0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » M E A L » HIC DUSUNDUNUZ MU?!!

önceki konu   diğer konu
33 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Gast Hudayi  
HIC DUSUNDUNUZ MU?!!
Misafir
Selamun Aleykum

" Utlu ma uhiye ileyhe minel kitabi ve ekimis salat(e), inne salate tenha anil fahsai vel munker(i), VE LE ZIKRULLAHI EKBER." (Ankebut 45)

( Habibim) Kitaptan sana vahyedileni oku ve namazi kil.Muhakkak ki namaz, fuhustan ve munkerden nehyeder.Ve ALLAH'i ZIKRETMEK MUTLAKA EN BUYUKTUR.

Allah'u Teala, zikirin en buyuk ibadet oldugunu belirtmis ve az zikiri ( RAD 28), cok zikiri (AHZAB 41), ve surekli ( daimi) zikiri ( NISA 103 ) farz kilmis uzerimize.

Haddimi asiyorsam kusuruma bakmayin lutfen; ama,benim bir sorum olacak:

ALLAH'in en buyuk ibadet saydigi ve farz hukumlu onlarca ayet-i kerime ile bizi bagladigi zikir; BIZE OGRETILEN VE HALKIN BUYUK BIR COGUNLUGUNUN YASADIGI BUGUNKU ISLAM'DA, 32 FARZ'da ve 54 FARZ'da NEDEN YOK?

Birileri bizi fena halde uyutmus sanki ve uyanmamizi da istemiyorlar gibi!!!

Ben bu konuyu cok dusunmeye basladim; SIZ HIC DUSUNDUNUZ MU?
Gönderen: 23.12.2004 - 23:46
Bu Mesaji Bildir   Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
ve aleykumselam
524 Mesaj -
Oðluma Nasýhatim( 54 Farz)

Allahu teala bir onu zikretmek farzdýr -1

Helalden yiyip içmek ibadet ve niyazdýr -2

Abdestimizi alýp kýldýðýmýz namazdur -3

Cünüplükten gusletmek ferah verir insana -4



Bizler inanýrýz ki allah tandýr rýzkýmýz -5

Giydiðimiz elbise hem halal hem de temiz -6

Vekilimiz allahtýr ona itimatýmýz -7

Her an kanaat etmek servettir müslümana -8



Þükür nimetlerine þükür yüce mevlaya -9

Biz razýyýz her zaman haktan gelen kaza ya -10

Sabrýn sonu selamet sabrederiz belaya -11

Günaha tövbe etmek kuvvet verir imana -12



Ýhlas ile ibadet etmelidir müslüman -13

Koðulmuþ lanet þeytan bize en büyük düþman -14

Yolumuzun nurudur bize rehberdir kuran -15

Ölüme hazýr olmak rekabettir zamana -16



Allah için sevelim hak için buðzedelim -17

Ana ya ve baba ya her an ihsan edelim -18

Ýyiliði emredip munkerden nehyedelim-19

Akraba yý ziyaret farzdýr her müslümana -20



Emaneti korumak hiyanet etmemeli -21

Allah korkusu ile ferahý derk etmeli -22

Allah ve resulüne itaat eylemeli -23

Ey mü min gözünü aç hak neler verdi sana



Gunahlardan kaçýnýp sýðýnmalýyýz hakka -24

Bizden olan amire itaat var mutlaka -25

Aleme ipretle bak her þeyin sýrrý baþka -26

Dilini hiç kullanma asla kötü lisana -27



Kalbini temiz eyle þirkten ve her günahtan -28

Kimseyle alay etme haya eyle allah tan -29

Cehenneme girilir haram þeye bakmaktan -30

Sözünde sadýk olan asla düþmez hüsrana -31



Gýybet etme kimseyi edeni de dinleme -32

Ömrünce ilim öðren baþka bir þey dileme.-33

Terazýyý doðru tut. sakýn haksýzlýk etme,-34. 35

Azaptan emin olma. hak ceza verir sana -36



Allahýn rahmetinden hiç ümit kesmeyesin.-37

Nefsin arzularýna uyupta gitmeyesin-38

Allah için fakire rýzkýndan yediresin -39

Ýste yetecek kadar hak rýzýk versin sana -40



Malýnýn zekatýný ver ki arýnsýn kirden -41

Hayiz nifas anýnda uzakta dur eþinden -42

Kalbini pak edesin bütün kötülüklerden -43

Sakýn kibirli olma alcaklýk gelir sana -44



Yetim hakkýný yeme her lokmasý ateþdir -45

Erkekle zina etmek hem haram hem abestir-46

Namazýný eda et bunlar da günde beþtir -47

Zulumle halk malýný yersen ateþtir sana 48



Kulhuvellahu ehed koþma allaha ortak -49

Yok yer yemin eden hem günahkar hem korkak-50

Sakýn içki kullanma kulanýyorsan býrak-51

Verdiðin sadaka yý anmazsan müjde sana. 52
Þair : Mikdat Bal


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son HakSairi tarafından, 23.12.2004 - 23:59 tarihinde.
Gönderen: 23.12.2004 - 23:51
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
endulus su an offline endulus  
611 Mesaj -
selamun aleykum,

Zikri bir kaliba veya kaliplara SIKISTIRAMAYIZ..Allahu tealanin bizlerin yapmamizi istedigi veya istemedigi seyleri yaparak veya yapmayarak devamli bir zikir icinde olmus olmuyormuyuz. Bize sunulan nimeleri görerek sükretmek , idrak etmek bir zikir degilmidir.. onun rizasinda oldugumuz her an bizler icin zikirdir..
Gönderen: 23.12.2004 - 23:56
Bu Mesaji Bildir   endulus üyenin diger mesajlarini ara endulus üyenin Profiline bak endulus üyeye özel mesaj gönder endulus üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
duvan su an offline duvan  
127 Mesaj -
S.A.

Zikrin kelime anlami;anmak,hatirlamak,söylenmesi tavsiye edilen hamd ve dua icin kullanilan sözlerdir.
Zikir tasavvufi anlami;Allah c.c.in yüceligini dile getirmek ve manevi yetkinlige ulasmak icin belli bir söz yada cümleyi yinelemektir.

Yukarida aciklanan zikri,32 farz ve 54 farz icerisinde zaten otomatikman yapmaktasiniz.Besmele cekmek bir zikirdir,misal.Her farz edanizda yaptiginiz isin bilincinde iseniz Allah c.c.I zikretmiste olursunuz.Nitekim bütün Farzlar Allah c.c. in rizasini kazanmak icin yapilir,dolayisiyla Allah c.c. Anilir.
Abdeste,Namazda,oructa,zekatta,Allah c.c.i anmadan bu farzlar eda edilmis sayilmaz zaten.
Bütün farzlarin icerisinde Zikir mevcuttur.
Farz olarak, diger farzlar icerisinde yapildigindan, ayriyeten yapilmasi gerekmemistir.
Bunlar bizim aciz düsüncemizdir,En iyisini Allah C.C. bilir.

S.A.
Gönderen: 24.12.2004 - 00:21
Bu Mesaji Bildir   duvan üyenin diger mesajlarini ara duvan üyenin Profiline bak duvan üyeye özel mesaj gönder duvan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Degerli vakitlerinizi bana ayirdiginiz icin Allah hepinizden de razi olsun kardeslerim.

Haksairi kardesimden Allah razi olsun...54 farz'i paylasmis bir siirle ama okudukca " yine"
beni dusunceler sariyor.Allah askina guzel kardesim, o misralara dokulen guzelliklerin hangi birisini yapabiliyor yada yasayabiliyor yahutta yasatabiliyoruz? Her bir satir guzellik saciyor etrafa ama....Sonsuz uzunluktaki bir ama'lar zinciri cikiyor karsimiza.

Endulus ve Duvan kardeslerimin cevaplarinin icerigi ise asagi yukari ayni oldugu icin birlikte degerlendirebilir diye dusunuyorum.Yanildigim noktalar varsa ve olursa " Allah rizasi icin" lutfen uyarin.

Konuyu acmaktaki amacim,zikirin ne oldugunu ve varligini ispat etmek icin degil; bu kadar onemli bir ibadetin neden bizlere ogretilen veyahut da asilanan ogrenim ve ogretim sisteminin icinde olmadigini " karsilikli fikir alisverisleri ile" bulmak ve ortak bir kararda bulusmakti.

Verilen cevaplardan edindigim izlenime gore, konunun onemi " sanirim ki" yeterince anlasilamamis veya ben, ifade edememisim.

Yukaridaki ifadeyi kullanmamdaki neden, Endulus kardesimin kardesimin butun yazisi , Duvan kardesimin de; " BUTUN FARZLARIN ICERISINDE ZIKIR MEVCUTTUR" ifadesi...

Ankebut 45'de ki ifadeyi iyice inceleyecek olursak, Kur'an tilavetinin, Namazin ve Zikirin ayri ayri ibadetler oldugunu goruruz ki; hepsinin de ayri ibadetler olduguna dair onlarca ayet-i kerime mevcuttur Kur'an'da.Ama ne yazik ki; uygulamada yer bulamamis kendisine,en buyuk ibadet.

Kisi her halinde Allah'i dusunuyor ( zikrediyor, aniyor)'sa(NISA 103), o halde o kisi daimi ( surekli) zikiri yasayan bir kisi olarak ULULELBAB olmustur(AL-I IMRAN 190-191) ve Hikmet'in esiginde olandir.Bu acidan baktigimizda insanlarin buyuk bir cogunlugunun bu makamda olmasi gerekir ki; Kur'an olculerine gore mumkunu olmayan bir olgudur.

Her farz'i eda etmenin zikir olarak kabul edilebilecegine dair Kur'an'da herhangi bir isaret veya ayet-i ornek olarak yazmis olsaydiniz, bu konu belki de o noktada acikliga kavusturulmus olacakti ama; "benim bildigim kadariyla" boyle bir isaret veya ayet mevcut degil.Evet Namaz bir zikir'dir, Kur'an tilaveti'de bir zikirdir fakat; Ankebut 45 ve daha onlarca ayet-i kerimede emredilen zikir bu iki ibadetten ayri ayri bir mana icerir.Bu farki en iyi anlayip ayirdedebilecegimiz ayet-i kerimelerden bir tanesi ise MUZEMMIL 8. ayet-i kerimesidir.

" Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtila."
RABBININ ISMIYLE ZIKRET VE HERSEYDEN KESILEREK O'NA DON ( yonel).

Ayet-i kerimeden de acikca anlasiliyor ki zikir Rabbimizin isminin tekrari seklinde yaplmasi gereken bir ibadettir." RABBININ ISMI ILE ZIKRET" buyuruyor Yuceler Yucesi ve Rabbimizin ismi ALLAH'tir.Oyleyse zikir'in O'nun isminin tekrariyla yapilmasi gerektigi konusu, tartisilamayacak kadar kesin bir hukumdur.Ve bu hukum ( zikirin en buyuk ibadet oldugu ve yapilis sekli ) bu kadar acikken ve Kur'an-i Kerim'de onlarca ayetle hukme baglanmisken; diger ibadetlerin arasina sikistirilmis ve neticede kaybedilmis, kaybolmustur.

Benim asil kafama takilan nokta burasi iste; kendimize ve bilgilerimize neden bu kadar cok guveniyoruz? Kur'an-i Kerim'de mevcut olmasina ragmen bugun uygulamada olmayan ve farz hukmu tasiyan daha onlarca kavram mevcut ve bir cok gercegi oldugu gibi Kur'an'in ruhunu da unutmus gitmisiz.Her an seytanin fucurlari ile uzerimize hakimiyet kurma yollari aradigini ( ve ne yazik ki basardigini), afetlerle dolu bir nefs tasidigimizi ve her ikisinin de ortak cabalarla bizi Kur'an gerceklerinden uzak tutmayi basardiklarini neden goremiyoruz ve neden onlemini almiyoruz veya bu onlemlerin ne oldugunu arastirmiyoruz.

Ulkemizde ve dunyada ki, ahlak sinirlarini zorlayan yozlasma ile Kur'an'da gecen AD, SEMUD vb.milletlerin helak edilmesine neden olan sapkinlik ve sapikliklarin ayni seyler oldugunu neden goremiyoruz?

O kadar gaflete dalmisiz ve lain'i o kadar mutlu ediyoruz ki...

GAVS-I AZAM SEYH ABDULKADIR GEYLANI Hz.'nin, ibretlik yazilarindan birer demet sundugu FUTUH-UL GAYB ve SOHBETLER adli kitaplar sanki gunumuz icin yazilmis gibi ve ben cok dusunmeye basladim.

YA SIZ?

SIZ HIC DUSUNDUNUZ MU?


Selam saygi ve dua ile insaallah.
Gönderen: 24.12.2004 - 16:39
Bu Mesaji Bildir   Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
ve aleykumselam
524 Mesaj -
Rahman ve Rahim olan Allah'ýn adýyla

Onlar, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah'ý zikrederler ve göklerin ve yerin yaratýlýþý konusunda düþünürler. (Ve derler kisevinçli "Rabbimiz, sen bunu boþuna yaratmadýn. Sen pek yücesin, bizi ateþin azabýndan koru." (AL-Ý ÝMRAN SURESÝ / 191)


azhab 21] Andolsun ki, Resûlullah, sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuþmayý umanlar ve Allah'ý çok zikredenler için güzel bir örnektir

.

(AHZAB SURESÝ 41] Ey inananlar! Allah'ý çokça zikredin.
[42] Ve O'nu sabah-akþam tesbih edin.
[43] Sizi karanlýklardan aydýnlýða çýkarmak için üzerinize rahmetini gönderen O'dur. Melekleri de size istiðfar eder. Allah, müminlere karþý çok merhametlidir.


muzzemmil
20] (Resûlüm!) Senin, gecenin üçte ikisine yakýn kýsmýný, (bazen) yarýsýný, (bazen de) üçte birini yatmadan (ibadetle) geçirdiðini ve beraberinde bulunanlardan bir topluluðun da (böyle yaptýðýnýgöz kırpma Rabbin elbette biliyor. Gece ve gündüzü (içinde olup bitenleri iyiden iyiye) ölçüp biçen ancak Allah'týr. O sizin, bunu sayamayacaðýnýzý bildiði için, sizi baðýþladý. Artýk, Kur'an'dan kolayýnýza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kýsmýnýz Allah'ýn lütfundan (rýzýk) aramak üzere yeryüzünde yol tepecekler, diðer bir kýsmýnýz da Allah yolunda çarpýþacaklardýr. O halde Kur'an'dan kolayýnýza geleni okuyun. Namazý kýlýn, zekâtý verin, Allah'a gönül hoþluðuyla ödünç verin. Kendiniz için önden (dünyada iken) ne iyilik hazýrlarsanýz Allah katýnda onu bulursunuz; hem de daha üstün ve mükâfatça daha büyük olmak üzere. Allah'tan maðfiret dileyin, þüphesiz Allah çok baðýþlayýcý, çok esirgeyicidir


mumin 55] (Resûlüm!) Þimdi sen sabret. Çünkü Allah'ýn vaadi gerçektir. Günahýnýn baðýþlanmasýný iste. Akþam-sabah Rabbini hamd ile tesbih et.

Nisa 103] Namazý bitirince de ayakta, otururken ve yanýnýz üzerinde yatarken (daima) Allah'ý anýn. Huzura kavuþunca da namazý dosdoðru kýlýn; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdýr.


araf 205] Kendi kendine, yalvararak ve ürpererek, yüksek olmayan bir sesle sabah akþam Rabbini an. Gafillerden olma. [206] Kuþkusuz Rabbin katýndakiler O'na kulluk etmekten kibirlenmezler, O'nu tesbih eder ve yalnýz O'na secde ederler.


Insan 25] Sabah akþam Rabbinin ismini yâdet.[26] Gecenin bir kýsmýnda O'na secde et; gecenin uzun bir bölümünde de O'nu tesbih et.
[27] Þu insanlar, çarçabuk geçen dünyayý seviyorlar da önlerindeki çetin bir günü (ahireti) ihmal ediyorlar.
[28] Onlarý biz yarattýk; onlarýn yaratýlýþýný sapasaðlam yaptýk. Dilediðimizde (kendilerini yok eder) yerlerine benzerlerini getiririz.
[29] Þüphesiz ki bu bir öðüttür. Artýk dileyen Rabbine bir yol tutar.
[30] Sizler ancak Rabbinizin dilemesi (izin vermesi) sayesinde (bir þeyi) dileyebilirsiniz. Þüphesiz Allah her þeyi bilendir, hikmet sahibidir.


Ala 10 - 13] (Allah'tan) korkan öðütten yararlanacak. En büyük ateþe girecek olan kötü kimse ise öðütten kaçýnýr. Sonra o, ateþte ne ölür ne de yaþar.
[14 - 15] Temizlenen, Rabbinin adýný anýp O'na kulluk eden kimse kuþkusuz kurtuluþa ermiþtir.



Felak 10 - 13] (Allah'tan) korkan öðütten yararlanacak. En büyük ateþe girecek olan kötü kimse ise öðütten kaçýnýr. Sonra o, ateþte ne ölür ne de yaþar.

[14 - 15] Temizlenen, Rabbinin adýný anýp O'na kulluk eden kimse kuþkusuz kurtuluþa ermiþtir.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son HakSairi tarafından, 24.12.2004 - 17:31 tarihinde.
Gönderen: 24.12.2004 - 17:29
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
endulus su an offline endulus  
611 Mesaj -
s.a.

yazilan mesajin yanlis anlatilmasi ve anlasilmasindan dolayi kardesler üzerinde anlama farki görüldügünden silinmistir..

En dogrusunu Allah c.c. bilir..


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son endulus tarafından, 24.12.2004 - 21:43 tarihinde.
Gönderen: 24.12.2004 - 18:11
Bu Mesaji Bildir   endulus üyenin diger mesajlarini ara endulus üyenin Profiline bak endulus üyeye özel mesaj gönder endulus üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Son cumleniz haric katilmiyorum, daha dogrusu ayet-i kerimeler size katilmama izin vermiyor Endulus kardes.

Tarafimdan ve HakSairi kardesim tarafindan yazilan ayetlerde ve diger ayetlerde anlatilip yapilmasi farz kilinan zikir ile, sizin yaptiginiz zikir tarifi birbiriyle uyusmuyor.

Kur'an-i Kerim'in " FARZ'dir" dedigi zikiri, insanoglu hangi cesaretle farz olarak telakki etmemis...olmazAnlasilmasi ve anlatilmasi cok zor bir olgu bu. Bu hukmu direkt olarak emreden Allah'u Teala ISE VE TAVSIYE DEGIL!!,DIREKT FARZ KILMISSA; "insanoglunun elleriyle yazdigi kitaplar zikiri devreden cikarmis" sonucuna ulasiliyor.Nitekim, bugunku durumda bu durumu gozler onune seriyor.

MUZEMMIL 8. ayet-i kerimesini anlamak bu kadar zor olmamali diye dusunuyorum Endulus kardes.

" RABBININ ISMIYLE ZIKRET VE HERSEYDEN KESILEREK O'NA YONEL ( don)" buyuruyor Allah'u Teala...Rabbimizin ismi Allah ise, O'nu da Allah ismini tekrar ederek zikretmemiz emredilmis olmuyormu bu ayet'te.

Insanoglu her ani zikir kapsamina giriyor diyorsunuz ve sizin soylediginizin olmasi icin yukaridaki ayet-i kerime geregince mumkun gorunmuyor. insanoglunun her an " Allah Allah Allah" demesi gerekir her aninin zikir hali olmasi icin.HakSairi kardesimin ve benim verdigim ornek ayet-i kerimeler de, bu konuyu suphe birakmayacak bir bicimde acikliga kavusturmus olmali diye dusunuyorum.

Son cumlem HakSairi kardesime...Ben yazmis oldugunuz seyleri ve arasindaki ince mesaji "enine boyuna" anladigimi dusunuyorum kardes.Insaallah yanilmiyorumdur.

DERIN DUSUNMEYE BASLADIM ARTIK BU KONUYU

YA SIZ...SIZIDE DUSUNDURMUYORMU?


Selam saygi ve dua ile insaallah


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Hudayi tarafından, 24.12.2004 - 18:57 tarihinde.
Gönderen: 24.12.2004 - 18:51
Bu Mesaji Bildir   Yukari
üveysi su an offline üveysi  
Konu icon    Zikir Farz'dir.
119 Mesaj -
32 ve 54 Farzlarý bildiren listede bulunmamasý zikrin farziyetini ortadan kaldýrmaz.
En büyük amellerden sayýlan zikrin farziyetini belirten ayet-i kerimelerden bazýlarý istifade için aþaðýya çýkarýlmýþtýr.


