0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » sizce MEHDİ(as) gelmişmidir???

önceki konu   diğer konu
10 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
sibel381 su an offline sibel381  
sizce MEHDİ(as) gelmişmidir???
50 Mesaj -
bence yani okudugum kaynaklara göre gelmiþtir veya da gelmek üzeredir...
Gönderen: 02.06.2009 - 13:49
Bu Mesaji Bildir   sibel381 üyenin diger mesajlarini ara sibel381 üyenin Profiline bak sibel381 üyeye özel mesaj gönder sibel381 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Maksat kelam olsun su an offline Maksat kelam olsun  
1463 Mesaj -
Evet geldi,gelmek üzeredir vs....

O geldiði zaman kendisine düþen görevi ifa edecek inþallahurahman.....

Bizim ne yapacaðýmýz önemli deðilmi sence...????


Velhasýlý geç diyse gene yapacak bir þey yok islam'i yaþamaya her geçen gün öðrenmeye devam etmek beþikten-mezara kadar okumak islam olmak yapacak bizleri kurtaracak baþka çaremiz yok Mevlam sonumuzu hayýr eylesin inþallahurahman......

Gönderen: 02.06.2009 - 19:28
Bu Mesaji Bildir   Maksat kelam olsun üyenin diger mesajlarini ara Maksat kelam olsun üyenin Profiline bak Maksat kelam olsun üyeye özel mesaj gönder Maksat kelam olsun üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Moderator


4254 Mesaj -
Mehdi
Mehdi Bu kavram ‘hedy-hidâyet’ kökünden türemiþ bir kelimedir. ‘Hedy’; doðru yolu bulmak, yol göstermek, hidâyeti göstermek demektir.‘Mehdi’nin sözlük anlamý, hidâyete eren, doðru yolu bulan, Allah’ýn hakk olan yola yönelttiði kimse demektir. Bu kelime sözlük anlamýna uygun olarak þairler tarafýndan Peygamberimizi övmek için kullanýlmýþtýr. Ayrýca dört halifeye de ‘mehdi’ dendiði olmuþtur. (Hutbelerde okunan duâlarda dört halife hakkýnda ‘mürþidiyyun-mehdiyyun- irþad ediciler, hidâyette olanlar’ þeklinde övgü cümleleri geçmektedir.) Hz. Hüseyin ve bazý halifeler hakkýnda övgü sözü olarak ‘mehdi’ sýfatý kullanýlmýþtýr.Ýslâm tarihinde ‘mehdi’; kendisinden önce zulüm ve haksýzlýklarýn alýp yürüdüðü yeryüzünü, adaletle dolduracaðý, Ýslâm’ý hâkim kýlacaðý sanýlan kiþidir. Mehdi’nin günün birinde geleceði ile ilgili hadis kitaplarýnda ahad (tek râvi kanalýyla gelen) hadisler bulunmaktadýr ama bunlarýn içerisinde birbiriyle çeliþen haberler vardýr. Buhârî ve Müslim’in kitaplarýnda ise Mehdi kelimesi geçen bir hadis yoktur. Kur’an’da mehdi’yi gösteren en ufak bir iþarete de rastlamak mümkün deðildir. Bazý hadis rivâyetlerine göre Mehdi, ehl-i beyt’tendir ve Fâtýma (r. anhâgöz kırpma soyundandýr (Ebû Dâvud, Mehdi, Hadis no: 4282-4284; Ibn Mâce, Fiten 34, Hadis no: 4082-4088). Dünya hayatýnýn sona ermesine bir gün bile kalsa Mehdi’nin gönderileceði haber veriliyor (Ebû Dâvud, Mehdi, Hadis no: 4282-4283). Ilk dönem itikat kitaplarýnda Mehdi konusu yer almamýþtýr. Ancak daha sonra yazýlan akaid kitaplarýnda Mehdiden bahsedilmektedir. Mehdi’den bahseden hadisler mütevatir olmadýðý için, bu konu iman konularý içerisinde yer almamýþtýr. Ancak Ýslâm tarihinde Mehdi iddiasýyla birçok insan çýktý, insanlar bazýlarýna mehdi diye uydular ve bir çoðu da bir mehdi beklentisi içerisinde oldular. Mehdi meselesi Ýslâm tarihinin baþlangýcýnda ortaya çýkan siyasí tartýþmalar ve siyasí mezhebleþmelerden sonra daha çok gündeme gelmiþtir. Özellikle Þii’lerde mehdi inancý dinin esasýndan sayýlmýþtýr. Onlara göre beklenen bir mehdi (mehdi-i muntazar) gelecek, kendilerini zulüm ve baskýdan kurtaracak, yeryüzüne adaletle dolduracaktýr. Bu bakýmdan onlar, kendilerine öncülük eden Ehl-i Beyt imamlarýna mehdi gözüyle bakmýþlar ve onlara itaat etmiþlerdir. Onlara göre mehdi, Fâtýma (r.anhâgöz kırpma soyundandýr, günahsýzdýr ve olaðanüstü özellikleri vardýr. Þii’lerin çeþitli kollarýna göre ayrý mehdiler vardýr. Onlarýn en büyük kolu olan Imâmiyye’ye göre ise ‘beklenen mehdi’, On ikinci Imam, Ebû’l Kasým Muhammed b. Hasan el-Mehdi’dir. O, küçük yaþta kaybolmuþtur (gâibtir), yeniden gelecek ve zulümleri önleyecektir. Ehl-i Sünnet müslümanlarýnýn da mehdi beklentisi vardýr ama, onlarýn beklediði Mehdi olaðanüstü bir kimse deðildir. Iyi bir insan ve takva sahibi bir önderdir. Anlaþýldýðý kadarýyla Mehdi inancý siyasî olaylarýn müslümanlarý fýrkalara ayýrmasýndan sonra daha çok gündeme gelmeye baþlamýþtýr. Ahad ve zayýf haberlerin dýþýnda saðlam dayanaðý bulunmamaktadýr. Ýslâm tarihinde birçok Mehdiler çýkmýþtýr. Çevresine adam toplayýp saltanat sürmek isteyen niceleri veya zalim yönetici-lerle mücadele etmek isteyen iyi niyetli önderlerinin bir kýsmý bu Mehdilik beklentisinden yararlanmýþlardýr. Tarih boyunca nice sahtekârlar, çýkar saðlamak ve halkýn üzerinde etkili olabilmek için mehdilik inancýný istismar etmiþlerdir. Günümüzde bile bazý açýk gözler zaman zaman bu beklentiden yararlanmayý deniyorlar. Iþin garibi bu gibi konularýn istirmacýsý bulanabileceði bilinmesine raðmen ‘mehdiyim’ diye ortaya çýkanlar çevrelerine adam toplamayý hâlâ baþarabiliyorlar. Mehdi beklentisi birçok müslümaný ümitsizliðe ve görevini yapmamaya sevketmiþtir. Öyle ya mehdi gelecek ve dünyayý düzeltecek, zulümleri önleyecek, insanlara hidâyet daðýtacak… Bu hayal nicelerini boþ beklentilere sevketmiþtir. Niceleri bu umut sebebiyle yapmasý gereken en basit görevleri bile savsaklamýþ, kendisine zulmedenlerle mücadele etmeyi terketmiþ, zalimlere karþý çýkma görevini gelecek mehdiye býrakmýþtýr. Allah (c.c.) dilediði araç ve insanla dinini destekler. O dininin yaþanabilmesinin araçlarýný dilediði gibi yaratýr. Hidâyet O’nun elindedir, dilediðine verir. O’nun gönderdiði Kur’ân-ý Kerîm Kýyâmete kadar deðiþmeden kalacaktýr. O Kur’an ki en büyük hidâyet aracýdýr. Insanlara düþen Kur’an’ý anlamak ve O’na uymaktýr. Hayalleri (ümniyye’yi) bir tarafa býrakýp yapmasý gerekeni gücü yettiði kadar yerine getirmektir. Mehdi beklentisi müslümanlarýn ne imanlarýný artýrýr ne de salih amellerini. Müslümanlar iþlerini ve çalýþmalarýný gelmesi muhtemel mehdilere göre ayarlamazlar. Onlar, inandýklarýný hayatlarýndan uygulamaya çalýþýrlar. Sonuç Allah’a âittir. Þimdiye kadar çýktýðý iddia edilen ve hâlâ çýkmaya devam eden bu mehdilerden acaba hangisi gerçek mehdidir? Kaynaklarda bir sayý ve zaman verilmediðine göre hepsini de mehdi olarak kabul edecek miyiz? Bundan sonra ortaya çýkan mehdi adaylarýna karþý nasýl bir tavýr takýnacaðýz? Ýþin tuhafý, tarihten beri ortalýkta bu kadar mehdi adayý olmasýn raðmen müslümanlarýn durumlarýnda pek bir deðiþiklik görünmemektedir. Ne mehdinin mesajýný anlayýp kendini düzeltenler var; ne de zalimlerin zulmünün son bulmasý. Bu mehdi adaylarýnýn bir marifetleri varsa, müslümanlarýn saf inançlarýný maddeye çevirme iþlerinden vazgeçsinler de biraz da asýl iþlerine dönsünler(!) Ýslâm ümmetinin dertlerine bir çözüm bulsunlar, Ýslâm ülkelerindeki taðutlarýn hakimiyetlerine ve zulümlerine bir dur desinler.
Kur’an, müslümanlara Mehdi beklemeyi deðil; iman etmeyi ve imanýn gereðini yapmayý tavsiye ediyor. Bunu yapmayanlar ise zarar edeceklerdir (103/Asr, 1-3). Eðer Mehdi’yi hidâyete götüren, hidâyet veren þeklinde anlarsak; Kur’an en büyük mehdi’dir (hâdî-hidâyete erdicidir). Insanlar bu mehdi’ye uyarsalar doðru yolu bulurlar ve kurtuluþa ererler. Kur’an’ýn kendisi de insanlarý sürekli bu kurtuluþa dâvet etmektedir. (23)

