0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » DİN NE DEMEKTİR?

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
EL-TURCO su an offline EL-TURCO  
DİN NE DEMEKTİR?
38 Mesaj -
Bir kimsenin hangi millet ve din üzerinde olduðunu bilmesi için öncelikle din kelimesinin manasýný ve neye delalet ettiðini çok iyi bilmesi gerekir. Ýþte ancak o zaman hangi dine; Allah (c.c)’ýn dini, taati ve þeriatine mi yoksa Allah (c.c)’tan baþkasýnýn dini, taati ve þeriatine mi baðlý olduðunu daha iyi anlar. Lisan’ul Arap sözlüðünde, “Din Kelimesinin Manasý Bölümünde” þöyle geçmektedir:
Ed-Deyyan: Allah (c.c)’ýn isimlerindendir. Manasý; “Hakimdir”, “Kadýdýr” (Ýhtilafý çözendir) demektir.
Bazý sahabelere Ali (r.a) hakkýnda soruldu. Sahabeler þöyle dediler:
“Rasûlullah (s.a.v)’dan sonra bu ümmetin (deyyanýdýr) hakimi ve kadýsýdýr. (Ümmetin sahabelerine “deyyan” ismi verilmesi; deyyan kelimesi; Allah (c.c)’ýn þeriatine göre hüküm veren manasýna geldiði içindir.)
Ed-Deyyan: “Kahhardýr” manasýndadýr. Hakim ve kadý manasý da verilir. Bu kelime “da ne” fiilinden türemiþtir.
“Danennas”: Ýnsanlarý kendisine itaate zorladý, demektir.
Rasûlullah (s.a.v), Ebu Talib’e þöyle dedi:
“Kureyþ’ten öyle bir kelime istiyorum ki, araplar bu kelimeyle Kureyþ’e (tediynu) itaat eder ve boyun eðerler.”
Din: Ceza ve mükafat demektir.
“Dintuhu bi fi’lihi diynen” yani; yaptýðý sebebiyle ona ceza verdim, demektir.
Yevmu’ddiyn: Ceza günüdür. Ata sözlerinden birisinde þöyle geçer:
“Kema tediynu tudan” yani; Cezalandýrdýðýn gibi ceza alýrsýn, demektir. Allah (c.c);
“Maliki yevmiddin” buyuruyor. Bu ise; “ceza ve hesap gününün maliki (sahibi)dir” manasýna gelir.
Din: Ýtaat manasýna da gelir.
“Dintu lehu.” Bu söz; ona itaat ettim, manasýna gelir.
Din: “Adet ve durum” manasýna gelir. Araplar þöyle derler:
“Diyni ve deydeni” yani; o hala benim adetimtir, demektir.
Rasûlullah (s.a.v)’ýn hadisinde þöyle geçmektedir:
“Akýllý kimse (da ne nefsehu) nefsini zelil eden ve ölümden sonrasý için hazýrlýk yapandýr. Ahmak ise heva ve hevesine tabi olan ve Allah (c.c)’a boþ ümitler baðlayandýr.”
Ebu Ubeyde þöyle dedi:
“Hadiste geçen “Da ne nefsehu”dan kasýt; nefsini zelil etti, ona hükmetti veya ona hesap sordu, demektir.
“Din Allah (c.c)’ýndýr”. Bu ise; “itaat ve ibadet O’nun hakkýdýr”, manasýna gelir.
Da nehu deynen; yani; onu zelil etti ve kendisine köle yaptý, demektir.
Allah (c.c) Kur’an’da þöyle buyuruyor:
“Kralýn dinine göre kardeþini alýkoyamazdý.” (Yusuf: 76)
Katade þöyle dedi:
“Kralýn dininden kasýt; kralýn hüküm ve kanunlarý demektir.”
“Dintuhu ediynuhu diynen.” Onu idare ettim, demektir.
“Dintuhu” yani; ona sahip oldum, demektir.
“Deyyentuhu’l Kavm.” Onu kavme reis tayin ettim, demektir.
“Dintu’rracul.” Sevmediðini yapmaya zorladým, demektir.
Din: Ýnsanýn kendisine baðlandýðýdýr.
Din: Sultan manasýndadýr.
Din: Allah (c.c)’tan korkmak manasýndadýr.
Din: Zorlamak manasýndadýr.
Din: Masiyet manasýndadýr.
Din: Ýtaat manasýndadýr.
