0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » K İ T A P / K Ü L T Ü R / S A N A T » KİTAP & DERGİ » KİTAP TANITIMLARI

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
NurBahcesi su an offline NurBahcesi  
KİTAP TANITIMLARI
2687 Mesaj -
KURAN VE ÝNSAN Ýnsanýn “Kim”liðine Dair Bir sorgulama
Mehmet yaþar soyalan
Araþtýrma yayýnlarý
Ýnsanoðlu çamurdan inþa edilip “ruhun üflenmesi”yle hayat buldu.Ýsimlerin verilmesiyle yeryüzüne bir “sorumlu” olarak gönderildi.Ona, ruhun üflenmesi, yani isimlerin ve kelimelerin verilmiþ olmasý onun “çamurdan inþa edilmiþ olmasý özelliðini ortadan kaldýrmadý.Çamurdan inþa edilmiþ olmanýn bir tezahürü olan, “ebedi yaþama” ve “mutlak egemenlik” tutkusu “kan akýtma”yý ve “fitne çýkarma”yý insanoðlunun bir yaþam biçimi haline dönüþtürdü.ilk günden bu yana insanoðlunun yeryüzü serüveni bu minval üzerine devam ediyor.
Akýcý bir dille yazýlan bu kitap insanýn “kim”liðine dair bir çerçeve oluþturuyor ve insaný düþünmemize imkan tanýyor. okurken kendimizden toplumdan hayattan örnekler bulabileceðimiz insana kuran penceresinden bakabilme olanaðýna kavuþabileceðimiz bir kitap.
TAÞLARI YEMEK YASAK
Ýsmet özel þule yayýnlarý
“Modern yaþama biçimi küfr ile iman arasýna çizgi çekmeyi bilen hiçbir Müslümaný yozlaþtýramaz.yozlaþanlar modern yaþama biçimiyle karþýlaþmadan önce de böyle bir çizgiyi hayatlarýnda önemli saymamýþlardýr.
Aklýmýzýn baþýnda olmasý insanýn nihai iyinin, nihai doðrunun ne olduðu hususunda yeterli bilgilere sahip olmasýyla mümkündür.”
Ýslami düþünce tarzýnýn ender örneklerinden biri olan bu kitap bize kendi kaynaklarýmýzla düþünmemiz gerektiðini ve bunun örneklerini sunuyor.
AMAK- HAYAL
Filibeli ahmed Hilmi kaknüs yayýnlarý
Evet azizim! Ben hayallerin arkasýna gizlenmiþ olan hayaletleri arýyorum. Ne yazýk ki bulamýyorum.Tam olarak “bulamýyorum” demek de yanlýþ.Bunu nasýl anlatacaðýmý bilmiyorum.Ýlmi gerçeklere kimsenin bir þey demeye hakký yoktur.Yalnýz, bir hakikatin varlýðý, diðer hakikatin varlýðýna engel olmaz.Bazý vicdanlar, baþlangýç ile sonu birbirinden ayýran bir çizginin önünde durup orada kalamaz.Yarý derviþ yarý deli ama her gördüðümü hikmet gözüyle gören bir düþbazýn düþleri sizi çaðýrýyor:Hayat sekr halinde görülen bir düþ deðil midir? Kim bilir?

MÝRDAD kundaktaki ermiþ
Mihail nuayme kaknüs yayýnlarý
Sevgi hayatýn özü, nefret ise ölümün irinidir:Bilin ki sevginin özü, damarlarda hür olarak akmadýkça yaþayamaz.bu açýdan kana çok benzer.Ne zaman kanýn aktýðý damarlardan birini bastýrýrsanýz, o damarý kaçýnýlmaz bir tehlike ve öldürücü bir hastalýkla karþý karþýya býrakýrsýnýz.Nefret de hem nefret eden hem de edilen için, ölümcül bir zehir haline dönüþmüþ, bastýrýlmýþ bir sevgiden baþka bir þey deðildir.Eðer hayat aðacýnýzdaki sarý bir yapraðý sevginizin memesinden kesmeseydiniz, o yaprak asla sararmayacaktý.Öyleyse sararmýþ yapraðý sakýn ola kýnamayanýz.Eðer solan bir dala sevgi gýdanýzý çok görmeseydiniz, o dal asla solmayacaktý.Öyleyse solan dalý da kýnayamayýnýz.Eðer çürümüþ meyveyi nefretinizin irininden emzirmeseydiniz, o meyve asla kokmayacaktý.Öyleyse meyveyi de kýnamaya hakkýnýz yok
MEKKEYE GÝDEN YOL
MUHAMMED ESED-ÝNSAN YAYINLARI-