ALINTI
Gönderen: 03.06.2009 - 00:14
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
feryadi su an offline feryadi  
RE:
13 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý Muhtazaf


Kur’an, müslümanlara Mehdi beklemeyi deðil; iman etmeyi ve imanýn gereðini yapmayý tavsiye ediyor. Bunu yapmayanlar ise zarar edeceklerdir (103/Asr, 1-3). Eðer Mehdi’yi hidâyete götüren, hidâyet veren þeklinde anlarsak; Kur’an en büyük mehdi’dir (hâdî-hidâyete erdicidir). Insanlar bu mehdi’ye uyarsalar doðru yolu bulurlar ve kurtuluþa ererler. Kur’an’ýn kendisi de insanlarý sürekli bu kurtuluþa dâvet etmektedir. (23)

ALINTI



Elinize emeginize saglik kardesim. Allah razi olsun.

Kur'an gibi en buyuk mehdiyi (yol gostericiyi)birakipta isnatlari zayif olan mehdi hadislerinden yola cikarak mehdi beklemek en ufak tabiriyle hem sahih sunnete hemde Kur'ana karsi saygisizliktan baska bir sey degildir.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son feryadi tarafından, 03.06.2009 - 00:31 tarihinde.
Gönderen: 03.06.2009 - 00:25
Bu Mesaji Bildir   feryadi üyenin diger mesajlarini ara feryadi üyenin Profiline bak feryadi üyeye özel mesaj gönder feryadi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
su_mavisi su an offline su_mavisi  
183 Mesaj -
bilmiyorum kimisi mehdi gelecek diyor kimisi isa tekrar gelecek diyor bazý insanlar neye inanacaðýný bilmiyor yada iþlerine öyle geliyorlar ve çevrelerindeki topluluklarýn da kafalarýný karýþtýriyorlar buna inandýrmaya çalýþiyorlar yada baþariyorlar peki kardeþler öyleyse neden HZ.MUHAMMED(S A S)me son peygamberdir buyrulmuþtur Kur’an,ný kerimde bunun kanýtý hakikatý deðilmidir ben mehdiim diyenleri çok gördük ama hangisi dünyadaki zülümlere karþý çýktý gün geçtikçe zülümler artarak devam etmekte
Gönderen: 03.06.2009 - 07:53
Bu Mesaji Bildir   su_mavisi üyenin diger mesajlarini ara su_mavisi üyenin Profiline bak su_mavisi üyeye özel mesaj gönder su_mavisi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
_ESaDuLLaH_ su an offline _ESaDuLLaH_  
611 Mesaj -
her duydugumuza inanmayi toplum olarak en iyi basaran millet biziz! arastirmayi kesinlikle arastirmayanlariz!
Gönderen: 03.06.2009 - 09:25
Bu Mesaji Bildir   _ESaDuLLaH_ üyenin diger mesajlarini ara _ESaDuLLaH_ üyenin Profiline bak _ESaDuLLaH_ üyeye özel mesaj gönder _ESaDuLLaH_ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
feryadi su an offline feryadi  
13 Mesaj -
Bu mehdi meselesi her asirda yeni yeni sorunlarla muslumanlari ughrastirmistir. Ve her asirda bir takim sarlatanlar ben mehdiyim diye ortaya cikarak azda olsa kendilerine taraftar bulmuslardir. Ozellikle gunumuz tasavvuf erbabi mehdinin gelecegi konusunu cok ciddiye aliyor. Yapilan istattistiklere gore Turkiyedeki tasavvuf akimlarininin cogu MiT tarafindan yonetilip yonlendiriliyor. Durum boyle olunca bir tasavvuf buyugu kalkip bu yonlendirmelerle bir kisiyi mehdi olarak gorur ve tavsiye ederse yine muslumanlarin yasayabilecegi kaosu ve kargasayi sizler dusunun. Onun icin neme lazim kardesim benim en buyuk ve sasmaz yanilmaz mehdim Kur'an ve sahih sunnettir. Mehdilerle isanin inisiyle felan muslumnlarin arasina yol bulup girerek kavglara ayriliklara yol acabiliyorlar ama Kur'an ve sahih sunnet araciligiyla asla!!! Vesselam
Gönderen: 03.06.2009 - 15:33
Bu Mesaji Bildir   feryadi üyenin diger mesajlarini ara feryadi üyenin Profiline bak feryadi üyeye özel mesaj gönder feryadi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Dai su an offline Dai  
922 Mesaj -
diyelimki geldi...
diyelimki yakinda gelecek...
bizler hazirmiyiz peki...!
onunla birlikte savasmaya ve ölmeye hazirmiyiz...!
en önemlisi ölüme hazirmiyiz onu düsünelim...!
Gönderen: 03.06.2009 - 22:02
Bu Mesaji Bildir   Dai üyenin diger mesajlarini ara Dai üyenin Profiline bak Dai üyeye özel mesaj gönder Dai üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Maksat kelam olsun su an offline Maksat kelam olsun  
1463 Mesaj -
.Kütübü Sitte'de Yer Alan Mehdilik
Hakkýndaki Bazý Hadisler

Bu bölümde, tarih boyunca çeþitli dönemlerde yaþamýþ Ýslam alimlerinin Mehdiyet hakkýndaki görüþleri ve eserlerinde bu konuda aktardýklarý rivayetlerden bir bölümü aktarýlmaktadýr.

Bilindiði gibi Kütüb-ü Sitte (Altý Kitap), altý meþhur hadis kitabýndan oluþan hadis külliyatýnýn tümüne verilen addýr. Bu altý kitapta Peygamber Efendimiz'den rivayet edilen hadislerin doðru olduklarý konusunda bütün ehl-i sünnet alimleri tarafýndan tasdik edilmiþtir.

Bu nedenledir ki Kütüb-ü Sitte ehl-i sünnet itikadýna göre dinde Kuran'dan sonra gelen en önemli ikinci kaynaktýr. Öyle ki alimler Kütüb-ü Sitte'nin güvenilirliðine binaen, bu külliyatta yer alan hadisleri inkar etmeyi Resulullah'ý inkar etmekle eþ tutmuþlardýr. Kütüb-ü Sitte'de Mehdiyet hakkýnda pek çok hadis rivayet edilmiþtir. Yalnýzca Kütüb-ü Sitte'de yer almasý dahi Mehdiyet konusunun doðruluðu þüphe götürmeyen bir gerçek olduðunu ortaya koymaya yeterlidir.

Kütüb-ü Sitte'deki Mehdiyet ve ahir zamanla ilgili hadislerden bazý örnekleri aþaðýda aktarýyoruz:


SAHÝH-Ý BUHARÝ

Ýmam Muhammed bin Ýsmail Buhari (810-870)'nin sahih hadis kitabýdýr. Kütüb-ü Sitte'nin en önemli kitabýdýr. Ehl-i Sünnet alimleri Sahih-i Buhari'yi Kuran-ý Kerim'den sonra Ýslam dininde en temel ikinci kitap olarak kabul etmektedirler. Ýçinde 7275 hadis vardýr. Ýmam-ý Buhari bu sahih hadisleri yaklaþýk 600 bin hadis-i þerif arasýndan seçmiþ ve Sahih-i Buhari'yi onaltý senede yazmýþtýr.