Havariç hakkýnda Rasulullah (s.a.s) þöyle dedi:
“Onlar dinden, okun avý delip geçtiði gibi çýkarlar.”
Hattabi þöyle dedi:
“Bu hadisteki “dinden çýkarlar” sözündeki “din” kelimesi “itaat” manasýna gelir. Buna göre hadiste; kendisine itaat etmeleri farz olan imama itaatten ayrýlýrlar demek istenmiþtir. Allah (c.c) daha iyi bilir.
Hac hadisinde þöyle geçer:
“Kureyþ ve onlarýn dinine tabi olanlar.” (Lisanu’l Arap c: 13 s: 166)
Ýbni Teymiye þöyle dedi:
“Din kelimesi mastardýr. Mastar ise özne ve nesneyi tamamlar. Þöyle denir:
“Da ne fulanu fulane.” yani; ona ibadet ve itaat etti manasýndadýr.
“Da nehu” onu zelil etti, demektir.
“El Abdu yedinu lillah.” Kul, Allah (c.c)’a ibadet ve itaat eder manasýndadýr.
Din kelimesi; kul için kullanýldýðýnda; ibadet ve itaat eden manasýna gelir. Allah için kullanýldýðýnda ise; ibadet ve itaat edilen manasýna gelir.” (Fetvalar c: 15 s: 158)
Bu anlatýlanlardan anlaþýlýyor ki din kelimesinin en önemli manasý; hüküm vermek, ihtilafý çözmek, kanun koymak, büyük bir sultaya boyun eðmek, itaat etmek ve baðlanmaktýr.
Buna göre her kim sadece Allah (c.c)’a itaat eder, O’nun hükmüne ve þeriatine boyun eðer ve nebisine baðlanýrsa iþte o, Allah (c.c)’ýn dini olan Ýslam’a girmiþ ve böylece yalnýzca Allah (c.c)’a ibadet etmiþ olur. Her kim de Allah (c.c)’a itaatten yüz çevirir, O’nun hükmüne ve þeriatine boyun eðmeyi reddeder ve hayatýn en ufak meselesinde bile olsa Allah (c.c)’tan baþkasýnýn hüküm ve þeriatine baðlanýrsa iþte o, diliyle binlerce defa Allah (c.c)’ýn dini Ýslam’a baðlý olduðunu iddia etse de, itaat ettiði kimsenin dinine girmiþ ve Allah (c.c)’tan baþkasýna ibadet etmiþ olur.
Bu gerçeði ispat eden delillerden bazýlarý þunlardýr:
Allah (c.c) þöyle buyuruyor:
“Fitne (þirk) kalmayýncaya ve dinin hepsi sadece Allah’ýn oluncaya kadar onlarla savaþýn!” (Enfal: 39)
Ýbni Teymiye bu ayet hakkýnda þöyle dedi:
“Ayetteki din, itaat manasýndadýr. Eðer dinin bir kýsmý Allah (c.c) için diðer kýsmý Allah (c.c)’tan baþkasý için olursa iþte o zaman cihad ve savaþ, din tamamýyla Allah (c.c)’ýn oluncaya kadar farz olur.” (Fetvalar c: 28 s: 544)
Allah (c.c) sana hidayet etsin! Ýbni Teymiye’nin, din kelimesini itaat olarak açýklayýþýna iyice bak ve dikkatle düþün! Her kim, hayatýn en ufak meselelerinde bile olsa, Allah (c.c)’tan baþkasýna itaat ederse, Allah (c.c)’ ýn dinine deðil, baþkasýnýn dinine girmiþ olur. Ýbni Teymiye’nin, böyle kimselerin itaati tam olarak Allah (c.c)’a oluncaya kadar onunla savaþýlmasý gerektiðine dair sözüne de dikkat et!
Ýbni Cerir, “dinin hepsi sadece Allah (c.c)’ýn oluncaya kadar” sözü hakkýnda þöyle dedi:
Bu söz; “itaat ve ibadet halis bir þekilde, tam olarak, sadece Allah (c.c)’a yapýlýncaya kadar”, manasýndadýr. Ayetteki “fitne”yi ise “þirk” olarak tefsir etmiþtir.” (Ýbni Cerir Taberi)
Allah (c.c) þöyle buyuruyor:
“Zina eden kadýn ve zina eden erkekten her birine yüzer sopa vurun! Allah’ýn dinini uygulama konusunda o ikisine acýmayýn!” (Nur: 2)

