0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » BÜYÜK ŞAHSİYETLER » ^^^^HZ.MEHDİ'NİN ÖZELLİKLERİ^^^^

önceki konu   diğer konu
7 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
_LaL_ su an offline _LaL_  
^^^^HZ.MEHDİ'NİN ÖZELLİKLERİ^^^^
838 Mesaj -
GÜZEL AHLAKLI OLMASI
Mehdi Allah'a karþý son derece boyun eðicidir. Ahlak bakýmýndan Peygamber'e benzer.

(Kýyamet Alametleri, Berzenci, s.163)

Ahlaký benim ahlakým olan bir evladým çýkacak.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s.


HERKES TARAFINDAN ÇOK SEVÝLMESÝ
MÜCADELECÝ OLMASI
Allah (c.c.) bütün insanlarýn kalplerini onun (Mehdi'nin) muhabbetiyle dolduracaktýr.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 42)


Mehdi zuhur eder, herkes sadece ondan konuþur, O'nun sevgisini içer ve O'ndan baþka bir þeyden bahsetmezler.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 33)


Ümmet-i Muhammed'den memnun olmadýk hiçbir fert kalmayacaktýr.

(Kýyamet Alametleri, Berzenci, s. 163)


Onun hilafetinden yer ve gök ehli, hatta havadaki kuþlar bile razý olacaktýr.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 29)


Mehdi iþi sýký tutacak.

(Kýyamet Alametleri, Berzenci, s. 175)


Ýnsanlar hakka dönünceye kadar mücadelesine devam edecektir.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 23)


Fitneleri önlemenin kendisine zor gelmeyeceði ve öldürmenin de onu vazgeçiremeyeceði Ehli Beytim'e mensup birisi (Mehdi) sahip olmadan günler geceler bitmeyecektir.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s.12)


Mehdi hesabýný çok seri bir þekilde görecek ve vaadinden dönmeyecektir.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 24)


Mehdi Doðu tarafýndan çýkacak. Karþýsýna daðlar bile dikilse onlarý ezip geçecek, o daðlarda kendisine yol bulacaktýr.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 39)



TEBLÝÐ GÜCÜ (ÝRÞAD)
Hz. Mehdi, kuru bir aðacý diktiðinde de aðaç hemen yeþillenip yapraklanacaktýr.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 43)


O (Mehdi) kuru bir kamýþ aðacýný kuru bir yere dikecek, anýnda yeþillenip yaprak verecek.

(Kýyamet Alametleri, Berzenci, s. 165)


Mehdi bir yere kuru bir dalý diker ve dal yapraklanýp yeþillenir.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 67


HÝKMETÝ VE ANLAYIÞ GÜCÜ
Hadislerde Hz. Mehdi'nin Allah tarafýndan kendisine verilmiþ özel bir güce sahip olduðu bildirilmektedir:

O, kimsenin bilemediði gizli bir gücün sahibi olduðu için kendisine Mehdi denilmiþtir.

(Kitab-ül Burhan Fi Alameti-il Mehdiyy-il Ahir Zaman)

Muhyiddin Arabi Mehdi'nin bazý özelliklerini saymaktadýr.Mehdi'nin dikkat çeken baþlýca 9 özelliðine yer vermektedir:

1. Basiret sahibi olmasý

2. Kutsal kitabý anlamasý

3. Ayetlerin manasýný bilmesi

4. Tayin edeceði kimselerin hal ve hareketlerini bilmesi

5. Öfkelendiðinde bile merhamet ve adaletten ayrýlmamasý

6. Varlýklarýn sýnýflarýný bilmesi

7. Ýþlerin girift taraflarýný bilmesi

Çünkü bunlardan haberi olan bir lider vereceði hükümlerde yanýlmaz. Mehdi kýyas ilmini onunla hükmetmek için deðil, ondan kaçýnmak için bilir. Çünkü verdiði hüküm doðru bir ilham neticesi olacak. Yani Hz. Muhammed'in getirdiði þeriat üzere hükmedecek. Bu sebepledir ki Peygamber onu vasfederken "Benim izimi takip edecek, hataya düþmeyecek" demiþtir. Bundan anlýyoruz ki, Mehdi, þeriat sahibi deðil, þeriata uyandýr.

8. Ýnsanlarýn ihtiyacýný iyi anlamasý

Çünkü onlarýn her türlü iþlerini görmek için Allah onu diðer insanlar üzerine seçmiþtir. Liderlerin davranýþ ve faaliyetleri kendilerinden ziyade halkýn menfaatine olmalýdýr... Halkýn yararýna aykýrý þeylerle uðraþýp, onlarýn iþlerini görmeyen bir lider azledilmelidir. Çünkü onunla diðer insanlar arasýnda fark kalmamýþtýr.

9. Bilhassa kendi zamanýnda ihtiyaç hissedilen gaibi ilimlere vukufu bulunmasý. Çünkü ancak o sayede yeni yeni zuhur edilecek meseleleri halledebilir.

(Kýyamet Alametleri, s. 189


ZAMANIN EN HAYIRLISI OLMASI
Muhammed ümmetinin en hayýrlýsý ve sizin zorluklarý gideren veliniz olan kimseye katýlýn.. O Mehdi'dir."

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 57)


Devrinde yeryüzünün en hayýrlýsý kendisi olacaktýr.

(El-Kavlu'l Muhtasar Fi Alamet-il Mehdiyy-il Muntazar, s. 27)


Mehdi (zamanýndaki) insanlarýn en hayýrlýsýdýr.

