0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » EDEBİYAT / MAKALE / ŞİİR » İLAHİ & EZGİ SÖZLERİ » Müzigi dine sokmak - Muzikli ilahiler

önceki konu   diğer konu
5 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
KILTEN su an offline KILTEN  
Müzigi dine sokmak - Muzikli ilahiler
27 Mesaj -
Müzigi dine sokmak - Muzikli ilahiler

Hizli ve sinsi bir sekilde dinin içine müzik sokulmaya çalisiliyor. Çünkü dini bozmanin en kolay yollarindan biri budur. HiristiyanliGi aslindan uzaklastiran önemli unsurlardan biri de Kiliselere müziGin sokulmasidir. islamiyet`i de HiristiyanliGin durumuna düsürmek için müziGe aGirlik verilmektedir.

Bir gazete haberi söyledir:
Yedikule Zindanlari, iftardan sonra zindan duvarlarini sarsacak kadar tempolu bir konsere taniklik etti. Mustafa Özcan`in Kur`an tilavetinden sonra Avusturya`dan gelen ve daha çok Türk Tasavvuf Musikisi icrasiyla taninan Abdurrahman Toprak, soGuktan titreyen kalabaliGi kendine eslik ettirmeye çalisarak ilahi söyledi. Ardindan bir zamanlarin Yesil Pop`çulari sahneye çikti. Daha sonra heyecanla Yusuf islam`in geldiGi müjdelendi. Hip Hop sarkilariyla islam çaGrisi yapan, ramazan münasebetiyle özel olarak getirtilen Amerikali müzik grubu Native Deen (Yerli Din) de sahnede yerini aldi. Her biri en fazla 20 yasinda üç tane çikolata renkli Afro-Amerikan, baslarindaki beyaz takkeler ile kosarak sahneye firladi.

Grubun üyeleri Joshua Salem, Naim Muhammed ve Abdülmelik Ahmed sahnede izleyici ile kurduklari diyalog açisindan Yedikule Zindanlarindaki kalabaliGi adeta kendinden geçirdi. En fazla ortaokul öGrencisi olduklari her hallerinden belli çocuklar, baslarina beyaz namaz takkelerini geçirmis sahnenin hemen önünde hip hop figürleriyle dans ettiler. Gece, Native Deen`in genç üyeleri ile öncüleri olan Yusuf islam’in birlikte söylediGi sazli sözlü Taleal Bedru ile noktalandi...

Ramazan aylarinda yoGunlastirilan bu faaliyetler projenin birinci asamasidir: Bu asamada maksat, dinimizce haram olan müziGi mesru hâle getirmek. Daha sonra da, müziGi Hiristiyanlikta olduGu gibi ibadetin bir parçasi haline sokmak. Birinci asamada hayli yol alindi.

Ramazanda pek çok otelin kapisinda, Canli müzik esliGinde iftar afislerini gördük. iste istanbul`da bes yildizli bir otelin ilani: Zengin bir mönünün sonunda Çesmi bülbül Fasil Grubu esliGinde her aksam iftar... Dört kiz, ellerinde tambur, kanun ve ud esliGinde, Ben yanarim yane yane, Sordum sari çiçeGe... ilahilerini seslendiriyorlar iftarda. Ardindan saz eserleri... Aksama kadar Allah için oruç tutan, aksam genç kizlarin seslendirdiGi Klasik Türk MüziGi esliGinde iftar ediyor.

sapla seker karisti. Eskiden saflar ayri ve netti. Kim ne yaptiGini biliyordu. içki içen meyhaneye, eGlenecek olan eGlence yerine, ibadet edecek olan da, camiye giderdi. Haram isleyen de günahini bildiGi için üzülürdü. YaptiGini mesru görmediGi için de küfre düsmezdi. simdi her sey birbirine karismis durumda. ibadet mi yapiyor, eGleniyor mu belli deGil. Bütün bunlar müziGi ve haramlari mesrulastirmanin, harami helali birbirine karistirmanin yani Dini sulandirma projesinin bir parçasidir.

