0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » ALLAH

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
387 su an offline 387  
ALLAH
2 Mesaj
Kader;

Soru:Madem,herþey bir kader defterinde yazýlý ve herþey ona göre oluyor;o halde insanlar niçin cehenneme gidiyor?
Cevap:Evet herþey bir kader defterinde yazýlý ve herþey ona göre oluyor;ama,defterde yazýlý olduðu için o þey olmuyor.

Mesela;meteroloji uzmaný,uydudan gelen fotoðraflara bakarak geleceði görebilmektedir.bir insan ne kadar yükseðe çýkarsa hem görüþ alaný geniþler hemde geleceði görebilir.Meteroloji uzmaný, uydudan görüyor ki,Türkiyenin batýsýndan yaðmur bulutlarý geliyor. Bulutlarýn hýzýný ve yönünü hesaplýyarak,hemen defterine þunlarý yazýyor,"yarýn Türkiye bulutlu ve yaðýþlý olacak." Bulutlarýn gelmesine bir gün var,bir gün sonra Türkiye bulutlu ve yaðýþlý olsa; acaba meteroloji uzmaný bir gün önceden deftere,bu olayý yazdýðý içinmi olaylar oluyor?Yoksa uzman olaylarý uydudan önceden gördüdemi yazdý?

Cevap;gördüde yazdý.Yazdýðý için olaylar olmamakta;fakat olayýn öyle olacaðýný önceden görüp yazmýþtýr.

Mesela;aklý baþýnda bir kiþiyi, siz sýrtýnýza alsanýz,nereye gitmek istersen seni oraya götüreceðim deseniz,diyelim ki iki yol var biri,tehlikeli yol, öteki tehlikesiz yol.Siz baþtan o kiþiye uyarýda bulunarak her iki yolun durumunu anlatsanýz buna raðmen,o kiþi beni tehlikeli yoldan götür dese,o tehlikeli yolda baþýna bir kaza gelse ,size diyebilirmi ki,bak senin yüzünden baþýma bu kaza geldi diyemez.Çünkü kendi iradesiyle tehlikeli yolu seçmiþtir.götüren deðil,isteyen suçludur.

Güç ve kuvvet yalnýz Allah"tandýr.Bunu; felçli hastalar veya eli ayaðý uyuþan veya rüyada üzerine karabasan çöken kiþiler bunu daha iyi bilir. Götüren Allah"týr, fakat tehlikeli yolda gitmek isteyen,insan suçludur.

Hem insan baþýboþ býrakýlmýþ da deðildir.Her þey melekler tarafýndan kayýt altýna alýnmakta ve ahirette bir mahkeme-i kübrada, delil olarak sunulmak üzere saklanmaktadýr.Ayrýca; insanýn cüz-i iradesinden baþka kendisine ait günahlarý ve borçlarý vardýr.Sevaptaki hissesi ise pek azdýr.Kötülükte ise tamamen kusur ve günah kendisine ve sebep olan iþtirakçilerine aittir.

Allah;

Birzaman gayet zengin bir ressam,sadece takdir edilmek amacýyla bir sergi açmak istemiþ,fakat sahnenin gerisinde durmuþ, kendisini konuklara göstermemiþ.Konuklara hertürlü ikramý yapmýþ.sergiyi gezen misafirler,harika resimlere bakmýþlar,ne kadar güzel resimler diyerek aralarýnda konuþurlarken; birisi, ressamý göremediði için, acaba bu resimleri kim yapmýþtýr? diye bir soru ortaya atmýþ.Bir kýsým insanlar,bu resimler kendi kendine olmuþtur demiþler.Bir kýsým insanlar resimleri tabiiyyat kanunlarýnýn yaptýðýný iddia etmiþler.Bir kýsým insanlar ise resimleri,resmi meydana getiren, boya,fýrça, tahta birlikte birbirleriyle anlaþarak bu resmi meydana getirmiþtir demiþler.Bir kýsým insanlar ise,harika resimlerin ancak bir ressam tarafýndan yapýlabileceðini söyleyerek, kendilerine ikramda bulunan ressamý içeriden,alkýþlar ile davet edip,kendisiyle tanýþmýþ ve teþekkür etmiþler.