1- Ey Mu'minle ! Allahý çok zikrediniz. ve O'nu sabah-akþam tesbih ediniz. (Ahzab-42)
2-Onlar ki iman etmiþelrdir ve kalpleri Allahýn zikri ile yatýþýr.(Raad -28)
3-Ve herhalde Allahýn zikri en büyük iþtir.Yahud Allah-u Teâlânýn sizi anmasý,sizin O'nu anmanýzdan daha büyüktür. (Ankebut-45)
4-Hacca müteallik ibadetlerinizi bitirdiginizde,zaman-ý cehalette babalarýnýzý andýgýnýz gibi ve hatta daha kuvvetli bir surette Allahý zikr ediniz. (Bakara-200)
5-Müzdelifede de Allahý zikrediniz.Size Allahýn menasiki hidayet ettigi gibi,siz de O'nu zikrediniz.Oralardaki vakitleri boþa geçirmeyiniz.(Bakara-198)
6-Munafýklar Allahý zikretmezler.Yâd eylemezler,zikretseler de pek az ederler ki,o da aðýzlarýndadýr. ( Nisa-142)
7-Ýþte ya Muhammed nefsinde Rabbýný zikret.Bir tazarru sureti ile ve bir nevi havf ile yalvararak ve korkarak kalben ve fikren ve cehrin emadununda bir kavil ile kendin iþitecek kadar sabahlarý ve akþamlarý Rabbini zikretmeyi vird et ve gafillerden olma! (Araf-20)
8-Bir takým evlerde yani camilerde ki Allah onlarýn rþfatlendirilmesine ve içlerinde isminin zikrolunmasýna izin verdi.Oralarda sabah ve akþam O'na tesbih ederler,öy7le ricâl ki,ne alým ve ne satým ve ticaret onlarý Allahý zikirden,namaz kýlmaktan ve zekât vermekten alýkoyamaz.(Nûr-36-37)
9-Ey bütün iman edenler !Sizleri iðfal edip alýkoymasýn,oyalamasýn ne mallarýnýz,ne de evlâtlarýnýz.Bunlarla hiç meþgul olmayýn deðil,fakat bunlar asýl izzetin ruhu olan zikrullahtan alýkoymasýn ! ( Munafikun-9)
10-Ve o kimseye itaat etme ki,kalbini zikrimizden gafil býrakmýþýz,keyfini ardýna düþmüþ ve iþi haddini aþmýþ olmuþtur. ( Kehf-28)
11-Rabbinin ismini sbah ve akþam zikret Habibim.Allahýn zikrine bütün vakitlerde devam et!(Ýnsan-25)
12-Yani,korku namazýný ( Harp esnasýnda kýlýnan namazdýr.) kýldýktan sonra,ayakta,otururken ve yatarken cemi hallerde Allahý zikr ve y3ad ediniz.Hatta savaþa giriþtiginizde ve ayakta kýlýnç çalarken,dizleyip atýþ ederken,yaralanýp yere düþtügünüzde Allahý unutmayýnýz.( Nisa-103)
13-Namaz kýlýnýp bittiginde artýk arzu ettiginiz yere dagýlçýnýz ve Allahýn fazlýndan talepte bulununuz ve Allahý çok zikrediniz.(Cuma-10)
14-Allah-u Teâlâyý çok zikreden erkek ve kadýnlara Hakk Teâlâ maðfiret ve ecr-u azim hazýrladý.( Ahzab-35)


Ve daha baþka birçok ayeti kerimeyi mealsiz olarak sadece yeri ile bildiriyoruz.

15-(Müzemmil-8)
16-(Hacc -40,34)
17-(Ahzab-21)
!8-(Cin-17)
19-(Maide-91)
20-(Zümer-22,23)
21-(Taha-33)
22-(Þuara-227)
23-(Mücadele-19)
24-(Haþir-19)
25-(Necm-19)
26-(Furkan-29)
27-(Mümin-110)
28-(Enbiya-37)
29-(Enam-52,91,121)
30-(Enbiya-42)
31-(Zariyat-56)
32-(Bakara-114)
33-(Enfal-2,45)
34-(Furkan-18)
35-(Hadid-16)
36-(Ali imran-41,135)
37-(Bakara-152)
38-(Araf-201)
39-(Zuhruf-32)

Gönderen: 24.12.2004 - 19:07
Bu Mesaji Bildir   üveysi üyenin diger mesajlarini ara üveysi üyenin Profiline bak üveysi üyeye özel mesaj gönder üveysi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
524 Mesaj -
Esselamu aleykum

Nisa 103] Namazý bitirince de ayakta, otururken ve yanýnýz üzerinde yatarken (daima) Allah'ý anýn


Kardes kilinan her namazdan sonra bilirsiniz ki tesbih edilir ,yani 33 kere Subhanallah elhamdulillah Allahuekber diye zikir edilir
bunun disindada gunde en az 100 kere tövbe etmeli ve mumkun oldukca zikire Allahi anmaya yadetmeye devam etmeli sonucta kalbler ancak Allahi anarak huzur bulur ve huzurlu bir hayat icin zikirli bir hayat yasamamiz gerek ..

sanirim sorun bilicsiz edilen ibadetlerimizde
yani ezberci takiliyor ister namazda olsun ister namaz disinda olsun yapmis oldugumuz ibadetlerin icerigi manasini bilmiyoruz ve sizinde dediginiz gibi kurandan uzaklasmisiz bi haberdariz

vesselam


Mesaj 2 kez düzenlendi. En son HakSairi tarafından, 24.12.2004 - 19:10 tarihinde.
Gönderen: 24.12.2004 - 19:09
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

GOruslerini ve dusuncelerini paylasan herkesten Allah razi olsun.

Yukaridaki yazimda da belirtmistim...Gayem zikirin varligini ortaya koyup ispat etmek degil...Ispata da gerek yok, zaten Kur'an-i kerim'de mevcut.Ama, gunluk ibadetler icinde neden yok?

UVEYSI kardesimin yazdigi NISA 142 her insani uykusundan edebilecek nitelikte uyarilar icermiyor mu ve Kur'an gercegi karsisinda kafamizi duvarlara vurmamiz gerekmiyormuduvar .

Beni yine derin dusunceler sardi.

YA SIZ..SIZDE DUSUNUYORMUSUNUZ?

Selam saygi ve dua ile insaallah
Gönderen: 24.12.2004 - 19:47
Bu Mesaji Bildir   Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
esselamu aleykum
524 Mesaj -
sunuda eklemek isterim
zikir kuru kuru bir kelimeyi tekrarlamak deyil .onu papaganda ediyor

Zikir Allahi dusunup haramlardan kacmak
Allahi hatirlamak ALLAH derken onu ne kadar taniyoruz , 99 sifatini biliyormuyuz , KURANI OKUMAK ZIKIRDIR , yeterince okuyup dini ogreniyormuyuz , ALLAHI DINI TANIMAK ve bilincli bir sekilde ALLAHI HAKKI ANARAK yasamak gerek yani gunluk ibadetlerimiz bastan sona zaten zikirdir Allahi anmak yadetmek icindir vesselam


Mesaj 3 kez düzenlendi. En son HakSairi tarafından, 24.12.2004 - 20:01 tarihinde.
Gönderen: 24.12.2004 - 19:53
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
duvan su an offline duvan  
127 Mesaj -
S.A.

Zikrin önemini bircok arkadas belirtmistir.
Arkadasimizin konu sorusu bu kadar önemli bir ibadet neden acik secik yazilmamis,32 ve 54 ve gruplama icinde yer almamistir.
Bencede,peki alinmis olsaydi su halimizden degisik ne olurdu?
Niye alinmadigini misalle ve aciz mantigimizla anlatmaya calisalim;
Misal olarak Namazi alalim,Namazin icinde ve disinda olmak üzere 12 FARZI vardir,yani yapmaya mecbur oldugun seyler vardir birisi eksik olursa namaziniz kabul olmaz.Bunlar madde madde sayilmistir,bunlari yaparak Namaz ibadetinizi eda edersiniz.Namazin böylece sinirlari bildirilmis olur.Bunlarin ve sünnetlerin haricinde Namaza ek yapmak cok yanlistir.Ne bildirildiyse o yapilmalidir.Günde bes vakit namaz kilabilirsin FARZ olarak ama altinci vakitti farzlara ek olsun diye yapamazsin.Farz olmaz.Yani Farz ibadetlerin yapilis teknigi adeti kesin hükümlerle bildirilmis sünnetlerle desteklenmistir.
Zikrin Farzi nedir? yani zikir icinde yapilmasi mecbur edilen maddeler nelerdir.ALlah i anmak! baska varmidir?Dille zikir vardir papaganda zikreder diger kuslarda,kalble zikir vardir daha iyidir.Zikrin bir siniri yoktur.Günde bir kere bin kere 1 milyon kere 10^23 kere sinirsizdir.Sayi, sekil,söylenecek kelime belirtilmemistir,sadece güzel olanlar daha güzel olanlar,cok daha güzel olanlar seklinde bir artis vardir.
Namazda oldugu gibi günde bes vakit,su sekilde Zikir yapin denseydi,Insanoglu okadarini ya yapar ya yapmazdi.
Bir cok seyin asirisi yasaklanmistir.Misal farz namazlar haricinde sürekli yemeden icmeden namaz kilmak yasaktir,oructa öyledir.
Zikirde sinirlandirma yapilmamistir,heran heryerde istedigin kadar yapabilirsin.Cünkü zikrin asirisi insanin hayatini zora sokacak seylerden yoksundur.
Zikir yapisi ve edasi itibariyle diger farzlardan ince bir cizgiyle ayrilmaktadir.
Son olarak sunuda belirtmeliyim ki,Zikir Allah dostlarinin en güvenli yoludur.

S.A.
Gönderen: 25.12.2004 - 00:46
Bu Mesaji Bildir   duvan üyenin diger mesajlarini ara duvan üyenin Profiline bak duvan üyeye özel mesaj gönder duvan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
Konu icon   
524 Mesaj -
ALLAH c,c razi olsun duvan kardes
vesselam
Gönderen: 25.12.2004 - 01:04
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Allah hepinizden razi olsun kardesler...Ama aradigim cevap , bu yazilarin icinde ki cevaplar degildi.

gül
Gönderen: 25.12.2004 - 23:01
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Karaoglan su an offline Karaoglan  
40 Mesaj -
Selamu Aleykum

Bu soru benimde kafama takilmisti ve Diyanet'te sorma geregi hissetmistim ve onlara sordugum 2 soruya tam olarak cevap vermediler.

