyorsan önce bu konuyu öðren ondan sonra karþýmýza gel...
Farz u muhal (varsayalým ki) sen haklý bile olsan, konuyu bu þekilde bir forumda dile getirmen yanlýþ. Çünkü, burasý Ýslâmi yanlýþlýklarýn düzxeltileceði bir platform ve saha deðil.
Ýtirazýný þayet yüreðin yetiyorsa, akademik çevrelere ve diyanet iþleri baþkanlýðýna yap !

Gönderen: 23.06.2006 - 16:02
Bu Mesaji Bildir   $ua üyenin diger mesajlarini ara $ua üyenin Profiline bak $ua üyeye özel mesaj gönder $ua üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
..... su an offline .....  
172 Mesaj -



Mesaj 1 kez düzenlendi. En son ..... tarafından, 07.07.2006 - 18:41 tarihinde.
Gönderen: 23.06.2006 - 16:09
Bu Mesaji Bildir   ..... üyenin diger mesajlarini ara ..... üyenin Profiline bak ..... üyeye özel mesaj gönder ..... üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ibn teymiyye su an offline ibn teymiyye  
416 Mesaj -
bak kardesým sen zaten bu sýtede herkesle tartýsýyosun bunu býlýyoruz.......bak kardes yazdýgým hadýs dý...senýn ýtýrazýnda hadýse ýdý.....ýste buna býr anlam veremedým......bak kardesler bu gune kadar bu konular hep yazýlmýs anlatýlmýs ama senýn gýbý dusunenler hep ýtýraz etmýs...yaný allah askýna bana dýyorsunký...kadýnýn namazý ayrý erkegýnký ayrý.....kardes bunu allahýn rasulu soylememýsse sýz ve senýn gýbý dusunenler....kým oluyorda soyluyor...veya hýcmý dusunmuyorsunuz.....bunu soyleyenler neyý delýl almýs da soyluyor....sýmdý ben rukuda belýmý dumduz yapýyorsam rasulullah sav yaptýgý ýcýn yapýyorum......bayanlar ýse....ben rukuda kambur duruyorum ama ...nedenýný býlmýyorum.....durum vallahý býllahý bu...burada bana gulen bayan kardeslerýmýz.....býr tanesý bunun delýlýný býlmýyor....býlselerdý zaten yazarlardý...ama elestýrmeyý ýyý yapýyorlar.....sýze hakla gelene sýzde hakla gýdýn.....yapacagýmýz sey ýlmý olarak muzakere etmektýr....ýns rabbým bundan son ra boyle ýlmý olarak muzakere etmeyý nasýp eder.....
demekký ben kadýnlarda kamet getýrecek...deseýdým...ký oyle....ne olurdu býlmýyorum.......
Gönderen: 23.06.2006 - 22:15
Bu Mesaji Bildir   ibn teymiyye üyenin diger mesajlarini ara ibn teymiyye üyenin Profiline bak ibn teymiyye üyeye özel mesaj gönder ibn teymiyye üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sicilyali su an offline sicilyali  
1054 Mesaj -
Alayci cevap verildigini iddia eden kardesler,


Bakiyorum da !..

Yamuk yumuk sorularla maksatli sekilde kardeslerin kafasini karistirmaya yönelik konu acan ve soru soran zevati hic elestirmiyor üstelik destek oluyorsunuz !..

Biraz insaf edin de diger kardesleri elestirdiginiz kadar bu yamuk zevati da elestirin...



