0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » yahudi ve escinseler??? lütfen yardim

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
blnali55 su an offline blnali55  
yahudi ve escinseler??? lütfen yardim
76 Mesaj -
selamin aleykum hocam..
ben gecen birkac arab genclerle tartistim...
onlar diyor ki: yahudiyi veya bir homo yani escinsel erkek öldürürsen sevab yani GÜNAH DEGIL.bildigim veren allah alan allah!yahudileri öldürmessek cogalir müslümanlara zarar verir dedi.hitler zamani allahtan gelen sey olabilir diyorlar?
Gönderen: 09.09.2005 - 23:06
Bu Mesaji Bildir   blnali55 üyenin diger mesajlarini ara blnali55 üyenin Profiline bak blnali55 üyeye özel mesaj gönder blnali55 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
Deðerli kardeþim

Adam öldürme, cana kýyma. Kelime olarak meyveyi aðaçtan toplamak anlamýndadýr. Sonradan, insanlarýn yapmýþ olduklarý herhangi kötü bir davranýþa isim olmuþtur. Buna göre cinayet "cezayý gerektiren suç" demektir. Ýnsanlarýn canlarýna, organlarýna, mallarýna, ýrzlarýna taalluk eden herhangi yasak bir hareket cinayettir. Mallara karþý iþlenen cinayetlere gasb, hýrsýzlýk, yaðma ve itlaf gibi isimler verilir.

Ýslâm hukukunda terim olarak cinayet, insanýn nefsine veya organlarýna yönelik yasak bir fiil demektir. Diðer bir tarif ile cinayet; kýsas veya tazminatý gerektirecek þekilde insanýn nefsi veya bedeni hakkýnda vaki olan tecavüzdür.

Tariften de anlaþýlacaðý gibi, cinayetler baþlýca iki kýsma ayrýlýr. Birisi suçsuz bir kimsenin haksýz yere canýna kasdetmek, diðeri ise kiþinin bir uzvunu yaralamak veya azasýný kesmek gibi haksýz yere yapýlan tecavüzdür.

Ýslâm hukukunda adam öldürme* (katl) cinayeti beþ kýsma ayrýlmýþtýr:

1-Kasden öldürme: Ateþli silâh veya silâh yerine geçen yaralayýcý kýlýç, býçak ve balta gibi þeylerle vurup öldürmektir. Böyle bir suçu iþleyen hem büyük günah iþlemiþ olur ve hem de kýsas cezasýna çarptýrýlýr. Kur'an-ý Kerîm'de: "Kim bir mümini kasden öldürürse cezasý, içinde temelli kalacaðý Cehennem'dir. Allah ona gazabetmiþ, lânetlemiþ ve ona büyük bir azap hazýrlamýþtýr. " (en-Nisâ, 4/93) " Ey iman edenler! (kasden) öldürülenler hakkýnda size kýsas farz kýlýndý. " (el-Bakara, 2/178) buyurulur. Kasden öldürmede kefâret cezasý yoktur. Katil yakýnýný öldürmüþse mirastan mahrum olur.

2-Kasde benzeyen öldürme: Taþ, sopa ve benzeri silâh olmayan þeylerle kasden vurup öldürmektir. Böyle bir cinayeti iþleyen de günahkâr olur. Kefaret öder ve aðýr diyet cezasý verir. Mirastan mahrum olur.

3- Hata yoluyla öldürme: Hata; kasýtta hata ve fiilde hata olmak üzere iki kýsma ayrýlýr. Av hayvaný diye insana silâh atmak kasýtta hata: baþka bir hedefe atýlan silâhýn insana isabet etmesi de fiilde hatadýr. Böyle bir cinayet iþleyen günahkâr olmaz. Kendisine kefaret gerekir. Diyet ödemesi gerekmez. Yalnýz mirastan mahrum olur.

4- Hata yerine geçen öldürme: Ýnsanýn uyku esnasýnda saða sola dönmesi ile yanýndakini öldürmesi bu tür bir cinayettir. Bu da hata yoluyla öldürme gibidir. Ayný hükümler burada da geçerlidir.

5- Sebep olarak öldürme: Bu, çeþitli þekillerde bir baþkasýnýn ölümüne sebep olmaktýr. Meselâ birinin kendi mülkü olmayan bir yere kuyu kazýp oraya bir baþkasýnýn düþerek ölmesi gibi. Böyle bir cinayetten dolayý sadece diyet gerekir (Ö. N. Bilmen, Istýlâhât-ý Fýkhýyye Kamusu, III,10).