Görünüse bakildiGinda bu davranislar halkin cahilliGine veriliyorsa da, bu o kadar basit bir olay deGildir. Müslümanlar bu hâle planli bir sekilde, belli bir proje doGrultusunda getiriliyor. Bu projenin içeride ve disarida bayraktarliGini yapan pek çok kimse var. Rock MüziGin basini çeken Cat Stevens diGer ismi ile Yusuf islam`in takip ettiGi çizgi hayli enteresan. Önce islam âlimlerinin kitaplarindan ve çevresindeki Müslüman kimselerden müziGin haram olduGunu öGrenip Müslüman olmasiyla beraber müziGi de birakiyor. Daha sonra birden fikir deGistiriyor. Bu deGisikliGi de kendince söyle yorumluyor:
Baslangiçta müzik konusunda süphelerim olusmustu. Daha sonra Kur`ana ve hadislere baktim, müzik ile ilgili bir sey göremedim. iyi, faydali seyleri islamiyet emrediyor. Müzik iyi ve faydali olduGuna göre, haram olamaz diye yorumladim. Yeniden çalismaya basladim...

Binlerce islam âlimi, Kur`an-i kerime ve hadis-i seriflere dayanarak müziGin haram olduGunu söylüyorlar; bu ise, göremedim, diyor. Demek ki bir yönlendirenler var. Kendisine, Yedikule`de hip-hop grubu Native Deen ile birlikte sahneye çiktiniz. Bu hip-hop tarzini nasil buluyorsunuz? diye soruyorlar, o da, Native Deen, gençleri islam`a ve Allah`a çaGiriyor. Albümleri insanlik adina son derece olumlu mesajlar içeriyor. Bence gayet de basarili bir hip-hop örneGi ortaya çikariyorlar diyor.

Yani dinimizin haram kildiGi müzik vasitasiyla gençler islam`a çaGriliyor. Böyle çaGrilarla gelenlerin islami anlayisinin, yasayisinin ne olduGunu bilmek zor deGildir.

(Mehmet Oruç,

Türkiye, 2005)

Gönderen: 30.03.2006 - 01:27
Bu Mesaji Bildir   KILTEN üyenin diger mesajlarini ara KILTEN üyenin Profiline bak KILTEN üyeye özel mesaj gönder KILTEN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sicilyali su an offline sicilyali  
1054 Mesaj -
Sagolasin kardes...

Uzunca bir süre önce bu konu hakkinda kisa bir yazmistim.

Linkini asagiya ekliyorum...



http://www.ravda.net/rf/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=35373
Gönderen: 30.03.2006 - 01:35
Bu Mesaji Bildir   sicilyali üyenin diger mesajlarini ara sicilyali üyenin Profiline bak sicilyali üyeye özel mesaj gönder sicilyali üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
omer furkan su an offline omer furkan  
RE: Müzigi dine sokmak - Muzikli ilahiler
401 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý KILTEN


Görünüse bakildiGinda bu davranislar halkin cahilliGine veriliyorsa da, bu o kadar basit bir olay deGildir. Müslümanlar bu hâle planli bir sekilde, belli bir proje doGrultusunda getiriliyor. Bu projenin içeride ve disarida bayraktarliGini yapan pek çok kimse var. Rock MüziGin basini çeken Cat Stevens diGer ismi ile Yusuf islam`in takip ettiGi çizgi hayli enteresan. Önce islam âlimlerinin kitaplarindan ve çevresindeki Müslüman kimselerden müziGin haram olduGunu öGrenip Müslüman olmasiyla beraber müziGi de birakiyor. Daha sonra birden fikir deGistiriyor. Bu deGisikliGi de kendince söyle yorumluyor:
Baslangiçta müzik konusunda süphelerim olusmustu. Daha sonra Kur`ana ve hadislere baktim, müzik ile ilgili bir sey göremedim. iyi, faydali seyleri islamiyet emrediyor. Müzik iyi ve faydali olduGuna göre, haram olamaz diye yorumladim. Yeniden çalismaya basladim...

Binlerce islam âlimi, Kur`an-i kerime ve hadis-i seriflere dayanarak müziGin haram olduGunu söylüyorlar; bu ise, göremedim, diyor. Demek ki bir yönlendirenler var. Kendisine, Yedikule`de hip-hop grubu Native Deen ile birlikte sahneye çiktiniz. Bu hip-hop tarzini nasil buluyorsunuz? diye soruyorlar, o da, Native Deen, gençleri islam`a ve Allah`a çaGiriyor. Albümleri insanlik adina son derece olumlu mesajlar içeriyor. Bence gayet de basarili bir hip-hop örneGi ortaya çikariyorlar diyor.

