stromectol fluvoxamine generique rhinocortstromectol kaletra super kamagra suprax symmetrel synthroid bottle synthroid tadacip tadalift tadalis sx tadora tamec tamsunax tarivid tavanic tegretol telfast temovate tenoretic tenormin terbifil tetraseptine thorazine ticlid tildiem timisol timonil timoptic tirosint tofranil top avana topamax toramide torasem torasis torem trandate transannon trecator sc trental trial packs triatec
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » EDEBİYAT / MAKALE / ŞİİR » MAKALELER » Gerçeği Başka Yerde Arayanlar Rezil Olur

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
mamur su an offline mamur  
Gerçeği Başka Yerde Arayanlar Rezil Olur
59 Mesaj -
Ýslâmiyet insan hayatýna hareket ve hýz kazandýran, canlýlýk veren son dindir. Allah c.c. insanýn geçim kaynaðýný araþtýrmasýný, ibadet saymýþtýr. Ýslâmiyet insan hayatýnýn her safha ve bölümüyle iç içedir.
Ýlâhî rahmet ve kudretten adalet ve hikmetten nasibini almayan hiçbir þey meveut deðildir. Nîmeti iki hayatýn mutluluðuna çevirmek elimizdedir. Dinî ölçüler içinde elde edilip dünyadan nasip almaya ve öylece âhiret yurdunu hazýrlamaya yönelik olaný nitekim Kur'ân ilâhî murada uygun olduðunu bildiriyor.
Allahu Teâla buyuruyor ki:
* ’’Ýnsana kendisini kurtaracak kadar tedbir verilmiþtir’’.
* Hadis-i þerifte: ‘’….Yarýn ölecek gibi ahirete, hiç ölmeyecek gibi dünyaya çalýþýn! ’’. Buyruldu.
* ‘’Namaz kýlýnýp (cuma) yerine getirilince, yeryüzüne daðýlýn da Allah'ýn bol nimetinden, geniþ lûtfun-dan nasibinizi arayýn..‘’. Cuma, 10
* 'Dünyadaki nasibini de unutma.' Kasas, 77
* Allah’ýn Resulü s.a.v. buyurmuþlar ki: ‘’ Ýki günü ayný olan, her gün ilerlemeyen, yeni bir þey öðrenmeyen ziyan etti’’. Beyheki.
* Semüre Ýbnu Cündüb r.a. anlatýyor: Peygamber efendimiz s.a.v. þöyle buyurmuþtur:
‘’Akýllý kiþi nefsine hakim olup ölümünden sonrasý için iþ yapandýr. Aciz kiþi ise nefsinin arzularýna tabi olup sonra da Allah'a karþý temennide bulunandýr. ‘’ Ebu Davud.
Müslümanlara 5 vakit namaz kýlmak farzdýr. Madem ki Allah bizden 5 vakit namaz istiyor Müslümanlar bu farzýyeti yerine getirmek zorundadýrlar. Namaz en güzel iþ cetvelidir. Her iyi amelin ücreti sevaptýr.
Namaz Müslüman’ýn kilometre taþlarýdýr. Müslüman 24 saatlik vaktini dilimleyecek bütün dünyevi iþlerini bu 5 dilim içerisinde tamamlayacak. Beþ vakit namaz ve haftada bir cuma namazýna katýlmak insana yeterince dinlenme ve iç huzuruna kavuþma imkâný bahþetmektedir.
Ýmsak atarken Sabahleyin kalkacak abdest’ini alacak gün doðmadan önce sabah namazýný kýlacak, sora iþinin baþýna koþacak. Sabah namazý, bütün bir gece dinlenen bedeni harekete geçirir ve ruha gýda vererek ona zindelik kazandýrýr.Sabah aydýnlýðý insanlar için hele hele Müslümanlar için müstesna yer iþgal eder fazileti çok büyüktür. Hadisi þeriflerde ifade edildiði gibi:
Âiþe r. anhâ'dan rivayet edildiðine göre Peygamber s.a.v. þöyle buyurdu:
* 'Sabah namazýnýn iki rek`at sünneti, dünya ve dünyadaki her þeyden daha hayýrlýdýr'. Müslim.
* Ebû Mûsâ r.a: Resûlüllah s.a.v. þöyle buyurdu: 'Ýki serinlik namazýný, sabah ve ikindiyi kýlan kimse cennete girer'. Buhârî.
* Büreyde r.a.dan, Resûlüllah s.a.v. þöyle buyurdu: 'Ýkindi namazýný terk eden kimsenin iþlediði amelleri boþa gider.' Buhârî, Nesâî,; Ýbni Mâce.
Ýkindi namazýný terk eden kimsenin, iþlediði amellerinin boþa gitmesi demek, bu namazý terkedenin iþlediði iþlerin sevabýnýn heder olmasý veya azalmasý veya meleklerin Allah'ýn huzurunda o kiþi lehine olan þahitliðinden mahrum kalmasý demektir. Bunu, ikindi namazýný terk ettiði gün iþlediði amellerin sevabý azalýr tarzýnda anlayanlar da olmuþtur.
Ebû Hüreyre r.a göre, Resûlüllah s.a.v. þöyle buyurdu:
