generique colchicine hydroxychloroquine kaletra kaletra lopinavir ritonavir cipralex ciprine cipro med cipro clamycin clarinex clarithrocine claritin claritine claromycine claropram clavamox clavu basan cleocin climara clobex clocim clomid clopin clot basan clozaril co acepril co atenolol co diovan co enalapril co enatec co epril co lisinopril coaprovel colcrys colofac combivir compazine competact concor plus concor confortid conjugen convulex copegus corangine
     

0
Start Giriş Üye Ol üyeler ((( RAVDATe@m))) Arama
Toplam Kategori: 69 *** Toplam Konu: 30100 *** Toplam Mesaj: 148193
Forum Anasayfa » ENGLISH / DEUTSCH / OTHER » De wrede vrouw en haar kat...   Cevap ekle

önceki konu   sonraki konu
Bu konuda 1 mesaj mevcut
Sayfa (1): (1)
Ekleyen
Mesaj
-=[ E_R ]=- su an offline -=[ E_R ]=-  
De wrede vrouw en haar kat... Alıntı yaparak cevapla

892 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.06.2003
En Son On: 07.07.2007 - 15:44
Cinsiyeti: ----- 
De wrede vrouw en haar kat...

Er was eens een vrouw die een kat had. Het was een wrede vrouw en ze behandelde haar kat slecht. Op een dag vertelde de Profeet (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) zijn Metgezellen een verhaal over de slechte vrouw. 'Zij zorgde niet goed voor haar kat,' zei Hij. 'Ze gaf hem niets te eten of te drinken,' Hierdoor werd de kat erg mager en haar vacht begon uit te vallen. De vrouw had een slecht humeur.

Als ze boos was, schopte ze de kat of gooide haar de deur uit en moest ze de hele nacht buiten blijven. Het duurde niet lang of de kat werd bang voor de vrouw. Elke keer dat ze in de buurt kwam, schreeuwde de kat en kroop onder een tafel of een stoel. De buren van de vrouw waren boos op haar. Op een dag kwam een buurman haar opzoeken. 'Je bent erg wreed voor je kat!' zei de buurman. 'Een kat is ook een schepsel van Allah, net zoals wij dat zijn. Je maakt een grote fout!'

De vrouw werd erg boos toen ze dit hoorde. 'Ga weg!' schreeuwde ze tegen de buurman. 'Die kat is van mij. Als ik hem slecht wil behandelen dan doe ik dat! Ga weg en Laat me met rust!'

De buurman werd ongelukkig toen Hij hoorde. Toen bedacht Hij een plan om de kat te redden. Hij ging terug naar zijn huis en wachtte tot het donker werd. Naast hem hoorde Hij de wrede vrouw tegen haar kat schreeuwen. 'Ga weg jij, jij smerig beest!' riep zij.



'Ik wil je vannacht niet in mijn huis hebben!' De buurman hoorde dat de wrede vrouw haar voordeur opende. Toen hoorde Hij de kat schreeuwen en jammeren alsof de vrouw haar op straat gooide. Toen, sloeg zij de deur dicht.

De buurman wachtte even om er zeker van te zijn, dat de vrouw niet weer naar buiten zou komen. Toen ging Hij de straat op. Daar was de kat, die zielig voor de deur van de vrouw zat.

De kat was aan het schreeuwen en snuffelde bij de deur en hoopte dat de vrouw haar weer binnen zou laten. Het hart van de buurman was met medelijden voor de kat gevuld.

'Jij arm beest,' zei hij. 'Kijk eens hoe dun je bent!' Hij boog zich voorover en pakte de kat op. Hij aaide het over zijn kop tot het stopte met huilen. 'Ik neem je mee naar mijn huis,' zei de buurman, 'en ik geef je wat te eten.'

Toen hij thuis was vulde hij een bord met wat eten en gaf dat aan de kat. De kat at dat hongerig. Het bord was al spoedig leeg. De buurman vulde het opnieuw. En weer at de kat alles vlug op. Maar tenslotte had de kat genoeg gegeten en ging op de grond liggen en viel in een diepe slaap. De volgende ochtend kon de wrede vrouw haar kat niet vinden. Ze keek overal. Ze zocht in de straat, ze zocht op de markt.



