0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Tokalaşmak harammı?

önceki konu   diğer konu
4 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
zübeyr b avvam su an offline zübeyr b avvam  
RE: Tokalaşmak harammı?
205 Mesaj -
kimse cevap vermeyecek mi?
Gönderen: 27.07.2009 - 19:14
Bu Mesaji Bildir   zübeyr b avvam üyenin diger mesajlarini ara zübeyr b avvam üyenin Profiline bak zübeyr b avvam üyeye özel mesaj gönder zübeyr b avvam üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Dai su an offline Dai  
922 Mesaj -
kardesimiz konuyu serbest kürsüye actigina göre
üyelerin fikirlerini merak ediyor demektir !

yoksa sorular bölümüne yazabilirdi !

bu soruya söyle bir cevap münasip olur herhalde

karsindaki kisiye hangi niyetle elini uzattigina baglidir

yani, kisacasi

AMELLER NiYETLERE GÖREDiR
Gönderen: 27.07.2009 - 19:41
Bu Mesaji Bildir   Dai üyenin diger mesajlarini ara Dai üyenin Profiline bak Dai üyeye özel mesaj gönder Dai üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast SaYaCGIN  
Misafir
Bir erkeðin kendisine nikâhý düþebilen yabancý bir kadýnla; bir kadýnýn da baba, kardeþ ve amcalarý gibi mahremleri sayýlan erkeklerin dýþýnda diðer erkeklerle tokalaþmasý caiz görülmemektedir. Bu hususta Resul-i Ekrem Efendimizin (a.s.m.) nasýl hareket ettiði bizim þaþmaz bir ölçü durumundadýr. Efendimiz, kendisine bîat için gelen Sahabî hanýmlara þöyle buyurmuþlardýr:

“Ben kadýnlarla tokalaþmam. Benim yüz kadýna söylediðim söz bir kadýna söylediðim söz gibidir.”1

Hz. Âiþe Validemiz (r.a.) ise Resulullah'da (a.s.m.) gördüðünü þöyle nakletmektedir:

“Resulullahýn (a.s.m.) mübarek eli hiçbir yabancý kadýnýn eline kesinlikle deðmedi.”2

Hadislerdeki ölçü bu þekilde belirtilmektedir. Bundan dolayý gerek iþ hayatýnda, gerekse ailevî münasebetlerde ve bazý merasimlerde erkeðin kendisine yabancý bir kadýnla veya bir kadýnýn yabancý bir erkekle tokalaþmasý hususunda bir ruhsat bulunmamaktadýr. Ayrýca bu bir zaruret de deðildir.

Yani, “Bu zaruri bir haldir” diye insan gönül rahatlýðý içinde bu yasaðý iþleme yolunu zorlayamaz. “Zaruret”, ancak insanýn “muztar” halde kaldýðý, haram olan o þeyi yapmadýðý zaman canýna, malýna ve namusuna bir zarar gelebilecekse ve bu durum da kuvvetli bir ihtimalle tahmin ediliyorsa, ancak o zaman yapýlýr.

Yoksa her akla gelen sýkýntýlý bir hal, her karþýlaþýlan âcil ve ânî bir durumda “Bu zarurettir” diyerek haram olan bir þeyi yapmak ve tatbik etmek gerekir ki, bu, suiistimali netice verir. O zaman her önüne gelen kendi ölçülerine göre bir “zaruret” bahanesi ileri sürer, böylece bütün mahzurlu þeyler mübahlaþýverir.

Halbuki mesele böyle deðildir. Zaruret ancak meþru çerçeve içinde kalmanýn imkânsýz olduðu hallerde sözkonusu olabilir. Bir Müslüman, sosyal münasebetlerine zarar vermeden meþru daire içinde kalabilir, yaþayabilir. Öyle ise, “zaruret mecburiyet” prensibini hatýra getirerek erkeklerin nâmahrem olan kadýnlarla, kadýnlarýn da yabancý erkeklerle tokalaþmasýnýn bugün artýk zaruret gerekçesiyle tatbik edilmesinin haklý bir dayanaðýný bulmak pek o kadar kolay deðildir.

