0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » ravda.net yetkililerinin tüm müslümanların dikkatine...

önceki konu   diğer konu
9 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
hurcan su an offline hurcan  
ravda.net yetkililerinin tüm müslümanların dikkatine...
3 Mesaj
Hürriyet Gazetesi yazarlarýndan Ertuðrul Özkök'ün "türbanlý beyaz türkler" baþlýklý yazýsýnda; olmasý gerekenle yapýlan arasýndaki çarpýklýk gösterilmiþtir.
Þu an Ertuðrul Özkök'ü kýnamaktan ziyade tesettürlü olduklarýný zanneden ve Ýslam' da tesettürü yanlýþ aksettiren bir grup türbanlý bayaný uyarmak daha akýllýca olur.Tesettürün aslýna uyulmamasý bir vebaldir.Ertuðrul Özkök makyajlý türbanlýlarý eleþtirirken hiç makyaj yapmayan yani gerçek tesettürlü olan müslüman bayanlarý da "çipil gözlü" diye aþaðýlamýþtýr.Buna hiçbir þekilde hakký yoktur.Kendisini öncelikle saygýya davet ediyorum.
Örtündüðünü zanneden bazý bayanlarýn tesettürü cahilce uygulamalarý Ertuðrul Bey gibi Ýslamiyeti ve tesettürü hiç bilmeyen þahýslarýn ekmeðine yað sürmüþtür.
Umarým herkes sorumluluklarýnýn farkýnda olur ve kendisine bir çeki düzen verir.
Gönderen: 08.05.2006 - 13:40
Bu Mesaji Bildir   hurcan üyenin diger mesajlarini ara hurcan üyenin Profiline bak hurcan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
faniiiia su an offline faniiiia  
138 Mesaj -
kardeþim,
Allah razý olsun.Gerçekten gözel bir konuya deðindin. öyle bir konu ki düþündükçe kahrolurum.vallahi o tür insanlarý görünce saldýrasým geliyor. Çünkü müslüman bacýnýn iffeti olan tesettüre bir nevi hakaret ediyorlar. Hele bazý aþaðýlýklarýn bu tür þeyleri dillerine dolamalarý ve genel olarak kinlerini kusmalarý varya...Ya Sabýr...

Birde þunu anlamakta zorluk çekiyorum. Sözüm onlara kendilerini þuurluca örttüklerini zanneden bazý kardeþlerimiz þekilde, renkte... öyle dikkat çekici þeyleri terci ediyorlarki sanki dikkatleri üzerlerine çekmeye çalýþýyorlar. Oysa bu tesettürün mantýðýna aykýrýdýr. Tesettürü iyice okuyup anlamaya çalýþmalýyýz. Allah u Teala bizleri ýslah etsin.

Aþaðýlýklarada tepkisiz kalmayalým.
Gönderen: 08.05.2006 - 14:06
Bu Mesaji Bildir   faniiiia üyenin diger mesajlarini ara faniiiia üyenin Profiline bak faniiiia üyeye özel mesaj gönder faniiiia üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
RaVZaNuR su an offline RaVZaNuR  
Admin


