0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » !!!!! Acil Cevap Lütfen !!!!!

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Gast misaifr 2828  
!!!!! Acil Cevap Lütfen !!!!!
Misafir
Benim sorun utanç verici forumda baþkalarýda okuyor ama uykularým kaçýyor rüyalar görüyorum öðrenmem gerek.

23 yaþýnda erkeðim. Ben Daha önce zina gibi bir günaha bir kaç kez düþtüm. Ama tevbe ettim. dinimizi öðreniyorum ve namaza baþladým. tutmadýðým oruçlarýda tutuyorum vs...


Kuran-ý Kerim' de zina edenlerin evlenmesinin haram olduðu yazýyor. " Kötü erkekler kötü kadýnlara, Kötü kadýnlarda kötü erkeklere yakýþýr"

Benim namuslu biriyle evlenmemde haram sayýlmýþ.

Benim tövbemi tutup evlenme imkaným varmý _?

Sorumu okuyanlar lütfen bana lanet etmesin ben günahýmý anladým.
Ve Herkesden Sorumun iðrençliðinden dolayý özürdiliyorum...
Gönderen: 24.06.2006 - 21:37
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
eylemin iðrençliðini, tiksindiriciliðini daha bir arttýrmakta ve bu suçu iþleyenlerle müslüman toplum arasýndaki tüm baðlarý kesip atmaktadýr.

"Zina eden erkek, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koþan bir kadýnla evlenebilir. Zina eden kadýnla da, ancak zina eden ya da Allah'a ortak koþan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler, mü'minlere yasaklanmýþtýr.

Þu halde bu suçu iþleyenler mü'minken iþlemezler. Olsa olsa imandan veya imani duygulardan uzak bir psikolojik durumda olabilirler. Bu suçu iþledikten sonra da, mü'min bir nefis, bu iðrenç iþi yapmak suretiyle imanýn dýþýna çýkmýþ bir nefisle nikah baðý ile bir arada bulunmak istemez. Bu baðdan nefret eder, tiksinir. Bu yüzden Ýmam Ahmed, bu iðrenç pisliði temizleyen tevbe olay gerçekleþmediði sürece zina eden bir erkekle, iffetli bir kadýnýn, ayný þekilde iffetli bir erkekle zina eden bir kadýnýn nikah baðý ile biraraya gelmelerinin haram olduðunu söylemiþtir. Her halukârda bu ayet, mü'min bir erkeðin tabiatýnýn zina eden bir kadýnla nikahlanmaktan, yine mü'min bir kadýnýn tabiatýnýn da zina eden bir erkekle nikahlanmaktan iðrendiðini ifade etmektedir. Nitekim nikàh baðýnýn gerçekleþmemesi istenirken kullanýlan " yasak edilmiþtir' kelimesi bu yasaðýn þiddetini, kesinliðini vurgulamaktadýr.

"Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmýþtýr."

Bununla, insanlar arasýnda yer alan bu kirli zümre ile tertemiz müslüman toplum arasýndaki tüm baðlar kesilip atýlýyor.

Bu ayetin indiriliþ sebebi ile ilgili olarak þöyle bir olay anlatýlýr: Mersed b. Ebi Mersed adýnda biri Mekke'den Medine'ye bazý esirler taþýyordu (Esirlerden maksat, kendi imkânlarý ile hicret edemeyen ve müþrikler tarafýndan Mekke'de alýkonulan güçsüz mü'minler olabilir.) Mekke'de Inak adýnda bir fahiþe vardý. Bu kadýn Mersed'in dostuydu. Mersed Mekke'de bir esire, kendisini Medine'ye taþýmaya söz vermiþti. Mersed diyor ki, mehtaplý bir gecede Mekke'deki duvarlardan birinin gölgesine gelmiþtim. O sýrada Inak geldi ve duvarýn dibindeki karartýyý farketti. Biraz daha yaklaþýnca beni tanýdý. "Sen Mersed misin?" dedi. "Evet dedim. "Merhaba, hoþ geldin, haydi geceyi bizde geçirelim" dedi. Ben de "ey Inak, Allah zinayý haram etti" dedim. Bunun üzerine "Ey çadýrdakiler, bu adam esirlerinizi kaçýrýyor" diye baðýrdý. Sekiz adam peþime düþtü. Ben bir bahçeye girdim,bir maðara veya oyuk karþýma çýktý. Ben de girdim. Beni kovalayanlar da geldiler, hatta baþýmda dikildiler. Sonra üstüme iþediler, sidikleri baþýma dökülüyordu. Fakat yüce Allah beni görmelerine engel oldu. Sonra geri döndüler. Ben de arkadaþýmýn yanma döndüm ve onu götürdüm. Aðýr birisiydi Izhýr denilen yere gelince iplerini çözdüm. Nihayet onun da yardýmýyla kendisini Medine'ye getirebildim. Daha sonra Hz. peygamberin -salât ve selâm üzerine olsun- yanýna gidip "Ya Resulullah Inaký nikahlayayým mý?" dedim. Bu soruyu iki defa sordum. Resulullah sustu ve herhangi bir þey söylemedi. Sonra þu ayet indi:

"Zina eden erkek, ancak zina eden ya dâ Allah'a ortak koþan bir kadýnla evlenebilir. Zina eden kadýnla da ancak zina eden ya da Allah'a ortak koþan bir erkek evlenebilir. Bu tür evlilikler mü'minlere yasaklanmýþtýr."

Bunun üzerine Hz. Peygamber -salât ve selâm üzerine olsun- "Zina eden bir erkek ancak zina eden veya müþrik olan bir kadýnla evlenebilir. Onunla evlenme" buyurdu. (Ebu Davud, Nesai ve Tumizi rivayet etmiþlerdir.)

Bu rivayet tevbe etmediði sürece bir mü'minin zina eden bir kadýnla, ayný þekilde mü'min bir kadýnýn zina eden bir erkekle evlenmesinin yasak olduðunu ifade etmektedir. Ýmam Ahmed bu düþüncededir. Onun dýþýndakiler baþka görüþleri benimsemiþlerdir. Fýkýh kitaplarýndan bu ihtilaflý mesele araþtýrýlabilir. Kýsacasý zina suçu, iþleyenin müslüman toplumdan uzaklaþtýrýlmasýna, onunla müslüman toplum arasýndaki tüm baðlarýn koparýlmasýna neden olmuþtur. Bu bile son derece acý, deðnekle döver gibi hatta ondan daha etkili toplumsal bir cezadýr.

Ýslam, bu iðrenç ve pis eylem için son derece katý ve caydýrýcý cezalar belirlerken insanýn fýtratýndan kaynaklanan içgüdüleri gözardý etmiyor; onlara savaþ açmýyor. Ýslâm, insanlarýn bu eðilimleri önleme gücüne sahip olmadýklarýný, üstelik bu eðilimleri köreltip öldürmenin insana bir yarar saðlamadýðýný gözönünde bulundurur. Yüce Allah'ýn insanlarýn bünyelerine yerleþtirdiði, hayata hükmeden büyük yasanýn bir parçasý kýldýðý,hayatýn sürmesi ve insanýn halife seçildiði dünyanýn kalkýnmasý için bir araç kýldýðý doðal görevlerini durdurmaya çalýþmaz.

Ýslâm, bir bedeni diðerinden ayýrmayan, bir aile ve bir yuva kurmayý düþünmeyen kaba bedensel arzunun tatmin olmasý ile birlikte son bulan bir hayatý kurmay hedefleyen hayvansal eðilimlere savaþ açar. Ýslâm, cinsel hayatý yüce insani duygulara dayandýrmak ister. Bununla iki bedeni, iki nefsi, iki kalbi, iki ruhu daha kapsamlý bir ifadeyle iki insaný buluþturur, kaynaþtýrýr. Bu iki insaný birbirine baðlayan ortak hayatlarý, ortak istekleri, ortak acýlarý ve ortak gelecekleridir.-Bu iki insan beklenen nesilde buluþurlar, birbirlerinden ayrýlmayan anne-babanýn himayesindeki ortak yuvada yetiþen yeni kuþakla bütünleþirler.

Bu yüzden Ýslâm, hayvansal bir sapma olan zinayý sert bir þekilde cezalandýrýr. Bu sapma yukarýda saydýðýmýz tüm anlamlarý bir kenara atar, tüm hedefleri yok eder. Ýnsaný; diþiler ve erkekler arasýnda bir fark gözetmeyen hayvana dönüþtürür. Artýk bütün düþüncesi bir süre için et ve kanýn açlýðýný gidermektir. Tatmin olup ayrýldýktan sonra, bu zevkin ötesinde hayatýn sürmesi için bir yapýcýlýk, yeryüzünü kalkýndýrmak sözkonusu deðildir. Ne bir üreticilik ne de üretim arzusu yoktur. Hatta gerçek ve yüce bir sevgi duygusu da yoktur bu eylemin gerisinde. Çünkü sevgi sürekliliði gerektiren bir karaktere sahiptir. Bu, birçoklarýnýn bir terane gibi tutturup aþk sandýklarý bireysel ve kopuk bir heyecandýr. Daha doðrusu bu, kimi zamanlarda insani sevgi kisvesine büründürdükleri hayvansal bir heyecandýr.