Hac veya umre için ihrama girmiþ olan kimseler için yapýlmasý yasak olan þeylere de cinayet denir ki cinayetin büyüklük veya küçüklük durumuna göre birtakým cezalar gerekir. Kurban kesmek, sadaka vermek gibi.
Baþkasýnýn hayatýna kýymak, katl. Cinayet, bir terim olarak insanýn hayatýna ve vucut tamlýðýna karþý iþlenmesi yasaklanmýþ fiillerdir. Cinayet, öldürme ve yaralama olmak üzere iki kýsma ayrýlýr. Öldürme, dünya ve ahirette cezayý gerektiren bir fiildir. Dünyadaki cezasý kýsas*, ahiretteki ise cehennem azâbýdýr. Çünkü o, dünyada Allah'ýn yaratmasýna tecavüz, toplumun ve toplum hayatýnýn emniyetini tehdid eden bir fiildir.

Kur'an-ý Kerim'de adam öldürmenin haram olduðunu bildiren birçok ayet vardýr. Bu ayetlerin birinde þöyle buyurulur:

"Allah'ýn haram kýldýðý cana, haklý bir sebep olmadýkça kýymayýn. Kim mazlum olarak öldürülürse biz onun velisine (mirasçýsýna hakkýný isteme konusunda) bir yetki vermiþizdir. O da öldürmede aþýrý gitmesin. Çünkü o, zaten yardýma mazhar kýlýnmýþtýr." (el-Ýsrâ, 17/33)

Âdem (a.s.)'ýn oðlu Kâbil*in Hâbil'i öldürme suçu, öldürmenin insanlýða tecavüz anlamýna gelen bir suç olduðunu gösterir. Nitekim Cenâb-ý Hak þöyle buyurur: "Bu yüzden Ýsrâiloðullarý'na þu gerçeði hükmettik: Kim bir caný, bir can karþýlýðýnda veya yeryüzünde bir fesat çýkarmaktan dolayý olmaksýzýn, öldürürse, bütün insanlarý öldürmüþ gibi olur." (el-Mâide, 5/32)

Katil için kýsas cezasý þu ayetle sabittir:

"Ey iman edenler, öldürenler hakkýnda size kýsas (misilleme) yazýldý. Hür hür ile; köle köle ile; diþi diþi ile kýsas edilir. Fakat öldürenin lehinde, öldürülenin kardeþi (velisi) tarafýndan cüz'î bir þey af * olunursa kýsas düþer. Artýk örfe uyarak, maktulün velisine güzellikle ödemede bulunmak gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve esirgemedir. O halde kim bu aftan ve diyetin edâsýndan sonra, katile veya yakýnlarýna karþý tecavüzde bulunursa, onun için pek acýklý bir azap vardýr. Ey akýl sahipleri kýsasta sizin için bir hayat vardýr. Umulur ki sakýnýrsýnýz. " (el-Bakara, 2/178-179)

Kýsas hükmü, geçmiþ semâvî dinlerde de yer almýþtýr: "Biz onda (Tevrat*ta) onlarýn üzerine þunu da yazdýk: Cana can, göze göz, buruna burun, kulaða kulak, diþe diþ karþýlýktýr. Sonuç olarak yaralar birbirine kýsastýr. Fakat kim bu hakkýný baðýþlarsa, o kendisine keffârettir. Kim Allah'ýn indirdiði ile hükmetmezse onlar zalimlerin ta kendileridir." (el-Mâide, 5/45)

Kur'an-ý Kerim, baþkasýný kasden öldüren katil için bir ceza daha bildirir:

"Kim bir mümini kasden öldürürse, cezasý içinde ebedî kalýcý olmak üzere cehennemdir. Allah ona gazabetmiþ ve lânet etmiþtir. Ve ona büyük bir azap hazýrlamýþtýr. " (en-Nisâ, 4/93)

Hadiste, kiþinin ancak üç durumda ve hâkim kararýyla öldürülebileceði bildirilmiþtir. Hz. Peygamber (s.a.s.) þöyle buyurmaktadýr:

"Müslümanýn kaný ancak üç þeyden birisi ile helâl olur. Zina eden evli, cana karþýlýk can, dinini terkeden ve Ýslâm toplumundan ayrýlan kimse." (Buhârî, Diyet, 6; Müslim, Kasâme 25; Ebû Davud, Hudud, I; Tirmîzî, Hudud, 15) Bu hadisi Ýbn Mes'ud (r.a.) rivâyet etmiþtir.

Baþka bir rivâyet þöyledir: "Kiþinin kaný üç durumda helâl olur: Ýmandan sonra kâfir olan yahut evlilikten sonra zina eden yahut da haksýz yere bir cana kýyan kimse."

Katlin ve intiharýn haramlýðý konusunda çeþitli hadisler nakledilmiþtir: "Bir müminin öldürülmesi, Allah katýnda, dünyanýn sona ermesinden daha büyük bir olaydýr."