* 'Ýnsanlar yatsý namazý ile sabah namazýndaki fazilet ve sevabý bilselerdi, emekleyerek bile olsa mutlaka camiye, cemaate gelirlerdi.' Buhârî, Müslim, Tirmizî, Nesâî.
* Ebû Hüreyre, Resûlüllah s.a.v. þöyle buyurdu: 'Münafýklara sabah ve yatsý namazýndan daha aðýr gelen hiçbir namaz yoktur. Ýnsanlar bu iki namazda ne kadar çok ecir ve sevap olduðunu bilselerdi, emekleyerek de olsa cemaate gelirlerdi.' Buhârî,Müslim, Ebû Dâvûd, Nesâî, Ýmâmet, Ýbni Mâce.
Sabah namazý vakti, uykudan uyanmanýn çok zor olduðu, yatsý namazý vakti de yorgunluðun had safhaya varýp uykunun galip geldiði zamanlardýr. Bu iki vakitte camiye ve cemaate gitmek gerçekten büyük bir azim ve gayreti gerektirir.
* ‘’Namaz dinin direði, her hayrýn anahtarýdýr.’’
* Ebû Hüreyre r.a. Resûlüllah s.a.v. þöyle buyurdu: 'Kýyamet gününde kulun hesaba çekileceði ilk ameli onun namazýdýr. Eðer namazý düzgün olursa, iþi iyi gider ve kazançlý çýkar. Namazý düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlý çýkar. Þayet farzlarýndan bir þey noksan çýkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i: Kulumun nâfile namazlarý var mý, bakýnýz? der. Farzlarýn eksiði nafilelerle tamamlanýr. Sonra diðer amellerinden de bu þekilde hesaba çekilir.' Tirmizî, Ebû Dâvûd, Nesâî, Ýbni Mâce.
Namaz mü'minin mi'racý olan bir ibadettir. Kiþinin salâh ve felâhýnýn, hayatýnýn diðer alanlarýnda nasýl bir insan olduðunun göstergesi kabul edilebilir. Kulun önce Allah'a karþý görev ve sorumluluklarýndan hesaba çekilmesinin sebebi, üzerinde bulunan kul haklarýnýn bunlardan ödenecek olmasýndandýr diyebiliriz. Bu hadis, farzlarý eksiksiz yerine getirmekle birlikte nâfile ibadetlere devam etmenin ne kadar önemli olduðunu da ortaya koymaktadýr. Nafile ibadetler, nâfile namaz, nâfile oruç, nâfile hac, nâfile zekât yani farz olanýn dýþýnda verilen sadakalarýn hepsi ve daha birçok hayýr bu sýnýfa girer Bu ibadetlerin her biri, Allah katýnda ecri ve sevabý olan ameller cinsindendir.
* Allah’ýn Rasülü s.a.v. Þöyle buyurmaktadýr: 'Gerçekten benim ümmetimden müflis, kýyamet gününde namaz, oruç ve zekâtla gelecek kimsedir. Fakat þuna sövmüþ, buna zina isnadýnda bulunmuþ, þunun malýný yemiþ, bunun kanýný dökmüþ, diðerini dövmüþ olarak gelir. Þuna buna hasenatýndan verilir de þayet davasý görülmeden hasenatý biterse, onlarýn günahlarýndan alýnarak bunun üzerine yüklenir, sonra da cehenneme atýlýr'. Müslim, Tirmizî.
Öðle yaklaþýrken iþini yarýladýðýnda, öðle namazýný kýlacak. Öðle, namazý için camiye gidip cemaate katýlmak hayatýmýzý maddenin kesif ve yorucu havasýndan kurtarýp ibâdetin ferahlatýcý havasýna sokar. Ýkindi akþamýn geldiðinin alarýmýdýr. Akþama kýsa bir zaman kalmýþtýr.Ýþ sahibi iþinin rölantisini ona göre ayarlayacak. Sabahtan beri yorulan cismine bir mola verecek ýsýnan vücut motorunu abdest suyu ile soðutacak. Abdest deyip de geçmeyelim. Peygamber efendimiz s.a.v. buyurdular ki:
* ‘’Abdestli olarak ölen, ölüm acýsý çekmez. Çünkü abdest imanlý olmanýn alametidir. Namazýn anahtarý, bedenin günahlardan temizleyicisidir’’. Tirmizi.
Müslüman ikindi namazýný dinlenmiþ vaziyette kýlacak kalan iþini akþama kadar tamamlayacak. Akþam namazýný kýlýp yemeðini yiyecek. Çalýþan bir insan elbette çok yer. Tok mideyle insanýn yataða yatmasý oldukça sakýncalýdýr. Ýþte bu sýkýntýyý giderebilmek için abdest alýp yatsýyý da kýldýktan sonra yatacak.Bu farzýyeti her Müslüman son nefesine kadar
Yerine getirmekle yükümlüdür.
Bu ibadet bazýlarýnýn zoruna gidiyor ki, onlara camiye gel desen uzaktýr, abdest al desen soðuktur derler. Oruç tut desen ben 18 saat nasýl açlýða dayanabilirim derler.
* Resulü Ekrem s.a.v.: ‘’ Bunlar benden deðildir ‘’Buyurdu.

