kaletra dexamethasone generique stromectol generique rhinocortkamagra 3tc abilify aceon acepril acerpes achromycine aciphex acivir acnecolor acnefuge acticin actigall actisite active pack actonel actoplus met actos acular adalat cc adalat adapress adartrel adcirca addyi adipur advair diskus advair rotahaler aerius aerodiol aggrenox agofenac agoprim agopton agorex airol airomir akneroxid aknex aknin n aknoral albenza
     

0
Start Giriş Üye Ol üyeler ((( RAVDATe@m))) Arama
Toplam Kategori: 69 *** Toplam Konu: 30100 *** Toplam Mesaj: 148193
Forum Anasayfa » ENGLISH / DEUTSCH / OTHER » Profectien over Mohammed( vzmh) wordt zowel in het oude en het nieuwe testament bevistigd   Cevap ekle

önceki konu   sonraki konu
Bu konuda 3 mesaj mevcut
Sayfa (1): (1)
Ekleyen
Mesaj
AskSairi su an offline AskSairi  
Profectien over Mohammed( vzmh) wordt zowel in het oude en het nieuwe testament bevistigd Alıntı yaparak cevapla

1376 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.02.2003
En Son On: 02.04.2005 - 16:30
Cinsiyeti: Erkek 
Profectien over Mohammed( vzmh) wordt zowel in het oude en het nieuwe testament bevistigd .

Eem profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders , aan u gelijk, en ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen , en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal .(deureonomuim 18:18)

De voorstelling in dit vers gaat over een wetgevende profeet zolas Mosez dat was. Een profeet die geeen nieuwe wet breng, heeft de taak reeds bestaande wet uit te leggen en nader to te lichten .Zo’n profeet wordt in functie gesteld , of zoals Jezus zegt: om te vervullen (matth 5:17-18)

De profeten tussen Mozes en Jezus verschenen , konden venals JeZus ( omdat hij ook een israeliet was) geen aanspraak maken op deze profetie .het volk waarnaar het woord ‘hun verwijst , is het volk van Israel. Dus de profeet , zoals Mozes , moest uit midden van hun broeders verschijnen .
Wie zijn Hun broeders ?

Profeet Abraham kreeeg 2 zonen : Ismael en Izaak .
Uit Ismael zijn de Arabieren voortgenomen en uit Izaak de Israelieten .
Dus de twee volkeren Israeliten en de Arabieren zijn broeders.
Met het woord ‘hun’ wrodt verwezen naar de arabieren . De Profetie in Deut gaat dan ook over niemand anders dan profeet Mohemmed .Mohammed is ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes .

Waarlijk , wij hebben tot u een booschapper gezonden, die getuige is , gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden (Koran 73:15)


#Mozes is evenals Mohammed geboren uit een moeder en een vader . Jezus werd geboren zonder vader .
# ook Mozes wedr , net als Mohammed , door velen erkend als profeet, Jezus werd maar door enkelen erken als profeet

#Mozes werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Israeliten ,Jezus werd maar door 12 discipelen erken als hun leraar . Mohammed (vzmh) werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet. Ook in dit geval lijkt Mohammed (vzhm) meer op Mozes .

Mozes kreeg een wet die hij aan zijn volk moest verkondigen .

(deuteronomuim 33:4) Jezus kwam niet met de wet , hij kwam alleen maar om te vervullen :

Meent niet , dat ik gekomen ben om de wet of te profen te ontbinden ; ik ben niet gekomen om te otbinden , maar om te vervullen

Mohammed kreeg net als Mozes ook een wet voor zijn volgelingen ;
En spreek recht tussen hun naar het geen Allah u heeft geopenbaard( Koran 5:49)
# Mozes en Mohammed stierven beiden een natuurlijke dood . Jezus werd door God verhene naar de hemel .

Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging . want zij bewren dat Jezus zoon van God is . wanneer zij blijven volhouden dat dit vers over Jezus ging , dan moeten zij erkenen dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God .

Deuteronmium18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden

Maar een profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woor te spreken , dat ik hem niet gebood te spreken, of die in den naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven.
(Deuteronmium18:20)

Indien er een valse profeet zou opstaan zou hij een Goddelijke straf oplopen . zijn plan zou worden verijdelt en hij zou de dood vinden .

Als Mohammed ( vzmh) een valse profeet was , zou hij volgens de bijbel een goddelijke straf moeten krijgen , Aangezien Mohammed een dergelijke straf niet heeft gehad is zijn profeetschap niet vals .Vandaag de dag is de islam een godsdient die wereldwijd wordt beleden en nog steeds groeiende is en de Meeste mensen in de wereld heten Mohammed ( Hollandse bronnen) .

