0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » Müziğin Dindeki Yeri

önceki konu   diğer konu
3 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
antibidat su an offline antibidat  
Konu icon    Müziğin Dindeki Yeri
14 Mesaj -
Musikinin dindeki yeri
Sual: Dinimizde müzik haram mýdýr?
CEVAP
Simanýn caiz olduðu ve caiz olmadýðý yerler vardýr. Bazýlarý, kitaplardaki sima kelimesini çalgý olarak tercüme ettikleri için mubah çalgýlar da var zannedilmektedir. Aþaðýdaki yazýlarýn tamamý Ýslam âlimlerinin kitaplarýndan alýnmýþtýr. Nereden alýndýðý da sonunda yazýlýdýr. Kendimize ait tek cümle yoktur.

Aletsiz, çalgýsýz naðmeli sese sima denir. Çalgý aleti ile birlikte olan insan sesine gýna [müzik] denir. Gýna haramdýr. (Dürr-ül mearif)

Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgý aleti olarak bildirmiþtir. Ýbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadis’ten kasýt, çalgý aleti ve musiki olduðunu söylemiþtir. (Tefsir-i ibni kesir, Tefsir-i medarik) [Ýbni Mesud gibi büyük bir zata inanmayan cahillere ne denir ki?]

(Mevahib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti þöyle tefsir ediliyor:
Yalan hikayeler yazarak veya þarkýcý kadýnlar tutup herkese ses naðmeleri dinleterek, Kur’an dinlemelerine engel olmaya çalýþanlara Cehennem ateþini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

Bir hadis-i þerifte de buyuruluyor ki:
(Üçü hariç, her lehv bâtýldýr.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eðlence, bir çalgý olduðu için böyle buyuruluyor.

Müfessirler, Ýsra suresinin 64. âyetinde þeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgý ile oynat demek olduðunu, bu âyetin, her çeþit çalgýyý haram ettiðini bildirmiþlerdir. (Þeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [þarký ile, musiki ile] oyun ve eðlence haline sokanlardan uzak dur) þeklinde tefsir etmiþlerdir.

(Þimdi siz bu söze [Kur’âna] mý þaþýrýyorsunuz? Gülüyorsunuz da aðlamýyorsunuz ve siz gafletle oynuyorsunuz.) [Necm 59-61]
Medarik tefsirinde entüm samidün ifadesi, (Kur'an okunduðunu iþittikleri zaman onu dinletmemek için teganniye [þarký türkü söyleyerek þamataya] baþlarlar, oynarlardýgöz kırpma diye açýklanýyor. Ýbni Abbas ve Mücahid hazretleri de bu ifadenin þarký olduðunu söylemiþtir. (Ýgaset-ül-Lehfan)

Kur’an-ý kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiðinden sakýnýn!) [Haþr 7]
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiþ olur.) [Nisa 80]

(O Peygamber, güzel þeyleri helal, çirkin, pis þeyleri haram kýlar.) [Araf 157]
(O, kendisine vahyedilenden baþkasýný söylemez.) [Necm 3, 4]

(Aralarýndaki anlaþmazlýkta seni hakem tayin edip, verdiðin hükmü tereddütsüz kabullenmedikçe, iman etmiþ olmazlar.) [Nisa 65]

(Allah ve Resulü, bir iþte hüküm verince, artýk inanmýþ kadýn ve erkeðe, o iþi kendi isteðine göre, tercih, seçme hakký kalmaz.) [Ahzab 36]

(Kur'aný sana insanlara açýklayasýn diye indirdik.) [Nahl 44]

Þimdi Resulullah efendimiz, yukarýdaki âyet-i kerimeleri nasýl açýklamýþsa ona bakalým:
(Ýlk teganni eden þeytandýr.) [Taberani]
(Sesini gýna ile yükseltene þeytan musallat olur.) [Deylemi]

(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çýngýrak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaþmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, þeytanýn mizmarýdýr.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgýdýr]

(Þarkýcý kadýný dinlemek, yüzüne bakmak haramdýr. Parasý da haramdýr. Kimin eti haramdan beslendi ise, ona Cehennem ateþi layýktýr.) [Taberani]