Resulullah s.a.v. hayatta iken namaz üzerinde o kadar ýsrarla duruluyor ki, o günün münafýk yapýlý insanlarý bile, hem de her gün camiye gelerek namaz kýlýyorlardý.

* Resulü Ekrem s.a.v. 'Eðer siz benim bildiðimi bilseydiniz çok aðlar, az gülerdiniz.' buyururken, az kýldýðýmýz namazýmýz için de:

* Fahri kainat efendimiz s.a.v.:'Göz aydýnlýðým, gözümün nuru' buyuruyor.
* Câbir Ýbni Semüre r.a. dan dedi: Resûlüllah s.a.v. evinden çýkýp yanýmýza geldi ve þöyle buyurdu: 'Meleklerin Rableri huzurunda saf baðlayýp durduklarý gibi saf baðlasanýz ya! ' Bunun üzerine biz:
Yâ Resûlallah! Melekler Rablerinin huzurunda nasýl saf baðlayýp dururlar? diye sorduk. Þöyle buyurdu: 'Onlar öndeki saflarý tamamlayýp birbirine perçinlenmiþ gibi bitiþik dururlar.' Müslim, Ebû Dâvûd, Nesâî, Ýbni Mâce.
Bir defasýnda, Resûlullah s.a.v. bir gün Mescid-i Nebevî'de sahâbîlerin yanýna geldiðinde onlarýn daðýnýk halkalar halinde oturduðunu gördü. Onlara: 'Sizi neden daðýnýk cemaatler halinde görüyorum? '. Buyurdu. Peygamberimiz s.a.v. meleklerin Allah'ýn huzurunda veya O'nun arþ-ý a`lâsýnýn etrafýnda düzgün sýralar yani saflar halinde durduklarýný haber veriyor. Namaz kýlan Müslümanlarýn da Allah'ýn huzurunda bulunduðunu hatýrlatarak o yüce mevkide meleklere benzemeye çalýþmalarýný öðütlemektedir.
Kendisinin günde beþ defa Allah’ýn huzuruna çýktýðýna inanan bir kul her türlü kötülüklerden uzak durur. Ýþte bundan dolayý, Yüce Rabbimiz þöyle buyuruyor: 'Namaz insaný her türlü kötülüklerden alý koyar.' Ankebut 45
Mahþerde hesap günü insanlara sorulacak ilk sual Namaz olacak. Sorgulanmak ve sevaplarý-günahlarý tartýlmak üzere mizan baþýna davet edilenler, sanki yeni bir kýyamet kopmuþ gibi, aþýrý korku ve panik içinde mizanýn baþýna gelecekler. Ancak, iman ve ilim sahipleri bu korkulardan emin olacaklar. Ýnsan hesap verirken en çok sýkýntý çekeceði ‘’ Vaktini nerede harcadýn’’ sorusuna vereceði cevapta çekecektir.
Kulun vazifesi Allah’ýn ipine yapýþmak, tastamam O’na teslim olmaktýr. Bu mü’minin iman halidir. Mü’min hatalarýný ber taraf ederek Allah’a yaklaþmalýdýr. Allah’ ýn rýzasýna nail olmalýdýr. Hakkýyla ve kemaliyle iman edenlerden etsin. Ýmanýmýzý inancýmýzý güçlendirsin. Çünkü þu âhir zaman çaðýnda, baþta nefsimizin þeytanýn þerrinden fitnesinden, kurulan tuzaklardan kurtulmanýn imkan ve ihtimali yoktur. Önce kendi nefsimizle cenk edeceðiz. Nasýl cenk edeceðiz? Allah için buðz edeceðiz. Allah için infak edeceðiz. Allah için birbirimizi seveceðiz. O zaman Allah bizi veliler mertebesine yükseltir. Ýstenende budur
* Cenab-ý Hâk c.c.: Ben ‘’kulumu iki defa korkutmam ‘’ buyurmuþtur.

Kul dünyada korkar, hayatýný bu Allah korkusunun gereðini yerine getirerek yaþarsa, artýk o kul için korku yoktur. Ömür beþikte baþlar,mezara kadar devam eden bir yoculuktur....
* Allahu Teâla buyuruyor ki:’’Ýnsana kendisini kurtaracak kadar tedbir verilmiþtir’’.
Namaz dinin direðidir. Direksiz bina olmadýðý gibi, namazsýz dinde olmaz.Ama namaz kýlanýn Veyil’de iþi ne? Cehennemin en belâlý yeri.
* Ebu Hureyre r.a. anlatýyor Peygamber s.a.v. ile beraberdik, birden bire peygamber s.a.v. bir büyük þeyin düþtüðünü iþitti ve dedi ki:
‘’ Bunun ne olduðunu biliyormusunuz? Diye sordu. Allah ve Resulü en iyi bilendir dedik.
Resulullah s.a.v.buyurdular ki: Bu yetmiþ yýldan beri Cehenneme atýlmýþ olan bir taþtýr. Bu kadar zamandan beri oraya düþmektedir, nihayet dibine vardý’’. Müslim.