Ebu Hureyre (RA)den rivayete göre Resulullah (SAV): "Ýbni Meryem gökten sizin yanýnýza indiði zaman devlet reisiniz kendinizden, namazda imamýnýz olduðu (Ýsa da imamýnýza iktida ettiði) halde bakalým nasýl olursunuz?" buyurmuþtur. (Sahih-i Buhari Muhtasarý Tecrid-i Sarih Tercemesi ve Þerhi, Hadis No: 1406, Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Yayýnlarý, Ankara 1986, c. 9, s. 182)

Yine Ebu Hureyre (RA)den Resulullah (SAV) þöyle buyurdu dediði rivayet edilmiþtir:

Hayatým yed inde olan Allah'a yemin ederim ki, muhakkak yakýnda Ýbn-i Meryem, Muhammed ümmeti arasýnda (Muhammedi) bir hakim-i adil olarak (gökten yere) inecektir. (O) salibi (Nasarayýgöz kırpma kýracak, hýnzýr katl edecek, (zýmmilerden) cizyeyi kaldýracak, mal çoðalacak hatta kimse mal kabul etmez olacak. (Sahih-i Buhari Muhtasarý Tecrid-i Sarih Tercemesi ve Þerhi, Hadis No: 1018, Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Yayýnlarý, Ankara 1986, c. 6, s. 532)


SAHÝH-Ý MÜSLÝM

Ebul-Hüseyn Müslim bin Haccac Kuþeyri (821-874)'nin sahih hadis kitabýdýr. Ýmam Müslim, hadis alimlerinin en meþhurlarýndandýr. Hadislerini 300 bin hadis içinden seçmiþtir. Sahih-i Müslim, Sahih-i Buhari'den sonraki en temel hadis kitabýdýr. Bu iki temel kitap "Sahihayn" olarak adlandýrýlýr.

242- (155)..........: Ebu Hureyre (RA) þöyle demiþtir: Resulullah (SAV) buyurdu ki: "Hayatým yed'inde olan Allah'a yemin ederim ki, Meryem oðlu (Ýsa Aleyhisselam)'ýn adil bir hakim olarak sizin içinize inmesi muhakkak yakýndýr. O, salibi (haçýgöz kırpma kýracak, domuzu ödürecek, cizyeyi kaldýracaktýr. (O zaman) mal o kadar çoðalýp taþacak ki, hiç kimse mal kabul etmez olacaktýr. (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1972, c. 1, s. 206)


--------------------------------------------------------------------------------

243- ..........: Ebu Hureyre (RA) dedi ki: Resulullah (SAV) þöyle buyurdu: "Allah' a yemin ediyorum, Meryem oðlu, adil bir hakim olarak muhakkak inecek, haçý muhakkak kýracak, domuzu muhakkak öldürecek, cizye vergisini muhakkak kaldýracaktýr. (O zaman) genç diþi develer muhakkak terkolunacak, onlara raðbet edilmeyecek, bütün düþmanlýklar, buðzlaþmalar ve hasedleþmeler muhakkak zail olup gidecektir. O, muhakkak mala çaðýracak (yahut insanlar mala çaðrýlacaklar) fakat malý hiçbir kimse kabul etmeyecektir." (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1967, c. 1, s. 207)


--------------------------------------------------------------------------------

244- ..........: Ebu Hureyre (RA) dedi ki: Resulullah (SAV): "Ýmamýnýz (devlet reisiniz) kendinizden olduðu halde Meryem oðlu (Ýsa aleyhisselam) içinize indiði (imamýnýza iktida ettiði) zaman acaba nasýl olursunuz?" buyurdu. (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1972, c.1, s. 208)


--------------------------------------------------------------------------------


245- ..........: Ebu Hureyre (RA) þöyle demiþtir:
Resulullah (SAV): "Meryem oðlu (Ýsa aleyhisselam) içinize indiði ve size iktida ettiði zaman sizler nasýl olacaksýnýz?" buyurdu. (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1972, c .1, s. 208)


--------------------------------------------------------------------------------

246- ..........: Ebu Hureyre (RA) den: Resulullah (SAV): "Meryem oðlu (Ýsa aleyhisselam) içinize indiði ve sizden (birini) imam yaptýðý zaman haliniz nasýl olacaktýr?" buyurdu. (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1972, c. 1, s. 208)


--------------------------------------------------------------------------------


247- (156)..........: Cabiru'bnu Abdillah (RA) þöyle demiþtir:
Peygamber (SAV) den iþittim, buyuruyordu ki: "Ümmetimden bir taife kýyamet gününe kadar hak üzerinde mukatele ederek muzaffer olmakta devam edecektir."


--------------------------------------------------------------------------------


Nihayet Meryem oðlu Ýsa iner ve Müslümanlarýn emiri ona: Gel, bize namaz kýldýr, der. Bunun üzerine Ýsa: Hayýr, Allah'ýn bu ümmete bir ikramý olarak sizin bir kýsmýnýz diðer bir kýsým üzerine emirlersizin, der". (Sahih-i Müslim ve Tercemesi, Mütercim: Mehmed Sofuoðlu, Ýrfan Yayýnevi, Ýstanbul 1972, c. 1, s. 209)

SÜNEN-Ý TÝRMÝZÝ

Hadis alimlerinden Muhammed bin Ýsa Tirmizi (824-893) tarafýndan derlenmiþ sahih hadis kitabýdýr. Altý cilttir. Tirmizi, meþhur hadis alimleri ve imamlarýndan olup, hadis ezberinde þöhrete ulaþmýþtýr. Aslen, Ceyhan Nehri'nin doðusunda bulunan "Tirmiz" þehrinin Bug köyünde doðmuþ, hadis tahsili için, Horasan, Irak, Hicaz gibi yerlere seyahatlerde bulunarak, Muhammed b. Ýsmail el-Buhari'den ders almýþ ve ayný zamanda beraberce bazý hadis alimlerinden ilim tahsil etmiþlerdir, Ahmed b. Hambel, ed-Daremi ve üçüncü asýr hadis alimlerinden yararlanmýþtýr. Eþ-Þemail, el-Ýlel, et-Tarih ve el-Camiu's-Sahih adlý kitaplarý bunlardandýr. Özellikle onun bu son kitabý, Ehl-i Sünnet'te büyük deðere ve þöhrete sahiptir. Ayný zamanda Kütüb-ü Sitte'den de biridir. Bu kitabýyla ilgili birçok þerhler yazýlmýþtýr. Sünen'in dördüncü cildinde, Ýmam Mehdi aleyhi's-selâm hakkýnda hadisler nakletmiþtir.

Ebu Said El-Hudri (RA) den rivayet edilmiþtir; dedi ki: "Peygamberimizden sonra bir hadise baþ göstermesinden korktuk ve Resulullah' (SAV)a sorduk, buyurdu ki:

Ümmetimde Mehdi vardýr; çýkacak ve beþ veya yedi veya dokuz -þübhe eden, ravilerden Zeydi'dir- yaþayacaktýr."

Ebu Said diyor ki: "Bu müddet nedir?" diye sorduk ve Rasul- i Ekrem "senedir!" buyurdu ve þöyle devam etti:

"Ýnsan ona gelecek ve "ey Mehdi! bana da ver, bana da ver!" diyecek; Mehdi de onun esvabýný taþýyabildiði kadar dolduracaktýr." (Sünen-i Týrmizi Tercemesi, Hadis No: 2333, Mütercim: Osman Zeki Mollamahmutoðlu, Yunus Emre Yayýnlarý, c. 4, s. 92-93)

Abdullah (RA) dan rivayet edilmiþtir: dedi ki: Resulullah (SAV) þöyle buyurdu:

"Ehl-i beytimden ismi ismime mutabýk olan bir kiþi Arablara malik oluncaya kadar dünya sona ermeyecektir." (Sünen-i Týrmizi Tercemesi, Hadis No: 2331, Mütercim: Osman Zeki Mollamahmutoðlu, Yunus Emre Yayýnlarý, c. 4, s. 91)

Abdullah (RA)den rivayet edilmiþtir: Resulullah (SAV) buyurdu ki:

"Ehl-i beytimden ismi ismime mutabýk olan bir kiþi baþa geçecektir." Asým diyor ki: Ebu Salih, Ebu Hüreyre'nin þöyle dediðini bize bildirdi: "Dünyanýn ancak bir günlük ömrü kalmýþ olsa, onun baþa geçmesi için Cenab-ý Allah o günü behemehal uzatýr." (Sünen-i Týrmizi Tercemesi, Hadis No: 2332, Mütercim: Osman Zeki Mollamahmutoðlu, Yunus Emre Yayýnlarý, c. 4, s. 92)

Ebu Hureyre (RA) den rivayet edilmiþtir; Resulullah (SAV) buyurdu ki:

"Benliðime hakim olan zata yemin ederim ki, Meryem'in oðlunun adaletli bir hakem olarak size inmesi pek yakýndýr. O, Haç'ý kýracak, domuzu öldürecek, cizyeyi kaldýracak; mal (o nisbette) çoðalacak ki, kimse onu kabul etmeyecektir." (Sünen-i Týrmizi Tercemesi, Hadis No: 2334, Mütercim: Osman Zeki Mollamahmutoðlu, Yunus Emre Yayýnlarý, c. 4, s. 93)

SÜNEN-Ý EBU DAVUD

Hadis alimlerinden Hafýz Ebu Davud Süleyman bin Eþ'as Sicistani (817-888)'nin sahih hadislerden derlediði kitabýdýr. Kitap, 4800 hadisten oluþmaktadýr. Ýmam aslen Ýran'ýn Sistan þehrindendir. Genç yaþta ilim tahsil etmek için seyahatler yapmýþ, Zehebi'nin, nakline göre Hicri 220 senesinde Baðdat'ta Ahmed Ýbn-i Hanbel'den ilim tahsil etmiþtir.

