0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » sosyalizm

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
antiemperyalist su an offline antiemperyalist  
sosyalizm
3 Mesaj
merhaba dostlar.
benim sizlere bir sorum olacakti.islam dini sosyalist sisteme karsi midir ? sizin sosyalizme karsi tutumunuz nedir ?

cevaplariniz icin simdiden tesekkür ediyorum.

allah'a emanet olun.
Gönderen: 28.03.2006 - 21:39
Bu Mesaji Bildir   antiemperyalist üyenin diger mesajlarini ara antiemperyalist üyenin Profiline bak antiemperyalist üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast ahmet gunay  
Misafir
Merhaba Deðerli kardeþim

Sosyalizm önce Orta ve Doðu Avrupa, Avrupadan sonra da Doðu Bloðunda yaygýnlaþmýþtýr. Orta ve Doðu Avrupa, Arnavutluk, Bulgaristan, Çekoslovakya, Eski Doðu Almanya; Macaristan, Polonya, Romanya, Yugoslavyada Komünist rejimler hep 1943-1944 yýllarýnda baþlamýþtýr. Daha sonra doðu ve uzak doðuda Çin Halk Cumhuriyeti, Kuzey Kore, Kuzey Vietnam, Moðolistan, Küba. vb. gibi ülkelerde yaygýnlaþmýþtýr. Bu gün ise bu ülkelerin tümü Sosyalizmden Liberalizme dönmüþtür.

Batý ve uzak doðuyu yarým asýr etkisi altýnda bulunduran Sosyalizm, Türkiye'de ilk defa 1910 yýlýnda resmen boy göstermiþ ve "Osmanlý Sosyalist Partisi" adýyla sosyalist Hüseyin Hilmi tarafýndan bir parti kurulmuþtu. Bu partiyi kurduran ve partiyi perde arkasýndan destekleyen ise, materyalist ateist Baha Tevfik idi. 1920'den sonra çeþitli þekillerde geliþen Marksizm veya devrimci Sosyalizm, her fýrsatta toplumu bölmek, sosyal düzeni yýkmak, insanlarý anarþiye çekmek için elinden ne geliyorsa yapmýþtýr. Önceleri gizli komünist partileri halinde çalýþýrken. Komünizmin yýkýlýp yok olduðu zamanýmýzda ise bütün dünyada hala sosyalist parti kurma yarýþý devam etmektedir. Zira millî hakimiyeti kaldýrmak Sosyalizmin gerekli þartlarýndandýr. Sosyalizmin din ve ahlaka bakýþý, çeþitlerine göre deðiþmektedir. Genel olarak Sosyalizm özü bakýmýndan ne dincidir, ne de din düþmanýdýr. Sosyalizm, toplum düzenini deðiþtirici bir siyasî akým olduðu için de dine dayalý partilerin kurulmasýný kabul etmez. Din ve ahlâk konusunda hümanist bir tavýr takýnýr. Bazý sosyalizmler dinî kaynaklý olduðu halde, Bilimsel Sosyalizm hem dine, hem de dinî ahlâka ve manevî deðerlere kökten karþýdýr. Bunlar Allah'a, dine ve dinî deðerlere hiç bir þekilde yer vermezler. Çünkü bu sistemin uygulanýþ biçimi olan Komünizmin kendisi bir din haline getirilmiþtir.

Komünizm gibi Hümanizm de en büyük ahlâk düþmanlýðýdýr. Çünkü, bir yerde Hümanizm geliþtikçe ahlâk geriler. Devamlý cezalar sýnýrlandýðý ve azaldýðý için kötülüðe teþvik edici faktörler çoðalýr; sonunda kötülükler yaygýnlaþýr.

Bilindiði gibi Sosyalizm doktrini, büyük sanayi devriminin tahriki sonucu XVIII. yüzyýlýn sonunda ve XIX. yüzyýlýn baþýnda bir takým izafî ve ahlâkî fikirlerin yayýlmasýyla ferdiyetçilik ve Liberalizme karþý bir tavýr olarak ortaya çýkmýþtýr. Bu ise Sosyalizmin beynelmilelci ve milliyet düþmaný olduðunu göstermektedir.

Sosyalizmin milliyet düþmanlýðý yanýnda daha birçok çýkmazlarý vardýr. Bunlardan birisi, ferdi mülkiyet fikrini kaldýrmasýdýr. Ýnsan fýtratýnda mevcut olan bir þeye sahip olma duygusunu ve fikrini ise kaldýrmaya çalýþmak insanda bir takým ruhî çatýþmalara yol açar. Gerçi onlar mülkiyeti kaldýrmadýklarýný, ekonomik ve sosyal düzende bazý tedbirlerle sýnýrladýklarýný ve bu yolla kapitalizmin önüne geçtiklerini iddia ediyorlarsa da; uygulamalarýn bunun aksini ortaya koyduðu görülmüþtür.