Bazý insanlar namaz kýlarken niçin kýldýðýný bilmiyor. Secde ediyor ama, Firavunluðundan kurtulmuþ deðil. Þeytan gibi insanlarý aldatmaya çalýþýyorlar. Yüzünü ve alnýný secdeye koyduðu halde, niçin en þerefli azasýný yere yapýþtýrýyor onun farkýnda deðil.

* Ebu Hureyre r.a. anlatýyor: 'Resulullah s.a.v. buyurdular ki: ‘’…. Nice namaz kýlanlar vardýr ki, onlarýn kârý, yorgun ve uykusuz kalmaktan ibarettir'. Nesaî.

Abdullah bin Mes'ud r.a. dan gelen rivayette ise Nebiyy-i Ekrem s.a.v. Efendimiz'in huzurunda geceden uykuya dalarak tâ güneþ doðuncaya kadar uyuyup sabah namazýna kalkmayan kimse zikredilse:
* 'O kimsenin kulaðýna þeytan iþemiþtir' buyururlardý.' Buhari.
* Rasülü Ekrem s.a.v. Efendimiz: 'Muhakkak sabah namazý ile güneþ doðmasý arasýnda bulunan rýzýk taksimi zamanýný uykuda geçirmek rýzkýn bir kýsmýna mani olur'. buyurmuþlardýr. Ýbn Hanbel.

* Ebû Hüreyre r.a. dan rivâyet olunduðuna göre: Nebiyy-i Ekrem s.a.v. þöyle buyurmuþlardýr: 'Sizden herhangi biriniz uykuda iken þeytan ense kökünüze üç düðüm atar. Her bir düðümü baðladýkça: 'Sen yat yat, daha gece uzundur' diyerek attýðý düðümün üzerine eliyle vurur. Eðer bir kimse uykudan uyanýr da Allah'ý zikreder, hatýrlarsa bu düðümlerden biri çözülür, abdest alýrsa biri daha çözülür, namaz kýlarsa birisi daha çözülür ve zinde ve neþeli olarak ve tertemiz bulunarak, sýklet ve tembellik gibi þeylerden uzak olarak sabaha çýkmýþ olur. Böyle yapmayýp da güneþ doðuncaya kadar gaflet üzere yatarsa vücûdu habîs ve tembel olarak sabaha çýkmýþ olur'. Buhari, Müslim, Ebu Davud.

Ravi rivayet ediyor ve diyor ki:
* Osmân b. Affân r.a.: Nebiyi-i Muhterem s.a.v. ‘den iþittim, þöyle buyuruyordu:
'Hiçbir kimse yoktur ki abdest alsýn da âdâb ve erkânýna hüsn-i riâyet etsin, sonra farz olan namazý kýlsýn da o abdest ile daha sonraki namazý kýlýncaya kadar (geçen zamân içindeki günahlarýgöz kırpma maðfûr olmasýn.' Buhari.

* Ebû Hüreyre r.a. rivayet edildiðine göre: Resûlullah s.a.v. kabristana geldi ve: 'Selâm size ey mü'minler diyarý! Ýnþâallah biz de size katýlacaðýz. Kardeþlerimizi görmemizi çok isterdim' dedi. Ashâb-ý kirâm:
Biz senin kardeþlerin deðil miyiz, yâ Resûlallah? dediler. Resûl-i Ekrem: 'Sizler benim ashâbýmsýnýz, kardeþlerimiz henüz gelmemiþ olanlardýr' buyurdular.
Bunun üzerine ashâb: Ümmetinden henüz gelmemiþ olanlarý nasýl tanýyacaksýn, ey Allah'ýn Resûlü? dediler. Peygamber Efendimiz:
' Ne dersiniz? Bir adamýn alný ak ve ayaklarý sekili bir atý olsa, yaðýz ve doru at sürüsü içinde kendi atýný tanýmaz mý? ' diye sordu. Sahâbe: Evet, tanýr, ey Allah'ýn Resûlü, dediler. Resûl-i Kibriyâ: 'Ýþte onlar da abdestten dolayý yüzleri nurlu, el ve ayaklarý parlak olarak gelecekler. Ben havzýn baþýna onlardan önce varacaðým' buyurdular. Müslim, Ýbn Mâce.
Resûl-i Ekrem'in ümmetini Kevser havuzu baþýnda karþýlayacaðýný, bu hadisten bir kere daha anlamýþ olmaktayýz. Peygamber Efendimizin uðradýðý kabristanlýk, Medine'deki meþhur Cennetül-Bakî Mezarlýðý'dýr. Resulü Ziþan efendilerimiz, kabristana veya herhangi bir kabre uðradýðýnda selâm verirdi. Oradaki ölülerin ziyaretçileri tanýdýklarýný, konuþtuklarý sözü ve verdikleri selâmý da idrak ettiklerini yine Efendimiz haber vermiþlerdir:

* 'Bir mü'min, dünyada iken tanýdýðý bir mü'min kardeþinin kabrine uðrar ve selâm verirse, o kabirde bulunan kiþi onu tanýr ve selâmýný alýr'. Zebîdî, Ýthâfü's-sâde.
Bu sebeple aynen dirilere verildiði gibi, ölülere de selâm verilmesi, Müslümanlar arasýnda sünnet temeline dayanan bir kuraldýr.
Hesap günü sorgulama önce beþ vakit namazdan baþlayacak. Namazla ilgili sorgulamaya ergenlik çaðýndan baþlanacak ve her günün beþ vakit namazý teker teker sorgulanacak. Kýldýðý namazlarýn sevabý mizanýn sað kefesine ve kýlmadýðý namazlarýn günahý da mizanýn sol kefesine konacak. Beþ vakit namazý kýlmayanlarýn iþi, gerçekten çok ama çok zor olacak.
Sevgili peygamberimiz de ancak beþ vakit namazý kýlanlara þefaat edebilecek. Çünkü ümmetini abdest azalarýnýn nurundan tanýyacak.
Diðer Önemli bir hususta,
* Mahþerde herkes dünyada tabi olduðu, sevip peþinden gittiði önder ve imamlarý ile birlikte ilahi huzura çaðýrýlacaklardýr. isra, 71
Þeytana uyanlar onun peþinde mahþere geleceklerdir. Zalim, kafir, fasýk kimseleri seven ve ömrünü onlarýn peþinde geçirenler onlarla birlikte hesap vereceklerdir.
Hesap vermek üzere Mahþer yerinde, güneþ bir mil yaklaþacak. Beyinler kaynayacak. Þu dünyada kaldýðýn hayatýn hesabý sorulacak.’’ Gençliðini nerede geçirdin, Ömrünü nerede tükettin, Malýný nereden kazandýn, nereye harcadýn. Ýlminle ne amel ettin.’’ Bunlarýn cevabýný burada hazýrlýyorsan ne mutlu sana. Aksi taktirde,iþin zor. Peygamberimiz senin bu dar anýnda yetiþip abdest suyunun nurundan seni tanýyacak. ‘’ Sen benim ümmetimdesin gel Kevser Havzumdan iç. Benim Liva-ül hamd sancaðýmýn altýna gir gölgelen diyecek.’’ Kuran ve sünnet ehli deðilsen orada nasýl tanýnacaksýn? Gel kurbanýn olayým parlayan bu nuru buradan götürelim.
Taklit ettiðimiz þu Avrupa’nýn iþ düzenine bir bakýn. Tam bir curcuna. Ýççi memur 8 saat çalýþmak mecburiyetindedir.Yaz günlerinde güneþ göbeðimizi aþýyor hâlâ saat dokuza gelmemiþtir. Öðle zamaný memur dairesine gidiyor. Kýþýn, gecenin yarýsýnda bakýyorsun ki, iþçi memur dökülmüþ sokaklara. Nereye? Saat dokuz’ da iþe yetiþecek. Halbuki gece yarýsý.
Bir insan düþünün ki, sigara tiryakisi.Günde bir paket sigara içen þahýs, bir yýlda 20 günlük zamanýný sigarayla duman etmiþtir. 30 yýl sigara içen bir tiryaki 600 günlük ömrünü sigara içmekle heder etmiþtir.Ya bu üç dört paketse!
Ýþte onlar ömürlerini sigara içerek öldürmüþtür. Her içilen sigara insan ömrünü 5,5 dakika kýsaltýyor. Bir insanýn 600 günde neler yapabileceðini düþünelim, sigara iþ gücünü azaltýyor, randýmaný düþürüyor. Sigara içen Müslüman elini vicdanýna koysun bir düþünsün. Bir hiç uðruna geçirdiði günlerin hesabýný Allah’a vereceðine bir cevap hazýrlasýn, malýný lüzumsuz yere yakýyor. Sigara kokusuyla namaza, Allah’ýn divanýna duruyor.Rabbimiz verdiði her nefesi iyiliðe, güzelliðe sarf edelim diye vermiþtir. Halbuki sigara içen Müslüman, alýn teriyle kazandýðý, servetinin bir kýsmýný, önce sigaraya vermiþ sonrada bu servetini yakmak için 600 günü harcamýþtýr. Ýþte bu kadar aðýr hesabýn altýna girip iþi basite almak akýllý insanlarýn göze alacaðý tehlike deðildir. Bir ömrün dakika ve saniyelerinin hesabýný vermek kolay deðildir.
Ýnsan baþýboþ yaratýlmamýþtýr ve küçük-büyük bütün iþlediklerinden dolayý bir gün mutlaka hesaba çekilecek.
Allah’a bu hesabý verebilecek gücü kendinizde bulabiliyorsanýz, haydi bir sigara daha yakýnýz. Hiç unutmayalým ki, Allah’ýn vermiþ olduðu malý, gücü Allah rýzasýna uygun kullanmadýðýmýz müddetçe, bizi ne bulutlar gölgeler, ne de Cennet kabul eder.
Bir defa dünyayý ahiretten ayýrma hastalýðýndan vazgeçelim. Mazi müstakbel yan yanadýr. Dünya ahiret beraberdir. Þahadet ve gayb birbirine bitiþiktir. Kinin olduðu yerde din olmaz.
Bizde dünyayý elimizden kaçýrýp Avrupalýya, Amerikalýya ve Yahudi ye kaptýrýnca ‘’Dünya geçicidir bize âhiret yeter ‘’ demekle yetiniyoruz. Bu neye benziyor biliyormusunuz?
Tilkiye sormuþlar ‘’Seni ormana kral yapalým mý? O da mütevazi bir þekilde ‘’Ben devamlý sandalyede oturmaktan sýkýlýrým’’. Demiþ.
Dünyayý onlara kaptýrdýk, elimizden kala kala kuru bir duâ kaldý, ama onunda kolu kanadý yok salýyorsun uçmuyor.