(Cenab-ý Hak, zurna, gýrnata, ud, def gibi bütün çalgý aletlerini, cahiliyet döneminde tapýnýlan putlarý kaldýrmamý emretti.) [Ý.Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazýsý, zinayý, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarý [çalgýyý] helal addedecektir.) [Buhari]

(Musiki, kalbde nifak hasýl eder.) [Beyheki]

(Suyun otu büyüttüðü gibi, þarký, oyun ve eðlence kalbde nifaký büyütür. Allah’a yemin ederim ki, suyun otu büyüttüðü gibi, Kur’an ve zikir de, kalbde imaný büyütür.) [Deylemi]

(Rabbim bana içkiyi, kumarý, darbukayý ve þarký söyleyen kadýnlarý haram kýldý.) [Ý. Ahmed]

(Resulullah çalgý aletleriyle para kazanmayý yasakladý.) [Begavi]

(Ümmetimden bazýlarý, içkilere baþka isim vererek içerler. Þarkýcý kadýn ve çalgý aletleriyle eðlenirler. Allahü teâlâ, onlarý yerin dibine batýrýr da domuzlar ve maymunlar kýlar.) [Ýbni Mace]

(Þu beþ þey zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Birbiriyle lanetleþme, içki içme, ipekli giyme, çalgýlar ve erkeðin erkekle, kadýnýn kadýnla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]

(Ben, mizmarlarý [çalgýlarý], putlarý yok etmek için de gönderildim.) [Ý.Ahmed, Ebu Nuaym, Ýbni Neccar]

(Ýblis, yer yüzüne indikten sonra, ya Rabbi bana ev ver dedi. Hamamlar senin evin. Yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin denildi. Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgýlar] müezzinin denildi. Yazýlarýn dövme, hadislerin yalandýr. Resulün [elçin] kâhinler, falcýlar, tuzaðýn da kadýnlardýr.) [Ýbni Ebiddünya, Ýbni Cerir]

(Ýblis, benim kitabým nedir dedi. Senin kitabýn dövmedir, içeceðin sarhoþluk veren her içki, sadakatin yalan, müezzinin mizmarlar [çalgýlar], mescitlerin de çarþýlardýr denildi.) [Taberani]

(Ýki ses, melundur: Nimete kavuþunca [mizmar]çalgý, musibete maruz kalýnca feryat.) [Bezzar]

(Allahü teâlânýn gazabýna sebep olan þeyler: Acýkmadan yemek, uykusu yokken uyumak, tuhaf bir þey olmadan gülmek, musibette feryat etmek, nimete kavuþunca mizmar [çalgý çalmak].) [Deylemi]

(Þarkýcý ve çalgýcý kadýnlar çoðalýnca, içkiler her yerde içilince, yere batmalar görülecek, gökten taþ yaðacaktýr.) [Tirmizi, Ebu Davud, Ýbni Mace, Ý.Ahmed]

(Þunlar gelmeden önce salih amel iþlemekte acele edin. Sefihler baþa geçmeden, güvenlik kuvvetleri çoðalmadan, hüküm rüþvetle satýlmadan, adam öldürme hafife alýnmadan, akraba ziyareti kesilmeden, Kur’an mizmarlardan okunmadan, Kur’aný þarký gibi okuyanlar öne geçmeden.) [Taberani]

(Kur'an mizmarlardan okunduðu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Kur'aný mizmarlardan [çalgý aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]

(Þu 15 kötü haslet iþlendiði zaman ümmetim belaya maruz kalýr:
1- Ganimete hýyanet edilince
2- Emanetin ganimet sayýlýnca
3- Zekat cereme kabul edilince
4- Erkek karýsýna itaat edince
5- Evlat ana babaya isyan edince
6- Kiþi, arkadaþýna itaat edince
7- Babaya cefa edilince
8- Toplantýlarda yüksek sesle konuþulunca
9- En rezil kimse iþ baþýna geçince
10- Þerrinden korkulan kimseye ikram edilince
11- Her yerde içki içilince
12- Erkekler ipek giyinince
13- Þarkýcý kadýnlar çoðalýnca
14- Çalgý aletleri yayýlýnca
15- Sonra gelenler, önceki âlimlere lanet edip onlarý kötülediði zaman.) [Tirmizi]

