0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » TARİH / SİYASET / EKONOMİ » TÜRKİYE VE DÜNYADA SİYASET » Krokiler havada uçuşuyor..

önceki konu   diğer konu
5 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Berraksu1 su an offline Berraksu1  
Krokiler havada uçuşuyor..
226 Mesaj -
Kutuplaþmanýn ve gücünü ispat edip karþý tarafýn sindirilmesi için devreye giren akýl almaz iþlerin ve oyunlarýn bir parçasýda krokiler oldu.

Benim kendimce bu tablolara bir yorumum var. Zaten geneldede açýkça belli görüþüm. Fakat yakýn zamanda bu milleti kandýrmak ve milli duygularý çökertmek için yapýlan akýl almaz oyunlarýn foyasýný hem yargý süreci ve yaþam süreci ortaya çýkaracak hemde gerçek akýl ve gönül sahipleri.

Aþaðýdaki Büyükanýtla ilgili suikast krokiside bunlardan.Milletin cebinde ekmek parasý azalýyor fakat kroki bereketi var. Birde para etseler iþsizliðede çare olacak.Yani bol bol kroki çizerek para kazanacaðýz vesselam.

Ben gerçek anlamda ülkede kanun dýþý iþlerin tamamen ve sonuna kadar üzerine gidilmesi taraftarý olan ve kanunsuz iþlerden asla medet ummayan ve umanlardan hazzetmeyen bir insan olarak þunlarýda söylemek istiyorum. Kanunsuz çeteleri ortaya çýkaracaðýz yaygarasý ile bir kaç maceraperest ve çapulcunun tüm milliyetçi ve ulusalcý halkýmýzý sindirmek maksadýyla kullanýlmasýnýda þiddetle yeriyorum.Zaten bunun Allah katýnda karþýlýðýda çok aðýr olacaktýr.

Burada gözlenen o ki yargý bir görev yapmaya çalýþýrken, siyaset onu zorlamakta ve bir taþla iki kuþ vurmak istemektedir. Yani hem bir darbeye engel olma düþüncesiyle hiç ayrým yapmadan bütün ulusal söylem sahiplerini sindirmek ve bununla birlikte ülkenin bütünlüðünü korumayý hedefleyen vatansever duygularý törpüleyip etkisiz kýlmak amacý gütmektedir.

Peki bu yanlýþ hesaplar maksadýna ulaþýrmý ? Asla ve asla. Allah'ýn yakýnda bu ülke insanlarýna göstereceði çok aðýr ibretler var. Hissiyatým odur, akýl ve gönül sahiplerinin gördüðüde odur.

Bu ergenekon meselelerinin, derin, çukur, tümsek devlet kavramlarýnýn, parti kapatma davalarýnýn, CHENEY in Kürdistan lafýnýn, BOP'un, din sömürüsünün ve din adýna bölünmenin, etnik bölünme anlamýnda feci týrmanýþýn, ülkenin babalar gibi satýlýþýnýn, milletçe ve devletçe borç bataðýna saplanmýþ olmamýzýn, bu vahim ortamda dahi bazý çevrelerin hala menfaat peþinde koþmalarýnýn neyi hak ettiðini, alemlerin Rab'bi çok yakýn süreçte hepimize milletçe apaçýk gösterecektir.Toz zerresinin dahi onun izni olmadan yerinden oynayamayacaðýna inanýyorsak bu böyle.

Ne acý bir tecellidir ki cumhuriyeti koruyamayanlar ve onunla sorunlu olanlar ve onlarýn arkalarýndaki çoðunluðu bilinç eksikliði içindeki halk kitleleri bu halin, yani kuruluþ deðerlerini koruyup ileri taþýyamamanýn aðýr bedellerini cumhuriyetin kuruluþundan seksen küsur yýl sonra Allah'ýn bir takdiri ilahisi olarak karþýsýnda bulacak. Týpký Osmanlýnýn sonunda bulduðu gibi.