En ander bewijs

Of men geeft het boek aan die niet kan lezen , zeggende lees toch dit , en hij zegt : ik kan niet lezen ( Jesaja 29:12 )

Het is bekend dat Mohammed ( vzmh) zein eertse openbaaring ontving in de grot (Al Hira) .
In de grot sprak de engel Gabriel tegen Mohammed en zei :

‘Lees (ikra)’ , En Mohammed antwoordde : Ik kan niet lezen ....

De vers in Jesaja 29:12 word ondersteund door
Deut 18;18

Waarin God het volgende aan Mozes openbaarde :

Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen en hij zal stellig tot hen spreken alles wat hem gebieden zal .

Deze bijbelse tekst stelde Mozes op de hoogte van het feit dat de aangekondigde profeet analfabeet zou zijn .

Koran61:6 6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

Jezus beschouwde zich zelf als een voorbode van een grote profeet die nog zou komen . aldus

Johannes 16:12-13 Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen ; doch wanneer Hij komt , de Geest der waarheid , zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid , want hij zal niet uit zichzelf spreken , maar al wat hij Hoort zal Hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen

De alereerste kuran versen luiden :

Lees inde naam van uw heer .Die schiep. Die de mens uit geronnen bloed schiep. Lees , want uw Heer is de meest Eerbied waardige(9Koran:1:1/3

Dit is nu de zegen , met welken Mozes . de man Gods , De kinderen Israels gezegend heeft voor zijnen dood.Hij zijde dan : De Heere is van Sinai gekomen , en is hun lieden opgegaan van Sair: en is aangekomen , en is hun lieden opgegaan van Sair : Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran , en is aangekomen met tineduizenden der heilegen : aan zuine rechterzijde was een vurige wet aan hen (Deuteronium 33:1/2)

Ook in deze versie kunnen we sporen van de aankondiging van de profeet Mohammed .
Paran (Arabicsh : faran) Is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt
Waar Profeet Mohammed leefde

Het oude testament bevestigt dat de stamvader van Mohammed ook in deze streek woonde:

En God was met de jongen en hij groeide : hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter , en hij woonde inde woestijn van Paran , en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte .( genesis 21:20/21

En is aangekomen met tineduizenden der heilegen..(Duet 33:1/2)

Profeet kwam zolas in Duet 33:1/2) werd voorspeld met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka beninnen

De openbaring duurde 23 jaar . Deze gebeurtenis geschiedde nadat de koran op een vers na totaal geopenbaard was . Dat is wat bedoeld word met ..aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen .
Ekleme Tarihi: 23.06.2003 - 00:11
Bu mesajı bildir   AskSairi üyenin diğer mesajları AskSairi`in Profili AskSairi Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
Gast spiroglu  
??? Alıntı yaparak cevapla

Misafir

Kayıt Tarihi: 19.04.2024
En Son On: 02.04.2005 - 16:30
Cinsiyeti: ----- 
Allah razi olsun!..
Ekleme Tarihi: 23.06.2003 - 00:12
Bu mesajı bildir   zum Anfang der Seite
Gast CennetGülü  
RE: ??? Alıntı yaparak cevapla

Misafir

Kayıt Tarihi: 19.04.2024
En Son On: 02.04.2005 - 16:30
Cinsiyeti: ----- 
Alıntı
Orijinali spiroglu

Allah razi olsun!..




Allah razi olsun abicigimmmm

Je hebt het wel geschreven maar komen er mensen uit Nederland dan????

Ik begreep wel wat daar staaat maar veel mensen weten echt niet waar het over gaat............

Yinede ben okusum Allah razi olsun..........

Rabbim yardimcimiz olsun..........

CennetGülü...............
Ekleme Tarihi: 26.06.2003 - 23:05
Bu mesajı bildir   zum Anfang der Seite
Pozisyon düzeni - imzaları göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   sonraki konu

  Cevap ekle Kategori Seç:  
Sitemizde şu an Yok üye ve 534 Misafir mevcut. En son üyemiz: Didem_


Admin   Moderator   Vip   Üye ]

Hayırlı ömürler dileriz.    Bu üyelerimizin doğum günlerini tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu bir ömür dileriz:
ayhan demirhan (42), milli (55), Faruk85 (39), buyukdere (50), akgulhassan (56), resulkol (42), aldirma_reis (45), cengiz__11 (45), musabbinumeyr (46), _rAbia_ (35), HACIBUBA (38), ergunoynamaz (67), emisya (43), cavittacir (47), arslanmurat1 (46), Ben_Neyim (45), hatipoglu (45), PinarKecik (46), Ugur_K (44), hami_74 (37), ust_mimar (41), Muhlise (43), lifos (49), osmanli (41), @tuba@ (39), oguzada (47), tolga67 (49), zoris (45), aydinhasan (45), ilkay turan (53), Muhammedbilal (35), burhann1 (41), esmafeyzaunal (43), havzanur (36)
24 Saatin Aktif Konuları
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.53478 saniyede açıldı