Nush ile uslanmayaný etmeli tektir, tektir ile uslanmayanýn hakký kötektir.
Gönderen: 23.06.2006 - 23:55
Bu Mesaji Bildir   sicilyali üyenin diger mesajlarini ara sicilyali üyenin Profiline bak sicilyali üyeye özel mesaj gönder sicilyali üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
bayraklilar su an offline bayraklilar  
65 Mesaj -
bak ibn teymiyye,daha halen kadinlarin namazdaki durumlarini tartisiyorsun,fitne fesat cikariyosun sonrada baskalarini kavgacilikla sucluyorsun .Hem suclu hem guclu buna derler.Kardesim bir kere soyle, eger cevap yazarsan unutma soyle senin mezhebin varmi .Daha dogrusu mezheplere inaniyormusun.Bana oyle geliyorki senin mezhebin yok yinede aciklamani isterim seni daha iyi anlamis oluruz.Dinimizde kadinlar icin bazi konularda degisik
hukumler vardir .Ornegin cuma namazinin kadinlara farz olmamamasi erkekler gibi cepheye gidip savasmak zorunda olmamalari gibi.Idareci veya devlet reisi olamamalari..... gibi.Sen simdi peygamber efendimiz sarik takardi kadinlar niye takmiyorda diyebilirsin o mantikla .Anlamiyorum nicin sadece rukuda kaldin kadin bircok seyde namaz kilarken erkekten ayrilir.Tekbir getirmede ellerini baglamada...Kadin toplum hayatindada ibadettede yapmis oldugu hareketlerde erkekten edep bakimindan ayrilir Senin boyle fitne cikaracagina herkesi namaza davet etmen gerekir.Cagimiz iman kurtarma cagi ahir zaman fitnelerin fesatlarin ciktigi bir zaman,Sen ise insanlara faydali olacagina dinde fesat cikariyor insanlarin kafasini karistiriyorsun Butun buyuk imamlar yanlis senmi dogrusun.Kimlerin oyuncagi olmussun kimlerden akil aliyorsun Yoksa sen peygamber efendimizin bircok hadisi serifinde belirttigi gibi ahir zamanda fitne ve fesat cikaranlarin kurbanimisin .SAna tavsiyem bu konulari iyi arastir Itikadini duzelt bir kardes tavsiyesi
Gönderen: 24.06.2006 - 00:16
Bu Mesaji Bildir   bayraklilar üyenin diger mesajlarini ara bayraklilar üyenin Profiline bak bayraklilar üyeye özel mesaj gönder bayraklilar üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ibn teymiyye su an offline ibn teymiyye  
416 Mesaj -
beným meshebým hz omerýn...hz ebu bekýrýn meshebý....yeterlýmý kardes.......
Gönderen: 24.06.2006 - 09:11
Bu Mesaji Bildir   ibn teymiyye üyenin diger mesajlarini ara ibn teymiyye üyenin Profiline bak ibn teymiyye üyeye özel mesaj gönder ibn teymiyye üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
..... su an offline .....  
iyi okursak vevap icinde yanlis taraflara cekmeyelim gayet acik
172 Mesaj -

Kadýnlar kýyamda ellerini göðüslerinin üzerine koyarlar. Rükûda doksan derece, dümdüz eðilmeyip, dizlerini kýrar ve biraz meyilli dururlar. Secdede kollarýný açmayýp uyluklarýna yapýþtýrýrlar... vs. Ancak bunlarýn hepsi, bu þekli tesettüre daha uygun olacaðý için söylenmiþtir. Meselâ rükûda yarýyý geçinceye kadar (kýrkbeþ dereceden fazla) eðilmedikçe rükûun kadýn için de sahih olmayacaðý söylenmiþtir. Çünkü cemaatle namazda tam eðilmenin yarýsýnýn üzerinde imama yetiþen, o rek'ata yetiþmemiþ sayýlýr. Bu, kadýn için de böyle olacaðýna göre, kadýnýn da rükûda en az yarýyý (kýrkbeþ dereceyi) geçecek þekilde eðilmesi gerekir. Zaten kadýnlar için dizlerini tutmadan ellerini dizlerinin üzerine koyarlar denmektedir. Eli, avuç içi dizleri tam ortalayacak kadar indirmekle, rukû sahih olacak kadar eðilinmiþ olur. Ancak bir çok kadýn bunu yapmamakta ve belki de rükû'larýnýn sýhhatine zarar vermektedirler. (45 Nemenkânî I/186-87)


Gönderen: 24.06.2006 - 10:31
Bu Mesaji Bildir   ..... üyenin diger mesajlarini ara ..... üyenin Profiline bak ..... üyeye özel mesaj gönder ..... üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
candostum su an offline candostum  
TEYMİYE KARDEŞİM
38 Mesaj -
SELAMUN ALEYKUM TEYMÝYE KARDEÞÝM BÖYLE MEVZULARDA BÝZE NASIL SUNULMUÞSA ONU ALMAK BÝZÝM GÖREVÝMÝZ.AÝÞE (ra) VALÝDEMÝZ VE DÝÐER SAHABÝ HANIMLARINI KILDIÐI ÞEKÝLDE BÝZE FIKIH KÝTAPLARINDA NASIL AKTARILMIÞSA BÜTÜN KADINLARIMIZ O ÞEKÝLDE KILIYOR.BU RÜKU ÞEKLÝNÝ KÝMSE KAFASINDAN ÝCAT EDEMEZ,UYDURAMAZDA.HADÝ BAKALIM SÝZE SORU NENDEN BÖYEL DEMEKLE BÝR TARTIÞMA ORTAMI OLSUN HADÝ ARAÞTIRIN BAKALIM. BU ÞÝMDÝYE KADAR BÝZLERE FIKIH ALÝMLERÝNÝN AKTARDIÐI ÞEKLÝYLE GELDÝÐÝ DURUMU SÝZ YANLIÞ BÝLÝYORSUNUZ DEMEKLE BÝR YERE VARILMAZ.SADECE RÜKU HALÝ DEÐÝL SECDE HALLERÝ OTURUÞ HALLERÝ NASIL NAMAZ KILINACAÐINI ÇOK EVVEL KILINDIÐI TARÝF EDÝLÝP BU ÝÞ BÝTMÝÞTÝR.BEN SÝZÝN ART NÝYETLÝ OLDUÐUNUZU SÖYLEMÝYORUM AMA SÝZ BU ÝÞÝ BÝLMÝYORSUNUZ DELÝL GETÝRÝN DEMEK HOÞ DEÐÝL.ALÝMLER BU FIKHI KONUYU KÝTAPLARA AKTARDIKTAN SONRA UYGULAMAK DÜÞER.LÜTFEN BU TÜRMEVZULARLA ÝNSANLARIN KAFALARINI KARIÞTIRMAYALIM.YAHU KARDEÞÝM ÝMAMI EBU HANÝFE(ra),ÝMAMI ÞAFÝÝaglara),IMAMI MALÝK(ra),IMAMI HAMBEL(ra) BUNLAR BÝLEMEDÝLER YANLIÞ AKTARMIÞLAR DOÐRUSUNU SÝZ MÝ BÝLÝYORSUNUZ YAPMA KARDEÞÝM. SELAM VE DUA ÝLE KARDEÞÝM
Gönderen: 24.06.2006 - 10:38
Bu Mesaji Bildir   candostum üyenin diger mesajlarini ara candostum üyenin Profiline bak candostum üyeye özel mesaj gönder candostum üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
kolcu66 su an offline kolcu66  
100 Mesaj -
Bakýyorum fitne fesat tohumlarý ekmekte hiç geri kalmýyor bazýlarý... Cevap nakil etmeyeceðim demiþtim ama eklemek yerinde olur.