(Kitab-ül Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, s. 58)

selamet ve dua ile...


(tekrar olmamýþtýr inþallah)
Gönderen: 23.04.2007 - 12:14
Bu Mesaji Bildir   _LaL_ üyenin diger mesajlarini ara _LaL_ üyenin Profiline bak _LaL_ üyeye özel mesaj gönder _LaL_ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
~HiLaLaY~ su an offline ~HiLaLaY~  
2765 Mesaj -
paylaþýmýnýz için teþekkürler gül


Allah Razı Olsun


Peygamberimiz (s.a.v), Hz. Mehdinin göstereceði
üstün ahlaký hadislerinde þöyle belirtmiþtir :

Ýnsanlar, hakka dönünceye kadar mücadelesine devam edecektir.

Fitneleri önlemenin kendisine zor gelmeyeceði ve öldürmeninde
onu vazgeçiremeyeceði Ehli Beytime mensup birisi sahip
olmadan günler ve geceler bitmeyecektir.



Sevgi Selam ve DUA ile...


Gönderen: 23.04.2007 - 13:53
Bu Mesaji Bildir   ~HiLaLaY~ üyenin diger mesajlarini ara ~HiLaLaY~ üyenin Profiline bak ~HiLaLaY~ üyeye özel mesaj gönder ~HiLaLaY~ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Ônder23 su an offline Ônder23  
569 Mesaj -
alkısalkısalkıs
Allah Razı Olsun
öncelikle paylasiminiz icin cok tesekur ederiz.
izniniz olursa bende buraya biseyler eklemek istiyorum.
Hakkiniz bana gecmisse helal edin,


Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-, yüksek ahlâký tamamlamak üzere gönderilmiþ, kendisinde en güzel ahlâk örneðinin bulunduðu, Kur'ân lisanýyla haber verilmiþ bir Peygamberdir. Zâten ced'leri, beþerî kemâle eriþtirmek ve doðru yola koymak ile görevli, hayatlarý kusursuz, gönülleri temiz, kalpleri günah lekesinden beri olan hidâyet dâvetçilerine ve mürþidlere baðlýdýr. Bu mürþidlerin hayâtý her bakýmdan insanlýk hayatýnýn en mükemmelidir.
Peygamberimiz -sallallahu aleyhi ve sellem-, kendisini Cenâb-ý Hakk'ýn terbiye ettiðini söylemektedir. Bu ifâde Peygamberimiz'in ne büyük bir ahlâkî kemâlâta nail olduðunu gösterir. Çünkü O, söylediðini önce kendi nefsinde ve þahsýnda tatbik eden bir vaiz idi. Baþkalarýna îzah edip öðrettiði edeb ve ahlâkî umdelerini en mükemmel surette yaþardý.
Hayatýnýn en mahrem sýrlarýna vâkýf olan zevceleri Hz. Âiþe ve Hz. Hatice vâlidelerimizdir.
Hz. Âiþe -radýyallahu anha-:
- O'nun ahlâký Kur'andý" diyor.
Hz. Hatice -radýyallahu anha-da, ilk vahy anýnda heyecanlanan Resûl-i Ziþân -sallallahu aleyhi ve sellem- 'ý, ahlâk ve meziyetlerini sayarak þöyle teskîn etmeðe çalýþýyordu:
- Cenâb-ý Hakk seni asla mahcûb etmeyecektir. Çünkü sen yakýnlýk baðlarýna saygý gösteriyor, borçlularýn borcunu veriyor, fukaraya yardým ediyor, misafirleri aðýrlýyor, doðrularý destekliyor, muhtaçlara yardýmcý oluyorsun." (Buharýgöz kırpma
Þu âyeti kerîme O'nun þefkat ve merhametini dile getirmektedir:
"Sen kaba ve katý yürekli olsaydýn onlar senin etrafýndan daðýlýp giderlerdi."agla66).
Yine Hz. Âiþe -radýyallahu anha- validemiz O'nun hakkýnda:
Hz. Peygamber hiçbir kimseyi azarlamazdý, kendisine fenalýk edenlere fenalýkla mukabele etmezdi. Kendisine yapýlan fenalýklara göz yumar, faillerini affederdi. Bir kimse hakkýnda iki þýktan birini seçmek durumunda kalýnca günaha düþmemek þartý ile en þefkatli olaný tercih ederdi. Ýlâhî emirlere isyan edenlere müstahak olduklarý cezayý verirdi." (Buharî, Müslîm, Ebû Dâvud)
Allah (c.c.)'ýn Resulü -sallallahu aleyhi ve sellem- hiç bir müslümaný ismiyle lanetlememiþ, hiç bir kadýný, köle, cariye, hizmetçi ve hayvaný dövmemiþlerdir.
Hiçbir þahsýn da haram olmayan isteðini reddetmemiþlerdir. (Buharî, Müslim, Ebû Dâvud)
Hz. Ali -radýyallahu anh- , Peygamberimiz -sallallahu aleyhi ve sellem-'in amcazadesi ve damadý olup O'nun yanýnda büyümüþ ve nübüvvetin baþýndan Peygamberimiz'in irtihaline kadar 23 sene O'nunla beraber bulunmuþ bir insandýr. Bir gün, oðlu Ýmam Hüseyin -radýyallahu anh-, kendisinden dedesinin ahlâkýný anlatmasýný istemiþ. O da þu cevabý vermiþtir:
- "Hz. Peygamber, güleryüzlü, güzel huylu, nazik kalpli idi. Hiçbir vakit kaba ve sert huylu deðildi. O'nun aðzýndan hiçbir müstehcen kelime çýkmazdý. Baþkalarýnýn hareket tarzýný tenkid veya takbih etmez; sevmediði bir hareket veya durum karþýsýnda birþey söylemez, böyle bir harekette bulunan adam kendi hareket tarzýnýn tasvibini isteyecek olursa Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-, onu kýnamadan, kalbini kýrmadan bundan vaz geçirir yahut susarak muhatabýna memnun olmadýðýný hissettirirdi."
Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- kendi hesabýna üç þeyden sakýnýrdý:
1. Münâkaþa ve mücâdele etmekten,
2. Kimseye lüzumundan fazla söz söylemekten,
3. Kendisini alâkadar etmeyen iþlerle meþgul olmaktan. Baþkalarý hesabýna da üç þeyden sakýnýrdý:
1- Kimseyi tenkid etmezdi.
2- Kimseye hakarette bulunmazdý.
3- Baþkalarýnýn sýrlarýna muttali olmak istemezdi. (67).
Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-, bütün iþlerini, bütün vazifelerini tâyin etmiþler, teþbih velehlîl zamanlarýný ayýrmýþlar, uyku ve istirahat, misafir ve ziyaretçilerin kabul saatlerini tesbit etmiþlerdi.
Resûl-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- kimseye karþý hareket tarzýný deðiþtirmezlerdi.
Þayet birisi O'nun arzu etmediði bir harekette bulunsa ona adýyla ihtarda bulunmazlar, "Bazýlarý þöyle yapar, böyle ediyor" derler, bu gibi sözlerle beðenmedikleri âdetleri tenkid eder, bu suretle kimseyi kýrmadan, kimsenin kimseye karþý küçük düþmesine meydan vermeden nasihatlarda bulunurlardý.
Sahâbilerini göremediði zaman soruþtururdu. Neden gelmediklerini, neden görünmediklerini insanlara sorup bilgi alýrdý. Ashabýný usandýrmamaya azamî gayret gösterirdi. Hareketlerinde itidali tercih ederdi. Hak ve hukukta herkes onun nezdinde eþitti. Tek üstünlük sebebi vardý, o da takva idi. Kendisine yakýn oturanlar ümmetinin en seçkinleri idi. Yanýnda derece bakýmýndan en büyükleri birbirine yardým edenlerle birbirlerini koruyanlardý.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Onder Adam tarafından, 05.05.2007 - 11:56 tarihinde.
Gönderen: 05.05.2007 - 11:56
Bu Mesaji Bildir   Ônder23 üyenin diger mesajlarini ara Ônder23 üyenin Profiline bak Ônder23 üyeye özel mesaj gönder Ônder23 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
_LaL_ su an offline _LaL_  
838 Mesaj -
ne demek abim izinin lafý mý olur ... Saðolasýn....
Gönderen: 05.05.2007 - 12:53
Bu Mesaji Bildir   _LaL_ üyenin diger mesajlarini ara _LaL_ üyenin Profiline bak _LaL_ üyeye özel mesaj gönder _LaL_ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
akinzen su an offline akinzen  
1256 Mesaj -
Allah razý Olsun,