Biz horoz kadarda mý olamayacaðýz.

Dikkat edilirse ezan okundu okunacak hemen bu mübarek hayvanlar ötmeye baþlar. Bunlardan rahatsýz olanlarda vardýr.Horoza sövenlerde var. Bu hayvanlarýn sucu ne nedir ki?
Þair ne güzel söylemiþ:

Kalkamýyorsun uykudan, esne ha esne.
Þeytan vurmuþ üç düðüm, kalýn ensene.
Sen beyhûde san, hepsi gerçek dinlesene.
O namaza çaðýrýyor, sataþmak yakýþýr mý sana.

Allah’ýn Rasülü þöyle buyurmuþtur:
* Ebu Hureyre'den r.a. bildirildiðine göre: Hz. Peygamber s.a.v. þöyle buyurmuþtur: 'Sizler horozun ötmesini iþittiðiniz zaman Allah'ýn fazlýndan isteyiniz. Çünkü o melek görmüþtür. Merkebin anýrmasýný iþittiðinizde de þeytandan Allah'a sýðýnýnýz. Çünkü o þeytan görmüþtür.' Müslim.

* ‘’Horoza sövmeyin o sizi namaza çaðýrýyor’’.Tirmizi.
* 'Horoza sövmeyin! Zira o, namaz için uyandýrýyor.'Ebu Dâvud.
* Ýbnu Mes'ud r.a. anlatýyor: 'Resulullah s.a.v. buyurdular ki: 'Mü'min ne ta'n edici, ne lanet edici, ne kaba ve çirkin sözlü, ne de hayasýzdýr.' Tirmizî,
Hiç bir þey sebepsiz deðildir. Meleklerin ilhamý ile o hayvanlar insanlarý namaza davet ediyorlar. Sadece horoz deðil ki, Cenab-ý Hâkkýn bir çok hayvana ilham ettiði doðru haberle (Kuran, Hadis) sabittir. Arýya, karýncaya, Hûd Hûd ilham edilmiþtir. Hûd Hûd mühendis idi. Süleyman a.s. ordusu çölde bir araziye konaklandýðýnda, Süleyman peygambere a.s.bu mübarek kuþ suyun yerini gösterirdi. Ayrýca suyun yer yüzeyine ne kadar metre uzaklýkta olduðunu da bildirirdi.
Ýsrail oðullarýna altýn çað yaþatan þanlý peygambere, Davud ve Süleyman a.s. selam olsun. Üç ayrý canlýda yararlanmayý biliyorlardý. Peygamberler insanlardan farklý konumdaydý.
Evet, kuþlar da bu dine (Ýslam’a) hizmet etmiþler ve etmektedirler boþa yaratýlmamýþlar. Hayvanlarýn bu tür hareket ve ses çýkarmalarý meleklerin ilhamýna baðlýdýr. Melek ilham edince, idrak düzeyinde ses çýkarabileceklerini bilgi toplayýp getirebileceklerini biliyoruz.
Arýlar bal yaparlar, yaptýklarý bu mükemmel balý, deneme, akýl yürütme, araþtýrma gibi þeylerin neticesi olmayýp doðrudan doðruya onlara Allah’ýn bir ilhamýdýr. Bu hususlarý anlamak için, akýl mumu yeterli deðildir. Vahiy güneþine ihtiyaç vardýr. Hayvanlar algýlamada, insanlara nispeten daha hassadýrlar.Zerzele, fýrtýna gibi felâketleri önceden hissetmektedirler. Bize nispetle gayb olan bir þey bazý hayvanlar için görünür hükmündedir. Örnek:
Akbabalar, bizim çift aynalý dürbünle seçemediðimiz, 3000 metrenin üzerinde bir mesafeden, yerde yatan bir ceylanýn ölümü yoksa uykuda mý olduðunu tespit etmektedirler.
Cenab-ý Hâk þöyle buyurmaktadýr:
* ‘’Göklerde ve yerde ne varsa hepsi Allah’ý zikreder’’. Saffat, ayet: 1
Varlýk âleminde tesbih etmeyen hiçbir þey yoktur. Kimi yaratýlýþ özelliði ile, kimi kalbi, kimi diliyle tespih eder.
* 'Doðrusu, biz akþam sabah onunla beraber tesbih eden daðlarý, toplu halde kuþlarý onun emri altýna vermiþtik' Sad, 18