1.si "beným meshebým hz omerýn...hz ebu bekýrýn meshebý....yeterlýmý kardes......." dmiþsin. Þeyhayn(radýyallahü anhüme cmain) efendilerimiz de müctehid idiler, tabiki tatbikleri doðrudur. peki sen nerden biliyorsun onlarýn koyduklarý hükümleri? Zaten onlar hakkýnda bildiklerin bile Ýslam Alimlerinin söyledikleri. Hangi kaynaktan alýyorsun, kime neye göre o Büyüklerin emzhebinde olduðunu idda ediyorsun?

Bizim kitaplarýmýzda diyor ki;

Hadise aykýrý bir hüküm varsa hadisle amel edilir. Ancak bu söz nazari olarak böyledir. Mezhep imamlarý hadis-i þerife aykýrý olarak söz söylemezler. Onlar âlimdir. Kafadan rastgele konuþmazlar.(Bazý cahiller kendileri gibi sanýyor onlarýgöz kırpma

Mesela hadis-i þerifte, (Fatihasýz namaz olmaz) buyuruluyor. Halbuki görünüþte Hanefi mezhebinin âlimleri bu hadis-i þerife aykýrý olarak imam arkasýnda fatiha okumayý yasaklýyorlar. Tahrimen mekruhtur, harama yakýndýr diyorlar. Þimdi biz hadisle amel edeceðiz diye imam-ý a'zamýn ictihadýný kabul etmeyecek miyiz? O zaman mezhepsiz oluruz.

Ýmam-ý Rabbani hazretleri buyuruyor ki: (Ýmam-ý rabbani hazretleri en büyük Ýslam Alim ve Velilerindendir.)

Namazda kýraat farzdýr ve hadis-i þerifte (Fatihasýz namaz olmaz) buyuruluyor. Neden Hanefilerin, hakiki kýraati [cemaatin hepsinin okumasýný] býrakýp, kýraati hükmiye [Ýmamýn okuyup, cemaatin susmasýna] karar vermelerinin sebebini tam anlayamadým.

Ýmam arkasýnda sükut etmeye dair açýk bir delil bulamadým. Buna raðmen, mezhebime uyarak imam arkasýnda Fatiha okumadým. Çünkü, delili zayýf diye, mezhebimin hükmü ile amel etmemenin ilhad olduðunu biliyordum. Mezhepsiz olmamak için Hanefi mezhebinin hükmüne uyarak imam arkasýnda Fatiha okumadým. Nihayet Allahü teâlâ, mezhebe uymanýn bereketi ile, Hanefi mezhebinde imama uyan cemaatin kýraati terk etmelerindeki hakikati izhar eyledi. Ýmam, sanki cemaatin dilinden okuyor. Bu þuna benzer: Bir köy halký, köyün ortak bir meselesi için, köylünün tamamý kaymakama gitmez. Birkaç kiþilik bir heyet seçerler. Bu heyetin hep bir aðýzdan meseleyi anlatmalarý da doðru olmaz. Ýçlerinden birini, temsilci seçerler. Temsilci, istekler ayný olduðu için, hepsinin dili ile ihtiyaçlarýný arz eder. Kendilerine temsilci kabul ettikleri bu kimse, onlarýn adýna konuþur. Seçilen bu temsilcinin hepsinin adýna ihtiyaçlarýný arz etmesi þeklinde olan, cemaatin hükmi konuþmasý, onlarýn hakiki konuþmalarýndan daha iyidir. Ýmam ile cemaatin hâli de böyledir. (Mebde ve Mead f.30)

Ýmam-ý a'zam hazretlerinin, (Cemaatle namaz kýlarken, imama uyanlar, Fatiha ve zammý sure okumaz) dediðini duyanlardan on kiþi, Hazret-i imamýn huzuruna gelip derler ki:

- Ýmamýn okumasýný kâfi görüp, cemaate Kur'an okutmadýðýný iþittik. Halbuki, Fatihasýz namaz olmaz. Elimizde bunu ispat eden kuvvetli deliller vardýr. Hakkýn ortaya çýkmasý için tartýþmaya geldik.

