generique rhinocortgenerique kaletra hydroxychloroquine generique rhinocortgenerique kaletra prograf propecia proscar protonix protopic provas comp provas maxx provas provera pyridium ranimed ranisifar rebetol red viagra regepar reglan remeron reminyl renagel renova requip resochine retin a retrovir revatio revia rheumatrex rhinocort rhinovent risperdal rivodarone robaxin rocaltrol rogaine rudopram rulid rulide salazopyrin saroten selecim septicol
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » ?hocam bana seferi namazini detayli anlatabilirmisiniz?

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Kubbetus-Sahra su an offline Kubbetus-Sahra  
?hocam bana seferi namazini detayli anlatabilirmisiniz?
286 Mesaj -
slm aleykum hocam

Benim kafam seferi namazina takiliyor. Demin bir üyeye bu konu hakkinda bilgi verdiginizi gördüm. Ama beni düsündüren seferi namazi hakkindaki ayet:


Nisâ Sûresinin 101. Ayetinde
Yeryüzünde sefere çýktýðýnýz vakit kâfirlerin size saldýrmasýndan korkarsanýz, namazý kýsaltmanýzdan ötürü size bir günah yoktur. Þüphesiz kâfirler sizin apaçýk düþmanýnýzdýr.(aciklama 26)



(26)
Bu âyette geçen namazýn kýsaltýlmasi ifadesini Ýslâm bilginleri baþlýca iki þekilde yorumlamýþlardýr. Bir görüþe göre namazýn kýsaltýlmasý, dört rekatlý namazlarýn yolculuk sebebi ile iki rekat olarak kýlýnmasý demektir. Diðer görüþe göre ise, âyette yolculuk hali söz konusu olduðundan dört rekatlý namazlar zaten iki rekat olarak kýlýnacaktýr. Burada kastedilen kýsaltma, düþman korkusundan dolayý uygulanacak yeni bir kýsaltmadýr. Bu da seferde zaten iki rekat olarak kýlýnacak namazlarýn, düþman tehlikesinin derecesine göre bazen yürüyerek, bazen de ima ile kýlýnmasý ile gerçekleþir. 102. âyette düþman karþýsýnda durumun izin vermesi halinde namazý kýsaltmanýn, cemaatle birlikte uygulanabilecek özel bir þekli anlatýlmaktadýr.

( http://www.diyanet.gov.tr/kuran/result.asp?ayet=sefer&page_id=&kuran_id=&ayet_no=&Arama=Tamam# )


Bana bu konu hakkinda detayli bilgi verirseniz sevinirim, cok seyahat ettigim icin bana ayrintili cevap lazim.
Birde 15 günlük seferilik hakkinda Ayet, Hadis yada Siyerun-Nebiden örnekler varsa ve yazarsaniz memnun olurum.

Simdiden Allah sizden razi olsun


... vesselam ...


Güle Güle




... Und alle Rosen stehen für IHN ...

gül gül gül
Gönderen: 08.07.2006 - 00:12
Bu Mesaji Bildir   Kubbetus-Sahra üyenin diger mesajlarini ara Kubbetus-Sahra üyenin Profiline bak Kubbetus-Sahra üyeye özel mesaj gönder Kubbetus-Sahra üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
Deðerli Kardeþim;

Bir sefer süresi kadar yolculuða çýkanlar dört rekâtli farzlarý iki rekât kýlarlar. Hanefîler için bu lüzumludur. Dört kýlarlarsa farzlarý yerine gelmiþ, ancak nahoþ bir hareket (isâet) yapýlmýþ olur. Müsafirlik sadece meþakkatla ilgili deðildir. Sefer müddeti yol, hiç meþakkatsiz de gidilse yine seferi olunur. Ancak sefer müddeti ne kadardýr? Eskiler bunu doksan km. ile belirlemiþlerdir.Kiþinin seferi sayýlabilmesi için gereken en az yol mesafesi, Hanefî fýkýh kaynaklarýnda günde altý saat yaya yürüyüþ esas alýnarak, "üç günlük yol" olarak ifade edilir. Bu da toplam onsekiz saattir. Normal yaya yolculuðunda saatte beþ kilometre yol alýndýðýndan, toplam sefer mesafesi 90 km. tutmaktadýr.



Þafii, Malikî ve Hanbelî mezheplerine göre ise, en az sefer mesafesi onaltý fersahtýr. Yani bugünkü ölçülerle 89 km'dir.1 Þu halde asgari sefer mesafesi, dört mezhebe göre de 90 km civarýnda sabit kalmaktadýr.



Sefer mesafesi yola çýkan bir seferî, gittiði yerde tek yerleþim merkezinde, en az onbeþ gün kalmaya karar verse, bu karardan itibaren müsafirlikten çýkarak mukim olmuþ sayýlýr. (Þafiîlerde giriþ-çýkýþ günleri hariç, tam dört gün ikamete niyetlenen kimsenin, müsafirliði bitmiþ sayýlmaktadýr).