“Muhakkakki Allah’ýn kitabýnda, gökleri ve yeri yarattýðý günde Allah katýnda aylarýn sayýsý on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardýr. Ýþte doðru din budur.” (Tevbe: 36)

“Biz Yusuf için böyle bir plan kullandýk. Yoksa kralýn dinine göre kardeþini alýkoyamazdý.” (Yusuf: 76)

“Ýþte böylece ortak koþtuklarý kimseler, müþriklerin çoðuna, gerek onlarý mahvetmek ve gerekse dinlerini karýþtýrmak için çocuklarýný öldürmelerini süslü gösterdiler.” (En’am: 137)

“Yoksa onlarýn Allah’ýn izin vermediði þeyi kendilerine dinden bir þeriat koyan ortaklarý mý vardýr?” (Þura: 21)

“Sizin dininiz size, benim dinim banadýr.” (Kafirun: 6)

Bunlar gibi ayetler çoktur. Bu ayetlerin hepsinde din; insanýn baðlý olduðu kanun, hadler, þeriat, yol, ideoloji ve pratik nizam manasýnda zikredilmiþtir. Þayet bir kimsenin baðlý olduðu kanun, nizam Allah (c.c)’ýn kanun ve nizamý ise þüphesiz bu kiþi Allah (c.c)’ýn dinindedir. Þayet baðlý olduðu kanun ve nizam kralýn kanun ve nizamý ise bu kiþi kralýn dinindedir. Þayet baðlý olduðu nizam þeyhlerin, din adamlarýnýn ve papazlarýn kanun ve nizamlarý ise bu kiþi bunlarýn dinindedir. Þayet baðlý olduðu nizam ve kanun aile, kabile, aþiret veya milletin kanun ve nizamý ise bu kiþi þüphesiz bunlarýn dinindedir.

Allah (c.c) þöyle buyuruyor:
“Firavun þöyle dedi: “Býrakýn beni, Musa’yý öldüreyim. O, Rabbine dua etsin dursun. Þüphesiz ki ben, dininizi deðiþtirmesinden ve yeryüzünde fesad çýkarmasýndan korkuyorum.” (Mümin: 26)

Musa (a.s) ve Firavun’un kýssalarýnýn tafsilatýna bakan kiþi, bu ayette geçen din kelimesinin sadece millet veya din manasýna gelmediðini, ayný zamanda bir devletin veya þehirin kanunu manasýna da geldiðini görür. Firavun’un korktuðu ve ilan ettiði þey; Musa (a.s)’nýn davetinde baþarýlý olmasýdýr. Þayet Musa (a.s) davetinde baþarýlý olursa o zaman Firavun’un devleti, nizamý, kanunu ve hakimiyeti temelinden sökülecekti. Bu sebeble Firavun devamlý olarak bu mesele üzerinde durmuþ ve bu meseleyi ilan etmiþtir.

Bu açýklamalardan anlaþýlýyor ki, bir zamanlar müslümanlarýn diyarý olan yerlerde yürürlükte olan beþeri kanunlar birer dindir. Velevki bu kanunlarý koyanlar onu din olarak isimlendirmesinler... Her kim bu kanun ve sistemlere girer, baðlanýr ve rýza gösterirse iþte o kimse, hiç þüphe yoktur ki Allah (c.c)’ýn dininde deðil, tagutun dinindedir. Kendisinin müslüman olduðunu iddia etse ve kendisine müslüman ismini verse bile...