Rabbim Ýnþ. Onun zamanýný görenlerden, Askeri olanlardan eyler bizleri....


Eklemeniz için teþekkürler....
Gönderen: 06.05.2007 - 00:55
Bu Mesaji Bildir   akinzen üyenin diger mesajlarini ara akinzen üyenin Profiline bak akinzen üyeye özel mesaj gönder akinzen üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
hidayete davet su an offline hidayete davet  
35 Mesaj -
MEHDILIK INANCI ÜZERINE”
Nida Dergisi 2004 Kasim – Aralik sayisi
Iktibas Dergisi Yazarlarindan MEHMET DURMUS ile
Nida Dergisinden Fatih Bütün'ün yapmis oldugu röportaja
CEVAP
Esselamünaleyküm verahmetullah ve berekatüh
Sayin Mehmet bey “MEHDILIK INANCI ÜZERINE” isimli kitabinizla ilgili olarak yapmis oldugunuz röpörtaji okumus bulunmaktayim.
Öncelikle dinin en önemli kaynaginin Kur'an-i Kerim oldugu ve her türlü dini konunun (Hadis dahi olsa) Kur'an süzgecinden geçirildikten sonra, dogrulugu hakkinda hüküm verilmesi gerektigi konusundaki fikrinize aynen katildigimizi belirtmek isterim. Çünkü Allah-u Teala:
EN'AM-38: …mâ farratnâ fîl kitâbi min sey'in…
Biz kitapta hiçbir seyi eksik birakmadik. buyuruyor.

Öyleyse bu noktadan hareket ederek MEHDI kavramina Kur'an isiginda bakacak olursak:
• MEHDI öncelikle kendisi hidayete ermis olan kisidir.

A'raf 178: Men yehdillâhu fehuvel muhtedî ve men yudlil fe ulâike humul hâsirûn(hâsirûne).
Allah kimi hidayete erdirirse (kendisine ulastirirsa), artik o hidayete ermistir. Ve kim dalâlette birakilirsa, iste onlar, onlar artik hüsrana ugrayanlardir (nefslerini hüsrana düsürenlerdir).