Birçok muhaddisten de hadis dersleri alarak büyük hadis alimlerinden biri olmuþtur. Kendisinden, Tirmizi, Nesai, hatta üstadý Ahmed Ýbn-i Hanbel-bile hadis nakletmiþlerdir.

Daha sonra birçok þehirde ikamet ettikten sonra, Abbasi halifelerinden el-Vasik'in daveti üzerine, Basra'ya yerleþerek burada vefat etmiþtir. Onun, hadisle beraber baþka konularda da eserleri bulunmaktadýr.

Eserleri arasýnda meþhuru da Kütüb-ü Sitte'den olan, "Sünen-i Ebu Davud" adýyla bilinen, Sünen'idir. Nakle göre, Peygamber-i Ekrem sallâ'llâu aleyhi ve alih'in sünnetini muhafaza etmek için yarým milyon hadis arasýndan bu kitaptaki hadisleri seçerek derlemiþtir.

Müellif bu kitabýnda, Mehdi ile ilgili babýnýn "Kitabu'l-Mehdi" bölümünde; Mehdi'nin özellikleri, zuhurunun alametleri, zuhurundan sonra neler yapacaðý konularýyla ilgili olarak, on üç hadis nakletmiþtir.

4284 ...Ümmü seleme (RA) þöyle demiþtir:

Resulullah (SAV)'i þöyle buyururken iþittim:

"Mehdi benim ailemden, Fatýma'nýn oðullarýndandýr."

Abdullah b. Cafer þöyle demiþtir:

Ebu Melih'i, Ali b. Nüfeyl'i överken ve onun iyiliðini söylerken diledim. (Süneni Ebu Davud Terceme ve þerhi cilt. 14, Þamil yayýncýlýk, K. el-Mehdi (35), s. 402)


--------------------------------------------------------------------------------

4285 ...Ebu Said El Hudri (RA)'dan rivayet edildiðine göre,

Resulullah (SAV) þöyle buyurmuþtur:

"Mehdi ben(im neslim) dendir. O açýk alýnlý ve ince burunludur. Dünyayý zulümle dolduðu gibi adaletle dolduracak ve yedi sene hüküm sürecektir." (Ahmed, b. Hanbel II-291, III-17) (Süneni Ebu Davud Terceme ve þerhi cilt. 14, Þamil yayýncýlýk, K. el-Mehdi (35), s. 404)

4283 ...Ali (b. Ebi Tabil) (RA)'dan; Resulullah (SAV)'in þöyle buyurduðu rivayet edilmiþtir.
Dünyanýn ömründen sadece birgün kalsa bile, Allah (c.c.) benim ehl-i beytimden bir adam gönderecektir. O dünyayý, (daha önce) zulümle olduðu gibi, Adaletle dolduracaktýr. (Süneni Ebu Davud Terceme ve þerhi cilt. 14, Þamil yayýncýlýk, K. el-Mehdi (35), s. 402)


--------------------------------------------------------------------------------

4286 ...Resulullah (SAV)'in hanýmý Ümmü seleme (RA)'dan Resulullah'ýn þöyle buyurduðu rivayet edilmiþtir.

"...Halife olan zat (Mehdi) malý taksim edecek. Ýnsanlardan bir kýsmý, Peygamberlerinin Sünneti ile amel edecek, Ýslamiyet yeryüzüne tamamen yerleþecek..."

Ebu Davud derki:

"Bazýlarý Hiþam'dan rivayetle, "dokuz sene" bazýlarý da "yedi sene" dedi. (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi-Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, K. el-Mehdi (35), Bab 8, s. 405)


--------------------------------------------------------------------------------

4282 ...Bize Müsedded haber verdi. Onlara Ömer b. Abid haber vermiþ. Bize Ebu Bekir, yani Ýbn-i Ayaþ haber verdi. (H) (bu iþaret deðiþik senetleri belirtmek için konulur), bize Müsedded haber verdi, bize Sufyan'dan Yahya haber verdi (H). Bize Ahmed b. Ýbrahim haber verdi. Bize Ubeydullah b. Musaa haber verdi. Bize Zaide haber verdi. (H) Bize Ahmed b. Ýbrahim haber verdi, bana Ubeydullah b. Musa Fýtri'dan haber verdi, dedi (Rivayetlerdeki) mana aynýdýr. Bunlarýn hepsi Asým'dan, Asým, Zir'den o da Abdullah b. Mes'ud (RA) vasýtasýyla Resullulah (SAV)'den rivayet etmiþtir:

Resulullah (SAV) þöyle buyurmuþtur:

"Dünyada sadece bir gün kalsa, -Zaide, hadisinde þöyle dedi- Allah o günü uzatýr da - sonra bütün raviler ittifak ettiler- O günde Benden veya ehli beytimden, adý adýma, babasýnýn adý da babamýn adýna uyan bir adam gönderir."

Fýtr hadisinde þu ilave vardýr:

O þahýs "dünyayý, zülümle dolduðu gibi, adaletle dolduracaktýr". Süfyan hadisinde þöyle dedi, "Araplara, adý adýma uyan ehl-i beytimden biri hakim olmadýkça dünya son bulmayacak, -veya gitmiyecektir". (Süneni Ebu Davud Terceme ve þerhi cilt. 14, Þamil yayýncýlýk, K. el-Mehdi (35), s. 400)

SÜNEN-Ý ÝBNÝ MACE

Hadis alimlerinden Ebu Abdullah Muhammed bin Yezid (824-886)'in sahih hadis kitabýdýr. Ýbn-i Mace, meþhur hadis imamlarýndan olup, hadis ilimlerini araþtýrmak için Gaz-vin'den Baðdat, Basra, Mekke, Kufe, Þam, Mýsýr ve Rey gibi þehirlere seyahatler yapmýþtýr.

Tarih, tefsir ve hadis ilmi sahasýnda birçok eseri vardýr. En meþhur kitabý, iki ciltlik Sünenü'l-Mustafa'dýr ki Sünen-i Ýbn-i Mace olarak tanýnmaktadýr. Ehl-i Sünnet'in, Kütüb-ü Sitte diye anýlan hadis kaynaklarýndan biridir. Bu kitabýnýn, "el-Fiten" babýnýn bir bölümünde, Ýmam Mehdi aleyhi's-selâm ile ilgili hadisleri nakletmiþtir.

(4085) "...Ali (RA)'den rivayet edildiðine göre; Resulullah (SAV) þöyle buyurdu, demiþtir:

El-Mehdi, bizden, Ehl-i Beyt'tendir. Allah onu bir gecede islah eder (yani tevbesini kabul eder veya feyizler ve hikmetlerle donatýr.)" (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l 'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34, s. 348)


--------------------------------------------------------------------------------

(4086) "...Said bin el-Müseyyeb (RA)'den; þöyle demiþtir:

Biz (mü'minlerin anasýgöz kırpma Ümmü Seleme (RA)'nýn yanýnda idik. Bir ara Mehdi hakkýnda müzakere yaptýk. Bunun üzerine Ümmü Seleme (RA): Ben, Resulullah (SAV)'den iþittim, buyurdu ki:

Mehdi (kýzým) Fatýma'nýn veled (nesl)indendir." (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34; s. 349)

(4087) "...Enes bin Malik (RA)'den; þöyle demiþtir:
Ben, Resulullah (SAV)'den iþittim, buyurdu ki:

Biz Abdulmüttalib'in çocuklarý cennet halkýnýn büyükleriyiz. Ben, Hamza, Ali, Ca'fer, Hasan Hüseyin ve Mehdi." (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34; s. 349)


--------------------------------------------------------------------------------

(4088) "...Abdullah bin el-Haris bin Cezi' ez-Zübeydi (RA)'den rivayet edildiðine göre; Resulullah (SAV):

Doðudan bir takým insanlar çýkacak ve Mehdi için ortam hazýrlýyacaklar, buyurdu. O, Mehdi'nin hükümdarlýðýný kasdeder. (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34; s. 350)


--------------------------------------------------------------------------------

(4082) "...Abdullah (bin Mes'ud) (RA)'den; Þöyle demiþtir:

(Resulullah):
...Bu (Emir) insanlar yeryüzünü daha önce zulüm ile doldurduklarý gibi yeryüzünü adaletle dolduracaktýr. Artýk sizden kim o güne yetiþirse kar üstünde emeklemek suretiyle de olsa onlara varsýn (katýlsýn), buyurdu." (Sünen-i Ýbni Mace Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34; s. 347)


--------------------------------------------------------------------------------

(4077) "...Ebu Ümame el-Bahili (RA)'den; þöyle demiþtir:

Resulullah (SAV) bir kere bize bir konuþma yaptý. Konuþmasýnýn çoðu bize Deccal'ý anlatan ve bizi ondan sakýndýran buyruk teþkil etti idi. Buyruðunun bir bölümü þu idi.