Ýþte biz,kainatýn tek yaratýcýsý olan ;o Müsavvire, o ressama Allah diyoruz.

Ressamdan farký, gerçek ve canlý resimler yaratmasýdýr.

Resim,ressamýn bir parçasý olmadýðý gibi; ressam da, resmin bir parçasý deðildir.

Soru:Peki,Allah"ý kim yaratmýþtýr?sorusu (þeytanýn; insanlarý þüpheye düþürmek için sorduðu, sorudur) genellikle insanlarýn kafasýnýn karýþmasýna yol açmýþ,bu soruda takýlýp kalmýþlardýr.

Cevap:Misal; farzedelim ki, bir saraya girmek için yüz kapý var,ama bir kapý kapalý ve sarayýn sahibi ancak o kapýyý açabilir ve anahtarda sadece ondadýr. Dýþarýdan saraya girmeye çalýþan biri,açýk doksandokuz kapýnýn herhangi birinden içeri girebilir.Ama inat edip, kapalý kapýnýn önünde durmak, kapýyý açamadýðý için,saray sahibini inkar etmek, açýk kapýlardan saraya girmemek ve bu saraya girilemez demek, akýl karý deðildir.

Peki ,Allah yoksa,bu kainatý kim yaratmýþtýr? Yani yukarýdaki harika resimleri kim yapmýþtýr? Sorusunun cevabýný inat edenlerin vermesi gerekir.

Ýlmin kapýsý Hz.Ali þöyle der,"farzedelim; inanmayan inat edenlerin dediði gibi; Allah, ahiret,hesap,kitap, peygamberler,melekler, vs.yok.Ne inanana bir þey olur,nede inanmamakta inat edene bir þey olur.
Ama, ya varsa;inanana yine bir þey olmaz, ama inanmamakta inat eden; iþini þansa býrakmýþ olur ki buda akýl karý deðildir.

Tevekkül ve dua;

Dua bir silahtýr.Bu silahý doðru ve dikkatli ve baþkalarýna ve kendinize haksýz yere zarar vermeden(meþru müdafa ve savaþ vb.özel haller hariç) mahlukatýn hayrýna kullanmak gerektir.

Bir çifçi,evvela(önþart);ürün almak için,1-topraðýný nadasa koyacak,2-topraðýný sürecek,tohumu dikecek,3-sulayacak. vb.fiili dua edecek.

Sonra; Allah"a ,ürün vermesi için kavli(sözlü) dua edecek.Çünkü bir afet gelir ürünü alýp götürebilir.

Mesela;Çekirge,kuraklýk ve sel afeti gibi. Fiili ve kavli dualardan;yani þartlardan birinin eksik olmasý neticeye engeldir.

Yani küll-i iradeyi hiçbirzaman gözardý etmemek gerektir.Önce devemizi saðlam bir kazýða baðlayýp fiili duamýzý yaptýktan sonra; benim devem kaçmaz veya kaçamaz veya kaçýrýlamaz dememeli, kavli duamýzýda hiçbirzaman unutmamalýyýz.Bunlara raðmen de deve kaçarsa veya kaçýrýlýrsa da hemen devemizi aramaya çýkmalýyýz.

Dua eden kiþi için o istediði, kendisi hakkýnda hayýrlý olup olmadýðýný dua eden bilemez.O halde duam niçin kabul edilmedi diye,üzülmemeli, olmayan ve kabul edilmeyen bu iþte de bir hayýr vardýr demelidir.