Hazret-i imam der ki:

- Ben bir kiþi, siz on kiþisiniz, hepinizle ayný anda nasýl tartýþayým?

- Nasýl tartýþmak istiyorsunuz?

- Ýçinizden en bilgili, âlim olaný seçin, onunla konuþayým. O, kendi ile birlikte hepinizin adýna konuþsun.

- Teklifiniz uygun...

- O beni yenerse, hepiniz beni yenmiþ olacaksýnýz, ben onu yenersem, hepiniz yenilmiþ olacaksýnýz. Kabul mü?

- Peki kabul ettik.

- Tartýþmayý ben kazandým.

- Nasýl olur, daha baþlamadýk bile...

- Siz, seçtiðiniz âlimin hepinizin adýna konuþmasýný kabul etmediniz mi?

- Evet...

- Ben de, sizin kabul ettiðinizi kabul ediyor, ayný þeyi söylüyorum. Herkesin tâbi olduðu imam, kendi adýna ve ona uyup, imam kabul edenler adýna Kur’an-ý kerim okur, cemaat okumaz. Anlaþamadýðýmýz bir nokta kaldý mý?

On kiþi hakký kabul etmek zorunda kaldýlar.

Ýmam-ý Rabbani hazretleri buyurdu ki:

(Mezhebin hükmüne aykýrý diye bir hadis-i þeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykýrý gibi görülen hadis-i þerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz. Bir Hanefinin, imam arkasýnda Fatiha okumasý mezhepten çýkmaktýr, ilhad'dýr.) (Müjdeci m. 312, Mebde ve Mead 31)

Muhammed Hadimi hazretleri de buyuruyor ki:

(Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiði hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çýkaramayýz. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlýþ deðildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir, baþka bir âyet veya hadisle deðiþtirilmiþ olabilir veya baþka bir tevili olabilir.) [Berika s. 94]

Dört mezhepten birine uymayan Ehl-i sünnetten ayrýlýr, sapýk veya kâfir olur. (Tahtavi)

Kifaye kitabýnda buyuruldu ki:

(Müctehid olmayan din adamý, okuduðu hadisten kendi anladýðýna uyarak amel edemez. Müctehidlerin âyet-i kerime ve hadis-i þeriflerden anlayarak, verdikleri fetva ile amel etmesi gerekir. Takrir kitabýnda da böyle yazýlýdýr.)
Namazda imam arkasýnda Fatiha okunur mu?

Bu konudaki üç hadis-i þerif þöyle:

(Fatihasýz namaz eksiktir.) [Tirmizi]

(Namazda imam okurken siz de okumayýn, Fatihayý hafif okuyun!) [Beyheki]

(Fatihasýz namaz olmaz.) [Buhari, Müslim]

Bu hadislere ve baþka delillere dayanarak, Þafii âlimleri imam arkasýnda Fatiha okumanýn farz olduðunu bildirmiþlerdir.

Maliki de ise, imam yavaþ okurken müstehaptýr. Ýmam açýktan okuyorsa, Fatiha okunmaz. Namazda Fatiha okumak Maliki de farz, Hanefi de ise, vaciptir. Hadis-i þeriflere bakalým:

(Ýmamla namaz kýlarken susun, imamýn kýraati, cemaatin kýraatidir.) [Hatib]

(Ne o, Kur'anda rekabet mi, namazda biri benimle beraber okuyordu.) [Tirmizi]

Hanefi âlimleri, bu hadislere ve baþka delillere dayanarak, (Ýmam arkasýnda Fatiha okumak mekruhtur) demiþlerdir.

-----------------------

Yukarýdaki 3 hadis-i þerife bakýn, bir de alttakine. Görüldüðü üzere ayný konuda farklý hükümler çýakrýlan hadis-i Þerifler bulunuyor. Bir insanýn hayatý boyunca karþýlaþacaðý her durum ve olaya yönelik hükümleri Alimlerimizin ömürlerini harcayarak delilleriyle kitaplara geçirmiþlerdir. Mezhepsizler kabule tsede etmesede bu böyledir.