Ýslâm, insanýn fýtri isteklerine savaþ açmaz, onlarý iðrenilmesi gereken bir þey olarak da görmez. Yalnýzca onlarý bir sisteme oturtur, temizler. Onlarý hayvansallýk düzeyinin üstüne çýkarýr. Kiþisel ve toplumsal davranýþ kurallarýnýn bir çoðunun etrafýnda döndüðü bir eksen olacak kadar yüceltir. Fakat zina -özellikle fuhuþ- bu fýtri eðilimi ruhsal inceliðinden yüce arzulardan, insanlýðýn uzun tarihi boyunca cinsellik üzerine oluþturulmuþ tüm edep kurallarýndan soyutlayýp, hayvanlardaki gibi çýplak, kaba ve çirkin hale sokar. Hatta hayvanlarýnkinden daha çok iðrençleþtirir. Çünkü birçok hayvan ve kuþ çiftleri,düzenli eþleþme hayatý içinde birbirlerinden ayrýlmadan, kimi insan topluluklarýnda yaygýn olan zinanýn -özellikle fuhuþun- azdýrdýðý cinsel anarþizmden uzak bir hayat yaþarlar.

Ýþte, Ýslâmý zina suçunu sert bir þekilde cezalandýrmaya iten etken, insan hayatýnda meydana gelen bu cinsel yozlaþmadýr. Bunun yanýnda, bu suçtan söz edilir edilmez insanlarýn aklýna gelen; neslin karýþmasý, kin ve nefretin yayýlmasý, huzurlu ve güvenli aile ortamýnýn tehdit olmasý gibi birçok toplumsal zarar da bu hususta etkili olmuþtur. Bu sebeplerden herbiri zina cezasýnýn son derece sert olmasý için yeterlidir. Fakat en büyük sebep; insan fýtratýnýn yakalandýðý bu hayvansal sapmayý bertaraf etmek; cinsellik üzerine oluþmuþ insani edep kurallarýný korumak; süreklilik ve kalýcýlýk esasýna dayalý ortak evlilik hayatý gibi insan hayatýnýn üstün hedeflerini korumaktýr. Benim düþünceme göre, en önemli neden budur. Çünkü bu neden arka planda kalan diðer nedenlerin tümünü kapsar niteliktedir.

Bununla beraber Ýslâm, bu eylemin gerçekleþmesine engel oluþturacak cezanýn da ancak, þüpheden uzak, kesin durumlarda gerçekleþmesini saðlayacak koruyucu önlemler almadýkça þiddetli ceza uygulamasýna gitmez. Çünkü Ýslâm eksiksiz bir hayat sistemidir. Sadece cezai yaptýrýmlara dayanmaz. Ýslâm, tertemiz bir hayatýn nedenlerini yaygýnlaþtýrma esasýna dayanýr. Bundan sonra bu kolaylaþtýrýcý nedenlere sarýlmaktansa, zorlanmadan, kendi isteðiyle çamura batmayý tercih edenleri cezalandýrýr.

Ýþte bu surede, deðindiðimiz koruyucu önlemlerden birçok örnek yer almaktadýr. Surenin akýþý içinde yeri geldikçe bunlarý ele alacaðýz.

Bütün bu önlemlere raðmen yine de bu suç iþlenecek olursa, Ýslâm çýkýþ yolu olduðu sürece cezayý uygulamama yönüne gider. Bunun dayanaðý da Peygamberimizin -salât ve selâm üzerine olsun- þu sözüdür: "Elinizden geldiðince müslümanlara ceza uygulamamaya bakýn. Eðer bir çýkýþ yolu varsa býrakýn gitsin. Çünkü Ýmamýn suçu baðýþlayarak yanýlmasý, cezayý uygulayarak yanýlmasýndan daha iyidir." (Tirmizi, Hz. Aiþe (Allah ondan razý olsun)'nin hadisinden almýþtýr.) Bu yüzden Ýslâm, bu suçun iþlendiðini gözleriyle gördüklerini söyleyen dört güvenilir þahidin þahitlik etmesini ya da doðruluðunda þüphe bulunmayan samimi bir itirafý zorunlu görür.