700 Mesaj -
Saygi deger bacilarim,siz nasil,ne sekil örtünürseniz örtünün onlar yine söylececek söz,satasacak firsat bulacaklardir,cünki onlarin görevi o.
O tür örtünen bacilarimda dahi olsa ALLAH´dan cc gercek suur vermesi icin dua edelim,varsa yakinlarimiz uyaralim.Gercek örtünmenin suurunda olmus olsa mutlaka o yolu takip etmez buna emin olun.
Hangi bir hanim kendini teshir etmek ister?Mutlaka cevabiniz hayir,o yüzden bizler anlayisli davranarak tatli dille o sekilde kapanan bacilarimizi kirmadan tatli dille uyaralim.
Müslüman hanimin giyinisinden rahatsiz olan o zavallilara da ALLAH cc hidayet nasip etsin yoksa gaflet uykusundan mahserde uyanmanin hic faydasi olmayacagini bildirelim.
Bizlere yakisan uslupla tepkilerimizi belirtelim,ALLAH cc razi olsun Görevli kardesler ana sayfaya eklemisler,yazi ve e-maillede olsa sessiz kalmyalim ese dosta tavsiye ederek daha cok e-mail gitmesini saglayalim..
Gönderen: 08.05.2006 - 14:18
Bu Mesaji Bildir   RaVZaNuR üyenin diger mesajlarini ara RaVZaNuR üyenin Profiline bak RaVZaNuR üyeye özel mesaj gönder RaVZaNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
faniiiia su an offline faniiiia  
138 Mesaj -
muhterem ravzanur bacým,
diyorsunki hangi bayan kendini teþhir etmek ister ki? sonra herkes adýna cevap vererek " hayýr " diyorsunuz.Oysa þahsým olarak bu tür insanlarý çok görmüþ ve halada görmekteyim.Bu göz önünde olan bir gerçek. Benim amacým bir nebzede olsa kendimizi sorgulamamýzdýr.
ÝNÞ kalbiniz kýrýlmamýþtýr. Allah'a sýðýnýrým.
Gönderen: 08.05.2006 - 14:38
Bu Mesaji Bildir   faniiiia üyenin diger mesajlarini ara faniiiia üyenin Profiline bak faniiiia üyeye özel mesaj gönder faniiiia üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
i-will-die-soon su an offline i-will-die-soon  
114 Mesaj -
http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=155393

Güvendiðimnegatifiz daðlara kar yaðdýkça ertuðrul özkök gibiler daha da çok havlamaya devam edeceklerdir.
Gönderen: 08.05.2006 - 14:51
Bu Mesaji Bildir   i-will-die-soon üyenin diger mesajlarini ara i-will-die-soon üyenin Profiline bak i-will-die-soon üyeye özel mesaj gönder i-will-die-soon üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
RaVZaNuR su an offline RaVZaNuR  
RE:
Admin


700 Mesaj -
Alıntı
Orijýnalý faniiiia

muhterem ravzanur bacým,
diyorsunki hangi bayan kendini teþhir etmek ister ki? sonra herkes adýna cevap vererek " hayýr " diyorsunuz.Oysa þahsým olarak bu tür insanlarý çok görmüþ ve halada görmekteyim.Bu göz önünde olan bir gerçek. Benim amacým bir nebzede olsa kendimizi sorgulamamýzdýr.
ÝNÞ kalbiniz kýrýlmamýþtýr. Allah'a sýðýnýrým.