Mesaj 4 kez düzenlendi. En son kolcu66 tarafından, 24.06.2006 - 12:36 tarihinde.
Gönderen: 24.06.2006 - 11:12
Bu Mesaji Bildir   kolcu66 üyenin diger mesajlarini ara kolcu66 üyenin Profiline bak kolcu66 üyeye özel mesaj gönder kolcu66 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
kolcu66 su an offline kolcu66  
100 Mesaj -
Müctehid olmayan, herhangi bir hadisle amel edemez. Müctehidlerin âyet ve hadislerden çýkararak, verdikleri fetva ile amel etmesi gerekir. (Kifaye)

Rahmet olarak farklý bildirilen hadis-i þeriflerden on tanesinin meali þöyledir:

1- (Deve eti yemek abdesti bozar.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

2- (Ateþte ýsýnmýþ þey abdesti bozar.) [Müslim, Ebu Davud, Ýbni Mace, Tirmizi, Nesai]

3- (Zekerine dokunan erkeðin abdesti bozulur.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

4- (Fercine dokunan kadýnýn abdesti bozulur.) [Beyheki]

5- (Zekere dokunmak abdesti bozmaz. O da vücuttan parçadýr.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

6- (Kan aldýrmak abdesti bozmaz.) [Beyheki]

7- (Akar kan abdesti bozar.) [Beyheki, Dare Kutni]

8- (Besmelesiz abdest olmaz.) [Ebu Davud, Tirmizi, Beyheki, Hakim]

9- (Deniz hayvanlarý helaldir.) [Ebu Davud, Tirmizi, Nesai]

10- (Fatihasýz namaz olmaz.) [Buhari, Müslim]

Birinci hadise göre, deve eti abdesti bozar. Halbuki Hanbeli hariç diðer üç mezhepte bozmaz.

Ýkinci hadise göre, ateþte piþirilen her þey, mesela çay içmek abdesti bozar. Halbuki hiçbir mezhepte bozmaz. Bu hadis-i þerif, Kütüb-i sittenin beþinde mevcuttur. Hiçbir hadis âlimi bu hadise uydurma dememiþtir. Bunlarýn açýklamasý Mizan-ül-kübra kitabýnda vardýr.

Üçüncü hadise göre, zekere dokunmak abdesti bozar. Hanefi’de bozmaz, 3 mezhepte bozar.

Dördüncü hadise göre, ferce dokunmak abdesti bozar. Þafii hariç, diðer 3 mezhepte bozmaz.

Beþinci hadise göre, zekere dokunmak abdesti bozmaz. Hanefide bozmaz, 3 mezhepte bozar.

Altýncý hadise göre, kan abdesti bozmaz. Hanefide bozar, diðer 3 mezhepte bozmaz.

Yedinci hadise göre, kan abdesti bozar. Hanefi hariç diðer 3 mezhepte bozmaz.

Sekizinci hadise göre, Besmelesiz abdest olmaz. Sadece Besmele Hanbelide farzdýr.

Dokuzuncu hadise göre, denizden çýkan her hayvan yenir. Hanefi’de deniz haþaratý yenmez.

Onuncu hadise göre, Fatiha okumak farzdýr. Hanefide farz deðil, diðer 3 mezhepte farzdýr.

Þafii ye göre imam arkasýnda Fatiha okumak farz, Maliki'de, imam yavaþ okurken müstehab, açýktan okurken, Fatiha okunmaz. Hanefide, imam arkasýnda Fatiha okumak mekruhtur.

Ýmam-ý Rabbani hazretleri buyurdu ki:

Hadislerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykýrý görünen hadis-i þerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz. Bir Hanefi’nin, imam arkasýnda Fatiha okumasý ilhaddýr. (1/ 312, Mebde ve Mead 31)

M. Hadimi hazretleri buyuruyor ki:

Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiði hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çýkaramayýz. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlýþ deðildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir, baþka bir âyet veya hadisle deðiþmiþ olabilir veya bilmediðimiz bir tevili vardýr. (Berika s. 94)

Müctehid olmayanýn dindeki bu hükümleri hadis-i þeriflerden anlamasý mümkün olmaz. Bunun için, müctehid olmayan, hadis kitabý okursa, ya hadislerin uydurma olduðunu zanneder veya kendi aklýna göre, yanlýþ bir hüküm çýkarýr. Her ikisi de felaketine sebep olur. O halde bir Müslümana yapýlacak en büyük bir kötülük, (Kütüb-i sitteyi al, hadisleri oku ve buradan dinini öðren) demektir. Zaten din düþmanlarý da altýn kupa içinde zehir sunuyorlar, (Meal veya hadis okuyarak dinini öðren) diyorlar.


Mesaj 2 kez düzenlendi. En son kolcu66 tarafından, 24.06.2006 - 11:24 tarihinde.
Gönderen: 24.06.2006 - 11:23
Bu Mesaji Bildir   kolcu66 üyenin diger mesajlarini ara kolcu66 üyenin Profiline bak kolcu66 üyeye özel mesaj gönder kolcu66 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sevdamsin su an offline sevdamsin  
RE:
465 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý menteseci

Alayci cevap verildigini iddia eden kardesler,


Bakiyorum da !..

Yamuk yumuk sorularla maksatli sekilde kardeslerin kafasini karistirmaya yönelik konu acan ve soru soran zevati hic elestirmiyor üstelik destek oluyorsunuz !..

Biraz insaf edin de diger kardesleri elestirdiginiz kadar bu yamuk zevati da elestirin...



Nush ile uslanmayaný etmeli tektir, tektir ile uslanmayanýn hakký kötektir.