Çünkü, böyle bir zaruret yoktur. Ýnsan yapmadýðý zaman ne canýna, ne malýna, ne de namusuna bir eksiklik ve zarar gelmez. Çevrenin garip karþýlayacaðý ihtimalinin, kiþinin yabancý kadýnla tokalaþmadýðý an medenî münasebetlerde bir eksiklik olacaðý telâkkilerinin, dikkatleri üzerine çekerek “gerici, yobaz” olarak karþýlanmanýn haklý sebeplerini bulmak mümkün olmasa gerektir.

Bunlarla birlikte Batýdan gelen bu yanlýþ âdet ve “görgü kuralý” yaygýn bir þekilde yerleþmiþ durumda. Bunun için nasýl hareket etmeli? Hem inancýmýza bir halel getirmeyip mesuliyetli bir duruma düþmeden; hem de bunun dinen bir mahzur teþkil ettiðini tam olarak bilmeyen muhatabýmýzý kýrmadan, incitmeden nasýl davranmalýyýz?

Bir kere siz bu hali bir haram olarak biliyor ve inanýyorsanýz, ki öyledir; o zaman bu mahzurlu duruma düþmemek için bir gayret sarf edecek, onu iþlemeye meydan vermeyecek, yerine göre hareket etmeye çalýþacaksýnýz.

Baþka bir husus; bir fýrsatýný bularak muhataba bu durumun dinen haram olduðunu söylersiniz. Zaten onun sizi anlayýþla karþýlamasý, fikir ve inancýnýza saygýlý olmasý medenî olmanýn bir gereðidir. Siz bu hususta tavrýnýzý belli ederseniz, ileriki karþýlaþmalarda meselenin hallolduðunu veya belli bir mecraya girmiþ olduðunu göreceksiniz.

Bununla beraber, þayet kiþi kendisini mecbur hissediyorsa, tokalaþmayý bir günah olarak bilir de yaparsa, mesuliyetini peþin olarak kabul etmiþ olduðundan yine haram iþlemiþ sayýlýr. Fakat “Bunda bir mahzur yoktur” diye düþünürse, haramý helâl olarak görmüþ olacaðýndan aðýr bir vebal altýna girmiþ demektir.

Bu arada þunu da hatýrlatalým: Kadýn þehevânî histen kesilmiþ yaþta ihtiyar olursa, onunla musafaha yapmada, elini öpmede bir mahzur yoktur. Çünkü, arada hissî bir mahzur kalmamýþ bulunmaktadýr. Ancak erkek kaç yaþýnda olursa olsun, isterse seksen-doksan yaþýnda bulunsun, haramlýk devam etmektedir.

Kadýnlarla tokalaþmaktan dolayý Hanefi mezhebine göre abdest bozulmaz.

1 Neseî, Bîy’a: 18; Ýbni Mâce, Cihad: 43.
2 Buharî, Ahkâm, 49; Ýbni Mâce, Cihad: 43.

Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalar

Gönderen: 27.07.2009 - 19:48
Bu Mesaji Bildir   Yukari
zübeyr b avvam su an offline zübeyr b avvam  
RE:
205 Mesaj -
olaya mezheb açýsýndan da bakýlabilir,günümüz þartlarýndan da bakýlabilir...
ama en doðru örnek
kardeþimizinde belirttiði gibi akabe biatlerini göz önünde bulundurmaktýr ki efendimiz dokunmamýþtýr,,,

ama bulunduðumuz ortamlara dikkat etmek þarttýr
Gönderen: 27.07.2009 - 19:55
Bu Mesaji Bildir   zübeyr b avvam üyenin diger mesajlarini ara zübeyr b avvam üyenin Profiline bak zübeyr b avvam üyeye özel mesaj gönder zübeyr b avvam üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1580 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
apsikama (58), bosay (59), diclesu (), oguz5656 (37), Sevdigim (43), aseksioglu (41), hazangülü (38), Berk (43), sevgi mersin (52), UfukTuncer (46), dadas_25 (47), siynem (31), yayla_gülü (50), oktay (), gonulbahcesi (46), yeþilim (40), t_turan (41), USSAK 64 (65), ismail gülda&th.. (44), ezilmezhalil (50), m_aktaran (51), sudenaz (50), miftehul_kulb (47), sedanur (38), zeynepsu (47), caferyalcin2 (47), KÜRSAD (38), el-esed (46), kozlu67 (49), gezegen38 (46), zuley (41), sahra_a (41), kübranur (36), Mustafa TASKESE.. (46), bilvanis (70), aspirin28 (45), yorgunadam (57)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.93061 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.