Defalarca yazdým çok aðýr bir imtihan bedeli süreci yaþýyoruz. Ne kadar aðýrlaþacak ne kadar sürecek bilmiyoruz. Benim bütün duam þu ki Allah bu güzel vatanýn insanlarýna uyanýþ nasip eyleyip mümkün olduðu en az sýyrýklarla badirelerin içinden kurtarýp tekrar bir þahlanýþýn temsilcileri kýlsýn.


http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=355480

http://www.habervitrini.com/haber.asp?m=1&id=332708

http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=134596

http://www.moralhaber.net/36713_Yargitay-a--suikast-krokisi--kafa-karistirdi.html

http://www.gunes.com/2008/03/28/yazarlar/y4.html
Gönderen: 28.03.2008 - 11:44
Bu Mesaji Bildir   Berraksu1 üyenin diger mesajlarini ara Berraksu1 üyenin Profiline bak Berraksu1 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
"Amacım yalnızca rabbimin gerçek yolunu Kur'an'dan bulmaktır
1686 Mesaj -
“Sayýn Hocaoðlu, önce Allah'ýn selamý üzerinize olsun diyerek sözlerime baþlamak istiyorum. Ben 50 yaþýnda bir emekli bir vatandaþým. Amacým yanlýz ve yanlýz Rabbim in gerçek yolunu Kuran'dan bulmaya çalýþmaktýr. Yaradan'ýn ayetleri sonunda söyledikleri þu sözler beni gerçekten düþünmeye ve araþtýrmaya yönlendirdi.

/…/ Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu söylenir, baþtan bahsedilmez. “Arapçada kadýnlarýn baþlarýna örttükleri þeyin özel adý “hýmar” deðil “mikna” ve “nasýyf”týr. Hangi Arapça sözlüðe bakýlýrsa bakýlsýn “mikna(çoðulu mekani)” ve “nasýyfýn” hanýmlarýn baþlarýný örttükleri kumaþýn adý olduðu yazýlýdýr.” Allah eðer “hýmar” kelimesi ile baþýn örtülmesini isteseydi “hýmarürres” gibi bir vurgulama ile baþörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baþ bölgesi vurgulanýr ve örtü kelimesi olan “hýmar” ile beraber baþörtüsü net bir þekilde anlaþýlýrdý. Nitekim abdest alýnmasýyla ilgili ayette baþýn sývazlanmasý söylenirken, baþ kelimesi Arapça karþýlýðý 'res' ile vurgulanýr. Gelelim ayette anlatýlmak istenen asýl konuya. Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu geçer. Yani hýmarýn baþý kapatmasý deðil, ayette açýkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açýðý manasýna gelen 'cuub' kelimesi hem bu ayette kapanýlacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa'nýn yaka açýðýna elini soktuðunu belirten ayetlerde geçer.) /.../

Sami Hocaoðlu beyefendi hýmar kelimesine birden fazla anlamlar vererek hem baþörtüsü hem de örtü anlamýnýn olduðunu yazmýþ. Bu fikri düþündüðünüzde Yaradan ýn ayetlerini açýk ve anlaþýlýr gönderdim sözlerine uymuyor. Nedeni her isteyen istediði anlama çekecektir de ondan günümüzde olduðu gibi. Bu görüþü konuþmaya devam edelim. Bu ayette anlatmak istenen þey baþýn örtülme emri deðil peki neresi? Göðüs kýsmýný örtünüz diyor Rabbim. O zaman koskoca Kuran da Allah kadýnlar baþýný örtmelidir diye bir tek ayet yazmayacak da bu ayette göðsünü örtmelidir ayetindeki bir kelimeye baþörtüsü ismi takarak Ýþte bakýnnnnn Allah kadýnýn baþýný örtmelidir demek istiyor aslýnda bu ayette diyeceksiniz öylemi kardeþlerim. Yaradan eðer kadýn baþýnýn örtülmesini isteseydi hiç kuþkusuz kadýn baþýný örtmelidir derdi dostlarým, Çünkü Kuran ben böyle açýkça yazarým diyor dolaylý ima etmem diyor birçok ayetinde. Yukarýda yazdýðým onca ayetin hiç mi hükmü yok sizce. Hiç ama hiç baþýný örtmeli kelimesi dahi geçmediði halde. Peki, ayetlerinde hani Rabbim yemin ederek; Yemin olsun ki, biz bu Kuran'da insanlar için her türlü örneði verdik. Diyordu. Ama kadýn saçýný göstermesin örtsün diyen ayetler nerede? Hani Rabbim; Biz bu Kitap'ta, herhangi bir þeyi ne eksik býraktýk ne fazla yaptýk. Diyerek bizlere açýklýk getiriyordu. Hani öðüt alýnmasý için kolaylaþtýrdýk sözleri unutuldu mu dostlar. Ben isterseniz bir ayeti daha hatýrlatayým sizlere; Zühruf Suresi 44 Gerçek þu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatýrlatýcý/bir düþündürücü/bir þeref/bir öðüttür. Bundan sorumlu tutulacaksýnýz. Bakýn ne diyor Yaradan bu kitaptan sorumlusunuz. Bu kitaptan sorumlusunuz diyen Rabbim bizlerin birbirine düþmesi için mi acaba kadýn baþýný örtmelidir namehremdir demeyi açýkca yazmamýþtýr dersiniz (HAÞA).”