Leopelde Weiss Avrupa'da Maxim Gorki'nin eþi Bayan Gorki ile görüþme fýrsatýný ele geçirip gazetecilik mesleðine atýldýðý ve Ortadoðu'ya gazeteci olarak gönderildiði zaman bundan sonraki hayatýný Ýslam dünyasýnda ve Müslümanlar arasýnda geçireceðini hayal bile etmemiþti.Ama kýsa zamanda müslümanlarýn yaþayýþ tarzý, batýlýlardan çok farklý kültürleri ve dünya görüþleri onu bu dünyayý daha yakýndan tanýmaya zorladý.At ve deve sýrtýnda Mýsýr'dan Afganistana Yemenden sovyetlere kadar uzanan uçsuz bucaksýz coðrafyayý 30 sene boyunca gezdi.Libya baðýmsýzlýk mücadelesine katýlan ve Pakistanýn Birleþmiþ MÝlletlerdeki delegesi görevine getirilen Yahudi asýllý Avusturyalý gazeteci ve yazar Muhammed Esed, batýlý dostlarýnýn ýsrarý üzerine bütün hayatýnýn dolduran bu eþsiz macereyý yazmak için BM.deki görevinden istifa etti ve dünyanýn belli baþlý dillerine çevrilen bu kitabý yazdý."Mekkeye Giden Yol", Ýslam dünyasýnýn içyüzünü, canlý gerçeðini ve batýya karþý direniþ destanýný anlatan üstün bir belgesel olmak yanýnda eþsiz bir edebi metindir de.

KUR'AN'IN DÖRT TEMEL TERÝMÝ
Mevdudi özgün yayýncýlýk

ÝLAH, RAB, ÝBADET,ve DÝN;
bu dört terim Kur'an terminolojisinde temel bir öneme sahiptir.Kur'an-ý Kerim'in öðretisini anlamak için bu dört terimin sahih ve mükemmel anlamýný tam manasýyla kavramak zorunludur.Eðer herhangi bir kimse Ýlah ve Rab'bin manasýnýn ne olduðunu Ýbadet'in ne anlama geldiðini ve Din'in neye isnad edildiðini bilmezse onun için Kur'an'ýn tamamý anlaþýlmaz bir hal alýr.
HACC-
ALÝ ÞERÝATÝ- ÖZGÜN YAYINLARI-
Hacc genel olarak insanýn Allah'a doðru seferidir.Ademoðullarýnýn yaratýlýþ felsefesinin sembolik bir göstergesidir.Bu felsefenin muhtevasýnýn somuta dökülmesidir.Tek kelimeyle Hacc, yaratýlýþ tiyotra þudur;insanýn yaratýlýþ tiyatrosu...
Sen ey çamur! Þimdi Haccet.Ebediyete yönel,Allah'la görüþ
Hacc buradan O'nun tarafýna dönüþen bir niþanesidir.Sükunetin gidiþidir.Eblehane cebre, tasalluta; kahrolasý yazgýya karþý isyan etmendir.ucu kaçmýþ bir ip yumaðýndaki gibi, senin de kendi ucuna bulup çözülmendir.
Mevsim geldi, haydi Haccet!
Ýktidar saraylarýndan, yýðýn hazinelerden, zillet mabetlerinden ve çobaný kurt olan koyun sürüsünden kaçýp kurtul.kurtulmaya niyetlen ve Allah'ýn evini, insanlarýn evini Haccet.

ÝÇÝMÝZDEKÝ ÞEYTAN
Tolstoy kaknüs yayýnlarý

"senin, ümitsizlik bataðýna saplanman neden kaynaklanýyor biliyor musun.Çünkü sen kendin için, mutluluðun için yaþamak istiyorsun,
-bu dünyada ne için yaþanýr ki?
-Allah için yaþamak lazýmdýr martin.Madem ki O sana hayat verdi, seninde hayatýný O'na vermen O'nun için yaþaman gerekir.eðer böyle yaparsan dertlerden kurtulur, sýkýntý çekmezsin herþey senin için kolaylaþýr."