* 'Andolsun, Davud'a tarafýmýzdan bir üstünlük verdik. Ey daðlar ve kuþlar! Onunla beraber tesbih edin, dedik. Ona demiri yumuþattýk' Sebe, 10
* Ebû Hüreyre r.a: 'Yeryüzünde yürüyen hayvanlar ve [gökyüzünde] iki kanadýyla uçan kuþlardan ne varsa hepsi ancak sizin gibi topluluklardýr' En'âm ayet:38.
âyetinin açýklamasýnda þöyle demiþtir:

* 'Kýyamet günü bütün mahlûkat, kuþlar, vahþi evcil bütün hayvanlar diriltilip hesap yerine getirilir. Sonra aralarýnda ilâhî takdir gereði adalet uygulanýr ve boynuzsuz hayvan boynuzludan hakkýný alýr. Ardýndan Allah [c.c] hepsine, Toprak olun! ' emrini verir, onlar da toprak oluverir. Ýþte bu an, kâfirlerin, 'Keþke biz de toprak olsaydýk' diye temennide bulunacaklarý andýr.'

Cenab-ý Hâk Þöyle Buyuruyor:

'Ýnsanlarý ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattým.' buyuruyor. Zariyat, 56
Gerek cinler, gerekse insanlar ilâhî tasarrufun altýnda, O'nun mülkünde isteseler de, istemeseler de kul olarak bulunuyorlar. Varlýk âleminde insan aklýnýn ve ilminin eriþebildiði her þeyin insan için yaratýldýðýný görüyoruz. Cenâb-ý Hak mutlak ganî olduðundan hiç kimsenin kulluðuna ve ibâdetine ihtiyacý yoktur. O, kullarýndan taât ve ibâdette bulunmalarýný isterken, onlarý sonsuz saadete eriþtirmeyi dilemiþtir. Yoksa ne kimseden rýzýk ister, ne de yiyecek ve içecek. Ama O; her canlýnýn rýzkýný vermektedir ve mülkün tamamý O'na aittir. Bütün güçler O'nun kudretinin karþýsýnda eðilir.

* 'Ýnsan baþýboþ býrakýlacaðýný mý sanýr? ' Kýyamet sur:ayet 36.
Her þey bir gaye ve hikmete yönelik yaratýlmýþtýr.Bu ayetler insanýn baþýboþ, gayesiz, amaçsýz bir canlý olmadýðýna dikkat çeker ve insaný kâinat planýndaki þerefli yerine oturtmaya yönelir. Kur’an bu inceliðe ve hikmete deðinmekte, gerçeði iyice düþünemeyen inkarcýlara ýþýk tutulmaktadýr.
* Ebu Hureyre r.a. anlatýyor: 'Resûlüllah s.a.v. buyurdular ki: 'Gece ve gündüzde bir kýsým melekler nöbetleþe aranýzda bulunurlar. Bunlar sabah namazý ile ikindi namazýnda toplanýrlar. Sonra sizi geceleyin takip eden melekler (hesabýnýzý vermek üzere huzu-u ilahiye) yükselir. Sizi çok iyi bilen Allah, bu meleklere sorar: 'Kullarýmý nasýl býraktýnýz? ' 'Biz onlarý namaz kýlýyorlarken býraktýk, biz onlara namaz kýlarlarken vardýk! ' derler.' Buhari, Müslim, Muvatta, Nesai.
* 'Zerre aðýrlýðýnca iyilik yapan karþýlýðýný görür; zerre kadar kötülük yapan da yine karþýlýðýný görür' Zilzal sur:7-8