...Bunun üzerine Ümmü Þerik bint-i Ebi'l-Aker:

Ya Resullullah! Peki o gün Araplar nerede olacak? Diye sordu:

Araplar o gün azdýr ve büyük çoðunluðu Beytü'l-Makdis (Kudüs)te bulunacaktýr. Ýmamlarý da salih bir adam (olacak)dýr. Sonra imamlarý (Mescid-i Aksa'da) öne geçip onlara sabah namazýný kýldýracaðý sýrada sabahleyin onlarýn üzerine Ýsa bin Meryem (a.s.) inecektir. Bunun üzerine Ýsa (a.s.) 'ýn öne geçip cemaate namaz kýldýrmasý için imam geri geri yürümeye baþlayacak. Fakat Ýsa (a.s.) elini omuzlarý arasýna koyarak: Öne geç de namaz kýldýr. Çünkü kamet senin için getirildi, diyecektir. Bunun üzerine imamlarý onlara namaz kýldýracak...

...Resulullah (SAV) (konuþmasýna devamla) buyurdu ki: Ýsa bin Meryem (a.s.) benim ümmetim içinde (Muhammedi), adaletli bir hakim ve (yönetimde) adil bir imam olacak, haçý kýrýp ezecek ve domuzu öldürecektir. (Zimmilerden) Cizyeyi kaldýracak ve zekatý terkedecektir. Artýk ne koyun, keçi, sýðýr sürüsü ne de deve sürüsü üzerine zekat memuru çalýþtýrýlmayacaktýr. Düþmanlýk ve kinde kaldýracaktýr. Zehirli olan her hayvanýn zehri de sökülüp alýnacaktýr. Hatta küçük oðlan çocuðu, elini yýlanýn aðzýna sokacak da yýlan ona zarar vermeyecektir. Küçük kýz çocuðu da arslaný kaçmaya zorlayacak da arslan ona zarar vermeyecektir. Kurt, koyun-keçi sürüsü içinde sürünün köpeði gibi olacaktýr. Kap su ile dolduðu gibi yeryüzü barýþla dolacaktýr. Din birliði de olacak, artýk Allah'tan baþkasýna tapýlmayacaktýr. Savaþ da aðýrlýklarýný (silah ve malzemelerini) býrakacak... (Sünen-i Ýbni Mace, Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi- Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab:33 s. 331-335)


--------------------------------------------------------------------------------

(4083) "...Ebu Said-i Hudri (RA)'den rivayet edildiðine göre; Peygamber (SAV) þöyle buyurmuþtur:

Ümmetim içinde el-Mehdi olacaktýr. (Aranýzda kalmasýgöz kırpma kýsa tutulursa (kalacaðý süre) yedi (yýl)dýr. Kýsa tutulmazsa (kalacaðý süre) dokuz yýldýr. Benim ümmetim o devirde öyle bir refah bulacak ki o güne dek onun mislini kesinlikle bulmamýþtýr. Yer, yemiþini (gýda ürünlerini) verecek ve insanlardan hiç birþey saklamýyacak (vermemezlik etmeyecek) tir. Mal da o gün çok birikmiþ olacaktýr. Adam kalkýp: Ya Mehdi! Bana (mal) ver, diyecek. Mehdi de: Al, diyecektir." (Sünen-i Ýbni Mace, "Kitabü-l'fiten Tercemesi ve Þerhi", Kahraman Neþriyat, cilt 10, Mütercim: Haydar Hatipoðlu, Bab: 34, s. 347)

--------------------------------------------------------------------------------

balina12-11-05, 20:03
HZ. ALÝ (RA)

Hz. Ali (RA) meþhur divanýnda Hz. Mehdî ve bazý ahirzaman hadîsatýndan bahsetmiþtir. Bu divanýn Müþtakzade þerhinden aldýðýmýz bir kýsmý þöyledir:

Tercümesi: Âyâ oðlum! (...) cûþ ettiklerinde (kaynadýðýnda, karýþtýðýnda...) Mehdî-i Âdil'e muntazýr ol...


ÝMAM-I RABBANÝ

...ÝnþaAllah tam bir þekilde Mehdi Aleyhisselam'da zuhur edecektir. Bu makamdan haber veren tabakat meþayihi azaldý... O makamýn ilimlerinden ve maarifinden kelam þöyle dursun...

Ýþbu makam, þu ayet-i keremede manasýný güzel bulur:

"Bu, Allah'ýn fazlýdýr; dilediðine verir. Allah, büyük fazlýn sahibidir." (Cuma Suresi, 4)("Mektubat-ý Rabbani", c. 1, Mektup 32, s. 125)


--------------------------------------------------------------------------------

Gelmesi vaad olunan Mehdi'nin dahi rabbý (terbiyesine gelen) ilim sýfatýdýr. Hazret-i Ali gibi, Ýsa ile münasebeti vardýr. Hazret-i Ýsa'nýn kademi Hazret-i Ali'nin baþýnda olup bir kademi dahi Hazret-i Mehdi'nin baþýndadýr.

...Geleceði vaad edilen Mehdi, velayetin ekmeliyetini alacaktýr. Bu Tarikat-ý Aliyye üzerine gelecek ve bu Silsile-i Aliyye'yi tamam ve tekmil edecektir. Zira bütün velayet nisbetleri, bu Nisbet-i Aliyye'nin altýnda bulunmaktadýr. ("Mektubat-ý Rabbani", c. 1, 251. Mektup, s. 550, 554)


--------------------------------------------------------------------------------

Sonra gelenlere nasýl bu hükmü yürüyebilir ki: Onlar arasýnda Mehdi aleyhisselam vardýr. Resulullah (SAV) efendimiz onun kudumünü ve vücudunu müjdelemiþ; þöyle buyurmuþtur:

"O, Allah'ýn halifesidir." ("Mektubat-ý Rabbani", c. 1, s. 814)

Muhbir-i Sadýk Resulullah (SAV) efendimizin haber verdiði kýyamet alametlerinin hepsi haktýr. Onlarda yalan ihtimali yoktur. Onlar arasýnda þunlar vardýr:

Alýþýlmýþýn aksine, güneþin maðripten doðmasý. Mehdinin zuhuru, Ruhullah Ýsa'nýn nüzulü. Resulullah efendimize ve ona salat ü selam, Deccal'in çýkmasý, Ye'cuc ve Me'cuc'un zuhuru, Dabbe-i arzýn çýkmasý, Semadan bir dumanýn zuhuru ile, insanlarý kaplayýp onlara elim bir azap ile azap etmesi. O kadar zorlanacaklardýr ki, artýk insanlar þöyle diyecekler: "Rabbimiz, bizden azabý aç; biz müminleriz..." (Duhan Suresi, 12)

Bir hadis-i þerifte þöyle gelmiþtir: "Mehdi çýkacaktýr. Baþýnýn üstünde de bir parça bulut olacaktýr. Orada da bir melek bulunacak ve þöyle nida edecektir: Bu þahýs, Mehdi'dir; kendisine tabi olunuz..."

Resulullah (SAV) efendimiz þöyle buyurdu:

"Tüm olarak, yeryüzünün meliki dört tanedir... Onlarýn ikisi müminlerden, ikisi de kafirlerdendir. Zülkarneyn ve Süleyman müminlerdendir. Nemrud ve Buhtunnasýr ise kafirlerdendir. Yere, beþinci olarak ehl-i beytimden biri sahip olacaktýr. Yani: Mehdi."

Resulullah (SAV) efendimiz bir baþka hadis-i þerifinde þöyle buyurdu:

"Allah-ü Teala, ehl-i beytimden birini çýkarmadýkça dünya çökmeyecektir. Onun ismi ismime uyar; babasýnýn ismi dahi babamýn ismine uyar. Daha önce zulüm ve adaletsizlik dolduðu gibi, onun gelmesi ile dünya adalet ve haklarýn yerini bulmasý ile dolar..."