Ayni sözümdeyim kardesim!...
Eger o kisi bunu bilincli olarak yapiyorsa ALLAH´dan gercek suur ve hidayet dilerim,kisi inandigi gibi yasamiyorsa yasadigi gibi inanmaya baslar,0 onun dogrusudur bilincsizliginden öyle yapiyor. ALLAH´dan cc hakki ile korkan onun emrine itaat eden bir mümine bile bile kendini teshir etmez diyorum.
Kapali,tesettürlü bir annenin yaninda veya ayni pür tesettür bir ninenin yaninda basi,göbegi acik bir evladin,yada torunun sorumlusu kim? Ses cikarmayan o ebeveynidir onu o tarzda yetistiren cünki o..
Gönderen: 08.05.2006 - 15:12
Bu Mesaji Bildir   RaVZaNuR üyenin diger mesajlarini ara RaVZaNuR üyenin Profiline bak RaVZaNuR üyeye özel mesaj gönder RaVZaNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
münib su an offline münib  
212 Mesaj -
son derece üzüntülü ve kýzgýným.hangi birine daha fazla öfkeli olduðuma karar veremiyorum.gerçi e.özkökten baþörtülüler lehine bir tavýr beklemek son derece iyi niyetli bir yaklaþým olurdu fakat abdullatif þenerin röportajý beni çok rahatsýz etti.her þey,her söylem iktidar olana kadarmýþ.insanlarýn hassasiyetle üzerinde durduðu noktalarý çok iyi kullanarak iktidar olan bu insanlar topluluðunu Allaha havale ediyorum.ve nerede bir islam aleyhtarý,baþörtüsü karþýtý varsa Rabbimden bu insanlarý ýslah etmesini ve islam düzenini dünyaya ve türkiyeye hakim kýlmasýný niyaz ediyorum.
Gönderen: 08.05.2006 - 15:16
Bu Mesaji Bildir   münib üyenin diger mesajlarini ara münib üyenin Profiline bak münib üyeye özel mesaj gönder münib üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
akatis su an offline akatis  
2 Mesaj
ÖNCELÝKLE SÝTENÝZÝ ÇOK KALÝTELÝ BULDUM ALLAH RAZI OLSUN...LÜTFEN SÝLKENELÝM VE KENDÝMÝZE ÇEKÝ DÜZEN VERELÝM NEFSÝMÝZÝ DÝNLEMEYELÝM.BÝZ HAREKETLERÝMÝZÝ KONTROL EDEMEZSEK SONUÇ BÖYLE KENDÝNÝ BÝLMEYEN ASLINI UNUTAN ÝNSANLARIN DÝLÝNE DÜÞERÝZ.O KOZMATÝKLERÝN ÝÇLERÝNDE NELER VAR BÝLSENÝZ KÝMYEVÝ MADDELERLE KENDÝNÝZÝ NE HALE SOKTUGUNUZU BÝLSENÝZ TERCÝH ETMEZDÝNÝZ ÝSLAMÝYETÝN TEMELÝ EDEP VE HAYA DEÐÝLMÝ???telaşlı
Gönderen: 08.05.2006 - 15:27
Bu Mesaji Bildir   akatis üyenin diger mesajlarini ara akatis üyenin Profiline bak akatis üyeye özel mesaj gönder akatis üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
.~Sniper~. su an offline .~Sniper~.  
TESETTÜR
1230 Mesaj -
Örtünmek, gizlenmek, bir þeyin içinde veya arkasýnda gizlenmek. "STR" kökünden "tefe'ul" vezninde bir mastar. Bir fýkýh terimi olarak erkek veya kadýnýn þer'an örtülmesi gereken yerlerini örtmesi demektir. Bir kimsenin örtmesi gereken ve baþkasýnýn bakmasý haram olan yerlerine "avret yeri" denir. Baþka erkek veya kadýnýn baþkasýnýn yanýnda avret yerlerini örtmesi gerektiðinde görüþ birliði vardýr. Saðlam olan görüþe göre, bir kimse tek baþýna olduðu zaman da örtünmelidir. Buna göre, bir kimse temiz elbisesi bulunduðu halde kimsenin olmadýðý bir yerde, karanlýk bir odada bile olsa çýplak olarak namaz kýlarsa bu caiz olmaz (Ýbn Âbidîn, Reddü'l-Muhtâr, Mýsýr, (t.y) I, 375).

Yýkanma, tabiî ihtiyaç, taharetlenme gibi hâcetler dýþýnda, tenha bir yerde de bulunsa, namazda veya namaz dýþýnda avret yerlerinin örtülmesi farzdýr. Bunun delili Kur'an ve sünnettir.

Allah Teâlâ þöyle buyurur: "Ey Ademoðullarý! Her mescide geliþinizde güzel elbiselerinizi giyerek gelin" (el-A'raf, 7/31). Ýnsanýn örtünme ihtiyacýnýn ilk insan Âdem ve Havva ile baþladýðý, çýplaklýðýn çirkin bir þey olduðu âyette þöyle belirtilir: "Ey Ademoðullarý! Þeytan ana ve babanýzý kötü yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak nasýl cennetten çýkardýysa, sakýn size de bir kötülük yapmasýn"aglael-A'râf; 7/27). "Ey Ademoðullarý! size çirkin yerlerinizi örtecek bir giysi, bir de giyip süsleneceðiniz bir giysi indirdik. Takva örtüsü ise daha hayýrlýdýr" (el-A'raf, 7/26). Hayvan yünlerinden giysi için yararlanmanýn gereðine þöyle iþaret edilir: "Davarlarý da O Yaratmýþtýr ki, bunlarda sizin için ýsýtýcý ve koruyucu maddeler ve nice nice yararlar vardýr" (en-Nahl, 1 6/5).

Örtünmenin amacý baþkasýnýn bakýþlarýndan korunmak ve ýrzý meþru olmayan cinsel isteklerden sakýnmaktýr.