Sahibi samimi görünüyor. Fakat samimiyetin tek baþýna yetmediðini de biliyorum.

“Aleyküm selam” sevgili okurum. Sabýrla cevaplayacaðým. Bu kadar karýþýk kafa saðlýða zararlýdýr. Kafalarý karýþtýrmak için akla atýlan taþý çýkarmak, kör kuyuya atýlan taþý çýkarmaktan bin kat daha zordur, bilirim. Umarým “kitabýna uydurmak isteyen” biriyle deðil de “kitaba uymak isteyen” biriyle karþý karþýyayýmdýr.




"Amacým yalnýzca rabbimin gerçek yolunu Kur'an'dan bulmaktýr" diyen bir okurunuz varsa, ciddiye alýrsýnýz deðil mi? Ben de, o dinini ciddiye aldýðý için onu ciddiye aldým. Bu okur þöyle diyor:

"Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu söylenir, baþtan bahsedilmez. "Arapçada kadýnlarýn baþlarýna örttükleri þeyin özel adý "hýmar" deðil "mikna" (doðrusu mikne'a SH) ve "nasýyf"týr. Hangi Arapça sözlüðe bakýlýrsa bakýlsýn "mikna(çoðulu mekani)" ve "nasýyfýn" hanýmlarýn baþlarýný örttükleri kumaþýn adý olduðu yazýlýdýr." Allah eðer "hýmar" kelimesi ile baþýn örtülmesini isteseydi "hýmarürres" gibi bir vurgulama ile baþörtüsü diyebilirdi"

Bunlar, baþkalarýnýn kesesinden harcanan yalan-yanlýþ paketi sevgili okur. Kimin kesesinden almýþsanýz dolmuþa binmiþsiniz. Buna, Kur'an'a uymak yerine Kur'an'ý kendinize uydurma sonucunda düþtüðünüz çeliþkiler de eklenince, iþ içinden çýkýlmaz olmuþ.

Dert þu: Hýmar ile baþýn örtülmesi kastedilseydi, içinde "baþ" kelimesi geçerdi!

Peki, bu durumda bir önceki cümlede hanýmlarýn baþlarýna örttüðü þeyin adýnýn "mikne'a" ve "nasif" olduðunu nasýl söyleyebiliyorsunuz? Nerede bunlarýn içinde baþ?

Kiþi hiçbir þey bilmese de haddini bilecek. "Hangi sözlüðü bakýlýrsa bakýlsýn" iddiasý yapacak bir kiþinin, asgariden sözlüklere bakmasý lazým. Baksaydý ne görürdü?

Tabi ki, Arapça'da kadýnlarýn kullandýðý örtü mikna (doðrusu mikne'a) ve nasif'ten ibaret olmadýðýný. Þöyle ortalama bir Kur'an talebesi olsaydý, sözlükte þunlarý görürdü:

1. Burka' (veya burku'): Bütün yüzü örter. (Erkeðin kullandýðýna kýna' denir).

2. Nikab: Bütün yüzü örtmeyip iki gözden birini açarak baðlanan baþörtüsüdür.

3. Lifâm: Her iki gözü de burun üstünden itibaren açýk býrakan baþörtüsüdür.

4. Lisâm: Burun açýkta kalacak þekilde aðýz üstünden örtülen örtüdür.

5. Hýmar: Yüz hariç baþýn ve boynun tamamýný örten ve Kur'an'da emredilen örtüdür.

6. Nasîf: Hýmar'ýn daha büyüðü, Anadolu'daki "atký"ya benzer baþörtüsüdür.

7. Mikne'a: Nasif'ten daha büyük olup bel altýna kadar uzanan baþörtüsüdür.

8. Cilbab: Yüz hariç baþtan ayaða her tarafý örten örtüdür.

Hýmar, lugat olarak tereddütsüz baþla ilgilidir. Ýçki'ye de aklý örttüðü için ayný kökten "hamr" denilmiþtir. Ýkisi arasýndaki ortak nokta "baþ" ile ilgili olmasýdýr. Mesela küfr de "örtmek" demektir. Ama baþa veya akla deðil, kalbe nisbet edildiði için farklý kökten kullanýlmýþtýr.

"Hani bunun içinde baþ?" sorusu kasýtlý bir tahrif ve saptýrma amacý taþýmýyorsa, cehaletin daniskasýdýr. Yukarýda Arapçada kullanýlan tüm baþörtüsü isimleri sýralanmýþtýr. Hiçbirinin içinde "baþ" yoktur. Olmasýna gerek de yoktur. Türkçede de bu böyledir: Yazma, yaþmak, atký, bürgü, bürümcek, çarþaf, çar, yaðlýk, eþarp, tülbent… Bunlarýn tümü de bacak deðil baþý örter ve içinde "baþ" geçmez. Hoþ Arapçada na'leyn, huffeteyn, cevrabeyn de ayaða giyilirler, ama içinde "ayak" geçmez. "Hani bunun ayaðý?" diyerek bunlarýn ayaða giyilmediðini söylemek ne kadar ciddi ise, "Hani bunun baþý?" sorusu da o kadar ciddidir.

Okurumun cebinden harcadýðý "kitabýna uyduranlar" takýmý ne diyor: "Hýmar baþý örtmez, göðüsleri örter?"

Yani? Yanisi þu: Hýmar baþörtüsü deðil, göðüs örtüsüdür.

Peki, ayný mantýkla sormak gerekmez mi: Bir: Nerede bunun içinde göðüs? Ýki: Sen, örtü ayeti inmeden kadýnlarýn göðsü açýk gezdiðini söylemiþ oluyorsun, haberin var mý?

Bir alýntý daha yapalým "tüm maksadým Kur'an'ý anlamak" diyen okurumuzdan: Ayette kapatýlacak yerin yaka açýðý olduðu geçer. Yani hýmarýn baþý kapatmasý deðil, ayette açýkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açýðý manasýna gelen 'cuub' (doðrusu "cuyub" SH) kelimesi hem bu ayette kapanýlacak.."

Ey sevgili okur! Kur'an tüm âþýklarýna önce haddini bilmeyi öðretir. Çünkü Kur'an haddini bilmezliði "cahiliye" olarak adlandýrýr ve ebediyen mahkûm eder. Zaten baþörtüsü emrini de "haddini bilmezlik çaðý" ile "Allah'a kayýtsýz þartsýz teslim olan insan" anlamýndaki "Müslüman" kadýna bir kiþilik ve kimlik kazandýrmak için emreder. Ayný zamanda O'nun "Rabbimin emri baþým gözüm üstüne!" deyip demeyeceðini imtihan için emreder.

Ceyb; "aralýk, açýklýk, yýrtýk, yýrtmaç, kesik, kopuk" anlamlarýnýn tamamýný kapsar. Baþta ayný kökten türetilmiþ olan "cep" olmak üzere, "açýk yerler, göðüs yýrtmacý, yaka açýðý, kol açýðý, elbise yýrtýðý", hülasa elbisenin tek parmaðýn içine gireceði tüm açýk yerlerine denir. Hatta Kur'an, Semud kavminin kayalarý yararak vadi oymasýný da ayný kökten (cabu's-sahr) bir kelimeyle ifade eder. Soruyu zihinden "kesip" attýðý için "cevab" da ayný köktendir.

Nur 31. ayetin baþörtüsünü emreden cümlesi aslýnda neyi emretmektedir?

Açýk ve net olarak þunu: Cahiliye döneminde bir aksesuar olarak baþýn üzerinden sýrta atýlan örtüyü bütün bir boynu ve gerdaný da kapatacak þekilde mazbutça örtmeyi.