(Gözün zinasý [harama] bakmak, kulaðýn zinasý [haram þeyleri] dinlemektir.) [Müslim]

Ýbni Hibban’ýn bildirdiði hadis-i þerifte, Resulullah, develerin boyunlarýndaki ceresleri [çanlarý] çýkarmýþtýr. Halbuki çan þehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artýk çalgýyý, çalgý aletlerini siz düþünün. Þeyh-ul-Ýslâm Ahmed Ýbni Kemal efendi hazretleri Kýrk Hadis kitabýnda buyuruyor ki:
(Mizmarlarý kýrmak ve hýnzýrlarý öldürmek için gönderildim) hadis-i þerifindeki mizmar, bütün çalgý aletleridir. Bu hadis-i þerif, her çeþit çalgýyý ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Hz. Ebu Bekir, iki küçük cariyenin tef çalýp þarký söylediklerini gördü ve onlarý azarlayarak “Þeytanýn çalgýsýný mý çalýyorsunuz?” dedi. (Buhari)

Ýbni Ömer hazretleri, ihramlý bir toplulukta þarký söyleyen birine, “Allah senin ibadetini kabul etmesin” dedi. (Ýbni Ebid-dünya)

Enes bin Malik hazretleri, “En pis kazanç, þarký ve çalgý aletleriyle kazanýlandýr” dedi. (Ýbni Ebid-Dünya)

Ýbni Abbas hazretleri, “Çalgý aletleri haramdýr” dedi. (Beyheki)

Âiþe validemiz, bir evde þarký söyleyen birini görünce ona, “Yazýklar olsun sana. Bu þeytandýr, bunu çýkarýn dýþarý” dedi ve onu çýkardýlar. (Buhari)

Fudayl b. Ýyad hazretleri, “Müzik ve þarký, zinanýn teþvikçisidir” dedi. (Ýbni Ebid-dünya)

Þeyhü’l Ýslam Ahmed Ýbn-i Kemal Paþazade, Risale-i Münire’de buyuruyor ki:
Cevâhir-i Fetâvâ kitabýnda (Raks [oyun], þarký ve çalgý haramdýr) diyor. Ýstihsân kitabýnda çalgý dinlemenin haram olduðu bildiriliyor. Hidâye kitabýnýn sahibi, (Þarký söyleyenin þahitliði kabul edilmez) diyor. Kurtubi’de þarký söylemek, ney çalmak ve raks etmek icma ile haramdýr deniyor. Abdülkadir-i Geylani’nin (Raksa helal diyen kâfir olur) fetvasýný gördüm. (Vesiletü'n Necat kitabýgöz kırpma

Þeyh Muhammed Rebhami hazretleri buyuruyor ki:
Saz, tanbur, def, ney ve diðer çalgý aletlerini çalmak, Allahü teâlânýn emrini tutmamak olur. (Riyad-ün-Nasýhin)

Ýmam-ý Þarani hazretleri buyuruyor ki:
“Hakim-i Tirmizi’nin Nevadiru’l Usul adýndaki kitapta rivayet ettiði hadis-i þerifte Resul-i Ekrem efendimiz, (Her kim þarký sesine kulak verirse, onun ruhanileri dinlemesine izin verilmez) buyurdu. Oradakilerden biri tarafýndan, (Ya Resulallah, ruhaniler kimlerdir?) diye soruldu. Resulullah da, (Cennet ehlinin okuyucularýdýr) buyurdu. (Muhtasar-ý Tezkire-i Kurtubi)

Ýmam-ý Birgivi hazretleri buyuruyor ki:
Saz dinlemekten kulaklarýný korumalýdýr. (Risale-i Birgivi)

Mezhepsiz Ýbni Teymiye bile, “Þarký ve müzik, þeytani duygularý harekete geçiren en etkili unsurlardan biridir” demiþtir. (Mecmu-ul Fetava)