KEHF 17: …men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen mursidâaglamursiden).
… Allah kimi Kendine ulastirirsa o hidayete erer. Ve kim dalâlette ise onun için velî mürsid bulunmaz.

Isra 97: Ve men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehum evliyâe min dûnih(dûnihîgöz kırpma,
Ve Allah, kimi HIDAYETe erdirirse (Kendisine ulastirirsa) artik o HIDAYETe ermistir. Ve kimi dalâlette birakirsa (kim Allah'a ulasmayi dilemezse), o taktirde onlar için, O'ndan (Allah'tan) baska dostlar bulamazsin.

• MEHDI baskalarinin hidayetine vesile olan kisidir.

Yasin 21: Ittebiû men lâ yes'elukum ecren ve hum muhtedûn(muhtedûne).
(Tebliglerine karsilik) sizden ücret istemeyen (bu) kisilere tâbî olun. Ve onlar, hidayete ermis olanlardir.

MAIDE-35: Yâ eyyuhellezîne âmenûttekûllâhe vebtegû ileyhil vesîlete ve câhidû fî sebîlihi leallekum tuflihûn(tuflihûne).
Ey âmenû olanlar (Allah'a ulasmayi, teslim olmayi dileyenler)! Allah'a karsi takva sahibi olun ve O'na ulastiracak vesileyi isteyin. Ve O'nun yolunda cihad edin. Umulur ki; siz felâha erersiniz.

3-MEHDI baskalarini hidayete erdiren (ulastiran) kisidir.

A'raf 159: Ve min kavmi mûsâ ummetun yehdûne bil hakki ve bihî ya'dilûn(ya'dilûne).
Ve Musa (A.S)'in kavminden bir ümmet vardir. Hakk'a hidayet ederler (hidayete ulastirirlar). Ve onunla (hak ile) adaletle hükmederler.

A'raf 181: Ve mimmen halâknâ ummetun yehdûne bil hakki ve bihî ya'dilûn(ya'dilûne).
Ve yarattiklarimizdan bir ümmet vardir ki Hakk'a (Allah'a) ulastirirlar ve onunla adaleti (saglarlar).

Sevgili Mehmet Bey kardesim Allah-u Teala Kur'an-i Kerim'i hidayet rehberi olarak göndermistir. ‘HIDAYET'in ne oldugunu ise yine ayni kitapta su sekilde açiklamistir:

BAKARA 120: Ve len terdâ ankel yehûdu ve len nasârâ hattâ tettebia milletehum kul inne hudâllâhi huvel hudâ
Sen onlarin dînine tâbî olmadikça (uymadikça) ne yahudiler ve ne de hristiyanlar senden (asla) razi olmazlar. De ki: “Muhakkak ki; Allah'a ulasmak (var ya) iste o, hidayettir.”


AL-I IMRAN 73: Ve lâ tu'minû illâ li men tebia dînekum, kul innel hudâ hudallâhi
Ve sizin dîninize tâbî olandan baska kimseye inanmayin. (Habibim) de ki: “Hiç süphesiz HIDAYET, Allah'in (kendisine) ulastirmasidir.

Öyleyse HIDAYET Allah'a ulasmaktir.

Yukarida zikrettigimiz MEHDI kelimesinin bir anlami da ‘Baskalarini da hidayete erdiren'di.
‘Baskalarini hidayete erdirme yetkisi evvel emirde Peygamberlere verilmistir:

ENBIYA 72-73: Ve vehebnâ lehu ishâk(ishâka), ve ya'kûbe nâfileh(nâfileten), ve kullen cealnâ sâlihîn(sâlihîne). Ve cealnâhum eimmeten yehdûne bi emrinâ ve evhaynâ ileyhim fi'lel hayrâti ve ikâmes salâti ve îtâez zekâh(zekâti), ve kânû lenâ âbidîn(âbidîne).

Ve ona, Ishak (A.S)'i ve nafileten (ilâveten) Yâkub (A.S)'i vehbi (armagan) olarak verdik. Ve hepsini salihler kildik.Ve onlari, emrimizle hidayete erdiren (ölmeden önce ruhlari Allah'a ulastiran) imamlar kildik. Ve onlara, hayirlar islemeyi, namaz kilmayi ve zekât vermeyi vahyettik. Ve onlar, Bize kul oldular.

Peygamberlerin olmadigi devirlerde ise Peygamber olmayan, ancak “SABRIN SAHIBI VE AYETLERE YAKÎN OLMALARI” sebebiyle imamlik makamina getirilen kisiler (devrin imamlari) hidayete erdirme yetkisinin sahibidirler:

SECDE 24: Ve cealnâ minhum eimmeten yehdûne bi emrinâ lemmâ saberû, ve kânû bi âyâtinâ yûkinûn(yûkinûne).
Onlardan (insanlardan) imamlar (mürsidler) kildik, emrimizle insanlari hidayete erdirsinler (Allah'a insanlarin ruhlarini ulastirsinlar) diye, sabirlarindan dolayi ve âyetlerimize (Allah'in âyetlerine) yakîn hasil ettikleri için.

Her iki ayette de bu imamlarin Allah'in emriyle hidayete erdirdiklerinden bahsedilmektedir. Hidayete erdirme görev ve yetkileri bulunan Peygamber ve peygamber olmayan imamlarin disinda, Allah-u Teala her kavme ve kesintisiz olarak resullerini göndermektedir.