Tabiî ki bu emir Allah'ýn kitabýna uyacaklar içindir. Kitaba uymak yerine kitabýna uydurmaya ne gerek var? Yalan yanlýþ türrehatý yayýp vebale girmeye ne gerek var?

Unutmayalým Ýslam "teslim almak" deðil "teslim olmak" manasýna gelir.


Nur 31'de emredilen baþörtüsü deðil de ðöðüs ya da omuz örtüsü diyenler, bu ayet geldiðinde mümin hanýmlarýn göðüsleri açýkta gezdiðini söylemiþ oluyorlar. Bu ayet zaten var olan örtünün doðru kullanýlmasýný emrediyor. Onlarý yanýltan, ayet geldiðinde kadýnlarýn baþörtüsünü hiç tanýmadýklarý ön kabulüdür.

Oysa ki nüzul ortamýnda örtü yaygýn olarak kullanýlýyordu. Örtü hürriyet ve saygýnlýk alametiydi. Hz. Hatice Hz. Peygamber ile evlendiðinde örtülüydü. Örtünün o kadar saygýn bir yeri vardý ki, bir kadýnýn baþörtüsüyle kesilen savaþlardan söz eder kaynaklar. Muhabbar sahibi þöyle bir olay anlatýr: Ümmü Kýrfe bt. Rebi'a b. Bedr, Malik oðullarýndan saygýn bir kadýndý. Ðatafan'dan iki ordu savaþ için karþý karþýya geldi. Tam savaþ baþlayacaktý ki, bu kadýn baþörtüsünü iki ordu arasýna astýrarak savaþý önledi (be'aset hýmârahâ fe'ullika beynehum fe'stalehûgöz kırpma.

Kur'an "elbise"yi týpký ayet gibi Ademoðlu'na "inzal edilen" bir nimet olarak takdim eder (7:26). Giyinmekten maksadýn cinselliði örtmek olduðunu, cinselliðin özel bir alan olduðunu dile getirir (7:25). Örtünmenin temelinde cinselliðin kamuya açýlmamasý ilkesi yatar. Örtünme emri, kadýn-erkek iliþkisinin cinsiyet deðil þahsiyet üzerinden gerçekleþmesi içindir. Ýliþkinin zehirlenmemesi içindir.

Örtünmenin sýnýrlarýný koyan, kadýný da erkeði de yaratandýr. O yarattýðýný bilir. Mesele O'na güven meselesidir. Zaten imanýn ahlaki tanýmý "Allah'a güven" deðil midir?

Bir sýnýr yoksa hiç sýnýr yoktur. Peki, o sýnýrý kim koyacak? Ýslam bu soruya "Allah" diyor. Müslüman, buna iman edip Allah'ýn hükmüne teslim olan demektir. Gerisi mi? Gerisi, Kur'an'ýn (49:16) ifadesiyle "Allah'a din öðretmeye kalkmaktýr". Neden kadýn? Neden saç? Modern zihin nerede yanýlýyor?


Bir köþe yazarý çýkýyor, düpedüz laikçi bir zeminden konuþuyor. Militan laik, hatta ateist olduðu biliniyor. Fakat baþörtüsünün Ýslam'daki yeri hakkýnda “fetva” veriyor. Evet, yanlýþ duymadýnýz; fetva veriyor. Avrupa'da hiç kavram olarak “laik papaz” kullanýldý mý bilmiyorum, ama bu durum da en az o kadar çeliþkili; bir o kadar da traji-komik.

Bu yazýlarý yazmama sebep olan deðerli okuruma son olarak bir çift sözüm var.

“Allah'ýn bu meselede gerçek muradý nedir?” diye yola çýkan bir Kur'an aþýðý, vara vara öyle bir noktaya gelmiþ ki, orada kendini Rasulullah'ýn, sahabenin, Hz. Aiþe'nin, Hz. Fatýma'nýn, müçtehid imamlarýn uygulama ve tasdiklerinin karþýsýnda, ama Ýlhan Selçuk'un, Fransýz Masonlarýnýn Üstad-ý Azamýnýn, Bekir Coþkun'un, Türkan Saylan'ýn, Özdemir Ýnce'nin ve bilumum Ýslam'a ve Kur'an'a mesafeli laikçilerin uygulama ve iddialarýnýn yanýnda bulmuþ. Sahi, ben þaþýrmakta haksýz mýyým?