----- Original Message -----
From: tiscali
To: diyanet@diyanet.gov.tr
Sent: Friday, October 22, 2004 7:47 AM
Subject: Islamla ilgili Soru


Sizden cevaplamanizi istedigim bir soru var.

29/ANKEBUT-45:Kitaptan sana vahyedilen seyi oku ve salati ikâme et (namazi kil). Muhakkak ki salat (namaz), fuhustan ve münkerden nehyeder (Kötülüklerden uzak tutar). Ve Allah'i zikretmek mutlaka en büyüktür.(En degerli ibadettir) Ve Allah, yaptiginiz seyleri bilir.

4/NISA-103:Namazi bitirdiginizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (yan üstü yatarken) Allah'i hep zikredin! Güvenlige kavustugunuzda namazi erkâniyla kilin. Çünkü; namaz, mü'minlerin üzerine, vakitleri belirlenmis bir farz olmustur.

73/MUZEMMÝL-8: Rabbinin (Allah'ýn) ismiyle zikret ve herþeyden kesilerek O'na (Allah'a) dön (ulaþ, vasýl ol).)

33/AHZAB-41-42: Ey âmenû olanlar! Allah'i çok zikirle zikredin. Ve O'nu, sabah aksam tesbih edin.

Allah'u Teala Ankebut-45 de diyor ki "Allah'i zikretmek mutlaka en büyüktür." Bu ayete gore Zikir yani Allah, Allah, Allah diye yapilan zikirin Kuran okumaktan ve Namaz kilmaktan daha sevab oldugu anlasiliyor.
Nisa-103"Namazi bitirdiginizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (yan üstü yatarken) Allah'i hep zikredin!"
Bircok ayette de Allah Beni surekli zikredin diyor bir kac tanesini yazdim yukarda...

1.Islamda Farzlar neye gore belirlendi ?

2.Zikir neden Islamin 32 farza yada 54 farzin icine girmedi?

Degerli cevabinizi bekliyorum Allah Razi Olsun Sizden


************************************************

CEVAP OLARAK BU MAILI GONDERILDI..

----- Original Message -----
From: D.Ýþl.Bþk.(Dini Sorular)
To: tiscali
Sent: Thursday, December 02, 2004 1:44 PM
Subject: zikir

Sayýn Tiscali
ZÝKÝR: Sözlükte anmak, hatýrlamak, yâd etmek anlamýna gelen zikir, ýstýlahta, Allah'ý anmak ve hatýrlamak, onu unutmamak ve gaflet halinde olmamak, Allah kelimesini ve tekbir, tehlil, tesbîh, tahmîd cümlelarini tekrarlamak demektir. Zikir, Allah'ýn yüceliðini dile getirmek ve manevi yetkinliðe ulaþmak amacýyla yapýlýr. Zikrin çoðulu ezkâr ve zükûrdür. Zikir, ayný kökten gelen kelimelerle birlikte, Kur'an'da üç yüze yakýn yerde geçmektedir. Bu âyetlerde "Allah'ý zikir" emredilmiþ (Bakara, 2/152), Allalh'ý zikreden mü'minlerden övgüyle söz edilmiþ ve kendileri için maðfiret ve büyük mükâfatlar bulunduðu müjdesi verilmiþtir (Ahzâb, 33/35). Hz. Peygamber de zikrin en faziletlisinin lâ ilâhe illallâh olduðunu (Ýbn Mâce, Edeb, 25) söyleyerek tevhid kelimesi ile zikirde bulunmanýn önemine dikkat çekilmiþtir. Zikir, dil, kalp ve beden ile olmak üzere üç çeþittir. Dil ile zikir, Allah'ý güzel isimleri ile anmak, O'na hamdetmek, tesbihte bulunmak, dua etmek ve Kur'an okumaktýr. Beden ile zikir, bütün organlarýn Allah'ýn emirlerine uymasý ve yasaklarýndan kaçýnmasý ile olur. Kalp ile zikir ise Allah'ý gönülden çýkarmamaktýr. (M.C.)

Öte yandan namaz kýlmak ve Kur'an-ý Kerim okumak da en önemli zikirlerdendir.

DÝYANET ÝÞLERÝ BAÞKANLIÐI

************************************************

Cevapta "Kur'an'da üç yüze yakýn yerde geçmektedir. Bu âyetlerde "Allah'ý zikir" emredilmiþ (Bakara, 2/152)", Zikir farz oldugunu yazmislar ama benim bu 2 soruma bir cevap olmadigi kanisindayim.

"Öte yandan namaz kýlmak ve Kur'an-ý Kerim okumak da en önemli zikirlerdendir."

Ankebut-45'se gore Namaz kýlmak ve Kur'an-ý Kerim okumak önemli zikirlerdendir ama En önemli zikir Allah'in ismiyle yapilan zikirdir.

islami 32 farz ve 54 farz olarak sinirlandirmak yanlis oldugunu dusunuyorum.

Alla'u Teala buyuruyor ki:"aglaEy mü'minler)! Siz Kitab'ýn bütününe îmân edersiniz."Ali Ýmran/119
Bugun goruyorum ki bizler Kuran'dan cok uzaklasmisiz Kitab'ýn bütününe îmân edenlerden olalim insallaah.
Muslumanlarin bugün icinde bulunduklari duruma gelmesindeki sebep bence Allah'i zikretmekten uzak kalmasi diye dusunuyorum, insallaah yanlis dusunmuyorumdur.

Bakara/152 Öyle ise Beni zikredin ki; Ben de sizi zikredeyim.

Allah'a Emanet Olun


Mesaj 2 kez düzenlendi. En son Karaoglan tarafından, 28.12.2004 - 19:29 tarihinde.
Gönderen: 26.12.2004 - 16:50
Bu Mesaji Bildir   Karaoglan üyenin diger mesajlarini ara Karaoglan üyenin Profiline bak Karaoglan üyeye özel mesaj gönder Karaoglan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
üveysi su an offline üveysi  
Eger Bilmiyorsaız Ehl-i Zikirden Sorunuz.
119 Mesaj -
Âyet-i kerimede þöyle buyuruluyor:

<<<Eðer bilmiyorsanýz dini müþküllerinizi ehl&#8211;i zikirden sual ediniz.>>> (Nahl: 43)

Ehl-i zikirden murad evliyâullah hazeratýdýr.


Camius-Saðir Þerhi Feyz-ul Kadir Cilt :2 Sahife : 528

Ýbn-i Mesud (R.A.) Hazretlerinin rivâyet ettiði Hadis-i Þerifte Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimiz :

<<<Bazý insanlar zikrullahýn anahtarlarýdýr.Bunlar görülünce Allah (C.C.) anýlýr.>>>

buyurunca Ashab-ý Kiram sordular :
<<<Ya Rasûlallah,zikre anahtar mesabesinde olan kimseler kimlerdir ?
Bunlarý nasýl bilelim ? >>>


Rasûlallah (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimiz buyurdular ki :

<<<Zikre anahtar olan kimseler þu kimselerdir ki , görüldükleri vakit ALLAH
Hatýrlanýr,yâdedilir ve zikronulur.Ýþte,bu Salih ve nûrlu kimseleri görünce
Allahý anýyorsanýz onlar zi,krullahýn anahtarýdýr.>>>


Þu halde insanlarý Allah yolunda irþad eden faziletli zatlar,bu Hadis-i Þerife mazhar olan bahtiyarlardýr.
Gönderen: 27.12.2004 - 07:47
Bu Mesaji Bildir   üveysi üyenin diger mesajlarini ara üveysi üyenin Profiline bak üveysi üyeye özel mesaj gönder üveysi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
duvan su an offline duvan  
127 Mesaj -
S.A.

54 FARZ


1. Allah Tealayý zikretmek
2. Helalinden kazanýp, yemek içmek
3. Abdest almak
4. Beþ vakit namaz kýlmak
5. Cünüplükten yýkanmak
6. Kiþinin rýzkýna Allah'ýn kefil olduðunu bilmek
7. Helalden temiz elbise giymek
8. Allah'a tevekkül etmek
9. Kanaat etmek
10. Nimete karþý þükretmek
11. Allah'tan gelen kazaya razý olmak
12. Allah'tan gelen belaya sabretmek
13. Günahlardan tövbe etmek
14. Ýhlasla Allah'a ibadet etmek
15. Þeytaný düþman bilmek
16. Ku'an-ý Kerimi kesin delil kabul etmek
17. Ölümü hak bilmek
18. Allah'ýn sevdiðini sevip, sevmediðinden uzak durmak
19. Ana-babaya iyilik etmek
20. Ýyiliði emretmek, kötülükten sakýndýrmak
21. Akrabayý ziyaret etmek
22. Emanete hiyanet etmemek
23. Gücü yetenler için hacca gitmek
24. Allah'a ve Peygamberine itaat etmek
25. Günahlardan kaçýp Allah'a sýðýnmak
26. Müslüman idarecilere itaat etmek
27. Aleme ibret gözü ile bakmak
28. Tefekkür etmek, düþünmek
29. Dili kötü sözlerden korumak
30. Oruç tutmak
31. Kimse ile alay etmemek
32. Harama bakmamak
33. Sözünde doðru olmak
34. Kulaðý, yasak þeyleri dinlemekten alýkoymak
35. Ýlim öðrenmek
36. Ölçü ve tartýyý doðru yapmak
37. Allah'ýn azabýndan korkmak
38. Allah uðrunda cihad etmek
39. Allah'ýn rahmetinden ümit kesmemek
40. Nefsin arzularýna uymamak
41. Allah yolunda yemek yedirmek
42. Yetecek kadar rýzýk kazanmak
43. Zekatý vermek ve fakirlere yardým etmek
44. Hayýz ve nifas hallerinde zevceye yaklaþmamak
45. Bütün günahlardan kalbi arýndýrmak
46. Kendini büyük görmemek
47. Büluða ermemiþ yetimin malýný korumak
48. Livatadan (cinsi sapýklýktan) sakýnmak
49. Beþ vakit namaza devam etmek
50. Haksýz yere kimsenin malýný yememek
51. Allah'a eþ koþmamak
52. Zinadan sakýnmak
53. Ýçki içmemek
54. Yalan yere yemin etmemek ve yalan konuþmamak.