MU'MINUN 44: Summe erselnâ rusulenâ tetrâ, kullemâ câe ummeten resûluhâ kezzebûhu fe etbâ'nâ ba'dahum ba'dan ve cealnâhum ehâdîs(ehâdîse), fe bu'den li kavmin lâ yu'minûn(yu'minûne).
Sonra Biz, resûllerimizi ardarda (arasi kesilmeksizin) gönderdik. Her ümmete resûlü geldigi zaman, her defasinda onu yalanladilar. Biz de onlari birbiri arkasindan (helâk ettik). Ve onlari efsane kildik. Artik mü'min olmayan kavim (Allah'in rahmetinden) uzak olsun.
BAKARA 87: Ve lekad âteynâ mûsal kitâbe ve kaffeynâ min ba'dihî bir rusuli ve âteynâ îsâbne meryemel beyyinâti ve eyyednâhu bi rûhil kudus(kudusi), e fe kullemâ câekum resûlun bimâ lâ tehvâ enfusukumustekbertum, fe ferîkan kezzebtum ve ferikan taktulûn(taktulûne).
Andolsun ki; Biz, Musa'ya kitap verdik ve ondan sonra da, birbiri ardindan (aralari kesilmeksizin, pespese) resûller gönderdik. Ve Meryem'in oglu Isa'ya beyyineler (açik kanitlar) verdik ve onu RUH'ÛL KUDÜS ile destekledik. Her ne zaman size bir resûl, nefslerinizin hoslanmadigi bir seyle (emirle) geldiyse, hemen kibirlendiniz. Bir kismini yalanladiniz ve bir kismini da öldürdünüz.

ISRA 15: Menihtedâ fe innemâ yehtedî li nefsih(nefsihîgöz kırpma, ve men dalle fe innemâ yadillu aleyhâ, ve lâ teziru vâziretun vizre uhrâ, ve mâ kunnâ muazzibîne hattâ neb'ase resûlâaglaresûlen).
Kim hidayete erdiyse sadece kendi nefsi için (nefsini tezkiye ettigi için) hidayete erer. Öyleyse kim dalâlette ise sorumlulugu sadece kendi üzerinde olarak dalâlette kalir. Yük tasiyan (günahi yüklenen) bir kimse, bir baskasinin yükünü (günahini) yüklenmez.Ve Biz,bir resûl göndermedikçe “azap edici” olmadik.


Sayin Mehmet kardesim, demek ki
• kendisi hidayete ermis
• baskalarinin hidayetine vesile olan
• baskalarini da hidayete erdiren kisiler
“MEHDI” kavrami içerisinde Kuran-i Kerim'de gecen örneklerdir.

Bitin bunlarin üzerine Ahir zamanda gelecek olan “BEKLENEN MEHDI” hakkinda da Kur'an-i Kerimde açik deliller bulunmaktadir.

1- Peygamber Efendimize kendisinden sonra gelecek olan MEHDI RESUL ile ilgili Duhan Suresi 10-15. ayetlerde bilgi verilmektedir:

DUHAN 10-15: Fertekib yevme te'tîs semâu bi duhânin mubîn(mubînin). Yagsân nâs(nâse), hâzâ azâbun elîm(elîmun). Rabbeneksif annel azâbe innâ mû'minûn (mû'minûne). Ennâ lehumuz zikrâ ve kad câehum resûlun mubîn (mubînun). Summe tevellev anhu ve kâlû muallemun mecnûn(mecnûnun). Innâ kâsifûl azâbi kalîlen innekum âidûn(âidûne).
Göklerin açik bir dumanla kaplanacagi günü gözetle. (Öyle bir duman kigöz kırpma bütün insanlari saracak elîm bir azaptir. Onlar "Rabbimiz" diyecekler. "Bu azabi bizden kaldir, çünkü biz müminleriz." Muhakkak ki onlar ögüt almazlar. Onlara, andolsun ki apaçik bir resûl geldi. Sonra ondan yüz çevirdiler ve ona “ögretilmis deli” dediler. Biz, bu azabi üzerinizden biraz kaldiracagiz, siz yine küfre düseceksiniz.

Burada hitap Peygamber Efendimize ve kendisinden sonra apaçik bir resul gelecegi ve insanlarin ondan yüz çevirecegi, O'na “ögretilmis deli” diyeceklerinden bahsediliyor.

2- Allah-u Teala gelecek olan MEHDI RESUL'e ULUL AZM olan bes peygamberin yardim edecegini bahsediyor.

3/AL-I IMRAN-81: Ve iz ehazallâhu mîsâkan nebiyyîne lemâ âteytukum min kitâbin ve hikmetin summe câekum resûlun musaddikun limâ meakum le tu'minunne bihî ve le tensurunneh(tensurunnehu), kâle e akrartum ve ehaztum alâ zâlikum isrî, kâlû akrarnâ, kâle feshedû ve ene meakum mines sâhidîn(sâhidîne).
Hani o zaman ki; Allah, peygamberlerin (nebîlerin) MISAK'ini (yeminini) almisti: “Andolsun ki; size Kitap ve hikmet verdim, sizlerden sonra sizinle beraber bulunani (Allah'in sizlere verdigi kitaplari) tasdik eden Resûl gelince, O'na mutlaka îmân edecek ve O'na mutlaka yardim edeceksiniz. Bunu ikrar ettiniz mi ve bu agir ahdimi üzerinize aldiniz mi?” “Ikrar ettik.” dediler. “Öyle ise sahit olun. Ben de sizinle beraber sahitlerdenim.” buyurdu.
Tabi akla bu resul Peygamber Efendimiz'dir demek hemen akla gelebilir. Ancak kendilerinden misak alinan bu nebilerin arasinda Peygamber Efendimizin de oldugunu Ahzap Suresinin 7. ayeti açiklamaktadir.