Enes b. Malik'in beni hep titreten bir sözü vardýr: “Nice Kur'an okuyan var ki, Kur'an ona lanet eder!”


mustafa islamoglu


SIMDI SIZ SU YAZI HAKKINDAKI GERCEK SAMIMI DÜSÜNCENINIZI SÖYLEYIN BEN O ZAMAN HER KONUDA SAMIMIYETINIZE INANACAGIM...SIZ HEP ALLAH ICIN KARDESLERIME DOGRULARI ANLATMAK ISTIYORUM DIYORSUNUZ YA...BUYRUN ISTE...SIZE IMKAN...KARDESINIZ SIZE DIYOR KI SIZ DÜSÜNCENIZI SAMIMI OLARAK ,KACAMAK CEVAP VERMEDEN YANITLAYIN...KARDESINIZDE ANLAMAYA VE ANLATMAYA CALISIYOR...BUYRUN...
Gönderen: 28.03.2008 - 12:19
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Berraksu1 su an offline Berraksu1  
SAMİMİYET DİNİN ÖZÜDÜR, O GİDERSE DİNDE UÇUP GİDER.
226 Mesaj -
Cananberra kardeþim bu son yazýndaki tavrýnýn cevaplarýný tüm yazýlarýmý týkladýðýnda detaylý bir þekilde bulabilirsin.
Bu isteðini daha öncede defalarca cevaplamýþtým.

Bu verdiðin yazý ve içeriði babýnda daha öncede giriþimlerin olmuþtu. Cevaplarýnýda detaylý þekilde vermiþtim. Sonuç hep malum....

Þayet sorup öðrenmek maksadý ile hareket etmiþ olsaydýn benim hayal bile edemiyeceðim karþýlýklar vermek yerine sadece bunlarý kabul etmiyorum, nedenleride þunlardýr deyip delil getirirdin kardeþim.

Benim geçmiþteki yazýlarýmýda inceleyebilirsin. Þayet bilgi edinmek maksadý ile hareket ediyorsan tabi.

Mesela benim "Hak yolunda alimler peygamber ve velilerdir", "Kuran ve yalan hadisler", "Ruhbaniyet nedir", "Dinde mahvolmanýn iþareti fýrkalar" baþlýklarým altýndaki yazýlarýmýda özellikle inceleyebilirsin.



Elinize Saglik Te$ekkürler

Güle Güle Güle Güle Güle Güle


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Berraksu1 tarafından, 28.03.2008 - 12:35 tarihinde.
Gönderen: 28.03.2008 - 12:34
Bu Mesaji Bildir   Berraksu1 üyenin diger mesajlarini ara Berraksu1 üyenin Profiline bak Berraksu1 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
EVET yada HAYIR
1686 Mesaj -
Gecmisi koyun bir yana simdiyi söyleyin...yani inaniyor musunuz?inanmiyor musunuz? ona cevap verin...gecmisi gelecegi gecin...cevap cok kisa ve net...EVET yada HAYIR
Gönderen: 28.03.2008 - 12:49
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Berraksu1 su an offline Berraksu1  
Benim işim kavga değil...
226 Mesaj -
O nedenle Canan kardeþim birdenbire ortaya attýðýn bu konuyu kendim uygun bulduðum bir zamanda tekrar ele almam söz konusu olabilir.
Yoksa ne benim ne test edilmeye ihtiyacým, nede senin ýsrarýnda bir hayýr.Yazdýklarým ortada hangi düþüncede bir insan olduðumda.

Birde þu konuya açýklýk getireyim. Benim ölçüm rehberim Kuran ve yaþayan Kuran'lardýr.Yani Efendimiz ve onun nuru olan velilerdir.Ben onlarýn ýþýðýnda yetiþtim.Ruhbanlarý (papaz, rahip, haham, hoca müftü, dini lider, uydurma þeyh) kendime ölçü almam söz konusu dahi olamaz. Ancak ve ancak inceleyip doðru bulduðum ruhban yazýlarýný insanlara tavsiye etmem söz konusu olabilir.

Fatiha suresinde kul þöyle dua etmiyormu ? "Yarabbi beni doðru yola ilet, nimet verdiklerinin yoluna, azmýþ sapmýþlarýnkine deðil" Burada Allah'ýn nimet verdiklerinden kasýt Peygamber ve Velilerdir.

