0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » kurtaj

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
ravza99 su an offline ravza99  
kurtaj
3 Mesaj
Boyle bir konuda yazmak cok zor ama kafam cok karisti,kalbimin agrisi durmuyor vijdanim cok rahatsiz .Benim hamileligim cok yeni fakat bu donemde cok fazla rontgen filimler cektirdim baska bir rahatsizligim icin ve su an bebegin ozurlu olma riski cok cok yuksekmis ,daha cok yeni bir hamilelik yani 2 -3 haftalik diyor doktor daha canlanmadan kurtaj yaptirsam gunah olur mu?bunun ne kadar agir bir sorumluluk oldugunu tahmin edemezsiniz lutfen Allah rizasi icin cevap yazin .Simdiden Allah razi olsun .Aslindaa hic vaktim yok lutfen hemen bir cevap size guveniyorum,saglikli bir bilgi istiyorum.
Gönderen: 03.05.2006 - 18:09
Bu Mesaji Bildir   ravza99 üyenin diger mesajlarini ara ravza99 üyenin Profiline bak ravza99 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
Deðerli kardeþim;

Kürtaj (ceninin anne rahminden ayrýlmasýgöz kırpma, cenine Ruh verildikten önce veya sonra olabilir. Eðer kürtaj cenine Ruh verildikten sonra yapýlýrsa, tüm fakihlerin ittifakýyla kesin olarak Haramdýr. Ýster annenin veya babanýn etkisiyle veya doktor müdahalesiyle olsun, isterse dýþarýdan birisinin saldýrýsý veya darbesiyle olsun farketmez. Bu böyledir. Çünkü bu, Þeri'at tarafýndan korunan hayat sahibi olan cana yapýlmýþ bir saldýrýdýr. Bu bir cinayettir ki diyet ödemeyi gerektirir. Diyet miktarý ise, ðurre olarak ifade edilen erkek veya kadýn bir kölenin verilmesidir. Bu miktar geliþimini tamamlamýþ olarak doðan bir insan için gerekli olan diyet miktarýnýn onda biridir (1/10 dur).

Allah Subhanehu ve Teala þöyle buyurdu:

Haklý bir sebep olmadýkça Allah'ýn muhterem kýldýðý cana kýymayýn. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkýný almasý için) yetki verdik. Ancak bu velî de kýsasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacaðýný almýþtýr. [Ýsra 33]

Ýmam Buhari ve Muslim Ebu Hureyre(r.a.)'den þöyle rivayet ettiler: Allah'ýn Rasulüaglas.a.v.), kürtaj yapan (çocuðunu düþüren) Beni Lehyan kabilesinden bir kadýnýn, ðurre (erkek veya kadýn bir köle verme þeklindeki cezayýgöz kırpma ödemesine hükmetti.

Ðurre, cenin bir insan olarak tarif edilebilecek duruma geldiðinde yani eli, ayaðý, týrnaðý veya gözü oluþmaya baþladýðýnda ödenir. Buna binaen, Cenine Ruh verildikten yapýlan kürtaj, ihtilafsýz tüm fakihlere göre haramdýr. Cenine Ruh verilmeden önce yapýlan kürtaj konusunda ise, fakihler farklý görüþlere sahiptir. Fakihlerin bazýlarý buna izin vardýr derken, diðerleri ise, hamilelik evresine baðlý olarak haramdýr demiþlerdir. Bizim görüþümüz ise þudur: eðer kürtaj, hamileliðin 40 veya 42. inci gününde yani cenin þekillenmeye baþladýðýnda yapýlýrsa, Haramdýr. Bu hüküm, Ruh verildikten sonraki hüküm ile benzer bir hükümdür.

Sonuç olarak; bu durumda, tamamlanmýþ olarak doðan bir insan için gerekli olan diyetin onda birinin diyet olarak ödenmesi gerekir. Bu böyledir. Çünkü cenin þekillenmeye ve el, ayak, týrnak veya göz gibi bir organý yetiþmeye baþladýðýnda, artýk kesin olarak varolur ve tamamlanmýþ bir canlý olarak doðma yoluna girer. Bu durumda, az önce ifade edilen hadisin hükmü tatbik edilir.