S.A.
Gönderen: 27.12.2004 - 15:08
Bu Mesaji Bildir   duvan üyenin diger mesajlarini ara duvan üyenin Profiline bak duvan üyeye özel mesaj gönder duvan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Allah razi olsun UVEYSI kardes.

Isin sirrina varan kardeslerimin oldugunu gormek, beni sonsuz mutluga gark etti.Ama hala farkedemeyen insanlar var ne yazik ki...Ve bu beni cok dusunduruyor.

Ya siz...SIZ DE DUSUNUYORMUSUNUZ?
Gönderen: 27.12.2004 - 15:10
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Sizden de Allah razi olsun Karaoglan kardesim; Diyanetin, tam bir politikaci agziyla vermis oldugu cevabi bizlerle paylastiginiz icin tesekkur ederim.

Diyanetin cevabini dikkatli okuyan kardeslerimiz, kelime oyunlarini fark ederler umarim.Ozellikle son cumlede kullanilan ifade beni cok dusundurdu.

Ya siz...Sizde dusunuyormusunuzgül
Gönderen: 27.12.2004 - 15:16
Bu Mesaji Bildir   Yukari
duvan su an offline duvan  
127 Mesaj -
S.A.

Düsündük düsündük,"54 Farz" in basinda "Allah i zikretmek" oldugunu bulamadik iyi mi?


S.A.
Gönderen: 27.12.2004 - 15:25
Bu Mesaji Bildir   duvan üyenin diger mesajlarini ara duvan üyenin Profiline bak duvan üyeye özel mesaj gönder duvan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
((( ... ))) su an offline ((( ... )))  
Oku!
2338 Mesaj -
Zikret..

Rabb'ýn adýyla..okumak.. zikretmek..

Gönderen: 27.12.2004 - 15:31
Bu Mesaji Bildir   ((( ... ))) üyenin diger mesajlarini ara ((( ... ))) üyenin Profiline bak ((( ... ))) üyeye özel mesaj gönder ((( ... ))) üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

54 farz'in basina Allah'i zikretmek ne zaman konmus bilmiyorum ama; elimdeki kitaplar ve girdigim net'lerin tamaminda 54 farz'in birinci maddesi " ALLAH'in VARLIGINA VE BIRLIGINE INANMAK " olarak geciyor DUVAN kardes.

Herkes kendine gore bir 54 farz'mi yaziyor acaba diye, dusuncelere daliyorum.

YA siz...Sizde dusunuyormusunuz?



NOT: RUMEYSA kardesimiz yukrida yazan ayetleri okumadan yorumda bulundu sanirim.Biraz daha dikkat Admin'im.Siz ayni zamanda omzunda sorumluluk tasiyan bir huviyete sahipsiniz.

Allah razi olsun
Gönderen: 27.12.2004 - 18:55
Bu Mesaji Bildir   Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
ve aleykumselam
524 Mesaj -
ALLAH'in VARLiGiNA VE BiRLiGiNi INANMAK
ONU zikretmek ( anmak hatirlamak) degilmidir ?

Zikir Allahi anmak ve inanci devamli akilda tutmak hatirda tutmak hatýrlamak

ve iman eden yani ALLAH'in VARLIGINA VE BIRLIGINE inananak yani Allahi hatirlayarak o an ilk farzi yerini getirip zikir etmis Allahi hatirlamis yani anmis olmazmi ?


vesselam
Gönderen: 27.12.2004 - 19:28
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Allah'in varligina ve birligine inanmak Tevhid inancinin o kiside oldugunu gosterir kardes...Kisinin Tevhid inanci tasimasi ile Rabbimizi zikretmesi "MUZEMMIL 8'e gore" birbirinden tamamen farkli acilimlar sergiler.

Allah'u Teala'yi surekli akilda tutmak, hatirda tutmak dediginiz seyin Kur'an ve Tasavvufdaki ismi CEHRI ZIKIRDIR ve A'RAF 205'de aciklanmistir.

Allah'i, " sizin deyiminizle" surekli aklinda tutan kisi, yani her halde Allah'i zikreden kisinin Kur'an'da ki ismi ULULELBAB'dir ve AL-I IMRAN 190-191'de aciklanmistir.ULULELBAB AL-I IMRAN 7'ye gore de TEZEKKUR edebilme yetki ve selahiyetinin sahibidir.

Eger konuyu sizin yaklasiminizla ele alirsak; Allah'in varligina ve birligine cani gonulden inanan herkesin ULULELBAB olmasi gerekmektedir ki; insanlarin cogu bu standartlari yakalamis olsalardi, bugun boyle bir tartismaya ihtiyac duyulmazdi.

Insaallah bir gun Ehl-i Tezekkur sahibi oluruz HakSairi kardes.

Selam saygi ve dua ile insaallah
Gönderen: 27.12.2004 - 19:59
Bu Mesaji Bildir   Yukari
duvan su an offline duvan  
127 Mesaj -
S.A.


Müzzemmil-8.Rabbinin adini an.Bütün varliginla O´na yönel.
Tevhid inanci,Inanmak dille degil kalble olur.
Zikir,inancin anahtari ve kalbe sabitleyendir.
Lailaheillallah, mübarek kelimesi,en büyük ve en yüksek kaledir.Mevla`nin Tevhid ilmidir.
Zikirle maksak Tevhide ulasmaktir.
Tevhide ulasmak zikirle muhakkaktir.

S.A.
Gönderen: 27.12.2004 - 23:59
Bu Mesaji Bildir   duvan üyenin diger mesajlarini ara duvan üyenin Profiline bak duvan üyeye özel mesaj gönder duvan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
HakSairi su an offline HakSairi  
V>A>S
524 Mesaj -
Her Ýste Allahý anmak gerek
O bize þahdamarýmýzdan yakýn
her saniye her yere bizimle
Bunu bile iyi kavramak gerek
iyi niyet kotu niyet hepsi tartýlýr
düþünürken bile ameller yazýlýr
konuþmadan düþünmek
düþünürken Allahtan korkmak gerek

kaldiramiyacaginiz yuku ustlenmeyin
tutamiyacaginiz sozu vermeyin
orta yol varken asiri gitmeyim
sonu gelmeyen sohbete girmeyin
farzlar sunnetler dururken nafile demeyin
onumuzu zor gorurken uzaklara goz dikmeyin
az la yetinelim nankörlük etmeyelim
kibirlenmeyin kendimizi öne surmeyelim
üzmeylim kirmalayim alay etmeyelim
kimseyi kucuk dusurmeyelim
kimseyi asiri ovmeyelim
herkezi kendimiz gibi bilelim
sayin sevin sayilin sevilin
Belki yine cok konustum
Hakinizi helal edin
Allah cumlemizden razi olur insaAllah
amin, vesseelam

AskSairi



Mesaj 3 kez düzenlendi. En son HakSairi tarafından, 28.12.2004 - 00:23 tarihinde.
Gönderen: 28.12.2004 - 00:21
Bu Mesaji Bildir   HakSairi üyenin diger mesajlarini ara HakSairi üyenin Profiline bak HakSairi üyeye özel mesaj gönder HakSairi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
((( ... ))) su an offline ((( ... )))  
2338 Mesaj -
Hakkýyla okuyan anlar ve zikreder

Kimin neyi ne kadar bildiðini veya bilmediði, veya sorumluluklarýný, bilip bilmeden ithamlarda bulunmayýn Hudayi. Az düþünün tefekkür edin acaba OKU!.. derken ne demek istemiþim..

Tefekkür etmediðimizden ne çabuk millete hakaret edebiliyoruz.. YAZIK
Gönderen: 28.12.2004 - 00:27
Bu Mesaji Bildir   ((( ... ))) üyenin diger mesajlarini ara ((( ... ))) üyenin Profiline bak ((( ... ))) üyeye özel mesaj gönder ((( ... ))) üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
OZUR DILERIM...
Misafir
Ozur dilerim Admin kardesim.

Hic kimseye ithamda bulunmak gibi bir niyetim " asla" olmadi. Bir kardesimin " hakareti birakin" kalbini kirmak bile, beni uykusuz birakir.

OKU baslikli yazinizdan, ben, farkli bir manaya vardim ve yazilan ayetleri dikkatli okumadiginiz dusuncesiyle o notu dustum.Tekrar ozur dilerim.

Son cumlem ise TEZEKKUR sahibi olmamiz dilegiydi ve bunu Rabbimden sadece kendim icin degil,O'na yonelen herkes icin her zaman dilerim.

Hata varsa bana aittir ve hatalarinda israr edenlerden degilim.

Son yazdiginiz mesaj konunun derinliklerine cekiyor beni.

Sozu uzatmanin bir anlami yok...Hatali oldugumu soyluyorsaniz, oyledir.Uyariniz icin tesekkur, farkina bile varmadan sizi kirdigim icinde " tekrar" ozur dilerim.

Cok buyuk bir utanc icinde yaziyorum aslinda bu satirlari...Neden derseniz;

"Nefsine yan cikipta KABE'yi yiksan dahi
Incitme gonul,yikma, ger uslu ger deli ol"

dizelerini, yazanin agzindan duyarak ve dizinin dibinde buyudum ben... ve bu dizeler benim hayat cizgimi olusturuyordu.

Umarim duygularimi ifade edebiliyorumdur.

Allah rizasi icin...Lutfen hakkinizi helal edin RUMEYSA kardesim.

Selam saygi ve dua ile insaallah
Gönderen: 28.12.2004 - 01:23
Bu Mesaji Bildir   Yukari
tovbe su an offline tovbe  
dunku olay
25 Mesaj -
dun bir gozluklu hoca efendi geldi tv ye. serhos olmadan kumar oynamadan yilbasini kutlaya bilirsiniz dedi. anne ler gununu biz alip kutlaya biliriz dedi. iyi bir sey dedi. ????.
Gönderen: 28.12.2004 - 22:27
Bu Mesaji Bildir   tovbe üyenin diger mesajlarini ara tovbe üyenin Profiline bak tovbe üyeye özel mesaj gönder tovbe üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
ES SEYYID OSMAN HULUSI ATES ve ZIKIR
Misafir
Selamun Aleykum


Arapça, unutmanýn zýttý olan hatýrlamayý ifade eden bir kelimedir. Zikir, lügatta, anma, hatýrlama, zihinde tutma, yad etme, unutmama, aðzýna alma, aþýklama manasýnda Kur'an kaynaklý bir tasavvuf kavramýdýr. Zikir diðer bir ifade ile, korku (havf) veya sevginin çokluðun, sebebiyle gaflet meydanýndan müþahede alanýna çýkýþtýr. Zikir, ariflerin yaygýsý, muhiblerin saðlama bastýðý yer, aþýklarýn þarabýdýr. Kýsaca zikir, zikredilenden (Allah)'tan baþkasýný unutmaktýr.