Yani dinimizin haram kildiGi müzik vasitasiyla gençler islam`a çaGriliyor. Böyle çaGrilarla gelenlerin islami anlayisinin, yasayisinin ne olduGunu bilmek zor deGildir.

(Mehmet Oruçgöz kırpma,

Türkiye, 2005)



bu makalenin tamami menteseci abimin verdigi linkte severmisin isimli arkadasýmýzýn yazýsýnda mevcud.. konuya daha iyi vakýf olunabilmesi icin okunmasýný oneririm.. fakat bu makale kendi icinde buyuk problemler olusturmaktadir bu da benim sahsi kanaatýmdýr..

teröristlere arka cýktýgý onlara muzigi ve sözleri ile destek oldugu gerekcesi ile A.B.D ye giris izni verilmeyen müslüman bir sahis nasil olur da bu kadar buyuk bir töhmet altýnda býrakilabilir..

kimseye camur atmaya kimseyi tohmet altnda býrakmaya gerek yok

müzigin islam dini icinde yeri olmadýgýný soyleyenlerin delilleri
islami pratýgýn icinde anlamsýz bir zemine oturmakta..

müzik tamamen fitri bir hal..
insan fitri olani ifsat ederek bozarak azgýnlasabilir
fakat fýtri olaný da yasaklamak nerden cýkýyor ?

müzigin tamamen yasak oldugu ileri suren bu makalenin tamamini okumustum.. eklenen bircok hadis'in hangi sartlar icinde nasýl soylendigine dair en ufak acýklama yok..
bu tabiki uzun bir sohbet ister.. müzikle beraber eminim ki KUR'AN VE RASULULLAH'in sunnetini nasýl anlamamiz gerektigi konusunda da uzunca konusulmasý gerekir.. bu sebeple buraya rasululllah'ýn ashabýna calgý aletlerinin oldugu dugunlere istirakine ses cýkartmamasi hakkýnda hadisleri yazmamiza gerek yok

boyle býrsey suan icin sadece polemigi artýrýr..

ALLAH(c.c) ve rasulullahýn sunnetini dogru algýlayamayan bir zýhýn
müslümanlarýn sosyal alandaki problemlerine akli bir cozum uretebilmesi de pek mumkun gorunmemekte..

bir cobanin kavalini calip koyunlarýný otlatýrken rabbini hatýrlamasý bu zihniyete gore haram sayýlabiliyor..
yazýlan makalenin tamamini okursak buna sahid olacaz..

ne diyelim yusuf islam'i dinlemek de haram ise
vay bizim halimize !!

RASULULLAH'in sunnetini dogru anlamak önce KUR'ANI GERCEKTEN ÝDRAK EDEREK OKUMAK ve uzerýnde cokca dusunmek ile mumkun..

insaALLAH RABBMÝZin bizden istedigi cokca akleden
idrak eden kullardan oluruz.. insaALLAH ..

selam ve dua ile..
Gönderen: 30.03.2006 - 13:09
Bu Mesaji Bildir   omer furkan üyenin diger mesajlarini ara omer furkan üyenin Profiline bak omer furkan üyeye özel mesaj gönder omer furkan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
KILTEN su an offline KILTEN  
27 Mesaj -
Âriflerin ýþýðý, Velîlerin önderi, Ýslâmýn bekçisi ve Müslümânlarýn Baþtâcý Ýmâm-ý Rabbânî Ahmed-i Fârûkî Serhendî Müceddîd-i elf-i sânî (ikinci bin yýlýn müceddidi) buyuruyor ki (Mektubat, c.1, m.266 son kýsmýgöz kırpma:

"Lokmân sûresi altýncý âyetinde, (Lehv-el-hadîs) tegannî ile okumaðý yasak etmek için indi. Abdüllah ibni Abbâsýn “radýyallahü anhümâ talebesinden olan, imâm-ý Mücâhid, Tâbiînin büyüklerindendir. Bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiðini bildirdi. (Medârik tefsîri)nde, [ve büyük âlim Senâullah-i Pânî Pûtî hazretlerinin on cild olan (Tefsîr-i Mazharîgöz kırpmasinde], (Lehv-el-hadîs) musikî demekdir diyor. Abdüllah ibni Abbâs ve Abdüllah ibni Mes;ûd radýyallahü anhüma, bu âyet-i kerîmenin, tegannîyi yasak etdiðine yemîn etmiþdir. Ýmâm-ý Mücâhid, Furkan sûresi, yetmiþikinci âyetinin meâl-i þerîfinin, (Günâhlarý afv ve magfiret edilecek olanlardan biri, tegannî, þarký okunan yerlerde bulunmýyanlardýr) olduðunu bildirdi. Ý'tikâdda mezhebimizin imâmý olan, Ebû Mensûr-i Mâ-Türîdînin, (Zemânýmýzdaki, tegannî ile okuyan hâfýzlarýn, naðmelerini iþiterek, Kur'ân-ý kerîmi ne güzel okudun diyen kimse, kâfir olur. Karýsý boþ olur. O zemâna kadar, yapdýðý ibâdetlerinin sevâbý gider) dediðini, kitâblar yazmakdadýr. Ebû Nasr-ý Debbûsî buyuruyor ki, kâdî Zahîreddîn-i Hârezmî buyurdu ki, (Bir þarkýcýdan veyâ baþka bir yerden tegannî dinliyen veyâ baþka, herhangi bir harâm iþi gören kimse, harâm olduðuna inanarak veyâ inanmýyarak, bunlara, ne güzel dese, o anda îmâný gider. Çünki Allahü teâlânýn emrine ehemmiyyet vermemiþ olur. Ýslâmiyyete kýymet vermiyen kimsenin, kâfir olacaðýný, bütün müctehidler, sözbirliði ile bildirmiþdir. Böyle kimselerin ibâdetleri kabûl olunmaz. Önce kazanmýþ olduðu sevâblar yok edilir. Böyle felâketden Allahü teâlâya sýðýnýrýz!).

Mûsikînin harâm olduðunu bildiren, âyet-i kerîme ve hadîs-i þerîfler ve fýkh âlimlerinin yazýlarý o kadar çokdur ki, saymak güçdür. Tegannînin câiz olduðunu gösteren, mensûh bir hadîs veyâ bir fetvâ görülürse, ehemmiyyet vermemelidir. Çünki hiçbir âlim, hiçbir zemânda, tegannînin mubâh olduðuna fetvâ vermemiþ, raks [dans] etmeðe izn verilmemiþdir. Ýmâm-ý Zýyâeddîn-i Þâmî "rahmetullahi aleyh", (Mültekýt) adýndaki kitâbýnda böyle bildirmekdedir.

Tesavvufcularýn birþeyi yapýp yapmamasý, halâl veyâ harâm olmasýný göstermez. Onlara bakýlmaz. Yapdýklarýna da birþey demeyiz. Ma'zûr görürüz. Onlarýn hâlini, Allahü teâlâ bilir ve bildiði gibi karþýlar. Birþeyin halâl veyâ harâm olduðunu anlamak için, imâm-ý a'zam Ebû Hanîfenin, imâm-ý Ebû Yûsüf Ensârînin ve imâm-ý Muhammed Þeybânînin sözlerine bakýlýr. Ebû Bekr-i Þiblî ve Ebül-Hüseyn-i Nûrî ve Cüneyd-i Baðdâdî "rahmetullahi aleyhim" gibi, tesavvuf büyüklerinin yapýp yapmadýklarýna bakýlmaz. [Fekat, bunlarýn islâmiyyetden verdikleri haberler çok doðrudur. Bildirdiklerinin hepsine inanmak ve uymak lâzýmdýr.] Ýslâmiyyetden ve tarîkatden haberi olmýyan, ham sofular, pîrimiz böyle yapdý diye, behâne ederek, hayhuy etmeði, tegannî ve dans etmeði, din ve ibâdet hâline sokmuþlar. Bunlarla sevâb kazanýyoruz sanmýþlar. En'âm sûresinin yetmiþinci ve A'râf sûresinin ellinci âyetinde meâlen, (Ey sevgili Peygamberim "sallallahü aleyhi ve sellem"! Dinlerini, ibâdetlerini, [þarký ile, mûsikî ile] oyun ve eðlence hâline sokanlardan uzak ol! Onlar Cehenneme gideceklerdir) buyurulmuþdur.