Þarký, Kitap ve Sünnetle yasaklanmýþtýr. (Ýmam-ý Kurtubi)

Þarký ve müzik aletlerinin haram olduðu konusunda icma vardýr. (Ýbni Salâh)

Ýmam-ý Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Ýmam-ý Ziyaeddin-i Þami, Mültekýt kitabýnda (Hiçbir âlim, teganniye mubah demedi) buyurdu.(m. 266)

Kur'an-ý kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdýr. (Bezzâziyye)

Çalgý çalmanýn haram olduðu, icma ile bildirildi. (Makamat-ý Mazheriyye)

Çalgý çalarak veya oyun arasýnda Kur'an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)

Ýmam-ý Münavi hazretleri (Nikahý herkese duyurun! Bunun için de, camide yapýn ve def çalýn) hadis-i þerifini açýklarken, (Mescitlerde def çalýnmaz. Hadis-i þerif, mescid dýþýnda çalýnmasýný, mescitte yalnýz nikah yapýlmasýný emrediyor) diyor. (Hadika)

Camide def çalmak günah olunca, baþka çalgýnýn camide çalýnmasý hiç caiz olmaz. Kadýnlarýn düðünlerde def çalmasý caizdir. (Redd-ül Muhtar)

Þimdiki tarikatçýlarýn yaptýklarý gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdýr. (Tahtavi þerhi)

Teganni ile okuyan bir imamýn arkasýnda kýlýnan namazýn iadesi gerekir. (Halebi)

Kur’an-ý kerimi, Arap þivesine uygun, tecvid ile ve güzel ses ile okumalýdýr. Ebu Davud’daki hadis-i þerifte, (Kur'aný güzel sesle okuyun) buyuruldu. Yani "Allah’tan korkarak okuyun" demektir. Bu da, tecvid ilmine uyarak okumakla olur. Yoksa, harfleri, kelimeleri deðiþtirerek, manayý, nazmý bozarak teganni ile okumak haramdýr. (Berika)

Teganni haramdýr. (Týbb-ün-nebevi)

Kur’an-ý kerimi teganni ile okumak ve dinlemek haramdýr. Burhâneddin-i Mergýnânî buyurdu ki:
Kur’an-ý kerimi teganni ile okuyan hafýza, ne güzel okudun diyen kimsenin imaný gider. Tecdîd-i iman gerekir. Kuhistânî de, böyle yazmaktadýr. (Dürr-ül-müntekâgöz kırpma

Ýbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Eðlence veya para kazanmak için baþkalarýna þarký söylemek, sözbirliði ile haramdýr. Çalgý ile raks etmek büyük günahtýr. Sýkýntýsýný gidermek için kendi kendine þarký söylemek günah deðildir. Çalgý olarak, yalnýz kadýnlarýn düðünlerde def çalmasý caizdir. (Redd-ül-Muhtar)

Fýsk ve içki içilen yerlerde çalgý çalmak ve bunu dinlemek haramdýr. Resulullah çobanýn kavalýný iþitince, parmaklarý ile mübarek kulaklarýný kapadý ise de, yanýnda bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarýný kapamasýný emretmedi. Bu da, elde olmadan duymanýn haram olmadýðýný göstermektedir. Çalgýyý, içki, oyun ve kadýn bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdýr. Bayramda, savaþta, hac yolunda, sahurda, düðünlerde ve askerlikte davul çalmak da caizdir. [Okullarda, millî ve siyasi toplantýlarda bando, mýzýka, mehter marþý çalmak caizdir.] (Hadika)

Def, tambur ve her çeþit çalgýyý evinde, dükkanýnda bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtýr. (Berika)

Tasavvuf müziði diye bir þey yoktur. Müzik, nefsin gýdasý, ruhun zehirdir, kalbi karartýr. (Dürr-ül mearif)

Ýlahileri çalgý ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramý ibadete karýþtýran kâfir olur. (S.Ebediyye)