Ze sloeg op de deur en schreeuwde boos. De buurman opende de deur. 'Ik weet wel, dat jij mijn kat gestolen hebt!' schreeuwde de vrouw naar hem. 'Jij bent een dief. Geef het meteen aan mij terug!'

'Nee,' zei de buurman. 'Je bent een wrede vrouw en je verdient het niet een kat te hebben!'
'Ik wil die kat! Geef het terug' schreeuwde de vrouw. Ze werd al bozer en bozer.
'Ik geef je de kat niet terug tot je belooft dat je hem vriendelijk zult behandelen' gaf de buurman als antwoord. Toen de vrouw dat hoorde, lachte zij in haar vuistje.
'Domme man!' dacht ze. 'Ik hoef alleen maar te beloven dat ik mijn kat goed zal behandelen en hij geeft hem aan mij terug!'
De vrouw deed dus alsof ze niet meer boos was en glimlachte naar de buurman. 'Natuurlijk zal ik mijn kat goed behandelen als je hem aan mij teruggeeft!' zei ze met vriendelijke stem.

'Beloofd?' vroeg de buurman.

'Ja, ja dat beloof ik' antwoordde de vrouw.

'Je zult de kat genoeg te eten geven en hem 's nachts niet op straat gooien?' wilde de buurman weten.
'Natuurlijk niet,' zei de vrouw gedwee 'ik zal de kat te eten geven en er van nu af aan goed voor zorgen. Ik zal de kat nooit meer wreed behandelen!'

Hield de vrouw haar belofte?

Nee, dat deed ze niet Maar helaas had de buurman haar geloofd. Hij wist niet dat ze loog. Hij gaf de kat aan haar terug. De wrede vrouw nam de kat weer mee naar huis en behandelde haar slechter dan ze ooit gedaan had. Ze bond een touw om de nek van de kat en dat touw bond ze aan een stoel vast. En opnieuw gaf ze de arme kat niets te eten of te drinken. Het dier werd dunner en dunner en zwakker en zwakker en na een poosje stierf de arme kat.

'Wat is dat vreselijk wat ze gedaan heeft!' riep een van de Metgezellen van de Profeet (vrede en zegeningen zij met).
'Wat een ontzettende wrede en slechte vrouw!'

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) was het hier mee eens. 'Allah werd hierdoor ook erg boos op de wrede vrouw,' vertelde hij de Metgezellen.

De vrouw was niet alleen wreed. Ze had ook nog gelogen. Ze had een grote zonde begaan omdat ze en levend schepsel van Allah zo slecht behandeld had. De man die de dorstige hond te drinken had gegeven was al zijn zonden vergeven door de vriendelijke daad die hij voor een levend dier had verricht. Maar deze vrouw, die haar kat zo wreed had behandeld was niet vergeven en zo stuurde Allah haar naar de Hel.


http://www.al-islaam.com
Ekleme Tarihi: 25.10.2003 - 11:20
Bu mesajı bildir   -=[ E_R ]=- üyenin diğer mesajları -=[ E_R ]=-`in Profili -=[ E_R ]=- Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
Pozisyon düzeni - imzaları göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   sonraki konu

  Cevap ekle Kategori Seç:  
Sitemizde şu an Yok üye ve 2168 Misafir mevcut. En son üyemiz: Didem_


Admin   Moderator   Vip   Üye ]

Hayırlı ömürler dileriz.    Bu üyelerimizin doğum günlerini tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu bir ömür dileriz:
kaykaan (57), safak-50 (60), nazlinazende (45), sena_55 (49), NEWYORKER (50), hazan44 (39), RaMaZaN050 (34), KONVEYÖR (47), arefenur (52), mehmet4467 (42), hasret44 (39), turancihan (48), sevgikusu (37), kul_bahri (58), ser_kan (47), ssessiss (36), Seyyidmehmet (47), Ata01 (52), sempatik_cd (43), ebubekir1989 (35), M.EFE (50), sam@ (42), ozgurozakinci (47), garibcahil (46), muhacir-i muham.. (40), Osman50 (70), kanka_konya (36), hkurt (60), haliime (45), mrasitalas (40), hayýrsev.. (58), zekitatari (67), y_turan (39), doctor (41), koylu (63)
24 Saatin Aktif Konuları
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.38326 saniyede açıldı