Ýslami temele, Rasulullah (s.a.s)’ýn getirdiði þeriate ve Allah (c.c)’a itaate baðlanmayan her nizam, anayasa, kanun veya düþünce batýl birer dindir ve taguttur. Müslüman olan, ondan beri olmalý, onu reddetmeli ve ona baðlý olanlarý tekfir etmelidir.

Allah (c.c)’ýn Kafirun suresinde buyurduðu gibi:
“De ki: Ey kafirler! Ben sizin taptýðýnýza tapmam. Siz de benim taptýðýma tapmazsýnýz. Ben sizin taptýklarýnýza asla tapacak deðilim. Sizler de benim taptýðýma tapacak deðilsiniz. Sizin dininiz sizin, benim dinim benimdir.” (Kafirun: 1-6)

Allah (c.c) baþka ayetlerde þöyle buyuruyor:
“Allah katýndaki din, Ýslam’dýr.” (Ali Ýmran: 19)

“Kim Ýslam’dan baþka bir dine yönelirse o (din), ondan kabul edilmeyecek ve o (kimse) ahirette hüsrana uðrayanlardan olacaktýr.” (Ali Ýmran: 85)

Bütün bunlardan anlaþýlýyor ki, her insanýn bir dini ve taptýðý bir mabudu vardýr. Hatta Allah (c.c)’ýn varlýðýný ve semavi dinleri kabul etmeyen mülhidin (ateistin) bile bir dini ve ilahý vardýr. Onun dini ve ilahý, kendisine tabi olduðu hayat sistemi ve onun için kanun koyucularýdýr. Ýþte bu kimse, bu kanunlara baðlanarak Allah (c.c)’tan baþkalarýna tapmaktadýr. Bu kimse güya kendisini kurtarmak niyetiyle, dinlerin kompleksinden kaçýp hak dini terketmiþ, fakat bir baþka batýl dine girmiþtir. Fýtrata uygun olan kulluktan kaçýnmýþ, batýl ve fýtrata zýd olan kulluða girmiþtir. Bütün dinleri reddettiðini iddia eden koministin de dini vardýr. Onun dini; kominizm, onun ilkeleri ve kainat, hayat, nefis hakkýndaki komunist felsefesidir. Onlarýn taptýðý ilahlardan bazýlarý; kominizm, sosyalizm ve benzeri fikirleri çýkartan Marks, Lenin, Stalin ve benzerleridir. Ýþte bu kimselere, sevgi besleyerek, onlarýn hayat görüþlerine itaat ederek ve boyun eðerek tapmaktadýrlar. Ayný þekilde laik sistemlerdeki herhangi bir partiye veya Allah (c.c)’ýn dinine savaþ açan herhangi bir fikre baðlý olan kiþinin durumu da böyledir. Bu kimse de, bu fikirleri koyan düþünürleri ilah edinmiþtir. Çünkü onlarýn fikirlerine ve koyduklarý düzene boyun eðmiþ, baðlanmýþ ve itaat etmiþtir.





Tâðût - Hak Yayýnlarý


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son EL-TURCO tarafından, 09.11.2006 - 17:03 tarihinde.
Gönderen: 09.11.2006 - 17:02
Bu Mesaji Bildir   EL-TURCO üyenin diger mesajlarini ara EL-TURCO üyenin Profiline bak EL-TURCO üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1787 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
selaattin (63), didabra (41), cem_80 (44), nadim (57), Ramazanoglu (55), hilal_celik (36), fehmi84 (40), Feyza (40), maleman (43), _berzah_ (39), Süley (44), tevatur (53), fendülüs (49), bilal1 (52), Suvarîi (55), enes8386 (42), NUHYILDIZ (49), Esra_01 (41)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.38269 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.