Erkeklerin gözlerini sakýnmasý, kadýnlarýn iffetini korumak içindir. Ayette þöyle buyurulur: "Mümin erkeklere söyle: Gözlerini sakýnsýnlar ve ýrzlarýný korusunlar. Bu kendileri için daha temizdir" (en-Nûr, 24/30). Kadýnlarýn örtünmesi konusunda da þöyle buyurulur: "Mümin kadýnlara da þöyle: Gözlerini haramdan sakýnsýnlar, ýrzlarýný korusunlar. Zinet yerlerini açmasýnlar. Bunlardan kendiliðinden görünen kýsmý müstesnadýr. Baþ örtülerini yakalarýnýn üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarýndan, babalarýndan, kocalarýnýn babalarýndan, oðullarýndan, kocalarýnýn oðullarýndan, kendi erkek kardeþlerinden, kendi kardeþlerinin oðullarýndan, kýz kardeþlerinin oðullarýndan, kendi kadýnlarýndan, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadýnlarýn gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan baþkasýna göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarýný da vurmasýnlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuðunuzdan emin" umduðunuza nail olasýnýz" (en-Nûr, 24/31).

Diðer yandan kadýn yaþlanýp ay halinden kesilir ve cinsel yönden erkeklere istek duymaz olursa, bunun için örtünmede bazý kolaylýklar getirilmiþtir. Ayette þöyle buyurulur: Ay halinden kesilmiþ ve evlenme için ümidi kalmamýþ olan yaþlý kadýnlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek þartýyla dýþ elbiselerini býrakmalarýnda onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakýnmalarý kendileri için daha hayýrlýdýr" (en-Nûr, 24/60).

Kadýnlarýn ev dýþýnda veya yabancý erkeklerin yanýnda normal ev içi elbisesinin üstüne bir dýþ elbise daha giymeleri gerekir. Ayette þöyle buyurulur: "Ey Peygamber! Eþlerine, kýzlarýna ve müminlerin kadýnlarýna dýþ elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onlarýn tanýnýp, kendilerine sarkýntýlýk edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlýðayýcý ve çok esirgeyicidir" (el-Ahzâb, 33/59) .

Cahiliye döneminde Araplar Kâbe'yi çýplak tavaf ederlerdi. Gündüz erkekler, gece kadýnlar gelirler, tavaflarýný anadan doðma yaparlar ve "içinde günah iþlediðimiz elbiselerimizle tavaf etmeyiz" derlerdi. Diðer yandan Ýslâm'da her müminin namazýný en güzel ve temiz görünüþ ve giyim içinde kýlmasý sünnet gereðidir. Ayette þöyle buyurulur: "Ey Âdemoðullarý! Her mescide geliþte zinetinizi giyin" (el-A'râf, 7/31). Ayet, tavafý ve namaz için mescide gelmeyi kapsar. Baþka bir ayette gizli yerlerini örtüp koruyan erkeklerle kadýnlarýn Allah'ýn affýna ve büyük bir mükâfata ulaþacaklarý belirtilir (bk. el-Ahzâb, 33/35)

Örtünmenin ahiret hayatýnda da söz konusu olacaðý, iman edip, güzel amel iþleyenlerin mükâfatý arasýnda þöyle açýklanýr: "Onlar tahtlar üzerinde kurularak orada altýn bileziklerle bezeneceklerdir, ince ve kalýn saf ipekten yeþil elbiseler giyeceklerdir, Ne güzel sevap ve ne güzel dayanak!" (el-Kehf, 18/31). "Þüphesiz Allah iman edip, güzel iþ yapanlarý altýndan Irmaklar akan cennetlere sokacak. Orada bunlar altýndan bileziklerle, incilerle bezenecekler. Orada giysileri de ipektir" (el-Hacc, 22/23). "Onlara (cennete) gümüþten yapýlmýþ billur þeffaf kaplar, kupalar dolaþtýrýlýr" (el-Ýnsân, 76/15). "Üzerlerinde ince ve kalýn ipekten yeþil elbiseler vardýr. Gümüþten bileziklerle süslenmiþlerdir. Rableri de onlara son derece temiz bir þarap içirmiþtir" (el-Ýnsân, 76/21).