Tasavvuf ýstýlahýnda ise zikir; din ve dünya saadetini elde etmek için Hakk'ýn zat ismini zikrederek, vaktini ma'mur etmek maksadýyla, ya kamil bir mürþidden alýnarak, ya da þeriat-tarikat ölçü ve adabýna baðlý kalýnarak, gerçek me'zunlarýndan usulü ve þekliyle öðrenilerek, tesbih ile muhtelif Es-ma-i Hüsnayý söylemektir. Bu söyleyiþte Hakk'ý anmanýn sadece dille deðil, kalp ve zihnin de Allah'la meþgul olmasý gerektiði, kelimenin lügat manasýnda gizlidir.

Manasýndan da anlaþýlacaðý üzere, zikirde aslolan, diðer varlýklarla ilgili duygu ve düþünceleri kalpten atarak Allah'ý anmaktýr. Bu þekilde yapýlan zikre "zikr-i muttasýl", baþka düþüncelerle karýþýk olarak yapýlan zikre de "zikr-i munkatý" denir.

Bütün tasavvuf büyükleri ve tarikat ricali, bu kavramý yollarýn "temel esasý" saymýþlardýr. Doðrusu bunda pek haksýz da sayýlmazlar. Çünkü bu kavramý Kur'an'da türevleriyle birlikte 250'den fazla yerde geçmektedir, gerçi Kur'an'daki zikir kavramý bazen bizzat Kur'an manasýnda; bazende namaz manasýnda4 kullanýlmýþsa da bu kullanýmlar da zikrin mutlak ve genel kavramý içine girmektedir. Zira Kur'an kendisi bizzat Allah ile iliþkimizi hatýrlatan ve O'nunla elest bezminde yaptýðýmýz sözleþmeyi önümüze koyan bir uyarýcý mesaj ve zikirdir. Bu yüzden sufilerden bir kýsmý zikri, Elest bezmi'ndeki ahdi hatýrlamak, "sema"da o ilahi sesi duymak olarak yorumlarlar. Gerçi bu hitab-ý ilahi sürekli olarak bize "Elestü bi-rabbiküm", "Ben sizin rabbiniz deðjl miyim?" diye sormaya devam ediyor. Biz, o sesi duyar (sema) ve "Bela", "Evet, Rabbimizsin" diyebilirsek, iþte zikir odur. Allah ile yapýlan bu mukaveleyi unutan insanoðlu, önce Kur'an'la uyarýlmakta; sonra onun özel emirleriyle ahdine baðlý kalmaya çaðrýlmaktadýr. Kur'an zikir olduðu gibi namaz da zikirdir. Çünkü namazda insan zikrin en mükemmelini icra etmekle kulluða yakýþan en uygun bir biçimde Rabbý önünde arz-ý ubudiyet etmektedir.

Mutasavvýflara göre gerçek zikir, Allah'ý þiddetle sevmek, O' ndan tam anlamýyla korkarak gaflet meydanýndan müþahede semasýna yükselmektir. Ya da bir baþka ifadeyle Mezkur' dan; yani Allah'tan baþkasýný unutmaktýr. Çünkü "Unuttuðun zaman rabbýný zikret" ayetinin anlamý, Allah'tan baþkasýný unuttuðun zaman, O'nu zikretmiþ olursun, demektir.

Zaten en önemli hususiyetlerinden ve onun tasavvuf yolunda temel esas olmasýný saðlayan özelliklerinden biri, belli bir vaktinin olmayýþýdýr. Kur'-an'da herhangi bir tahdid yapýlmaksýzýn bütün vakitlerde zikredilmesi emredilmektedir. Oysa ki ibadetlerin en þereflisi olan namazýn belli vakitlerde kýlýnmasý caiz görülmemiþ; zikir için ise böyle bir kýsýtlama söz onusu olmamýþtýr. Buda zikrin devamlýlýk ilkesini gösterir. Nitekim: "Onlar ki ayakta, oturarak ve yanlarý üzere yatarken Allah'ý zikrederler." ayeti bu devamlýlýðýn sýnýrsýzlýðýný ifade etmektedir.Ali Ýmran 41, Ahzab 41 ve Cuma 10. ayetlerindeki "zikr-i kesir" emri de bunun bir baþka te'yidi olduðu gibi, "zikr-i daim" esasýný hedef göstermektedir.

Sufilere göre, ilk defa zikir telkini yapan kiþi Hz. Peygamber (s.a.s) olup dört halifenin her birine deðiþik usullerde zikir telkin etmiþ, sonradan tarikatlar bunlardan herhangi birini esas olarak zikir tarzlarýný geliþtirmiþlerdir. Bu dört telkin þekli þöyledir:

a) Sýddýkiyye: Hz. Peygamber (s.a.s) Medine'ye hicret esnasýnda maðarada gizlenirken, Hz. Ebu Bekir (r.a)'ýn kulaðýna üç defa zikir telkin etmiþtir. Bu esnada Hz. Peygamber (s.a.s) uyluklarý üzerinde, Hz. Ebu Bekir (r.a) ise murabba (ayaklarý önde kavuþturarak) þeklinde oturmuþtur. Hafi (gizli) zikir olayý bu olaya dayanmaktadýr.
b) Kübreviyye: Hz. Ömer (r.a) müslüman olduðu esnada Hz. Peygamber (s.a.s)'le kucaklamýþ, bu sýrada Hz Peygamber(s.a.s) ona Kelime-i Tevhidi sesli (cehri) olarak telkin etmiþtir. Fakat Hz. Ömer (r.a) ayakta durmayýp çöktüðü için Kübreviler murabba oturarak zikrederler.
c) Nurbahþiyye: Hz. Osman (r.a)'da "harfsiz ve sessiz" olarak kalbi zikir telkin etmiþtir.
d) Cehriyye: Hz. Peygamber (s.a.s) Hz. Ali (r.a)'yi diz çöktürüp gözlerini yumdurmuþ ve üç kere "La ilahe illallah" demiþ, ayný cümleyi ona da üç defa tekrarlatmýþtýr. Zikri Cehri (sesli) olarak yapan tarikatlarýn silsilesi genellikle Hz Ali(r.a)'ye dayanýr.

Tarikatlarda önemli bir yeri olan zikir, rastgele yapýlan bir hareket deðildir. Her tarikat kendine mahsus zikir tarzlarý geliþtirmiþ, zikre esas alýnacak isimleri tespit etmiþ ve topluca veya tek baþýna yapýlan zikirlerle ilgili belli adab ve erkan benimsenmiþtir. Zikirler tarikatýn koyduðu bu kurallara uygun olarak yapýlmalýdýr.

Zikir, ferdi olarak yapýldýðý gibi toplu halde de yapýlýr. Mürid, ferdi olarak yaptýðý zikirde þeyhinin talimatýna uyar. Þeyh, müridin anlattýðý þeylere, duygularýna, rüyalarýna bakarak baþka ismi zikretmesini telkin eder veya eski zikrine devam ettirir. Müridin yaptýðý zikre "vird" (çoðulu evrad), okuduðu duaya da "hizb" (çoðulu ahzab) denir. Gece yapýlan zikre "vird-i leyli" adý verilir. Bazý sufiler gündüzleri Kelam-i Tevhid'le, geceleri de baþka bir isimle zikretmeyi uygun görmüþler, bundan dolayý Kelime-i Tevhid'le yapýlan zikre de "vird-i nehari" demiþlerdir.

Bilhassa tarikatlarýn kurulup geliþmesinden sonra tekkelerde toplu halde zikretmek yaygýnlaþmýþ ve zamanla her tarikata ait belli adab ve erkaný olan zikir tarzlarý meydana gelmiþtir. Ayrýca topluca icra edilen zikirler her tarikatta ayrý isimler almýþtýr. Bunlarýn meþhur olan bazýlarý þunlardýr; Sema, Hatm-i Hacegan, Darb-ý esma, Zikr-i Kýyam, Devran, Zikri Erre.

Tarikatlarýn toplu halde yaptýklarý zikirler ve özellikle "devran" ve "sema" medrese ulemasýnýn tenkidlerine maruz kalmýþ, bu hususta lehte ve aleyhte bir çok risale yazýlmýþtýr.

Toplu halde icra edilen zikirler, haftanýn belli günlerinde, kandil, kadir ve bayram gibi hususi gecelerde, tekkelerin "tevhidhane", "Semahane", "Murakabehane", "Vekale" gibi isimler verilen özel kýsýmlarýnda yapýlýr ve genel olarak tarikata mensup olmayan kimselere de açýk tutulur. Böylece toplumun deðiþik kesimlerinin kaynaþmasýna, dini ve mistik bir hava yaþanmasýna zemin hazýrlanmýþ olmaktadýr.

Toplu zikre iþtirak edecek olan bir müridin zikre baþlamadan, zikir esnasýnda ve zikir bittikten sonra uymasý gereken bir takým kurallar vardýr. Bunlar tarikatlara göre deðiþiklik arzeder.

Ferdi olarak yapýlan zikir, uygulanýþ þekli itibariyle asýl olarak üçe ayrýlýr:

1- Kalbin iþtiraký olmaksýzýn sadece dille yapýlan zikir.
2- Dil iþtirak etmeden sadece kalb ile yapýlan zikir.
3- Hem dil, hem de kalb ile yapýlan zikir. Bu tür zikri hakkýyla ifa etmek çok zor olup, ancak büyük veliyyullahlar onu gerekli þekilde yapabilirler.

Bir baþka açýdan da zikir iki kýsýmdýr:

1- Cehri(açýktan, sesli olarak yapýlan) zikir.
2- Hafi (sessiz ve içten yapýlan) zikir.