Sosyalizm ve Komünizm, Liberalizme karþý bir ekonomik faaliyetle, geniþ ölçüde devlet tekelciliðini, devletçi ekonomi, devlet iþletmeciliði vb. ekonomik modelleri geliþtirmiþtir. Bu ekonomik modeller, liberalist modellerden daha çok insan fýtratýna ters geldiði için de bir asýr bile -her çeþit baskýya baþvurduðu halde- yaþayamamýþtýr. Günümüzde gerek batýda ve gerekse doðudaki bir çok örnekleri çok büyük ekonomik ve sosyal krizler içindedir. Türkiye'de de "KÝT"ler olarak tanýnan devlet eliyle yürütülen ekonomi teþekkülleri de liberalist bir ekonomi içinde olduðu halde, ayakta duramayacak kadar kötü durumda olduðundan, özelleþtirilmek için her iktidarýn programýnda yer almaktadýr.

Sosyalizmin çýkmazlarýndan birisi de sosyal nizamýn kendi cinsinden olan kanunlarýný inkâr etmesidir. Halbuki bütün sosyal olaylar gibi ekonomi olaylarýnda da determinizmin payýný tamamen inkâr etmek doðru deðildir. Bu sebeple, olaylar âleminde var olan düzeni istediðimiz gibi istediðimiz ilkelere (ekonomi ilkelerine) dayandýrarak deðiþtirebileceðimizi iddia edemeyiz. Bu evrimi idare eden unsurlarý sadece ekonomik faaliyetlere ve üretime de baðlayamayýz. Bütün diðer deðerleri hiçe sayýp üretimin asýl öðesi olan "emek"i de tek deðer olarak kabul edemeyiz. Çünkü sosyal hayatý sadece ekonomik ve maddi þartlar meydana getirmiyor. Bilindiði gibi, bunlarýn yanýnda ruhî ve ahlâkî daha birçok sebepler sosyal olaylarý doðurur. Sosyalistler sosyal hayatta insanýn bir takým maddi ihtiyaçlarý yanýnda, fikir ve inançlarýnýn payý olduðu gerçeðini de unutmuþ görünüyorlar.

Buna karþýlýk ruhçu sosyalistler ise maddî ihtiyaçlar yanýnda fikir ve inançlarýn, ruhî ve ahlâkî deðerlerin insan hayatý için vazgeçilmez olduðu fikrini savunuyorlar. Aslýnda Sosyalist literatürde ruhçu Sosyalizm diye bir ayýrým yoktur; ancak mistik sosyalizm (Hristiyan Sosyalizmi)'e bir benzerliði olmasý, yani Ýslâm dininin sosyal yanýný anlatmak için asrýmýzýn fikir adamlarýndan biri olan Nureddin Topçu "Ruhçu Sosyalizm" diye bir sosyalizmden bahseder. Ýþin gerçeði; her sosyal adaletsizliðe karþý her haykýrýþ Sosyalizm deðildir. Yalnýz bir fikir adamýnýn teorisini, yahut bir partinin programýný Sosyalizm olarak tanýmlamak da Sosyalizm kavramýný çok daralttýðý için, yanlýþtýr. Sonra Ýslâm dini sosyalist deðil, sosyal adaletçidir.

Sosyalizmin çýkmazlarýndan birisi de sosyal sýnýflarý kaldýrmak istemesidir. Fakat Sosyalizmin ileri sürdüðü ilkeler bunu tek baþýna temin edecek güçte deðildir. Bu sistem gerçekten iþçinin refahýný saðlayacak biçimde uygulanacak olsa; iþçi, emeðinden ayýrýp biriktirme yoluyla Kapitalist sýnýfa geçebilir. Halbuki bunu önleyecek tek yol ruhî ve ahlâkî terbiyedir. Sosyalist sistemler ise herþeyden önce böyle bir ruhî ve ahlâkî terbiyeyi verecek ilkelerden yoksundur. Ayrýca uhrevî yaptýrýmý olmayan bir ekonomi ahlâkýndan yana olduðu için, dinî ahlâkýn geliþtirdiði kendini kontrol ve nefse hâkimiyetten de söz edilemez.

Çeþitli adaletsizlik ve zulümler karþýsýnda kendisine çok büyük umutlar baðlanan Sosyalizm, ancak sýradan bir insan ömrü kadar yaþayabildi ve daha tam olarak þahsiyetini bile teþekkül ettiremeden her beþerî sistem gibi, o da tarihe mal oldu. Sosyalist sistemlerin yerine, ancak sosyal adaletçi nizamlar geçer de Bilimsel Sosyalizm gibi bütün kurumlarýyla iþletilirse, iþte o zaman ancak insanlarýn mutlu olmasý beklenebilir.

Selam ve dua ile...
Gönderen: 29.03.2006 - 00:06
Bu Mesaji Bildir   Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1681 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
tutkunadem (37), turkiyem067 (57), acizkiz (40), 3. Hanedar (33), yilmaz.bahcevan (53), MuFeRiKuL (39), siyahbeyaz10 (49), nisaa (38), ***AMASYALI*** (37), dede66 (37), esmerim (38), hashay (43), webangel (53), mikail21 (41), ali osman cayla.. (51), zmine (65), perihanbas (41)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.85813 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.