Hz. Peygamber (s.a.s) örtünme ile ilgili bu ayetlerin tefsirini yapmýþ ve uygulama esaslarýný göstermiþtir. Hz. Âiþe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kýzý Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmiþti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve þöyle buyurdu: "Ey Esma! Þüphesiz kadýn erginlik çagýna ulaþýnca, onun þu ve þu yerlerinden baþkasýnýn görünmesi uygun deðildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarýna iþaret etmiþti" (Ebu Davûd, Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadýnýn namazýný baþörtüsüz kabul etmez" (Ýbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

Erkeklerin örtülmesi gereken uzuvlarý göbekleri altýndan dizleri altýna kadar olan kýsýmdýr. Saðlam görüþe göre diz kapaðý da uyluktan olup avret yeri sayýlýr. Delil, Hz. Peygamberin þu hadisidir: "Erkeðin avret yeri göbeði ile diz kapaðý arasýdýr" (Ahmed b. Hanbel, II, 187). Diz kapaðý avret yerindendir" (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).

Kadýnlarýn yüzleriyle ellerinden baþka, sarkan saçlarý dahil bütün bedenleri avrettir. Yüzleriyle elleri ise bir fitne korkusu bulunmadýkça namazda da namaz dýþýnda da avret deðildir. Saðlam görüþe göre, ayaklar da avret sayýlmaz. Çünkü ayaklarla yolda yürünür ve yoksullar için bunlarý örtme zorluðu vardýr. Yine saðlam görüþe göre, hür kadýnlarýn kollarý ile kulaklarý ve salýverilmiþ saçlarý da örtülmelidir. Kadýnlar kendiliðinden görünen yerler dýþýnda, zînetlerini göstermesinler" (en-Nûr, 24/31) ayetinde kastedilen, zinetlerin takýldýðý yerler olup, eller ve yüz bundan müstesnadýr. Hadiste þöyle buyurulur: "Kadýn örtülmesi gereken avrettir. Dýþarý çýktýðý zaman þeytan ona gözünü diker" (Tirmizî, Radâ, 18). Hz. Âiþe (R.anhâgöz kırpma'dan nakledilen; "Allah Teâlâ erginlik çaðýna ulaþan kadýnýn namazýný baþörtüsüz kabul etmez" (Ýbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçlarý da kapsamýna alýr.

Hz. Âiþe (r. anhâgöz kırpma ilk baþörtüsü uygulamasýný þöyle anlatýr: "Allah ilk muhâcir kadýnlara rahmet etsin onlar; "Baþ örtülerini yakalarýnýn üstüne taksýnlar..." (en-Nûr, 24/31) ayeti inince etekliklerini kesip bunlardan baþörtüsü yaptýlar". Yine Safiyye binti Þeybe þöyle anlatýr: "Biz Âiþe ile birlikte idik. Kureyþ kadýnlarýndan ve onlarýn üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîþe dedi ki: Þüphesiz Kureyþ kadýnlarýnýn birtakým üstünlükleri vardýr. Ancak ben, Allah'a yemin olsun ki, Allah'ýn kitabýný daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadýnlarýndan daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadýnlar baþörtülerini yakalarýnýn üstüne taksýnlar...” ayeti inince, onlarýn erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eþlerine, kýz, kýz kardeþ ve hýsýmlarýna bunlarý okudular. Bu kadýnlardan her biri etek kumaþlarýndan, Allah'ýn kitabýný tasdik ve ona iman ederek baþörtüsü hazýrladýlar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasýnda baþörtüleriyle sabah namazýna durdular. Sanki onlarýn baþlarý üstünde kargalar vardý" (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; Ýbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baský, Beyrut 1402/1981, II, 600).

Örtüde Bulunmasý Gereken Nitelikler

1- Örtünün sýk dokunmuþ ve altýný göstermeyen kalýnlýkta olmasý gerekir. Cildin rengini gösterecek derecede ince olan elbise ile avret yeri örtülmüþ sayýlmaz. Bu yüzden derinin beyazlýðý veya kýrmýzýlýðý belli olan elbise ile namaz geçerli olmaz ve bununla örtünme gerçekleþemez. Eðer elbise kalýn olmakla birlikte uzvu belli ederse ve hacmi ortaya koyarsa bu, kötülenmiþ olmakla birlikte namaz geçerli olur. Çünkü bundan kaçýnmakta güçlük vardýr.