Ýmam Buhari ve Muslim Ebu Hureyre(r.a.)'den þöyle rivayet ettiler: Allah'ýn Rasulüaglas.a.v.), kürtaj yapan (çocuðunu düþüren) Beni Lehyan kabilesinden bir kadýnýn, ðurre (erkek veya kadýn bir köle verme þeklindeki cezayýgöz kırpma ödemesine hükmetti.

Ýmam Muslim ayný zamanda, Ýbn Mesud(r.a.)'den rivayet etti. O(r.a.) dedi ki; Allah Rasulüaglas.a.v.)'in þöyle dediðini duydum: Nutfe (anne ve babanýn hücrelerinin karýþýmýgöz kırpma üzerinden 42 gece geçtiðinde Allah ona (nutfeye) bir melek gönderir. O, nutfenin kulaðýný, gözünü, tenini, etini ve kemiklerini yaratýr. Sonra melek der ki; Ey Allahým! Erkek mi kýz mý? Sonra sýrayla devam eder (nutfe geliþimini sürdürür).

Bir diðer rivayette 40 Gece yerine 42 Gece denilmiþtir. Hadis, ceninin þekillenmesinin ve organlarýnýn oluþumunun 40 veya 42 geceden sonra gerçekleþtiðine iþaret etmektedir. Diðer taraftan, bu cenine yapýlan saldýrý, Þeri’at tarafýndan korunan ve kýymet verilen insan hayatýna yapýlmýþ bir saldýrýdýr. Bu ise, ve'd (çocuðu diri diri gömmek) olacaktýr. Allah bunu Haram kýlmýþtýr.

Allahu Teala þöyle buyurdu:

Diri diri topraða gömülen kýza, hangi günah sebebiyle öldürüldüðü sorulduðunda.. [Tekvir 8-9]

Bununla birlikte, anne, baba veya doktor tarafýndan, tamamlanmadan hamilelik sürecine son vermek de yasaklanmýþtýr, haramdýr. Buna benzer bir hareketi yapan kimse günahkar olur. Çünkü bu bir cinayettir ve sahih rivayet ile gelen hadisler gereði, tamamlanmýþ bir insan için gereken diyetin onda biri olan ðurre ödemeyi (erkek veya kadýn köle vermeyi) gerektirir.

Gebeliðin 40.ýncý gününden önce yapýlan kürtaja gelince; buna Ýslam’da izin verilmiþtir ve bunu yapan kimseye herhangi bir ceza veya diyet yoktur. Bunun nedeni; alýnan veya düþürülen þeyin bir cenin haline gelmemiþ olmasýdýr. Çünkü o halen nutfedir. Ceninin alýnmasý / kürtaj edilmesi ile ilgili hadis ise, burada kullanýlamaz.

Bir cenin haline gelmeden önce alýnan nutfe, hamileliði önlemek için yapýlan azl gibidir. Azl, hanýmýnýn hamile kalmasýný istemeyen koca tarafýndan yapýlýr. Azl, erkeðin spermlerini kadýnýn vajinasýnýn dýþýna boþaltmasýdýr ve bu spermlerin kullanýlmamasý ve böylece ölmesiyle sonuçlanacaktýr. Ayný zamanda kadýnýn yumurtasýndan da istifade edilmemiþ ve boþa gitmiþ olacaktýr. Sonuç olarak, erkeðin spermi kadýnýn yumurtasý ile biraraya gelmez ve böylece hamilelik engellenmiþ olur. Rasulullah(s.a.v.) buna izin vermiþtir. Kölesiyle cinsel temasa girdiði halde onun hamile kalmasýný istemeyen bir adama Allah Rasulüaglas.a.v.) þöyle demiþtir: Eðer istersen, azl yap!

Cabir Ýbn Abdullah(r.a.) þöyle rivayet etti: Bir adam Allah Rasulüaglas.a.v.)'e geldi ve dedi ki: Benim, hizmetimizi yapan ve hurma aðaçlarýnda bize yardým eden bir cariyem var ve ben onunla cinsel iliþkiye giriyorum ve ben onun hamile kalmasýndan nefret ediyorum. Bunun üzerine Peygamber(s.a.v.) þöyle dedi: Eðer istersen azl yapabilirsin! O senin istediðin yola girecektir.

Cumade tarafýndan rivayet edilen bir hadiste, Rasulullah(s.a.v.), azl'i gizli ve'd olarak nitelendirdi.