AHZAB 7: Ve iz ehaznâ minen nebîyyîne mîsâkahum ve minke ve min nûhin ve ibrâhîme ve mûsâ ve îsebni meryeme ve ehaznâ minhum mîsâkan galîzâaglagalîzan).
O zaman ki; Biz, nebîlerden onlarin misaklerini almistik. Ve senden ve Hz. Nuh'tan ve Hz. Ibrâhîm'den ve Hz. Musa'dan ve Meryemoglu Hz. Isa'dan ve onlardan agir bir misak aldik.

3- Mehdi Resul zamaninda kendi kavminin Kur'an-i terkedecegi bildiriliyor:

FURKAN 27-30: Ve yevme yeadduz zâlimu alâ yedeyhi yekûlu yâ leytenîttehaztu mear resûli sebîlâaglasebîlen). Yâ veyletâ leytenî lem ettehiz fulânen halîlâaglahalîlen). Lekad edallenî aniz zikri ba'de iz câenî, ve kânes seytânu lil insâni hazûlâaglahazûlen). Ve kâler resûlu yâ rabbi inne kavmîttehazû hâzel kur'âne mehcûrâaglamehcûran).
Zalimlerin herbiri iki elini isirdigi o günde söyle diyecekler: “Ne olurdu, O resûl ile beraber, sebîli (Allah'a ulastiran yolu) tutsaydim.” Yaziklar olsun bana, ne olurdu filâni dost edinmeseydim. Andolsun ki; bana Kur'ân gelmisken o, beni zikirden saptirdi. Seytan, insani yalniz birakir. Resûl dedi ki: “Yarab, kavmim Kur'ân'i terkettiler.”

Bu Resul de Peygamber Efendimiz SAV olmasi mümkün olmayan bir resul. Çünkü O'nun sahabesi Kur'an-i terketmedigi gibi tümünü hayatina tatbik etti.
AL-I IMRAN 119: Hâ entum ulâi tuhibbûnehum ve lâ yuhibbûnekum ve tû'minûne bil kitâbi kullih(kullihi), ve izâ lekûkum kâlû âmennâ, ve izâ halev addû aleykumul enâmile minel gayz(gayzi), kul mûtû bi gayzikum, innallâhe alîmun bi zâtis sudûr(sudûri).
(Ey mü'minler)! Siz öyle kimselersiniz ki; onlar, sizi sevmedikleri halde siz, onlari seversiniz ve siz Kitab'in bütününe îmân edersiniz. Onlar, sizinle karsilastiklari zaman: “Îmân ettik.” derler. Ama tenhada, kendi baslarina kaldiklari zaman size olan öfkelerinden (dolayi), parmak uçlarini isirirlar. De ki: “Öfkenizden ölün.” Hiç süphesiz Allah, sinelerde olani bilir.

4- Mehdi Resul geldigi zaman Allah'in nuru tekrar tamamlanacak ve Allah'in ezeli ve ebedi tek dini bütün dünler üzerine izhar edilecektir.

9/TEVBE-32: Yurîdûne en yutfîû nûrallâhi bi efvâhihim ve ye'ballâhu illâ en yutimme nûrehu ve lev kerihel kâfirûn(kâfirûne). Huvellezî ersele resûlehu bil hudâ ve dînil hakki li yuzhirehu aled dîni kullihî ve lev kerihel musrikûn(musrikûne).
(Onlar) agizlari ile Allah'in nurunu söndürmeyi istiyorlar. Ve Allah, kâfirler kerih görseler bile nurunu tamamlamaktan baska bir sey istemez. Müsrikler kerih görseler bile; resûlünü, dîn üzerine, dînin bütününü (bütün özelliklerini) izhar etmesi (ortaya çikarmasi) için hidayetle, hak dîn ile gönderen, O'dur.

Bu son ayetler de gösteriyor ki Mehdi AS. Zamaninda Islam dininin bütün özellikleri ortaya çikarilacak ve Allah'in yardimiyla dinler arasi uzlasma ve tek çati altinda birlesme söz konusu olacaktir.
Allah razý olsun.
Gönderen: 28.05.2007 - 10:02
Bu Mesaji Bildir   hidayete davet üyenin diger mesajlarini ara hidayete davet üyenin Profiline bak hidayete davet üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
ayfehmi su an offline ayfehmi  
Konu icon    O'nun getirecegi yeniliklere karsi ilk FERYADI BASANLAR, ULEMA ve SOFILER OLACAKTIR. Mevdudi, islam'da ihya hareketleri s.47 48 veya 58-59, Ibrahim Sü
48 Mesaj -
Onlarin ,"Mehdi'ye eski zaman kiyafeti, modasi gecmis, mistik görünüslü ve bir manastirdan cikip kendini El-Mehdi ilan edecek biri zannettikleri görülmektedir. Bu halin vukuunda dini liderler ve alimler ellerinde kitap, ortaya cikacaklar ve vücut yapisi ile eskalinin kitaplardaki tarife uyup uymadígini tetkik ve mukayeseye koyulacaklar. Cihad ilan edilecek ve bütün sofilerle hayattaki bütün eski tip mutaassip kimseler O'nun etrafinda ve bayragi altinda toplanacaklardir. Maneviyat,muska ve dua ile bu cihad kazanilacagina ve topraklar fethedilecegine göre,kilic sadece sembol olarak kullanilacaktir. Bir bakisi kafirleri mahvedecek ve sadece bedduasi tanklarin, tayyarelerin imhasina kafi gelecektir. Mehdi'nin zuhuru itikadina dair avamin görüsü iste budur. Fakat bu mevzu üzerinde okuyabildigim kadariyla edindigim intiba bu vaziyetin tam aksi mahiyettedir. Fikrime göre, gelecek olan kimse bütün cari subelerinde ve hayatin ana problemlerinede cok derin nüfuza sahip ve caginin en modern lideri olacaktir. Devlet idaresi, siyasi basiret ve harpteki stratejik hüner bakimindan bütün dünyayi hayran birakacak. Fakat cok korkarim ki. O'nun getirecegi yeniliklere karsi ilk FERYADI BASANLAR, ULEMA ve SOFILER OLACAKTIR. Mevdudi, islam'da ihya hareketleri s.47 48 veya 58-59, Ibrahim Süleymanoglu