Yine bir baþka ayette "Sizden ücret almayanlardan öðrenin, onlardýr doðruyu ve güzeli bulanlar" buyuruyor Allah.Burada ücret almayanlardan kasýt Peygamber ve onun nuru olan velilerdir.
Her ikli ayettede iþaret edilen kendilerine vazife verilmiþ olan peygamber ve velilerdir.

Ruhbaniyet ve ruhbanlarla ilgili ayetler konusundada çok uyanýk olmak gerekiyor.

Hadid suresi, 27 : Uydurduklarý ruhbaniyeti onlara biz emretmedik.

Tevbe suresi, 34 : Þu bir gerçek ki, hahamlardan ve rahiplerden (Ruhbanlardan)birçoðu halkýn mallarýný uydurma yollarla týkabasa yerler ve Allah'ýn yolundan geri çevirirler.

Tevbe suresi, 31 : Onlar Allah'ýn yanýnda, ruhbanlarýnýda rabler edindiler.

Yasin suresi, 21 : Sizden herhangi bir ücret istemeyenlere uyun. Onlardýr doðruyu ve güzeli bulanlar."

Ruhban: Allah katýndan kendilerine bir vazife verilmediði halde din adamlýðý yapan kiþiler.
(papaz, rahip, haham, hoca, müftü, dini lider v.b.)


Yunus Emre de ruhbanlarla ilgili olarak ayetlerde olduðu gibi ruhbanlara karþý uyanýk olmamýzý istiyor þu nefeslerinde olduðu gibi.

Yirmidokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Manasý ne demektir
******************************************
Peygamber yerine geçen hocalar
Bu halkýn baþýna zahmetli oldu
Yunus gel aþýk isen tevbe eyle
Nasuh'a tevbe ucu kutlu oldu

Yunus'un benim meþrebimi anlatan þu nefesinide aktarýyorum.


BEN GELMEDÝM DAVA ÝÇÝN

Benim bunda kararým yok, ben bunda gitmeðe geldim
Bezirganem metaým çok, alana satmaða geldim

Ben gelmedim dava için, benim iþim sevi için
Dost'un evi gönüllerdir, gönüller yapmaða geldim

Dost esrüðü deliliðim, aþýklar bilim neliðim
Denþürüben ikiliðim, birliðe bitmeðe geldim

Ol hocamdýr ben kuluyum, Dost baðçesi bülbülüyüm
Ol hocamýn baðçesine, þad olup ötmeðe geldim

Bunda biliþ olan canlar, anda biliþirlermiþ
Biliþüben Hocamla, halim arzetmeðe geldim

Yunus Emre aþýk olmuþ, Maþuka derdinden ölmüþ
Gerçek erin kapýsýnda, caným arz etmeðe geldim



Güle Güle Güle Güle Güle Güle


Mesaj 5 kez düzenlendi. En son Berraksu1 tarafından, 31.03.2008 - 11:21 tarihinde.
Gönderen: 29.03.2008 - 11:03
Bu Mesaji Bildir   Berraksu1 üyenin diger mesajlarini ara Berraksu1 üyenin Profiline bak Berraksu1 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1635 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
aliye72 (49), maliyeter (45), Mehmet Ögretmis (66), REHBER2 (60), meltem35 (54), banazli (48), kardelen55 (53), rojda (39), yakobus (48), ibo13 (47), zeyd82 (42), erhan baker (50), seferistan (53), rufat (43), KAMCILI_MIZRAK (52), ejderha (57), Sofican (44), ofluenes61 (39), manly (51), boncell (53), zümer (44), ferdi33 (54), recai (47), Hidayet Demir (67), yelizyagci (48), doxan1 (45), imparator_57 (43), DELÝVELÝOGLU (60), KURTBEY66 (47), Murtaza GÜRSOY (38), yalovalifurkan7.. (34), durak1 (69), sinos (52), isik_67 (38), DaMLaM (47), EnDeRuN (53), Baha_RIP (35), cristor (46), AVLAYANHASAN (51), seyyid_emin (46), beyzanur61 (45), sekkos (42), necla caltekin (72), ekrem1992 (32), MuhammetColak (42)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.62458 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.