Ýmam Muslim ve Ýmam Ahmed Cumade el-Asadiyye'den, Vehb'in kýzý, þöyle rivayet ettiler: Ben, diðer insanlarla birlikte, Allah Rasulüaglas.a.v.) ile beraberdim ve O'na azl hakkýnda sordular. O(s.a.v.) dedi ki: O gizli ve'dir; ona kendisini kimin diri diri gömdüðü sorulacaktýr.

Lisan el-Arab kitabýnda þöyle denir: Hadiste, bunu -kýzlarý diri diri gömerek öldürmeyi- haram kýlmýþtýr.

Azl hadisinde Peygamber(s.a.v.) o gizli ve'ddir derken, bir diðer hadiste bu küçük ve'ddir demektedir. O(s.a.v.) azli ved'e benzetti ama gizli dedi. Çünkü azl yapan kimse bir çocuk edinmekten kaçýnmayý önceden (zihninde) tasarlamýþtýr. Yani O(s.a.v.) yaþayan (tastamam olarak doðan) kýzlarýn gömülmesi Büyük Ve'd olduðundan; azl'i Küçük Ve'd olarak tanýmlamýþtýr.

Bunun yanýnda, Sahabeler(r.anhum) Rasulullah(s.a.v.) döneminde hamileliði engellemek için azl yapýyorlardý. Rasulullah(s.a.v.) bunu biliyordu ve bunu (azl yapmayýgöz kırpma yasaklamadý.

Cabir Ýbn Abdullah(r.a.)'den þöyle rivayet edildi: Biz Rasulullah(s.a.v.) zamanýnda ve Kur'an inzal edilirken azl yapardýk.

Ýmam Muslim'in bir diðer rivayeti ise, þöyledir: Biz Rasulullah(s.a.v.) zamanýnda azl yapardýk. O bunu bildiði halde bize bunu yapmayý yasaklamadý.



- Ceninin Kürtajýna Ne Zaman Ýzin Verilir ?

Þekillenmenin erken evrelerinde veya Ruh verildikten sonra eðer uzman bir doktor cenin anne rahminden alýnmadýðý takdirde anne ve bebeðin ölümüne yolaçacaðý kararýna varýrsa, bu durumlarda kürtaj yapmaya izin verilmiþtir. Bu durumda; ceninin alýnmasýna izin verilir ve böylece annenin hayatý korunur. Ýslam, hayatý koruyan veya hayatta kalmayý saðlayan þeyleri yapmaya davet eder. Bu kürtaj bir tedavi olarak kabul edilir ve Allah Rasulü -SAV- insanlara tedavi yollarýný ve þifa bulmayý emretmiþtir.

Ýmlas: Ýmlas, hamile bir kadýna herhangi bir saldýrý yaparak veya darbe vurarak çocuðun düþürülmesidir. Bu bir cinayettir ve günahtýr. Ðurre, erkek veya kadýn bir köle, ödemeyi gerektirir. Bu miktar, tamamlanmýþ olarak doðan birisi için gereken diyetin onda biridir.

Ýmam Buhari ve Muslim'in Sahih'lerindeki bir rivayette, Ömer ibn el-Hattab(r.a.), -Hilafeti Döneminde- karnýna vurulmasý sonucu çocuðu düþürülen bir kadýnýn durumu (imlas) hakkýnda Sahabeler(r.anhum)'e danýþtý. El-Muðire ibn Þu'be(r.a.) þöyle dedi: Allah Rasulüaglas.a.v.) bu durumda, ðurre ödemeyi, erkek veya kadýn bir köle verilmesini emretmiþti. Muhammed ibn Mesleme onun rivayetini destekledi (doðrudur dedi).
Ayrýca bir kadýn doðumcudan ziyade bir onkoloji enstütüsüne giderek çektirdiðiniz filimleri söyleyip dozajýnýzý ölçtürün ve riskinizi öðrenin.


Selam ve dua ile...


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son ahmet gunay tarafından, 03.05.2006 - 21:45 tarihinde.
Gönderen: 03.05.2006 - 21:43
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1588 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
umut_627 (43), ONAY (49), meryem04 (43), mandev (57), Ali ÇATAL (60), henna (35), karetta (62), sýlairah.. (55), ^^bg^^ (62), JUBITER (54), BUGRA_55 (50), by_turkey (44), okyanuz (42), muhammetturhan (51), beyaz-gelincik (42), hasan_1424 (40), amine1 (40), mekund (49), cihad_53 (44), Seydihan (45)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.93098 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.