Yukarýda bildirilenlerden anlaþýlýyor ki, harâm olduðu kat'î olan iþleri, beðenen kâfir olur. Müslimân deðildir, mürted olmuþdur. [Hâlbuki harâmlarý, tatlý gelse dahî, çirkin bilerek, üzülerek yapanlar kâfir olmaz.] O hâlde, düþünmeli ki, harâmlara kýymet verenlerin ve bunlarý ibâdet bilenlerin hâli ne oluyor? Cenâb-ý Hakka sonsuz hamd ve þükr olsun ki, bizi yetiþdiren büyüklerimiz, bu pisliðe bulaþmadý. Kendilerine uyarak, bu þenî' þeyleri yapmakdan bizleri kurtardýlar."

Ýmâm-ý Rabbânî kuddise sirruh hazretleri, 3.cildin 72.mektûbunda, hâce Hüsâmeddîn Ahmede buyuruyor ki:

"Kur'ân-ý kerîmi, kasîdeleri ve mevlidi güzel sesle okumak câizdir. Harâm olan, naðme yapmak, ya'nî sesi mûsikî perdelerine uydurmakdýr ki, harfler deðiþmekde, ma'nâ bozulmakdadýr. Bunlarý, naðme yapmadan ve Allah rýzâsý için okumak þartý ile, güzel sesle okumak câizdir. Fekat, dinlerini kayýrmýyanlar, bu þartlarý gözetmiyeceklerinden, buna da müsâ'ade etmemek, bu fakîre dahâ uygun geliyor."

3. Cilt, 34. mektubdan:



"Kýymetli ömrü, lüzûmsuz mubâhlara bile harcamamalýdýr. Harâm ile geçirmemek, elbette lâzýmdýr. Tegannî ve þarký ile meþgûl olmamalý, bunlarýn nefse verecekleri lezzete aldanmamalýdýr. Bunlar bal karýþdýrýlmýþ, þekerle kaplanmýþ zehrdir."




Kendi yorumum:

Yusuf islam,sami yusuf,abdurrahman ønul v,s gibi bazi kimselerin søzde islami muzik diye ortaya cikmalari benim sahsi kanaatim kepazeliktir,Din adina yapilan buyuk bir hakarettir,Bunlarin okudugu (søzde ilahi) pop muzigindeki butun enstrumentallar kullaniliyor ve bunlarda islam adina yapiliyor, peki Bu sanatcilar ayni muzik ile camilerde niye søylemiyorlar, madem dini muzik yapiyorlarsa?

Kimisi madde, kimisi menfeat, kimisi søhret, almis basini gidiyor,
Allah hakkimizda hayirlisini versin.

Gönderen: 30.03.2006 - 22:12
Bu Mesaji Bildir   KILTEN üyenin diger mesajlarini ara KILTEN üyenin Profiline bak KILTEN üyeye özel mesaj gönder KILTEN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Hadimül Islam su an offline Hadimül Islam  
618 Mesaj -
S.A.

Kardes güzel bir konuya deginmissin. Ayrica yukaridaki aciklamalardan dolayi tesekkür ederim, bizleri (en azindan beni) biraz daha bilgilendirmis oldun.
Gönderen: 31.03.2006 - 00:56
Bu Mesaji Bildir   Hadimül Islam üyenin diger mesajlarini ara Hadimül Islam üyenin Profiline bak Hadimül Islam üyeye özel mesaj gönder Hadimül Islam üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1678 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
nafizalpay (37), baki67 (59), karadaban (58), Afra_Nur (34), Burak_1977 (47), berigelgokmen (41), ogrtahmet (51), sinantekin (53), NisYaN_ (42), Herbalist (56), breakbeat (41), missnevsehir50 (36), HASAN AYDIN (43), cemyakar (43), ruyadostu (43), mehmetgazi (37), ademaydn (51), Haticee (36), hakkipekoksuz (44), süleyman gürkan (48), gökdemir (56), RAVDAadam (51), islam_ (), mercan82 (42), deniz86 (38), avural (61), babam1985 (39), Ruveyda__ (39), monsuar (39), hilalugruna (38)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.72266 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.