Mesela;Bir anne ve baba;çocuðunun kötülüðünü istemediði için, terbiyeye muhtaç çocuðunun her istediðini de yapmaz .Bu imtihan dünyasýnda,sýnýrlý ve kayýtlý olduðumuz ve burasý dünya olduðu,cennet olmadýðý için her istediðimizi elde edemeyiz,her istediðimizi yapamayýz.

Her þeye muhtaç olan kiþinin , Samed ve Vekil olan Allah"ýn kapýsýný çalmasý doðru bir þeydir.Yanlýþ olan, herþeye muhtaç bir kiþinin, kendisini hiçbirþeye muhtaç olmadýðýný zannetmesi ve dua etmemesidir.

Þeytan,

Þeytan”ýn aslý cin olup ateþten yaratýlmýþtýr.Ýnsanýn apaçýk,bir düþmanýdýr.Mahlukatý,Allah"a düþman etmek için fýrsat kollar. Bu hayatý insanlar için cehenneme çevirmeye çalýþýr.

Ýnsan, þeytandan herbakýmdan üstündür.Mesela;Hz.Süleyman peygamber, cinleri emri altýnda tutmakta ve cinlere istediðini yaptýrabilmekte idi. Fakat þeytanýda hafife almamak gerekir.Çünkü Hz.Adem babamýz ile Hz.Havva annemizin cennetten çýkmasýna vesile olmuþtur.Biz þeytanýn inadýna,bu dünyayý cennete çevirmek için çalýþmalýyýz.

Þeytan,Allah"ý inkar etmemektedir ama,O"na düþman olduðu,iman etmediði için ezeli ve ebedi olarak cehennemden çýkamayacaktýr.

Dikkat ediniz! Ýnkar etmemek ayrýdýr,iman etmek ayrýdýr,hiç inanmamak ise,hiçmi hiç akýl karý deðildir.

Sakýn sizi þeytan, Allah afedicidir diye yanýltmasýn. Çünkü, Allah af edicidir ama, kul hakký hariçtir.Allah"tan korkunuz.Çünkü Allah,ayný zamanda Kahhar"dýr.Nice milletler Allah"ýn kahredici gücü ile tarih sahnesinden silinmiþlerdir. Mesela;Hz.Nuh zamanýndaki tufanda olduðu gibi.

Ýnsanlar korku ile ümit arasýnda olmalý. Acaba cennetlikmiyim, yoksa cehennemlikmiyim sorusunu merak etmek yerine, en kötü ihtimali göz önüne alarak, tedbirimizi almak; daha akýllýca bir iþ olsa gerektir. Son nefese kadar, kimin ne olacaðý,(þeytan hariç) bizce meçhuldur.

Cennet ucuz olmadýðý gibi, cehennem dahi lüzümsuz deðildir.

Din,

Medeniyetin ve insanlýðýn maddeten ve manen yükselmesini,daha iyiye ve ileri gitmesini savunur. Ýslam dini;bir lokma bir hýrka felsefesine karþýdýr. Yarýn ölecekmiþ gibi, ahirete, hiç ölmeyecekmiþ gibi dünyaya teþvik eder.Ýki günü ayný olan ziyandadýr, Komþusu aç iken, tok yatan bizden deðildir. Haksýz yere bir insaný kasten öldüren, tüm insanlýðý öldürmüþ gibidir.Mesala;öldürülen o kiþi ihtimal dahilindedir ki, insanlýðý kurtaracak bir buluþa imza atabilir.Veya ; bir kiþinin katli, öldürülmesi,bir dünya savaþýna sebep olabilir.

Kolaylaþtýrýnýz, zorlaþtýrmayýnýz.Yýkýcý deðil,yapýcý olunuz.Alan el deðil,veren el olunuz.Ýyliklere vesile olup,kötülüklere mani olunuz. Hayýrda yarýþýnýz.Anne ve babaya; sizleri kötülüðe zorlamadýklarý sürece itaat ediniz.Yetimleri,kimsesizleri,yaþlýlarý, yolcularý,çocuklarý, hastalarý, komþularýnýzý, zorda ve çaresiz durumdaki borçlularý ve fakirleri, gözetiniz.