ATEÞÝ KIVILCIMKEN SÖNDÜRMELÝ
tolstoy þule yayýnlarý

"kötüyü deðil , kötülüðü yok etmeli.Ýyi insanlar ancak böyle çoðalýr.Tutuþturan elle deðil kývýlcýmla müdahale etmeli.iyilik istiyorsak eðer dünyada, ateþi kývýlcýmken söndürmeli"

Ýnsanýn Dört Zindaný
Ali þeriati
Yazar kitabýnda insanýn dört zorlayýcýnýn etkisinde olduðu ve bu gücün etkisinden özünü kurtarýnca özde insan olabileceðini iddia etmektedir. Beþer ve insan arasýndaki farka deðinen yazar, beþer dendiðinde kastedilen varlýklarýn geliþim süreci sonunda yeryüzüne gelmiþ bulunan, bügün de yaþamakta olan ve bu türden üç milyar bireyin þimdi de yeryüzünde eylemde bulunduðu iki ayaklý canlý varlýk anlaþýldýðýný; ”Ýnsan” dendiðinde ise olaðan dýþý, üstün ve bilmecemsi gerçek anlaþýlýr. Ona göre beþerin amacý, ülküsü insan olmaktýr. Ýnsan olmak,eriþildiðinde bir “imek”durumuna varýldýðýný gösteren duraðan bir aþama deðildir. Ýnsan sürekli “olmak” sürecindedir. “Ýnna lillahi ve inna ileyhi raciun” bu ayette insanlýk felsefesinin özü vardýr. "Ýleyhi raciun” yani insan Tanrýya yönelir. Buradaki "ileyhi” kelimesi, üzerinde durduðumuz konuyu belirlemektedir.
Ýnsanýn üç özelliðine iþaret eden yazar, bunlarýn bilinçli olmak, seçme yeteneði bulunmak ve yaratýcýlýk olduðunu söyler. Ýnsanýn bütün diðer özellikleri bu üç ana özellikten kaynaklanýr. Bu üç özellik tanrýsal sýfat ile ilgilidir. Tanrý, zatýnýn bilincine sahip, irade sahibi kurucu, yaratýcýdýr. Þu halde söz konusu olan üç özelliðe sahip insan da bu açýdan tanrýsal özellikleri andýrmaktadýr. Yani insan bütün doðadan farklý olan o varlýktýr ki tanrýnýn yüce sýfatlarýný kendi varlýðýnda ekip yetiþtirebilir. Böylece geliþme ve olgunlaþma yoluna girmiþ olur. Ýnsanýn önce ihtiyacý gereksinimi vardýr. Sonra bolluða eriþir refaha erer. Sonra boþluk ve anlamsýzlýk duygusuna kapýlýr. Bundan baþkaldýrmaya geçer. Sonunda perhizkar ve içe dönük bir dönem gelir. Egzistansiyalizme ve hippilik akýmý bugün böyledir. Bizim eski aðalar ve soylularýmýzýn tasavvufa düþmeleri, hint ve çin soylularýnýn mistik bir Nirvana anlayýþý içinde maddi yaþamý yadsýmalarý da bu yasaya dayanýr. Ýnsan, onlara eriþemediði sürece günlük maddi istek ve özlemlerine deðer verir, eriþince de boþluk ve anlamsýzlýða düþer. Ýnsanýn ülküsü, özlemi, öylesine yüce olmalýdýr ki bir noktaya baðlý kalmasýn. Yoksa bu ülkü, duruþ ile durak ile sonuçlanýr. Duruþta anlamsýzlýk ve boþluk bunalýma iletir.
Yazar, insanýn ”Aþk”a ihtiyacý olduðu düþüncesindedir. Bu konuda þunlarý söyler: Aþk beni kendi yaþayýþýmýn üzerlerine kurulmuþ olduðu çýkarlarý ve yararlarý, bütün çýkarlarýmý feda etmeye yönelten, hatta yaþamýmý ve kendi”imek”imi, baþkalarýnýn “imek” i ,benim aþýk olduðum ülkü uðruna feda etmeye çaðýran ve benim olumlu cevaplandýrdýðým güçtür. Bir ülkünün veya baþkalarýnýn yaþamasý, bir ükünün gerçekleþmesi için kendine ölümü seçiþ. Sözlerimin özü: O özgür kýlýcý, yaratýcý, bilinçli insan; doða, tarih ve toplum düzeni zindanlarýndan bilim ile kurtulur. Dördüncü zindandan ise din ile kurtulur, aþk ile kurtulur. Radhakrishnan’nýn dediði gibi “Biz insanlar ,insan olma ödev ve sorumluluðu ile, bir iþbirliði andýna çaðrýlýyýz.