Ýmam-ý Gazali hazretleri buyuruyor ki:
Resulullah efendimiz, geldiði bir evde, küçük zenci kýzlarý [cariyeler] def çalýp þarký söylüyorlardý. Þarkýyý býrakýp, Resulullahý övmeye baþladýlar. Resulullah efendimiz, (Onu býrakýn, oyun arasýnda beni övmeyin. Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eðlence, oyun arasýnda ibadet caiz deðildir) buyurdu. (K. Saadet)

[Bazýlarý, bu hadis-i þerife istinaden kadýnlarýn þarký söylemesinin ve çalgýnýn caiz olduðunu söylüyorlar. Þarký söyleyenler cariye idi. Cariyenin avret yeri erkeðinki gibidir. Sesi de avret deðildir. Hür kadýnlarýn sesi de avrettir, saçlarý kollarý da avrettir. (Hadika, Berika)]

Her çeþit çalgý dinlemek haramdýr. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ý alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtýr. (Dürr-ül-münteka)

Ýncilin yasakladýðý müziði, sonradan papazlar Hýristiyanlýða soktu. (Mevahib-i ledünniyye þerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlýlarýn büyük putlarý olan Zeüs’ün kýzlarý sayýlan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adýndan hasýl olmaktadýr. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhlarý besleyemediði için, müziðin, her çeþit çalgý sesinin nefslere hoþ gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanýldý. Bugünkü batý müziði, kilise müziðinden doðdu. Bugün yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almýþtýr. Müzik ile, her çeþit çalgý ile nefsler keyiflenmekte, þehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gýdasý olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularýný yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadýr. Müzik, her çeþit çalgý, insanlarý, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuþuk yaþatmaktadýr. Böylece, nefsleri azdýrarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasýna sebep olmaktadýr. Ýslam dini, insanlarý bu felaketten korumak için, müziði kýsýmlara ayýrmýþ, zararlý olanlarýný haram kýlmýþ, yasak etmiþtir. (S.Ebediyye)
Gönderen: 20.05.2007 - 11:20
Bu Mesaji Bildir   antibidat üyenin diger mesajlarini ara antibidat üyenin Profiline bak antibidat üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
MAHMUD DOGAN su an offline MAHMUD DOGAN  
244 Mesaj -
ÝSMÝNÝZ GÝBÝ AÇTIÐINIZ KONUDA ÇOK GÜZELMÝÞ...
AMACIM YÜZÜNÜZE ÖVMEK DEÐÝL, MEMNUNÝYETÝMÝ DÝLE GETÝRMEK...

HAMD OLSUN BUNLARI HOCALARIMDAN ÖÐRENMÝÞ VE YAPMAYA ÇALIÞIYORDUM AMA KAYNAK NÝTELÝÐÝ TAÞIYAN ELÝMDE BÝR ÞEYÝM YOKTU .BUYÖNDEN BU KONUYLA ÝLGÝLÝ SAYENÝZDE BÝR ARAYA GETÝRÝLMÝÞ BÝR KAYNAÐIMIZ OLDU...

Bu körlükten geçüp hakka gidelim
Cemali ba kemali seyr idelim ...
Gönderen: 21.05.2007 - 09:11
Bu Mesaji Bildir   MAHMUD DOGAN üyenin diger mesajlarini ara MAHMUD DOGAN üyenin Profiline bak MAHMUD DOGAN üyeye özel mesaj gönder MAHMUD DOGAN üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
_LaL_ su an offline _LaL_  
838 Mesaj -
bundan sonra çok daha dikkatli olacaðým.

Allah razý olsun...
Gönderen: 21.05.2007 - 09:55
Bu Mesaji Bildir   _LaL_ üyenin diger mesajlarini ara _LaL_ üyenin Profiline bak _LaL_ üyeye özel mesaj gönder _LaL_ üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1520 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
husameddin (47), halk yolcusu (37), Habibetti21 (37), aysani (50), kardelen__571 (35), hasan_el_benna (42), aslanþamil (44), caylak ali osma.. (51), vural (50), mero (), ByNet (54), enginbey (49), veleye5 (28), yazitura (45), betulonur (41), NiSA (47), aliavlamaz (37), adler42 (46), 0730sahin (43), ercan58 (41)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.43472 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.