Hafi zikirde iki þekilde yapýlýr:

a- Gizli fakat dil ile yapýlan zikir.
b- Gizli ve kalben yapýlan zikir.

Kalben yapýlan zikirde dört türlü yapýlýr:

1- Lafza-i Celal'i kalbi ile, nefesini tutarak, vücudunu hareket ettirmeksizin, gözler yumuk vaziyette ve dili damaða yapýþtýrmak, suretiyle zikretmek.
2- Kalbiyle, fakat nefesi tutmadan Kelime-i Tevhid-i zikretmek.
3- Nefsini tutarak, kalbiyle Kelime-i Tevhid'i zikretmek. Bunda baþ hareket ettirilebilir.
4- Vücut organlarýný hiç kýpýrdatmaksýzýn, nefesini tutarak Kelime-i Tevhid'i zikretmek.

Kur'an'da zikir ile alakalý belli baþlý bir kaçýný örnek verecek olursak;

"Ýçinden, yalvararak ve korkarak aþikare olmayan hafif bir sesle Rabbini zikret de gafillerden olma." ayeti içten ve kalbi olan zikir kalbe yerleþtimi Kur'an'ýn ifadelerine göre hiçbirþey ve dünyevi meþguliyet böyle bir zikre engel olamaz.

Kalplerin ancak Allah'ýn zikriyle itminana erip sükunete kavuþacaðý hususu, Kur'an'ýn dikkat çekerek vurguladýðý konulardandýr.

Hasan Basri hazretleri derki: "Manevi zevki üç þeyde arayýn. Namazda, zikirde ve Kur'an'da. Eðer bulursanýz ne ala. Bulamayacak olursanýz biliniz ki kalbinizin kasveti sebebiyle sizin için manevi hazz kapýlarý kapanmýþtýr."

Kur'an, Hakk'ýn zikrinden yüz çevirenlerin dar ve sýkýcý bir hayat yaþayacaklarýný ve kýyamette de âma olarak haþrolacaklarýný haber vermektedir. Gerek bu ayet-i kerime, gerekse yukarýda geçen kalplerin zikirle itminana ereceðini belirten ayet-i kerime, zikrin insanda meydana getireceði psikolojik ve ruhi huzuru ifade etmektedir. Zikir doygunluðuna eren kalbin gönül huzuruna ulaþacaðýný belirtmektedir.

Zikirde Ýslam'ýn ruhuna aykýrý isteklerin olmamasý da zikredilmiþtir;

"Rabbinize yalvara yakara gizlice dua edin. Þu bir hakikattir ki, Allah haddi aþanlarý sevmez."

Bizzat zikir manasýný ifade eden ayetlerden ise;

"Ey iman edenler! Allah' ý çok zikredin. O'nu sabah-akþam tesbih edin."

". . . Allah'ý çok zikreden erkeklerle, Allah'ý çok zikreden kadýnlar, iþte bunlar için Allah maðfiret ve pek büyük mükafat hazýrlamýþtýr."

Zikir deðiþik hadis-i þeriflerle de ifade bulmuþtur;

Rasulullah (s.a.s) buyurdu ki: "Amellerinizin en hayýrlýsý Melikiniz (ve Rabbýnýz) katýnda en temizi, derecenizi en çok yükselteni, altýn ve gümüþ, infak etmekten ve düþmanla boðaz boðaza mücadele ederek sizin düþmaný, düþmanýn sizi öldürmesinden (þehit veya gazi olmaktan) daha faziletli olaný nedir, size haber vereyim mi?"Ashab; "Evet, bu ne imiþ, haber ver ya Rasulullah (s.a.s) dediler." Rasulullah (s.a.s)'de; "Allah Teala'yý zikretmektir." buyurdu.

Rasulullah (s.a.s),"Yeryüzünde Allah Allah... denildikçe kýyamet kopmayacaktýr" (Dünya zikir sayesinde ayakta durmaktadýr.) buyurmuþtur.

"Bir topluluk oturup Allah' ý zikrederse melekler onlarý kuþatýr, rahmet onlarý kaplar..."

Ýki ayrý kudsi hadiste ise;

"Kulum beni nasýl sanýyorsa Ben öyleyim ve onunla beraberim."

"Bir kimse Benden istekte bulunmayý býrakýp zikrimle meþgul olursa ben ona, istekte bulunanlara verdiðimden çok daha iyisini veririm."

Kuþeyri derki; Zikr Hakk Sübhanehu ve Tea-la'ya giden yolda(riayeti lüzumlu) kuvvetli bir esastýr, hatta bu yolda temel þart zikirdir. Devamlý zikir müstesna, baþka bir þekilde hiçbir kimse Allah'a ulaþamaz.

Vasýti'ye; Zikir nedir? diye sorulmuþ. O da þöyle demiþtir;

"Allah'ý þiddetle sevmek ve korkusunun galibiyeti altýnda bulunmak þartýyla gaflet meydanýndan müþahade (murakabe) fezasýna çýkmaktýr."

Yani derin gafletten devamlý olan, huzur ve müþahede haline geçmektedir.

Zunnün Mýsri diyor ki; "Hakiki manasýyla Allah Teala'yý zikreden bir zakir O'nun zikri yanýnda herþeyi unutur, Allah Teala onu herþeyden muhafaza eder, (istiðrak halinde bulunan kul fena halinde ilahi himayeye girer) kul için Allah herþeye bedel olur."

Kettani diyor ki; "Allah kendisine zikretmemi üzerime farz kýlmasaydý ululuðuna hürmetimden onu zikretmezdim (kendimi buna ehil görmezdim). Benim gibisi mi O' nu zikredecek? (Layýký ile zikredemediði için kabul edilmiþ yüz tevbe ile aðzýný yýkamamýgöz kırpma Birisi O'nu nasýl zikreder.

Sehl Tusteri,"Rab Teala'yý unutmaktan (ve O'nu zikretmemekten) daha büyük bir günah bilmiyorum.", demiþtir.

Hulusi Efendi daha önceden de belirttiðimiz üzere Nakþýbendiyyenin Halidi kolunu temsil ettiðinden dolayý, burada benimsenen zikir þekli ise Hafi (gizli) zikirdir.

Hulusi Efendi, Allah'ý devamlý hatýrda tutmayý, O'nu unutmamayý bakýn þöyle dile getirir;

Maksad o yardýr yarin unutma
Gayrý zünnardýr yarin unutma
Zikr eylesen de þükr eylesen de
Fikr eylesen de yarin unutma

Kulun Allah'ý zikretmesinden önce, Allah'ýn kulu zikrettiðini ve bunun da karþýlýklý olduðunu Hulusi Efendi þöyle anlatmaktadýr;

Sen müridim deme kim istemiþ murad anýn
Sen zâkirim deme kim zikr eden o yad anýn23

Hulusi Efendi zikrin saliki uyanýk halde tuttuðunu, ve en büyük bir kâr olduðunu, zikrin insaný dünyevi varlýklardan soyutlayýþýný, Allah'a kavuþturduðunu þu ifadelerle nazmetmiþtir;

Derviþ olan agah olur
Her kârý zikrullah olur
Hep cümle varýndan geçer
Vâsýl-ý ile'llah olur.

Zikrin özellikle sabahýn baþlangýç saatlerinde gizli bir þekilde tenhada yapýlmasýnýn önemine iþaret etmiþtir. Zikreden gönüller, onu devamlý muhafaza eder ve devam ettirir. Tabi ki zikirden alabilmek için bir mürþidin eteðini tutmak ondan ta'lim almak gerekir. Böylece zikir "Allah Allah" diye dilinde vird eden zakirlerle son nefesine kadar devam eder. Ýþte bakýn bunu Hulusi Efendi bizlere þu þekilde bildirmiþtir.

Mü'minin tamam-ý vakt-i sehergâh
Zikr-i müdamý Allah Allah
Tuttu bir elden zikr etti dilden
Canu gönülden Allah Allah
Ahir kelamýn Allah Allah

Mevlanýn ismini zikrederken her türlü kötü düþünce ve gamdan kederden uzak duracaðýný bildirirken, dünyaya meyleden ve zikirden uzak kalan kullarýn zikrin zevkinden mahrum olacaklarýný þu þekilde ifade etmiþtir;

Zikr-i Mevlâ gönlü her âlâm u gamdan dûr eder
Meyl-i fâni zevk-i Mevlâ'dan kulu mehcûr eder.

En büyük arzularýndan birinin de Hakk'ýn zikr- û fikrinden ayrý düþmemek olduðunu ifade etmiþtir.

Dilimi gayrýlarla gafil etme zikr-ü fikrinden
Senin fikrinle bulsun can u gönlüm münteha Ya Râb.

Hakk'a varmayý, gafletten uyanmayý, hakikatý bulmayý zikri telkin ve tavsiye eden mürþidin olmasý zorunluluðunu ifade etmiþtir.

Bul Hakk'a varmaða delil görmez gözün olmuþ alil
Zikr etti Hakk'ý can u dil gencine-i esrar ola.

"Hakký zikreyle" redifli þiirini beyit beyit açýklamaya çalýþalým:

Ey abdi makbul, dönme sað ü sol
Budur doðru yol, Hakk'ý zikreyle.

(Ey Allah'ýn katýnda kabul gören iman sahibi kul; istikametini sapýtma, Hakk'ýn yolundan ayrýlma. Hakk'ý zikredenlerin yolu doðrudur, gittikleri yol hakikattir sen de Hakk'ý zikret.)

Muradýn irfân, idesin iz'an
Ey sevgili cân, Hakk'ý zikreyle.

(Sen eðer, Allah'ý bilmek O'nu bulmak ve O'nun sýrlarýna vakýf olmak istiyorsan, anlayýþ kabiliyetin gayet yüksek bir þekilde ey gönül Hakk'ý zikret.)

Her an her nefes, gayre meyli kes,
Budur sana bes, Hakk'ý zikreyle.

(Her aldýðýn ve verdiðin nefeste, yalnýzca Hakk'ý zikret. O'ndan baþka her þeyden ilgi ve alâkaný kes. Böyle yapman senin için kafidir, sen bu öðüdü tut Hakký zikret.)

Fikr-i hevadan, kalb-i riyadan,
Geçüp sivadan, Hakk'ý zikreyle.

(Boþ düþüncelerden ve gösteriþten uzak kal. Zikir insaný kötülüklerden korur. Günahlardan geçip, Hakký zikret.)