Ýnsan denilen þerefli ve mükerrem canlýnýn, böyle bir kitap ile taltîf edilmesinden dolayý daha çok saygýlý, korkulu, sorumluluklarýný müdrik olup Hakk'a baþ eðmesi gerekmez mi? Ýnsan çok hassas cihazlarla ve gayba açýlmýþ duygularla dopdoludur. Gayba,Vahye, Sâdýk rüya’ya, ilhama, inanmayanlar maddenin dar kalýbý içinde kaybolmaya mahkumdurlar.
Mü’minin yardýmcýsý Allah’týr. Hakkýyla ve Kemaliyle iman etmiþlerse, müminlere Allah yardým eder. Ýzzet yolu, þeref yolu, Allah’a hakkýyla iman etmek ve bu imanýn gereðini yerine getirmektir. Þeytan ve nefis insaný ölüm korkusuyla, fakrý zaruret ve mal azlýðýyla korkutur. Allah yolunda hizmet etmekten, infak etmekten, himmet etmekten uzaklaþtýrmaya çalýþýr. Eðer Allah’a yönelir tam kulluðunu yaparsan, abdestini alýp namaz kýlarsan bu korku senden gider. Müslüman öylesine sýnýrsýz enerji gücüne sýrtýný dayamýþtýr ki, Allah’la rabýta kurduktan sonra, O’nun karþýsýna kim dura bilir. Ama Allah’a sýrt çevirdikten sonra, bu ibadetleri hafife alýp yan çizdikten sonra ve kula kul olduktan sonra, Ýstediðin kadar para biriktir, istediðin kadar sayýn çok olsun, istediðin kadar maddi imkanlara sahip ol hiç yazar. O itibarla hakkýyla Müslüman olmak bizim davamýzýn esasýný teþkil eder. Kur’an-a ve Sünnete uymak mü’minin þiarý olmalýdýr. Allah’ýn kitabýný öðrenmek ve onunla amel etmek mecburiyetindeyiz. Bu gerçeði yakýnlarýmýza ve sevdiklerimize anlatmak, teblið etmek gerekir. Peygamberimiz s.a.v. ne diyor?
‘’ Benden öðrendiðiniz gerçeði kimseden korkmadan, çekinmeden beyan edeceksiniz ‘‘. Diyor.
Neyin beyan edilmesi lazým? Kur’an-ýn ve Sünneti seniyenin açýklanmasý lazým. Gücenirler gücenmezler diye düþünmeden tastamam açýklanmasý gerekir. Nefsin baþta olmak üzere, insanlarý azdýrmaya saptýrmaya kendisini memur kýlan þeytan avanesi, þeytan ordusu ve güçleri var. Bunlar arasýnda bir savaþ oluyor. Ýnsan bunlarý bir düþünmeli. O zaman yerimizi iyi tayin etmeliyiz.
Nasýl tayin edeceksin? Kültürde, sanatta, Ekonomide, modada hayatýn tüm þubelerinde..
Buda Birlikle olur cemaatle olur. Her ev, her sofra, bir sohbet köþesi olmalý Her evde Kur’an okunmalý, Peygamberimiz s.a.v. anýlmalý, hatýrasý dipdiri yaþanmalý. Birbirimizi Allah rýzasý için sevmeli.Yanlýþlar içinde birbirlerimizi ikaz ve irþât etmeli. Allah gönüllerimizi kendisine yaklaþtýrsýn.Yolunda attýðýmýz her ihlaslý adýmda bizi güçlendirsin.
Cenâb-ý Hakk'a hamd-u senalar olsun, hayatýn anlam ve hikmetini bize en güzel þekilde açýklayan Resûlüllah s.a.v. Efendimize salât-ü selâmlar olsun.


London / 22 /Aðustos 2006


Kaynaklar…………………….
Kur’an-ý Kerim
Hadis Kaynaklarý


Ali Kýlýç Kakiz
Gönderen: 15.02.2007 - 14:22
Bu Mesaji Bildir   mamur üyenin diger mesajlarini ara mamur üyenin Profiline bak mamur üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
~HiLaLaY~ su an offline ~HiLaLaY~  
2765 Mesaj -
çook güzel doyurucu bir paylaþým Mükemmel


Allah Razı Olsun


Ýman insaný insan eder, belki de sultan eder..




Sevgi Selam ve DUA ile...gül


Gönderen: 16.02.2007 - 10:47
Bu Mesaji Bildir   ~HiLaLaY~ üyenin diger mesajlarini ara ~HiLaLaY~ üyenin Profiline bak ~HiLaLaY~ üyeye özel mesaj gönder ~HiLaLaY~ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
muhammed_cubuk su an offline muhammed_cubuk  
270 Mesaj -
Allah C.C. razý olsun kardeþim tamamýný okuyamadým ama yarýsýndan fazlasýný okudum çok güzel paylaþým...
Gönderen: 16.02.2007 - 11:02
Bu Mesaji Bildir   muhammed_cubuk üyenin diger mesajlarini ara muhammed_cubuk üyenin Profiline bak muhammed_cubuk üyeye özel mesaj gönder muhammed_cubuk üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 860 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
Resul_K@kulu (37), suldan (39), RuZGaR (37), ceylangozlum (40), aylinugur (44), gülsema (39), ufaklik00 (35), zeyd04 (44), CAN_SUYU (53), musab_umeyr (43), huzur-islamda (39), yeniçeri (43), Dava Adami (35), göhkan_ (39), Ahmet Taþ.. (43), mrfrksltrk (40), brunetto (49), mavi18 (37), horoskop4040 (41), coolbeta (45), ramao (39), sevkice (43), murat yilmazer (49), emreemre (45), turhansolak (56), *SEFA* (37), vedat54 (54), YaradanaHasret (42), webmeraklisi (44), berzah53 (42)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.61009 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.