Tek Ýlah vardýr. O, Ýlahýn adý Allah"dýr.

Allah"ýn emir ve yasaklarýna karþý gelmeyiniz. Þeytanýn, tek bir emre karþý geldiðinden dolayý düþtüðü durumdan ders çýkarýnýz.

Zerrece Allah"a imaný olan ve O"na düþman olmayan herkes, hesaptan sonra cennete girecektir.

Ýslam dininin; Peygamberi Hz.Muhammed"tir,Kitabý Kuran-ý Kerim"dir. Bir Müslüman,hem Ýncile,hem Hz.Ýsa"ya; hem,Tevrata,hem Hz.Musa"ya; hem Zebur"a, hem Hz.Davud"a; yani tüm semavi kitap ve peygamberlere zaten inandýðý için, din deðiþtirmesi, hiçmi hiç akýl karý deðildir.

Ey ehl-i kitab;birbirinizle mücadele etmek yerine, insanlýðýn ve mahlukatýn;þeytanýn hile ve desiseleri ile, içine düþtüðü sýkýntý ve belalardan kurtarmak için çalýþmak, daha akýllýca olsa gerektir.

Namaz,

Dinin direðidir.Bir kiþinin, Allah"ýn benim namazýma ihtiyacý yoktur,demesi;hasta birisinin,doktara "ey doktor senin ilaca ne ihtiyacýn var"demesine benzer ki, Allah"ýn bizim namazýmýza elbetteki ihtiyacý yoktur,bizim namaza ihtiyacýmýz vardýr.

Bedenin havaya ve suya ihtiyacý olduðu gibi, ruhunda manevi gýdaya ihtiyacý vardýr ki o gýdalardan birisi de "Hu" kelimesidir.Ýnsanlar her nefes veriþte bilmeden,gayri ihtiyari "Hu" derler."Hu" ,Allah demektir. Aslýnda her þey Allah”ý anmaktadýr.Ýnsanýn bu dünyaya gönderilmesinin sebebi ve hikmeti Allah"ý tanýmak, O"na dua ve ibadet etmektir.

Hayat,

Helal þekilde; Çalýþýnýz,üretiniz,kazanýnýz,yiyiniz,daðýtýnýz.Ama israf etmeyiniz.Kara günler, yaþlýlýðýnýz ve ahiret içinde,azýk ayýrýnýz.Ýlmin, malýn ve kuvvetin önemini fark ediniz.Bunlarý insanlýðýn hayrý için ve helal bir þekilde kullanýnýz.Kendinize yapýlmasýný arzu etmediðiniz bir þeyi ,birbaþkasý içinde arzu etmeyiniz.Ýnsanlarýn; aslýnda Hz.Adem ve Hz.Havva"dan geldiðini düþünerek, uzaktanda olsa akraba ve kardeþ olduklarýný; Allah nazarýnda herkezin eþit olduðunu ve hiçkimseye iltimas geçilmeyeceðini,eninde sonunda; zerrece hayýr iþleyene mükafatýnýn verileceðini,zerre miktar þer iþleyenede cezasýnýn verileceðini biliniz.

Dünyayý da bütün bütün terk etmeyiniz.Hiç ölmiyecekmiþ gibi dünyaya,yarýn ölecekmiþ gibi ahirete çalýþýnýz.

Þeytanýn,dünyayý fesada veren ve insanlar için dünyayý cehenneme çeviren,sen çalýþ ben yiyeyim ve ben tok olayým baþkasý açlýktan ölsün bana ne düþüncesini ,ortadan kaldýrmak ve sosyal adalet için çalýþmak; insanlýða yapýlacak en büyük hayýrlardan biri olsa gerektir.