Bir baþka hadis-i þerifte ise, Resulullah (SAV)efendimiz þöyle buyurdu:

"Ashab-ý kehf, Ýsa'nýn yardýmcýlarý olacaklardýr." Ýsa (AS) Mehdi zamanýnda yere inecektir. Mehdi, Deccalin katlinde Ýsa'ya (AS) muvafakat eder. Onun saltanatý zamanýnda, Ramazan ayýnýn on dördünde güneþ tutulacaktýr; o ayýn ilkinde ise ay kararacak. Bunlarýn oluþu, adetin ve müneccimlerin hesabý hilafýna olacaktýr.

Muhbir-i Sadýk Resulullah (SAV) efendimiz tarafýndan bildirilen, daha çok alamet vardýr ki; anlatýlanlardan baþkadýr.

Þeyh Ýbn-i Hacer, Mehdi'nin alametleri üzerine bir risale yazdý ki, onlar iki yüz alameti bulur.

Vaad edilen durumu, açýk bir þekilde iken, son derece cehaletlerinden ötürü bir cemaat dalalete saplandý.. Sübhan Allah onlara doðru yolu göstersin. (Mektubat, c. 2, 380. Mektup, s. 1162-1163 )

...Onun zuhuru, yüz baþlarýnda olacaktýr. Þu anda dahi, yüz baþýný, on sekiz sene geçmiþ vaziyettedir.

Hadis-i þerifte, Mehdi'nin alametleri hakkýnda þöyle anlatýlmýþtýr: "Þark tarafýnda bir kuyruklu yýldýz doðup aydýnlýk verecektir."

...Bu yýldýzýn durumu da, onun seyrine göredir. Yani: Yüzü meþrik canibine doðru. Arkasý dahi, maðrib tarafýnadýr. Bu uzun beyazlýk dahi, onun arka tarafýndadýr. Bu mana icabý olarak, ona kuyruk isminin verilmesi yerindedir. Onun her günkü irtifaý ise meþrikten maðribedir. Ancak o, kýsri (kendine has durumunda aðýrlýk taþýyan) seyri ile felek-i azamýn seyrine baðlýdýr. Hakikat-ý hali, en iyi bilen Sübhan Allah'týr.

Hulasa...

Mehdi'nin zuhur zamaný yakýndýr. Onun zuhur zamaný olan yüz (asýr) baþýna gelinceye kadar nice mebde'ler ve mukaddimeler zuhur edecektir. Allah ondan razý olsun. Onun zuhur mebde'leri ve mukaddimeleri, Resulullah (SAV)efendimizin irhasatýna benzer. O irhasat, Resulullah (SAV) efendimizin nübüvveti zuhurundan evvel zuhura gelmiþtir. Nitekim, bu manada þöyle anlatmýþlardýr:

Muhammed Resulullah'ýn sureti olan Abdullah'ýn nutfesi, Amine'nin rahmine düþtüðü zaman, bütün putlar yüzüstü yere yýkýldýlar. Bütün þeytanlar, vazifelerinden alýndýlar. Melekler, Ýblis'in tahtýný alt üst edip denize attýlar. Kendisine dahi kýrk gün azap ettiler.

Resulullah (SAV) efendimizin doðduðu gece, Kisra'nýn sarayý sallandý; on dört þerefesi yýkýldý.

Mecusilerin ateþi söndü. Halbuki, o ateþ bin seneden beri yanardý; bu müddet içinde hiç sönmemiþti.

Mehdi dahi büyüktür. Onun sebebi ile, Ýslam'a ve Müslümanlara büyük takviye gelecektir. Onun velayetinin dahi, zahir ve batýn büyük tasarrufu vardýr. Nice harika hallerin ve kerametlerin sahibi olacaktýr.

Onun zamanýnda, nice hayret veren haller zuhur edecektir.

Üstte anlatýlan manalar icabý olarak, yerinde olur ki: Onun vücudunun zuhurundan evvel, adet harici harika haller meydana gele... Týpký: Resulullah (SAV) efendimizin nübüvvetinden evvelki irhasat gibi. Bu zuhura gelen iþler dahi, onun zuhur mebde'leri olalar.

Nitekim, anlatýlan manalar hadis-i þeriflerden de anlaþýlmaktadýr.

Bilesin ki bir hadis-i þerifte, Resulullah (SAV) efendimiz þöyle buyurmuþtur: "Küfür her yaný istila edip hükmü cemiyet içinde aþikare iþlenmedikçe Mehdi zuhur etmez." (Mektubat, c.2, 381. Mektup, s. 1169-1171 )

Aradan bin sene geçtikten sonra, Mehdi'nin geliþi de bunun içindir. Onun mübarek kudumünü, (geliþini) Hatem'ür-rüsül Resullullah (SAV) efendimiz müjdelemiþtir. Ýsa (a.s.) dahi aradan bin sene geçtikten sonra, nüzul edecektir... (Mektubat, c. 1, 209. Mektup, s. 440 )

Mümkündür ki; bu iki asrýn daha hayýrlý oluþu, þu itibarla olur: Allah'ýn veli kullarýnýn çok zuhuru, bid'at ehlinin azlýðý, fýsk ve masiyet erbabýnýn nadirattan oluþu.. Böyle bir þeyin oluþu dahi, bu tabakadan bazý evliya ferdlerinin; o iki asýrdaki evliya ferdlerinden hayýrlý olmasýna münafi deðildir. Misal olarak Hazret-i Mehdi'yi söyleyebiliriz... (Mektubat, c.1, 209. Mektup, s. 441)


MUHAMMED B. RESUL
AL - HÜSEYNÝ EL BERZENCÝ

Büyük alametlerin ilki, Mehdi'nin gelmesidir... Bu hususta varid olan hadisler, çeþitli rivayetlerde olmasýna raðmen pek çoktur.

Muhammed b. Hasan El-Esnevi (Menakibiþ-Þafii) eserinde der ki; Mehdi hususunda, Resulullah (SAV)'den nakl edilen haberler tevatür halini almýþtýr... O'nun, ehli beytinden olacaðý haber verilmiþtir...

Birinci safha: Ýsmi-soyu-doðumu-hilyesi-ona tabi olanlar -ondan yüz çevirenler


Ýsmi

Rivayetlerin çoðunda onun ismi 'Muhammed' olarak geçer; bazý rivayetlerde ise, 'Ahmed' diye anlatýlýr... Babasýnýn adý 'Abdullah' dýr...

Ebu Davud ile Tirmizi'nin Ýbni Mes'ut (RA) dan nakl ettiklerine göre, Allah'ýn Resulü (SAV) þöyle buyurmuþtur; 'Onun ismi ismime, babasýnýn ismi de (babamýn ismine) muvafýk olacaktýr'...

Lakabý

Onun lakabý 'Mehdi'dir... Çünkü Allah onu doðruya hidayet etmiþtir... Ayný zamanda 'Cabir'dir... Çünkü O, Muhammed Ümmetinin münkesir kalplerini tedavi edecektir... Veyahut O, zalim ve cebbar kimseleri maðlup edip kahredecektir...

Soyu

O, Peygamber (SAV)'in ehli beytindendir... Çokca varit olan, gerçek rivayetlere göre Onun bilhassa Fatýma neslinden olduðu açýklanmaktadýr... Bazý rivayetlerde Abbas oðullarýndan olduðu ileri sürülmektedir...

Sonra Fatýma neslinden olduðu rivayetlerde deðiþik olarak varit olmuþtur: Bazý rivayetler onun Hasan (RA) evladýndan olduðunu söylerken; diðer rivayetlerde Hüseyin (RA) oðullarýndan olduðunu ileri sürmüþtür... Fatýma'nýn nesli en çok Hasanla Hüseyin (R. Anhüma) den meydana geldiði için, bu konudaki rivayetler böyle çeþitli olmuþtur.

Abbas oðullarý hakkýnda da rivayetler çeþidi böyledir. Ancak, Abbas oðullarýndan (Mehdi) adýný taþýyan biri bulunmuþtur... Mehdi'den evvel Mansur gelmiþtir...

Biat edilmesi

Ona Mekke'de Haceri Esvedle makamý Ýbrahim arasýnda Aþure gecesi biat edilecektir.

Hicreti

O, Kudüsü Þerife hicret edecektir. Bu hicretten sonra Medine tahrip edilip vahþilerin sýðýnaðý olacaktýr. Beyti Makdis'in imarý Medine'nin tahribi hakkýnda hadisler varit olmuþtur.

