generique plaquenil chloroquine ivermectin generique luvox ivermektin cipralex ciprine cipro med cipro clamycin clarinex clarithrocine claritin claritine claromycine claropram clavamox clavu basan cleocin climara clobex clocim clomid clopin clot basan clozaril co acepril co atenolol co diovan co enalapril co enatec co epril co lisinopril coaprovel colcrys colofac combivir compazine competact concor plus concor confortid conjugen convulex copegus corangine
     

0
Start Giriş Üye Ol üyeler ((( RAVDATe@m))) Arama
Toplam Kategori: 69 *** Toplam Konu: 30100 *** Toplam Mesaj: 148193
Forum Anasayfa » ENGLISH / DEUTSCH / OTHER » INTERNATIONAL » Nacht der beschikking...

önceki konu   sonraki konu
Bu konuda 1 mesaj mevcut
Sayfa (1): (1)
Ekleyen
Mesaj
Tan su an offline Tan  
Nacht der beschikking...

26 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 14.10.2003
En Son On: 19.07.2006 - 15:08
Cinsiyeti: Erkek 
Nacht der beschikking

Zoals jullie allemaal hopelijk wel weten bevinden we ons momenteel in de nacht der beschikking…( Lailatoel Gadr). De meeste onder jullie zullen het belang van deze nacht voor ons Moslims ook wel weten. Het is hedendaags bij ons gebruikelijk om de 27ste dag van de maand Ramadan als de nacht der beschikking te stempelen, hierover zijn de hoge rechtsgeleerden eens geworden. In deze korte tekst wil ik jullie een hadith voordragen die overgeleverd is van Aboe Sa ied al-Choedri (overgenomen uit LEIDRAAD VOOR HET LEVEN, DE TRADITIES VAN DE PROFEET MOHAMMED):

Eens trok de profeet Mohammed zich terug in de moskee gedurende eerste tien dagen van Ramadan, de middelste tien dagen trok hij zich terug in een ronde Turkse tent, voor de ingang waarvan een mat hing. Hij pakte de mat vast, trok die naar de tent toe, stak zijn hoofd naar buiten en sprak tegen de mensen, die dichtbij hem kwamen staan. Hij zei: ‘ik heb mij de eerste tien nachten teruggetrokken, om die ene nacht te zoeken en de middelste tien nachten ook. Nu is er een engel bij mij gekomen en die zei: Hij is onder de laatste tien. Dus als iemand zich wilt terugtrekken, laat hij dat doen’ en dat deden de mensen samen met hem.
Verder zei hij: ‘Mij is in de droom de nacht der beschikking getoond in een oneven nacht, terwijl ik mij ter aarde wierp op de ochtend erna, temidden van modder en water’. Op de ochtend van de 21ste, toen de Profeet opstond voor het ochtend-salaat regende het en lekte het in de moskee; ik zag modder en water. Toen de Profeet klaar was met zijn salaat kwam hij naar buiten, met modder en water op zijn voorhoofd en de punt van zijn neus. Het was de nacht van de 21ste, dus een van de tien laatste.

‘Zoek de nacht der beschikking in de laatste tien dagen van de ramadan!’ Hoewel er dus blijkbaar overeenstemming is onder de hoge geleerden dat het op de 27ste nacht is, ben ik van mening dat we ook de andere vier dagen niet moeten vergeten. Ik geloof dat het ons sterker maakt als we ipv een dag ons richten tot Allah cc vijf dagen dit doen. Natuurlijk is het beste om alle dagen te zien als een dag van en voor Allah cc. We moeten streven om allemaal een moslim te worden zoals Allah cc dat van ons verwacht. Dus ga je de 27ste naar de moskee om te bidden en om vergiffenis te vragen, heel mooi en inshaallah zal Allah cc je dua’s ook horen…maar probeer dan de andere 4 dagen dit thuis ook te doen. Het heeft sowieso geen nadelen…maakt je alleen maar beter en je zult je er ook beter door voelen.

Inshaallah zullen onze gedragingen zorgen voor een plaats in de hemel en moge onze gedragingen mede bestaan in het openen van de ogen van onze broeders en zusters die momenteel over een zwakke takwa beschikken!
Ekleme Tarihi: 22.11.2003 - 02:28
Bu mesajı bildir   Tan üyenin diğer mesajları Tan`in Profili Tan Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
Pozisyon düzeni - imzaları göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   sonraki konu

Kategori Seç:  
Sitemizde şu an Yok üye ve 741 Misafir mevcut. En son üyemiz: Didem_


Admin   Moderator   Vip   Üye ]

Hayırlı ömürler dileriz.    Bu üyelerimizin doğum günlerini tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu bir ömür dileriz:
jakup (32), muzocel26 (58), salihhazar (55), Beyza (56), cs7014 (50), oezkan (51), kara61 (66), aetkral (51), kubratalp (48), K.GOCERLI (27), cecenmucahidi (33), yaburka (49), violine (44), mavi_ruya (48), mbahaddin (55), Kerim_Bey (36), Süreyya (66), yemenici68 (56), mecid (43), kerime (42), mehmet_eyigör_6.. (28), tokayca (51), hasan5335 (36), volkan33 (54), mgunhan (48), ttufan (42), isvec (65), beyazguel (38), atay (62), sonromeo2 (47), kulibo (38), Zeynepgul (44), nihat 60 (44), g_neferalperen3.. (46), sebiarus (55), hace (41), EsmerKiz-NL (39), n@ksýben (43), pedino (54), hatice 1975 (49), hesbollahi (45), hafýz_ (37), ozel (68), fethic (55), hacimeryem (54), telve (52), Levent75 (49), züleyha hanc&ya.. (47), erciyas tamer (46), m.kýl&ya.. (53)
24 Saatin Aktif Konuları
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.51979 saniyede açıldı