Eðer savaþ istiyorsanýz; þeytan ile,cahillik, fakirlik,acizlik ile savaþýnýz.Sivrisineklerle uðraþmak yerine,bataklýðý kurutmaya çalýþýnýz.Suyun uyuduðunu,ama þeytanýn uyumadýðýný biliniz,her zaman tedbirli olunuz.Hayatta baþarýlý olmak istiyorsanýz;Peygamberlere ve onlarýn getirdiði orjinal kitaplara ve sahifelere harfiyyen uyunuz.


Soru:Dünyadaki açlýklara,savaþlara,haksýzlýklara vb.kötülüklere niçin Allah mani olmuyor?

Cevap:Ýmtihan sýrrýndan dolayý.Eðer her haksýzlýkta Allah size bir tokat vursa idi herkez iyi olurdu.O zamanda iyiler ile kötüler,elmaslar ile kömürler,çalýþkanlar ile tenbeller birbirinden nasýl ayýrtedilecekti? Mesala;zeki ve çalýþkan talebeler bir imtihan ile ancak belirlenebilir. Þayet öðretmen sorularý,talabelere önceden daðýtsa idi,hem hayatýn zevki kalmaz, hemde çalýþkan talebeye haksýzlýk olur, terakki ve yarýþ olmazdý.

Mesala;silaha harcanan paranýn cüz-i bir miktarý açlýða ayrýlsa,dünyada yoksulluk kalkar. Herkez hakkýna razý olsa;dünyada davalar,kavgalar, savaþlar olmaz.Herkez evinin önünü süpürse,ortada çöp kalmaz idi. Cimriliði,haksýzlýðý yapan sen,çöpü atan sen,çalýþmayan ve üretmeyen sen, sonrada sorumluluktan ve cezadan kurtulmak için suçu kadere ve Allah"a yýkmak isteyen sen!

Ey masumlar,bicareler, mahsunlar,garipler ve hakký gasp edilenler; sizlerin hakkýnýz zayi edilmeyecek,bir mahkeme-i kübrada, eninde sonunda Müntakim ve Kahhar ve Adil olan Allah; sizin hakkýnýzý zalimden alýp size geri verecektir. Ahirette;mal, mülk, para, iltimas, kariyer,rütbe, ünvan soy,sop vb.geçmediði için;ya zalimin sevaplarý size verilecek veya sizin günahlarýnýz zalime yüklenecektir.

Ýlim,

Bir zaman iki ayna var imiþ,her iki aynada yüzlerini gökteki güneþe çevirmiþ.Aynalarda akseden,tecelli eden güneþi, her iki aynada insanlara çevirdiðinde; insanlarýn gözlerini kamaþtýrmýþlar. Aynalardan biri;ben insanlarýn gözlerini kamaþtýrdým diye kibirlenmiþ ve kendisinde bir þeyler olduðunu, tevehhüm, zan etmiþ.

Diðer ayna ise mütevazý birþekilde,aslýnda kendisinde bizatihi bir þey olmadýðýný,gökteki güneþ olmasa bir hiç olduðunu, önceki aynaya söylemiþ. Ýþte gururlu ayna, sihir,fal ve büyü gibi menfi ve zararlý ilimler ile ilgilenip insanlara zarar veren ve insanlarý kendisinin etkilediðini ve her þeyi bildiðini zanneden þeytan gibidir.

Ama mütevazý ayna ise mücize ve kerametin asýl sahibinin Allah olduðunu bilen, dünyevi,fenni,müsbet ve uhrevi faydalý ilimler ile ilgilenip insanlara faydalý olan bilge kiþidir.Mesala;Hz.Musa"nýn asasý ile denizi ikiye yarmasý ,Hz.Ýsa"nýn ölüleri diriltmesi,Hz.Muhammed"in bir iþareti ile, gökteki ayýn ikiye bölünmesi hadiseleri birer mucize olup, bunlar Allah"ýn iradesi ve kudreti ile olmuþ.Hiçbirzaman,hiçbir peygamber; gösterdiði ve mahzar olduðu mücize ile övünmemiþ, sadece insanlara ve cinlere; peygamber olduklarýný kanýtlamak için mucize göstermek zorunda kalmýþlardýr.