Hilyesi

'O, açýk alýnlý, küçük burunlu, iri gözlü diþleri parlak ve seyrek bir kiþidir. Sað yanaðýnda, inciyi andýran, bir yýldýz gibi yüzünü aydýnlatan bir iþaret vardýr. Sakalý sýk, omzunda Peygamber (SAV)'in niþaný vardýr. Uyluklarý uzundur, rengi arap rengidir. Dilinde aðýrlýk vardýr. Yavaþ ve aðýr konuþtuðu zaman sað elini sol dizine vurur. Kýrk yaþýndadýr. Diðer bir rivayete göre otuz ila kýrk yaþ arasýndadýr. Allah'a karþý son derece boyun eðicidir, üzerinde iki pamuk abasý vardýr. Ahlak bakýmýndan Peygamber (SAV)'e benzer. Esmerdir. Orta boyludur. Kaþý kavislidir.

Sireti

Peygamber (SAV)'in yolunda gidecek. Uyuyan kiþiyi uyandýrmayacak, kan da akýtmayacaktýr. Ýhya etmedik sünnet; kaldýrmadýk bid'at býrakmayacaktýr. Ahir zamanda ayný Peygamber (SAV) gibi dinin icablarýný yerine getirecektir. Zülkarneyn ve Süleyman gibi bütün dünyaya hakim olacaktýr. Salibi (Haçýgöz kırpma kýracak, domuzu öldürecektir. Müslümanlara bütün herþeyi geri verecektir. Yeryüzü, zulüm ve iþkence yerine adaletle dolacaktýr. Her þeyi hak ve adalet ölçüleriyle eþit bir halde taksim edecektir.

Böylece yer ve gök sakinleri ondan razý olduklarý gibi, havadaki kuþlar, ormandaki yýrtýcý hayvanlar, denizdeki balýklar bile memnunluk duyacaklardýr. Ümmeti Muhammed'den (SAV) memnun olmadýk hiç kimse kalmayacaktýr. Hatta, 'ihtiyacý olan yok mu?' diye tellal baðýrtacak; 'Ýhtiyacýmýz yoktur' cevabý verilecektir. Ancak bir adam gelip 'benim ihtiyacým var' diyecek; bunun üzerine Mehdi ona:

'Haydi git Hazin, istediðini versin' emrini verecek. Adam gelip Hazin'e durumu anlatacak o da:

'Aç kucaðýný' diyecek. Kucaðýný açýp Hazin ona bol miktarda ihsanda bulununca adam tam bir piþmanlýk içinde: 'Muhammed Ümmetinin (SAV) en gözü doymayan kiþisi benim!' deyip, Hazin'den aldýðýný geri vermek isteyecek. Fakat Hazin 'biz verdiðimizi geri almayýz!' diyecek. Hülasa iyi-kötü bütün insanlar, onun zamanýnda görülmemiþ nimete boðulacak. Gökten bolca rahmet yaðacak, yerlerde bereket artacak; bütün defineleri bulacak.

Bütün ülkeler ona kapýlarýný açacaklar. Hint krallarý ona boyun eðip, tüm hazinelerini Beyti Makdis'e verecekler. Her taraftan, arýlarýn kovanlarýna gelip sýðýndýðý gibi, ona gelip sýðýnacaklar. Ýnsanlara, ilkin de olduðu gibi gökten, üçbin melek inip, muhaliflerinin yüzüne ve arkasýna darbeyi indirecek. (Yani üçbin melekle yardým görecekler) Meleklerin baþýnda Cebrail (AS) sonunda Mikail (AS) bulunacak.

Onun zamanýnda kurtla koyun bir arada otlayacak, çocuklar yýlan ve akreple oynaþacak, insanlar bir ölçek buðday ektiklerinde karþýlýðýnda yedi yüz ölçek bulacak. Tefecilik, veba, zina, içki gibi fenalýklar kalkacak. Ömürler uzayacak emanetler yerine teslim edilecek. Kötüler helak olacak. Ehli Beyt'e buðz eden bir fert kalmayacak. Ýnsanlar arasýnda sözü sevilecek. Allah (c.c.) O'nun sayesinde kör fitneyi söndürecek. Yeryüzünde emniyet ve sükun hakim olacak. Hatta bir kadýn, beþ kadýnla birlikte aralarýnda hiçbir erkek olmadýðý halde serbestçe korkusuz Hacca gidebilecek.

Ýsa (AS) 'nýn da bunlardan bazýlarýný icra etmesi buna mani deðildir. Çünkü her birerleri ayný þeyi yapabilirler. Ayný zamanda gelmeleri de muhtemeldir. Bu husutaki izahat ileride gelecektir.


Ýkinci Safha

Onu bize tanýtacak alametler ve gelmesinin yaklaþtýðýný gösterecek olan iþaretler...

Alametlere gelince;

Beraberinde Allah Resulü (SAV)nün gömleði, kýlýcý, sancaðý bulunacaktýr. O sancak ki, Peygamber (SAV)'in vefatýndan bugüne kadar hiç açýlmamýþtýr. Mehdi'nin zuhuruna kadar da hiç açýlmayacaktýr. Sancaðýnda 'El Biat'u Lillah', Allah için biat ibaresi yazýlý olacaktýr.

Baþýnda bir sarýk bulunacak, bu sarýðýn içinden bir adam çýkýp Mehdi'yi göstererek þöyle haykýracak: 'Ýþte Allah'ýn halifesi Mehdi! Ona uyunuz!'

O, kuru bir kamýþ aðacýný kuru bir yere dikecek, anýnda yeþillenip yaprak verecek.

Ondan mucize isteyecekler; o da havada uçan bir kuþa iþaret edip hemen eline düþecek.

Gökten þöyle bir ses duyulacak: 'Ey insanlar artýk Allah Cebbarlarý, Münafýk ve yardýmcýlarýný sizden uzaklaþtýrdý. Ümmeti Muhammed (SAV)'in en hayýrlýsýný baþýnýza getirdi. Mekke'de ona katýlýn, O Mehdi'dir! Ýsmi de Ahmet B. Abdullah'týr. Diðer bir rivayet: 'Size Muhammmed ümmetinin en hayýrlýsý olan Cabir'i tayin etti. Mekke'de ona yetiþin, O Mehdidir. Ýsmi Muhammed B. Abdullahtýr!

Yer altýn plaklarý gibi ciðer parelerini dýþarýya atacak. Ýnsanlarýn kalpleri zenginleþecek. Yeryüzü bereketle dolacak. Kabe'nin altýndan define çýkacak. Bunu Allah yolunda daðýtacak. Antakya veya Taberiye gölünden 'Tabut es-Sekine' çýkarýlacak. Omuzlanýp Beyti Makdis'te onun önüne konulacak. Yahudiler onu görünce birazý müstesna Müslüman olacaklar. Ýsrailoðullarý'na deniz ikiye bölündüðü gibi, ona da bölünecek. Arasýndan rahatlýkla geçip gidecek. Horasan'dan siyah bayraklarla insanlar gelip ona biat edecekler. Meryem oðlu Ýsa (AS) ile buluþacak, Ýsa onun arkasýnda namaz kýlacak. Üzerinde Peygamber'in alameti bulunacak.


Gelmesinin Yaklaþtýðýný Gösterecek Ýþaretler

Fýrat nehri yarýlacak altýndan bir daðdan altýn dökülecek.

Ramazanýn ilk gecesinde Ay, onbeþinci gecesinde güneþ tutulacak. Dünya kurulduðu günden bu yana görülmemiþ bir þekilde vaki olacak bu tutulma olayý, Ramazan ayýnda iki kere ay tutulacak.

Her tarafý aydýnlatan kuyruklu yýldýz doðacak, doðudan üç veya yedi gün ardý ardýna.

Büyük bir ateþ zuhur edecek, gökte karanlýk görülecek, gökte alýþýlmýþ olan kýrmýzýlýðýn aksine bambaþka bir kýzýllýk yayýlacak. Yeryüzünün duyup anlayabileceði bir dille nida edilecek...

Þam'da 'Harista' denilen bir köy yerle bir olacak. Gökten Mehdi ismiyle çaðýlacak, doðu ve batýda bulunan herkes bu sesi duyacak! Uyuyan uyanacak, ayakta olan oturacak, oturan ayaklarý üzerine dikilecek.

Þevval ayýnda ayaklanma, Zilkadede harb konuþmalarý, Zilhiccede ise harb vaki olacak. Hacýlar soyulacak, kanlarý (Cemretül Akabe) üzerine akacak. Bu saydýklarýmýzýn bazýlarý vaki olmuþtur.

Anlaþmazlýklar ve sýk sýk depremler vaki olacak. Gökten gelen bir ses þöyle diyecek: 'Kulaðýnýzý açýn! Gerçek, Muhammedin ehlindendir' Yerden biri þöyle seslenecek: 'Hak Ýsa (AS) ile Abbas ehlindendir. ' Birincisi meleðin ikincisi ise Þeytanýn haykýrýþý olarak tezahür edecektir.