Hz. Mehdi Kendinden Önceki Müceddidlerden Farklýdýr.
"Gerçi her asýrda hidayet edici, bir nevi Mehdi ve müceddid geliyor ve gelmiþ, fakat herbiri üç vazifeden birisini bir cihette yapmasý itibariyle, ahir zamanýn Büyük Mehdi ünvanýný alamamýþlar." (Emirdað Lahikasý, 260)
Mehdi'nin Büyük Mehdi ünvaný almasý Allah'ýn izniyle ancak üç vazifeyi yapmasýyla anlaþýlýr. Bu üç vazifeyi, Mevlana Halid ve Üstad yapmamýþtýr. Bu üç vazifeden ancak birisini yerine getirmiþlerdir. O da "herbiri üç vazifeden birisini bir cihette yapmasý" þeklindedir. Yani iman hakikatlerini yayma görevini de ancak bir yönüyle yapabilmiþlerdir. Demek ki Mehdi iman hakikatlerini anlatmayý ve imaný yaymayý da çok kapsamlý bir þekilde yapacaktýr. Þimdiye kadar benzeri görülmemiþ þekilde ve güçte olacaktýr, ki bu, kitleleri imana getirecek, batýl cephesinin o güne kadarki hakimiyetini de sona erdirecektir. Bediüzzaman'ýn bu 'bir yönüyle' izahý, yani bir alimin veya müceddidin üç vazifeden birini bir yönüyle yapmasýnýn, onun Mehdi olduðunu göstermeyeceðini izah etmektedir. Üç vazifenin de icra edilmesi Üstad'ýn da belirttiði gibi kendisinden bir sonra gelecek olan büyük Mehdi vesilesiyledir.
"Ayrýca hem iki Deccal'in sýfatlarý ve halleri ayrý ayrý olduðu halde, mutlak gelen rivayetlerde iltibas oluyor, biri öteki zannedilir. Hem "büyük Mehdi"nin halleri sabýk Mehdilere iþaret eden rivayetlere mutabýk çýkmýyor, hadis-i müteþabih hükmüne geçer." (Þualar 582)
Hadislerin anlatýmýnda deccallerin icraatlarýnýn birbirlerine benzediðini anlatan Üstad, birisinin diðeri zannedilebildiðini söylüyor. Her deccalin faaliyetleri birbirine yakýn. Ancak ayný hadislerde, Büyük Mehdi'nin yaptýklarýnýn, diðer Mehdi'lerden, -ki buradaki 'Mehdi'lerden' kelimesi 'müceddidlerden' anlamýnda kullanýlmýþtýr- çok farklý olduðunu belirtiyor Bediüzzaman.
"Hem bu üç vezaifi birden bir þahýsda, yahut cemaatte bu zamanda bulunmasý ve mükemmel olmasý ve birbirini cerhetmemesi pek uzak, adeta kabil görülmüyor. Ahir zamanda Al-i Beyt-i Nebevi'nin (ASM) cemaati-i nuraniyesini temsil eden Hazret-i Mehdi'de ve cemaatindeki þahs-ý manevide ancak içtima edebilir." (Kastamonu Lahikasý, 139 ve Sikke-i Tasdik-i Gaybi, 156)
Bu üç vazifenin ayný anda icra edilmesi Mehdi ve cemaatine mahsustur.
"bu zamanda" ifadesi ile Üstad kendi yaþadýðý dönemde Mehdi'nin üç vazifesini birden ifa edebilecek bir þahýs ve bir cemaat görülmediðini ifade etmiþtir.
"Rivayetlerde, ahir zamanýn alametlerinden olan ve al-i beyt-i nebeviden Hazret-i Mehdi'nin hakkýnda ayrý ayrý haberler var. Hatta bir kýsým ehl-i ilim ve ehl-i velayet, eskide onun çýkmasýna hükmetmiþler.
Allahu a'lem bissevab, bu ayrý ayrý rivayetlerin bir te'vili þudur ki: Büyük Mehdi'nin çok vazifeleri var. Ve siyaset aleminde, diyanet aleminde, saltanat aleminde, cihad alemindeki çok dairelerde icraatlarý olduðu gibi, her bir asýr me'yusiyet vaktinde, kuvve-i maneviyesini te'yid edecek bir nevi Mehdi'ye veyahud Mehdi'nin onlarýn imdadýna o vakitte gelmek ihtimaline muhtaç olduðundan; rahmet-i Ýlahiyye ile her devirde belki her asýrda bir nevi Mehdi al-i beyt-ten çýkmýþ, ceddinin þeriatýný muhafaza ve sünnetini ihya etmiþ. Mesela: Nakþibend ve aktab-ý erbaa ve on iki imam gibi büyük Mehdi'nin bir kýsým vazifelerini icra eden zatlar dahi, Mehdi hakkýnda gelen rivayetlerde, medar-i nazar Muhammed Aleyhissalatü Vesselam olduðundan rivayetler ihtilaf ederek, bir kýsým ehl-i hakikat demiþ: "Eskide çýkmýþ." Her ne ise...
Evet yüzer kudsi kahramanlarý yetiþtiren ve binler manevi kumandanlarý ümmetin baþýna geçiren ve hakikat-i Kur'aniyenin mayasý ile ve imanýn nuriyle ve Ýslamiyetin þerefiyle beslenen, tekemmül eden a-li beyt, elbette ahirzamanda þeriat-i Muhammediyeyi ve hakikat-i Furkaniyeyi ve sünnet-i Ahmediyeyi (ASM) ihya ile, ilan ve icra ile, baþkumandanlarý olan "Büyük Mehdi" nin kemal-i adaletini ve hakkaniyetini dünyaya göstermeleri gayet makul olmakla beraber, gayet lazým ve zaruri ve hayat-i içtimaiye-i insaniyedeki düsturlarýn muktezasýdýr..." (Þualar, 456)
Þeriat-ý Muhammediyye: Peygamber Efendimizin þeriatý, halifelik
Þeriat: Kur'an-ý Kerim'in tarif ettiði ve bildirdiði yol
Hakikat-ý Furkaniye: Kur'an-ý Kerim'in esasý ve mahiyeti
Sünnet-i Ahmediyyeyi: Peygamberimiz (SAV)
Ýhya: Yeniden canlandýrma
Ýlan: Herkese duyurma
Ýcra: Tatbik etme.
Bediüzzaman, her asýrda Müslümanlarýn ümitsizlik içine düþtükleri sýrada, manevi kuvvetlerini desteklemek, þevklerini ve mücahede güçlerini arttýrmak için bir nevi Mehdi manasýnda (müceddid) gönderildiðini ve bu þahýslarýn, ahir zamanda gelmesi beklenen Büyük Mehdi'nin vazifelerinden sadece bir kýsmýný bir yönüyle yaptýklarýný belirtiyor.
Ahir zamanda beklenen Büyük Mehdi'nin de çýktýðý zaman Peygamber Efendimizin dönemindeki Ýslam'ýn gerçek yaþantýsýný halife olarak tatbik edeceðini, Kur'an-ý Kerim'in, imanýn esasýný teblið edip ümmetin imanýný güçlendireceðini, bunlarý bütün dünyaya açýkça göstereceðini ve herkese duyuracaðýný bildiriyor.