2- Hanefî ve Mâlikîlere göre zaruret halinde karanlýk bir yerde bulunmak örtünme sayýlýr. Çünkü farz olan örtünme, avret yerlerinin baþkalarý için örtülmesidir, kendisi için deðildir. Bu yüzden örtünmenin baþkalarý tarafýndan görülemeyecek bir þekilde bulunmasý yeterlidir. Meselâ bir kimse namaz kýlarken geniþ bulunan yakasýndan kendi avret yerini görecek olsa, bununla namazý bozulmaz. Fakat baþkasý görecek olursa bozulur.

Namazda bir uzvun dörtte birden fazlasý, namaz kýlanýn kendi fiili ile açýlsa, bir rükun eda edecek kadar beklemeðe gerek olmaksýzýn derhal namaz bozulur. Kadýnýn baþörtüsünü namazda iken kendisinin çýkarmasý gibi. Bu durumda baþörtüsünü yeniden örtse namaz geçerlilik kazanmaz. Ancak avret yerleri olan ön ve arka uzuvlarý ile, bu iki yer dýþýndaki "hafif avret" sayýlan uzuvlardan birinin tamamý veya en az dörtte biri kendiliðinden açýlýr ve bu durum bir rükun edecek kadar devam ederse namaz bozulur. Eðer açýk kalma süresi bir rükun eda edecek süreden az olursa namaz bozulmaz. Düþen baþörtüsünün hemen baþa konulmasý gibi. Meselâ; bir kimsenin karnýnýn veya uyluðunun, yahut hayalarýnýn, yine bir kadýnýn saçlarýndan sarkan kýsmýn dörtte biri bir rükun eda edecek kadar açýk kalýrsa namaz bozulur (ez-Zühaylî, el-Fýkhu'l-Ýslâmî ve Edilletüh, Dimaþk 1405/1985, I, 585, 586).

Þâfiî ile Hanbelîlere göre örtülecek olan avret yerinin elbise ve benzeri þeylerle örtülmesi þarttýr. Bu yüzden dar anlamda çadýr ve karanlýk, avret yerlerinin örtülmesi için yeterli deðildir.

3- Hanefilerde saðlam görüþe ve diðer fakihlere göre örtünmenin yanlardan olmasý yeterlidir. Alttan veya gömleðin üst kýsmýndan örtünme þart deðildir. Çünkü bunda güçlük vardýr.

Bu yüzden giyilen bir elbisenin veya kadýnýn giydiði uzun eteðin aþaðýdan açýk bulunmasý tesettüre engel teþkil etmez.

Hür ve Müslüman Kadýnýn Örtünme Þekli

1- Müslüman bir kadýnýn yabancý erkeklere ve müslüman olmayan kadýnlara karþý yüzü, bileklere kadar elleri ve ayaklarý dýþýnda vücudunun tamamý avrettir. Ayaklarda görüþ ayrýlýðý olmakla birlikte saðlam görüþe göre ayaklar açýk kalabilir. Bu yerlerin gerek namaz içinde ve gerekse namaz dýþýnda örtülmesi farzdýr.

2- Kadýnlarýn mahrem olan hýsýmlarý yanýnda el, ayak, kol, saç ve benzeri zinet yerlerini açmalarý caizdir (en-Nûr, 24/31-32).

3- Kadýnýn kadýnlara karþý avret yeri göbekle diz kapaklarý arasýnda kalan kýsýmdýr. Bunun dýþýndaki yerleri kadýnlarýn yanýnda açabilirler (el-Mavsýlî, el-Ýhtiyâr, I, 45).

4- Tedavi gibi zaruret sebebiyle erkek veya kadýnýn avret yerlerine doktor, ebe, iðneci ve pansumancý gibi kimselerin bakmasý caizdir. Ancak kadýnlarýn bu gibi tedavilerinde kadýn doktor, ebe ve saðlýk personelinin tercih edilmesi gerekir. Bunlar bulunmayýnca "Zarûretler sakýncalý olan þeyleri mübah kýlar" kuralý iþletilir. Ancak zaruretler de miktarlarýnca takdir olunur (bk. Mecelle, madde, 21, 22).