Fýrat altýndan bir daðdan altýn çýkacak. (Kýyamet Alametleri, s. 166)

Mehdi havada uçan bir kuþa parmaðýyla iþaret edecek, kuþ avcunun içine düþecek... Kupkuru bir kamýþ çöpünü kuru topraða dikecek, anýnda yeþerecek... (Kýyamet Alametleri, s. 173)

Mehdi iþi çok sýký tutacak... (Kýyamet Alametleri, s. 175)

Sonra Allah Konstantiniyye (Ýstanbul'u) çok sevdiði dostlarýnýn eliyle feth edecek. Onlardan hastalýðý ve üzüntüyü kaldýracak, sonra çok geçmeden Hz. Ýsa inecek, Deccalle savaþacak." Bu hadisi çok uzun olarak Ýmam Suyuti (Cami-i Kebir'nde) serd etmeþtir.

"Ikdud-durer" de þöyle der: "Konstantiniyyenin yedi suru vardýr. Beher sur yirmibir arþýndýr. Ve onda yüz kapý vardýr. Þehri takip eden son surun geniþliði on arþýndýr. O Rum denizine dökülen haliç üzerine kurulmuþtur. Denizi Rum illerine ve Endülüs'e doðru uzanýr gider.

Mehdi sabah namazýna abdest almak için denizin yanýnda sancaðý dikecek, su ondan uzaklaþacak. Ve açýlan yoldan geçip insanlara þöyle haykýracak: "Ey insanlar haydi sizde geçiniz. Cenab'ý Hak Ýsrail oðullarýna olduðu gibi size de denizi ikiye ayýrdý." Onlar da geçecekler. Tekbirler getirecekler bu defa sarsýntý biraz daha þiddetli olacak. Üçüncü tekbir getiriþlerinde on iki burç yerle bir olacak. Oradan doðru þehre girecekler... (Kýyamet Alametleri, s. 181)

...Peygamber'den nakledilmiþtir: "Dünyaya iki mümin, iki kafir hakim olmuþtur. Müminler: Zülkarneyn, Süleyman Aleyhisselam kafirler ise: Nemrud, Buhtu Nasr'dir. "Dünyaya Ehli Beyt'imden beþincisi olan Mehdi de hakim olacaktýr." Ýbni Merdüveyh Ýbni Abbas'dan naklediyor: "Eshabý kehf Mehdi'nin yardýmcýlardýr. Ülemaya göre onlarýn bu zamana kadar kalmalarý Muhammed Ümmetimden olmak þerefine nail olmalarý içindir."

Tenbih:

Muhtelif rivayetlerde Peygamberimiz'den þöyle nakledilmiþtir: "Büyük harb, Konstantiniyyenin fethi, Deccal'in çýkmasý yedi ay içinde olacaktýr." Diðer bir rivayette, bu "Yedi sene" olarak geçmektedir. Ebu Davud'a göre "Yedi yýl" rivayeti "yedi ay" rivayetinden daha doðrudur. (Kýyamet Alametleri, s. 182-183)

Diðer bir tenbih:

Mehdi'nin hakimiyeti süresi hususunda çeþitli rivayetler vardýr. Bazý rivayetlerde bu süre beþ yahut yedi ve yahut da dokuz sene olarak geçmektedir. Bazýlarýndan ise sadece yedi, diðer bir kýsým rivayetlerde ise dokuz, baþka bir rivayette: Az olursa beþ, çok olursa dokuz; bazý rivayette on dokuz yýl ve bir kaç ay, bazýsýnda yirmi, bazýsýnda yirmi dört, bazýsýnda otuz, bazýsýnda kýrk yýl olarak geçmektedir." Bu kýrk yýlýn dokuzunu Rumlar ile sulh içinde geçirmiþtir. Ýbni Hacer (Elkavlül Muhtasar) adlý eserinde der ki:

"Bu rivayetlerin hepsi zuhuru ve gücü itibarýyla doðru olabilir." Evet Ýbni Hacer'in bu sözünü bir kaç yönden teyid edebiliriz. Birincisi Peygamber ümmetini bilhassa Ehli Beytini bir çok þeyle müjdelemiþtir. Onlarýn her türlü zulüm ve iþkencelerinden kurtarýlacaklarýný anlatmýþtýr. Bu da ancak uzun bir müddet yapýlacak olan adalete baðlýdýr. Yedi ve dokuz sene gibi kýsa bir süre ise buna kafi deðildir. Ýkincisi, Mehdi týpký Zülkarneyn ile Süleyman gibi bütün dünyaya hükmedecek. Diðer ülkelerde mescitler, binalar kuracaklar, dokuz sene gibi az bir müddet yapacak olduðu cihad ve diðer iþlere yetmez.

Üçüncüsü, onun zamanýnda ömürler uzayacak. Ömürlerin uzamasý, onun da uzun ömürlü olmasýný gerektirir. Aksi halde ömürlerin uzamasýnýn bir anlamý kalmaz.

Bilindiði gibi Ýsa (AS) nazil olacak ve Deccalý öldürecek. Þurasý da bir gerçektir ki, Ýsa Mehdi'den hakimiyeti almayacak; çünkü liderler Kureyþ'dendir. Madem insanlar arasýnda bu ikisi mevcut olacak, öyleyse Ýsa (AS) onun Emiri deðil de Veziri olacaktýr. Bu sebepledir ki Mehdi'nin arkasýnda namaz kýlacak ve ona tabi olacaktýr. Nitekim, Müslim'de Cabir'den varid olan þu hadis buna delalet etmektedir: Namaz da teehhur etttiði zaman Ýsa ona þöyle diyecektir: Bazýnýz bazýlarýnýza Allah bu Ümmete ikramda bulunduðu için emirlerdir. Bazý rivayetlerde varid olan: "Mehdi insanlara yalnýz o namazý kýldýracaktýr, ondan sonra Ýmam Ýsa olacaktýr" sözü, buna mani deðildir. Çünkü Onun imam ve emirliði sabit olduktan sonra, Onu Ýsa'yý namaza imam olarak tayin etmesi mümkündür. Çünkü Onun efdaliyeti hilafetine cevaz vardýr; hele fadýl, Kureyþ'in gayrisinden olursa!" (Kýyamet Alametleri, s. 185)

...Peygamber'in þu mübarek hadisi bakýnýz buna ne güzel ýþýk tutmaktadýr:

"Size Meryem'in oðlu gayet adil bir hakem olarak geldiði, imamýnýz da sizden olduðu bir zaman haliniz acaba nice olur?" "Ýmamýnýz sizden olduðu..." sözü, "Adil bir hakem" sözünün Ýmamet anlamýna geleceði vehmini ortadan kaldýrmýþtýr. Çünkü Ýsa Aleyhisselam geldiði zaman Muhammed'in þeriatýna tabi olacaktýr. Buradaki Ýmametten murat, namaz Ýmameti deðildir. Tevfik Allah'tan... (Kýyamet Alametleri, s. 186) Muhammed B. Resul Al - Hüseyni El Berzenci "Kýyamet Alametleri" Pamuk Yanýlarý, Trc. Naim Erdoðan)

buyurun arkadaþlar fazla söze gerek yok diyorum....

Gönderen: 04.06.2009 - 17:39
Bu Mesaji Bildir   Maksat kelam olsun üyenin diger mesajlarini ara Maksat kelam olsun üyenin Profiline bak Maksat kelam olsun üyeye özel mesaj gönder Maksat kelam olsun üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
sibel381 su an offline sibel381  
50 Mesaj -
syn. maksat kelam olsun paylaþýmýnýz için teþekkür ederim
Gönderen: 04.06.2009 - 19:05
Bu Mesaji Bildir   sibel381 üyenin diger mesajlarini ara sibel381 üyenin Profiline bak sibel381 üyeye özel mesaj gönder sibel381 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1694 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
keskinmetal (61), ErciYESli (60), necom (61), yüksel (54), mavi gözyasi (53), gültanem (51), princess_of_isl.. (32), emekli1 (65), nasi (56), cafer 74 (57), küçüksofi (39), nazim (), capon3 (60), mehmets424 (40), serhat69 (54), ahmetcik (), selina (36), ilkbahar40 (54), yalniz (47), abdurrahimf (56), gakkos23 (57), yaraligonul (41), çayhane (49), ebru58 (35), fugler (47), merve2004 (45), eros27 (38), KaR_BeYaZ (44), mcakr (49), medet (48), cancanem&yacute.. (43), muratkarahanli (54), yakomoz76 (48), Ibrahim AKBAS (50), imdat (55), Cennet_Sila_HH (43), i.vural (38), gece yolcusu (44), tuana652 (42)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.08871 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.