Seferîliði sona erdirecek ikamete karar vermedikçe, aylarca bir yerde kalan kimse, yine seferî durumundadýr. Yolculuk mesafesi gitmeye karar vermeden yol alan kiþi, ne kadar gitse de müsafir hükmüne girmez. Yürüyüþle onsekiz saatlik olan sefer mesafesini, bir vasýtayla çok kýsa zamanda almak da sefer hükmünü deðiþtirmez.



Vatan Meselesi



Bir kimsenin doðup büyüdüðü veya sürekli yurt edinip yerleþtiði yere "vatan-ý aslî" denir. Herhangi bir sebeple, en az onbeþgün olmak üzere bir süre kalacaðý yere de "vatan-ý ikamet" denir. Memurluk, iþçilik, öðrencilik gibi vazife icabý uzun müddet ve yýllarca kalýnan yerler de temelli yerleþme kararý olmadýkça ikâmet vatanýdýr, yani vatan-ý aslî deðildir.



Seferden dönen kimse, aslî vatana girmesiyle, hiç ikamet niyeti olmasa da mukim olmuþ sayýlýr ve namazlarý kýsaltmadan kýlar. Yoldan dönüp gelinen yer vatan-ý ikamet ise, orada yine en az onbeþ gün (Þafiîlere göre dört gün) ikamet niyeti olmadýkça, müsafirlikten çýkýlmýþ olmaz.



Bir kimse, aslî vatanýný terkedip, baþka bir yerde temelli kalma niyetiyle yerleþmiþ olsa, orasý vatan-ý aslîsi olur ve önceki mekâný aslî vatan olmaktan çýkar. Ancak ayrý yerlerde ailesi veya lüzumlu eþyasýyla, daima yerleþim ve kullanýma hazýr, ikamete elveriþli evleri bulunan kimsenin, bu yerleri de vatan-ý asli sayýlýr.2



Vatan-ý ikâmet; vatan-ý asliye dönmek, baþka bir yeri ikâmet vataný edinmek veya sefer mesafesi bir yolculuða çýkmakla vatan-ý ikâmet olmaktan düþer. Oraya dönüldüðünde, onbeþ günlük yerleþim kararý olmadýkça seferîlikten çýkýlmýþ olmaz.



Evlenen kadýn, sefer veya ikâmet hususunda eþinin ikâmetgâhýna tabi sayýlýr. Asker de, seferde emir-komuta kademesine tabidir.



Namazlarýn Kýsaltýlmasý



Müsafir hükmünde olan kimse, dört rekat farz namazlarýný iki rekat olarak kýlar ki, Hanefilerde vacibdir. Dört kýlmasý mekruhtur. Bu durumda birinci Tahiyyata oturmasý farz hükmüne geçer ve terkinde namaz bozulur. Ýki ve üç rekât olan namazlar aynen kýlýnýr. Sünnetler ise ya tam kýlýnýr veya bilhassa yol sýrasýnda bir güçlük ve darlýk hali varsa -sabah sünneti hariç- terkedilir.



Þafiîlere göre seferî kimse, dört rekatlý farzlarý iki veya dört rekat kýlmakta serbesttir. Fakat iki kýlmasý tercih edilir.



Hanefilere göre mukim olan, müsafirlikten kalma dört rekat namazlarý kaza ederken, onlarý ikiþer rekat kýlar. Müsafir olan da, mukimlik halinden kalan namazlarý tam olarak kaza eder. Þafiîlerde ise, seferîlikten kazaya kalanlar da mukim olunca tam kýlýnýr. Fakat bunlar, seferîlikte kýsaltýlarak kýlýnýr.3



Cemaatle namazda mukim müsafire, müsafir de vakit içinde mukime uyabilir. Müsafir imam, dört rekâtlý namazý iki yerine dört kýlmýþ olsa, Hanefilere göre müsafirin son iki rekâtý nafile namaz hükmüne gireceðinden, ona uyan mukimlerin namazý bozulmuþ olur. Mukim imama uyan müsafirin namazý, ikiden dört rekâta dönüþür. Dört rekâtýn sonunda mukime uymuþsa, kalkýp onu dörde tamamlar

Selam ve dua ile...


Mesaj 2 kez düzenlendi. En son ahmet gunay tarafından, 08.07.2006 - 00:38 tarihinde.
Gönderen: 08.07.2006 - 00:30
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar gizle
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 976 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
6607 üye ile 12.06.2024 - 22:37 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
gariban (49), m.durmus (48), asilzade (44), amedinem (53), iorka (46), EgYpT_girL (35), Sunguroglu (68), ayse_adige (35), gülbaharým (49), RACÝ (42), dogan60 (54), Lazoglu61 (47), kubrausta1994 (30), gülmeryem (46), iy2varsin (40), memedim (45), beyaz_sevda (40), fb65 (50), tugba.yar (50), mrt_55 (43), firdeus (45), yasa (38), mrk1 (55), baydarli571 (41), M.Erdem (57), erdal_agca (51), huseyinkaraca (41), Mackali-61 (63), Kenan26 (47), regaib (39), k_kerim (38), Vural_25 (44), AÞ&Yacute.. (39), gökdeniz (52), tfn (55), kayavuz (38), NUR sakird (43)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58699 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.