ÝSLAMIN EVRENSELLÝÐÝ
Mehmet S. Aydýn , ufuk kitaplarý yayýnlarý
Mü’min topyekün hayata bilgi, sanat inanç ve ahlak seviyesinde anlam verebilen kiþidir.onun hayatýnda din ile bilim, bilim ile din ,ahlak ile sanat asla birbirinden kopmaz ve karþý karþýya gelmez.iþte onun hayatýnýn canlý bir bütünlük oluþturmasýnýn sebebi de budur.
Böyle bir bütünlükten mahrum olma, psikolojik ve sosyolojik alanda çeþitli aksaklýklarýn doðmasýna yol açar.mesela ortaya koyduðu baþarýlarýnýn insanlýðý hangi yönde nasýl etkileyeceði üzerinde düþünmeyi gerekli görmeyen bir bilim adamý yarar yerine zarar getirebilir.hayatýn inanç ve ahlak boyutlarýný hiçe saymayý marifet kabul eden bir sanatkar kendisi ve sanatýyla ilgilenen baþka insanlarý duygu ve düþünce karýþýklýðýna sürükleyebilir.
Yine,bilim ve sanatla beslenmeyen bir inanç dünyasýna sahip insanlar, bazen hayatý bir takým kurallarýn lafzýna sýkýsýkýya baðlanmaktan ibaret saymak gibi dar ve katý bir tutum içine düþebilir.eðer bir toplum, özelliklerini saydýðýmýz bu tek boyutlu insanlarla yönlendirilirse, çarpýk bir kültür vasatsý doðar ve toplum düzeni altüst olur.bunun sonucu olarak ta zihinlerde bulanýklýk, gönüllerde sevgisizlik, iradede zayýflýk kaçýnýlmaz olur.hakikat ile hayal , doðru ile yanlýþ,güzel ile çirkin birbirine karýþýr Kur’an, bu durumu ‘fesad’ terimi ile adlandýrýr;ona geniþ anlamýyla ‘anarþi’ demek mümkün olur.konuya bu açýdan baktýðýmýzda, fesat ile iman, dolayýsýyla müfsit ile mü’min zýt kutuplarda yer alýrlar.kur’an da mü’min, maddi ve manevi saðlýða , ikincisi hastalýða iþaret eder.Biri eðriyi düzeltmeye diðeri eðriyi öteki eðriyi doðru göstermeye çalýþýr.müfsid, bakara süresinin 11. ayetinde þöyle tasvir edilir.
“onlara ‘yeryüzünde bozgunculuk yapmayýn’ dendiði zaman, ‘biz sadece düzeltenleriz’ derler.”
Oysa mü’minin deðiþmez tarifi þu þekilde yapýlmaktadýr:”inanýr, iyi iþler yapar, hakký ve sabrý tavsiye eder.
Gönderen: 27.01.2006 - 20:39
Bu Mesaji Bildir   NurBahcesi üyenin diger mesajlarini ara NurBahcesi üyenin Profiline bak NurBahcesi üyeye özel mesaj gönder NurBahcesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1182 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
VuSlaT_ZaMbaK (40), HAMAS (41), cilekesh (34), Umuda_Dogru (35), muhammed yakub (53), -selenay- (38), kiciman (53), -Dushi- (37), melike_ (44), 271277sedat (47), katade_58 (42), samimikul (52), sansarselim (39), omerbicak (47), rajaahmet (48), BETÜL SULTAN (44), Toprakkiz (38), perteviyat (54), azra aksu (51), esiir (47), eminem (44), cihann4 (41), merve987 (38), ceylan (43), byberk (39), mehmetaliakti (45), serkanberber20 (50), FTK (38), p.celik (39), keklik (38), nazan (38), GREY (54), ketcapm (39), faruk1987 (37), semanurnl (54)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.58651 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.