Uyan ey mürde, düþüp bir derde,
Kalkýp seherde, Hakk'ý zikreyle.

(Ey uykunun ölüm sessizliðine kapýlmýþ olan insan; bir gönül derdi ile seher vakitlerinde ölü kalbine dirilik verecek þekilde hakký zikret.)

Tutup bir etek, ol ballý petek,
Ýnle bülbül-tek, Hakk'ý zikreyle.

(Zikr için elbette bir mürþid-i kamilin terbiyesinden geçmek gerekmektedir. Yoksa gerçek mânada zevkine eriþilmez. Bir mürþidin eteðinden tutup, onun tarif ettiði þekilde zikir yapanlar verimli bir þekilde yaptýðýndan tad alýr. Bülbül sevgilisi olan gülün zikrini yapmakla gününü geçirmektedir, sen de bülbül ol, Hakk'ý zikret.)

Hulusi hâs ol, ehl-i ihlas ol,
Bahre gavvas ol, Hakk'ý zikreyle.

(Hulusi, zikr seni seçkin kýlacaktýr. Zikr insana samimiyet ve baðlýlýk verir. Hakikat denizine dalanlardan olabilmek için Hakký zikret.)

Yukarýdaki beyitlerde anlatýlan hasletleri taþýyabilmek için zikrin gerekliliðini beyan buyurmaktadýrlar.

Son olarak Ýbn Kayyimu'l-Cevzi, bir eserinde zikrin yüz faydasýndan bahsetmiþtir. Bizde bunlardan bir kýsmýný sizlere iletiyoruz;

1- Zikir þeytaný yanýndan uzaklaþtýrýr ve Allah Teala'nýn hoþnutluðunu kazandýrýr.
2- Kalbden gam ve tasayý giderir.
3- Kalbe ferahlýk, sevinç ve rahatlýk bahþeder.
4- Kalbi ve yüzü nurlandýrýr.
5- Bedeni ve kalbi güçlendirir.
6- Zikir, Ýslamýn ruhu olan sevgi ve muhabbeti temin eder.
7- Zikir, murakabeyi temin eder ve ihsan kapýsýnýn aþýlmasýna vesile olur.
8- Allah'a kurbiyeti saðlar.
9- Zikir kalbin hayatiyyeti için, balýðýn suya duyduðu ihtiyaç gibidir.
10- Zikir kalbi cilalandýrýr.
11- Zikir, hatalarý önler, hatta giderir, yok eder.
12- Zikreden kimse, zikrettiði varlýða yaklaþýr, hatta O'nunla (Allah'la )beraber olur.
13- Zikir, kalbin þifa ve ilacý, gaflet ise marazýdýr.
14- Zikir, cehennem ile kul arasýnda bir duvardýr.
15- Zikir, dilin, gýybet, yalan gibi batýl ve haram þeylerde meþguliyetini önler.



Kýsaca, usulüne ve gayesine uygun olarak yapýlan zikir, tarikat ehli kiþinin daima Allah'ý hatýrlamasý, dünyada baþý boþ olmadýðý þuurunun canlý tutulmasýnýn ve bu þuurla davranýþlarýný, Allah'ýn koyduðu ölçülere göre ayarlamasýný temin etmesi sebebiyle, önemli bir otokontrol vasýtasý durumundadýr. Bu yüzden, tasavvuf eðitiminde önemli bir yeri vardýr.

Her mahluk kendi dilince Hakk'ý zikretmektedir. Eþyanýn sýrrýna vakýf olan Allah dostlarý, aðaçlarýn, kuþlarýn, taþlarýn vs. bile zikrini müþahede ederler. Hulusi Efendiye bu mazhariyet daha küçük yaþlarda verilmiþtir.

Bir gün babasý Hatip Hasan Efendi atýnýn terkisine Hulusi Efendiyi de alarak Hacýlar mahallesinden Darende'ye gitmek üzere yola çýkarlar. Hatip Efendi yola çýktýktan sonra, kamçýsýný evde unuttuðunu farkeder. Hulusi Efendiye: "Oðlum Hulûsi, kamçýyý unutmuþuz. Þu aðaçtan bir çubuk kes de ver der." Hulusi Efendi attan iner sögütten bir dal kesmek ister, fakat kesemez. Hatip Efendi hiddetlenir "Niçin kesmiyorsun Hulûsi?" der. Hulusi Efendi: "Baba nasýl keseyim çünkü dallar Allah (c.c.)'ý zikrediyorlar, onun için kesemedim." der. Hatip Efendi þaþýrýr bu cevap karþýsýnda. Attan iner oðlunu þefkatle baðrýna basar, "Aferin oðlum aferin" der.

Hulusi Efendi bir sohbetlerinde buyururlar ki: "Sizlere talim edilen ders ve vazifelerinize hergün ihtimamla devam etmeniz gerektir. Bu; cebine harçlýðýný koyup pazara çýkmaya benzer. Cebinde harçlýðýn olmazsa, ya veresiye alacaksýn, ya da aldatacaksýn. Onun için pazara harçlýkla gidersen istifade edersin. Bir de ham demir elektirikli bir sahaya girdiði zaman mýknatýs olur. Fakat elektirikli sahayý terk edince mýknatýslýk hali yok olur. Ama bir çelik, elektirikli sahaya girince devamlý mýknatýs olur. Nereye giderse gitsin mýknatýslýk halini muhafaza eder. Sizler de nerede olursanýz olun, hangi pazara giderseniz gidin Cenabý Allah (c.c.)'ýn zikri fikri ile olursanýz, onun muhabbeti ve füyuzatý altýnda olursunuz." diye buyurdular.

Bir gün Devlethanede ziyaretçilerin arasýnda bulunan bir arkadaþ, Efendi Hazretlerinden kendisine ders tarif etmesini istedi. Efendi Hazretleri de: "Oðul senin dersin yok mu da ders istiyorsun" diye buyurdu. O arkadaþ: "Efendim benim dersim vardý fakat ben sizden almak istiyorum" dedi. Efendi Hazretleri: "Oðul dersin ayrýsý gayrýsý olmaz, görevli olan bir arkadaþýmýzdan aldýysan mesele yok." diye buyurdu. Bir müddet sonra da þöyle buyurdu: "Allah'ý (c.c.) zikretme hususunda Kur'aný Kerimde birçok ayet mevcuttur. "Allahý (c.c.) zikreden kalpler mutmain olur'' gibi birçok ayet vardýr. Onun için Allahý (c.c.) zikrederiz. Oðul sabah namazýndan sonra iki rekat iþrak namazý kýlarýz. Resulullah (s.a.s.) Efendimiz bir Hadisi Þerifinde buyuruyor ki: "Bir kimse Sabah namazýný kýlar güneþ iki mýzrak boyu yükselene kadar, hiç dünya kelamý konuþmadan oturur, sonrada kalkar iki rekat iþrak namazý kýlarsa bir Umre sevabý kazanýr" diye buyuruyor. Oðul Öðle namazýnýn ve Yatsý namazýnýn son sünnetini dört rekat olarak kýlarýz. Bununla ilgili iki sahih Hadisi Þerif mevcut ki, Resulullah (s.a.s.) þöyle buyuruyor: "Bir kimse Öðle namazýnýn ve Yatsý namazýnýn son sünnetini dört rekat olarak kýlar, o kimsenin denizler köpüðü kadar günahý olsa affolunur" diye buyuruyor. Akþam namazýndan sonra altý rekat Evvabin Namazý kýlarýz ki, bunun hakkýnda da yine sahih Hadis mevcuttur. Resulullah (s.a.s.) Efendimiz buyuruyor ki: "Akþam namazýnýn sünnetinden sonra hiç dünya kelamý konuþmadan, altý rekat Evvabin namazý kýlan kimsenin denizler köpüðü kadar günahý olsa affolunur" diye buyuruyor. Oðul gecenin üçte birlik zamanýnda Teheccüt namazý kýlarýz ki, Resulullah (s.a.s.) Efendimiz hiç terk etmemiþlerdir. Oðul Resulullah (s.a.s.) Efendimiz Teheccüt Namazýný Oniki rekatten fazla kýlmamýþtýr, iki rekatten de az kýlmamýþtýr" diyerek dersi sohbet þeklinde anlattýlar.

Birgün Efendi Hazretlerinin ziyaretine bir dede-torun gelmiþti. Dede, torununun ders almak istediðini söyledi. Efendi Hazretleri de: "Daha öðrenciymiþ, okulunu bitirsin öyle verelim. Hem okul hem ders aðýr olur" diye buyurdu. Dede: "Olsun Efendim yapar" dedi. Israr edince; "Peki oðul verelim" diyerek dersini tarif ettiler. Dede, torununa: "Oðlum hergün dersin için onbeþ dakika ayýrýrsýn yaparsýn" deyince, Efendi Hazretleri: "Hayýr onbeþ dakika deðil enaz kýrkbeþ dakika veya bir saat olmasý lazým" diye ikazda bulunarak intisab edip vazife alanlarýn zikre gereken ehemmiyeti verip, gerekli zamaný ayýrarak vazifelerini dikkatlice yapmalarýna iþaret buyurmuþlardýr.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Hudayi tarafından, 02.01.2005 - 01:04 tarihinde.
Gönderen: 30.12.2004 - 13:43
Bu Mesaji Bildir   Yukari
öLüm_7 su an offline öLüm_7  
ayet
860 Mesaj -



selamlarimla......


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son FeRhAt16 tarafından, 01.01.2005 - 19:39 tarihinde.
Gönderen: 30.12.2004 - 23:39
Bu Mesaji Bildir   öLüm_7 üyenin diger mesajlarini ara öLüm_7 üyenin Profiline bak öLüm_7 üyeye özel mesaj gönder öLüm_7 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Hudayi  
Misafir
Selamun Aleykum

Paylasiminiz icin Allah razi olsun Ferhat kardes

Selam, saygi ve dua ile insaallah
Gönderen: 31.12.2004 - 00:07
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1294 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
SaYaCGIN (48), AnneminSariGülü.. (34), kotza1 (55), keremcik (52), fatih GUNES (49), muhsin p.o. (52), tuva (42), Dostluklar_Baki (39), meydan26 (50), mehlika akasya (45), panter32 (50), NÖBETCI (47), baranbari (49), friendsofmehdi (39), tatar_salih (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.79069 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.