Gýbta edilecek kiþi gökteki güneþin ýsý ve ýþýðýna mazhar olan kendisini güneþ zannetmeyen ama güneþi gösteren,bir ayna olduðunu unutmayan kiþidir.Bu aynalarýn en güzelleri peygamberlere aittir.En kötüleri ise þeytan ve þeytan gibilere aittir. Þeytan ve þeytan gibi kötü kiþilerin þerrinden Allah"a sýðýnmak gerektir.Çünkü insanlarý ve insanlýðý tesirleri altýna almakta ve aldatmakta, insanlýðýn ve medeniyetin mahvýna sebeb olmakta; bu nedenle de seytanýn maskarasý ve aleti durumuna düþmektedirler.

Soru:Allah bize çok yakýn, ama biz ona çok uzaðýz.Bu nasýl olur?

Cevap:Mesela;Güneþ bize ýþýk ve ýsýsý ile bize çok yakýndýr,biz ise güneþe çok uzaðýz.Ama ayna vasýtasýyla,biraz güneþin özelliklerini anlayabiliriz. Bir uzay aracý ile de; güneþin hakiki nuruna ve ýsýsýna yaklaþabilir onu yakýndan görebiliriz.

Aynen misaldeki gibi;Mirac hadisesinde, bizzat Hz.Muhammed, refref"e binerek; tayy-ý mekan, bast-ý zaman ve nuraniyet sýrrýyle, çok kýsa bir zaman zarfýnda; geçmiþi, geleceði, cenneti, cehennemi ve kainatýn yaratýcýsýný görmüþ. Gidipte görenmi var? veya gidipte dönenmi var? Sorularýný da;cevapsýz býrakmamýþtýr.

Soru: Bu kadar kýsa zamanda bu kadar çok iþ nasýl yapýlýr,bu kadar hýz nasýl olur?Bast-ý zaman nedir?

Cevap:Mesela;bir elektronik saat düþünelim.Bir saat zarfýnda;saati gösteren rakam bir defa atarsa,dakikayý gösteren rakam 60 defa atar,saniyeyi gösteren 3600 defa atar.Bir mekanik saatte ise; bir saat zarfýnda yelkovanýn aldýðý mesafe; akrebin aldýðý mesafenin 12 katýdýr. Hýz arttýkça;ayný zaman biriminde, daha çok hareket yapýlmaktadýr. Bunu kronometrede daha bariz bir þekilde görebiliriz. Beyin hýzý ile sizin bir ömürde ancak çözebileceðiniz bir problemi,bir baþkasý kýsa bir sürede çözebilir.

Mesela; koca bir kütlesi olan dünyamýzý,vasýtasýz ve çok süratli birþekilde götüren ve döndüren, bir insaný elbette ve evleviyetle daha hýzlý ve kýsa bir sürede götürmeye ve geri getirmeye muktedirdir ve aynen öylede olmuþtur.

Mesela;bazen 10 dakikalýk bir rüyada; bir günde yapamayacaðýnýz çok iþleri kýsa bir sürede; rüyada yapmanýz gibi.

Soru:Azrail; ayný anda ,birçok yerde nasýl birçok ruhlarý kabzedebilmektedir?Tayy-ý mekan,nuraniyet sýrrý nedemektir?