Karý-koca birbirinin vücutlarýnýn her yanýna bakabilirler. Eþler arasýnda örtünme zorunluluðu söz konusu olmaz. Ancak "galîz avret" sayýlan haya yerlerine bakmamasý edebe daha uygundur.

Mâlikîlere göre, erkekler için avret yeri yalnýz ön ve arka, yani galiz avret sayýlan yerlerdir. Onlara göre uyluk kýsmý avret sayýlmaz. Delil, Enes (r.a)'ten nakledilen þu hadistir: "Hz. Peygamber Hayber günü izarýný uyluðunun üzerinden kaldýrdý, öyle ki, ben onun uyluðunun beyazlýðýný görür gibiyim" (eþ-Sevkânî, Neylü'lEvtâr, II, 64). Þu hadis de bunu desteklemektedir: "Rasûlüllah (s.a.s) uyluðunu açmýþ olarak oturuyordu. Ebu Bekir, yanýna girmek için izin istedi, ona bu durumda iken izin verdi. Ömer izin istedi, bu durumda iken ona da izin verdi. Sonra Hz. Osman izin istedi, o zaman uyluklarý üzerine elbisesini örttü" (eþ-Þevkânî, a.g.e, II, 63).

Ancak çoðunluk fakihlere göre, ön ve arka ile diz kapaðý arasýnda kalan uyluk da avret yeri kapsamýna girer. Çünkü uyluðun avret yeri olduðunu bildiren baþka hadisler vardýr (bk. Buharî, Salât, 12; Ebû Dâvud, Hamâm,1; Tirmiz3i, Edeb, 40; Ahmed b. Hanbel, III, 478, 479, V, 290).

Küçük Çocuklarýn Avret Yeri

Çok küçük çocuklarýn avret yeri yoktur. Bunun sýnýrý dört yaþa kadardýr. Bu yaþtan küçüklerin bedenine dokunmak veya bakmak mübahtýr. Sonra kendilerine cinsel istek duyulabilecek çaða kadar, yalnýz haya yerleri avret yeri sayýlýr. Daha sonra on yaþýna kadar sadece ön ve arka uzuvlarý ve bunlarýn çevresi ile uyluklar avret kabul edilir. Çocuklarýn on yaþýndan sonra erkek olsun kýz olsun, avret yerleri, namazda ve namaz dýþýnda, erginlik çaðýna ulaþmýþ kimselerin avret yeri gibi sayýlýr (Ýbn Abidîn, Reddü'l-Muhtâr, Mýsýr, (t.y), I, 378).

Þafiîlere göre, küçük kýz çocuðunun avret yerleri namazda ve namaz dýþýnda büyük kadýnlar gibidir.

Mâlikîlere göre, yedi yaþýndaki erkek çocuðun namazda avret yeri ön ve arka uzuvlarý ile uyluk kasýk ve kaba etleridir. Böyle bir çocuðun bu yerlerini ergin erkekte olduðu gibi örtmesi mentuptur. Namazla emrolunan küçük kýz çocuðunun avret yerleri ise göbek ile diz kapaðý arasýdýr. Ancak bu kýz çocuðunun ergin kadýn gibi örtünmesi menduptur. Namaz dýþýnda ise, sekiz yaþtan küçük çocuklarda avret yeri yoktur (ez-Zühaylî, a.g.e., I, 596).

Kadýnýn Açýk Olarak Yanýna Çýkabileceði Kimseler

Müslüman bir kadýnýn diz kapaðý ile göbeði arasý, karýn ve sýrtý dýþýnda diðer yerlerini yanlarýnda örtmek zorunda bulunmadýðý hýsýmlarý ya da birlikte yaþanacak durumunda olduðu kimseler Nûr sûresi 31. ayette sayýlmýþtýr. Bunlar yedi sýnýf olup þunlardýr:

1- Kocasý: Kadýn kocasýnýn yanýnda dilediði gibi giyinebilir. Eþler arasýnda örtünme bakýmýndan bir sýnýr söz konusu deðildir.

2- Babasý

3- Kayýnpederi

4- Oðlu

5- Kocasýnýn oðlu

6- Erkek kardeþi

7- Erkek kardeþinin oðlu

8- Kýz kardeþinin oðlu.