.............gülgülgül..........




saygi ve dua ilegül
Gönderen: 24.06.2006 - 14:35
Bu Mesaji Bildir   sevdamsin üyenin diger mesajlarini ara sevdamsin üyenin Profiline bak sevdamsin üyeye özel mesaj gönder sevdamsin üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast hayat  
Konu icon    namazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Misafir
önemli olan namazýn nasýl kýlýndýðý deðildir.namazý kýlarken ne ler düþündüðündür.ruh halinin nasýl olduðudur.yalnýzca allhýn yarattýðý güzellikleri düþünseniz daha iyi olmazmý?telaşlı telaşlı telaşlı telaşlı telaşlı telaşlı telaşlı telaşlı
Gönderen: 24.06.2006 - 19:08
Bu Mesaji Bildir   Yukari
..... su an offline .....  
dikkate sunulur
172 Mesaj -

namazin herseyi butundur
madem bu konu acildi yukaridaki yazimi tekrar okursaniz konu genislemez burada kalalim
el cevap verildi
neden uzatiliyor


Gönderen: 24.06.2006 - 21:11
Bu Mesaji Bildir   ..... üyenin diger mesajlarini ara ..... üyenin Profiline bak ..... üyeye özel mesaj gönder ..... üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
bayraklilar su an offline bayraklilar  
Mezhebin Önemi
65 Mesaj -
ibn teymiyyeye cevap

ehli sunnet ne demektir

Sual: Ehl-i sünnet ne demektir? Mezheplere ayrýlmak parçalanmak mýdýr?
CEVAP
Ehl-i sünnet vel-cemaat demek, Resulullahýn ve eshab-ý kiramýn gittikleri doðru yolda bulunan âlimler demektir. Hak olan cemaat ve 73 fýrka içinde Cehennemden kurtulacaðý bildirilmiþ olan Fýrka-ý naciyye bunlardýr. Kuran-ý kerimde mealen, (Parçalanmayýn) buyuruldu. Bu âyet-i kerime, itikadda, inanýlacak bilgilerde parçalanmayýn demektir. Yani nefslerinize ve bozuk düþüncelerinize doðru imandan ayrýlmayýn demektir. Ýtikadda ayrýlmak, parçalanmak elbette hiç caiz deðildir. Hadis-i þerifte de (Cemaat rahmet, ayrýlýk azaptýr) buyuruldu. (Parçalanmayýn) âyet-i kerimesi fýkýh bilgilerinde ayrýlmayýn demek deðildir. Ahkamda, amellerde olan ictihad bilgilerindeki ayrýlýk, haklarý, farzlarý, amellerdeki, ince bilgileri ortaya koymuþtur. Eshab-ý kiram da, günlük iþleri açýklayan bilgilerde, birbirlerinden ayrýlmýþlardý. Fakat, itikad bilgilerinde hiç ayrýlýklarý yoktu. Hadis-i þerifte, (Ümmetimin ayrýlýðý [mezheplere ayrýlmasý] rahmettir) buyuruldu. Dört mezhebin, amel bilgilerinde ayrýlmasý böyledir. (Hadika)

Mezhep imamý ne demektir
Mezhep imamý demek, Kuran-ý kerim ve hadis-i þeriflerde açýkça bildirilmiþ olan din bilgilerini, Eshab-ý kiramdan iþiterek toplayan, kitaba geçiren büyük âlim demektir. Açýkça bildirilmeyenleri, açýkça bildirilmiþ olanlara benzeterek meydana çýkaran derin âlimlerdir. Eshab-ý kiramýn herbiri müctehid ve mezhep imamý idi. Herbiri kendi mezhebinde idi. Hepsi de, mezhep imamlarýmýzdan daha üstün idi. Mezhepleri daha kýymetli idi. Fakat, bunlar kitaplara yazýlmadýðý için, mezhepleri unutuldu. Peygamberin, sahabenin mezhebi nedir demek, Ordu kumandaný, hangi bölüðün eridir veya Fizik öðretmeni, hangi sýnýfýn talebesidir demeye benzer. Çünkü sahabenin herbiri bir mezhep imamý, hatta mezhep imamlarýnýn hocalarý idi. Resulullah efendimiz de kâinatýn hocasý idi. (Mizan, Hadika)

Eshab-ý kiramýn mezhebi
Sual: Herkes Kurana baðlanmalý, çünkü Peygamberin mezhebi ne idi? Eshabýn mezhebi mi vardý?
CEVAP
Bin küsur yýldan beri herkes bir mezhebe baðlý iken, bazý türediler, böyle sorularla zihinleri bulandýrýp herkesi baþý boþ, mezhepsiz yapmaya çalýþýyorlar. Dini delillerden anlamayanlara iki akli örnek verelim:

Milli eðitime baðlý okullar, sýnýflar, müdürler, öðretmenler ve öðrenciler vardýr. Okul ile sýnýf, müdürle öðretmen mukayese edilmez. Çünkü hepsinin görevleri farklýdýr. Öðretmenle öðrenci de mukayese edilmez. Öðrencileri müdür veya öðretmen yerine, öðretmenleri de öðrenci yerine koymak yanlýþ olur. Öðretmen veya müdür hangi sýnýfýn öðrencisi denemeyeceði gibi, þu öðrenci, hangi okulun müdürü denmez. Öðretmen ve müdüre öðrenci denmez.