Cevap; tayy-ý mekan,bast-ý zaman ve nuraniyet sýrrýyle, Azrail; ayný anda,birçok yerde, birçok ruhlarý kabzedebilmektedir.Mesela;birçok aynayý,birçok yere koyup yüzlerini tek bir güneþe çevirdiðimiz zaman,her bir aynada güneþin ayný timsalini görebiliriz.Güneþ bir iken birçokyerde ayna vasýtasýyle ve nuraniyet sýrrýyle ve timsali ile; hazýr ve nazýrdýr. Mesela; herbir televizyondan,ayný anda,birçok yerden ayný görüntünün, herkez tarafýndan izlenebilmesi gibi. Fakat bugün ses ve resim nakledilebilmekte isede gelecekte, maddeninde nakli imkan dahilindedir. Mesela;Hz.Süleyman peygamber zamanýndaki bir tahtýn, ilim sahibi birisi tarafýndan, çok uzak bir diyardan, bir anda, hazýr ve nazýr ve nakl edilmesi; maddenin naklinin mümkün ve imkan dahilinde olduðunun ve Azrail"in ayný anda,birçok yerde,birçok insanýnýn ruhlarýný kabzetmesi de bunun bir kanýtýdýr.

Ýnsanlýða faydalý bilgileri, baþkalarý ile de paylaþýnýz, yayýnýz. Ben bu bilgileri bilmiyordum,bana kimse öðretmedi diyen kiþinin hesabý; bilenden, bildiði halde susandan ve hak ve hakikatý, doðruyu ve gerçeði söylemeyen ve yaymayandan sorulacaktýr.Sizde; önceden bildiðiniz, þimdi öðrendiðiniz faydalý bilgileri,sevdikleriniz ve herkes ile paylaþýnýz.

Malýn zekatý olduðu gibi,ilminde zekatý ve kuvvetinde bir zekatý vardýr.Bilen ile bilmeyen bir deðildir.Ýlim mümin"in yitiðidir, nerede olursa alýr.Ýlim Çin"de de olsa alýnýz.Hayatta,en hakiki murþit ilimdir. Faydalý tüm ilimlerden istifade ediniz,ettiriniz. Beþikten mezara kadar ilim öðreniniz. Okuyunuz,okutunuz.Ne demiþ Yunus Emre,"Ýlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir,sen kendini bilmez isen ilim nice okumaktýr."

Ruh nedir;

Ruh insanýn aslýdýr,kendisidir.Mahiyeti;can"ý, þekli, aklý ve duygularý olan bir kanundur.Mesela;Yerçekimi kanunu gibi. Ama yerçekimi kanununun bir can"ý, þekli, aklý ve duygularý yoktur.Ruh"un; dünyadaki iþleri yapabilmesi için; elbisesi, bineði mahiyetinde olan bedene ihtiyacý vardýr.

Ruh katiyen bakidir,yani ölümsüzdür.Ey insanlar ve cinler; baki bir aleme gideceksiniz, o halde hazýrlýklý olun. Ölüm,ruhun bedenden ayrýlmasý; daha önce vefat etmiþ olan sevgili anne ve babanýzýn ve sevgilinizin ve sevdiklerinizin yanýna gitmektir.

Mesela ;bir þoför nasýl aracýndan inince araba hiçbir iþe yaramaz ise,ruh"ta beden aracýndan inince, beden hiçbir iþe yaramaz.Kabre konan bedendir.Siz ise; ruhsunuz.Mesala;rüyada o korkuyu veya o sevinci hisseden çok þeyleri gören sizsiniz.Þayet siz beden; olsa idiniz gözleriniz uykuda kapalý hiçbirþey görememeniz ve yeriniz sabit olduðundan, hiçbirþey yapamamanýz gerekirdi.

Ruh bedenden ayrýlýnca; berzah alemine gitmektedir. Ölüm yokluk ve hiçlik deðildir.Kim yok olmak ister ki,Ezeli ve Ebedi, bir ve tek olan Allah"ýn sevgili mahlukatý da ebedi olmalýdýr.Fakat mahlukatýn ebediliði bizatihi deðil, Allah"ýn dilemesiyledir.

Ey insanlar ve cinler; ezeli ve ebedi yaþamak, baki bir cennete girmek,
Ve güzeller güzeli,kusursuz ve tek olan Allah"ý görmek istemezmisiniz!