Hz. Mehdi Hristiyan Alemiyle Ýttifak Edecektir.
O zatýn üçüncü vazifesi, Hilafet-i Ýslamiye'yi Ýttihad-ý Ýslam'a bina ederek, Ýsevi ruhanileriyle ittifak edip din-i Ýslam'a hizmet etmektir. (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, 9)
"Ýsevi ruhanileriyle ittifak edip": Büyük Mehdi'nin 3. vazifesi olan Hristiyan önderlerle ittifak etmesi ve bu vesilesiyle Ýslam'a hizmet etmesi Üstad'ýn yaþadýðý dönemde oluþmamýþtýr.
Üstad, dikkat edilirse Hristiyan tabirini kullanmamakta ve "Ýsevi" demektedir. Çünkü Mehdi'nin ittifak yapacaðý ruhaniler, muhtemelen þu andaki Hristiyanlardan farklý olacak. Üçleme yaparak, bu þekilde þirk koþanlardan deðil, Hz. Ýsa'yý sadece Allah'ýn kulu ve Peygamberi olarak görecek olan, yani gerçek anlamda Hz. Ýsa'nýn takipçileri olacak bir kýsým saf, þirk içinde olmayan Hristiyanlar kastedilmiþ olabilir. Böyle bir cemaate ne Üstad zamanýnda ne de günümüzde henüz rastlanmamýþtýr. Ayrýca Ýslam ve Hristiyanlýðýn ortak cephesi olan "materyalizm ve dinsizliðe" karþý ittifak da o dönemde gerçekleþmemiþtir.
Gönderen: 16.06.2007 - 15:03
Bu Mesaji Bildir   ayfehmi üyenin diger mesajlarini ara ayfehmi üyenin Profiline bak ayfehmi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1368 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
zelil-i hakisar (42), veritas1905 (42), skesman (49), karakiz06 (44), manayli (42), orhan86 (38), ezel (39), ezel1985 (39), tamteslim (47), esranur (40), Mavzer986 (41), Cicek06 (49), ay-isiginda-sak.. (38), dayi120 (), micnatis (45), celo1903 (43), 2ebu2 (52), a.yasin (49), fedakar (49), adnancaglayan (54), muco (41), Lear (43), MUSTAFA TIRA&TH.. (61), bu_rak (29), engizli (), meryem feyza (33), rkocabas (58), Mavilim (38), Kerimhan (40), BeYaZ vE sIyAh (33), halim (), trabzonlu (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.07740 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.