9- Müslüman kadýn. Çünkü mümin bir kadýn, gayri müslim kadýnlarýn yanýnda diðer yakýn hýsýmlarýnýn yanýnda açýldýðý gibi açýk oturamaz. Burada, gayri müslim kadýnýn kendi erkeklerinin yanýnda müslüman kadýný tasvir etmesi ve onu anlatmasý engellenmek istenmiþtir. Hz. Ömer, Ebû Ubeyde (r.a)'ye yazdýðý bir mektupta þöyle demiþtir: "Bana, müslüman kadýnlarýn hamamlara müþrik kadýnlarla birlikte girdikleri haberi ulaþtý. Bu, daha önceden kalma bir âdettir. Allah'a ve ahiret gününe inanan hiç bir kadýnýn kendi dininden olmayanýn avret yerine bakmasý helal olmaz" (Ýbn Kesîr, Muhtasaru't-Tefsîr, II, 600, 601).

10- Kölesi ve câriyesi: Bir kadýn, köle veya câriyesinin yanýnda örtüsüz kalabilir, çünkü Hz. Peygamber, Fâtýma (r.an)'ya bir köle baðýþlamýþtý. Bu sýrada Hz. Fâtýma'nýn üzerinde baþýný örtse ayaklarý, ayaklarýný örtse baþýný açýk býrakan bir elbise vardý. Hz. Peygamber bu durumu görünce þöyle buyurdu: "Senin için bir sakýnca yoktur. Çünkü bu köle senin baban ve oðlun yerindedir" (Ebû Dâvud, Libâs, 32).

11- Erkekliði kalmamýþ hizmetçiler: Denk olmama, yaþlýlýk, hastalýk vb. sebeplerle kadýnlara karþý istek duymama veya hadým olma gibi nedenlerle evin sahibi kadýna cinsel bakýmdan zararý dokunmayacak hizmetçiler, bahçývan ve aþçý gibi kimseler, kadýn için diðer hýsýmlar gibidir.

12- Kadýnlarýn gizli yerlerine bakmaktan anlamayan küçük çocuklar: Kadýnlarýn yanýnda bulununca onlarýn konuþma, yürüme ve giyimlerinden cinsel bakýmdan etkilenmeyecek derecede küçük yaþtaki çocuklarýn yanýnda örtünme zorunluluðu bulunmaz. Ancak çocuk erginlik çaðýna yaklaþmýþ olursa, artýk yabancý kadýnlarýn yanýna girmemelidir, çünkü, Hz. Peygamber þöyle buyurmuþtur: "Kadýnlarýn yanýna girmekten sakýnýn" "Ey Allah'ýn Resulu! kocanýn erkek kardeþi için ne buyurursunuz?" diye sorulunca, "Kayýn birader ölümdür" buyurmuþtur (Tirmizî, Radâ, 16; Ahmed b. Hanbel, IV, 149, 153).

Bunlardan baþka dede, amca, dayý, süt kardeþ gibi kendileriyle sürekli olarak evlenmek yasaklanan hýsýmlarýn yanýna da kadýn süs yerleri açýk olarak çýkabilir. Ancak bir fitne korkusu olunca kadýnýn örtünmeyi tercih etmesi daha temiz ve daha uygundur.

Hamdi DÖNDÜREN
Gönderen: 09.05.2006 - 22:32
Bu Mesaji Bildir   .~Sniper~. üyenin diger mesajlarini ara .~Sniper~. üyenin Profiline bak .~Sniper~. üyeye özel mesaj gönder .~Sniper~. üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1789 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
burcunur (42), jihad soldat (43), alpakman (34), kerbela_34 (41), SpedeR (47), eminilhan (47), Glkc (36), mujdatciftci (35), aklima gelmedi (34), meraladem (39), heval yunus (34), muhammet ali (38), sosyolog983 (41), agus (44), müslüman cocuk (37), nakirev (42), enime (42), furkan_^^ (49), guller (44), sahdamar (41), metin uzun (42), abdulsamet (55), negative (39), homurhomur (51), snibsirm (44), husamaygor (37), estor (63), caykarali61 (43), aLi_osman (36), Avci_55 (37)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.35080 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.