Atalarýmýz, Temsilde hata olmaz demiþlerdir. Müctehid âlimler birer öðretmen gibidir. Mutlak müctehidler ise müdür gibidir. Ýnsanlar da öðrenci gibidir. Öðretmene, bu hangi okulun müdürü denmeyeceði gibi, öðrenciye de hangi okulun öðretmeni denmez. Öðrenciler öðretmene tâbi olduðu gibi, insanlar da müctehide tâbi olur.

Öðretmenler nasýl müdüre baðlý ise, tamamý müctehid olan Eshab-ý kiram da, Resulullah efendimize baðlý idiler. Tabiinde ise müctehidler ve halk var idi. Halk müctehidlere tâbi oluyordu. Halkýn mezhebi tâbi olduðu müctehidin mezhebi idi. Mezhepsiz kimse yok idi.

Eshab-ý kiram, Resulullaha deðil, biz yalnýz Allaha tâbiyiz demediler ve demeleri de mümkün deðildir. Sýradan bir müslüman da, Müctehide tâbi olmam, ben yalnýz Resulullaha tâbi olurum diyemez. Müctehid, Allahýn ve Resulünün emirlerini bildiriyor. Müctehide uymak Allah ve Resulüne uymak demektir. Bugün ise, bazý mezhepsizler, müctehide deðil, Resulullaha bile tâbi olmayý uygun görmüyorlar. Yalnýz Kurana tâbiyiz diyorlar.

Nasýl ki öðretmen müdüre, müdür de Milli eðitim Bakanýna, Milli eðitim bakaný da Baþbakana baðlý ise, insanlar bir müctehide, müctehidler mutlak müctehide, mutlak müctehidler de Resulullah efendimize baðlýdýr. Baðsýz yani mezhepsiz kimse yok idi.

Ordudaki misal daha cazip. Bütün subaylarýn bir sýnýfý olur. Topçu yüzbaþý, piyade albay gibi. Ama general olunca artýk sýnýf kalmaz. Topçu general olmaz. Artýk o bütün sýnýflarýn generalidir. Generaller de, sýnýfsýz ama, onlar da ya havacý, ya karacý veya denizcidir. Bunlardan birinde olmayan general olmaz. Bunlar da, ordu komutanlýklarýna, ordu komutanlarý da hava, deniz veya kara kuvvetlerine baðlýdýr. Kuvvet komutanlarý genel kurmaya baðlýdýr.

Dikkat edilirse, gerek eðitim sisteminde ve gerekse orduda baðýmsýz bir kurum yoktur. Herkesin baðlý olduðu, sorumlu olduðu bir yer vardýr.

Ýnsanlar birer er gibidir. Baðlý olduklarý bölükler, taburlar alaylar vardýr. Ben genel kurmay baþkanýna baðlýyým bölük komutanýný falan takmam diyemez. Müctehidler generaller gibidir. Mutlak müctehidler kuvvet komutanlarý gibidir. Resulullah efendimiz de genel kurmay baþkaný gibidir. Genel kurmay baþkaný, hangi bölüðün eri veya hangi kuvvet komutanlýðýna baðlý denilemeyeceði gibi, Eshab-ý kiramýn veya Resulullahýn mezhebi ne idi denemez.

Bu durum iyice anlaþýlýnca, herkes haddini bilmeli, er olan erim demeli, subayla, generalle benim aramda ne fark var dememeli. Bir müslüman da müctehidle boy ölçüþmemeli. Hatta Peygambere bile uymayýp ben Kurana göre hareket ederim demesi ne kadar yanlýþtýr.

Sünnete uymanýn önemi
(Mezhebe, hadise uymam) demek (Kur'ana uymam) demektir. Zira Hak teâlâ buyurdu ki:
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiþ olur.) [Nisa 80]
(Peygamberin emrine uyun, nehyettiðinden sakýnýn.) [Haþr 7]
(Ýndirdiðimi insanlara beyan edesin, açýklayasýn.) [Nahl 44]

Beyan etmek, âyetleri, baþka kelimelerle ve baþka suretle anlatmak demektir. Âlimler de, âyetleri beyan edebilselerdi ve kapalý olanlarý açýklayabilselerdi ve Kuran-ý kerimden hüküm çýkarabilselerdi, Allahü teâlâ Peygamberine, (Sadece sana vahiy olunanlarý teblið et) derdi. Ayrýca beyan etmesini emretmezdi. (Huccetullahi alelalemin)