Uygulama imkaný olmadýðý için bunlarýn hiç kimseyi suç iþlemekten caydýrmayan hayalý cezalar olduðu düþünülebilir. Fakat az önce de söylediðimiz gibi Ýslâm binasýný cezai yaptýrýmlara dayandýrmaz. Suça iten nedenlerden korunma, nefislerin arýndýrýlmasý, vicdanlarýn temizlenmesi, ayrýca kalplerde uyandýrdýðý duyarlýlýk esasýna dayandýrýr. Bu sayede insanlar, suçu iþleyen kiþi ile müslüman toplum arasýndaki tüm baðlarýn kopmasýna neden olan bu suçu iþlemekten sakýnýrlar. Bu yüzden iþledikleri suçla övünen, bu suçu son derece kaba ve iðrenç bir yöntemle birçok kiþinin görebileceði bir þekilde iþleyenleri cezalandýrýr. Ya da kendilerine ceza verilmesi suretiyle arýnmak isteyenlere uygular bu cezayý. Nitekim Maiz ve dostu Gamidiye'ye kendi istekleri ile bu ceza uygulanmýþtýr. Bunlardan herbiri Hz. Peygamber'e gelerek ýsrarla kendilerini cezalandýrmak suretiyle temizlemesini istemiþlerdir Peygamberimiz defalarca duymazlýktan gelerek bunlardan yüz çevirdiði halde, dört defa bu suçu iþlediklerini itiraf etmiþlerdi. Bundan sonra cezayý uygulamaktan baþka seçenek kalmamýþtý. Çünkü suçu üstlenme hiçbir þüpheye yér kalmayacak þekilde Peygamberimiz'e ulaþmýþtýr. Peygamberimiz -salât ve selâm üzerine olsun- þöyle buyurmuþtur:Cezalarý kendi aranýzda baðýþlayýn. Çünkü bana ulaþan cezayý uygulamak gerekir." (Ebu Davut, Kitabul Hudud (Cezalar Kitabýgöz kırpma, Devlet baþkanýnýn bilgisine ulaþmamýþ cezalarý baðýþlamaya iliþkin bölüm.)

Mesele kesinlik kazanýnca ve hakim durumdan haberdar olunca, cezayý uygulamak zorunlu hale gelir. Gevþek davranmak, Allah'ýn dininin hükümlerini uygularken suçluya acýmak olmaz. Bu durumda zina suçunu iþleyenlere acýmak, topluma, insani edep kurallarýna, insanlýðýn vicdanýna haksýzlýk olur. Bu acýma, yapmacýk bir acýmadýr. Çünkü yüce Allah kullarýna daha çok acýr. O bunu seçmiþtir onlar için. Allah ve peygamberi bir hüküm koyunca, artýk mü'min bir erkek ve mü'min bir kadýn için bu konuda seçme hakký kalmaz. Çünkü yüce Allah kullarýnýn çýkarýný, onlarýn tabiatlarýný daha iyi bilir. Þu halde bilir bilmez konuþan ukalalarýn cezalarýn aðýrlýðýndan, sertliðinden söz etmeleri anlamsýzdýr. Bu ceza ne kadar sert ve aðýr olsa da, içinde zinanýn yaygýnlaþtýðý, fýtratýn bozulduðu, çamura battýðý, ilkel hayvanlýk düzeyine yuvarlandýðý bir toplumu bekleyen akýbetten daha yumuþaktýr.

Sadece zina suçuna verilecek cezayý aðýrlaþtýrmak, toplumsal hayatýn korunmasý, toplumun teneffüs ettiði havanýn temizliði için yeterli deðildir. Ayrýca Ýslâm -daha önce de söylediðimiz gibi- tertemiz bir hayat meydana getirmek için cezai yaptýrýmlara dayanmaz. Ýslâm bu konuda koruyucu önlemler almaya hayatýn tüm havasýný suç kokusundan arýndýrmaya önem verir.

Bu yüzden zina cezasýndan sonra, zina edenlerin müslüman ümmetin bünyesinden koparýlmalarý hükmünü getiriyor. Arkasýndan, toplumsal atmosferden suçun gölgesini uzaklaþtýrmak amacý ile bir diðer adým daha atarak yoluna devam ediyor ve kesin bir kanýt olmaksýzýn hiçbir þeyden habersiz iffetli kadýnlara iftira atýp zina suçu isnat edenleri aðýr þekilde cezalandýrýyor.
Gönderen: 24.06.2006 - 23:10
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1195 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
VuSlaT_ZaMbaK (40), HAMAS (41), cilekesh (34), Umuda_Dogru (35), muhammed yakub (53), -selenay- (38), kiciman (53), -Dushi- (37), melike_ (44), 271277sedat (47), katade_58 (42), samimikul (52), sansarselim (39), omerbicak (47), rajaahmet (48), BETÜL SULTAN (44), Toprakkiz (38), perteviyat (54), azra aksu (51), esiir (47), eminem (44), cihann4 (41), merve987 (38), ceylan (43), byberk (39), mehmetaliakti (45), serkanberber20 (50), FTK (38), p.celik (39), keklik (38), nazan (38), GREY (54), ketcapm (39), faruk1987 (37), semanurnl (54)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.77187 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.