"Þüphesiz, sizin kanlarýnýz ve mallarýnýz; bu gününüzün, bu ayýnýzýn ve bu beldenizin haram olduðu gibi birbirinize haramdýr." (Buhâri ilim, 37; Hacc, 132; Hudûd, 9; Müslim, Hacc, 147; Tirmîzî, Fiten, 6)

"Yedi helâk edici þeyden sakýnýnýz. Bir tanesi de haklý durumlar müstesna Allah'ýn haram kýldýðý cana kýymaktýr. " (Buhârî, Müslim, Ebû Davud ve Nesâi)

Kasden öldürmenin cezasýný hadis tesbit etmiþtir. Hz. Peygamber (s.a.s.) þöyle buyurdu: "Kasden öldürmede kýsas vardýr. Ancak, maktulün velisinin affetmesi halinde durum deðiþmektedir."

Yani baþkasýný kasden öldüren, maktulün akrabalarý tarafýndan affedilmedikçe ona kýsas uygulanmasý gerekir.

Kasden adam öldüren kimse asî ve fâsýk olur. Onun iþi Allah'a kalmýþtýr. Dilerse ona azap eder, dilerse baðýþlar. Ýslâm âlimlerinin çoðunluðuna göre katilin tevbesi makbûldür. Böyle diyenlerin delilleri þu ayetlerdir:

"Þüphesiz Allah, kendisine þirk (ortak) koþulmasýný baðýþlamaz. Bunun dýþýndaki günahlarý dilediði kimseler için baðýþlar. " (en-Nisâ, 4/48-116)

"Þüphesiz Allah bütün günahlarý maðfiret eder." (ez-Zümer, 39/53) Ýbn Abbâs (r.a.) katilin baðýþlanabileceði konusunda aksi görüþtedir. Çünkü birisini kasten öldürenin cehenneme gireceði, Nisâ sûresi 93. ayetle sabittir.

Diðer yandan yüz kiþi öldüren kimsenin tevbesinin bile kabule þayan olduðunu bildiren hadis-i þerif malûm ve meþhurdur. (Buhâri, Enbiya, 54; Müslim, Tevbe, 46-47). Kâtilin, sürekli cehennem ateþine gireceðini bildiren ayetin, tevbe etmeden ölmesi haliyle ilgili olduðu yahut durumunun Cenâb-ý Hakk'ýn dilemesine baðlý bulunduðu öne sürülmüþtür.

Þâfiî mezhebi, öldürmenin hükümlerini beþ kýsma ayýrýr: Farz, haram, mekruh, mendub ve mubah.

1- Farz: Mürted (dinden çýkan)'ýn tevbe etmediði ve düþman savaþçýsýnýn Ýslâm'a girmediði yahut cizyeyi vermediði zaman öldürülmesi farzdýr.

2- Haram: Kanýnýn dökülmesi caiz olmayan masum kimsenin öldürülmesi haramdýr.

3- Mekruh: Bir kimsenin, kâfir olan hasmýný Allah'a ve Resulüne sövdüðü zaman onu öldürmesi mekruhtur.

4- Mübah: Kýsas tatbik edilecek kimseyi veya devlet baþkanýnýn savaþ esirini öldürmesi mubahtýr. Çünkü o maslahata göre öldürüp öldürmemekte serbesttir. Nefis müdafaasý için saldýrganý öldürmek de mubahtýr.

Dört büyük mezheb imamý, öldürmenin mübah olduðu halleri þu þekilde sýralarlar: Bir kimse yabancý birisinin evine girdiðini; yabancý bir erkeði karýsý veya yakýn akrabasý ile zina ederken görse onu öldürmesi helâldir. Katile kýsas gerekmez. Zina, erkekle kadýnýn rýzasý sonucu oluþmuþsa Hanefi ve Hanbelîlere göre kadýnýn kocasý onlarý suçüstü yakalamasý halinde her ikisini de öldürebilir. Eðer erkek, kadýný zinaya zorlamýþsa kadýnýn bu erkeði öldürmesi mübah görülmüþtür

Selam ve dua ile..
Gönderen: 15.09.2005 - 12:19
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1278 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
sakir bayram (64), arabulan (55), ümit09 (53), hilalbaþa.. (44), ESÝLA (39), HiLaL90 (34), enes.gs (38), aksoy60 (40), Beste (46), gümüþta&#2.. (43), derdodertli (51), nurangurtekin (45), irfan temel (53), ismail_kutahya (37), Basel-Stadt (48), BLaCKHaPPY (47), haya (36), hesert (51), lütuf (39), köln72 (52), emretavsan (44), ahmet51 (47), ahmetpolat1983 (41), cansin18 (60), mizgin_islam (44), *HilaL* (39), ogretmen78 (45), mehmet70 (54), bluedream (42), Gül-i Ruhsar (37), Meral Cölkusu (44), Dünyali (52)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.63744 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.