Sünnet [hadis-i þerifler], Kuran-ý kerimi, mezhep imamlarý da sünneti açýklamýþlardýr. Âlimler de, mezhep imamlarýnýn sözlerini açýklamýþladýr. Hadis-i þerifler olmasaydý, namazlarýn kaç rekat olduðu, nasýl kýlýnacaðý, rüku ve secdede okunacak tesbihler, cenaze ve bayram namazlarýnýn kýlýnýþ þekli, zekat nisabý, orucun, haccýn farzlarý, hukuk bilgileri bilinmezdi. Yani hiçbir âlim, bunlarý Kuran-ý kerimden bulup çýkaramazdý. Bunlarý Peygamber efendimiz açýklamýþtýr. Sünneti müctehid âlimler açýklamýþ, böylece mezhepler meydana çýkmýþtýr. Allahü teâlâ, (Bilmediklerinizi âlimlere sorun) [Nahl 43] buyurduðu gibi, Peygamber efendimiz de bu âlimlere uymamýzý emrediyor:

(Âlimlere tâbi olun!) [Deylemi]
(Âlimler rehberdir.) [Ý. Neccar]
(Ulema, enbiyanýn vârisidir.) [Tirmizi]

(Bize yalnýz Kur'andan söyle!) diyen birine, Ýmran bin Husayn hazretleri: (Ey ahmak! Kuran-ý kerimde, namazlarýn kaç rekat olduðunu bulabilir misin?) dedi. Hz. Ömere, farzlarýn seferde kaç rekat kýlýnacaðýný Kuran-ý kerimde bulamadýk dediklerinde, (Allahü teâlâ, bize Muhammed aleyhisselamý gönderdi. Kuran-ý kerimde bulamadýðýmýzý, Resulullah efendimizden gördüðümüz gibi yapýyoruz. O, seferde dört rekat farzlarý iki rekat kýlardý. Biz de öyle yaparýz) buyurdu. (Mizan-ül-kübra)

Ýslam ayrý mezhep ayrý deðildir
Mezhebe uymam Kur'anla amel ederim demek, Kanunlara uymam, yalnýz Anayasaya göre hareket ederim demek gibi yanlýþtýr. Çünkü Anayasada bütün hükümler, bütün cezalar bildirilmemiþtir. Anayasa, kanunlara havale etmiþtir. Kanunlardan baþka tüzükler, yönetmelikler de çýkmýþtýr. (Anayasa varken, kanuna lüzum yok) demek ne kadar yanlýþ ise, (Kur'an varken, mezhebe lüzum yok) demek, bundan daha yanlýþtýr. Kuran-ý kerimi hadis-i þerifler, hadis-i þerifleri de mezhep imamlarý açýklamýþtýr. Kanunlar, Anayasanýn gösterdiði istikamette hazýrlanmýþ, mezhepler de, Kuran-ý kerimin ve hadis-i þeriflerin gösterdiði istikamette teþekkül etmiþtir.

Hiç kimse, Madem, mezhep, Kuran-ý kerimin ve hadis-i þeriflerin açýklamasýdýr. Ben de açýklar bir mezhep kurarým diyemez. Çünkü bir kimsenin Madem doktor olmak, týp kitabý okumaya baðlýdýr. Kimyager olmak için de kimya kitabý okumak kâfidir diyerek eline aldýðý bir týp ve kimya kitabý ile doktorluk yapmaya, ilaç imal etmeye kalkýþmasý ne kadar gülünç ise, (Ben de Kur'andan, hadisten hüküm çýkarýrým) demek daha gülünçtür.

Ben Ýslama göre hareket ederim, mezhebe uymam demek, Ben devletin emrine uyarým. Fakat, kanunu, polisi, hakimi dinlemem demeye benzer. Çünkü Ýslama uymak demek, dört hak mezhepten birine uymak demektir. Ýslam ayrý, mezhep ayrý deðildir.
Gönderen: 25.06.2006 - 03:11
Bu Mesaji Bildir   bayraklilar üyenin diger mesajlarini ara bayraklilar üyenin Profiline bak bayraklilar üyeye özel mesaj gönder bayraklilar üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1573 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
neco64 (56), hilas (49), nkayan (60), elifgirl (43), esenceliömer (46), o.z.k.a.n (47), TILSIMLI52 (47), türkoðlutü.. (61), allim (52), WebmasteR (43), gültekingumus (54), Nevnihal_17 (36), niyaziterzio&et.. (56), nurse_61 (39), yilmaz.s (54), bahadirb (35), hacisa (61), oguzhan01 (44), tarik tufan (40), hatiice (40), veli1975 (49), alpaslan (59), emre2500 (52), turquaz (38), neseliukala (52), yildirimlar (47), catlaak (50), islamgulu (38), belinay (47), delikarabekir (41), raydin (59), dünya (47), hasimbilgic (56), TalhaahmeT (51), tubis (38), cananuluocak (38), tufan_07 (39), huzur_u mah&tho.. (46), Ekrem (46), dilyar56 (52), habibe1994 (54), sevdim_gerisi_y.. (38), sadece_sen (37)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.83604 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.