Ey sevgili ruh,bunun için Allah"a þükretmeli ve iman etmeli ve hak sahibine veya mirascýsýna hakkýný vermeli ve tövbe etmeli deðilmisin!

HULASA :
Allah, birdir, hiçbirþeye ihtiyacý yoktur.Ne birbaþkasý Allah"ý yaratmýþtýr , nede Allah"ýn bir çocuðu vardýr.Allah"ýn, eþi ve benzeri yoktur.


Mesaj 5 kez düzenlendi. En son 387 tarafından, 21.01.2007 - 13:31 tarihinde.
Gönderen: 21.01.2007 - 07:59
Bu Mesaji Bildir   387 üyenin diger mesajlarini ara 387 üyenin Profiline bak 387 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
atakumlu su an offline atakumlu  
125 Mesaj -

Allah razý olsun kardeþim , çok güzel bir paylaþým yapmýþsýn. Yalnýz içimde bir þüphe olmamakla beraber ;



Soru:Peki,Allahý kim yaratmýþtýr?sorusu (þeytanýn; insanlarý þüpheye düþürmek için sorduðu, sorudur) genellikle insanlarýn kafasýnýn karýþmasýna yol açmýþ,bu soruda takýlýp kalmýþlardýr.

Cevap:Misal; farzedelim ki, bir saraya girmek için yüz kapý var,ama bir kapý kapalý ve sarayýn sahibi ancak o kapýyý açabilir ve anahtarda sadece ondadýr. Dýþarýdan saraya girmeye çalýþan biri,açýk doksandokuz kapýnýn herhangi birinden içeri girebilir. Allaha iman etmek için çok deliller ve açýk kapýlar vardýr.Ama inat edip, kapalý kapýnýn önünde durmak, kapýyý açamadýðý için,saray sahibini inkar etmek, açýk kapýlardan saraya girmemek ve bu saraya girilemez demek, akýl karý deðildir.

Peki ,Allah yoksa,bu kainatý kim yaratmýþtýr? Yani yukarýdaki harika resimleri kim yapmýþtýr? Sorusunun cevabýný inat edenlerin vermesi gerekir.

Ýlmin kapýsý Hz.Ali þöyle der;Varsayalým ki inanmayan inat edenlerin dediði gibi; Allah, ahiret,hesap,kitap, peygamberler,melekler,vs.yok.; Ne inanana bir þey olur,nede inanmamakta inat edene.Ama, ya varsa;inanana yine bir þey olmaz, ama inanmamakta inat eden; iþini þansa býrakmýþ olur ki buda akýl karý deðildir;

bu cevap Rabbimizin varlýðýna delil olarak verilmiþ bir misal geldi bana halbuki soru ; Allahý kim yaratmýþtýr ? ( haþa ) idi. Bilmiyorum acaba benmi anlayamadým ?


Gönderen: 21.01.2007 - 08:27
Bu Mesaji Bildir   atakumlu üyenin diger mesajlarini ara atakumlu üyenin Profiline bak atakumlu üyeye özel mesaj gönder atakumlu üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
astaravista253 su an offline astaravista253  
RE:
791 Mesaj -
Allah razý olsun...

Gönderen: 21.01.2007 - 21:16
Bu Mesaji Bildir   astaravista253 üyenin diger mesajlarini ara astaravista253 üyenin Profiline bak astaravista253 üyeye özel mesaj gönder astaravista253 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1665 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
33mya (63), turkishdanger (36), LeeNa (56), avara (34), @KIN (43), Sedat KAYHAN (61), burcuburcu (49), emelim (52), yahia (49), huzur (52), nazarboncuð.. (44), fettah (42), asafusta (41), Selim54 (35), excelleron (53), SeHZaDeM (34), sofiumit (41), remzi82 (54), iskender_1 (44), Ibrahim_Kerim (43), ÝSU (31), sadozaydin (38)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.28564 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.